• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Blisko 14 mln za remont SKM Redłowo

bra
8 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Wygląda na to, że w końcu uda się znaleźć wykonawcę remontu peronu SKM w Redłowie. Wygląda na to, że w końcu uda się znaleźć wykonawcę remontu peronu SKM w Redłowie.

Wygląda na to, że Szybkiej Kolei Miejskiej uda się w końcu znaleźć wykonawcę remontu peronu w Redłowie zobacz na mapie Gdyni. Do ogłoszonego po raz trzeci przetargu zgłosiła się firma Rajbud, która za swoją pracę oczekuje wynagrodzenia w wysokości 13,8 mln zł, co mieści się w budżecie SKM. Termin realizacji to połowa marca 2020 roku.



W co SKM powinna inwestować największe pieniądze?

Do trzech razy sztuka - jak mówi znane przysłowie. Wiele wskazuje na to, że sprawdzi się ono w przypadku remontu peronu SKM Redłowo. Tyle bowiem prób zostało podjętych przez Szybką Kolej Miejską, by znalazł się choć jeden chętny.

Czytaj też: Problemy z remontami peronów SKM w Gdyni

Ofertę na kwotę blisko 13,8 mln zł złożyła firma Rajbud. SKM założyła, że może wydać ponad 400 tys. zł więcej, więc propozycja mieści się w budżecie. Do dwóch wcześniejszych przetargów nikt się nie zgłosił.

Roboty będą wykonywane w trybie "zaprojektuj i wybuduj". W ramach prac przebudowana będzie bryłą peronu, powstanie nowa, dłuższa wiata oraz winda łącząca peron z wiaduktem. Pojawi się też monitoring oraz system informacji pasażerskiej.

Całość ma być gotowa do 15 marca 2020 roku.

Zobacz też: Przystanki SKM w Gdyni wciąż bez wykonawców

Przystanek w Orłowie również nie ma szczęścia do wykonawców. Do tej pory odbył się jeden przetarg, w którym oferta konsorcjum - Poleko Budownictwo i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe opiewająca na 46,12 mln zł okazała się ponad trzy razy wyższa, niż zamierzała przeznaczyć SKM - 14,36 mln zł.

Z tego powodu postępowanie zostanie podzielone na dwie części. Pierwsza będzie dotyczyła samego projektu i dopiero gdy zostanie on przygotowany, rozpoczną się poszukiwania wykonawcy.
bra

Opinie (128) 3 zablokowane

  • (7)

    Remont Orlowa bardziej potrzebny, a tak poza tym jak tam remont na Chyloni finiszuje czy idzie na rekord?

    • 49 10

    • Czasem trzeba pomyśleć o innych, nów tylko o sobie

      Proponuję wsiąść na wózek inwalidzki i spróbować zjechać pochylnią i wtedy można sobie podyskutować gdzie jest bardziej potrzebny remont

      • 1 0

    • (1)

      Tak, prawda, Orłowo aż błaga o remont, bo Redłowo się jakoś trzyma. Jeszcze na Grabówku mogliby to oficjalne przejście w stronę Lidla z drugiej strony peronu zrobić, a nie tylko mandaty stawiają (chyba po to, żeby zarobić na to przejście).

      • 6 3

      • Kto tam mandaty jakieś pisze??? Pogięło kogoś???

        • 1 0

    • (2)

      Nie wiem czy Janowo nie pobije tego niechlubnego rekordu :D

      • 5 1

      • Ostatnio byłem w Polsce w grudniu i remont trwał, oni się jeszcze z tym pie*dola?

        • 1 1

      • Cisowej to chyba nikt nie pobije

        • 4 1

    • chyba to już koniec

      ta sama firma
      jest o niebo lepiej niż było choć ludzie narzekają, że zadaszenie przecieka
      na szczęście tylko podczas deszczu, a przecież prawie wcale nie pada

      • 15 0

  • Rajbud a redlowo

    Zakoncza prace nie 15 marca 2020 tylko 15 marca 2040 a kolejne opuznienia w oddaniu do uzytku to skmka anuluje im kary za opuznienia jak w przypadku rumii janowo i chyloni

    • 1 0

  • coś drogo, chyba że...

    Kwota 14,36 mln wydaje się absurdalnie wysoka. Wydaje mi się, że uzasadniałoby ją dobudowanie kładki dla pieszych, równoległej do wiaduktu, która poszerzałaby chodnik na którym jest przystanek autobusowy. W komplecie trzeba by przebudować schody. Drugim rozwiązaniem byłoby dodanie schodów z drugiej strony wiaduktu, żeby puścić część pieszych zmierzających do Centrum Nauki na mało uczęszczany chodnik.

    Winda - jest potrzebna, szczególnie dla wózków dziecięcych, bo schody są bardzo strome i narażają bezpieczeństwo dziecka w wózku i osoby, która go pcha. Inwalidzi też by skorzystali.

    Wiata - przydałaby się, również nad schodami, żeby nie trzeba było ich odkuwać zimą z lodu.
    Rolę wiaty dobrze pełni sam wiadukt.

    Informacja pasażerska to w zasadzie 4 telewizory z wpiętym komputerkiem typu dongle, który odbiera zaszyfrowany sygnał LTE z centrali skm. Alternatywnie, do przesyłu sygnału sieciowego SKM może wykorzystać przewody trakcji kolejowej.

    Peron - jest OK, nie trzeba go przerabiać.

    • 1 0

  • Remont (4)

    Przystanek wygląda ok, brakuje jedynie windy

    • 3 2

    • Można sobie poradzić bez niej. (1)

      Winda to minimum sześciocyfrowa kwota. To także Twoje pieniądze.

      • 0 0

      • Jakie moje? Grosza do tego syfu nie dokladam.

        • 0 0

    • Nawet jak winda będzie to i tak z niej mało co skorzystacie. (1)

      W Orłowie non stop któraś nie działa.

      • 3 0

      • Ty korzystałeś kiedyś z tej windy w orlowie? Dobrze ze tego arcyszybkiego potwora nie zamontowali w Wieliczce.

        • 0 0

  • (4)

    Najwazniejszy dla Gdyni to jest tunel w Chylonii

    • 45 5

    • (1)

      Niech sie Chylonia odlaczy od Gdyni, a prezydentem ustanowi Horale. Wtedy ze studzienek kanalizacyjnych beda tryskaly gejzery mleka i miodu.

      • 2 4

      • Tam to lepiej gejzery wina i piwa...

        • 1 0

    • Dla mieszkańców Gdyni może tak ale nie dla Szczurka..

      • 4 3

    • Dla Gdyni najważniejszy jest Basen i przepiękny urząd miejski

      • 2 6

  • Boże...14 baniek??? (5)

    Marmury i złoto tam będzie???

    • 66 4

    • Działalność zakłada się w jeden dzień. (1)

      Załóż, wystartuj i wykonaj jak to takie proste. tak dla podpowiedzi.. najpierw zaplanuj logistykę i np. dojazdy ciężkiego sprzętu na tory.

      • 7 10

      • Ok, juz. Jutro zaczynamy budowę, wpadniesz porobić? 15zl za godzinę daję:)

        • 1 0

    • a o 2 mln zł na komunikacje i portal w Gdyni masz pretensję

      • 7 1

    • My w Gdyni nie dziadujemy

      • 11 6

    • Dubaj północy ;)

      • 12 6

  • W pierwszej kolejnosci...

    Powinien byc wymieniony tabor
    Jezdza tylko tak naprawde dwie nowoczesne kolejki potem dostosowac do nich nowoczesne perony.wowczas wszystko bedxie ze soba wspolgrac.tak jest w normalnych kranach.tylko niestety u nas nie

    • 1 0

  • Mają rozmach złodzieje

    Za 14mln można zbudować ponad 30 domów jednorodzinnych. Co oni tam będą robić w tym Redłowie na dworcu?

    • 1 0

  • CBA powinno opiniować kosztorysy (11)

    • 41 7

    • to CBA musiałoby się rozbudować o następujące działy: (3)

      - budownictwa kubaturowe
      - budownictwo infrastrukturalne
      - budownictwo kolejowe
      - budownictwo drogowe
      - budownictwo morskie
      - budownictwo hydrotechniczne
      a wszystkie te działy dzieliłyby się na komórki branżowe, kosztorysantów, analityków ryzyk itd.
      Do tego:
      - geodezja
      - kataster
      - materiałoznawcy
      - ekonomiści
      - specjaliści od kruczków prawnych w umowach

      Przetargi wyglądałyby tak, ze jeśli zgłosiłaby się zainteresowana firma to byłaby sprawdzana przez audytorów z CBA czy ma finansowe prawo by startować włącznie z prześwietleniem potencjalnych podwykonawców i dostawców

      • 2 2

      • (1)

        Ta, wtedy najprostsza inwesycja typu polozenie 5m2 kostki brukowej trwalaby 8 lat.

        • 2 1

        • Czyli, że w Gdyni to już działa?

          • 1 0

      • Dokładnie tak. nie musi się o NIC rozbudowywać. Taka jest jego (CBA) rola.

        • 0 1

    • A kto bedzie opiniowal opinie CBA? (3)

      • 2 5

      • Prokurator PIS Towarzysz Piotrowicz.

        • 2 0

      • Mariuszek" wychodzisz wolny z więzienia" kamiński z kolegą ułaskawiaczem niewinnych!

        • 3 0

      • Zero

        • 3 0

    • A ma do tego kwalifikacje?

      • 0 2

    • (1)

      Coś ty, PO chciało zlikwidować CBA

      • 8 5

      • g*wno chciało

        Osiem lat mieli i nic nie zlikwidowali. Styropiany po prostu uwielbiają gierki trójliterkowymi służbami

        • 10 2

  • Dobrze że w Gdyni chociaż SKM coś robi (4)

    bo na Szczurka nie ma co liczyć

    • 47 6

    • (3)

      Dobrze że Szczurek coś robi bo skmki by zawracały na rondzie

      • 5 4

      • (2)

        Szczurek nie ma nic do powiedzenia. Skm podlega pod PKP

        • 5 1

        • (1)

          A PKP pod szczurka?

          • 3 1

          • Nie, ale też pod współpracownika PiS

            • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane