- 1 Majaland: znamy termin otwarcia i cennik (80 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (524 opinie)
- 3 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (89 opinii)
- 4 Był senator skazany na więzienie (324 opinie)
- 5 Mała uliczka, duży problem (243 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (143 opinie)
Bliżej dwóch nowych buspasów we Wrzeszczu
Za rok ma być gotowy projekt dwóch nowych buspasów. Pierwszy powstanie na ul. Słowackiego od końca lasu do ronda de La Salle, drugi na al. Żołnierzy Wyklętych od ul. Chrzanowskiego do Niedźwiednika. Prace, które ruszą najwcześniej w 2021 roku, wiązać się będą z przebudową i poszerzeniem obu jezdni.
DRMG w ciągu najbliższych dni ogłosi przetarg na wykonanie projektów. Dokumentacja ma powstać do końca listopada 2020 roku, co oznacza, że ewentualny przetarg na prace budowlane mógłby zostać ogłoszony na przełomie 2020 i 2021 roku, a same prace mogłyby zostać przeprowadzone w pierwszej połowie 2021 roku.
- W obu przypadkach wytyczenie buspasów wiąże się z ingerencją w obecny układ drogowy - przyznaje Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - O ile w przypadku ul. Słowackiego budowa oznacza w zasadzie zwężenie obecnych dwóch pasów z 3,5 m do 3 metrów i dobudowanie po prawej stronie szerokiego na 2 metry odcinka jezdni, o tyle w przypadku odcinka między Wrzeszczem a Niedźwiednikiem nowa droga powstanie zarówno kosztem prawego, jak i lewego pobocza. To oznacza przeniesienie w nieco inne miejsca latarni, barierek czy ekranów akustycznych. Takich punktów będzie w sumie kilkadziesiąt. Nie wiemy za to, jakie kolizje czekają nas w uzbrojeniu podziemnym, dlatego trudno oszacować koszt całej inwestycji. Na ul. Słowackiego "niespodzianek" będzie z pewnością mniej, liczymy że sama budowa 800-metrowego odcinka będzie kosztować ok. 1 mln zł.
Z analiz drogowców wynika, że po wybudowaniu obu buspasów pojazdy komunikacji miejskiej przyspieszą na tych odcinkach o ok. cztery minuty w przypadku Słowackiego i ok. sześć minut na al. Żołnierzy Wyklętych.
Łącznie w Gdańsku funkcjonuje obecnie 12 buspasów. W roku 2018 r. pas zarezerwowany dla autobusów został udostępniony na Podwalu Grodzkim. W 2019 roku powstały dwa buspasy: na ul. Schuberta i na Trakcie św. Wojciecha.
Opinie (250) 2 zablokowane
-
2019-12-20 09:20
Opinia wyróżniona
Budowa buspasów - jestem za. Ale jako rozbudowa dróg. (11)
Wydzielanie buspasów z istniejącej jezdni to kiepski pomysł. Gdyby wszyscy poruszający się samochodami w jednej chwili przesiedli się na komunikację miejską to byłaby ona w stanie obsłużyć może 20% pasażerów. To musi być ewolucja, nie rewolucja w komunikacji. Likwidacja szkół w dzielnicach, przedszkoli i sklepów dzielnicowych i budowa wielkich centrów stworzyła konieczność dojazdów. Ludzie jeżdżą, bo muszą. Takie życie nam stworzono.
- 149 49
-
2019-12-20 20:44
Z nowego Portu do Oliwy jadę tramwajem prawie godzinę. samochodem nieco ponad 20 minut. Dzieki bardzo za taką komunikację. (2)
- 11 0
-
2019-12-21 11:40
45 min jedziesz A nie godzinę, dodatkowo bez korków na np. Czerwonym dworze gdzie w ciągu szczytu tracisz 30 min
- 0 0
-
2019-12-20 21:12
to se jeździj, czy ktoś ci broni?
- 1 5
-
2019-12-20 14:22
Schuberta!!! Kto to wymyślił było dobrze jest do d.... (6)
Zobaczcie do czego doprowadziło wydzielenie buspasu na Schuberta. dotąd ulica była w miarę przejezdna teraz odcinek 600m to 10 min. Ile spalonego paliwa i czasu obok pas pusty na którym co 15 min przejedzie autobus lub taxi. Kto to wymyślił? jaki inżynier to planował??? Problemem jest też brak lewoskrętów do Carrfoura (wcześniej mozna było prawym
Zobaczcie do czego doprowadziło wydzielenie buspasu na Schuberta. dotąd ulica była w miarę przejezdna teraz odcinek 600m to 10 min. Ile spalonego paliwa i czasu obok pas pusty na którym co 15 min przejedzie autobus lub taxi. Kto to wymyślił? jaki inżynier to planował??? Problemem jest też brak lewoskrętów do Carrfoura (wcześniej mozna było prawym pasem wyminąć skręcające auta teraz to niemożliwe) przez to korek jest codziennością a była dobra droga ( w miarę bo przy rondzie 3 lipy było już gęsto)
także buspasy tak ale dobudowywane a nie wydzielane z dróg które już są przeciążone!!!- 21 9
-
2019-12-20 15:51
przelicz liczbę przewiezionych ludzi na godzinę przed i po buspasie (5)
może dojdziesz do wniosku, że wcześniej to dopiero było marnowanie paliwa i miejsca, teraz jest bardziej racjonalnie.
Samochód wiozący tylko kierowcę w porównaniu do autobusu nawet co 15 minut - porównanie efektywności druzgocące.- 6 15
-
2019-12-20 20:48
(2)
za 10 minut oszczędności zapłacimy milony pln. Przeniesenie latarni, przeniesienie ekranow nowe drogi. Dodatkowe korki podczas budowy. Ktoś to policzył? Warto?
- 7 2
-
2019-12-20 21:12
Tak (1)
- 3 4
-
2019-12-21 12:01
Lepiej domalować na istniejącej jezdni nową linię i oznaczyć jako buspas. Wzorzec można podziwiać na skrzyżowaniu Kościuszki i Hallera.
- 0 0
-
2019-12-20 17:02
(1)
1 autobus na 15 minut to dużo mniej niż 1 kierowca w samochodzie. W ciągu 5 minut tam przejeżdża 100-200 aut. 15 minut to kupa czasu, czy ty kiedykolwiek byłeś na tej ulicy w ciągu dnia roboczego? Trochę wyobraźni
- 8 6
-
2019-12-21 04:16
Skoro obok jest pusty pas, po którym bez problemów przejedzie autobus, a Ty musisz stać w korku w aucie, to może po prostu... przesiądź się do autobusu?
- 1 4
-
2019-12-20 11:12
Dlatego nie likwiduje się dróg innych niż buspasy, a jedynie wytycza się buspasy
Nie ma szansy, aby wszyscy się przesiedli. A tym bardziej, aby to miało miejsce 1 dnia.
Jeśli będzie to rozciągnięte w czasie, to zawsze można kupić dodatkowe autobusy- 8 2
-
2019-12-20 07:27
Opinia wyróżniona
"Niespodzianki" (3)
Jak to "Nie wiemy za to, jakie kolizje czekają nas w uzbrojeniu podziemnym"? To Żołnierzy Wyklętych została zbudowana 7, 70 czy 700 lat temu, że nie ma dokumentacji tego, co tam czeka?
- 137 5
-
2019-12-20 21:03
Na odwal : )
jak to w Gdańsku...
- 1 0
-
2019-12-20 14:51
Już to słyszę: "O Panie, kto tu Panu tak uzbroił..."
- 11 0
-
2019-12-20 12:06
i bum
wyrwa w ziemi
- 4 0
Wszystkie opinie
-
2019-12-20 07:02
Małomiejska plisssss (4)
- 44 23
-
2019-12-20 08:11
i bardzo dobrze (1)
samochodziarze niech stoją w korku
- 6 10
-
2019-12-20 10:19
Nie bardzo wiadomo do czego się odnosisz i o co ci chodzi.
- 4 1
-
2019-12-20 10:06
czyżby rząd w końcu dał na inwestycje (1)
ale w farbę
- 0 3
-
2019-12-20 11:43
A czytales artykul?
- 0 1
-
2019-12-20 07:02
Giga korki się szykują. (15)
Czy naprawdę potrzeba buspas do miejsc gdzie jeździ PKM??
- 112 136
-
2019-12-20 07:24
(4)
Myślę że kierującym już nie robi czy stoją 60 min w korku czy 90. Większość ludzi prowadzących samochód nie ma co robić z wolnym czasem :P
- 56 12
-
2019-12-20 08:11
he he :)
- 16 1
-
2019-12-20 08:25
HEHE
w punkt
- 17 3
-
2019-12-20 10:08
:)
I większość jest bardzo zadowolona, że może jechać swoim klimatyzowanym autem a nie ze śmierdzącym motłochem, będzie zatem więcej przyjemności :)
- 15 6
-
2019-12-20 15:58
"Preferencje i zachowania komunikacyjne mieszkańców Gdyni w 2018 r."
" Średni czas dojazdu do pracy samochodem wynosi 21 min, natomiast transportem zbiorowym 40 min."
Tak to sie u nas, panie kochany, w korkach stoi...- 4 1
-
2019-12-20 08:20
Gigakorki sami robicie (7)
Czy na prawdę trzeba jechać samochodem do miejsc gdzie jeździ PKM??
- 40 10
-
2019-12-20 09:18
to jest logika kolejkowiczów
wszyscy stoją, to ja też postoję!
- 6 3
-
2019-12-20 09:54
Wsadź sobie PKM (3)
przy tej częstotliwości kursowania, wsadź głęboko...
- 18 8
-
2019-12-20 11:25
Zawsze sobie wymówkę znajdziecie żeby jechać samochodem (2)
Czekam na komentarze tych co codziennie babcię do szpitala wożą.
- 9 11
-
2019-12-20 13:17
Ale jaką wymówkę?
Wyobraź sobie, że ludzie jeżdżą samochodem, bo tak wolą. Komunikacja miejska może być najlepsza na świecie, a i tak się nie przesiądę
- 7 5
-
2019-12-20 15:49
"Preferencje i zachowania komunikacyjne mieszkańców Gdyni w 2018 r."
"Średni czas dojazdu do pracy samochodem wynosi 21 min, natomiast transportem zbiorowym 40 min."
Moim zdaniem perfekcyjna wymówka.- 3 1
-
2019-12-20 13:28
czy pkm nie moglaby jezdzic co 7 minut?
Czy Gdansk/Trojmiasto nie mogłoby miec jednego bilety na wszystkie środki komunikacji miejskiej. Gdyby komunikacja była dla ludzi, a szkoły przedszkola blisko mozna by się przesiąść.- 7 1
-
2019-12-20 15:35
czy naprawdę trzeba korzystać z drogi skoro powstała?
- 1 1
-
2019-12-20 08:59
Nooo.... tak.
PKM ma przystanki rzadko, więc trzeba z/do niej dojechać autobusem.
- 7 1
-
2019-12-20 11:41
A co Ci przeszkadzają dwa NOWE - dodatkowe!!! - buspasy?
Jak autobusy i złotówy pojadą buspasami to mniej pojazdów zostanie na dotychczasowych pasach? Logika!
- 3 10
-
2019-12-20 07:04
(8)
A kiedy priorytet dla tramwajów? Tyle się mówiło i nic. Ruszając z Bajana do Legionów zawsze musi odczekać pełne zmiany świateł na obu skrzyżowaniach. Potem tak samo na Pl Komorowskiego i przy Hallera. Takim sposobem od Banana do Wyspiańskiego będzie 10 minut.
- 121 13
-
2019-12-20 07:20
walka o sONdy i konstytucje wazniejsza
- 16 15
-
2019-12-20 08:36
tramwaje mają absurdalnie długie czasy przejazdu (5)
obserwuję to jadąc rowerem z Brzeźna do centrum. Na początku al. Hallera ruszam razem z tramwajem, z którym jadę (wliczając jego postoje na przystankach) równym tempem aż do Opery. A potem zostawiam go w tyle i wyprzedzam jeszcze z 1-2 składy zanim dojadę do krzyżówki przy UM. A jak do czasu podróży tramwajem dodać czas na dojście na przystanek, czekanie na przyjazd tramwaju albo przesiadki, częste awarie itp - podziwiam ludzi, którzy są na tyle zdesperowani, żeby jeździć komunikacją miejską w Gdańsku. Mówię to bez żadnej wyższości, ironii ani dobrych rad typu "kup se samochód" albo "niech każdy jeździ na rowerze". Ja mogę sobie na to pozwolić, więc to robię, ale rozumiem tych, którzy nie mogą albo nie chcą.
- 31 2
-
2019-12-20 08:42
(3)
W Warszawie jest to samo z tramwajami. One po prostu tak mają. To nie jest szybki środek transportu.
- 9 1
-
2019-12-20 09:24
Ja bym przestrzeń tramwajową zmienił na choćby trolejbusową (1)
utrzymywanie środka komunikacji, którego nie da się ominąć w przypadku awarii, to co najmniej historyczna ułomność lub realizacja wsteczniactwa na koszt podatnika z pełnym rozmysłem.
- 4 5
-
2019-12-20 19:07
Tramwaje to komunikacja dla emerytów. Później się dziwią, że na emeryturze nie mają na nic czasu. Ot i rozwiązanie zagadki.
- 0 2
-
2019-12-20 09:43
W niektórych miastach zachodniej Europy (np. Zurych) tramwaje mogą przełączać sygnalizację na skrzyżowaniach, efektywnie "wymuszając" pierwszeństwo nad samochodami - i to działa świetnie.
- 14 1
-
2019-12-20 08:51
Ale nie trzeba iść piechotą
- 4 0
-
2019-12-20 10:03
Racja 6 skrzyżowań, a tylko 3 przystanki
- 1 1
-
2019-12-20 07:05
Tylko 1 milion za poszerzenie? (4)
Nie chce mi się wierzyć że tak tanio.
Chyba że to koszt projektu.- 100 2
-
2019-12-20 08:24
Oczywiscie ze to projekt (1)
Koszt puszki z farbą to w Gdyni kilka milionów.
- 15 0
-
2019-12-20 08:55
co ile jest publiczne, kazdy moze startowac do prac.
ale oczywiscie nikomu sie nie chce ani sprawdzic kosztow, ani pracowac
za to komentowac kazdemu- 5 5
-
2019-12-20 08:35
(1)
i tak się nie uda, trzeba zrobić osobny pas dla kartonowego rydwanu dulkiewicz
- 8 9
-
2019-12-20 08:41
I klatkę dla trolli ługinowych
- 7 6
-
2019-12-20 07:07
O, zmalpowali z Gdyni (6)
Kontrabas
- 18 30
-
2019-12-20 08:08
pędzel i farba - inwestycje po gdynsku które kopiuje Gdańsk (1)
- 6 7
-
2019-12-20 11:44
Przeczytaj to moze zauwazysz roznice pomiedzy tymi inwestycjami
PS bus pasy powstawały w Gdansku wczesniej niż w Gdyni
- 3 0
-
2019-12-20 08:25
Trójmiejska Sycylia...
Już nie taka mała.
- 3 4
-
2019-12-20 08:31
powinni zmałpować (1)
Gdynia jest obecnie mocno do przodu przed Gdańskiem w tych sprawach
- 7 10
-
2019-12-20 11:46
Gdansk pierwszy budowal buspasy i robi to od wielu lat
Nie rozsmieszaj z tą Gdynią..
- 5 1
-
2019-12-20 11:48
nie zmałpowali
tu będą na prawdę drogę poszerzać a nie tylko malować farbą
- 4 0
-
2019-12-20 07:07
Po co to? (24)
Jest łatwiejszy sposób: zakaz wjazdu samochodom osobowym do stref w centrach miast. Zmusi to 50% kierowców do zostawienia swojej furmanki na parkingu i jazdę autobusem, tramwajem itp....
Ja wybieram rower- 85 136
-
2019-12-20 07:18
(1)
Osiołka wybierz'.
- 32 9
-
2019-12-20 11:04
albo kozę
- 8 0
-
2019-12-20 07:21
Parkingi za drogie w budowie...
- 7 2
-
2019-12-20 07:21
Jak 50% kierowców zostawi samochody (5)
to do pojazdów komunikacji miejskiej sporo osób (zwłaszcza słabszych czy starszych) już się nie wepcha. Już autobusy i tramwaje jeżdżą przepełnione w godzinach szczytu, a teraz dodaj 50% kierowców i ich ewentualnych pasażerów.
- 42 10
-
2019-12-20 07:37
koszt (4)
to niech wjazd słono kosztuje. musisz autem to wjedziesz ale nie codziennie.
- 11 27
-
2019-12-20 08:47
Spoko. Doliczę klientom do naprawy urządzenia. (3)
Może więc być słono.
- 16 5
-
2019-12-20 09:18
Będą tacy, co nie doliczą bo się postarają o wjazdówkę albo nie będą pieniaczyć (1)
I do nich przejdą Twoje zlecenia
- 2 17
-
2019-12-20 17:11
Widać że nigdy biznesu nie prowadziłeś. To chcesz tanio, czy rzetelnie?
- 5 0
-
2019-12-20 09:28
wy już dawno doliczacie nawet fikcję
- 1 9
-
2019-12-20 07:44
A gdzie
są te parkingi?
- 14 3
-
2019-12-20 08:18
A gdzie ty parkingi widziałeś? (2)
Zwróć też uwagę, że nie każdy ma 5km do pracy. Patrzysz kiedykolwiek dalej niż własny nos?
- 23 2
-
2019-12-20 08:36
nie, nigdy, a po co
- 6 3
-
2019-12-20 08:41
On nie potrzebuje empatii
gdyż posiada rower!
- 23 3
-
2019-12-20 08:26
Gdzie te twoje parkingi lemingu? (1)
- 11 3
-
2019-12-20 08:51
Na przykład pod blokiem.
- 1 11
-
2019-12-20 09:14
jest alternatywa (1)
Zmusić 50% Mazurów i Warmiaków to jest ok, 40000 osób do powrotu do domu . Tam sobie możecie na rowerkach zasuwać.
- 11 13
-
2019-12-20 20:17
dobrze że o ewakuacji imbecyli nic nie napisałeś bo byś był pierwszy do odstrzału :)
- 2 0
-
2019-12-20 09:57
Dokladnie własnie tak powinni zrobic .W Londynie juz wprowadzili taki zakaz i w innych miastach UE
jednocześnie dokupienie elektrycznych auto busów i było by jak na zachodzie
- 1 10
-
2019-12-20 10:06
Gdańszczanin (1)
Od dłuższego czasu jeżdżę rowerem A nie komunikacja miejska. Ale uważam to za dobry pomysł, bo ten pas może też służyć jako "korytarz życia". O ktorym wy kierowcy czesto zapominacie
- 2 13
-
2019-12-20 11:12
Korytarz życia w mieście. Dobre sobie. Na każdym świetle mają się usuwać na skraje jezdni? Rozwiń temat.
- 8 1
-
2019-12-20 15:23
To jeszcze napisz Geniuszu gdzie te tramwaje i autobusy, w których będzie
musiało się pomieścić kilkanaście tysięcy ludzi na cito.
- 7 0
-
2019-12-20 16:00
I tak trzeba
Miasto musi przypominać chińską wioskę z połowy lat osiemdziesiątych.
- 6 0
-
2019-12-20 17:08
Proponuję zakazać ruchu w całym mieście, no chyba że konno lub na świni.
- 5 1
-
2019-12-20 20:25
ale w gdańsku parkingi buduje się w centrum
więc twój argument jest inwalidą
- 0 0
-
2019-12-20 07:11
wąskie pasy na mocno kretej drodze? (6)
Należy spodziewać się wypadków.
- 53 47
-
2019-12-20 07:27
W lesie prosta ma być (1)
- 0 4
-
2019-12-20 08:09
dla dzików
- 3 0
-
2019-12-20 08:22
wystaczy jechać zgodnie z ograniczeniem prędkości
- 19 6
-
2019-12-20 10:06
Jak się wolniej jeździ, to jest bezpiecznie. 3 m wystarczy, jak się jedzie 50 km/h (2)
- 3 6
-
2019-12-20 11:57
Na Słowaku masz 70. Nie wiem po co tam miałoby być 50. (1)
Dopiero od działek jest 50.
- 2 2
-
2019-12-20 12:19
I tam ma być buspas, przeczytaj najpierw
- 1 1
-
2019-12-20 07:16
A może tramwaj? (9)
- 49 14
-
2019-12-20 08:25
(1)
Taniej, szybciej, lepiej - bus pas z autobusem. Tramwaj to XIX wiek.
- 4 6
-
2019-12-20 18:52
100% racji - nowoczesne używane autobusy z b.NRD to jest XXI wiek!
- 0 0
-
2019-12-20 08:47
(6)
Tramwaj tam to by fajna rzecz była, tylko czy by dał radę pod górę?
- 3 1
-
2019-12-20 09:46
(5)
Rzeczywiście fajna rzecz, jeśli już na samym początku się zastanawiasz, czy dałby radę pod górę. Najlepiej wydać setki milionów na projekty, wdrożenie i budowę super nowoczesnych torów, które przeciwstawią się tym kilku % wzniosu, zamiast po prostu zastosować to, co sprawdzone - czyli autobus na wydzielonym pasie. Ale skoro można przewalić 100 milionów zamiast 1,5 miliona, to chyba warto nie?
- 2 4
-
2019-12-20 11:01
(4)
Nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi z przewalaniem pieniędzy w tym kontekście. Tramwaje to dobry środek transportu, zazwyczaj nie ma przy nich problemu z korkami, co w tym przypadku by się sprawdziło. Poza tym, moim zdaniem, są nieco wygodniejszym środkiem transportu od autobusów. A fakt, że tam jest pod górę, może być jednym z argumentów, dlaczego tam nie powstają - mogą nie dawać rady. Ja sie na tramwajach nie znam, więc jedynie co, to mogę sie zastanawiać. Ale nie zmienia to faktu, ze jakby była taka możliwość, to by było to fajne rozwiązanie.
- 3 0
-
2019-12-20 15:22
(3)
Błędna logika. Tramwaje "nie maja zazwyczaj problemów z korkami" nie dlatego, że są tramwajami, tylko dlatego że mają wydzieloną swoją drogę. Każdy pojazd, który ma swój wydzielony na wyłączność pas ruchu nie będzie miał problemów z korkami.
Więc skoro już ustaliliśmy, że to wydzielona droga/pas ruchu jest kluczowy, to nie ma sensu pchać się w linie tramwajowe oraz tramwaje za kilkanaście milionów sztuka, jeśli ten sam efekt, jak nie lepszy, można osiągnąć autobusem za 1,5 mln zł. Oczywiście autobus musi mieć swój wydzielony pas, ale to już ustaliliśmy.- 2 0
-
2019-12-20 15:34
(2)
tylko że miasta akurat stawiają na tramwaje. Poznań - szybki tramwaj przejedzie znacznie większy odcinek bez zatrzymania niż autobus na buspasie. Warszawa buduje tramwaj na Wilanów, Olsztyn od podstaw wybudował całą sieć - myślisz ze teraz miasta żałują w inwestowanie w tramwaje? Nie trzeba dodawać że autobusy inaczej wpływają na środowisko niż tramwaje
- 3 0
-
2019-12-21 03:58
(1)
To, że miasta stawiają na tramwaje, nie znaczy, że robią to dobrze. Jedyną naciąganą zaletą jest ekologiczność tramwaju w miejscu jego poruszania. Z tym że po drugiej stronie stoi bardzo, bardzo! uciążliwy hałas, dużo większy niż generowany przez autobusy.
"szybki tramwaj przejedzie znacznie większy odcinek bez zatrzymania niż autobus na buspasie"
Ale jakim cudem? Czy tramwaj tam jedzie szybciej niż 80km/h? Nie wydaje mi się. Jego szybkość wynika pewnie z ograniczonej liczby przystanków, jak również z bezkolizyjnego przejazdu. Ale bezkolizyjny przejazd nie ma nic wspólnego z tramwajem, tylko z... bezkolizyjną drogą, którą może mieć również i autobus.
Dla przykładu zobacz sobie szybkość przejazdu tramwaju przez most Poniatowskiego w Wwie, a szybkość przejazdu autobusu po buspasie na Trasie Łazienkowskiej (również most).- 1 0
-
2019-12-21 09:42
Tramwaj nieeee
Przeraża mnie bezmyślność naszych współobywateli i klikanie że tramwaj jest super, bo ... i tu główna odpowiedź "nie stoi w korkach'.
Zatem drodzy obywatele tłumaczę wam tramwaj nie stoi w korkach bo ma osobny pas. Gdyby taki zrobić dla autobusu również nie będzie stał w korkach, do tego autobus jest tańszy nie blokuje całej linii podczas swojej awarii, tak jak tramwaj dodatkowo taki buspas mogą wykorzystać służby ratownicze.
W skrócie podsumowując najlepszym rozwiązaniem jak już chcecie mieć coś na prąd jest trolejbus, a jedyna przewaga tramwaju nad autobusem i trolejbusem to jednorazowy większy załadunek ilości pasażerów, który akurat w naszym małym mieście nie ma takiego wielkiego znaczenia.- 0 0
-
2019-12-20 07:17
(1)
fajnie, za 100zł raz na jakiś czas będzie można śmigać bez stania w korkach
- 31 11
-
2019-12-20 09:35
albo za darmo... jak będziesz miał komplet pasażerów
rzad coś tam zmienia/zmienił w przepisach..... i elektryki tez powinny jeździć po buspasach
- 3 0
-
2019-12-20 07:18
SUPER!!!! (1)
Trzeba inwestować w komunikację miejską.
- 57 27
-
2019-12-20 08:41
I tak to się robi! Budować dodatkowy pas dla autobusu, a nie jak w Gdyni wyłączyć z ruchu jeden pas, zakorkować pół dzielnicy i wyznaczyć bialą farbą buspas.
- 4 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.