- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (77 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (501 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (273 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (230 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (127 opinii)
- 6 Sprzątanie świata w sobotę. Przyłączysz się? (54 opinie)
Bliżej powstania przejścia naziemnego przy dworcu w Gdańsku
W połowie przyszłego roku gotowy będzie projekt węzła przesiadkowego, który powstanie przy dworcu Gdańsk Główny. Jednym z najważniejszych elementów będzie przejście naziemne przez Podwale Grodzkie, które pozwoli dostać się m.in. na przystanki tramwajowe. Prace powinny zostać zsynchronizowane z rozpoczętą niedawno przebudową gmachu dworca, która potrwa do końca 2021 roku.
Urzędnicy idą za ciosem i ogłaszają kolejne przetargi. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka wykonawcy projektu węzła przesiadkowego w rejonie dworca PKP w Gdańsku. Jego głównym elementem ma być przejście naziemne między dworcem a Krewetką. Oferty można składać do 17 października. Zwycięska firma będzie miała siedem miesięcy na uporanie się z tym zadaniem.
Koncepcja prac przy dworcu głównym obejmuje:
- budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry,
- budowę nowej sygnalizacji świetlnej (która zostanie zintegrowana z istniejącą już sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Nowe Podwale Grodzkie) na nowym przejściu dla pieszych,
- wydłużenie istniejących peronów tramwajowych o 25 m, w celu uzyskania peronów o długości krawędzi peronowej 120 metrów - dla każdego kierunku,
- budowę wiat na peronach tramwajowych (o długości około 150 metrów),
- budowę wiat na peronach autobusowych (o długości 160 metrów),
- korektę istniejącej już ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów od strony budynku dworca poprzez "wyprostowanie" (czyli likwidację tzw. szykany) przejazdu przez jezdnię dojazdową,
- budowę pięciu miejsc postojowych "Kiss & Ride" o wymiarach 2,5 m na 5 m, czterech miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5 m na 5 m oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 m na 6 m w drodze dojazdowej o szerokości jezdni manewrowej 3 m (jezdnia od strony hotelu Scandic),
- budowę dwustronnych tablic informacji pasażerskiej (siedem sztuk).
Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku
Przy założeniu, że prace nad projektem przebiegać będą sprawnie, właściwe roboty mogłyby rozpocząć się w drugiej połowie 2020 roku. Oczywiście pod warunkiem, że miasto zabezpieczy odpowiednie środki na ten cel.
To ważne z punktu widzenia ewentualnych utrudnień. Kolejarze zapowiadali bowiem, że niedawno rozpoczęty remont dworca głównego potrwa do końca 2021 roku. Warto więc zsynchronizować obie inwestycje.
- W tej chwili trudno powiedzieć, czy uda nam się przeprowadzić i zakończyć prace przy dworcu głównym równocześnie z działaniami PKP, dołożymy jednak wszelkich starań, by nie rozciągać rozbudowy w czasie - zapewnia Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. komunikacji rowerowej, który jest koordynatorem inwestycji.
Miejsca
Opinie (244) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-18 16:31
Pięknie. Jeszcze te autostrady w tunel albo wynocha kierowcy (1)
Jak wyzej. Dość hegemonii kierowczykow.
- 19 50
-
2019-09-19 00:47
a ty na piechotę do pracy, szkoły,lekarza. Ewentualnie kuń cię dowiezie. Wracaj do swoich bagien podlaskich, tam samochody nie wjadą
- 5 1
-
2019-09-18 16:33
Heh (2)
Uważam że całe podwake grodzkie powinni być deptakiem od zieleniaka do forum Gdańsk. Skoro budują wszecie naziemne przejścia to od razu deptak warto zrobić.
- 35 6
-
2019-09-18 16:35
Dobrze prawisz
Ale ty Al kaida pislam warrior.
- 1 0
-
2019-09-18 19:47
żebyś wiedział, że powinno
- 1 2
-
2019-09-18 16:34
Po kolei (3)
Wpierw powinny powstać dobre trasy zastępcze aktualnie uczęszczanych. Jakieś propozycje? Czy 3 Maja wystarczy?
- 24 7
-
2019-09-18 16:48
(1)
Właśnie w tym celu za grube pieniądze budowano tunel pod Martwą Wisłą.
- 3 3
-
2019-09-18 21:12
Tunel napchał tylko samochodów w Zaspę i Przymorze
- 0 1
-
2019-09-19 10:49
3 Maja już nie wystarcza - zablokowana na całej długości.
- 1 0
-
2019-09-18 16:35
Samochody do tunelu jak w każdym normalnym mieście! (3)
Ja rozumiem oszczędności, ale to jest kompletnie brak wizji rozwoju miasta. Sopot potrafił rozwiązać problem i w samym centrum powstał tunel dla samochodów, a ludzie otrzymali wspaniały plac. Samochody powinny wpadać w tunel na wysokości forum i wypadać za zieleniakiem i tyle w temacie ... przestrzeń publiczna otwarta i bezpieczna z możliwością rozwoju, samochody schowane i szybko przejadą przez Gdańsk bez oczekiwania na zielone ... a tak ludzie beda czekali, samochody będą czekały - smród będzie jeszcze większy niż jest i takie to nasze planowanie jest do bani!
- 62 3
-
2019-09-18 17:57
Nareszcie sensowna opinia
Najłatwiej jest walnąć przejście dla pieszych i niech się reszta martwi! Zero wyobraźni. Jestem z Matarni. Nie pamiętam kiedy ostatnio nawet przejeżdżałam przez centrum Gd.autem nie mówiąc już o tym żeby specjalnie tam jechać. Zawsze autobusem.
- 7 2
-
2019-09-18 20:50
tunele
Jestem za, tunel to bardzo dobry pomysl.Patrz-Sopot
- 3 2
-
2019-09-19 00:48
zapłacisz (jak cię stać) - będzie. Zablokujesz całe śródmieście na 2 lata - twoja radość. Nie moja
- 2 1
-
2019-09-18 16:35
poirytowany (2)
ostatni raz oddałem swój głos na tych urzędników na prawdę brawo Pani Prezydent 6 remontów głównych ulic dzielnicy południowej Gdańska w przebudowie w roku szkolnym !!!( nie można było zrobić czerwiec/ Sierpień..?) przejście naziemne przy Forum i jeszcze Przejście przy Dworcu Gratulacje !!!! to
- 40 9
-
2019-09-18 16:49
Jak w Sopocie i Gdyni robili w wakacje, to kierowcy lamentowali, że w wakacje.
- 3 0
-
2019-09-18 23:19
Racja, zlikwidowac wszystkie przejscia!
Na druga strone ulicy mozna sie dostac przeciez samochodem
- 1 0
-
2019-09-18 16:41
(4)
Parkingu darmowego przy dworcu nikt nie przewidział? Brawo! To ciekawe kto z auta przesiądzie się na np. skm, jedyny sposób na ograniczenie ruchu samochodowego w mieście to darmowe parkingi np.przy dworcach, tak ciężko się myśli?
- 25 9
-
2019-09-18 16:49
(2)
Masz obok parking na Jana z Kolna
- 5 7
-
2019-09-18 17:05
(1)
obok?
jest jeszcze na trakcie konnym- 7 3
-
2019-09-18 19:18
no taa Ty z tych co muszą parkować pod drzwiami.
- 2 1
-
2019-09-18 16:50
P+R to się robi hektar za miastem (np. w Pruszczu, przy lotnisku) a nie w centrum...
- 8 1
-
2019-09-18 16:44
wreszcie to miejsce się ucywilizuje (1)
niebezpieczne to jest przepychanie się pasażerów na przystankach tramwajowych i wąskich schodach do tunelu. Konieczne jest dojście do peronów z drugiego końca.
Z pozycji wygodnego fotela w samochodzie to na pewno nie jest zrozumiałe, szczególnie przy prędkości często przekraczającej dopuszczalną. Owszem, teraz zdarzają się korki, ale pamiętajmy, że tunel pod forum jest zamknięty, a wiadukt Biskupia w budowie.- 13 28
-
2019-09-18 22:42
ale ...
to nie jest artykuł o poszerzeniu przystanków ZTM.Tylko o budowie przejścia naziemnego od strony Central Hotel tak żeby goście hotelu mogli szybciej dotrzeć do Ul.Długiej ,tylko o tym cisza.Dla Mieszkańców lepszy jest tunel ,szybciej dotrą do SKM i na tramwaj.
- 5 0
-
2019-09-18 16:46
Kolejne przemyślenia ekipy dulczesowo-grzelakowej
nie dość, że wprowadzili szkodliwego buspasa, to jeszcze chcą POwiekszyć korki w godzinach szczytu komunikacyjnego. Kolejne antypolskie działania
- 34 10
-
2019-09-18 16:48
Czyli co, będzie tylko jedno przejście. Przydałoby się też z drugiej strony przystanków.
- 3 10
-
2019-09-18 16:49
Dramat. To miasto za 5 lat bedzie jednym wielkim siedliskiem raka od spalin. (1)
Czemu nie puscic pieszych gora a samochody tunelem? Ale nie - tepy jak balonik urzednik zatrzyma 6 pasow ruchu aby wkurzyc kierowcow i pieszych na raz.
- 41 8
-
2019-09-18 20:55
Jakbyście ruszyli pustymi łbami to byście nie zadawali głupich pytań
Korek przeniesiony do tunelu? Ile ofiar w razie pożaru jakiegoś szrota? Ile prądu na wentylacje, żeby się smierduchy nie podusiły? Ile miliardów wydanych na nieefettywny układ drogowy? Możesz tam zrobic po 6 pasów, i tak się zakorkuje, tak to działa. Największa przepustowość ma komunikacja kolejowa, i to linia skm na południe powinna postać najpierw.
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.