• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej powstania przejścia naziemnego przy dworcu w Gdańsku

Szymon Zięba
18 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Według planów, prace nad projektem dotyczącym rozbudowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny potrwać mają siedem miesięcy. Oferty otwarte zostaną 17 października. Według planów, prace nad projektem dotyczącym rozbudowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny potrwać mają siedem miesięcy. Oferty otwarte zostaną 17 października.

W połowie przyszłego roku gotowy będzie projekt węzła przesiadkowego, który powstanie przy dworcu Gdańsk Główny. Jednym z najważniejszych elementów będzie przejście naziemne przez Podwale Grodzkie, które pozwoli dostać się m.in. na przystanki tramwajowe. Prace powinny zostać zsynchronizowane z rozpoczętą niedawno przebudową gmachu dworca, która potrwa do końca 2021 roku.



W lipcu pisaliśmy, że w Gdańsku planowanych jest 17 nowych przejść dla pieszych. Z kolei tydzień temu informowaliśmy, że w przyszłym roku ruszy budowa przejścia naziemnego na wysokości Bramy Wyżynnej.

Urzędnicy idą za ciosem i ogłaszają kolejne przetargi. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka wykonawcy projektu węzła przesiadkowego w rejonie dworca PKP w Gdańsku. Jego głównym elementem ma być przejście naziemne między dworcem a Krewetką. Oferty można składać do 17 października. Zwycięska firma będzie miała siedem miesięcy na uporanie się z tym zadaniem.

Koncepcja prac przy dworcu głównym obejmuje:


  • budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry,
  • budowę nowej sygnalizacji świetlnej (która zostanie zintegrowana z istniejącą już sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Nowe Podwale Grodzkie) na nowym przejściu dla pieszych,
  • wydłużenie istniejących peronów tramwajowych o 25 m, w celu uzyskania peronów o długości krawędzi peronowej 120 metrów - dla każdego kierunku,
  • budowę wiat na peronach tramwajowych (o długości około 150 metrów),
  • budowę wiat na peronach autobusowych (o długości 160 metrów),
  • korektę istniejącej już ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów od strony budynku dworca poprzez "wyprostowanie" (czyli likwidację tzw. szykany) przejazdu przez jezdnię dojazdową,
  • budowę pięciu miejsc postojowych "Kiss & Ride" o wymiarach 2,5 m na 5 m, czterech miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5 m na 5 m oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 m na 6 m w drodze dojazdowej o szerokości jezdni manewrowej 3 m (jezdnia od strony hotelu Scandic),
  • budowę dwustronnych tablic informacji pasażerskiej (siedem sztuk).

Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku



Przy założeniu, że prace nad projektem przebiegać będą sprawnie, właściwe roboty mogłyby rozpocząć się w drugiej połowie 2020 roku. Oczywiście pod warunkiem, że miasto zabezpieczy odpowiednie środki na ten cel.

  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
To ważne z punktu widzenia ewentualnych utrudnień. Kolejarze zapowiadali bowiem, że niedawno rozpoczęty remont dworca głównego potrwa do końca 2021 roku. Warto więc zsynchronizować obie inwestycje.

- W tej chwili trudno powiedzieć, czy uda nam się przeprowadzić i zakończyć prace przy dworcu głównym równocześnie z działaniami PKP, dołożymy jednak wszelkich starań, by nie rozciągać rozbudowy w czasie - zapewnia Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. komunikacji rowerowej, który jest koordynatorem inwestycji.

Miejsca

Opinie (244) ponad 10 zablokowanych

  • Przejscie (1)

    Kolejny korek utworzy sie i kolejne niebezpieczenstwo dla pieszych.Nocami przy Chmielnej ludzie przebiegaja przez przejscie na czerwonym,sa nietrzezwi i wpadaja pod samochody.

    • 26 7

    • Niech samochody uwazają

      Z tego co mi wiadomo to one ważą 1,5 tony i łamią w mieście przepisy o prędkości.

      • 3 3

  • (1)

    A gdzie parkingi ?

    • 21 5

    • Pod auchanem masz duży parking

      Tak sobie parkuj

      • 5 0

  • kolejna

    paranoja gdańskich urzędoli

    • 28 5

  • deptak

    Proponuję zrobić deptak przed dworcem -skoro tyle tam ma być przejść, niewiele to zmieni na głównym ciągu trójmiasta. Pomysły włodarzy miasta są naprawdę odlotowe.Miasto zostanie całkowicie sparaliżowane

    • 30 6

  • (2)

    czy parking przy central hotelu stanie sie parkingiem tylko hotelowym?

    • 13 1

    • (1)

      wszystko pod kontem wygody hotelu

      • 0 0

      • kąt kontem ale jest na planie ten parking

        • 1 0

  • Pani Dulkiewicz - jaka ma Pani wizje na ruch samochodowy w Gdansku? (6)

    Mamy zdechnac w korkach tworzonych przez pani urzedasow z ptasimi mozdzkami, ktorzy potrafia tylko defekowac sie kolejnymi progami i swiatlami?

    Jezeli nie to poprosimy:
    1. Estakade na Armii Krajowej nad Lostowicka.
    2. Znaczna skrocenie czerwonego swiatla na Grunwaldzkiej przy Chopina. Tam bardzo malo samochodow wlacza sie do ruchu.
    3. Zlikwidowanie przejscia dla pieszych przy Wysepce na Grunwaldzkiej. Absurd. Jeden pieszy przejdzie a 20 samochodow nasmrodzi ruszajac stamtad. Jest przejscie niedaleko.
    4. Znacznie dluzsze zielone dla Grunwaldzkiej na skrzyzowaniu przy Alchemii. Jest blokowanych 6 pasow ruchu tylko po to aby pare samochodow sie wlaczylo.
    5. Przywrocenie zoltego wiaduktu laczacego plac Zebran Ludowych z Jana z Kolna, wyremontowanego za grube miliony po czym zamknietego. Brakuje lacznikow przez tory SKM. Nowy wiaduk wyprowadza w pole gdziez za ECSem. Ewentualnie poprawic zjazd z nowego wiaduktu w Jana z Kolna.
    6. Zlikwidowac progi zwalniajace na Mysliwskiej (zastapic fotoradarem jezeli trzeba). Sa rozwalone a smrod spalin az zatyka jak samochody zwalniaja i przyspieszaja co 50 metrow.
    7. Zrobic polaczenie Jasienia/Moreny z Matemblewem przez Wolkowyska. Teraz trzeba absurdalny objazd stosowac.
    8. Dokonczyc droge Zielona zeby odciazyc Grunwaldzka.
    9. Jakis bezkolizyjny pomysl na okolice dworca PKP i Huciska. Moze tunel dla samochodow a przejscia pieszych zmienic na naziemne?

    Prosze pamietac, ze im plynniejszy ruch tym mamy czystsze powietrze. A urzednicy robia ostatnio wszystko aby ten stan pogorszyc.

    • 47 12

    • Popracowac nad Slowackiego.

      Teraz "zjazd" stoi za dlugo na swiatlach wpuszczajacych kierowcow na Potokowa. Zamiana lewoskretu Slowackiego-Potokowa na estakade by rozwiazala problem. Miejsca pod dostatkiem.

      Swiatla na Slowackiego-Srebrniki zdecydowanie za czesto i za dlugo zatrzymuja Slowackiego. Tam jest bardzo niewielki ruch wlaczajacych sie.

      Rozprowadzic lepiej ruch ze Slowackiego na Grunwaldzka. Lewoskret w Grunwaldzka wpuszcza zaledwie 3-4 samochody na jedne swiatla. Na tym jednym skrecie czasami stoi sie kilka zmian swiatel korkujac pas do jazdy prosto.

      • 5 0

    • masz proste wyjscie fzwbanie zezłomowac tego swojego blachosmroda i uwolnic miasto do spalin!

      • 1 12

    • (2)

      Zrezygnuj z samochodu i po kłopocie

      • 3 4

      • Zrezygnuj z wymadrzania sie w internetach (1)

        o tym jak inni maja zyc. A i nie zapomnij zdechnac z glodu za kilka dni, bo bulek do sklepu Ci juz nie przywioze.

        • 5 0

        • O nie, wjazd jak najbardziej dla dostawcow itp, reszta precz

          • 0 5

    • Widać ciężki przypadek samochody. Proponuję drastyczną kurację - zezłomować twojego szrota.

      • 1 5

  • naziemne? w takim miejscu? (2)

    wydawałoby się że podziemne to jedyne logiczne i bezpieczne, jak to w w centrum miasta przy dużej drodze przelotowej. ale pewnie urzędnicy wiedzą lepiej.... bo taniej??

    • 36 13

    • to nigdy nie powinna być droga przelotowa

      • 3 2

    • Buehehehe. XXI wiek, Gdansk. Centrum miasta przy drodze przelotowej

      No przynajmniej ktoś nazwał rzeczy po imieniu. Boże, widzisz i nie grzmisz.

      • 4 1

  • (1)

    peron tramwajowy i peron autobusowy - od kiedy istnieją takie określenia - peron to tylko budowla kolejowa

    • 16 0

    • racja - nowomowa

      • 0 0

  • oszołomstwo (1)

    wszystko w interesie jednej grupy społecznej - rowerowych

    • 20 8

    • przejscia nie zabijaja tylko amochody.. wniosek prosty zakazac aut

      • 2 1

  • Wszystko dla kumpli z wojska... (1)

    ...Gunthera Grassa. Będą mogli paradować w świetle słońca, a nie jak partyzanci, kanałami.

    • 13 9

    • Cos z glowa nie styka

      Wypowiedz jakby nie w temacie.. he?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane