• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej powstania przejścia naziemnego przy dworcu w Gdańsku

Szymon Zięba
18 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Według planów, prace nad projektem dotyczącym rozbudowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny potrwać mają siedem miesięcy. Oferty otwarte zostaną 17 października. Według planów, prace nad projektem dotyczącym rozbudowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny potrwać mają siedem miesięcy. Oferty otwarte zostaną 17 października.

W połowie przyszłego roku gotowy będzie projekt węzła przesiadkowego, który powstanie przy dworcu Gdańsk Główny. Jednym z najważniejszych elementów będzie przejście naziemne przez Podwale Grodzkie, które pozwoli dostać się m.in. na przystanki tramwajowe. Prace powinny zostać zsynchronizowane z rozpoczętą niedawno przebudową gmachu dworca, która potrwa do końca 2021 roku.



W lipcu pisaliśmy, że w Gdańsku planowanych jest 17 nowych przejść dla pieszych. Z kolei tydzień temu informowaliśmy, że w przyszłym roku ruszy budowa przejścia naziemnego na wysokości Bramy Wyżynnej.

Urzędnicy idą za ciosem i ogłaszają kolejne przetargi. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka wykonawcy projektu węzła przesiadkowego w rejonie dworca PKP w Gdańsku. Jego głównym elementem ma być przejście naziemne między dworcem a Krewetką. Oferty można składać do 17 października. Zwycięska firma będzie miała siedem miesięcy na uporanie się z tym zadaniem.

Koncepcja prac przy dworcu głównym obejmuje:


  • budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry,
  • budowę nowej sygnalizacji świetlnej (która zostanie zintegrowana z istniejącą już sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Nowe Podwale Grodzkie) na nowym przejściu dla pieszych,
  • wydłużenie istniejących peronów tramwajowych o 25 m, w celu uzyskania peronów o długości krawędzi peronowej 120 metrów - dla każdego kierunku,
  • budowę wiat na peronach tramwajowych (o długości około 150 metrów),
  • budowę wiat na peronach autobusowych (o długości 160 metrów),
  • korektę istniejącej już ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów od strony budynku dworca poprzez "wyprostowanie" (czyli likwidację tzw. szykany) przejazdu przez jezdnię dojazdową,
  • budowę pięciu miejsc postojowych "Kiss & Ride" o wymiarach 2,5 m na 5 m, czterech miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5 m na 5 m oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 m na 6 m w drodze dojazdowej o szerokości jezdni manewrowej 3 m (jezdnia od strony hotelu Scandic),
  • budowę dwustronnych tablic informacji pasażerskiej (siedem sztuk).

Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku



Przy założeniu, że prace nad projektem przebiegać będą sprawnie, właściwe roboty mogłyby rozpocząć się w drugiej połowie 2020 roku. Oczywiście pod warunkiem, że miasto zabezpieczy odpowiednie środki na ten cel.

  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
To ważne z punktu widzenia ewentualnych utrudnień. Kolejarze zapowiadali bowiem, że niedawno rozpoczęty remont dworca głównego potrwa do końca 2021 roku. Warto więc zsynchronizować obie inwestycje.

- W tej chwili trudno powiedzieć, czy uda nam się przeprowadzić i zakończyć prace przy dworcu głównym równocześnie z działaniami PKP, dołożymy jednak wszelkich starań, by nie rozciągać rozbudowy w czasie - zapewnia Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. komunikacji rowerowej, który jest koordynatorem inwestycji.

Miejsca

Opinie (244) ponad 10 zablokowanych

  • Proponuje zrobić referendum w sprawie odwołania Prezydent Gdańska i jej podwładnych

    Innego wyjścia nie widzę, bo to już jest jakaś paranoja.

    • 32 7

  • Absurd (2)

    Goni absurd... Poprostu zrobcie podjazdy, naprawcie windy i niepełnosprawni czy potrzebujący swobodnie przejdą pod tunelem, a reszta ma zdrowe nogi.

    • 29 9

    • (1)

      Remont tunelu trwa prawie 5 lat już, wiec chyba po prostu zaleją te tunele betonem.

      • 2 0

      • Albo przekieuja tamtedy nurt raduni :)

        • 3 0

  • Będzie...będzie zabawa, będzie się działo!

    • 17 2

  • Zróbcie pełne zadaszenia peronów tramwajowych (1)

    Bo to szczyt, zeby w XXI wieku w naazym klimacie moknąć na przystanku, albo chować się w tunelu

    • 30 4

    • zasłonią zabytki

      • 0 1

  • Tak wszyscy tylko o samochodach. Z tramwajami też będzie się działo.

    • 13 2

  • Kasta idi o tow rzadzi Gdanskiem

    • 21 2

  • A może niech jakiś inteligentny człowiek zbuduje prześcia podziemne... (1)

    ...przy dworcu i przy LOT... A przecież już są. Wow. Oj Ci nasi włodarze nie tylko na deweloperce się znają. A może po prostu w miejscu na wysokości przejść podziemnych zrobić tunele dla aut (podobnie jak na wysokości Monciaka w Sopocie tylko niżej żeby autokary się zmieściły) a dla ludzi otworzyć miejsca do przejścia górą jak w Sopocie? Duże trakty z otwartą przestrzenią które połączą obie części miasta... No chyba że nie ma czasu na myślenie w UM bo tylko deweloperzy i budowanie apartamentów się liczy.

    • 26 4

    • Jest problem z kamalem Raduni

      Przebiega pod jezdni przy komitecie PZPR. Ale zawsze można zasypac kanał sopro blokowisk można by nad nim zbudować do samego Pruszcza

      • 0 0

  • Świetna wiadomość. Szkoda tylko, że nie na wysokości ul. Heweliusza.

    Przez Elżbietańska mało kto chodzi. Tym samym zniknie niemal zupełnie ruch w okolicy hotelu Scandic i okolica ta stanie się jeszcze bardziej pusta i odrażająca niż jest obecnie.

    • 6 9

  • Niemiec chce przejścia do hotelu

    I możemy jałowo o tym pogadać.

    • 18 3

  • Brawo, jak perony chca wydluzyc o cale 25cm

    Naprawde warto? 25cm...

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane