Bolesny powrót z wakacji w Egipcie

Marzena Klimowicz
12 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat)
Dla 14 osób, które wykupiły wycieczkę w biurze podróży Triada, powrót z Egiptu będzie najmniej miłym wspomnieniem z wakacji. Dla 14 osób, które wykupiły wycieczkę w biurze podróży Triada, powrót z Egiptu będzie najmniej miłym wspomnieniem z wakacji.

Wakacje w Egipcie miały być odpoczynkiem od polskich temperatur i lutowej pogody. Jednak już na miejscu klienci trójmiejskich oddziałów Triady dowiedzieli się, że zamiast do Trójmiasta, samolot powrotny dowiezie ich jedynie do Krakowa.

Wyjeżdżając na wycieczkę z biura podróży zdarzały ci się niemiłe niespodzianki?

30 stycznia trzydzieścioro mieszkańców Trójmiasta i okolic wyleciało z Rębiechowa do Hurghady na dwutygodniowe wakacje. Zgodnie z planem, grupa miała wrócić do Trójmiasta 13 lutego. Jednak dwa dni temu uczestnicy dostali pismo od biura podróży, że z braku miejsc w samolocie czternaścioro z nich doleci jedynie do... Krakowa.

- Powiedziano im, że jeśli sami nie wytypują osób, które polecą do Krakowa, wylosuje je system - opowiada Jarosław Rycewicz, którego teściowie spędzają właśnie urlop w Egipcie. Nie kryje oburzenia takim obrotem sprawy: - Wielu pasażerów zostało przywiezionych na lotnisko przez rodziny lub przyjaciół. Tak samo mieli wrócić z lotniska. Nie mają ciepłych ubrań, aby jechać przez całą Polską pociągiem.

Pan Jarosław próbował zamówić busa, który przywiózłby 14 osób z Krakowa do Trójmiasta. Koszt takiej podróży wyniósłby ok. 2,5 tys zł. - Zwróciłem się do Triady z pytaniem o zwrot kosztów za taki przejazd. Usłyszałem, że firma może zwrócić jedynie równowartość za bilet drugą klasą PKP.

Uczestnicy wycieczki poczuli, że są zdani na siebie. - Moi teściowe wraz z innymi osobami podnieśli larum, zaraz potem pilotka wycieczki ulotniła się. Dzwoniliśmy do biura w Gdyni, tam skierowano nas do centrali w Warszawie, gdzie w bardzo nieprzyjemny sposób zostaliśmy zbyci - żali się pan Jarosław.

O losy wycieczki zapytaliśmy Magdalenę Lizurej z biura prasowego Triady. - Bardzo ubolewamy nad całą sytuacją. Opisana grupa zostanie przewieziona wynajętym busem z lotniska w Krakowie na dworzec PKP, gdzie podróżni otrzymają od naszego przedstawiciela bilety kolejowe w pierwszej klasie, skąd dostaną się do Trójmiasta - zapewnia Magdalena Lizurej.

Jej zdaniem osoby, które dotrą do Trójmiasta przez Kraków, są już wyznaczone. - Wszyscy ci podróżni otrzymają poza biletem rekompensatę pieniężną pozwalającą na miłe spędzenie czasu podróży.

Wysokość rekompensaty nie jest jeszcze znana, wiadomo tylko, że ma starczyć na napoje i jedzenie w Warsie.

Uczestnicy wycieczki, którzy polecą do Krakowa wylądują w Balicach w piątek o godz. 8.30. "Szczęśliwcy", którzy wrócą zgodnie z planem, będą w Rębiechowie ok. godz. 19.40.

Po publikacji tekstu i kilka dni po powrocie z Egiptu jeden z uczestników wycieczki nadesłał do redakcji list:

"W imieniu wszystkich uczestników "niezwykłej" wycieczki do Egiptu,
chciałabym podziękować za nagłośnienie tejże sytuacji. Być może, gdyby nie ten artykuł to zapewne biuro podróży "Triada" postawiło by na swoim i nasze roszczenia odeszły by po prostu w niepamięć.

Ostatecznie, rozgoryczeni i pełni złości, dotarliśmy do domu cali
i zdrowi. Zgodnie z ustaleniami, w Krakowie na lotnisku czekał na nas
bus, który przewiózł nas na dworzec główny PKP. Otrzymaliśmy bilety na pociąg Inter City pierwszą klasą do Gdańska.

Jeżeli chodzi o rekompensatę finansową, sprawa jest w toku i w ciągu 14 dni złożymy stosowne pismo do biura podróży.

Dziękujemy!"

• Skandal! (1)

Z chłopakiem planujemy wyjazd do Egiptu. Braliśmy pod uwagę oferty z dwóch biur : Triady i Tui. Już teraz wiem jakiego biura nie wybierzemy :) Ludzie płacą duże pieniądze za wycieczki i takie rzeczy nie powinny w ogóle mieć miejsca! A jeżeli jest to wina Lotu lub innego przewoźnika to biuro turystyczne powinno zagwarantować inny środek transportu ( oczywiście na poziomie). Inaczej straci klientów- już jednych stracił :)

• byłem z różnymi biurami - Neckermannem, Alfa Star, Orbis i paru innych i z każdym był mniejszy lub większy problem (albo słaba organizacja, albo nie do końca ten standard itd), ale z TUI - Nigdy żadnego problemu. najlepsze biuro jakie znam - wszystkim polecam :)))

• To i tak pikuś ... (4)

Ludzie, którzy byli w Egipcie na wycieczce z Alfa Star wrócili do Polski z zółtaczką pokarmową. Płynęli po Nilu na statku na którym był straszny syf. A miało być 5 gwaiazdek. No i były ale prom był z lat 70:) Rozpadający się. Również trafiłem na ten prom ale już się przebadałe i jest na moje szczęście wszystko ok. Można by jeszcze wiele pisac o tej wycieczce ...

• W Egipcie

wszystko jest z lat 70 :)

• Tez miałem pecha z Alfastarem na takim 5* rejsie

syf

• to ze ktos dostal zoltaczki to nie zaley czy polecial z alfa star czy triada czy nawet itaka,jak ktos mial dostac do dostanie a tam to jest wzmożone.wiec w tym momencie firma nie ma nic do tego!

• Alfa Star też mi zafundowała atrakcje

Wylot do Egiptu zamiast o godz.11 - 23 grudnia 2008 nastąpił o 0.45 - 24grudnia, powrót za to mieliśmy podobnie jak z Triady tylko, że dzień później niż planowany i do Warszawy zamiast do Gdańska. Było wiele plusów tej wycieczki ale dla rezydentów (arabów) większosć czasu stanowiliśmy jedynie problem. Program nam zmieniano wielokrotnie - nikt z biura nie raczył nas jeszcze w kraju przed wyjazdem poinformować, że nie uzbierała się grupa tzw "Egipt w pigułce". Pozbawiono nas w kraju wykupionych za dodatkowe 240zł kuszetek. Jak rozmawialiśmy z pilotem (arabem) czuliśmy się trochę jak intruzi, że coś znów chcemy. Na złożoną 14 stycznia reklamację do tej pory z biura nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

z krakowa do trojmiasta sa zazwyczaj ekspresy wiec nie powinni narzekac tylko sie cieszyc z wycieczki krajoznawczej po Polsce

• idiota...

• 20 pazdziernik 2008 Triada i wycieczka do Grecji (3)

bylo troche osob z 3-miasta,ktore moze to czytaja,zreszta widze ze juz ktos napisal opinie wczesniej.
    Mial byc powrot samolotem o 15 okazalo sie ze bedzie dopiero o 5 rano ! koczowalismy na walizkach w dwoch pokojach,zalatwili nam kolacje...dwie bulki i troche dzemu,zeby zorganizoawc nam jakos ten czas zaoferowali wycieczke oczywiscie platna...ludzie juz dawno pozbyli sie Euro kupujac prezenty bo po co wiezc do kraju.I tak o glodzie i niewyspani zawiezli nas na lotnisko,zadnego slowa przepraszam !!! TRIADA to najgorsze biuro podrozy olewajace swoich klientow

• To nie mogłeś pójść na kolację jak biały człowiek i zapłacić kartą? (2)

W ostatnie wakacje byłam w Grecji i w szczycie sezonu posiłek w tawernie dla dwóch osób z winem to koszt około 25-30 euro. Oczywiście biuro dało ciała, ale nie mów że siedziałeś głodny i nie mogłeś sobie jedzenia kupić?

ciekawe gdzie..skoro to mial byc ostatni dzien pobytu a hotel byl z dala od cywilizacji na jakiejs wiosce gdzie wszystko bylo pozamykane,do Salonik bylo 40 km... nie bylo tam nic takiego jak tawerna,nie bylem osamotniony bo czekalo nas ok 20-tu

• A, no chyba że tak. To współczuję.

A o Triadzie słyszałam nieciekawe rzeczy. W Grecji byłam z Rainbowtours i wróciłam zadowolona. Z tym, że następnym razem jadę na własną rękę.

• TRIADA :). jak zawsze cos nie tak...

Ja polecam ORBIS , bylem w tamtym roku z tym biurem Na Krecie i muszę przyznac , ze organizacje mają na bardzo duzym poziomnie , od wyjscia z lotniska i transpotrt do Hoteli. A panie rezydentki bardzo miłe i zawsze gotowe do pomocy. Pobyt był superr!!! A o Triadzie to ciągle sie słyszy, znajomy był w Grecji i teraz się sądzi z nimi o odszkodowanie , ponieważ nie dotrzymali warunków umowy. TRIADA dajcie sobie spokuj , z tą firemka od siedmniu bolesci.

• TIADA=SYF

to juz wszysyc wiedza zeby nie przychodzic do taskiego g........o biura podrozy!PROSTE

• Ja

Widzę że nie tylko Ja doświadczyłem takiej sytuacji w tym biurze podróży.Hehe. powiem więcej- zwierzęta mają lepiej niż klienci Triady,naprawdę. Nigdy więcej z tym biurem,nawet jak by to miała być wycieczka z ,,Gdańska do Tczewa" bo to i tak za daleko żeby być zadowolonym.Triada=ŻENUJĄCY POZIOM!!!

• nigdy więcej! (3)

w zeszłym roku byłam ze znajomymi w Sharm el Sheik w Egipcie z Triadą i się baaaaardzo zawiodłam. hotel daleko odbiegał od katalowego opisu, wycieczki również, pilot...bez komentarza...naprawdę odradzam to biuro! do tego nie odpisują na reklamacje! w sumie trzy...ciekawe ile tak jeszcze beziemy sobie ze sobą korespondować....

• holidaycheck.pl

mogło tak sie zdarzyć,owszem bo nie bronie i wiem ze zdj ktore sa w katalogu sa na maxa zretuszowane i przekoloryzowane ale po to jest strona www.holidaycheck.pl zeby zobaczyc jak to naprawde wygląda,polecam tą strone,gdyby nie ta strona to tez pewnie nie raz bylabym zawiedziona...

• reklamacje (1)

skoro nie odpisują na reklamację to znaczy, że uznają ją za zasadną.
      maja 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji....później to już ich problem.

• u

30 dni, nie 14.

• biuro

poszło po najmieszej lini oporu z godznie z prawem powinni przewieść podóznych bez zadnego gadania z drugiej strony przysługuje mozliwosc złozenia reklamacj(nawet w czasie trwania wycieczki na rece plota lub rezydenta, za tzw zmycie sie pilota mozna go pociągnac do opowiedzialnosci przez biuro ktore powino sie skonczec odebraniem uprawnień) i a biuro ma 14 dni na rozpatrzenie