- 1 Tramwaj śmiertelnie potrącił dziecko (187 opinii)
- 2 Wielka kara za wielką reklamę. "Wisi nielegalnie" (48 opinii)
- 3 118 osób oskarżonych ws. posiadania broni (59 opinii)
- 4 Oliwa nie chce buspasa na Spacerowej (263 opinie)
- 5 Kierowca: "olewam te wasze zakazy jazdy" (296 opinii)
- 6 Jednego dnia wpadło dwóch złodziei z lotniska (61 opinii)
Brak potwierdzenia nadania paczki może słono kosztować
Nadajesz paczkę w punkcie lub u kuriera, który tylko skanuje ją i informuje, że już jest w systemie? Możesz mieć spory problem. Nie masz żadnego pokwitowania, że cokolwiek zostało wysłane. Przekonał się o tym czytelnik Trojmiasto.pl, pan Michał.
Wystarczy wybrać się do jednego z punktów nadawczych albo automatu z paczkami, które wyrastają jak grzyby po deszczu na osiedlach. Skanujemy kod kreskowy i gotowe. To wszystko? No, nie do końca...
Większość z nas nie bierze żadnego pokwitowania, uznając sprawę za zakończoną w momencie, gdy słyszymy znajome "piknięcie" skanera. I możemy mieć przez to spory problem, podobnie jak pan Michał, czytelnik Trojmiasto.pl. Oto jego opowieść, która powinna być przestrogą dla wszystkich:
Paczka nadana bez problemu
Pod koniec sierpnia przekazałem paczkę zawierającą nowy miernik mocy Quarq Dzero o wartości 2359 zł do punktu DPD Pickup - przy ul. Wielkopolskiej 49a w Gdyni, z zamiarem zwrotu produktu do sklepu. Niestety nie pamiętam dokładnej godziny nadania paczki.
Pracownica punktu wydrukowała list przewozowy nr 13659300899760, nakleiła go na paczkę i odebrała przesyłkę ode mnie, jednak nie otrzymałem żadnego potwierdzenia nadania. Jako że często korzystałem z tego punktu, nie spodziewałem się problemów i nie poprosiłem o takie potwierdzenie.
Paczka jednak niewysłana, poszkodowanych więcej?
10 września zauważyłem, że paczka nie została doręczona, a system DPD wskazuje status "przesyłka jeszcze nienadana". W związku z tym udałem się do punktu, aby wyjaśnić sytuację. Mam nagranie, na którym pracownik punktu potwierdza, że odebrał paczkę, a także informuje, że nie jestem jedyną osobą poszkodowaną.
11 września skontaktowała się ze mną pracowniczka punktu DPD, aby potwierdzić informacje potrzebne do napisania oficjalnej reklamacji ze strony punktu w tej sprawie.
DPD zmienia zdanie, paczki i pieniędzy nie ma
17 września ponownie skontaktowałem się z punktem DPD Pickup, jednak pracownicy sklepu zmienili stanowisko - nie przyznają się do wcześniejszych ustaleń ani nie byli w stanie podać numeru referencyjnego reklamacji, którą obiecali założyć.
W związku z podejrzeniem mataczenia/próbą zatarcia śladów po domniemanym przywłaszczeniu paczki o wartości 2359 zł zwróciłem się z prośbą o zabezpieczenie monitoringu z punktu oraz powiadomiłem o sprawie policję.
Warto uczulić innych, jak istotne jest zawsze pobieranie pokwitowania odbioru paczki, nawet jeśli wydaje się to zbędne. Rozumiem, że 2359 zł nie jest sprawą życia i śmierci, ale dla mnie to znacząca suma, której strata wyraźnie mnie dotyka.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2024-09-18 20:29
Przedziwna sprawa:) (17)
Taka podpowiedź . Skoro Pani drukowała list przewozowy to wprowadzała go do systemu. A skoro wprowadziła to paczka pozostała w punkcie. Proste? Inna sprawa jak przychodzimy już z nadaną paczką wykonaną przez "swój system"
Ale rozumiem że w tym przypadku to pracownik punktu przyjmował paczkę w "swoim systemie" co jest wystarczającymTaka podpowiedź . Skoro Pani drukowała list przewozowy to wprowadzała go do systemu. A skoro wprowadziła to paczka pozostała w punkcie. Proste? Inna sprawa jak przychodzimy już z nadaną paczką wykonaną przez "swój system"
Ale rozumiem że w tym przypadku to pracownik punktu przyjmował paczkę w "swoim systemie" co jest wystarczającym dowodem nadania paczki. Poza tym.... czy w punkcie nie ma monitoringu? Wszedł Pan z paczką i wyszedł bez niej więc????
Proponuje na ostro z DPD. Wezwanie przedsądowne o zagubienie przesyłki i ostatecznie do sądu. Jestem pewien że odpuszczą zwłąszcza że sa ubezpieczeni choć nie zakłądam że dla kilku złotych na ich możliwości mieli by strate. Walczyć..... i nie odpuszczać!- 191 7
-
2024-09-19 22:14
Nie do konca dziwna
A może na paczce był już napisany nr listu przewozowego? A może klient pomylił jedną cyferkę, a może pracownik punktu przy drukowaniu? A czy klient został żeby zweryfikować wydrukowany list przewozowy? Tego z opowieści nie wiemy
- 0 0
-
2024-09-19 15:13
Podobnie jest w punkcie DPD na Świętokrzyskiej w Gdańsku, najgorszy chyba w całym kraju. W ciągu dnia jaki ludzi mało to siedzą 2-3 osoby - coś tam pitolą, jak jest wieczór gdzie ludzi multum przeważnie po pracy to obsługuje jeden gościu w "denkach od butelki" Mota się niesamowicie, np. 5 osób w kolejce a czekania 2 godziny. Spotkało mnie to osobiście, nigdy więcej nadań i odbiorów w punkcie.
- 0 0
-
2024-09-19 00:34
wydrukowali i dali mu kopię
ale nigdy jej nie zeskanowali
- 4 2
-
2024-09-18 22:45
Za każdym razem dostaje się potwierdzenie. Coś facet ściemnia. (3)
- 4 33
-
2024-09-19 06:07
Sam ściemniasz, nic się nie dostaje. (2)
- 16 4
-
2024-09-19 09:20
dostajesz potwierdzenie za każdym razem, jeśli nadajesz w żabce to z kasy fiskalnej w "paragonowej" formie
jak w oficjalnym punkcie DPD to dostajesz cały druk na kartce A4
- 5 1
-
2024-09-19 08:56
Przychodzi smsem
Może lepiej nadawaj pocztą polską w okienku
- 1 2
-
2024-09-18 20:54
Jak na ostro, skoro nie ma dowodu nadania ?
.
- 6 3
-
2024-09-18 20:43
Ten pan tam nie nadawał paczki
On poprosił o wydruk etykiety
- 8 10
-
2024-09-18 20:37
Bo ona tej paczki nie nadawała tylko (7)
Wydrukowała mu etykietę. Obstawiam że pewnie pomylił i podał numer od innej paczki i jego paczka trafiła do kogoś innego. Teraz gość afery kręci a jego wina
- 11 38
-
2024-09-18 22:49
Dokładnie. Facet coś ściemnia. (6)
Jeszcze mi się nie zdarzyło żebym nadawał w punkcie i nie dostał potwierdzenia nadania, tym bardziej w DPD gdzie otrzymuję wydruk A4 i muszę podpisać kopię.
- 7 18
-
2024-09-19 08:28
Na Wilczej w Śródmieściu nie dają.
Juz kilka razy byłem.
- 5 1
-
2024-09-19 07:24
Niestety nie w każdym punkcie dają. W jednym z punktów, w którym nadaję paczki nigdy nikt sam pokwitowania nie daje, trzeba się upomnieć i wtedy z wielkim bólem serca to robią.
- 10 1
-
2024-09-19 01:32
(3)
Co za bzdury piszesz gosciu.Zawsze przychodze do punktu DpD z wydrukowaną etykietą na paczce i nigdy nie otrzymalam jeszcze potwierdzenia nadania paczki Paczkę zabierają,często nawet jej nie skanują od razu (dpd z botanicznej)
- 11 4
-
2024-09-19 07:56
Do tego samego, o którym mowa w artykule?? ;-))
W każdym punkcie inny człowiek ;-) Każdy z nich ma swoje indywidualne podejście do pracy, jak pomysł na "szybką kasę" W każdej Żabce czy Biedronce, do których chodzisz, jest tak samo???
- 5 0
-
2024-09-19 06:15
Potwierdzam (1)
Ale nigdy nie mialam tez tam problemu
- 3 0
-
2024-09-19 08:40
zawsze jest...
...ten pierwszy.
- 0 0
-
2024-09-18 20:14
(10)
Ja podobne przygody miałam z sekretariatem szkoły.
Dokumenty złożone w sekretariacie - kartki razem zszyte zszywaczem, wsadzone do przezroczystej "koszulki".
Dokumenty przeszły przez ręce obu pań sekretarek i znalazły się na stosie innych podań.
Przychodzi koniec sierpnia - dziecka nie ma na liście przyjętych. W sekretariacie mówią, że nie mają dokumentów dziecka.
Przeszukały cały sekretariat - dokumentów brak.- 99 6
-
2024-09-20 08:47
Nikogo nie obchodzi twoje dziecko, to nawet nie jest taka sama sytuacja XD. Jakie szkody poniosłaś? Pokłóciłaś się z babami w sekretariacie i pewnie wyszyło na twoje, a typ 2k stracił.
- 0 1
-
2024-09-20 08:13
Szanowny panie/pani
To powinno nauczyć że jak się składa wniosek ,podanie , odpowiedz na pismo zawsze bierze się dwa egzemplarze i na drugim otrzymuje się potwierdzenie złożenia pisma z datą i numerem dziennym
- 1 0
-
2024-09-19 10:41
Zrobiłam tak z dokumentami wewnętrznymi w urzędzie (2)
Skitralam je przypadkiem do przegródki gdzie nigdy nie zaglądam i leżą tam tylko szpargały nikomu nie potrzebne. Znalazłam je po roku. Na szczęście nie było to nic ważnego, wydrukowaliśmy je ponownie, ale fakt nieuwagi pozostał.
- 0 0
-
2024-09-19 12:35
ważne ze kawy nie zapomniałaś wypić i poplotkować (1)
- 2 3
-
2024-09-20 00:20
Bejbisiu
Założę się że nie masz pojęcia, jak wygląda praca w urzędzie od podszewki. Ja wiem. I uwierz mi, często nie ma czasu na kawkę i wc.
- 0 0
-
2024-09-19 05:53
potwierdzenie z pieczecia i podpisem na kopim gdzie?
- 8 9
-
2024-09-18 21:56
(3)
jak to robił jeden właściciel firmy - podrzucał wszystkie CV pod sufit, a przeglądał tylko te które spadły mu na biurko.
Mówił że ci co spadli na podłogę to pechowcy, a pechowców on w firmie nie chce zatrudniać.- 12 7
-
2024-09-18 22:09
Stara anegdota, to samo mówi się o niektórych egzaminatorach na studiach itd.
- 27 1
-
2024-09-18 22:05
(1)
Ja tylko dodam, że fortuna kołem się toczy, więc nie do końca miał rację ;)
- 0 2
-
2024-09-19 08:33
a najgorzej to trzynastego w piątek
puk puk puk
- 1 0
-
2024-09-18 21:01
podobnie inpost (10)
Miałam podobną sytuację w Inpoście. Nadawałam w tym samym czasie i w tym samym paczkomacie 3 paczki. 2 doszły bez problemu, jedna zawieruszona. Informacja na stronie Inpostu - paczka oczekuje na nadanie. Pisałam reklamację , znałam godzinę nadania itp itd, nic , jak kamień w wodę. Na szczęście o niskiej wartości ale chodzi o zasadę
- 88 7
-
2024-09-19 08:58
Przecież w aplikacji wszystko ci się wyświetla, czy nadane, gdzie itd (1)
Ludzie jak nie jesteście na bieżąco z technologią to nie bawcie się w paczkomaty tylko idźcie na pocztę
- 5 15
-
2024-09-19 11:57
jakiś ty mądry
właśnie jeżeli chodzi o tę jedną paczkę to nic nie przyszło na aplikację ani na maila ani sms. ewidentnie był to jakiś bląd w systemie, paczkomacie, nie wiem
- 3 0
-
2024-09-18 23:12
A wystarczyło czytać to co jest napisane na ekranie i klikać tak jak trzeba. (2)
- 9 33
-
2024-09-19 08:37
bezrozumna "wiara w system"... (1)
A ten potrafi zachowac sie inaczej, niz przewidziano lub niz potrzebuja uzytkownicy...
Tacy jak ty sa "mierzwa" na ktorej rosnie "neokomuna"... To tez jest "system"...- 5 0
-
2024-09-19 08:59
Dlatego dla ciebie jest okienko na poczcie
- 0 9
-
2024-09-18 22:45
Jak nadawała Pani w paczkomacie to jest potwierdzenie nadania w komputerze. (4)
Nie rozumiem problemu?
- 16 10
-
2024-09-19 11:55
no właśnie potwierdzenie na tę jedną paczkę nie przyszło
- 1 0
-
2024-09-19 08:20
powinno być (2)
ale czy jest to już inna sprawa. Pamiętaj, że jest to komputer Inpostu, więc ci zawsze mogą stwierdzić "u nas nic nie ma w systemie".
- 6 1
-
2024-09-19 08:59
Zawsze mail przychodzi i powiadomienie na aplikację (1)
- 1 2
-
2024-09-19 11:55
no właśnie do tej jednej paczki nie przyszedł więc nie zawsze
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.