• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Brazylijskie drewno układane pod kładką na Ołowiankę

Michał Stąporek
3 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • Po okryciu drewnianą okładziną, stalowe kierownice chroniące konstrukcję kładki na Ołowiankę zyskują na urodzie.
  • Po okryciu drewnianą okładziną, stalowe kierownice chroniące konstrukcję kładki na Ołowiankę zyskują na urodzie.
  • Po okryciu drewnianą okładziną, stalowe kierownice chroniące konstrukcję kładki na Ołowiankę zyskują na urodzie.

Stojące w nurcie Motławy kierownice, które mają ochraniać kładkę na Ołowiankę zobacz na mapie Gdańska, są już w połowie obłożone brazylijskim drewnem massaranduba.



Jest twarde, trwałe, a przede wszystkim znacznie ładniejsze niż stal, z której wykonano kierownice wbite w dno Motławy na wysokości kładki na Ołowiankę. Mowa o deskach z brazylijskiego drzewa massaranduba, które właśnie pokrywają tę wodną konstrukcję. Jest ona niezbędna, gdyż wytycza tor wodny na Motławie i ochrania konstrukcję zwodzonej kładki. Już co najmniej raz dzięki kierownicom jednostka białej floty nie uderzyła w kładkę.

Kierownice, choć niezbędne dla bezpieczeństwa żeglugi, nie są zbyt estetyczne. Mieszkańcy Gdańska zwrócili na to uwagę kilka miesięcy temu, gdy konstrukcja stanęła w nurcie Motławy. Konstruktywna krytyka spotkała się ze zrozumieniem gdańskich urzędników, którzy zdecydowali się częściowo ukryć kierownice pod drewnianą okładziną.

Deski układają pracownicy firmy Hydro-Rem z Gdańska. Roboty polegają na montażu stalowych elementów, do których przytwierdzane są drewniane legary, na których następnie montowana jest okładzina z drewna. Deski wykonane z drzewa massaranduba cechują się wysoką trwałością i naturalną odpornością na biodegradację. Specjaliści zakładają, że - przy odpowiedniej konserwacji - okładzina z massaranduby powinna posłużyć 30-50 lat.

Koszt położenia drewnianej okładziny wynosi ok. 300 tys. zł. Koszt budowy kładki zamknął się w kwocie ok. 8 mln zł.

Tłumy ludzi korzystają z kładki na Ołowiankę.

Opinie (129) ponad 10 zablokowanych

  • ta buda (2)

    gdyby jeszcze była bardziej estetyczna ...

    • 34 3

    • Ta buda pierwotnie też miała być oblozona...
      Odsyłam do wizualizacji

      • 0 0

    • Nie tylko buda cała kladka jest mało estetyczna, pasuje do otoczenia jak świni siodlo

      • 0 0

  • Jak Danka tak będzie dalej pływać

    To zaraz drewna, kładki i jachtów nie będzie na Motławie :)
    A kapitan tej jednostki "bardzo przeżywa" ;)

    • 0 0

  • Kładka jest do du..y

    Może zapytajmy kto zdecydował o budowie kładki która jest tak niska? Kilkadziesiąt centymetrów więcej i nie byłoby niebezpieczeństwa kolizji z większością jednostek tam pływających. Pytam kto personalnie zatwierdzili ten "wspaniały" projekt za kupę kasy

    • 0 0

  • Drewno z Puszczy amazońskiej, bo jaśnie Pan z Gdańska miał kaprys

    a ludzie nadal żyja w nędzy i mieszkań komunalnych brak

    • 0 0

  • Makabryła roku

    Tej kładce nic nie pomoże , nawet brazylijskie drewno

    • 1 0

  • 8 milionów wydane na kładkę dla przyyszłych mieszkańców Wyspy Spichrzów (11)

    masakra, kładka dla bogaczy z wyspy żeby nie mieli za daleko na drugą stronę

    • 84 125

    • Coś ci sie pomyliło! (7)

      To nie ta kładka. Dla mieszkańców wyspy spichrzów będzie ta druga, od ul. Św. Ducha. Przy okazji remoncik uliczki się zrobi i waraszafka będzie zadowolona!
      HAŃBA

      • 27 8

      • (5)

        Jedna dla dewelopera na Ołowiance druga WS. Tyle że ta pierwsza sie od biedy broni.

        • 9 6

        • na Ołowiance jest jakiś developer? (3)

          • 10 1

          • (1)

            Perucki! największy developer

            • 3 1

            • Zrób dla miasta 5 % tego co zrobił Perucki.

              • 0 0

          • jak nie ma to bedzie

            załatwi to dobra zmiana

            • 3 6

        • oczywiscie, mi tez szkoda tego, ze juz nie bedzie haszczy na Wyspie Spichrzow

          Ale moze chociaz Dluga zapuszcza, aby bron boze ktos nie zarobil i aby nie bylo przypadkiem gdzie pojsc na spacer / kolacje.

          Ludzie, przestancie marudzic. To jest miasto. Turystyczne. Prezne. Musi sie rozwijac.

          Patrzac po liczbie ludzi codziennie przechodzacych przez kladke widac, ze byl to dobry pomysl.

          • 25 2

      • to kladka dla mieszkancow długich ogrodow, sw barbary, angielskiej grobli, seredynskiego i innych ulic ale takze dla mieszkancow stagow i przerobki ktorzy np jezdza na rowerze i moga dzieki niej ominac nieprzejezdny jarmark i udac sie do swoich domow ;)

        • 4 1

    • A co wy macie przeciwko bogaczom w sumie jest ich ciągle za mało... Sam nie jestem przekonany do tej kładki bo jej zwodzenie pewnie szybo się zepsuje... ale muszę szczerze przyznać, że widok z niej na Gdańsk jest przedni, a zwłaszcza w nocy.

      • 1 0

    • Bogacze z wyspy z tej kładki nie korzystają.

      Oni nawet do kiosku po gazety wyprawiają się furą.

      • 9 3

    • Taaa, mieszkańcy Wyspy Spichrzów będą korzystać z kładki na sąsiednią wyspę. A do siebie przejda po wodzie.

      • 6 1

  • skoro tam danuta plywa to moze zamiast drewna standartowo oponami zabezpieczyc? i jak tanio

    • 0 1

  • Po co ta kladka (1)

    Dokąd ona prowadzi?
    Co ułatwia?
    Jakie jest jest przeznaczenie?
    Ile kosztuje utrzymanie ?

    • 1 7

    • otoz nikt nie wie po co ,wiec nikt nie zapyta. my ta kladka otwieramy oczy turysta,a taka rekonstrukcja mostu zwodzonego z XVIIIwieku

      • 0 0

  • To rabowanie lasu tropikalnego (1)

    Wstyd kochani! Europejczycy... podobno.

    • 4 3

    • bo widzisz tacy to ekolodzy

      • 0 0

  • No proszę, proszę !

    To na emeryturce nie tylko wyspy kanaryjskie, ale i brazylijskie klimaty będzie można liznąć. A jednak dotrzymali słowa !

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane