• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Brazylijskie drewno układane pod kładką na Ołowiankę

Michał Stąporek
3 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • Po okryciu drewnianą okładziną, stalowe kierownice chroniące konstrukcję kładki na Ołowiankę zyskują na urodzie.
  • Po okryciu drewnianą okładziną, stalowe kierownice chroniące konstrukcję kładki na Ołowiankę zyskują na urodzie.
  • Po okryciu drewnianą okładziną, stalowe kierownice chroniące konstrukcję kładki na Ołowiankę zyskują na urodzie.

Stojące w nurcie Motławy kierownice, które mają ochraniać kładkę na Ołowiankę zobacz na mapie Gdańska, są już w połowie obłożone brazylijskim drewnem massaranduba.



Jest twarde, trwałe, a przede wszystkim znacznie ładniejsze niż stal, z której wykonano kierownice wbite w dno Motławy na wysokości kładki na Ołowiankę. Mowa o deskach z brazylijskiego drzewa massaranduba, które właśnie pokrywają tę wodną konstrukcję. Jest ona niezbędna, gdyż wytycza tor wodny na Motławie i ochrania konstrukcję zwodzonej kładki. Już co najmniej raz dzięki kierownicom jednostka białej floty nie uderzyła w kładkę.

Kierownice, choć niezbędne dla bezpieczeństwa żeglugi, nie są zbyt estetyczne. Mieszkańcy Gdańska zwrócili na to uwagę kilka miesięcy temu, gdy konstrukcja stanęła w nurcie Motławy. Konstruktywna krytyka spotkała się ze zrozumieniem gdańskich urzędników, którzy zdecydowali się częściowo ukryć kierownice pod drewnianą okładziną.

Deski układają pracownicy firmy Hydro-Rem z Gdańska. Roboty polegają na montażu stalowych elementów, do których przytwierdzane są drewniane legary, na których następnie montowana jest okładzina z drewna. Deski wykonane z drzewa massaranduba cechują się wysoką trwałością i naturalną odpornością na biodegradację. Specjaliści zakładają, że - przy odpowiedniej konserwacji - okładzina z massaranduby powinna posłużyć 30-50 lat.

Koszt położenia drewnianej okładziny wynosi ok. 300 tys. zł. Koszt budowy kładki zamknął się w kwocie ok. 8 mln zł.

Tłumy ludzi korzystają z kładki na Ołowiankę.

Opinie (129) ponad 10 zablokowanych

  • a co za to dali (1)

    • 1 1

    • paciorki

      I Goldwassera łyk

      • 1 1

  • Szkoda dżungli amazońskiej

    pewnie jakiś brazylijski kornik Szyszko się cieszy bo można było wyciąć kawał puszczy- a wszystko po to, by Budyń mógł się przelać na drugą stronę Motławy ;)

    • 12 3

  • Kpina (1)

    Kpicie sobie z obywatela,moje podatki wyrzucane sa w błoto po co takie drewno w tym miejscu a wykonanie litosci ,ktoś kto jest za to odpowiedzialny to beknie

    • 9 7

    • czy beknie?

      Taaa, beknie chyba po mielonym co był na obiad. W Gdyni z powodu lotniska to już bekają aż ich boli brzuch.

      • 6 0

  • Szkoda mi lasów troilalnych

    Naprawdę szkoda

    • 8 3

  • A kiedy kładka zacznie działać ??

    • 7 3

  • Wyglądało słabo i nadal tak wygląda, z drewnem lub bez.

    Trzeba było od razu na wizualizacjach to umieścić, a nie teraz malować trawę na zielono.

    • 14 2

  • Moze by tak!jakies znaki przy wejsciu na kladke ze mamy ruch prawostronny. Bramka sie otwiera a tlum rusza lewa strona i zderza sie z tymi z przeciwka.

    • 13 0

  • to taka moda (1)

    pod nasyp PKMki sprowadzano piasek pustynny z Arabii a teraz drewno z Brazylii / stop wycince lasów tropikalnych/

    • 8 3

    • STOP wycince Puszczy Białowieźy

      • 0 0

  • ...więc im on jest droższy, ten miś tym ........

    -koniaczek ?
    -podwójny, stać mnie....

    • 11 3

  • (4)

    Fajnie by było gdyby obłoźyli sterownie. Niekoniecznie drewnem.

    • 10 0

    • To czym? (3)

      • 1 0

      • Bluszczem!

        Najlepiej byłoby to szkaradztwo całkowicie zamaskować, wkomponować w otoczenie!

        • 4 0

      • Bakelitem.

        • 2 0

      • Molibdenem

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane