- 1 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (129 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (243 opinie)
- 3 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (122 opinie)
- 4 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (46 opinii)
- 5 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (277 opinii)
- 6 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (187 opinii)
Brzeźno oblężone przez turystów. Radni: lekiem nowe parkingi zamiast strefy opłat
Radni Brzeźna poprosili władze miasta o przeznaczenie dwóch dużych działek w dzielnicy na dodatkowe parkingi. Ma to ograniczyć zalew aut, pozostawianych na ulicach przez turystów. Nowe miejsca postojowe miałyby powstać przy al. Hallera w okolicy dawnego ośrodka MON oraz na działce przy klubie Corpus Gym. Miasto do pomysłu odnosi się sceptycznie.
Płacić trzeba w Jelitkowie (tylko w wakacje), na Przymorzu, na Zaspie i na Stogach. Brzeźno na opłaty zgodzić się nie chce, mimo że problem z parkowaniem z każdym rokiem narasta.
Warto dodać, że miesięczna opłata dla mieszkańców w SPP to tylko 10 zł.
Dla porównania pierwsza godzina postoju kosztuje obecnie 3,90 zł, druga - 4,60 zł, trzecia - 5,50 zł, czwarta i każda kolejna - 3,90 zł.
Radni dzielnicy: chcemy ucywilizować parkowanie w Brzeźnie
Zdaniem radnych Brzeźna jedyny sposób, by ucywilizować parkowanie samochodów w ich dzielnicy, to budowa nowych parkingów. Pierwszy miałby powstać przy al. Hallera na terenie przylegającym do dawnego ośrodka MON. Drugi parking miałby powstać np. w formule partnerstwa publiczno-prywatnego na działce przy klubie Corpus Gym.
Dwa pomysły na sporny teren w pasie nadmorskim
- Chcemy zwrócić się do miasta, by na miejskich terenach przy Hallera i Krasickiego powstały dwa parkingi, które dadzą możliwość zaparkowania samochodu w normalnych warunkach - mówi Jarosław Gudzowski z Zarządu Dzielnicy Brzeźno. - Faktem jest, że problem z parkowaniem w naszej dzielnicy narasta. Każdy skrawek jest zastawiony przez samochody turystów, bo wiadomo - każdy chce podjechać jak najbliżej plaży. Dopóki więc nie znajdziemy jakiegoś systemowego rozwiązania, chcielibyśmy, by miasto przy współpracy z radą dzielnicy umożliwiło kierowcom parkowanie w tych miejscach.
Takim systemowym rozwiązaniem jest Strefa Płatnego Parkowania. W Brzeźnie obowiązuje ona od kilku lat, ale tylko teoretycznie (bez poboru opłat). Miasto ustawi tam parkomaty i uruchomi płatności tylko na wyraźny wniosek mieszkańców. A ci na SPP nie chcą się zgodzić. Dlaczego?
- Kilka lat temu mieliśmy w Brzeźnie tzw. aferę parkingową z prywatną firmą, która pobierała opłaty za postój wzdłuż al. Hallera. Sprawa nie była chyba zbyt dobrze przemyślana przez urzędników i zakończyła się w sądzie. Mieszkańcy są teraz przeciwni wprowadzaniu opłat. Zdania w tej kwestii są mocno podzielone - dodaje Gudzowski.
Efekt odwrotny od zamierzonego?
Gdy pytamy, czy nowe duże parkingi nie przyniosą odwrotnego skutku i nie zachęcą do przyjazdu do Brzeźna jeszcze większej liczby kierowców, przewodniczący zarządu rady dzielnicy kręci głową.
Tłumaczy, że turyści w Brzeźnie i tak będą, a nowe parkingi to nie zachęta, a stworzenie możliwości do parkowania w bardziej cywilizowanych warunkach.
- Strefa Płatnego Parkowania nie rozwiąże problemu, bo nie obowiązuje w weekendy, a to właśnie soboty i niedziele są najgorsze. Parkingi dałyby nam oddech do czasu stworzenia systemowego rozwiązania, np. udostępnienia parkingów przy stadionie w Letnicy i dowożenia turystów na plażę sezonową linią meleksową czy autobusową - tłumaczy Gudzowski.
Inny z radnych Brzeźna, Mateusz Błażewicz, uważa, że parkingi są potrzebne, ale z miejskim operatorem - tak jak ma to miejsce np. w Jelitkowie czy przy ul. Czarny Dwór, gdzie opłaty za parkowanie pobiera Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.
- W Brzeźnie brakuje parkingów, dlatego jestem za tym, by powstały. Ale pod warunkiem, że to miasto będzie ich operatorem - uważa Błażewicz. - Co do strefy płatnego parkowania, to tu jesteśmy zgodni - ona problemu nie rozwiąże, bo kierowcy będą szukać darmowych miejsc na podwórkach i wewnętrznych uliczkach. Niektóre wspólnoty zamykają wjazdy szlabanami, ale w Brzeźnie jest sporo małych wspólnot, których nie stać na poniesienie takich kosztów.
Wideo archiwalne
Miasto: Tak dla parkingów, ale nie wszędzie i pod pewnymi warunkami
Jak do pomysłu radnych dzielnicy odnoszą się władze Gdańska? Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska, tłumaczy, że tworzenie parkingów w sercu kurortu nie jest najlepszym pomysłem.
- Jesteśmy otwarci na dialog z mieszkańcami i radnymi Brzeźna. Parking przy Hallera jest przewidziany w ograniczonym zakresie w procedowanym obecnie planie. Jego utworzenie jednak powinno nastąpić komplementarnie do strefy płatnego parkowania. W innym wypadku kierowcy będą szukać bezpłatnych miejsc w terenie mieszkaniowym. Tworzenie natomiast miejsc postojowych na działce przy Krasickiego, która leży w samym centrum dzielnicy, nie jest najlepszym rozwiązaniem. Myśląc o misji, jaka zapewne przyświeca zarówno mieszkańcom, jak i nam, czyli odtworzenie w Brzeźnie funkcji kurortowej, należy bardziej rozważyć w tym miejscu powstanie kawiarni i restauracji. Cel, na jakim zależy mieszkańcom, a więc ograniczenie nieuporządkowanego parkowania, trudno będzie osiągnąć bez reglamentowanego parkowania w postaci strefy. Jej wdrożenie jednak w pełni uzależniamy od woli mieszkańców - podkreśla wiceprezydent Gdańska.
Miejsca
Opinie (448) 10 zablokowanych
-
2020-07-14 07:18
No skoro parking az taki pptrzebny (1)
to niech znajdzie sie prywatny inwestor ktory ze swoich taki parking zrobi. Skoro to taki świetny biznes to chyba nie trudno bedzie o takiego :D
- 33 7
-
2020-07-14 07:23
najlepiej jeszcze jak miasto "da" mu teren
- 1 4
-
2020-07-14 07:22
Miasto jak zwykle m kij w d*pie, jak by developer prosił to by nawet podziemne zbudowalo
I piętrowe.
- 43 13
-
2020-07-14 07:24
Opłaty parkingowe to kasa dla kliki !
Planowanie infrastruktury i jej rozbudowa w Gdańsku to jedna wielka katastrofa ! Wystarczy przejść się brzegiem zatoki ,od Brzeźna do Sopot ! Ruiny, zapuszczone działki, brud i bałagan !
Jedynie prywatne posesje są zadbane i czyste !
Starówka podobnie, tam gdzie podwórza sprywatyzowano, tam kwitną ogrody, czysto i przyjemnie !- 30 9
-
2020-07-14 07:24
mozna podjechac (3)
tramwajem, autobusem, przejsc sie spacerkiem !
Zieleń, a nie parking i To jest strefa relaksu wypoczynku przyrody a nie samochodów !!!!- 46 22
-
2020-07-14 09:48
Przejdź się z Żukowa albo Banina. (1)
Powodzenia!
- 4 5
-
2020-07-14 17:21
Przyjeżdżasz z innego miasta i chciałbyś za pieniądze mieszkańców Gdańsk za darmo parkować?
- 0 2
-
2020-07-14 15:53
szczególnie teraz w erze wirusa ,komunikacja odpada , więc to też nie jest rozwiązanie
- 2 1
-
2020-07-14 07:26
Jak tam 15 spółek i spoleczek do zarządzania transportem publicznym
Może jeszcze jakiś pośrednik? Szukam posady prezesa, dyrektora... członka zarządu.
- 22 11
-
2020-07-14 07:28
postawisz tak auto we Włoszach lub Francji to przyjedzie laweta i zabiera.
Pozniej za holowanie i parking około 250euro do zapłacenia masz.
- 38 5
-
2020-07-14 07:29
A są puste parkingi w centrum, parkować tam i w tramwaj.albo taxi.
- 26 8
-
2020-07-14 07:32
Mieszkaniec Hallera (8)
Duży problem jest z parkowaniem dla mieszkańców wzdłuż ul. Hallera przed przystankiem tramwajowym. Większość miejsc parkingowych zajętych przez samochody na minuty. Ludzie przyjeżdżają i zostawiają je na bardzo długi czas. Można dostać szału!!!!!!!!!!!!!!
- 49 0
-
2020-07-14 08:37
Przecież to Gdańsk.
Mieszkańców władza ma w czterech literach. A Gdańszczanie nadal na nich głosują.
- 8 5
-
2020-07-14 08:46
i bardzo dobrze. publiczny samochód powinien mieć priorytet w parkowaniu (4)
w końcu skorzystać może z niego każdy, a z prywatnego tylko jedna osoba,
- 2 15
-
2020-07-14 09:50
To jest zawłaszczanie wspólnej przestrzeni przez prywatne firmy. Za darmo. (3)
- 8 2
-
2020-07-14 10:43
(1)
A czym różni się takie zawłaszczenie, od zawłaszczenia przez prywatny samochód, który niejednokrotnie stoi dniami a nawet tygodniami?
- 3 5
-
2020-07-14 13:20
Zajeta przestrzenia/? Tym, ze auto jest jednego z nas a biznes -jest biznesem wielkopowierzchniowym zmieniajacym przestrzen i
i nasze prawo do bezplatnego korzystania z przestrzeni? Wont z parkometrami.Wont z Rada Miasta i radnymi .Nikt was w naszym miescie nie potrzebuje-zalatwiacie biznesy swoje ,prawnikow ,deweloperow i operatorow od parkometrow-wyper..c
- 2 0
-
2020-07-14 15:08
Każdy samochód carsharingu ma opłacony abonament roczny na parkowanie SPP. Wykup i ty sobie taki abonament.
- 1 3
-
2020-07-14 10:55
Oczekuję chwili
Kiedy na Allegro pojawią się "kolekcjonerskie" zestawy naklejek pozwalające imitować auto na minuty.
- 2 1
-
2020-07-14 14:30
Co za problem. Parkuj u siebie na posesji
- 1 1
-
2020-07-14 07:32
Przede wszystkim wprowadzić płatne parkingi strefowe i wzmocnić komunikację miejską.
Koniec cwaniakowania i parkowania za darmo.
- 31 6
-
2020-07-14 07:34
Wygoda kierowcow powinna byc na ostatnim miejscu (15)
zgodnie z tym robic jak w duzych cywilizowanych miastach:
- zmniejszac ilosc miejsc parkingowych
- podnosic oplaty za parkowanie
- poszerzac chodniki, sadzic drzewa zielen
- zadbac o wygode pasazerow komunikacji przyspieszajac ja tworzac buspasy
itp - kiedy gdansk bedzie z takim zamilowaniem tworzyl buspasy jak tworzy sciezki rowerowe?
poza tym jakis czas temu do gdanska i ogolnie trojmiasta mieli przyjechac jacys spece z brukseli/unii? od poprawy komunikacji itp i mieli przekazac co zrobic aby wlasnie polepszyc komunikacje
jakie sa te zalecenia itp - to do dziennikarzy trojmiasta pl sprawdzcie to!
podejrzewam ze zalecili wlasnie to co napisalem na poczatku
czy miasto schowalo te zalecenia do szuflady? bo boi sie reakcji czesci mieszkancow?- 39 34
-
2020-07-14 08:00
Ale jak dotąd.... (3)
.... miasto realizuje tylko dwa z przedstawionych powyżej pomysłów: utrudnia parkowanie i każe sobie za to płacić.
- 8 4
-
2020-07-14 08:05
sadzenie drzew i zieleni ma w Gdańsku miejsce od dawna (2)
wiele miejsc do formalnego i nieformalnego (nielegalnego) parkowania zostaje zlikwidowanych w ramach procesu tworzenia dróg dla rowerów, problemem jest to, że ten proces przebiega zbyt wolno i mało konsekwentnie.
- 3 11
-
2020-07-14 10:43
Uważam, że przebiega nawet zbyt szybko (1)
Przyrost infrastruktury rowerowej jest kompletnie nieskorelowany z przyrostem liczby cyklistów, którego dynamika od paru lat oscyluje w okolicy zera. Drodzy aktywiści, może czas przyznać się do porażki i zauważyć, że osiągnęliście już stan maksimum i reszta mieszkańców miasta ma was i wasze pomysły w tyłku?
- 1 3
-
2020-07-15 08:55
Podzielisz się danymi na podstawie których piszesz powyższe?
Bo w pasie nadmorskim: Lipiec rok 2018: 163 000 rowerzystów, w 2019 192 000
Grunwaldzka: Lipiec 2018: 87 000 | Lipiec 2019 98 000.
Przyrost widać też w każdym miesiącu roku. Także ciekawe te twoje wnioski :)- 1 1
-
2020-07-14 08:09
Cywilizowane miasto - Haga (4)
przy plaży kilka podziemnych parkingów wielopoziomowych - razem przynajmniej 2 tys. miejsc. A wcale nie drożej niż w Gdańsku - od 10euro możesz parkować dobę.
- 8 3
-
2020-07-14 08:37
Już widzę Polaka patriotę płacącego 10 euro za dzień parkowania. W życiu! Ma być za darmo.
- 8 5
-
2020-07-14 09:39
(2)
Inne miejsce, ale specyfika podobna: w niedalekiej odległości od wejścia do Tatrzańskiego Parku Narodowego są duże parkingi w Palenicy Białczańskiej i na Łysej Polanie.
W sezonie wypełnione po brzegi.
Opłata wynosi 30zł za rozpoczęty dzień kalendarzowy (bez względu na to, czy zostawia się auto na godzinę, czy na całą dobę w danym dniu kalendarzowym).
Sądzę że parkingi dobrze zarabiają na siebie i dają miejsca pracy przynajmniej kilkunastu osobom.- 7 3
-
2020-07-15 08:58
Są wypełnione poza brzegi. Wylewają się z parkingu, bo każdy wierzy, że uda mu sie zaparkować (1)
Kto był ten wie jaka tam jest patologia, a powiększenie parkingu w Palenicy spowodowało tylko to, że jak się dojeżdża autobusem, to korek jest od Palenicy daleko daleko za Łysą Polanę. Setki samochodów poparkowanych po poboczach, na dziko utrudniają przejazd. Trudno o lepszy przykład podkarmianej za publiczne pieniądze patologii komunikacyjnej
- 1 1
-
2020-07-15 09:42
Według mojej wiedzy akurat tam służby i właściciele terenów bardzo skrupulatnie pilnują żeby nikt nie parkował w miejscach niedozwolonych.
- 0 0
-
2020-07-14 08:11
w Gdańsku regularnie od 10 lat organizowane są Kongresy Mobilności Aktywnej (4)
w ramach których swoje prelekcje wygłaszają spece z Oksfordu, Londynu, Kopenhagi, Brukseli i wielu innych miast Europy a nawet Ameryki. Byli również spece z Warszawy i Krakowa, które to miasta prowadzą (wdrażaną z dużymi oporami, jak wszędzie) restrykcyjną politykę parkingową. W czasie konsultacji zapisów takich dokumentów jak Strategia Gdańska 2030+ oraz Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej wielu mieszkańców i radnych dzielnic zrozumiało, że szczodre oferowanie miejsc do parkowania jest formą zwiększania korków, spalin i hałasu na dojazdach do centrum i popularnych celów podróży jakimi są plaże. W Sobieszewie z dala od plaży podobno funkcjonuje parking z wypożyczalnią rowerów, umożliwiających pokonanie ostatnich kilkuset metrów do plaży. Rozwiązań jest wiele, ale jeśli myśli się głównie o budowie nowych parkingów, to znaczy, że radni dzielnicy i decydenci miejscy mają ograniczoną wyobraźnię. Bez rzetelnie zorganizowanego panelu obywatelskiego będziemy mieli to co mamy: zajeżdżone trawniki, zabetonowane ohydnymi płytami place i wszędzie parkujące legalnie i nielegalnie samochody oraz mieszkańcy wściekli na przyjezdnych i innych współmieszkańców za zastawianie wyjazdów z posesji.
- 5 11
-
2020-07-14 09:06
Panel obywatelski (2)
To ukryta nazwa na omijanie procedur demokratycznych i polega na tym, że aktywiści miejscy coś sobie roją, a potem władze miejskie ustawiają wszystko pod dyktando tych jajościsków.
- 10 3
-
2020-07-14 10:15
zgodnie z przewidywaniami pojawiła się opinia trolla, który demokrację redukuje (1)
do oddawania głosu na łamiącego prawo kandydata na kolejną kadencję w nieuczciwych wyborach. Demokracja zakłada dialog i równość stron ewentualnego sporu.
- 1 6
-
2020-07-14 10:24
I właśnie dlatego dostajecie kolejny raz w ryj
Ta kipiąca w was pogarda dla głosujących inaczej jest tego powodem.
- 5 2
-
2020-07-14 12:06
Czyli turysci i Gdanszczanie nie beda mogli wjechac do takiej strefy nadmorskiej w zamian postawimy osiedla z podziemnymi
parkingami/ Chyba ,ze proponujesz aby nie budowac tam osiedli albo nie budowac tam ulic i podziemnych parkingow?Nie mniej podziemne parkingi i nowe osiedla w Brzeznie wcale nie zrobia z niego kurortu -wreczx przeciwnie -zabiora wolna przestrzen.Wkurzenie mieszkancow wspolnot wyplywa wlasnie z tego ,ze wprowadza sie nowe strefy parkingowe i wciaz je powieksza . i to wporzadku bedzie uwazasz ,ze nowi przyjezdni posiadacze apartamentow -z Warszawki np beda mogli sobie parkowac swoje auta a miejscowi Gdanszczanie od pokolen dojezdzac komunikacja miejska?A jakim prawem? Nie zyczymy sobich platnych stref ani zabraniania nam przyjazdu wlasnym samochodem. Problem poki co jest wydumany i kazdy jeszcze znajdzie miejsce ale miejscy urzednicy [powinni pomyslec o parkingach wielopietrowych podziemno-nadziemnych.Caly srodek pentli tramwajowej mozna na ten cel wykorzystac..tylko kto na to wylozy kase....przy takiej polityce wydatkow miasta od wielu lat? Znowu w partnerstwie prywatno-publicznym tak jak z Forum Gdansk Wybuduja za nasze a prawnicy ustala pozniej taka umowe ze 90% zyskow trafi do prywaciarza? Tu nigdy nie chodzilo o dobro nas mieszkancow tylko o interesy waskiej grupy zainteresowanych czy to operatorow parkometrow czy to deweloperow .
- 3 2
-
2020-07-15 00:45
:)
Nie zamierzam jeździć komunikacja niby miejską...Najpierw kurs dla pasażerów jak dbać o higienę i pojazdy,którymi na codzień poruszają się
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.