- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (322 opinie)
- 2 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (272 opinie)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (88 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (115 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (256 opinii)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (125 opinii)
Brzeźno oblężone przez turystów. Radni: lekiem nowe parkingi zamiast strefy opłat
Radni Brzeźna poprosili władze miasta o przeznaczenie dwóch dużych działek w dzielnicy na dodatkowe parkingi. Ma to ograniczyć zalew aut, pozostawianych na ulicach przez turystów. Nowe miejsca postojowe miałyby powstać przy al. Hallera w okolicy dawnego ośrodka MON oraz na działce przy klubie Corpus Gym. Miasto do pomysłu odnosi się sceptycznie.
Płacić trzeba w Jelitkowie (tylko w wakacje), na Przymorzu, na Zaspie i na Stogach. Brzeźno na opłaty zgodzić się nie chce, mimo że problem z parkowaniem z każdym rokiem narasta.
Warto dodać, że miesięczna opłata dla mieszkańców w SPP to tylko 10 zł.
Dla porównania pierwsza godzina postoju kosztuje obecnie 3,90 zł, druga - 4,60 zł, trzecia - 5,50 zł, czwarta i każda kolejna - 3,90 zł.
Radni dzielnicy: chcemy ucywilizować parkowanie w Brzeźnie
Zdaniem radnych Brzeźna jedyny sposób, by ucywilizować parkowanie samochodów w ich dzielnicy, to budowa nowych parkingów. Pierwszy miałby powstać przy al. Hallera na terenie przylegającym do dawnego ośrodka MON. Drugi parking miałby powstać np. w formule partnerstwa publiczno-prywatnego na działce przy klubie Corpus Gym.
Dwa pomysły na sporny teren w pasie nadmorskim
- Chcemy zwrócić się do miasta, by na miejskich terenach przy Hallera i Krasickiego powstały dwa parkingi, które dadzą możliwość zaparkowania samochodu w normalnych warunkach - mówi Jarosław Gudzowski z Zarządu Dzielnicy Brzeźno. - Faktem jest, że problem z parkowaniem w naszej dzielnicy narasta. Każdy skrawek jest zastawiony przez samochody turystów, bo wiadomo - każdy chce podjechać jak najbliżej plaży. Dopóki więc nie znajdziemy jakiegoś systemowego rozwiązania, chcielibyśmy, by miasto przy współpracy z radą dzielnicy umożliwiło kierowcom parkowanie w tych miejscach.
Takim systemowym rozwiązaniem jest Strefa Płatnego Parkowania. W Brzeźnie obowiązuje ona od kilku lat, ale tylko teoretycznie (bez poboru opłat). Miasto ustawi tam parkomaty i uruchomi płatności tylko na wyraźny wniosek mieszkańców. A ci na SPP nie chcą się zgodzić. Dlaczego?
- Kilka lat temu mieliśmy w Brzeźnie tzw. aferę parkingową z prywatną firmą, która pobierała opłaty za postój wzdłuż al. Hallera. Sprawa nie była chyba zbyt dobrze przemyślana przez urzędników i zakończyła się w sądzie. Mieszkańcy są teraz przeciwni wprowadzaniu opłat. Zdania w tej kwestii są mocno podzielone - dodaje Gudzowski.
Efekt odwrotny od zamierzonego?
Gdy pytamy, czy nowe duże parkingi nie przyniosą odwrotnego skutku i nie zachęcą do przyjazdu do Brzeźna jeszcze większej liczby kierowców, przewodniczący zarządu rady dzielnicy kręci głową.
Tłumaczy, że turyści w Brzeźnie i tak będą, a nowe parkingi to nie zachęta, a stworzenie możliwości do parkowania w bardziej cywilizowanych warunkach.
- Strefa Płatnego Parkowania nie rozwiąże problemu, bo nie obowiązuje w weekendy, a to właśnie soboty i niedziele są najgorsze. Parkingi dałyby nam oddech do czasu stworzenia systemowego rozwiązania, np. udostępnienia parkingów przy stadionie w Letnicy i dowożenia turystów na plażę sezonową linią meleksową czy autobusową - tłumaczy Gudzowski.
Inny z radnych Brzeźna, Mateusz Błażewicz, uważa, że parkingi są potrzebne, ale z miejskim operatorem - tak jak ma to miejsce np. w Jelitkowie czy przy ul. Czarny Dwór, gdzie opłaty za parkowanie pobiera Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.
- W Brzeźnie brakuje parkingów, dlatego jestem za tym, by powstały. Ale pod warunkiem, że to miasto będzie ich operatorem - uważa Błażewicz. - Co do strefy płatnego parkowania, to tu jesteśmy zgodni - ona problemu nie rozwiąże, bo kierowcy będą szukać darmowych miejsc na podwórkach i wewnętrznych uliczkach. Niektóre wspólnoty zamykają wjazdy szlabanami, ale w Brzeźnie jest sporo małych wspólnot, których nie stać na poniesienie takich kosztów.
Wideo archiwalne
Miasto: Tak dla parkingów, ale nie wszędzie i pod pewnymi warunkami
Jak do pomysłu radnych dzielnicy odnoszą się władze Gdańska? Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska, tłumaczy, że tworzenie parkingów w sercu kurortu nie jest najlepszym pomysłem.
- Jesteśmy otwarci na dialog z mieszkańcami i radnymi Brzeźna. Parking przy Hallera jest przewidziany w ograniczonym zakresie w procedowanym obecnie planie. Jego utworzenie jednak powinno nastąpić komplementarnie do strefy płatnego parkowania. W innym wypadku kierowcy będą szukać bezpłatnych miejsc w terenie mieszkaniowym. Tworzenie natomiast miejsc postojowych na działce przy Krasickiego, która leży w samym centrum dzielnicy, nie jest najlepszym rozwiązaniem. Myśląc o misji, jaka zapewne przyświeca zarówno mieszkańcom, jak i nam, czyli odtworzenie w Brzeźnie funkcji kurortowej, należy bardziej rozważyć w tym miejscu powstanie kawiarni i restauracji. Cel, na jakim zależy mieszkańcom, a więc ograniczenie nieuporządkowanego parkowania, trudno będzie osiągnąć bez reglamentowanego parkowania w postaci strefy. Jej wdrożenie jednak w pełni uzależniamy od woli mieszkańców - podkreśla wiceprezydent Gdańska.
Miejsca
Opinie (448) 10 zablokowanych
-
2020-07-14 08:07
Covid 19
Jest covid nie płace za parking nie dotykam parkometru
- 6 3
-
2020-07-14 08:18
Naprawdę ludziom żal jest 10 zł na miesiąc?!
To w sumie mi Was nie żal, niech Was tam rozjadą tymi blachosmrodami
- 10 4
-
2020-07-14 08:21
W Chorwacji przy każdej większej plaży są parkingi (3)
- 9 7
-
2020-07-14 08:30
i korki na dojazdach na autostradach, które do nich prowadzą
podaj jeszcze ile się płaci za korzystanie z nich w czasie sezonu. Po sezonie przypuszczalnie stoją puste jak wyobraźnia wielu organizatorów życia w mieście i jego okolicach.
- 3 4
-
2020-07-14 08:40
Tu też są parkingi. wcale nie małe
- 1 5
-
2020-07-14 09:48
Chorwacja i wieksze plaze haha.
- 2 1
-
2020-07-14 08:22
(2)
Tylko platne miejsca postojowe,niech miasto zarabia
- 9 7
-
2020-07-14 10:55
I jeszcze podatek od oddychania!
- 3 1
-
2020-07-14 13:31
Niech miasto nie przeznacza wplywow za parkingi na kanalizacje za setki tysiecy zlotych pod deweloperow dobra?
Wtedy pogadamy.
- 3 0
-
2020-07-14 08:27
Oczywiście (1)
Parking zamiast terenu zielonego. Aby niepełnosprawni kierowcy mieli blisko na plażę, łatwy wygodny parking z szerokimi alejami do tego jak najbardziej bezpłatny no bo płaci podatki.
- 5 9
-
2020-07-14 08:35
dla niepełnosprawnych wystarczy kilka miejsc
wraz z systemem tzw. valet parking. Czyli odprowadzaniem samochodu po wysadzeniu pasażera lub niepełnosprawnego kierowcy na dalej położone miejsca, niekoniecznie tuż przy plaży. Dbanie o niepełnosprawnych to typowa wymówka promotorów samochodozy w mieście.
- 0 0
-
2020-07-14 08:27
Planowanie w Gdańsku to lipa ! (1)
Infrastruktura w Gdańsku jest w katastrofalnym stanie ! To fakt !
- 10 3
-
2020-07-14 08:36
zależy która
tak czy inaczej mieszkańcy w czasie konsultacji Strategii Gdańska 2030+ uważali, że należy więcej środków przeznaczać na remonty ulic niż na budowę nowych pseudoautostrad miejskich, zakorkowanych równo w godzinach szczytu rano i po południu.
- 0 0
-
2020-07-14 08:31
Zlikwidować gastronomię na plażach (1)
Plaża to plaża a nie deptak z knajpami. Jak ktoś chce to w rejonie plaży jest dosyć miejsc na zjedzenie obiadu czy kupno lodów. MOSiR zrobił sobie biznes z plaży wynajmując pod gastronomię. Śmierdzące paliwem skutery wodne zatruwające spalinami powietrze i ich właściciel wjeżdżający dwoma Jeepami na plażę wejście 48. A natryski przy tym wejściu nie działają, kibel syf ale 2 zł za wejście. MOSiR dawno wiadomo ,żę jak dasz to miejscedo handlu na plaży masz.
- 23 1
-
2020-07-14 21:03
Zgodze sie tylko ze skuterami wodnymi-powinni to zlikwidowac.Z reszta sie nie zgadzam/
halas i smrod od tych skuterow.I niebezpieczenstwo ,ze na kogos najada .
- 1 0
-
2020-07-14 08:31
Parking jest bardzo potrzebny. (2)
Ludzie przyjeżdzają samochodami i muszą je gdzieś zostawić. Parkingi uporządkują sytuację tak jak przy molo na zaspie.
- 11 16
-
2020-07-14 08:41
(1)
można zostawić przy stadionie i sobie podejść. proste
spacer jeszcze nikomu nie zaszkodził.
Jak ktoś wyjątkowo leniwy to tramwajem może podjechać- 4 4
-
2020-07-14 14:55
Chłopie gdzie stadion a gdzie plaża na Hallera ?
Poza tym nie róbmy paranoi to nie morskie oko zrobić parking i tyle
- 1 3
-
2020-07-14 08:34
Nowe parkingi? To spowoduje, że będzie jeszcze więcej samochodów.
Więcej parkingów - więcej aut. Powinniśmy edukować i wzmacniać nawyki korzystania z komunikacji miejskiej. Nowy parking to zachęta do przyjechania samochodem i efekt odwrotny od zamierzonego. W Brzeźnie będzie więcej aut, a i tak wszystkie się nie pomieszczą.
- 7 5
-
2020-07-14 08:35
Kiedyś tramwaj dojeżdżał pod samą plażę w Brzeżnie.
Dlaczego by nie teraz tak zrobić.
- 9 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.