• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Brzeźno oblężone przez turystów. Radni: lekiem nowe parkingi zamiast strefy opłat

Maciej Korolczuk
14 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Brzeźno to ostatnia dzielnica w pasie nadmorskim w Gdańsku, gdzie nie trzeba płacić za parkowanie przy plażach. Brzeźno to ostatnia dzielnica w pasie nadmorskim w Gdańsku, gdzie nie trzeba płacić za parkowanie przy plażach.

Radni Brzeźna poprosili władze miasta o przeznaczenie dwóch dużych działek w dzielnicy na dodatkowe parkingi. Ma to ograniczyć zalew aut, pozostawianych na ulicach przez turystów. Nowe miejsca postojowe miałyby powstać przy al. HalleraMapka w okolicy dawnego ośrodka MON oraz na działce przy klubie Corpus GymMapka. Miasto do pomysłu odnosi się sceptycznie.



Jak poradzić sobie z wakacyjnym nadmiarem aut w pasie nadmorskim?

Brzeźno to ostatnia dzielnica w pasie nadmorskim w Gdańsku, gdzie można (z wyjątkiem prywatnych parkingów) zaparkować samochód bez opłat.

Płacić trzeba w Jelitkowie (tylko w wakacje), na Przymorzu, na Zaspie i na Stogach. Brzeźno na opłaty zgodzić się nie chce, mimo że problem z parkowaniem z każdym rokiem narasta.

Warto dodać, że miesięczna opłata dla mieszkańców w SPP to tylko 10 zł.

Dla porównania pierwsza godzina postoju kosztuje obecnie 3,90 zł, druga - 4,60 zł, trzecia - 5,50 zł, czwarta i każda kolejna - 3,90 zł.

  • Jeden z parkingów miałby powstać w parku Reagana przy al. Hallera.
  • Drugi z parkingów zdaniem radnych dzielnicy mógłby powstać przy klubie Corpus Gym.
  • Obecnie auta parkują tam na dziko.
  • Zaparkowanie w Brzeźnie w trakcie wakacji jest coraz trudniejsze.

Radni dzielnicy: chcemy ucywilizować parkowanie w Brzeźnie



Zdaniem radnych Brzeźna jedyny sposób, by ucywilizować parkowanie samochodów w ich dzielnicy, to budowa nowych parkingów. Pierwszy miałby powstać przy al. HalleraMapka na terenie przylegającym do dawnego ośrodka MON. Drugi parking miałby powstać np. w formule partnerstwa publiczno-prywatnego na działce przy klubie Corpus Gym.Mapka

Dwa pomysły na sporny teren w pasie nadmorskim



- Chcemy zwrócić się do miasta, by na miejskich terenach przy Hallera i Krasickiego powstały dwa parkingi, które dadzą możliwość zaparkowania samochodu w normalnych warunkach - mówi Jarosław Gudzowski z Zarządu Dzielnicy Brzeźno. - Faktem jest, że problem z parkowaniem w naszej dzielnicy narasta. Każdy skrawek jest zastawiony przez samochody turystów, bo wiadomo - każdy chce podjechać jak najbliżej plaży. Dopóki więc nie znajdziemy jakiegoś systemowego rozwiązania, chcielibyśmy, by miasto przy współpracy z radą dzielnicy umożliwiło kierowcom parkowanie w tych miejscach.
Takim systemowym rozwiązaniem jest Strefa Płatnego Parkowania. W Brzeźnie obowiązuje ona od kilku lat, ale tylko teoretycznie (bez poboru opłat). Miasto ustawi tam parkomaty i uruchomi płatności tylko na wyraźny wniosek mieszkańców. A ci na SPP nie chcą się zgodzić. Dlaczego?

- Kilka lat temu mieliśmy w Brzeźnie tzw. aferę parkingową z prywatną firmą, która pobierała opłaty za postój wzdłuż al. Hallera. Sprawa nie była chyba zbyt dobrze przemyślana przez urzędników i zakończyła się w sądzie. Mieszkańcy są teraz przeciwni wprowadzaniu opłat. Zdania w tej kwestii są mocno podzielone - dodaje Gudzowski.
Drewniane kołki i taśma to obecnie sposób na kierowców próbujących pozostawić swoje auto bez opłat na pętli tramwajowej. Drewniane kołki i taśma to obecnie sposób na kierowców próbujących pozostawić swoje auto bez opłat na pętli tramwajowej.

Efekt odwrotny od zamierzonego?



Gdy pytamy, czy nowe duże parkingi nie przyniosą odwrotnego skutku i nie zachęcą do przyjazdu do Brzeźna jeszcze większej liczby kierowców, przewodniczący zarządu rady dzielnicy kręci głową.

Tłumaczy, że turyści w Brzeźnie i tak będą, a nowe parkingi to nie zachęta, a stworzenie możliwości do parkowania w bardziej cywilizowanych warunkach.

- Strefa Płatnego Parkowania nie rozwiąże problemu, bo nie obowiązuje w weekendy, a to właśnie soboty i niedziele są najgorsze. Parkingi dałyby nam oddech do czasu stworzenia systemowego rozwiązania, np. udostępnienia parkingów przy stadionie w Letnicy i dowożenia turystów na plażę sezonową linią meleksową czy autobusową - tłumaczy Gudzowski.
Inny z radnych Brzeźna, Mateusz Błażewicz, uważa, że parkingi są potrzebne, ale z miejskim operatorem - tak jak ma to miejsce np. w Jelitkowie czy przy ul. Czarny Dwór, gdzie opłaty za parkowanie pobiera Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.

- W Brzeźnie brakuje parkingów, dlatego jestem za tym, by powstały. Ale pod warunkiem, że to miasto będzie ich operatorem - uważa Błażewicz. - Co do strefy płatnego parkowania, to tu jesteśmy zgodni - ona problemu nie rozwiąże, bo kierowcy będą szukać darmowych miejsc na podwórkach i wewnętrznych uliczkach. Niektóre wspólnoty zamykają wjazdy szlabanami, ale w Brzeźnie jest sporo małych wspólnot, których nie stać na poniesienie takich kosztów.

Wideo archiwalne



Miasto: Tak dla parkingów, ale nie wszędzie i pod pewnymi warunkami



Jak do pomysłu radnych dzielnicy odnoszą się władze Gdańska? Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska, tłumaczy, że tworzenie parkingów w sercu kurortu nie jest najlepszym pomysłem.

- Jesteśmy otwarci na dialog z mieszkańcami i radnymi Brzeźna. Parking przy Hallera jest przewidziany w ograniczonym zakresie w procedowanym obecnie planie. Jego utworzenie jednak powinno nastąpić komplementarnie do strefy płatnego parkowania. W innym wypadku kierowcy będą szukać bezpłatnych miejsc w terenie mieszkaniowym. Tworzenie natomiast miejsc postojowych na działce przy Krasickiego, która leży w samym centrum dzielnicy, nie jest najlepszym rozwiązaniem. Myśląc o misji, jaka zapewne przyświeca zarówno mieszkańcom, jak i nam, czyli odtworzenie w Brzeźnie funkcji kurortowej, należy bardziej rozważyć w tym miejscu powstanie kawiarni i restauracji. Cel, na jakim zależy mieszkańcom, a więc ograniczenie nieuporządkowanego parkowania, trudno będzie osiągnąć bez reglamentowanego parkowania w postaci strefy. Jej wdrożenie jednak w pełni uzależniamy od woli mieszkańców - podkreśla wiceprezydent Gdańska.

Miejsca

Opinie (448) 10 zablokowanych

  • (25)

    Dziwię się że przez tyle lat nie zbudowali dodatkowych parkingów....kilkaset płyt dżambo,kilka tygodni roboty i problem rozwiązany...A tak debata i plany przez 30 lat.

    • 194 90

    • (7)

      A kto ci da teren w pasie nadmorskim wykorzystać jako parking? Prędzej deweloper postawi tam osiedle, albo hotel.

      • 25 8

      • Parkingi zamiast terenu zielonego to patolgia. (4)

        Parkingi mogą powstać na pętli tramwajowej.

        • 27 9

        • (2)

          Lepsza rozjeżdżona zieleń.

          • 3 15

          • Lepsze lawet i blokady, tylko straż miejska musi przestać tak panicznie bać się wirusów (1)

            • 19 3

            • Płyty? Nie da się

              • 0 3

        • ....Parking Reagana

          • 5 1

      • akurat terenu tam nie brakuje... (1)

        ..na koncu hallera gdzie masz petle torowiska..... mozna zorganizowac wielki parking kosztem trawnika gdzie nawet pewnie psy nie sr...ja - tylko trzeba chciec a wlodarze nie chca bo latwiej karac i sciagac oplaty.....

        • 19 13

        • Leczenie otyłości metodą popuszczania pasa, odcinek 284234624

          • 18 5

    • obywatel (1)

      Dookoła same ugory, a nie ma gdzie zaparkować. Rządziciele!

      • 12 14

      • Dulska w Rzeszowie robi kampanie Trzaskowskiemu

        Nie ma czasu zająć się miastem, zresztą i tak nie wie o co chodzi

        • 11 14

    • Niech kierowcy sobie kupią grunt i dadzą parkować za darmo. I cyk, załatwione (9)

      Dlaczego wszyscy mają się zrzucać?

      • 24 12

      • (7)

        Kierowcy mają wystarczająco wysokie podatki w paliwie, więc oni sobie za to tak w zasadzie płacą, w przeciwieństwie do rowerzystów, którzy chcą żeby budować im infrastrukturę, ale nic się nie dokładają i wszyscy muszą się zrzucić na ich pomysły.

        • 17 31

        • Nie. Na drogi miejskie nie płacą nic (3)

          Podatki "paliwowe" idą na drogi krajowe. Miejskie są budowane z udziału w PIT wszystkich mieszkańców. A że koszty infrastruktury dla kierowców są największe, to właśnie piesi i rowerzyści subsydiują kierowców.

          • 23 7

          • (2)

            Spora czesc drog w Gdansku to drogi krajowe i jak najbardziej hajs idzie z paliwa, dodatkow dzieki temu kupa ludzi ma prace i rozlicza swoje PITy w Gdansku, wiec czy tego chcesz czy nie to kierowcy - posrednio jak i bezposrednio - loza na reszte, nie odwrotnie. Swoja droga wiekszosc by tego PITu nie placila w Gdansku, gdyby nie mozliwosc transportu samochodowego. Ode mnie tylko Gdansk co roku dostaje okolo 60 tysiecy zl w samym podatku PIT i jednak bym oczekiwal ze moge sobie normalnie na miescie zaprakowac jak jade na obiad, ale zaraz caly Gdansk bedzie jedna strefa platnego parkowania i wtedy to juz chyba znowu zaczne sie rozliczac w moim rodzinnym miescie zeby sie do tego zlodziejstwa nie dokladac.

            • 6 15

            • Spora? Czyli jaki %? Bo w skali całego kraju jest to 7% wszystkich dróg. I na tyle starcza opłat paliwowych. 93% dróg jest finansowana z PIT i CIT. Do tego jeszcze ratownictwo drogowe i mamy najlepiej dotowany system transportowy, którego użytkownicy narzekają na straszliwe koszta i chcą jeszcze więcej za darmo...

              • 14 5

            • Na terenie miast finansuje miasto. To podstawy.

              Kierowcy za drogi miejskie nie płaca i warto to sobie w końcu uzmysłowić

              • 3 2

        • same wypadki spowodowane przez kierowców to większy koszt niż podatki w paliwie (2)

          warto sobie doczytać co ile kosztuje i bzdur nie pisać że kierowcy za coś płacą, że cokolwiek finansują. Więcej ciągną niż dokładają.

          • 14 9

          • (1)

            XD budżet na służbę zdrowia to około 100mld rocznie, wpływy z podatków w paliwie to 33mld rocznie, sugerujesz że ponad 1/3 kosztów funkcjonowania służby zdrowia to wypadki samochodowe? Chyba kolego kupiłeś zbyt ciasny kask na ten rower.

            • 6 11

            • 33mld to tylko akcyza, a jest jeszcze oplata paliwowa i vat, wiec spokojnie mozna liczyc 50mld wplywow ze sprzedazy paliw. :)

              • 4 8

      • niech kierowcy przestaną płacić podatki na ułomnych włodarzy

        • 0 0

    • Takie podwieszane 4 poziomowe żeby te parkingi były, wtedy będą mniej miejsca zajmowały . A może część plaży zająć na parkingi. A tramwajem na plażę to nie łaska?!.

      • 11 9

    • powycinać drzewa (chyba żę te płyty na drzewach położysz) i zrobić parking

      piękny plan.. pomyśl zanim coś napiszesz

      • 7 2

    • Kilka dni, a nie tygodni roboty ;)

      • 0 3

    • Świadomy wyborca

      I 30 lat te same twarze

      • 5 2

    • 100% racji !

      Gadanie , "planowanie" , bla, bla, bla ! to jest praca urzędasów !

      • 0 0

  • Co za mózgi (8)

    Przecież więcej parkingów to więcej aut...

    • 159 107

    • wakacje nad "zatoką" zimno, drogo, syf w bałtyku, a wiara lgnie jak muchy do ...

      • 18 4

    • więcej aut (3)

      a więcej aut to więcej turystów, więcej kasy dla miasta.

      • 18 14

      • Z czego będzie ta kasa dla miasta? Z płatnych parkingów? (2)

        • 7 6

        • też (1)

          • 3 3

          • moze tvn odda :)

            i sie zrzuci

            • 5 6

    • (2)

      Nie będzie drogi to i aut zabraknie.

      • 2 5

      • . (1)

        Paliwo po 20 PLN za litr
        OC 20000 na rok
        to nie sarkazm.

        • 2 0

        • Mokry sen aktywistów miejskich ale jakoś nie chce nadejść.

          • 0 0

  • Tak, likwidujmy parki aby budowac parkingi (12)

    A na plaży syf i ścisk. Ta cywilizacja dąży do samozaglady :-)

    • 206 53

    • Cywilizacja nie... (1)

      Tylko Gdański padół

      • 6 16

      • Ale przecież Gdańsk się nie zgadza

        tylko kilku radnych ma pomysły "nieco" dziwne.

        • 17 4

    • Tak jest ! (1)

      Jakie społeczeństwo, takie otoczenie ! 500+ i bla ! Bla ! Bla ! 300+ bla, bla, bla !

      • 8 4

      • rydwan bla bla bla

        • 8 7

    • Nic nie trzeba zmieniać

      Park, jak sama nazwa wskazuje, jest przeznaczony do parkowania!

      • 13 2

    • (5)

      Przeciez wystarczy zrobić ładny 2-3 pietrowy budynek, nawet opleść go latoroślą i niech sluzy za parking, nawet płatny, ale w normalnej stawce np 5zl / dzien. A zysk niech idzie tylko na utrzymanie tego parkingu, zeby nie był zasyfiony, oraz na zieleń dookoła.
      Naprawdę nie trzeba dużo myśleć, żeby urbanizacja łączyła się z przyrodą.

      • 7 8

      • Koszt parkowania za dzień w cenie gałki lodów :D (1)

        Nie no super, tylko kto za to zaplaci. Budowa to kilkanascie mln zl przynajmniej. Do tego utrzymanie. Plus stracony teren ktory mozna by bylo wykorzystac inaczej.

        • 13 4

        • Co za bełkot. Pewnie deweloper o 20 piętrowych budynków.

          • 2 4

      • no to stawiaj parking, skoro to taki złoty interes

        kredyt się szybko spłaci

        • 8 3

      • Tak, jak to zrobili koło Zieleniaka?

        Stoi pusty, a chodniki w okolicy zagruzowane...

        • 5 1

      • "Opleść latoroślą" - z pobliskich szkół?

        Jest to jakaś koncepcja :D

        • 4 1

    • Jakie parki.

      syf i śmieci. Takie jest Brzeźno.

      • 4 2

  • (12)

    Kto przy zdrowych zmysłach chce by więcej aut przyjeżdżało mu pod dom?
    Przecież to hałas, spaliny, wycieki i wieczne korki.

    • 144 34

    • (7)

      Jak to kto? ten kto np.wymyśla zwężanie takich dróg jak Podwale Przedmiejskie, likwidowanie przejść podziemnych etc. I wtedy samochody stoją w korku, dymią, emitują CO2 ale jest super bo piesi mogą iść po przejściu dla pieszych.

      • 20 20

      • ale wiesz, że na jednym wąskim pasie mieści się tyle samo samochodów, co na jednym szerokim? (6)

        Jedyna różnica to prędkość. Wyższa prędkość = wyższe spalanie = więcej zanieczyszczeń.

        • 13 17

        • Może zajmij się czymś innym... Więcej spalę w korku niż na autostradzie (4)

          • 12 11

          • jak masz

            30 letniego dizla to na pewno :)

            • 10 9

          • To kup nowy samochód z KERSem :) (2)

            A nie, czekaj, zapomniałem że w Polsce większości ludzi nie stać na samochód, więc jeżdżą gratami po 30k...

            • 2 3

            • 30k????? (1)

              chłopie przecież CEPiK podawał że średnia wartość samochodu w Polsce to 12k tak więc połowa warta jest tyle co pełny bak i komplet opon.

              • 3 1

              • Ty nawet takiego nie masz.

                • 1 2

        • ech

          To niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego spalanie "w mieście" jest wyższe od tego "w trasie"? Liczy się płynność ruchu i to by silnik pracował na optymalnych obrotach, im wyższy bieg tym lepiej. Wyższa prędkość = wyższe spalanie ma sens tylko jak jedziesz cały czas na jedynce. Tyle.
          Jak wstawi się SPP to turysta wpada i patrzy: Jolka, tu ino kasujo, patrz tam jest parking osiedlowy, za darmo! tam wbijamy.
          Więcej turystów to więcej hajsu, dla miasta, restauracji, sklepów, wszystkich.
          Komu to przeszkadza? Ludziom, którzy uważają, że trzeba wszystko zakazać by nie było niczego, by mieszkało się jak w jakiejś głuszy na Kaukazie.

          • 0 2

    • (3)

      Ten kto nie chce strefy płatnego parkowania w swojej dzielnicy to zawsze (dodatkowa opłata) i nie chce zawalonego podwórka w każdy weekend obcymi autami.

      • 3 5

      • (2)

        Tragedia 10 zł miesięcznie za miejsce pod domem. Przez ile? 3 miesiące?
        A teraz nie są zwalone te podwórka przez obce auta? I jeśli masz podwórko to chyba masz gdzie parkować, nie płacąc tych 10 zł.

        • 5 0

        • (1)

          Najpierw 10, za rok 50, za kilka lat 200. :) Wspomnisz moje słowa.

          • 3 5

          • Przy takich rządach to nic dziwnego. Złotówki będą warte mniej niż boliwary.

            • 5 0

  • Gdzie jest straż miejska? (5)

    Przecież to kopalnia złota dla miasta... Powinien tam patrol z lawetą jeździć tam i z powrotem.

    • 151 22

    • Gdańsk jak Detroit. Nic nie działa i nic się nie da...

      • 13 8

    • Władze miasta zakazały karać turystów?

      • 9 1

    • A co zrobi jeden patrol????

      wladze miasta wola, zeby stali na sw Ducha i nie wpuszczali do centrum. Tam tez jest kopalnia pieniedzy! Zamiast egzekwowac przepisy to stoja calymi dniami i kieruja ruchem. Czy to jest normalne pytam?

      • 3 2

    • d*pek co nie m auta

      • 3 7

    • Kiedy to były czasy, iż wszyscy krzyczeli zamknąć Straż Miejską a tera jest ich za mało ?

      • 0 0

  • Parkingi sa potrzebne, jest to turystyczna dzielnica.

    Ale powinni sie do tego dołozyć hotelarze jak i wszelaki najem krótkoterminowy. To przecież głównie równiez jest w ich biznesie.

    • 107 45

  • zakazac wjazdu samochodem prywatnym do miasta. Samochody/ kierowcy to tylko (43)

    -smród
    -hałas
    -wypadki na masową skalę
    -80% przestrzeni publicznej zawłaszczone przez samochody
    -paraliż komunikacji publicznej
    -utrudnione poruszanie się po mieście przez innych uczestników
    - poniszczone chodniki/trawniki
    -ogrome wydatki z budżetu miasta na to, a żadnych podatków kierowcy nie płacą

    pytanie po co? zakazać. Same plusy. usuńmy zaraze z miast.

    • 83 192

    • Masz rację

      jestem za

      • 5 23

    • ktoś 7 raz nie zdał egzamoinu na prawko? (8)

      mamy beznadziejną komunikację miejską, dopóki to się nie zmieni ludzie będą wybierali auto...

      • 46 11

      • (4)

        W Trójmieście nie jest możliwa dobra komunikacja miejska, nawet jakby metro zbudowali.

        • 5 19

        • (3)

          Ktoś kto nie ma pojęcia o komunikacji bo wszędzie jeździ autem to powiedział dlatego pchaj się autem do parku i do kuchni, co za ludzie

          • 6 13

          • Ja mam pojęcie o komunikacji, zwłaszcza w Trójmieście (2)

            Po dwóch dekadach korzystania z tej przyjemności mam dosyć na całe życie i cztery następne wcielenia. Tylko własny samochód.

            • 12 3

            • I to jest zazwyczaj całe pojęcie o komunikacji przyspawanych do foteli :) (1)

              Nie ma miejsca w mieście, żeby wszyscy jeździli samochodem, sami ludzie nie zrezygnują, więc zostają opłaty i to coraz wyższe.

              Możesz podziękować sam sobie.

              • 4 7

              • Jeśli dwie dekady to za mało

                To nie bardzo wiem ile trzeba.

                • 2 2

      • (1)

        Ktoś zdał egzamin na prawko kupił reno ma kredyt i musi wszędzie pchać się autem bo hrabia

        • 5 10

        • Zdałem, kupiłem nowe auto za gotówkę i nie muszę pchać się wszędzie autem, ale lubię tą wygodę więc będę tak robił. Pozdrawiam frustratów których nie stać nawet na auto w kredycie więc zostali samochodofobami, buziaczki. :*

          • 7 2

      • napisał troll, dla którego zdanie egzaminu na prawo jazdy

        było największym osiągnięciem intelektualnym w życiu

        • 0 2

    • (3)

      i to ta wolność i demokracja o która tak walczyliście?

      • 22 3

      • Demokracja tak (2)

        Ale tylko wtedy gdy wszystkim kręcą reprezentujący 2% mieszkańców kalesoniarze.

        • 11 5

        • To zrób referendum, a się zdziwisz (1)

          Kierowcy, no, może poza totalnymi Januszami, też często poruszają się na nogach i wtedy już tak fajnie nie jest, jak masz biegać po schodach, albo stać 100 lat na czerwonym.

          • 2 3

          • Nikt nie robi takich referendów

            I dobrze już wiesz dlaczego.

            • 1 1

    • I pijaństwo

      No

      • 5 2

    • Co za dzban (8)

      Widać że jakiś samotny sfrustrowany człowiek bez prawa jazdy i samochodu . Może kiedyś dorośniesz , i taki ma prawa wyborcze . Tu trzeba zmian

      • 34 13

      • a widzisz (5)

        mam prawo jazdy mam samochód i mam żonę z dziećmi. Łyso?
        smrodziarza wykorzystuje do wyjazdu za miasto lub jak naprawdę muszę (kilka razy w miesiącu maks). nigdy nie przysżło mi do głowy żeby dla rozrywki jeździć nim po mieście np. na plaże. Do tego są nogi, rowery, komunikacja publiczna.

        • 9 24

        • A gdyby ktoś cię spytał do czego ci głowa

          To mógłbyś z dumą odpowiedzieć "Jem niom".

          • 15 6

        • Za miasto jedz pksem (2)

          Albo z buta też można

          • 12 3

          • Za miastem jest miejsce (1)

            W mieście się zwyczajnie nie opłaca jechać samochodem, jeżeli nie masz czegoś dużego/ciężkiego do przewiezienia.

            • 3 4

            • Co za hipokryzja!

              Mieszkańcy wsi to już nie zasługują na możliwość niewdychania wyziewów z rury twojego blachosmroda?

              • 2 4

        • i zasmradzasz życie mieszkańców poza miastem swoim spleśniałym blachosmrodem. Na rowerku się przejechać to nie łaska?

          • 3 2

      • (1)

        Kopiujecie i wklejacie to samo gdy ktoś chce zmienić wieś w miasto europejskie?

        • 2 7

        • Kolejność wydarzeń w miastach europejskich:
          1) atrakcyjna oferta komunikacji miejskiej oparta o szybką komunikację szynową
          2) budowa parkingów p&r z opłatą parkingową stanowiącą bilet komunikacji miejskiej
          3) podwyższenie stawek w strefach płatnego parkowania
          4) likwidacja wielu miejsc parkingowych w centrum

          Kolejność wydarzeń w Trójmieście:
          1) podwyższenie stawek w strefach płatnego parkowania
          2) likwidacja wielu miejsc parkingowych w centrum

          • 1 3

    • Zamiast zakazywać - pobierać opłaty za wjazd oraz za parkowanie (2)

      wprowadzenie systemu opłat za wjazd i parkowanie oczywiście wymaga zainwestowania odpowiednich funduszy w systemy poboru opłat. Dyrdymały pseudoironiczne, które generują trolle przypuszczalnie chcące ośmieszyć działania na rzecz tworzenia zrównoważonego systemu nie mają sensu. Tak czy inaczej wiadomo, że im więcej miejsc do parkowania w mieście przy plaży i gdzie indziej, tym więcej samochodów, czyli tym więcej smrodu, hałasu i zabetonowanej powierzchni. Miasto powinno wypracować odpowiednią politykę obciążania użytkowników samochodów kosztami, które generują i konsekwentnie ją realizować. Rada dzielnicy zakłada, że posiadanie samochodu automatycznie stwarza podstawę do roszczenia sobie prawa do darmowego parkowania. Bez restrykcyjnej polityki parkingowej będziemy się kręcić w błędnym kole niezrównoważonego układu stopniowego obniżania jakości życia w mieście.

      • 9 8

      • O, troll niezrównoważony już się pojawił

        Znowu tabletki nie działają

        • 4 4

      • Kolejny bełkot. Wydzielasz dwutlenek węgla poprzez oddychanie? To płać podatek albo nie oddychaj. Zatrudnij się jako kierowca wodorobusa, zacznij wozić ludzi i wtedy się wypowiadaj.

        • 1 1

    • Wszyscy na bryczki! albo konno!

      • 10 1

    • Raport z Trójmiasta godz.8.30 (7)

      Stoją tramwaje w centrum. Wyobraź sobie paraliż miasta i komunikacji gdyby 460 tyś. Mieszkańców plus turyści byli zdani codziennie tylko na autobusy i tramwaje. Komunikacja u nas to dno i wielka niewiadoma. Musi być zdrowa równowaga

      • 22 7

      • tłumaczysz płaskoziemcom... (2)

        ze ziemia jest okrągła

        • 12 2

        • ziemia jest owalna (1)

          tudzież

          • 0 6

          • Ziemia jest bardziej kulista niż kula bilardowa

            Więc z tym owalem bym tak bardzo nie szalał.

            • 3 2

      • (1)

        Auta też stoją. Ile te tramwaje stały, 3 minuty?
        Następny pojechał koło PKSu i gdyby nie samochody to byłoby więcej linii tramwajowych innymi trasami i żadne pojedyncze zarzymanie by nic nie zrobiło nikomu,.
        Są autobusy.
        kolejki.

        Ale nie wszędzie pchaj sie autem

        • 2 6

        • na Chełmie są kolejki aby się dostać do tramwaju

          • 6 1

      • stoją głównie przez kierofczyków

        co drugi dzień jakiś staranuje tramwaj i wszystko stoi

        no i jest ta "zdrowa równowaga". przecież tam jest spory parking. problem w tym że roszczeniowe kierofczyki chcą więcej parkingów kosztem parków. jak im to dasz to będą chcieli jeszcze więcej i jeszce...

        • 5 6

      • Dno przez duże D

        • 1 3

    • -80% przestrzeni publicznej zawłaszczone przez samochody (2)

      co tak mało, dajesz 95% ;) kto tam sprawdzi te twoje urojenia?

      • 8 6

      • A wyjrzyj za okno. (1)

        Co widzisz? Drogi, parkingi, jak kawałek miejsca zostanie, to wciśnie się park.

        Wyglądam z okna biura we Wrzeszczu i poza chodnikami, które i tak służą za parking, nie ma ani skrawka publicznej przestrzeni nieprzeznaczonej dla kierowców.

        • 2 3

        • Bzdury

          • 2 1

    • Zakaz wychodzenia dla mieszkańców z domu! Ludzie to tylko:
      - smród
      - hałas
      - wypadki
      - 80% przestrzeni publicznej zawłaszczone przez pieszych, rowerzystów, hulajnogistów, autobusistów
      - utrudnione poruszanie się po mieście przez innych uczestników
      - poniszczone chodniki/trawniki
      - ogrome wydatki z budżetu miasta na to, a żadnych podatków nie płacą

      pytanie po co? zakazać. Same plusy. usuńmy zarazę z przestrzeni publicznej.

      :):):)

      • 11 4

    • (2)

      Zlikwidujmy drogi to w ogóle nie będzie aut

      • 6 0

      • Będą kierowcy jeżdżą po chodnikach ścieżkach rowerowych trawie ziemi i wszędzie. Są marzeniem PRLu, własny samochód, wszędzie nim pojadę jestem hrabią.

        • 3 5

      • drogi muszą być dla służb, zaopatrzenia i niepełnosprawnych. Dla reszty można zamknąć

        • 1 3

  • Ojej, przecież wszędzie tak jest (2)

    Opłaty nikogo nie zniechęcają, to źródło kasy na głupoty typu rydwan. Z tego co zauważyłem to Pan K. od tego artykułu jest wielkim zwolennikiem SPP, ale żywy organizm pokazuje, że to fikcja, bo każdy kto przyjeżdża na wczasy liczy się z tym, że zapłaci za parkowanie. Swoją drogą ciekawe jak turyści mieliby dojechać w dobie koronawirusa tymi dwiema nędznymi liniami tramwajowymi ...

    • 99 30

    • Zaraz jeszcze powiesz, że mandaty to podatek od kierowców :D

      Zniechęcają tych, którzy mają inteligencję powyżej banana i wolą pieniądze zamiast lansu przed sąsiadem.

      Jak będą odpowiednio wysokie, zniechęcą i tych mniej ogarniętych

      • 2 1

    • W moim odczuciu opłaty jednak w jakimś stopniu zniechęcają, a do tego w kasie miasta zostają fundusze które można rozdysponować na potrzeby mieszkańców.

      Mam mieszane uczucia jeśli chodzi o tworzenie parkingów-molochów na okres wakacji. Przez pozostałą część roku będą szpeciły i świeciły pustkami.

      Z całą pewnością po stronie miasta powinno leżeć stworzenie w miarę szczelnego systemu opłat i skuteczne egzekwowanie należności.

      A w kwestii komunikacji miejskiej też jest jeszcze wiele do zrobienia.

      • 2 0

  • Naprawde??? (29)

    No coś niesłychanego. Ktoś wpadł na pomysł, że lekiem na parkowanie jest parking? Dutkiewicz oczywiście się nie zgodzi, bo dla niej liczy się tylko hajs i d**ilne tłumaczenie że opłaty zwiększają rotację.

    • 99 52

    • miasto i radni ;)

      • 3 4

    • No bo zwiększają.

      • 11 7

    • (11)

      Jak na razie wymuszona rotacja działa.

      W niedzielę spacerowałem po Starym Mieście i widziałem dużo wolnych miejsc w obrębie czerwonej strefy parkowania.

      Przed wprowadzeniem opłat parkingowych przez wszystkie dni tygodnia znalezienie wolnego miejsca w weekendowe popołudnie było trudne.

      Dziwię się, ze mieszkańcy Brzeźna nie są zainteresowani wprowadzeniem płatnej strefy parkowania przynajmniej na okres wakacji. Realny koszt dla tubylców wydaje się być do zaakceptowania, a szansa na znalezienie wolnego miejsca spora.

      Bieżące finansowanie pozwoliłoby też na częściowe pokrycie nakładów na budowę i wybór wyższego standardu. Inaczej będzie wyglądał parking z elementami zielonej architektury, a inaczej goły plac wyłożony płytami budowlanymi.

      • 20 11

      • (2)

        Co innego jest parkowanie codzienne a co innego jak turysta jedzie na plaże. Uwierz mi że ten koszt już jest wkalkulowany i stać go zapłacić. Nie będzie z parawanem i leżakiem dylał tramwajem.

        • 7 3

        • Powinien być tak wyliczony, żeby turysta się zastanowił, czy nie lepiej mu podjechać komunikacją (1)

          Albo i nawet taxi/uberem.

          A dla mieszkańców minimalny abonament i po problemie.

          • 1 5

          • tak, tak 10 zł za godzine ....

            ...a za rok zdzwienie, ze wszyscy polecieli do turcji, grecji i bułgarii bo taniej...

            • 7 2

      • Co to za bełkot ?? (1)

        "Przed wprowadzeniem opłat parkingowych przez wszystkie dni tygodnia znalezienie wolnego miejsca w weekendowe popołudnie było trudne." . Oprócz 2 wakacyjnych miesięcy ze znalezieniem miejsca parkingowego po 17 czy w weekendy nie było żadnego problemu !!!

        • 10 9

        • W tej chwili dostępność jest całodobowa. Nie tylko po 17tej i poza wakacjami.

          Gdybym mieszkał w centrum, to wolałbym żeby w najbliższym sąsiedztwie mojego mieszkania była strefa płatnego parkowania. Wydatek 10zł miesięcznie dla mieszkańca jest dla mnie do zaakceptowania.

          • 9 1

      • Mieszkam w srodmiesciu (1)

        Tez nie byłam zainteresowana podwyzszeniem i rozszerzeniem strefy parkowania a mimo to stało się.

        • 6 3

        • O jakim mieście piszesz?

          • 4 2

      • W niedzielę opłaty za parkowanie nie obowiązują. (1)

        Samozaoranie.

        • 2 6

        • W Gdańsku w czerwonej strefie parkowania obowiązują. I to do godziny 20:00.

          • 6 0

      • W ostatnią niedzielę wjazd na Główne i Stare Miasto został ograniczony. (1)

        Dlatego było tak mało samochodów :D

        • 3 1

        • O tym nie wiedziałem.

          Zwróciłem jednak uwagę na parkingi przy Heveliusza i Rajskiej. Tam nie było żadnych ograniczeń, a widziałem dużo wolnych miejsc.

          Skoro zatem ogólna liczba miejsc parkingowych się zmniejszyła ze względu na czasowe ograniczenia wjazdu na Stare Miasto, to tym bardziej wolne miejsca na dostępnych płatnych w niedzielę parkingach pokazują, że nowa opłata zniechęca do pozostawiania auta na dłuższy czas.

          • 4 0

    • opłaty skłaniają do refleksji (14)

      raz przyjedzie, wniesie opłaty, za drugim razem się zastanowi czy nie można pojechać inaczej lub gdzie indziej. Jak będzie kumaty, weźmie pod uwagę przyjazd rowerem. Miasto powinno przy plaży tworzyć nie tylko parkingi dla rowerów ale i strzeżone boksy do przechowywania wyposażenia plażowego.

      • 7 9

      • tak, tak (7)

        a cywilizacje należy wywieść za miasto ;D
        cos chyba jest nie tak z edukacją w Polsce.

        • 3 2

        • super, przejaw refleksji się pojawił (6)

          samochodoza i rowerofobia nadal doskwierają

          • 2 3

          • (5)

            Niestety motofobia jest ciężkim nieodwracalnym całościowym upośledzeniem rozwoju. Nic się nie da zrobić.

            • 3 1

            • Wiesz, że większość rowerzystów ma też samochód? (4)

              I właśnie dlatego jeżdżą gdzie mogą rowerem, po staniu w korkach i szukaniu miejsca tylko po to, żeby Cię ktoś zastawił, odechciewa się jeździć samochodem.
              Więc jak nie jest naprawdę potrzebny, a okazuje się, że rzadko jest, stoi sobie w garażu.

              • 2 3

              • (2)

                Wiesz, ze to ze sobie cos wymyslisz to nie znaczy ze tak jest w rzeczywistosci. :) Wiekszosc rowerzystow nie zna zupelnei zasad ruchu drogowego, wiec nie moga miec samochodu.

                • 3 1

              • Gdyby to był wyznacznik, to 98% kierowców by nie miało samochodu (1)

                Przecież największą zbrodnią ruchu drogowego jest przestrzeganie przepisów.

                Spróbuj kiedyś przejechać raz przez miasto całkowicie zgodnie z przepisami i policz d**ili, którzy Cię otrąbią :)

                Pewnie nie zdajesz sobie z tego sprawy, bo nigdy nie próbowałeś tych przepisów przestrzegać...

                • 3 3

              • 10/10

                • 1 0

              • Samochodem jeżdżę do pracy dwukrotnie krócej niż komunikacją miejską (w czasie lockdownu trzykrotnie krócej), a miejsca parkingowego u pracodawcy nikt mi nie zastawi. Jakieś pytania?

                • 2 1

      • (1)

        Jak rowerzyści zapłacą za przejazd ścieżką rowerową(która powstała kosztem torów) to może potem zastanowią się czy warto rozbierać linie kolejowe tylko po to by mogli sobie gdzieś pojeździć. Przez brak połączenia kolejowego więcej aut pojawia się w miastach

        • 4 3

        • Gdzie zniknęło połączenie kolejowe?

          Na wioskach, gdzie żaden Pan nie zniży się do jazdy pociągiem?

          • 0 2

      • (3)

        tak, turysta z Łodzi, Warszawy, czy Poznania, przyjedzie rowerem, z bambetlami, rodziną, i parawanem na plaże.

        • 9 1

        • napisz jeszcze, że w swojej przyczepie campingowej na tej plaży będzie chciał spać

          za darmo.

          • 0 2

        • Tak, przyjedzie na 2h na plażę i zawinie się z powrotem do swojego miasta, prawda? (1)

          A może zwyczajnie zostawi samochód pod hotelem?

          Albo przyjdzie mu do głowy, że jak przeszkadza mu w mieście, to może lepiej wybrać kolej albo samolot?

          • 1 5

          • Nie przyjedzie bo i po co

            • 2 0

  • gorzelak na pewno cos wymysli :P (10)

    zle zarzadzane miasto i tyle w temacie.

    • 80 24

    • a co konkretnie proponujesz? (2)

      • 1 5

      • Świadomy wyborca (1)

        W następnych wyborach zagłosować, żeby było jak było i tyle w temacie.

        • 4 2

        • Standardowa odpowiedź trolla.

          Program Kacpra i Horały to "nie jesteśmy peło" i koniec.

          A, i jeszcze naddźwiękowy tramwaj.

          • 2 3

    • "Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska, tłumaczy, że tworzenie parkingów w sercu kurortu nie jest najlepszym pomysłem" (1)

      A kto forsował parking podziemny w Śródmieściu? Sam sobie przeczy. Ale czego oczekiwać od człowieka, który twierdzi, że to złe słowo Polaka, wywołało II Wojnę Światową.

      • 13 2

      • to samo co trzaskowski

        • 3 1

    • (1)

      To Grzelak myśli?????

      • 10 2

      • odważne słowa

        • 1 0

    • Na początku byłe złe słowo. (1)

      • 2 0

      • złe słowo Grzelaka...

        • 3 0

    • No właśnue jak On myśli? wybudować kawiarnie,hotele i inne miejsca typu relaks i wypoczynek. A jak tam trafić!? ,na piechotę?

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane