- 1 Mała uliczka, duży problem (183 opinie)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (458 opinii)
- 3 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (87 opinii)
- 4 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (121 opinii)
- 5 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (286 opinii)
- 6 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (170 opinii)
Brzeźno zyska 4 tys. mieszkańców oraz trasę tramwajową
Nawet 4 tys. osób będzie mogło zamieszkać w południowej części Brzeźna, w rejonie ul. Uczniowskiej. Przez tę ulicę pojedzie też tramwaj łączący al. Hallera i ul. Marynarki Polskiej. Na nowym osiedlu zaplanowano m.in. szkołę i przedszkole.
Teraz, po dwóch latach prac, Biuro Rozwoju Gdańska zaprezentowało koncepcję nowych ustaleń urbanistycznych.
Najważniejsze założenia planu dla obszaru dawnych osadników oczyszczalni ścieków oraz przyległych terenów zakładają:
- nowe budynki mieszkalne i usługowe dla ok. 4 tys. nowych mieszkańców (w granicach całego planu; Brzeźno zamieszkuje obecnie ok. 11,4 tys. osób),
- budynki nie wyższe niż pięć-sześć kondygnacji oraz dwie dominanty 40-metrowe (ok. 12 kondygnacji),
- utworzenie placu miejskiego otoczonego zabudową mieszkaniową z frontami usługowymi w parterach oraz wspomnianymi wyżej dwiema dominantami,
- rezerwę terenu pod budowę szkoły oraz przedszkola,
- budowę dwutorowej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Uczniowskiej, która połączy al. Hallera z ul. Marynarki Polskiej przez Letnicę (tzw. ul. Nową Muzyczną),
- podłużne pasmo zieleni biegnące przez środek terenu inwestycyjnego, stanowiące element zielonego ringu wokół Brzeźna,
- zachowanie terenów zadrzewionych przy ul. Gdańskiej oraz Kobieli (przy ogródkach działkowych),
- poprzeczne pasmo zieleni wzdłuż ul. Nowej Gdańskiej, która połączy Drogę Zieloną (al. Płażynskiego) z ul. Krasickiego w rejonie wiaduktu nad torami kolejowymi.
Tramwaj do dworca we Wrzeszczu: początek rewolucji torowej na Dolnym Tarasie
Połączenia piesze poprowadzone korytarzami zieleni
Układ komunikacji pieszej oraz pieszo-rowerowej zakłada zarówno wykorzystanie istniejących dróg, wspomnianych terenów zieleni, jak i przedłużenie istniejącej osi kompozycyjnej osiedla Łozy do ul. Uczniowskiej przez wspomniany plac miejski.
- Ciąg pieszy jest kontynuowany w sąsiednim planie zagospodarowania i sięga Drogi Zielonej, gdzie mamy wstępnie uzgodnione z GZDiZ nowe przejście. Istnieje zatem szansa, że połączenie piesze będzie kontynuowane dalej, aż do kompleksu boisk Gedanii 1922 - wyjaśniał podczas ostatniego posiedzenia Komisji Zagospodarowania Przestrzennego Rady Miasta Gdańska Jarosław Wincek, projektant prowadzący plan dla Brzeźna w BRG.
Kto zbuduje mieszkania przy ul. Uczniowskiej?
Największym właścicielem gruntów w granicach planu jest miejska spółka Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna.
Nie ma ona jeszcze sprecyzowanych założeń, w jakim modelu finansowym miałaby powstać nowa zabudowa.
- Sposób realizacji, czy to indywidualnie, czy w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jest kwestią otwartą. Wymaga on podjęcia strategicznej decyzji Rady Miasta Gdańska i obecnie przedwcześnie o tym mówić - wyjaśniał na posiedzeniu komisji Wiesław Bielawski, członek zarządu GIWK, a wcześniej w latach 2002-2018 wiceprezydent ds. polityki przestrzennej.
Należy przy tym podkreślić, że GIWK jako spółka powołana - zgodnie z nazwą - do realizacji zadań związanych z infrastrukturą wodociągową i kanalizacyjną, nie prowadzi działalności deweloperskiej. Nie dysponuje odpowiednim doświadczeniem ani specjalistami w tej dziedzinie.
Sprzedaż mało realna, możliwa budowa mieszkań gminnych
To oznacza, że teren musiałby zostać sprzedany deweloperowi lub być oddany w zarząd innej miejskiej spółce specjalizującej się w budowie mieszkań np. TBS Motława, Gdańskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego czy Gdańska Infrastruktura Społeczna.
Scenariusz ze sprzedażą wydaje się obecnie najmniej korzystny i mało prawdopodobny. Oznaczałby wprawdzie jednorazowy "zastrzyk" gotówki (dla GIWK lub miasta), ale w żaden sposób nie rozwiązuje problemu niedoboru mieszkań komunalnych oraz TBS.
W sytuacji utrudnionego dostępu do kredytów hipotecznych, potencjalnego kryzysu na rynku nieruchomości oraz całkowitej klapy rządowego programu budowy mieszkań na wynajem przeznaczenie tak ogromnego terenu pod budownictwo gminne wydaje się zatem optymalnym kierunkiem zagospodarowania (taka propozycja wysunięta została również podczas posiedzenia komisji).
Nowe budynki TBS powstaną na Ujeścisku.180 mieszkań na wynajem
Plan zagospodarowania jeszcze przed wyłożeniem
Etap koncepcji planu zagospodarowania oznacza, że nie jest to jeszcze ostateczna wersja dokumentu. Możliwe są daleko idące zmiany w toku dalszych uzgodnień z różnymi podmiotami oraz w wyniku decyzji politycznych.
Gotowy projekt planu poznamy najwcześniej za kilka-kilkanaście miesięcy, a jego wyłożenie będzie ustawowo wymagało przeprowadzenia dyskusji publicznej oraz wskazania terminu na zgłaszanie uwag przez mieszkańców.
Był Supersam, będzie 4-piętrowy budynek
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Miejsca
Opinie (184) 5 zablokowanych
-
2022-11-30 13:02
Opinia wyróżniona
Dobrze że powstanie nowa linia tramwajowa (10)
Dobrze że powstanie nowa linia tramwajowa. Korki na Czarnym Dworze nareszcie znikną.
- 85 18
-
2022-12-01 09:16
heh, a co mają korki na Czarnym Dworze do linii tramwajowej, która ma dojeżdżać tylko do Hallera?
- 1 0
-
2022-11-30 18:19
hahaha ale sie uśmiałem dlaczego dzbanie nie znikneły tam gdzie juz jest tramwaj? Tramwaj jest najwiekszym szkodnikiem w miescie (1)
i to najbardziej kosztownym
- 2 5
-
2022-11-30 22:19
To był sarkazm z mojej strony
Na Czarnym Dworze miasto powinno już dawno zbudować normalną drogę. To krótki odcinek, proste zadanie. Niestety nie chcą budować żadnych dróg bo zauważyli, że i tak mieszkańcy na nich głosują. Dopóki oni rządzą będzie marazm inwestycyjny w mieście.
- 4 0
-
2022-11-30 18:16
Jak niby ma powstać jak tam mostu nie ma? Musieliby zbudować dodatkowy most, no chyba że tramwaj pojedzie Płażyñskiego ale to kawał drogi.
- 1 1
-
2022-11-30 14:48
Pewnie
Tylko czy my mamy tyle tramwajów sprawnych?
- 8 1
-
2022-11-30 13:56
tramwaj jest dość mało konkurencyjny w stosunku do samochodu (1)
Na odległości do 7 km w mieście najszybszy jest rower (ew. wspomagany elektrycznie), na większe odległości sposobem uniknięcia korków i dotarcia do celu szybciej niż samochodem może być wybór opcji rower+SKM. Dlatego odtworzenie linii SKM do Brzeźna powinno być poważnie brane pod uwagę przy założeniu zwiększania się liczby mieszkańców Brzeźna.
- 18 5
-
2022-11-30 19:27
Pociąg to powinien być priorytet
Proponuję jeszcze linię do portu Baltic Hub i na Stogi najlepiej tunelem w okolicy Westerplatte.
- 1 0
-
2022-11-30 13:35
te bloki wyglądają jak poranny pryszcz
- 10 5
-
2022-11-30 13:18
Tak (1)
Tak. Najpierw powstanie osiedle a w przyszłości linia tramwajowa. Jeszcze sobie w tych korkach postoimy.
- 29 4
-
2022-11-30 15:17
Wnuki pewnie skorzystają ,bo my nie.
- 13 0
-
2022-11-30 13:00
Opinia wyróżniona
(10)
Ta budowa to kolejna zaczepka aby jednak odtworzyć linię SKM do Nowego Portu., która moim zdaniem jest potrzebna.
- 192 15
-
2022-12-01 11:24
(1)
Od lat przekonywaliśmy Pawła Adamowicza by przywrócić kolejkę SKM - przejazd do Gdańska to 12 min.
- 3 1
-
2022-12-02 08:49
Właśnie,nie myślą perspektywicznie,Nowa Letnica----ile ludzi tu zamieszkało.Dzielnica wykluczona komunikacyjnie,brak SKM.
- 0 0
-
2022-11-30 18:32
Nowy Port nikogo nie interesuje. Czy powstają tam nowe budynki czy nie. To nie ma znaczenia. (3)
- 3 2
-
2022-11-30 19:22
(2)
SKM dojeżdżała właśnie do Nowego Portu z Gdańska.
- 2 3
-
2022-12-01 03:44
(1)
Nikt tym nie jeździł.
- 1 5
-
2022-12-02 08:47
Bredzisz.
- 0 1
-
2022-11-30 15:18
Trasa Gdańsk--Nowa Letnica--Brzeźno.W NP tory już dawno zwinięte.
- 3 2
-
2022-11-30 13:50
Duda obiecał ale po wyborach sie wycofał (2)
- 8 15
-
2022-11-30 14:43
Miastowi i marszałkowi nie chcieli
- 3 6
-
2022-11-30 13:56
masz to co masz w ręku a nie co ktoś obiecał - pamiętaj , teraz wszyscy wszystko obiecują bo obietnice nic nie kosztują a za kłamstwo nikt nie idzie do wiezienia , więc albo kłamią albo obiecują
- 17 1
-
2022-11-30 12:56
Opinia wyróżniona
(22)
Tylko komunalki, system TBSów jest absurdalny, mieszkania wolnorynkowe oznaczać będą tam tylko i wyłącznie "inwestycje" pod najem krótkoterminowy i imprezownie. Pozostają więc komunalki, oczywiście nie lokale socjalne, ale komunalne z atrakcyjnym czynszem i po odpowiedniej weryfikacji najmujących. Mieszkania dla 4 tysięcy osób mogą mieć już ładny wpływ na patologiczny rynek mieszkaniowy w Gdańsku.
- 98 38
-
2022-12-01 09:46
Jak się komuna zajmie mieszkaniami to będą w takim stanie jak teraz zasoby PGM , z wysokimi czynszami i w upadajacym stanie technicznym. Tam zawsze brakuje pieniędzy a remonty są prowadzone w kosmicznych kosztach, oczywiście z przetargów. Wspólnoty i społdzielnie działają o niebo lepiej. Właściciele potrafią lepiej dbać o swoje mieszkania i budynki wydając swoje pieniądze.
- 1 0
-
2022-11-30 21:29
ciekawe skąd wziąć absurdalnie wielkie
pieniądze dla tej wspaniałej wizji szklanych domów, bo każde pieniądze co gwarantują samofinansowanie są za duże dla ew mieszkańców
- 3 0
-
2022-11-30 13:53
Od 3 lat wynajmuje mieszkanie (3)
Na letnicy jednemu najemcy. To ze jesteś zyciowym niedojda który nie umie zainwestować swoich oszczednosci nie znaczy ze masz prawo mnie obrażać lub blokować rozwój miasta
- 7 18
-
2022-11-30 14:30
Ale mi to rozwój miasta... (1)
niezliczona ilość bokowisk, gdzie jeden budynek na drugim. Rozwój miasta to komunikacja
- 8 5
-
2022-12-02 08:51
Gadać i planować tylko umieją w UM, a Nowej Wyzwolenia brak.Tiry rozjeżdzają środek osiedla mieszkaniowego w NP.
- 0 0
-
2022-11-30 13:55
XD ale spina rentiera.
- 16 1
-
2022-11-30 13:06
(15)
Mieszkania, których zakup będzie w jakiś sposób regulowany. Np. korzystne warunki dla młodych par/singli/rodzin - np. najpierw komunalne, a potem możliwość dojścia do własności - wykup. Żeby dostać takie mieszkanie trzeba by było wykazać jakiś wkład własny i odpowiedni dochód (mieszkania nie dla patologii). Próg wiekowy do 35 lat, zameldowanie w Gdańsku od ilus lat lub np. dyplom ukończenia gdańskiej uczelni i praca w Gdańsku.
I rodziny urzędników z automatu skreślone- 15 25
-
2022-11-30 13:57
utopijna wizja , jak z księdzem co nie grzeszy i postępuje jak sam naucza
- 6 0
-
2022-11-30 13:44
ja chyba śnię (2)
wracamy przed 1989 r, za pochodzenie chłopskie lub robotnicze też były punkty na uczelnie. Myślałem że takie pomysły przeszły do historii .
- 29 2
-
2022-11-30 13:59
(1)
ja myślałem że nie będę liczył ile prądu zużywam i nie będę ciułał na węgiel , nie sadziłem też że będzie chodziło po domach pocztowe komando i zbierało podatek za to że śmiem posiadać telewizor lub radio , w którym wiecznie słyszę tylko same bzdury
- 16 2
-
2022-12-03 12:22
Chciales to wszystko miec za darmo w demokracji. Czyli prad za darmo, gornicy mieliby dla ciebie kopac zandarmo wegiel, ktory pozniej bylby przerabiany na ciepla wode, elektrycznosc, za darmo telewizje, ktora ktos by "robil" a ty bys tylko chcial to ogladac.
- 0 0
-
2022-11-30 13:41
(6)
Żadnego wykupu, tylko najem komunalny, może być i do śmierci, ale najem. Miasto musi mieć swój zasób mieszkaniowy, zwłaszcza w obecnych czasach.
- 27 4
-
2022-12-01 09:48
Po co miastu zasób? Na łapówki dla urzędników? Miasto ma się zajmować ściekami, drogami, ogrzewaniem i oświatą. Resztę pozostawić mądrzejszym.
- 1 1
-
2022-11-30 19:24
Stoją puste latami i niszczeją,a potem pożar i do rozbiórki.
- 0 0
-
2022-11-30 14:48
prawie cała Szwajcaria tak właśnie mieszka, podpisujesz umowę z miastem na 20 lat i masz dbać.
chcesz przedłużać - przedłużasz. Nie wykupują, bo po co.
- 13 2
-
2022-11-30 14:00
(2)
tylko z remontami później problem , mieszający się nie poczuwa bo to nie jego a miasto myśli że jednak zadba o 4 ściany w których przecież sam mieszka
- 8 2
-
2022-11-30 14:26
(1)
Wystarczą odpowiednie zapisy w umowach i tyle.
- 12 1
-
2022-12-01 10:28
zapisy są niczym jeżeli nie są egzekwowane
- 1 0
-
2022-11-30 13:24
o to to (3)
i jeszcze zaświadczenie od proboszcza a najlepiej aby ksiądz był w rodzinie. Żadnych staruchów powyżej 35 lat, żadnych meneli. Tylko młodzi uśmiechnięci ludzie i labradory. A jak się ktoś przestanie uśmiechać to od razu eksmisja na Szadółki aby nie było patologii na tym osiedlu szczęścia.
- 54 3
-
2022-11-30 15:08
(2)
Mam 36 lat, jestem staruch? Pracująca od lat w Gdańsku, odkładająca na wklad własny by mieć swój kąt. Dlaczego ja nie mogłabym skorzystać?
- 10 1
-
2022-12-03 17:15
Jesteś za stara i przestałaś się uśmiechać
- 1 0
-
2022-11-30 15:31
nie zrozumiałaś ironii xD
- 12 0
Wszystkie opinie
-
2022-11-30 12:32
(9)
Pięknie,oby tylko nie zapomniano o drogach dojazdowych i parkingach na tysiące aut...pod warunkiem że ktoś to w ogóle kupi.Obecnie brak zdolności kredytowej Polaków,budowy stanęły,zaczynają się rabaty po 50000zł ale to nic nie da.Przez wysokie stopy jeszcze 2-3 lata bedzie zastój w mieszkaniówce.Ubrani w kredyty w 2021 płaczą i zaklinają Wibor.A TBS się kompletnie nie kalkuluje ale za mało czasu aby wytłumaczyć.
- 17 15
-
2022-11-30 12:42
wizje pana wizjonera (3)
czarna magia i narzekanie to twoje drugie imie
- 6 3
-
2022-11-30 12:44
(1)
Nie,to są suche fakty kolego.Przykładowo rok temu osoba zarabiająca 5000zł mogła dostać 500 tysi kredytu...a dziś?Przy tym samym zarobku 150 tys na maxa.Do tego ta co te 500 tysi wzięła ma do oddania grubo ponad melon...co to za deal?Ja kupiłem trochę ziemi,2 garaże i spokojnie sobie na Rodos palę fajeczkę.
- 4 7
-
2022-11-30 17:20
Twoi rządzą
- 0 0
-
2022-11-30 17:19
Taka rola trola
- 0 0
-
2022-11-30 12:52
Kupią zagraniczne fundusze
- 0 3
-
2022-11-30 13:25
ale ale...
Miejscowy plan nie jest na dwa lata, ale kierunek na przyszłość. Zatem spokojnie, na wszystko przyjdzie czas...
- 3 1
-
2022-11-30 13:27
Podziękuj swojemu prezesowi NBP
Za bycie jaszczompem
- 4 1
-
2022-11-30 13:29
człowieku, to jest dosłownie przy dwóch dużych drogach
Ty w ogóle z Gdańska jesteś?
- 4 2
-
2022-11-30 17:16
To wszystko dzięki pisowi
- 0 0
-
2022-11-30 12:36
Opowiem Wam o magii.
Niech zrobią parking o powierzchni 1 km2 na 100 tys. samochodów, po tygodniu będzie cały zapełniony. Taki kraj. Taka magia.
- 21 11
-
2022-11-30 12:37
4 tys. mieszkańców to przynajmniej tysiąc samochodów (5)
Chcę się mylić, ale doświadczenie podpowiada, że miejsc postojowych będzie o połowę za mało, a drogi dojazdowe będą wąskim gardłem osiedla. Chcialbym też zauważyć, że chyba nigdzie w Gdańsku przy budowie nowych osiedli nie stworzono odpowiednich zatok czy zaplecz z dojazdem dla dostaw, do obiektów usługowych na parterach.
- 34 15
-
2022-11-30 12:44
może od razu 100 tys miejsc postojowych (1)
i autostrada do osiedla, najlepiej z 10 pasów jak w San Francisco
- 6 4
-
2022-11-30 13:59
nie w San Francisco ale w Los Angeles lub Houston
W San Francisco po trzęsieniu ziemi zlikwidowano autostradę oddzielającą miasto od portu i wszyscy odetchnęli z ulgą.
- 1 0
-
2022-11-30 13:25
MPZP
Plany miejscowe to rozwiązują, jest zawsze zapis o odpowiednim wskaźniku miejsc postojowych w stosunku do realizowanych inwestycji mieszkaniowych...
- 2 2
-
2022-11-30 14:00
nie ma to jak myślenie o przyszłości miasta zakładając, że samochód jest jedynym sposobem poruszania się po nim
samochodozę i parkingozę trzeba leczyć, a nie wspierać budując miejsca do parkowania samochodów za publiczne lub prywatne pieniądze.
- 1 3
-
2022-11-30 18:43
nom. trzeba zamówić parkingowego i tablice informacyjne na parking MC donalds.
5 min po oddaniu kluczy zawalą ten parking biedoki co ich na halę albo miejsce parkingowe nie stać.
- 0 0
-
2022-11-30 12:40
(6)
Czyli kolejne tereny zieleni w Brzeźnie idą pod beton. Brawa dla Dulkiewicz.
- 57 29
-
2022-11-30 12:43
tak na pewno tam chodzileś na spacery (5)
przez środek tego nieużytku, wśród śmieci i chwastów
- 27 8
-
2022-11-30 12:55
Dulkiewicz nazywa taki teren "łąki miejskie". Czyli wkrótce zostanie sprzedany teren złomiarni "PO" korzystniej cenie...
- 8 11
-
2022-11-30 13:05
Nawet jak nikt tam nie chodził to i tak nie zmienia to faktu (1)
Że zamieniona zostanie zieleń na beton
- 10 5
-
2022-11-30 13:25
Jeszcze 15 lat temu to były zbiorniki z tym, co leci z toalety. Taki teren tylko i wyłącznie powinien zostać odzyskany na zabudowę m.in. po to aby zwrócił się koszt likwidacji oczyszczalni i jej rozbudowy w nowym miejscu, czyli przy rafinerii.
- 7 2
-
2022-11-30 18:20
co taki zdziwiony -ja tam chodziłem
i pies się wychasał , i dzieciaka uczyłem jeżdzić rowerem
- 3 0
-
2022-11-30 23:42
Dulkiewa mogła pomyśleć i zrobić park a nie zabetonowac. Byłeś w tej okolicy ostatnio? Tam powstaje osiedle przy osiedlu, zieleń by się przydała..
- 2 0
-
2022-11-30 12:40
Super wiadomość (4)
w końcu cos dla mieszkańców
- 13 39
-
2022-11-30 12:59
Raczej dla patologii.
Normalni mieszkańcy nie potrzebują takich mieszkań a tym bardziej takiego sąsiedztwa.
- 4 4
-
2022-11-30 13:00
(1)
Zdziwisz się jak nie będziesz miał gdzie zaparkować...
- 3 1
-
2022-11-30 14:03
do zaparkowania roweru wystarczy słupek znaku drogowego
choć oczywiście inwestor powinien zadbać o wiaty oraz funkcjonalne i estetyczne stojaki do parkowania rowerów w bezpośredniej bliskości wyjść z klatek schodowych na nowych osiedlach. Można także przewidzieć stojaki do parkowania całonocnego na poziomie gruntu w przechowalniach tworzonych w ramach obrysu nowego budynku mieszkalnego.
- 0 1
-
2022-11-30 13:36
ha, ha dal się nabrac ga+mon
- 1 0
-
2022-11-30 12:40
To co funduje od 20 lat banksterka w tym kraju (2)
To pospolita bandytka w ramach wypaczonej legislacji. Jak nie sztosy na CHF to teraz przemegasztos na WIBOR.
I ich placz ze sie system zawali jak maja oddac co nakradli. W ub rekordowe zyski zanotowali w tym tez. To dziki kraj- 23 9
-
2022-11-30 12:46
(1)
Dokładnie ale nikt nie kazał przy zerowych stopach brać kredyt pod korek...a teraz płacz że Wibor wysoki...wysoki to dopiero będzie,za pół roku 20% i bańka pęknie.
- 7 4
-
2022-11-30 13:47
Oczywiście nikt nie kazał. Można przecież mieszkać z żoną i dzieckiem (albo dwójką) na 40 metrach z rodzicami i jeszcze bratem. Spokojnie, wszyscy się zmieścimy w dwóch pokojach! Śmieszni politycy myślą, że największym problemem w Polsce jest brak dopłat do bombelków, a nie to, że młodzi ludzie po prostu nie mają gdzie mieszkać i się rozmnażać.
- 3 1
-
2022-11-30 12:43
Współczuję (3)
Cztery tysi więcej ludzi... osiem tysi wiecej stóp do deptania.
- 27 10
-
2022-11-30 12:54
dokadnie !!! I ani jeden metr wiecej nowej trasy dojazdowej . (2)
- 5 2
-
2022-11-30 14:04
wystarczy rewitalizowana linia SKM do Brzeźna (1)
nie samym samochodem człowiek się po mieście porusza
- 1 2
-
2022-12-01 09:25
I nie w samym mieście człowiek żyje.
Już nie te czasy, że chłop pańszczyźniany był przywiązany do ziemi. Marzy ci się tylko trasa dom-praca-dom? Jeżeli tak, to współczuję.
- 0 0
-
2022-11-30 12:47
Tylko nie tbs i komunalki (10)
Zbyt atrakcyjny teren na takie budownictwo. Ostatni taki grunt w pasie nadmorskim
- 35 27
-
2022-11-30 12:58
(2)
Czyli atrakcyjne tereny w mieście mają być tylko dla bogatych inwestorów i na wynajem turystom? To prosta i szybka droga do zniszczenia miasta. To ostatnia chwila aby zawrócić z tej drogi i wyrzucania mieszkańców na obrzeża miasta.
- 9 8
-
2022-11-30 13:45
mieszkańców na obrzeża to właśnie mieszkania komunalne wyrzucają (1)
ja nie wyobrażam sobie żeby w moim budynku albo w sąsiednich budynkach były jakiekolwiek mieszkania komunalne, nie chcę mieć z taką patologią i elementem nic wspólnego, wolę mieszkać w gorszej lokalizacji ale wśród normalnych ludzi którzy na swoje mieszkanie uczciwie pracują
- 7 4
-
2022-11-30 13:56
Ale wiesz co to w ogóle są mieszkania komunalne? Wiesz, że różnią się one od lokali socjalnych? Czy tylko tak sobie gadasz bo komunalne to komuna, patologia i pewnie za darmo te mieszkania dostaną.
- 3 4
-
2022-11-30 12:59
(3)
Widzisz jaki jesteś ograniczony ? Cały zachodni świat wynajmuje mieszkania, mieszkania na własność to może kilka % całości. A u nas chęć posiadania kurnika 5x5m jest silniejsza od wolności że można migrować zwiększać /zmniejszać rodzinę. Cała Dania mieszka w komunalnych, mało kogo stać na własny dom i tak być powinno, a u nas 30 lat harujesz dla banków i na końcu (oby dla banku) umierasz. Bo w twoim mniemaniu posiadanie własnego M to jest luksus :)
- 6 13
-
2022-11-30 13:43
(1)
Wszystkie kraje zachodnie mają gigantyczne osiedla mieszkaniowe w zasobach gminnych na wynajem w śmiesznych kwotach (w stosunku do zarobków), ale Polakom wystarczyło wmówić brednie o własności, zeby stali niewolnikami banków i deweloperów.
- 3 4
-
2022-11-30 15:45
Daje się zauważyć, że całą wiedzę czerpiesz z komentarzy pod tego typu artykułami.
Później powielasz te bzdury :)- 1 0
-
2022-11-30 15:41
Moim zdaniem właśnie własność oznacza wolność....
Ale widać inaczej pojmujemy życie.
- 2 0
-
2022-11-30 12:59
i ci bogaci
będą rozjeżdżać chodniki lub trawniki bo nie będą mieli miejsca parkingowego albo szaleć po ulicach
- 2 3
-
2022-11-30 14:22
(1)
Spoko, spoko. W pasie nadmorskim jest jeszcze dużo lasu do sprzedania developerom.
- 4 0
-
2022-11-30 15:24
Wcisną salooony samochodowe....
- 1 0
-
2022-11-30 12:48
(2)
Chciałbym się wprowadzić na jakieś fajne osiedle. Blisko szkoła, sklepy. Tramwaj. Ech tylko skąd wziąć pieniądze..
- 17 6
-
2022-11-30 13:04
W szkole nie uczyli oszczędzania w "SKO", ja skorzystałem .
- 3 5
-
2022-11-30 14:56
Tylko Strzyża
Szkoła sklepy tramwaj skm pkm las
- 3 1
-
2022-11-30 12:50
wszystko na glowie postawione jak zwykle - im glupiej tym lepiej (1)
- 22 9
-
2022-11-30 14:06
a co konkretnie proponujesz w zamian?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.