- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (386 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (267 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (44 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (107 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (308 opinii)
Budimex chce zbudować Drogę Zieloną za 135 mln zł, w 16 miesięcy
Otwarto koperty z ofertami na budowę Drogi Zielonej w ramach Trasy Słowackiego między Letnicą a Brzeźnem. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Budimex, która chce wybudować drogę za ok. 134,9 mln zł, w ciągu 16 miesięcy.
W poniedziałek komisja przetargowa miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne otworzyła koperty z ofertami na budowę 2,1-kilometrowego odcinka Drogi Zielonej - pomiędzy budowaną ul. Marynarki Polskiej a al. Hallera. Jest to jeden z czterech odcinków Trasy Słowackiego.
Wpłynęło osiem ofert. Najkorzystniejszą złożyła firma Budimex. Za realizację drogowego przedsięwzięcia na granicy Letnicy i Brzeźna chce ona 134,9 mln zł. W tej cenie wybuduje drogę w ciągu 16 miesięcy.
Władze GIK budowę tego odcinka drogi wyceniły na kwotę ok. 120 mln zł. Najkorzystniejsza oferta jest zatem o prawie 15 mln zł droższa. O wyborze oferty decyduje w 90 proc. cena. Pozostałe 10 proc. stanowi termin wykonania.
- Przetarg rozstrzygniemy razem z odcinkiem tunelowym Trasy Słowackiego. Wszystko jest uzależnione od finansowania budowy. Kiedy to będzie? Trudno powiedzieć, potrzebujemy mniej niż dwóch miesięcy - wyjaśnia Ryszard Trykosko, prezes GIK.
Najbardziej kosztownym elementem Drogi Zielonej jest wiadukt nad torami kolejowymi, obok stadionu w Letnicy. Koszt potęguje stalowa konstrukcja nad wiaduktem, która ma go utrzymywać. Firmy, którą mogą ją wykonać, zlokalizowane są m.in w Kanadzie i Chinach.
Prace od marca tego roku trwają już na lotniskowym, 2,8-kilometrowym odcinku Trasy Słowackiego. Prowadzi je firma Wakoz z Luzina za ok. 31 mln zł. Droga do lotniska ma być gotowa późną jesienią tego roku. Od kwietnia trwa też budowa Trasy Słowackiego o długości 3,3 km przez Wrzeszcz, która potrwa ok. 19 miesięcy. Generalnym wykonawcą tego zadania jest konsorcjum Hydrobudowy Polska, PBG i Aprivii, za co dostanie ok. 159 mln zł.
Na rozstrzygnięcie przetargu oczekuje odcinek Trasy Słowackiego z tunelem pod Martwą Wisłą. Pod koniec kwietnia, gdy otwarto koperty z ofertami, okazało się, że najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska SA (lider), PBG SA, Aprivia SA. Oszacowało ono budowę inwestycji drogowej na 885,6 mln zł (brutto) i ma zamiar uporać się z nią w ciągu 36 miesięcy. Kwota jest o 375 mln wyższa, niż planowało wydać miasto.
Kolejny raz prezentujemy wizualizację Trasy Słowackiego.
- Tak. Niestety jest to decyzja niezależna od władz miasta. Zajmuje się tym Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Zależy im na przesunięciu tych funduszy. Możliwe więc, że pieniądze na tunel pod Martwą Wisłą się znajdą - wyjaśnia Trykosko.
1. Konsorcjum: Mota-Engil Central Europe SA; Mota-Engil, Engenharia e Construcao SA; cena: 215,7 mln zł, termin wykonania: 25 miesięcy.
2. SKANSKA SA; cena: 168,3 mln zł, termin wykonania: 18 miesięcy.
3. Konsorcjum: lider - EUROVIA POLSKA SA, EUROVIA CS; cena: 171 mln zł, termin wykonania: 23 miesięcy.
4. Konsorcjum: lider - Mostostal Warszawa SA partner - Acciona Infraestructures SA; cena: 268 mln zł, termin wykonania: 25 miesięcy.
5. BUDIMEX SA; cena: 134,9 mln zł, termin wykonania: 16 miesięcy.
6. Konsorcjum: lider - Firma Budowlano-Drogowa MTM SA, ERBUD SA; cena: 211 mln zł, termin wykonania: 25 miesięcy.
7. STRABAG Sp. z o.o; cena: 172,7 mln zł, termin wykonania: 18 miesięcy.
8. Konsorcjum: Hydrobudowa Polska SA, PBG SA; cena: 184,5 mln zł, termin wykonania: 18 miesięcy.
Miejsca
Opinie (118) 3 zablokowane
-
2011-05-09 13:46
Rura??
Jaka rura??
- 0 1
-
2011-05-09 14:17
Tylko Skanska...
...to wiodąca światowa firma sprawdzona na naszym terenie. Tylko ona jest gwarantem wykonania wysokiej jakości i w terminie.
- 6 4
-
2011-05-09 14:27
nie kleję
a co to znaczy: "stalowa konstrukcja nad wiaduktem, która ma go utrzymywać" ?
To wiadukt sam w sobie nie jest konstrukcją?- 3 0
-
2011-05-09 14:41
Skąd te bajońskie kwoty???????????? (2)
Jestem niewtajemniczony w arkana budowlane tego typu. Powiedzcie mi proszę co generuje tak horendalne stawki przy budowie dróg, autostrad itp.
W tym przypadku 1 km drogi kosztuje ok 64 mln złotych. Kuźwa ile to szmalu i za co sie właściwie tyle płaci. Jeszcze większa jazda była przy budowie autostrady a2 gdzie kosztować ma kilka miliardów.
Prosze o rozjasnienie mojego skołatanego umysłu- 4 2
-
2011-05-09 15:20
roboty ziemne, węzły i kosstrukcje inżynierskie
- 1 0
-
2011-05-09 15:23
"...Dostajemy za tego misia, jako konsultanci 20% ogólnej sumy
kosztów i już. Więc im on jest droższy, ten miś ..."- 4 2
-
2011-05-09 14:42
dlaczego w USA sa drogi 16 pasmowe i zadnej dziury w asfalcie? A U NAS JEDNOPASMOWE HAHA I w dodatku dziurawe ! jak oni to (5)
robia? SKAD BIORA ASFALT? bo tam jest duzo cieplej np. new york to neapol albo madryt i zadnej dziury a jezdzilem codziennie 17 lat ! jak wrocilem to bylem w szoku i wtedy pojolem jak wazne sa drogi tam w ogole nie ma wypadkow bo maja szerokie drogi i jednokierunkowe a jeszcze do tego litry paliwa w cenie wody artezyjskiej !
- 3 9
-
2011-05-09 14:49
a gdzie ty widziałes 16-pasmowe drogi w USA ??? Zjeżdziłem wschodnie wybrzeże stanów od North Caolina po Floryde i takich dróg nie widziałem.
- 2 1
-
2011-05-09 15:00
Ty napewno byłeś w USA????
Patrząc na skłądnie to ty masz 17 lat, a nie że byłeś w USA 17 lat. Po drugie wypadków u nich sporo nawet na tych jednokierunkowych drogach. Co do 16 pasów to chyba widziałeś w SimCity, a nie w USA.
- 4 1
-
2011-05-09 15:44
Byłeś kiedyś w Stanach?
- 0 2
-
2011-05-09 15:45
Podobno afrykański wódz sprzedawał białym asfalt za paczkę fajek.
- 0 1
-
2011-05-09 15:58
chyba film oglądałeś...
Gościu chyba USA znasz tylko z filmów. W Nowym Jorku drogi 100 razy gorsze od naszych....
- 1 1
-
2011-05-09 14:45
A co z odcinkiem od Legionów do Hallera ?? (2)
z animacji widać że do ul. Legionów bedzie dwu-jezdniowa słowackiego a co dalej od ul. Legionów do Hallera ?? Przez Kościuszki wąskim odcinkiem ??
- 6 2
-
2011-05-09 15:19
(1)
albo Jana Pawła II z trójpoziomowym kolizyjnym węzłem ;]
- 0 0
-
2011-05-09 16:07
Zaspa więc żąda ekranów dzwiekochłonnych.
Kiedy prezydencie konsultacje środowiskowe w dzielnicy w tej sprawie?
- 0 1
-
2011-05-09 14:47
Dlaczego martwa Wisła jest martwa?
Kto ją zabił? Rządam komisji!
- 7 2
-
2011-05-09 14:56
Budimex lubi Gdańsk
bardzo ciekawa firma. kto ma w niej udziały?
- 3 1
-
2011-05-09 15:03
Tymczasowa zajednia i peron ok, ale nie rób jaj, że mają zrobić tymczasowy przejazd mówiąc jak zwiększy się ruch to zrobi się tunel, przecież tam ruch wzrośnie z dnia na dzień, bo będzie to łatwy i szybki objazd połowy zakorkowanego Gdańska.
- 4 0
-
2011-05-09 15:22
Ci sami partacze robili remont Marynarki Polskiej!
Ciekawe jakie mają koneksje w UM?
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.