• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budimex chce zbudować Drogę Zieloną za 135 mln zł, w 16 miesięcy

Maciej Naskręt
9 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przebieg Drogi Zielonej tuż obok stadionu piłkarskiego w Letnicy. Przebieg Drogi Zielonej tuż obok stadionu piłkarskiego w Letnicy.

Otwarto koperty z ofertami na budowę Drogi Zielonej w ramach Trasy Słowackiego między Letnicą a Brzeźnem. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Budimex, która chce wybudować drogę za ok. 134,9 mln zł, w ciągu 16 miesięcy.



W poniedziałek komisja przetargowa miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne otworzyła koperty z ofertami na budowę 2,1-kilometrowego odcinka Drogi Zielonej - pomiędzy budowaną ul. Marynarki Polskiej a al. Hallera. Jest to jeden z czterech odcinków Trasy Słowackiego.

Wpłynęło osiem ofert. Najkorzystniejszą złożyła firma Budimex. Za realizację drogowego przedsięwzięcia na granicy Letnicy i Brzeźna chce ona 134,9 mln zł. W tej cenie wybuduje drogę w ciągu 16 miesięcy.

Władze GIK budowę tego odcinka drogi wyceniły na kwotę ok. 120 mln zł. Najkorzystniejsza oferta jest zatem o prawie 15 mln zł droższa. O wyborze oferty decyduje w 90 proc. cena. Pozostałe 10 proc. stanowi termin wykonania.

- Przetarg rozstrzygniemy razem z odcinkiem tunelowym Trasy Słowackiego. Wszystko jest uzależnione od finansowania budowy. Kiedy to będzie? Trudno powiedzieć, potrzebujemy mniej niż dwóch miesięcy - wyjaśnia Ryszard Trykosko, prezes GIK.

Najbardziej kosztownym elementem Drogi Zielonej jest wiadukt nad torami kolejowymi, obok stadionu w Letnicy. Koszt potęguje stalowa konstrukcja nad wiaduktem, która ma go utrzymywać. Firmy, którą mogą ją wykonać, zlokalizowane są m.in w Kanadzie i Chinach.

Prace od marca tego roku trwają już na lotniskowym, 2,8-kilometrowym odcinku Trasy Słowackiego. Prowadzi je firma Wakoz z Luzina za ok. 31 mln zł. Droga do lotniska ma być gotowa późną jesienią tego roku. Od kwietnia trwa też budowa Trasy Słowackiego o długości 3,3 km przez Wrzeszcz, która potrwa ok. 19 miesięcy. Generalnym wykonawcą tego zadania jest konsorcjum Hydrobudowy Polska, PBG i Aprivii, za co dostanie ok. 159 mln zł.

Na rozstrzygnięcie przetargu oczekuje odcinek Trasy Słowackiego z tunelem pod Martwą Wisłą. Pod koniec kwietnia, gdy otwarto koperty z ofertami, okazało się, że najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska SA (lider), PBG SA, Aprivia SA. Oszacowało ono budowę inwestycji drogowej na 885,6 mln zł (brutto) i ma zamiar uporać się z nią w ciągu 36 miesięcy. Kwota jest o 375 mln wyższa, niż planowało wydać miasto.

Kolejny raz prezentujemy wizualizację Trasy Słowackiego.



Przed nami jeszcze otwarcie kopert z ofertami na odcinek Trasy Sucharskiego, która wiedzie przez gdańską Olszynkę. Inwestycja wygenerowała oszczędności po dwóch przetargach. Czy będą one mogły zostać wykorzystane na drogim odcinku tunelowym Trasy Słowackiego, o którym pisaliśmy dwa tygodnie temu?

- Tak. Niestety jest to decyzja niezależna od władz miasta. Zajmuje się tym Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Zależy im na przesunięciu tych funduszy. Możliwe więc, że pieniądze na tunel pod Martwą Wisłą się znajdą - wyjaśnia Trykosko.


Oferty złożone w przetargu:

1. Konsorcjum: Mota-Engil Central Europe SA; Mota-Engil, Engenharia e Construcao SA; cena: 215,7 mln zł, termin wykonania: 25 miesięcy.
2. SKANSKA SA; cena: 168,3 mln zł, termin wykonania: 18 miesięcy.
3. Konsorcjum: lider - EUROVIA POLSKA SA, EUROVIA CS; cena: 171 mln zł, termin wykonania: 23 miesięcy.
4. Konsorcjum: lider - Mostostal Warszawa SA partner - Acciona Infraestructures SA; cena: 268 mln zł, termin wykonania: 25 miesięcy.
5. BUDIMEX SA; cena: 134,9 mln zł, termin wykonania: 16 miesięcy.
6. Konsorcjum: lider - Firma Budowlano-Drogowa MTM SA, ERBUD SA; cena: 211 mln zł, termin wykonania: 25 miesięcy.
7. STRABAG Sp. z o.o; cena: 172,7 mln zł, termin wykonania: 18 miesięcy.
8. Konsorcjum: Hydrobudowa Polska SA, PBG SA; cena: 184,5 mln zł, termin wykonania: 18 miesięcy.

Miejsca

Opinie (118) 3 zablokowane

  • GWARANCJA

    Dlaczego nie uwzględnia się gwarancji? Zrobią drogę po taniości a za rok będzie do remontu. KTO USTALA TE PRZETARGI się pytam..? Porażka władz, po raz kolejny. Ale My POLACY jesteśmy już chyba przyzwyczajeni do roboty na odpierd...

    • 2 1

  • Co to za projekt że firmy z Chin i Kanady muszą to robic??????

    Budyń to projektował?????
    To jak most przez Wisłę. Skandal. Mówię: skandal w Budyniowie.

    • 3 3

  • OJ TEN BUDIMEX FAJANS FAJANSEM POGANIA

    • 4 1

  • Budować wiadukt na 2-3 pociagi w ciagu doby ...

    to totalne nieporozumienie i pieniadze wyrzucone w bloto.

    • 1 3

  • 2 km w 1 i pół roku???!! (1)

    co to ma być? żarty?

    • 4 3

    • mrg

      przekret i tyle

      • 0 0

  • mrg

    zawsze wybiera sie ta oferte posrodku nigdy najnizsza....taka zasada obowiazuje na calym swiecie

    • 0 0

  • BUDIMEX buduje drogę - będzie dobra droga

    • 1 2

  • Legionów - Hallera

    nadal brak przebiegu. po co w ciągle opierać sie na brakującej informacji

    • 2 1

  • WAŁEK (1)

    Wałek jak zwykle. Począwszy od tego ze cena jest w 90% wyznacznikiem atrakcyjnosci oferty. Chińczyk też sprzedaje gacie tańsze 6 razy niż inne, tyle że ubierzesz raz i w pierwszym praniu się rozlecą...Gdzie gwarancje, gdzie odpowiedzialność oferenta za wykonaną inwestycje?? Nigdzie, ważne że TANIO...

    • 3 4

    • tak wałkujesz dla wałkowania, czy w jakimś celu?

      • 1 0

  • że tak spytam a co się buduje w Gdyni????? (2)

    nie żebym był złośliwy

    • 4 1

    • ale jesteś złośliwy, czy też próbujesz być o_O (1)

      W Gdyni się nic nie buduje - bo już wszystko wybudowane :D

      • 1 2

      • Zwłaszcza drogi dla rowerów

        farbą i pędzlem w lesie

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane