- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (67 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (492 opinie)
- 3 Był senator skazany na więzienie (248 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (225 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (111 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (133 opinie)
Budimex złożył najtańszą ofertę na budowę Kolei Metropolitalnej - 716 mln zł
Najkorzystniejszą cenowo ofertę budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, ale i tak droższą o ok. 30 mln zł od szacunków inwestora, złożyło konsorcjum firm Budimex i Ferovial. Pod koniec 2014 r. do Trójmiasta przyjadą pierwsze składy, które obsłużą nową linię.
Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyło polsko-hiszpańskie konsorcjum firm Budimex i Ferovial. Zaproponowało, że zbuduje linię za kwotę ok. 716,10 mln zł. Najwyższa w przetargu oferta opiewała na ok. 1 mld 174 mln zł i zaproponowała ją inna hiszpańska spółka - FCC Construction.
Przypomnijmy, że zamówienie przeprowadzono w formule przetargu ograniczonego. Pierwszy etap zakończył się w połowie grudnia wyborem 16 firm, które spełniały kryteria ustalone przez firmę PKM. Wtedy firmy otrzymały zaproszenia do składania ofert cenowych. Pierwotnie ich otwarcie miało nastąpić 14 lutego, ale z uwagi na niemal 700 pytań od potencjalnych wykonawców, otwarcie ofert odsunięto właśnie do 28 lutego.
Teraz firma PKM zbada oferty firm i konsorcjów. W ciągu kilku dni poznamy wyniki trwającej od lata procedury przetargowej. O wyborze najkorzystniejszej propozycji decyduje najniższa cena.
Dotąd zakładano, że budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej ma kosztować ok. 760 mln zł (netto), z czego ponad 500 mln zł pochodzić będzie z unijnego dofinansowania.
Nowa linia połączy Gdańsk Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy. Zepnie się też z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna. Oddanie do użytku całej nowej linii PKM planowane jest w połowie 2015 roku.
Przejedź rowerem nasypem, po którym pobiegnie PKM.
Tak ćwiczyli antyterroryści z pomorskiej policji w budynkach przeznaczonych do wyburzenia pod PKM.
- Przewidujemy, że w drugiej połowie roku zaczną się przetargi na zakup taboru. Spodziewamy się, że pierwsze dwa składy dotrą do nas pod koniec 2014 r. Kolejne składy dojadą do nas w połowie 2015 r. - zapewnia Eugeniusz Manikowski.
Właścicielem pojazdów będzie Województwo Pomorskie. Docelowo pojazdy zostaną jednak przekazane przewoźnikowi - wybranemu w postępowaniu o świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego. Może to być choćby spółka SKM, bądź Przewozy Regionalne.
Film promocyjny PKM.
Według prognoz ponad 50 proc. tzw. "pracy eksploatacyjnej" na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej będzie się odbywać poza odcinkiem z Wrzeszcza do Rębiechowa. Na pewno w celu zapewnienia dogodnego dojazdu do szkół i miejsc pracy w Trójmieście pociągi z Kartuz i Kościerzyny powinny kursować nie rzadziej niż co godzinę.
Kosztorys inwestorski: 687 965 258,04 zł.
1. FCC Constrution - 1 174 517 246,72 zł;
2. Budimex (lider) i Ferovial (partner) - 716 136 838,06 zł;
3. Astaldi SPA - 836 060 829,67 zł;
4. Aldesa - 796 623 618,50 zł;
5. Metrstat AS 999 999 999,06 zł;
6. Doraco (lider) i Ferocco Gotowski, Pol-dróg 943 264 036,54 zł;
7. Bilfinger Infrastuctures SA (lider) - 1 046 801 002,09 zł;
8. Salini Polska - 994 900 191,81 zł;
9. Mostostal Warszawa - 789 233 652,70 zł.
Miejsca
Opinie (178) 9 zablokowanych
-
2013-02-28 23:25
Czy Prezydent Adamowicz ma już 20 apartamentów?
- 0 0
-
2013-02-28 23:33
po jaką cholerę ta PKM ,kaszubom robić dobrze,jak chcą pracować w trójmieście niech sami sobie radzą,a może jeszcze pupcię podetrzeć papierkiem...
- 0 2
-
2013-03-01 11:18
Strasznie dużo pieniędzy. Mogłoby być o niebo taniej, gdyby...
...stacje nie były tak sfiksowane. Wyglądają jak obraz, który widziałem po tym jak na rowerze zaliczyłem drzewo. Przez 200 lat ludziom wystarczał po prostu betonowy prostopadłościan jako peron. Komu to przeszkadzało?
- 0 1
-
2013-03-01 12:04
?
To teraz Budimex ogłosi upadłość?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.