Fakty i opinie

Budowa Nowej Bulońskiej ruszy później, niż zakładano


Wiosną tego roku miała ruszyć budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej. Nie uda się dotrzymać tego terminu. Na rozpoczęcie prac trzeba będzie poczekać nawet rok. Powód? Nie ma pieniędzy. Ministerialni urzędnicy nie ogłosili póki co konkursów na pozyskanie z funduszu UE środków, które miałyby pokryć częściowo inwestycję.



Kto skorzysta najbardziej na otwarciu ul. Nowej Bulońskiej?

pasażerowie komunikacji miejskiej, zyskają linię tramwajową, lepsze połączenia 35%
kierowcy, okoliczne drogi się odkorkują 26%
mieszkańcy, skrócą im się podróże 30%
rowerzyści, będą mieli nowe ścieżki 9%
zakończona Łącznie głosów: 547
Pod koniec roku światło dzienne miała ujrzeć decyzja zezwalająca na realizację ul. Nowej Bulońskiej Północnej. Dokument miał zapewnić podział i przeniesienie własności nieruchomości pod nową drogę na inwestora, czyli miasto Gdańsk. Decyzja uruchomiłaby wypłatę odszkodowań za zajęte parcele pod drogę i dała zielone światło do budowy. Prace miały się rozpocząć wiosną tego roku.

Jednak zapowiadanego od niemal dwóch lat terminu nie uda się jednak dotrzymać.

- Otrzymaliśmy zalecenie z Urzędu Miejskiego, by nie występować o decyzję ZRiD przynajmniej do połowy 2016 r. - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, której urzędnicy nadzorują przygotowania do inwestycji drogowej.
Okazuje się, że przesunięcie tego terminu jest spowodowane przedłużającym się ogłaszaniem konkursów na pozyskiwanie środków z Unii Europejskiej. Zaznaczmy, że miasto chce otrzymać dofinansowanie w szacunkowej wielkości 286,9 mln zł na Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej IVA, w ramach którego planowana jest ul. Nowa Bulońska.

- Pierwotnie planowano uruchomienie konkursu na początku 2016 r., a teraz jest ono przełożone na koniec 2016 r. Nadmienię, że planujemy zbudować ul. Nową Bulońską z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 - wyjaśnia Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych.
W ramach wspomnianego projektu przewidziany jest też zakup sześciu sztuk tramwajów do obsługi nowo wybudowanej linii tramwajowej przewidzianej w ciągu ul. Nowej Bulońskiej, dalsza modernizacja istniejących torowisk, a także budowa nowych linii tramwajowych w dzielnicy Gdańsk Południe - w ciągu ul. Nowej Jabłoniowej czy ul. Nowej Warszawskiej.

Przebieg ul. Nowej Bulońskiej Północnej.
Przebieg ul. Nowej Bulońskiej Północnej. graf. Trojmiasto.pl
Nowa Bulońska: tramwaj, częściowo dwie jezdnie, ścieżka rowerowa

Planowana ul. Nowa Bulońska ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska.

Od istniejącej ul. Bulońskiej, na odcinku 200 m, kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni po dwa pasy ruchu. Dodatkowo wzdłuż obu jezdni powstaną chodniki i drogi rowerowe. Dalej na południe - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano wiadukt nad Potokiem Siedleckim.

Na Jasieniu ul. Nowa Bulońska Północna połączy się z Trasą W-Z. Natomiast 100 metrów dalej przewidziano skrzyżowanie ulic Jabłoniowej i Warszawskiej. Na końcu Nowej Bulońskiej powstanie węzeł przesiadkowy, do którego będą doprowadzone drogi rowerowe, a także - w dalszej perspektywie - trasy tramwajowe z ul. Warszawskiej i ul. Jabłoniowej. Trwają już prace przy projektowaniu linii biegnących ul. Nową Jabłoniową.

W ramach budowy ul. Nowej Bulońskiej Północnej powstanie też niespełna kilometrowy odcinek ul. Nowej Wołkowyskiej, która połączy Nową Bulońską Północną z ul. Myśliwską.

Równocześnie z drogą powstanie też trasa tramwajowa. Zaplanowano na niej pięć przystanków - Nowa Politechniczna, Łabędzia, Stolema, Zabornia i Ujeścisko. Ten ostatni będzie jednocześnie węzłem przesiadkowym między tramwajem z Moreny a autobusami krążącymi po południowych dzielnicach Gdańska.

Działki pod budowę zajezdni kupione

Pod koniec 2015 r. władze miasta Gdańska nabyły ok. trzy i pół hektara działki niezabudowanej u zbiegu ulic Jabłoniowej i Warszawskiej na południu Gdańska. zobacz na mapie Gdańska Dotychczasowy właściciel - Grupa Ożarów, czyli producent i dostawca cementu - za nieruchomość otrzymał kwotę 12,5 mln zł.

Na nowej działce w zasobach miasta ma powstać zajezdnia autobusowo-tramwajowa, którą będzie zarządzał gdański Zakład Komunikacji Miejskiej. Zajezdnia miałaby powstać w ciągu 4-5 lat. Przewoźnik ocenia, że dzisiejsza infrastruktura wystarczy jedynie do lat 2019-2020 r. Później tramwajów i autobusów będzie zbyt wiele, by mogły się pomieścić w funkcjonujących dziś zajezdniach.

W zamian spółka chce sprzedać deweloperowi 9-hektarową działkę, na której dziś znajduje się zajezdnia autobusowa przy al. Hallera. Uzyskane w ten sposób środki powinny wystarczyć na budowę nowej zajezdni.

Opinie (109) 6 zablokowanych

  • (5)

    ta droga musi polaczyc sie z nowa swietokrzyska, wtedy jest sens jej budowy, wiec nie ma co czekac i zaczac budowe !

    • 92 15

    • Dobra zmiana, teraz kasa pójdzie na Uniwersytet w Białej Podlaskiej, Ostrołęka International Airport (3)

      ...autostradę Poniatowa-Limanowa, KUL, Centralny Ośrodek Modlitewny Kolbuszowa - Rzeszów - Tarnobrzeg, Uniwersytet w Białej Podlaskiej, tramwaj Tarnów - Nowy Sącz, wielkie huty i elektrownie wodne. No i na inwestycje w dochodowy sektor górniczy. Stalin i Gierek wiecznie żywi
      ps. Z inwestycji w Gdańsku szanse na dofinansowanie ma jedynie betonowy k...s abepe Głodzia (dla niepoznaki zwane centrum papieskim w Gdańsku-Łostowicach)

      • 49 11

      • kurna chata! (1)

        mogli zbudować tą drogę i inne zamiast PKMki! Bardzie by się przydały

        • 14 29

        • nie do końca

          PKM to pierwsza od lat inwestycja komunikacyjna wybudowana ZANIM wybudowano osiedla dookoła - a tak powinno być zawsze. I już niedługo będzie miała duże obłożenie.
          Poza tym PKMki nie budowało miasto tylko województwo a to już inna kasa

          • 27 3

      • Tera bedzie pisowska kara za peowski Gdańsk..

        Zero funduszy... Najwyżej wirtualne pińcet na kota. A mi kredyt w euro dyga i giełda dołuje. Miałem zatrudnić nowego pracownika i zainwestować w maszynę z polskiej firmy i zwiększyć export. Teraz zwolnię jedną osobę bo trzeba to przeczekaĆ....

        • 9 0

    • Tak zarządzajcie budżetem żeby wam starczyło na biurka i drogi.

      • 1 6

  • xxx (1)

    Co z niedokończona nowa kosciuszki

    • 59 20

    • poczytaj zainteresuj się a się dowiesz

      • 2 0

  • (6)

    Ojj dzieje się w naszym Gdańsku. Inwestycja goni inwestycje. Tylko się cieszyć.

    • 74 28

    • (3)

      Konkursu nie ma, na jabłoniową nie ma(przetarg wstrzymany), na warszawską nie ma, świętokrzyskiej nie ma, jest prawie połowa okresu programowania ((2014-2020) a ŻADNEJ UMOWY NA COKOLWIEK NIE MA. Panie, Panowie - żadnych nowych dróg nie będzie :) Plus taki, że korki nie wzrosną przez prace budowlane :)

      • 10 7

      • (2)

        warszawska i świętokrzyska są, zmień leki...

        • 5 4

        • (1)

          Podpisane umowy o dofinansowanie? Zacznij brać jakieś

          • 5 3

          • a gdzie napisałem o dofinansowaniu? Cyt." żadnej umowy na cokolwiek nie ma" - to o czym przepraszam? mam się domyślic o którą umowę jaśnie panu chodziło? Poza tym każda budowa zaczyna się od projektu, ale skąd niby masz o tym wiedzieć

            • 2 1

    • Zapomnijmy (1)

      o pięknych planach Nowej Bulońskiej,Nowej Politechnicznej,że o tunelu pod Pachołkiem nie wspomnę.Między innymi dzięki młodzieży przy wydatnej pomocy zacietrzewionych katolików,wybory wygrało PiS-dzielstwo,a ta organizacja ,delikatnie mówiąc nie przepada za Gdańskiem,więc zapomnijmy o pieniądzach unijnych ,zapomnijmy ośrodkach przyznawanych z budżetu centralnego.....nastała "dobra zmiana"

      • 8 5

      • jesli dzieki PiS nie utopi sie grubych miliardow w ale zaprojekrowane urbanistycznie projekty

        To dobrze. Nowa politechniczna w proponowanym przez miasto ksztalcie to glupoto wymuszajaca budowe drogi czereonrj (kolejny idiotyzm). Tunel pod pacholkiem? Ludzie za Te pieniadze to mozna kazdemu mieszkancowi osowej kupic mieszkanie na dolnym tarasie, a tamta dzielnice (tak droga w utrzymaniu) zaorac. Myslec, a nie tylko podniecac sie kilometrami dodatkowego asfaltu.

        • 1 3

  • Deweloper i Miasto dwa bratanki (14)

    To się ludzie zdziwią jak zobaczą wizualizację. Allcon zamienił z Gdańskiem ziemię i teraz część bloków na Królewskim Wzgórzu będzie przy "4 pasmówce" z tramwajem.

    Prośba, aby ZTM dodało do tego osiedla drugą część osiedla Królewskie Wzgórze, która "dotyka" nowej bulońskiej. Jak można pozwolić na taką zabudowę?

    • 27 44

    • Po co tyle przystanków?

      Po co tyle przestanków, budujecie drugą Kartuską - a potem się zastanawiają jak przyspieszyć zmianę świateł....

      • 11 19

    • (5)

      Już 10 lat temu było widomo którędy pobiegną tam drogi - plan zagospodarowania przestrzennego oglądali przed zakupem mieszkań ???

      Nie, to do budy i nie płakać !

      • 53 6

      • typowy komentarz (3)

        aparatczyka państwa przestępczego

        • 3 44

        • Typowy komentarz czlowieka nie zorientowanego

          • 41 3

        • Ja pierdziele (1)

          Człowieku czy ty kiedykolwiek widziałeś plan zagospodarowania.
          Przypominam jest on dostępny on-line.

          • 17 2

          • Wreszcie ktoś do rzeczy.

            A jak mi pod nosem na Havla puścili tramwaj to nieruchomość zyskała na wartości bo lepszy dojazd czy straciła bo nie da się tam normalnie mieszkać?

            • 2 0

      • Wg planu droga miała być dużo dalej od osiedla

        • 1 12

    • O jakie bloki KW chodzi, ktore mialyby stac przy 4-pasmówce??? (2)

      • 6 0

      • czyli 4-pasmowe drogi w miescie sa zle? (1)

        • 0 0

        • oczywiście, zwłaszcza, jeśli się będzie dodawało pasy do skrętu w lewo w prawo

          z ulicy zostanie pseudoautostrada z ekranami dźwiękochłonnymi

          • 0 0

    • (3)

      Jestem jednym z pierwszych nabywców mieszkania na Królewskim Wzgórzu. Kupowałam je w 2006 roku i już był dokładny plan i było wiadomo, że budynki, które teraz powstają jako ostatnie, będą na styku z Nową Bulońską. Tyle, że na górze, a Nowa Bulońska w dolince. Wszystko było jasne i pokazane na mapce dewelopera.

      • 5 1

      • Mapce dewelopera (2)

        Jasne. Mapka to tak, ale zagospodarowania przestrzennego. Budynki na styku z bulonska w 2006 to były piękne apartamentywce! Z widokiem na Gdańsk.

        • 0 1

        • Te, Sciemka.. (1)

          Ale w czym ty masz problem???
          Budynki KW, które będą sąsiadowały z Nową Bulońską, zachowają piękny i niepowtarzalny widok na panoramę Gdańska. A czy apartamentowce? W mojej ocenie daleko im do nich nie brakuje, a mam porównanie, bo obecnie mieszkam w apartamentowcu :P

          • 2 0

          • Nie stękaj tylko wymień okna na 3szybowe o duzym

            tlumieniu hałasu i do tego klima. Masz wtedy prawdziwy apartament...

            • 0 0

  • Pewnie prezesi juz rozkradli zanim jeszcze rozpoczęła sie budowa ;) ... Podobnie jak w elektrowni żarnowiec w której juz kradną :)

    • 14 34

  • ale tam jest wszystko ogrodzone. Jak ludzie dojdą do przystanków? (5)

    • 32 9

    • (2)

      Ulicą

      • 7 3

      • na około? acha.. (1)

        • 8 5

        • Bieg przez płotki... a tak serio to co mnie to obchodzi

          euro i frank idzie w górę, giełda spada, żarcie podrożeje przez podatek obrotowy, z banków już zapowiedzieli że będą zwolnienia, PKP i LoT oraz telewizja ma duże koszty ze trzeba będzie dotować z budżetu, będzie podatek powszechny od TV...

          • 1 1

    • (1)

      Niech se kupią samochód, po co wywalaNe są pieniądze na durne ściezki dla pedalarzy- chcą jeździć ? Niech jeżdżą po lesie. Komunikacja miejska to samo- bezsens i marnotrawienie publicznych pieniędzy ;/ ile można by było wybudować dróg. .

      • 3 23

      • dałem minusa za ironię, żeby nie było wątpliwości

        szyta zbyt grubymi nićmi

        • 0 0

  • urzędnicy ministerialni nie ogłosili konkursów... (4)

    • 60 18

    • (1)

      należało się wam prowincjonalna metropolio

      • 7 28

      • Zakład, że nie ogłoszą?

        • 10 2

    • pis da

      • 18 3

    • Dobra Zmiana.

      • 3 1

  • Brawo w żadnym polskim mieście (3)

    nie ma tylu inwestycji co w Gdańsku. Budować, remontować. Miasto musi się rozwijać aby jak najwięcej przyciągnąć nowych mieszkańców.

    • 59 31

    • (1)

      fakt Gdańsk, jeśli chodzi o duże miasta w Polsce, jest na pierwszym miejscu jeśli chodzi o prędkość przemieszczania się po drogach tak w godzinach szczytu jak i poza nimi

      • 15 10

      • wynika to tylko i wyłącznie z tego

        iż u nas "centrum" jest rozciągnięte w około ulicy zwycięstwa i grunwaldzkiej , a w badaniu brany jest pod uwagę korek w centrum miasta czyli u nas pewnie od śródmieścia.

        • 6 7

    • i tak słoików już za dużo

      myśliwską przejechać nie można, bo nastawiali bloków bez infrastruktury drogowej. Jak w PGR.

      • 8 2

  • Po co nam nowe linie tramwajowe itd ważne że będzie 500 zł na drugie dziecko (8)

    Budżet jest jeden i gdzieś trzeba robić cięcia - jednym zabiorą żeby drugim dać.
    Ekonomii nie da się oszukać

    • 78 29

    • Po co tramwaj jak pińćset złotych listonosz przyniesie do domu?

      • 17 6

    • To przestań ciągle jeździć tramwajami i zacznij się starać o dzieci. Nikt ci tego nie broni

      • 14 9

    • (5)

      Liberalna propaganda. Po pierwsze pieniądze na tramwaj pochodzą z budżetu Gdańska i dotacji z UE a 500 zł na dziecko to budżet centralny. Po drugie pieniądze w budżecie państwa są tylko idą na niewłaściwe cele np przywileje z Karty Nauczyciela, kopalnie itp. Są to pieniądze wielokrotnie większe od programu 500+. Po trzecie w wielu krajach socjal jest traktowany jako zdobycz cywilizacyjna i obowiązek państwa a nie balast dla gospodarki. To nie jest problem ekonomiczny tylko mentalny. Pieniądze są tylko trzeba chcieć je wydać.

      • 7 10

      • (1)

        haha i co w związku z tym? pis zabierze nauczycielom i górnikom żeby dac na dzieci? wolne żarty;-))) w pierwszej kolejności dobiorą się do przedsiębiorców czy wg pis-u kombinatorów ( bo jak ktoś niby uczciwie mógł się dorobić skoro pan i władca nie dał rady?) co w praktyce przełoży się na wymierne straty u pracujących u tzw prywaciarzy. Dostaniesz 500 zł na drugie dziecko ale jednoczesnie pracodawca 'zaproponuje' ci zmniejszenie wynagrodzenia.

        • 11 5

        • to sa ukryci komunisci, malpuja swojego prawce,

          • 4 2

      • (1)

        Zamiast dawać pieniądze do ręki, powinno się wybudować sieć darmowych żłobków, przedszkoli, dawać różne ulgi.

        Najmniej skuteczne jest wypłacanie kasy do ręki, bo wówczas kasa wcale nie musi pójść na potrzeby dziecka.

        • 10 3

        • I to są mądre słowa. Wędka zawsze jest lepsza od ryby. Tyle tylko, że PiS hołduje poglądowi, że ludowi potrzeba jedynie "panem et circenses". Jak się to skończyło do Imperium Romanum, wiemy wszyscy. Szkoda, że PiS tego nie wie.

          • 5 2

      • Racja jak własna kość ogonowa !

        Masz rację. Udaną kopulację należy premiować. Szkoda, że nie pojął tego kawaler Prezes. A tak szczerze: 500+ = 10 litrów wódy, lub część spłaconych długów, lub kupno nowego lap-topa itp. (oczywiście, jakiś % rodziców wyda te pieniądze na potrzeby dzieci, ale tego pan Zbyszek nie upilnuje - tak jak dziś nikt nie wie gdzie-ile rodziców dzieci jest uprawnionych do tej nagrody i kto wykona gigantyczną pracę związaną z administracyjnym ustaleniem biorców i rozprowadzeniem tej kasy).

        • 0 0

  • po co wogóle mieszkać na takim wygwizdowie ? (8)

    mieszkania może nie najgorsze ale tracić godziny na jazdę w korkach ?
    za trzy lata jak się wszystko rozbuduje to tylko samolotem do centrum .

    • 29 74

    • 15 min drogi autem to duzo? (poludnie Gdanska do centrum) to krocej niz z Sopotu do Gdanska ...

      • 26 9

    • a po co mam jeździć do centrum? (4)

      Pracuję w Straszynie, żona w Gdyni. Do obwodnicy mamy kilka minut. A do centrum jeździmy w niedzielę na spacer na Długą - wtedy nie ma korków :)

      • 21 7

      • (3)

        wolę mieszkać z mamusią w falowcu niż śmierdzących szadółkach i okolicy. Czym Ty się szczycisz? Kupiłeś mieszkanie w najtańszej części miasta do tego tak śmierdzącej, że aż brak słów.

        • 10 12

        • Kumpel też 7 lat temu kupił na Kowalach mieszkanie i twierdził, że kij, że na wygwizdowie, bo własne itp itd. Na dzień dzisiejszy mieszka na Przymorzu u matki a to na Kowalach wynajmuje słoikom. To na tyle w temacie mieszkańców bunkrów wokół obwodnicy.

          • 3 6

        • wolę moje mieszkanie w najtańszej części miasta

          niż w te Twoje, w droższej, ale za to karaluchami ze zsypów w gratisie ...

          • 8 4

        • I jak takiemu maminsynkowi wyjaśnić plusy mieszkania na swoim?

          Babę też Ci mamcia wybierze prawiczku?

          • 9 1

    • właśnie, po co ludzie mają jeździć do centrum? w tej chwili ludzie kupują mieszkania przy obwodnicy bo jest tu coraz więcej miejsc pracy i sklepów, niedługo do centrum będą jeździć już tylko urzędnicy

      • 21 5

    • Chłopie tam bliżej z centrum niż na zapyziałą Zaspę czy Przymorze

      i w sumie szybciej się jedzie

      • 25 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.