• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa Nowej Wałowej na ostatniej prostej. Co dalej z dziurą na starej ul. Wałowej?

Maciej Naskręt
15 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Prawie gotowa ul. Nowa Wałowa w Gdańsku.


Już niedługo kierowcy pojadą ul. Nową Wałową zobacz na mapie Gdańska przez tereny postoczniowe w Gdańsku. W środę zakończy się asfaltowanie estakady i wiaduktu nad linią kolejową, a tuż po świętach rozpoczną się próby obciążeniowe. Tylko kiedy zniknie dziura, która pojawiła się w jezdni "starej" Wałowej zobacz na mapie Gdańska po grudniowej awarii?



Montaż konstrukcji wiaduktu Nowej Wałowej nad linią kolejową.

Kończą się powoli prace na budowie na ul. Nowej Wałowej, która realizowane są w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego zawartego między miastem a spółką BPTO, która jest właścicielem sporej części terenów postoczniowych w Gdańsku. We wtorek drogowcy wylewali wiążącą warstwę bitumiczną jezdni na estakadzie i wiadukcie nad linią kolejową. Pozostaje im jeszcze ułożenie warstwy ścieralnej, co zaplanowano na środę.

Inżynierowie i robotnicy nie napracowali się w stoczni. - Z pracami uwinęliśmy się w 12 miesięcy. Chętnie zostalibyśmy tu na dłużej, bo na terenach postoczniowych jest co robić - mówi Bartosz Alejski, kierownik budowy z ramienia spółki Budimex, która jest generalnym wykonawcą ul. Nowej Wałowej.

Jesień 2013 na budowie ul. Nowej Wałowej.

Drogowcom, oprócz układania asfaltów, pozostają do wykonania jeszcze balustrady i bariery energochłonne na wiadukcie i estakadzie. Ich montaż nie powinien zająć więcej niż dwa lub trzy dni. Dlatego już po świętach wielkanocnych wykonawca chce przeprowadzić próby obciążeniowe obu obiektów inżynieryjnych. Jeśli obiekty przejdą testy, otwarcie drogi będzie już tylko formalnością.

- W ostatnim miesiącu robót będziemy już kończyć układanie chodników, ścieżek rowerowych, nasadzać zieleń i montować oświetlenie uliczne. Trwa również malowanie i montaż oznakowania poziomego i pionowego oraz sygnalizacji świetlnej - mówi Dagmara Rozkwitalska ze spółki BPTO.

Gotowy jest odcinek ul. Nowej Wałowej od estakady nad torami kolejowymi do ul. Rybaki Górne, wraz z tą ostatnią ulicą.

- Natomiast dopiero około miesiąca później niż planowano zostanie także oddane do ruchu połączenie ul. Jana z Kolna z ul. Nową Wałową - zaznacza Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Wizualizacja ul. Nowej Wałowej.

Nowa Wałowa to nie tylko droga do ECS-u

Czemu ma służyć budowa Nowej Wałowej? Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego jest niezbędna, by otworzyć dostęp do terenów postoczniowych, umożliwiając ich dalsze zagospodarowanie. Ma tu powstać centrum handlowe Stocznia, biurowce i budynki mieszkalne.

Droga ma zapewnić także dojazd pracownikom Europejskiego Centrum Solidarności, którego oficjalne otwarcie zaplanowano na najbliższe wakacje.

Plany na przyszłość - zawarte w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego - to rozbudowa ul. Nowej Wałowej do drogi dwujezdniowej z linią tramwajową i ewentualnie tunelem pod Motławą do ulicy Elbląskiej. Realizacja tej części wspomnianej ulicy leży całkowicie w rękach władz miasta.

Skutki grudniowej awarii na ul. Wałowej.

Likwidacja dziury na ul. Wałowej dopiero w sierpniu

Nie uda się na razie otworzyć starej ul. Wałowej, która jest zamknięta dla ruchu od grudnia, kiedy to powstała tu głęboka dziura po dużej awarii sieci kanalizacyjnej. Dlatego aż do sierpnia ul. Nową Wałową nie będzie można przejechać z Młodego na Stare Miasto.

W miejscu usterki pracowały trzy firmy: Budimex, który przebudowywał sieci w ramach budowy Nowej Wałowej, Hydrobudowa Gdańsk, drążąca 8 metrów pod ziemią sieć kanalizacyjną oraz Saur Neptun Gdańsk, użytkownik sieci wodociągowej.

Po zdarzeniu zlecono ekspertyzę. Opracowanie naukowców z Politechniki Gdańskiej wskazało szereg przyczyn awarii - m.in. stara sieć wodociągowa, a także przeciążenie jezdni ciężarówkami. Nie określiło natomiast winnego.

- Obecnie trwa ustalenie, która z firm - Budimex, czy Hydrobudowa - zajmie się naprawą i likwidacją wspomnianej dziury. Sądzę, że awaria zostanie usunięta do końca tegorocznych wakacji - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor firmy DRMG, która koordynuje prace związane z likwidacją dziury w jezdni.

Miejsca

Opinie (117) 4 zablokowane

  • Po co jest ta nowa Wałowa? (5)

    nie kumam

    • 17 13

    • przynajmniej się tym nie chwal

      nie ma czym

      • 4 10

    • Jest przecież napisane: (2)

      "Droga ma zapewnić dojazd pracownikom Europejskiego Centrum Solidarności"

      • 20 8

      • umiesz czytać szczuro-trotylowcze??? (1)

        ta droga ma "również" im zapewnić dojazd, jak równiez Tobie i wszystkim chętnym z jej skorzystania
        Na pewno jest bardziej potrzebna niz kotara, infobox czy nieczynny kosmodrom w twoim szczurogrodzie

        • 7 13

        • Ależ skąd te nerwy. Przecież wszystko tak świetnie

          się rozwija w Budyniogrodzie, co inwestycja to ważna i potrzebna
          a każda złotówka wydana oszczędnie i z rozwagą

          • 9 4

    • kolejny pomnik

      • 2 0

  • stocznia (2)

    zamiast stoczni droga ... przecież ona nigdzie nie prowadzi ... ale to chyba o to chodzi ... Tusk rządzi !

    • 22 11

    • Zabudowali południe Gdańska bez dobrej drogi - źle. (1)

      Zbudowali dobrą drogę zanim zabudowali Stocznię - źle.

      • 9 4

      • Ale to akurat prawda - to droga donikad.

        Wiadukt powinie spiac Jana z Kolna oraz rondo 3Maja i Zwyciestwa zeby odciazyc Waly Piastowskie. Bo z Kolna wjazd w tereny stoczniowe jest juz w miare bezproblemowy.

        Pozyjemy - zobaczymy. Na razie mamy wiadukt w sam srodek ruder. Ciekawe czy dobry dojazd pociagnie rozwoj tej dzielnicy.

        • 9 1

  • (6)

    "Droga ma zapewnić także dojazd pracownikom Europejskiego Centrum Solidarności, którego oficjalne otwarcie zaplanowano na najbliższe wakacje."

    Czy można mieć gorszy PR niż ECS?Jaki jest procent poparcia tej inwestycji wśród Gdańszczan?

    • 37 7

    • chyba wśród takich ślepych czopków jak ty i twój stary... (2)

      Znam wielu gdańszczan, ktorym się budynek ECS (bardzo oryginalny w swojej formie) podoba.
      Sam osobiście nie mam nic przeciwko tej budowie

      • 5 24

      • chyba tak wielu jak etatów w ECS plus ci któzy dostają od nich zlecenia na dziwne rzeczy

        • 14 4

      • On pytał raczej o ideę budowy siedziby ECS a nie o architekturę budynku.

        Za chiny ludowe nie mogę pojąć dlaczego ten budynek nie będzie mieścił centrum konferencyjnego z prawdziwego zdarzenia. To dopiero dodałoby trochę prestiżu tej dziurze.

        • 11 2

    • To zalezy jaki procent gdanszczan tam pracuje...

      • 7 0

    • (1)

      Kolejny człowiek, któremu się wydaje, że komentarze na trojmiasto.pl to reprezentatywna próbka opinii Gdańszczan.

      • 4 4

      • Akurat poparcie dla ECS jest na trojmiasto.pl wieksze

        bo "styropianowcy" sie nudza i z biur klikaja.

        Nie znam NIKOGO kto by powiedzial, ze to dobrze wydane pieniadze i rentowna inwestycja.

        • 13 3

  • partnerstwo publiczno-prywatne :-) (1)

    BPTO jest w stanie likwidacji (część prywatna partnerstwa)
    część publiczna zawsze może liczyć na zastrzyk z pieniędzy podatnika.

    dziękuję za takie partnerstwa

    • 10 5

    • warto spojrzeć ;)

      • 1 0

  • "Sądzę, że awaria zostanie usunięta do końca tegorocznych wakacji" (2)

    Czytaj: nie mam pojęcia kiedy i co pan mi zrobi?

    • 21 2

    • No przecież firmy się będą sądzić. To skąd ma wiedzieć? Wróżka? (1)

      • 5 1

      • to 5 lat mamy z głowy

        • 1 0

  • (2)

    dalej sie śmiejcie z PiSu , droga będzie do Lidla i C4FOURA w ktrórym bedą rąb... za 1500 zł polscy niewolnicy murzyni głosujacy na PO i ich dzieci ....

    smutna Polska

    gdzie nasza gospodarka .... za co te wojny ta krew

    • 6 11

    • każde miejsce pracy się liczy byle te firmy płaciły podatki

      • 6 1

    • Właśnie przez "te wojny tę krew" gospodarka jest w rzyci. Patrz, Szwedzi nie mieli wojen, nie lali krwi, ostatnio z

      Napoleonem - i teraz mają bogate państwo. Polaków ciągle biją, ale Polak potrafi cokolwiek zrobić tylko, gdy ma wroga...

      • 5 0

  • 400 MLD samo się nie wyda (3)

    Droga do nikąd dla pracowników Muzeum ch#j wi po co budowanego
    niewątpliwie zwiększa udział wydanych funduszy UE no i dynamikę PKB

    • 16 5

    • licz lepiej wydane pieniadze na kotarę, zdublowaną estakadę z ktorej nikt nie korzysta, szczurodrom, czy infobox - czyli

      zbiór makietek, której szczurowaty i tak nigdy w zycie nie wprowadzi

      • 4 1

    • 400 mld???

      a uczą Was w tej szczurlandii czegokolwiek poza pluciem na Gdańsk?

      • 4 1

    • To wszystko z powodu braku kultury, drogi panie.

      Ale cóż, jakie komenty, takie ECS.

      • 1 0

  • O jejciu (2)

    a ja myślałem, że te krzywe konstrukcje nośników wiaduktu nad torami to jeszcze czekają na wykończenie. Tu wiadomość - prawie skończone. Zardzewiały ECS (wygląda jak gów.no w lesie - cytat z klasyka) teraz wiadukt - niedoróbka. Wiadomo o gustach się nie dyskutuje, tyko czy ktoś to z kimś konsultował?

    • 18 5

    • Rdza to nawiązanie do kadłubów statków, które stały w Stoczni i rdzewiały.

      To akurat bardzo trafione rozwiązanie, niebanalne.
      W przeciwieństwie do szkaradnej zabudowy centrum Sopotu. Ale to już tradycyjna można by rzecz, polska brzydota.

      • 8 3

    • z Tobą mieli konultować?

      specu od łapania much??

      • 3 0

  • No i będzie piękna droga do nikąd. Kolejny Miś na miarę naszych czasów obok NCS i wiecznie budowanego teatru.

    • 17 3

  • A ten zolty most otworza dla zjazdu z Jana z Kolna? (3)

    To byl swietny skrot zeby przeskoczyc przez tory i nie pchac sie az pod zieleniak.

    Wjazd na nowy wiadukt po wizualizacji sadzac tez jest mozliwy, ale po zrobieniu sporej petli przez Doki (chyba).

    • 13 3

    • To będzie wiadukt pieszo-rowerowy. Zakaz wjazdu samochodów. (2)

      • 6 2

      • Dzieki za odpowiedz. (1)

        Co za polglowek to projektowal?!

        Nie dosc, ze wjazd na nowy wiadukt jest w centum niczego, to jeszcze stary potezny wiadukt sie marnuje. Ruch pieszo-rowerowy na 9 metrach szerokosci i 40 tonach nosnosci? Pogielo kogos? Pielgrzymki amerykanow beda tam chodzic 24/7?

        Porzadna sciezke rowerowa warto tam zrobic ale jednoczesnie jeden pas na zjazd z Jana z Kolna mozna puscic.

        • 15 4

        • nic się nie da zrobić - najazd zlikwidowali a ścieżka kończy się stromymi schodami :). Opłacalniej by było oddać konstrukcję na złom niż ja utrzymywać.

          • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane