• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa Nowej Warszawskiej jednak bez podziału na etapy

Rafał Borowski
31 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Węzeł integracyjny, który połączy al. Adamowicza z Nową Warszawską. Zdjęcie pochodzi ze stycznia 2020, a więc jeszcze sprzed oddania linii tramwajowej między Moreną a Szadółkami. Węzeł integracyjny, który połączy al. Adamowicza z Nową Warszawską. Zdjęcie pochodzi ze stycznia 2020, a więc jeszcze sprzed oddania linii tramwajowej między Moreną a Szadółkami.

Budowa linii tramwajowej Nowa Warszawska będzie realizowana w całości. Poprzednie postępowanie przetargowe, które zakładało podział inwestycji na dwa etapy, zostało właśnie unieważnione. Złożone oferty znacznie przekroczyły zakładany budżet. - Stwierdzono, że podział zamówienia na dwa odrębne etapy, nie przynosi oczekiwanych rezultatów - komentuje zastępca prezydent Gdańska ds. inwestycji.



Czy będziesz korzystał z linii tramwajowej wzdłuż Nowej Warszawskiej?

Przypomnijmy: pod koniec stycznia informowaliśmy, że budowa linii tramwajowej Nowa Warszawska zostanie podzielona na dwa etapy. Pierwszy obejmował odcinek od al. Havla do ul. Łódzkiej, drugi od ul. Łódzkiej do al. Adamowicza. Jak tłumaczyli urzędnicy, to jedyna szansa, aby udało sie dotrzymać zaplanowanego terminu realizacji inwestycji, który wyznaczono na czwarty kwartał 2021 r.

Czytaj więcej: Budowa tramwaju na Nowej Warszawskiej rozłożona na dwa etapy

Aż kilkanaście mln zł różnicy



W ubiegłym tygodniu otwarto oferty złożone w postępowaniu na budowę pierwszego etapu. Warto wspomnieć, że było to już trzecie postępowanie przetargowe, ogłoszone w celu powstania omawianej linii tramwajowej. Również i tym razem postępowanie należało unieważnić. Powód? Podobnie jak podczas poprzednich prób, również i tym razem oferty znacznie przekroczyły budżet inwestycji.

Czytaj więcej: Nowa Warszawska. Do czterech razy sztuka

- W przetargu złożone zostały cztery oferty. Najniższa z nich opiewała na kwotę 30,4 mln zł i przewyższała o 15,4 mln zł kwotę środków przeznaczonych na sfinansowanie tego etapu - wylicza Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję.
Na dwukilometrowej trasie powstaną trzy przystanki tramwajowe. Wzdłuż torów powstanie także droga rowerowa. Na dwukilometrowej trasie powstaną trzy przystanki tramwajowe. Wzdłuż torów powstanie także droga rowerowa.

Nowy przetarg wczesną jesienią



Urzędnikom nie pozostało nic innego, jak po raz kolejny rozpisać przetarg. Jednak tym razem postępowanie będzie dotyczyć budowy całej linii, bez dzielenia jej na odcinki. Termin nowego, czwartego już przetargu, został wyznaczony na wczesną jesień, a dokładnie na przełomie III i IV kwartału tego roku.

- Po przeanalizowaniu złożonych ofert oraz możliwości finansowych miasta, stwierdzono, że podział zamówienia na dwa odrębne etapy realizacji nie przynosi oczekiwanych rezultatów i podjęto decyzje o unieważnieniu postępowania - tłumaczy Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydent Gdańska ds. inwestycji.

Tramwaj pojedzie najwcześniej w 2023 r.



Niestety w praktyce oznacza to, że na tramwaj między alejami Havla i Adamowicza nie pojawi się w zakładanym pierwotnie terminie. Nowy termin został wyznaczony na rok 2023, czyli blisko dwa lata później niż pierwotny. Uda się go dotrzymać, o ile kolejny przetarg uda się rozstrzygnąć, a prace będą przebiegały zgodnie z harmonogramem.

Władze Gdańska dają do zrozumienia, że podczas kolejnego przetargu budżet inwestycji powinien zostać dostosowany do sytuacji na rynku.

- Budowa linii tramwajowej w Nowej Warszawskiej to zadanie priorytetowe i jest jednym z elementów programu Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IVA. Miasto wystąpiło o zwiększenie dofinansowania unijnego na wspomniany projekt, pozwoli to w połączeniu z finansami gminnymi na zabezpieczenie wystarczającej ilości środków na realizację tramwaju w Nowej Warszawskiej - uspokaja Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydent Gdańska ds. inwestycji.

Miejsca

Opinie (207) ponad 10 zablokowanych

  • Tylko tramwaj na Armii Krajowej do obwodnicy - szybka linia, bezkolizyjna, jest zapas miejsca! (5)

    Czy w końcu ktoś podejmie się rozmowy i realizacji projektu puszczenia tramwaju wzdłuż WZetki!? Przecież tam, aż się prosi o takie połączenie. Miejsce jest, nie będzie kolidować ani w czasie budowy, ani użytkowania z połączeniem drogowy, co ma istotne znaczenie jak popatrzy się co ile metrów zatrzymuje się tramwaj np. na Al. Adamowicza. Dodatkowo nie potrzeba robić żadnych wyburzeń, nikomu nie puszcza się tramwaju pod oknami co ma miejsce przy okazji innych inwestycji. Takie rozwiązanie spowoduje, że będzie to szybkie połączenie z centrum! Tramwaj w tym miejscu ma faktycznie realne szanse zmienić preferencje transportowe z samochodów, które stoją w korkach na transport publiczny. Obecnie alternatywa jest wlokący się w korku po ul. Kartuskiej autobus...

    • 54 5

    • (1)

      Przydałoby się, ale jakoś nikt się nie kwapi! Jakoś gdy budowano Armii Krajowej, to ktoś pomyślał przyszłościowo i przewidział nasyp pod estakadę, rezerwę terenu na tramwaj. Obecne ekipy mają wszystko gotowe i nie potrafią skorzystać!

      • 20 1

      • Obecne ekipy wybudowaly 3 petle tramajowe obok siebie w promieniu 5 km. Tak to u nich jest z planowaniem.

        • 9 1

    • I co przystanek na armi krajowej do stacji benzynowej xD

      • 9 3

    • SKM Południe (1)

      Na stronie BRG dostępne jest studium programowo-przestrzenne przebiegu SKM Południe i w jednym z wariantów częściowo przebiega wzdłuż Armii Krajowej.

      • 0 0

      • No tak i dzięki temu znów podzieli się dzielnice na dwie części? To lepszy tramwaj

        • 0 0

  • Na grafice ul. Nowa Bulońska (1)

    Naprawdę taki problem narysować nową mapkę?

    • 13 5

    • i bardzo dobrze

      dla mnie to cały czas Nowa Bulońska, innej nazwy nie znam :)

      • 7 1

  • jak zwykle oderwanie od rzeczywistości zamawiającego (1)

    ale jak się szasta pieniędzmi na różne niepotrzebne inwestycje w mieście to potem brakuje środków na ważniejsze

    • 28 3

    • Brak odpowiedzialności za cokolwiek to i tak to wygląda. A i znajomi urzędasów muszą zarobic..

      • 4 0

  • Ta pętla jest na Szadółkach?

    • 10 4

  • (1)

    Dlaczego te zje*y nie łączą pętli obok lawendowych wzgórz z zakoniczynem??????? Wszystko dookoła trzeba objeżdżać a tu kilkaset metrów asfaltu potrzeba. Co to za kretyni tam siedzą..............

    • 31 6

    • z Ujeściskiem to samo

      • 9 1

  • (6)

    Przypominam wszystkim - kupno mieszkania za pół darmo na wygwizdowie typu Kiełpinek, Rębowo,Zakoniczyc, Szadółki, Jasień niestety wiąże się z tym że komunikacja nie jest najlepsza, a do pracy jedzie się jak na wycieczkę do Rewy z Gdańska. Niestety co jest przykre,luksus w formie dobrej komunikacji i dobrego położenia w dużym mieście kosztuje, stąd też takie ceny dobrze skomunikowanych dzielnic. Te wszystkie tramwaje, aleje adamowicza i tego typu "pomoce komunikacyjne" niestety nic nie dają bo wszędzie jest daleko a znajomi nie chcą tutaj przyjeżdzać bo raz ze zawiewa z wysypiska, a dwa że jest daleko. Życzę wszystkim jak najlepszych wynagrodzeń, aby mieszkać tam gdzie się chce, a nie tam, gdzie pozwala portfel.

    • 18 49

    • Dawno takich głupot nie czytałem

      • 17 5

    • Ludzie na poziomie mieszkaja w centrum np qwatro towers a golasy i cholota na jasieniach,szadulkach itp buahaaaa (1)

      • 1 1

      • Ciekawe spostrzeżenia, bo ty nawet nie umiesz pisać bez błedów. Gdzie masz swoją szopę??

        • 3 1

    • Mieszkam na Szadólkach po 20 latach mieszkania na Przymorzu i Zaspie (bylo super). Pracę mam mobilną i dlatego wiem że max korki są właśnie tam a nie na południowych dzielnicach. W centrum jest super ale na hulajnogi a nie gdy praca wymaga auta.

      • 2 1

    • Opinia jak d*pa. Każdy ma swoją.

      Wszystko zależy gdzie kto pracuje. Jeśli mieszkasz np na kowalach a pracujesz gdzieś koło obwodnicy to świetna miejscowa. Nie każdy pracuje w centrum. Co za głupie gadanie. A znajomi? Jak ludzie chcą się spotkać to wszędzie przyjadą. Omg człowieku

      • 3 1

    • Przypominam że w Warszawie buduje się tramwaj na Wilanów i jakoś nie przeszkadza odległość od centrum.

      • 0 0

  • Wszędzie tramwaj i tramwaj, jakby to było jakieś panaceum na wszystkie bolączki komunikacyjne miasta. (6)

    A kiedy w końcu porządna siatka dróg zaprojektowana z sensem, a nie wycinkowo od sasa do lasa?

    • 30 18

    • (1)

      Zgłoś do Duda-pogotowie!

      • 2 4

      • A ty zgłoś się na izbę przyjęć.

        • 4 0

    • przyszłość komunikacji miejskiej to system rower + SKM/PKM (2)

      stawianie na drogi z myślą o korzystaniu z samochodu zabija jakość życia w mieście

      • 2 6

      • na wieś się wyprowadź tam będziesz mógł jeździć rowerem az ci się znudzi.

        • 5 1

      • Jeżeli mówimy o przyszłości to rower ją nie będzie stanowił

        Będzie to raczej coś co zastąpi hulajnogę i będzie bardziej bezpieczne. Rower jest zbyt duży i nie poręczny, aby móc w rzeczywistości pojazdem służącym do dojeżdżania do PKM/SKM. Mimo, że jestem orędownikiem rowerów to rozwoju na dużą skalę tego środka sobie w naszych warunkach nie wyobrażam.
        Ponadto na pewno nie będzie to środek dojazdu do PKM i SKM, a najwyżej ZKM, bo przy przystankach PKP jest mało miejsc na rowery i nie zanosi się aby było ich więcej.

        Ludzie są leniwi, więc na pewno będzie coś elektrycznego na czym będzie się stało, a nie siedziało.

        • 2 0

    • przyszłoscią komunikacyjna jest Autobus bez emisji spalin i bus pasy.

      • 0 2

  • A to dziwnie?

    Koszt transportu sprzętu, logistyki, przygotowań nie jest za darmo.

    • 9 2

  • Przecietna osoba bez wyksztalcenia (2)

    by to przewidziala, ale prezydencja Gdanska dzieli na dwa etapy, kupuje jakies wozy d;a reniferow, reklamy w wyborczej i slabe filmiki o milosci robione przez tvn. A pozniej placz, ze w Gdansku nic sie nie zmienia i brak inwestycji...

    • 27 9

    • Dwie takie inwestycje byś miał tylko za 70 mln które poszły do śmieci Sasina za karty do do wyborów.Won na marsz ONR!!

      • 8 3

    • to jakaś mantra jest?

      Wszędzie tylko ten sam motyw narzekającego i oderwanego od koryta.Oderwali cię od stołka czy może to jakieś osobiste porachunki.Co chwila te same teksty:Wyborcza TVN, itd.To cywilizacja właśnie,która w Gdańsku ma się dobrze jak 28;1,Pisuary kombinatorzy i znajomi królika doją budżet na potęgę i dlatego są braki.Prezes pałający nienawiścią do Gdańska podkręca temperaturę.

      • 1 0

  • Co za żenada

    Ludzie czekają z utesknieniem na każdą inwestycję drogową w tej okolicy, a teraz wychodzi że bedzie najwcześniej za 3 lata. Aż się prosiło żeby Nowa Warszawska była robiona jednocześnie z Nową Bulońską wtedy dopiero ta linia będzie miała sens. Nowa Jabłoniowa to samo, droga potrzebna na już, a od wielu lat cisza.

    • 24 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane