• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa Nowej Warszawskiej jednak bez podziału na etapy

Rafał Borowski
31 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Węzeł integracyjny, który połączy al. Adamowicza z Nową Warszawską. Zdjęcie pochodzi ze stycznia 2020, a więc jeszcze sprzed oddania linii tramwajowej między Moreną a Szadółkami. Węzeł integracyjny, który połączy al. Adamowicza z Nową Warszawską. Zdjęcie pochodzi ze stycznia 2020, a więc jeszcze sprzed oddania linii tramwajowej między Moreną a Szadółkami.

Budowa linii tramwajowej Nowa Warszawska będzie realizowana w całości. Poprzednie postępowanie przetargowe, które zakładało podział inwestycji na dwa etapy, zostało właśnie unieważnione. Złożone oferty znacznie przekroczyły zakładany budżet. - Stwierdzono, że podział zamówienia na dwa odrębne etapy, nie przynosi oczekiwanych rezultatów - komentuje zastępca prezydent Gdańska ds. inwestycji.



Czy będziesz korzystał z linii tramwajowej wzdłuż Nowej Warszawskiej?

Przypomnijmy: pod koniec stycznia informowaliśmy, że budowa linii tramwajowej Nowa Warszawska zostanie podzielona na dwa etapy. Pierwszy obejmował odcinek od al. Havla do ul. Łódzkiej, drugi od ul. Łódzkiej do al. Adamowicza. Jak tłumaczyli urzędnicy, to jedyna szansa, aby udało sie dotrzymać zaplanowanego terminu realizacji inwestycji, który wyznaczono na czwarty kwartał 2021 r.

Czytaj więcej: Budowa tramwaju na Nowej Warszawskiej rozłożona na dwa etapy

Aż kilkanaście mln zł różnicy



W ubiegłym tygodniu otwarto oferty złożone w postępowaniu na budowę pierwszego etapu. Warto wspomnieć, że było to już trzecie postępowanie przetargowe, ogłoszone w celu powstania omawianej linii tramwajowej. Również i tym razem postępowanie należało unieważnić. Powód? Podobnie jak podczas poprzednich prób, również i tym razem oferty znacznie przekroczyły budżet inwestycji.

Czytaj więcej: Nowa Warszawska. Do czterech razy sztuka

- W przetargu złożone zostały cztery oferty. Najniższa z nich opiewała na kwotę 30,4 mln zł i przewyższała o 15,4 mln zł kwotę środków przeznaczonych na sfinansowanie tego etapu - wylicza Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję.
Na dwukilometrowej trasie powstaną trzy przystanki tramwajowe. Wzdłuż torów powstanie także droga rowerowa. Na dwukilometrowej trasie powstaną trzy przystanki tramwajowe. Wzdłuż torów powstanie także droga rowerowa.

Nowy przetarg wczesną jesienią



Urzędnikom nie pozostało nic innego, jak po raz kolejny rozpisać przetarg. Jednak tym razem postępowanie będzie dotyczyć budowy całej linii, bez dzielenia jej na odcinki. Termin nowego, czwartego już przetargu, został wyznaczony na wczesną jesień, a dokładnie na przełomie III i IV kwartału tego roku.

- Po przeanalizowaniu złożonych ofert oraz możliwości finansowych miasta, stwierdzono, że podział zamówienia na dwa odrębne etapy realizacji nie przynosi oczekiwanych rezultatów i podjęto decyzje o unieważnieniu postępowania - tłumaczy Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydent Gdańska ds. inwestycji.

Tramwaj pojedzie najwcześniej w 2023 r.



Niestety w praktyce oznacza to, że na tramwaj między alejami Havla i Adamowicza nie pojawi się w zakładanym pierwotnie terminie. Nowy termin został wyznaczony na rok 2023, czyli blisko dwa lata później niż pierwotny. Uda się go dotrzymać, o ile kolejny przetarg uda się rozstrzygnąć, a prace będą przebiegały zgodnie z harmonogramem.

Władze Gdańska dają do zrozumienia, że podczas kolejnego przetargu budżet inwestycji powinien zostać dostosowany do sytuacji na rynku.

- Budowa linii tramwajowej w Nowej Warszawskiej to zadanie priorytetowe i jest jednym z elementów programu Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IVA. Miasto wystąpiło o zwiększenie dofinansowania unijnego na wspomniany projekt, pozwoli to w połączeniu z finansami gminnymi na zabezpieczenie wystarczającej ilości środków na realizację tramwaju w Nowej Warszawskiej - uspokaja Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydent Gdańska ds. inwestycji.

Miejsca

Opinie (207) ponad 10 zablokowanych

  • (10)

    ja pi... , najwyższy czas usunąć to nieudolne towarzystwo wzajemnej adoracji z władz miasta

    • 90 27

    • O czym Ty piszesz ? (5)

      Towarzystwo wzajemnej adoracji w całym Trójmieście ma się bardzo dobrze , co pokazują kolejne wyniki wyborów . Obawiam się , że w Polsce będziemy ostatnim bastionem w którym coś się zmieni . Fobie na tle PiS są tu tak mocne , że to zjawisko powinno być dokładnie przebadane przez specjalistów kilku dziedzin . Co do głównego tematu jakim są kilkunastoletnie zaniedbania komunikacyjne w dzielnicach Gdańska Południe to jest tak wielki skandal ,że tym powinna się zająć prokuratura . Coś tu śmierdzi na odległość kilku kilometrów - paraliż komunikacyjny a oni cały czas wydają nowe pozwolenia na budowę nowych osiedli !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 10 3

      • ilość wykrzykników świadczy o tym, z kim mamy do czynienia

        jeden wykrzyknik - dziennikarz. Dwa, trzy wykrzykniki - zwykły komentujący. Cztery i więcej - zwyczajny idi.ota

        • 1 1

      • Czyli według Ciebie powinni zakazać budować dalej? (2)

        Czy po prostu przemawia przez Ciebie standardowe januszowe budować dużo i szybko, ale tylko do momentu aż ja kupię, a potem zakaz, inni niech mieszkają pod mostem?

        • 3 5

        • (1)

          Czego nie zrozumiałeś z tego prostego przekazu?

          • 4 2

          • Może spróbuj napisać to jeszcze raz.

            Ale stosując zasady pisowni języka polskiego, co?

            • 1 3

      • chłopczyku

        Pis za 5 lat nie będzie istnieć to partia wodzowska zabraknie wodza i sie rozpadnie w drobny mak a Gdańsk był jest i będzie

        • 1 7

    • (3)

      przynajmniej coś robią a nie obiecują i psują to co jest...może wypowiesz sie na temat drugiej podwyżki prądu której to miało nie być jak obiecywał pinokio ?

      • 9 13

      • Kopacz (2)

        Pretensje miej do Kopacz, która zgodziła się na ustalenia klimatyczne przez które Polska musi płacić za emisję CO2.

        • 12 7

        • A nie do Kaczyńskiego, który udupił energię odnawialną w Polsce? (1)

          • 9 5

          • Nie.

            • 6 4

  • Nowa Świętokrzyska ? (17)

    Może w końcu o tym pomyślimy ? Deweloperka buduje coraz to nowe osiedla a dróg jak nie było tak nie ma , tylko szlabanów przybywa .

    • 112 14

    • Budowa cały czas przesuwana w czasie, a ścisk w tym rejonie robi się coraz większy. (3)

      Tak też będzie z SKMką na Południe, teraz coś mówili o 2030 roku, a w 2030 dowiemy się, że na 2050 chcą zrobić plany budowy, aby móc zacząć od 2080. W 2080 przesuną plan do rezerwy.

      • 17 2

      • (2)

        w 2050 juz nie bedzie potrzebne bo co najwyzej bedziemy jedzdził do przychodni na swietokrzyskiej po leki na ciśnienie i cukrzyce a nie do pracy

        • 10 1

        • (1)

          Ale Twoje dzieci i wnuki będą potrzebować.

          • 2 2

          • no nie moje dzieci przeprowadza się jeszcze dalej i bedą czekać na kolejne stacje, taka jest zasada albo może wszyscy zaczniemy latać kto wie.

            • 1 0

    • (4)

      Widzieli gdzie kupuja mieszkania. Niech developer buduje droge skoro postawil osiedla na polach

      • 10 19

      • (3)

        Hehe, jak ja lubię takie komentarze - zbudują na Przymorzu czy Wrzeszczu to płacz, że zabierają tereny zielone i won na przedmieścia. Jak budują na przedmieściach, to płacz, że mieszkańcy chcą dróg. I wciąż te same argumenty o podatkach, słoikach i widziały gały, co brały. IQ niższe od poziomu kreta na Żuławach.

        • 46 7

        • oczywiście zgadzam się z opinią przedmówcy. (1)

          Polakom jakby nie zrobić - zawsze źle. Tylko narzekania i narzekania. Doceńcie ludzie co macie, bo mamy naprawdę dużo.

          • 14 0

          • bo kołdra za krótka

            • 3 0

        • Bo mu developer wybudował drogi na Zaspie i Przymorzu to taki deweloper jak Spółdzielnia Mieszkaniowa w latach 70

          • 12 0

    • Statystyki z ostatnich 10-15 lat (5)

      Prosiłbym o statystyki : Godzinowe natężenie ruchu pojazdów na ulicy Świętokrzyskiej : węzeł Kowale do ronda Świętokrzyska-Havla .Dodatkowo jaki nastąpił przyrost liczby osiedli i mieszkańców wokół ulicy Świętokrzyskiej.To dopiero pokazałoby w jakiej sytuacji postawił urząd Miasta Gdańska mieszkańców i podatników tych okolic .Generalnie dziwię się ,że nie wyniesiono władz Gdańska na taczkach ,gdy z aplauzem widać kolejne zgody dla deweloperów....

      • 16 3

      • Z prostego powodu (3)

        Ludzie chcą gdzieś mieszkać.
        Skoro wszystkie mieszkania schodzą na pniu, to znaczy, że jest potrzeba i tyle.

        • 6 1

        • (2)

          Mieszkań potrzeba ,tylko w cywilizowanych krajach buduje się drogi dojazdowe także do mieszkań za 4500zł/m² a nie tylko dla majętnych ,którzy kupują w centrum za 8000zł/m² ( oczywiście przelicznik może być inny ,to tylko porównanie ).Drogi buduje się je przed inwestycją aby przyszli mieszkańcy mieli jak dojechać do domu...zresztą wystarczy się przejechać na zachód od Odry.U nas niestety układy z deweloperami są pierwszeństwem ,człowiek ,podatnik na szarym końcu...

          • 10 0

          • Do którego osiedla nie ma drogi dojazdowej?

            • 0 0

          • Nowa inwestycja Eurostylu na Niepołomickiej, ceny już od 7500zł/m2

            • 2 0

      • Bo tak naprawdę, aż tak wielkiego problemu nie ma

        Jak do tego dodasz obecną sytuację to zobaczysz, że ilość aut na drogach spadła.
        Problem zacznie się ale raczej w przyszłym roku.
        A nie jest potrzebna nowa świętokrzyska, a co najwyżej połączenie drogowe od Kampinowskiej do do skrzyżowania Hawla ze Świętokrzyską w pasie Nowej Świętokrzyskiej. Poprowadzenie jeszcze drogi z Kampinowskiej do Niepołomnickiej rozwiązałoby problem całkowicie. Ilość aut na skrzyżowaniu Niepołomicka/świętokrzyska spadła by znacznie.

        Budowanie całej nowej świętokrzyskiej nie rozwiąże problemu, a go zwiększy, przenosząc tylko ruch z jedną na drugą drogę. A budując część drogi ruch zostałby podzielony na dwie i byłby lepszym rozwiązaniem.

        • 1 4

    • Gdańsk Południe, a gdzie to jest?

      Po co to komu? Dlaczego?

      • 2 7

    • Gdańsk Południe - aktualnie najbardziej rozwijająca się część miasta a jednocześnie najbardziej olewana przez urząd.

      Ale spokojnie, gdy przeleje się czara goryczy i mieszkańcy wywiozą Dulczessę na taczce, to urzędnicy sobie przypomną.

      • 29 5

  • (1)

    A kiedy Nowa Świętokrzyska? W 2066?

    • 7 1

    • Będzie o wiele wiele wcześniej. W 2059.

      • 0 0

  • (1)

    Czas aby władze miasta wreszcie zaczęły realnie szacować koszty planowanych inwestycji. Wówczas nie trzeba będzie unieważniać przetargów z powodu wyższych kosztów zawartych w składanych ofertach.

    • 5 1

    • wykonawcy robią to specjalnie.

      • 1 0

  • (12)

    Jeżeli tramwaj ma pokonywać ul. Warszawską z taką prędkością jak Adamowicza to może lepiej postawić na drogę rowerową i szeroki chodnik dla pieszych. Będzie taniej szybciej i przede wszystkim zdrowiej.

    • 150 27

    • a nawet jeśli, to tramwaj dojedzie na Havla i wtedy na Wilanowskiej 5 minut na światłach, jak każdy tramwaj.

      • 3 0

    • W Gdańsku tramwaj ma pełnić funkcję socjalną

      Transportować biednych, którym się nie spieszy. Według władz miasta każdy "normalny" obywatel po prostu jeździ suvem. Takie to łaskawe paniska

      • 5 0

    • Dokladnie tak ,ale najbardziej korzystnyu byłby Buspas z autobusami bez emisji spalin wszyscy by skorzystali (1)

      • 3 3

      • Kto by skorzystał?

        Ludzie, którzy jadą tramwajem i chcieliby pojechać nim dalej?

        Na pewno by się ucieszyli z 2 przesiadek na dystansie 1.5km...

        • 2 1

    • Skończ już z tymi ścieżkami rowerowymi, bo to nudne się staje. (4)

      Nic tylko ścieżki i ścieżki. A karetki pogotowia ratunkowego nie są nigdzie w stanie normalnie dojechać. Rowerem będziesz wszystkich potrzebujących woził i zaopatrzenie też? Weź się chłopie ogarnij!

      • 18 22

      • matole karetki po torowisku nie jadą

        • 2 1

      • Hmm, przypomnisz mi, dlaczego karetki nigdzie nie mogą dojechać?

        Czyżby polityka miasta wpakowała za dużo samochodów na drogi i teraz zabrakło miejsca?

        • 8 7

      • (1)

        Ja lubię pieszo chodzić nie budujcie dróg tylko chodniki będzie taniej. Podobny tok rozumowania.

        • 14 4

        • A co mają budować?

          Masz jakąkolwiek zabudowę w Gdańsku, do której nie dociera droga?

          • 2 3

    • (1)

      lepiej zbudować tam bus pas i puścić autobus elektryczny albo trolejbus

      • 12 5

      • Tak, po co komu szybka linia tramwajowa z Południa do Wrzeszcza

        Niech się przesiadają 54x, bo wielkiego pana we Wrzeszczu nie stać na parking i się boi, że mu lewe miejsce na ulicy zabiorą...

        • 8 4

    • Wraz z linią tramwajową

      Wybudowana zostanie szeroka ścieżka rowerowa jak na al. Adamowicza oraz chodnik

      • 5 3

  • Na szczęście Gdańsk to nie Białoruś lub Podkarpacie tu większości nigdy nie osiągnie elita pp 8 klasach.

    • 2 5

  • Rydwan, reklamy w TVN i GW, ochrona Dulkiewicz , chyba przed nią samą... (4)

    To razem dodać i wiele innych bzdur tej pani i kasa by była a tak Gdańsk jest bankrutem. Na jesienie czeka nas ciemność bo będzie wyłączane oświetlenie uliczne. Jak długo ten szkodnik z Grzelakiem i spółką będą tak z dnia na dzień będzie coraz gorzej. Adamowicz otoczył sie taki miernotami, żeby mu w interesach nie mieszali. Teraz wychodzi jakie to miernoty.

    • 13 6

    • Ale pojechał kwasem... (2)

      Cóż to za nieszczęśliwy człowiek ,ile krzywdy mu zrobiono i jak mało kuma . Szlabany postaw wokół swojego domku z wielkiej płyty a jak dostaniesz 500+ plus to znowu nawal się jabolem i zioń kwasem nienawiści na forach. A w wolnym czasie /trzeźwości / obejrzyj z nostalgią w oku zdjęcia rodzinnej wsi z wychodkiem za stodołą.

      • 3 2

      • Zabolało pusty łeb Tuskowy (1)

        • 2 3

        • Inteligent PiS , masz 8 klas chociaż wyznawco TWBalbiny ??

          • 1 1

    • PiSlam to stan umysłu!! Wybory kopertowe 70 milionów miałbyś 2 takie inwestycje a 4 za datki PiS dka rydzyka!

      • 2 1

  • Karczemki, Kokoszki, Kiełpino (18)

    Może w końcu coś w tamtą stronę. Dzielnice starsze niż te na Warszawskiej lub w kierunku Szadółek a nic się nie dzieje z transportem publicznym. tylko 2 autobusy i to różnie jeżdżące.

    • 57 18

    • (7)

      Napiszę to, co powyżej - nikt nie kazał się wyprowadzać za obwodnicę. Jak się droga mieszkanko wyprowadzałaś, to trzeba było myśleć co z dojazdem. Zresztą 5, 10 , 15, 20 lat temu i tak było dużo mniej linii do tych dzielnic, niż obecnie. Idzie ku dobremu, ale powoli. Bo ludzie głównie mieszkają w mieście, a nie na jego granicach.

      • 11 31

      • Nie przeprowadzaliśmy się tu (4)

        Są tutaj jednak starsi mieszkańcy Gdańska, którzy mieszkają tutaj od pokoleń np. Kokoszki - domy jednorodzinne, więc nie szufladkuj tutaj wszystkich. Dostali dom po dziadkach/rodzicach, płacą podatki, mają w pobliżu pracę - też miasto powinno się tym zainteresować. Gdzie obiecana od 7 lat remont ulicy Budowlanych ?

        • 20 8

        • No dobra, z takim podejściem, wszyscy byśmy dalej mieszkali na Ukrainie, czy na Litwie. (2)

          Jak Ci przestaje pasować, to się przeprowadzasz, przecież nie masz hektarów ojcowizny do uprawiania...

          • 6 2

          • Akurat (1)

            Ci z Litwy czy Ukrainy byli tutaj przeprowadzani siłą, a zostawili tam właśnie ojcowiznę. Jednak nie o tym tutaj mowa; ad rem. Nie przestaje mi pasować, ale pragnę o dążenie do faktów, jeśli pani prezydent bierze na sztandary równouprawnienie i równość społeczność - to halo - dlaczego te ww. dzielnice są tak pomijane. Zmienia się, ale jednak powoli. PS. Zaskoczę Ciebie: ale w Gdańsku są rolnicy, którzy mają kury, kaczki, mało tego i trzodę chlewną.

            • 4 3

            • I tylko oni powinni decydować jak Gdańsk wygląda!

              • 1 1

        • no to bądźcie uczciwi i powiedzcie, że oferta komunikacji i tak się poprawia (może wolno, ale jednak). To raz. A dwa - jak komuś nie pasuje coś w danej lokalizacji, to zmienia.

          • 9 11

      • No właśnie kazał (1)

        Adamowicz z Grzelakiem sprzedali centrum deweloperce i "inwestorom" - gdańszczanie won za obwodnicę, bo ich nie stać

        • 4 1

        • Lepiej kościoły wybudować i świnie pasc po 8 klasach szkoły!

          • 1 1

    • A PKM-ka? To nie transport publiczny?

      Właśnie do tych dzielnic jeździ.

      • 2 2

    • Wystarczyłoby zwiększyć liczbę kursów 167 i 168 o dosłownie jeden autobus na godzinę (3)

      lub zrobić przyspieszoną linię, która zbierałaby ludzi z tych dzielnic i Kiełpinka, a potem jazda Armii Krajowej do Śródmieścia SKM.

      • 16 1

      • (1)

        przyspieszona linia chociaz raz na godzine to byloby cudo

        • 6 0

        • A potem się obudziłem i przypomniałem, że jestem w Gdańsku niedasie

          • 3 0

      • Linia przyspieszona w Gdańsku, no co ty?!

        Tu autobus musi meandrować przez sto osiedli, robić 50 "zajazdów" i zatrzymywać się co 100 metrów na światłach lub przystanku. Wysłałbym Zomkowskiego i resztę tej bandy na półroczne praktyki do Warszawy, zamiatanie zajezdni czy coś, to by się nauczyli jak organizować szybki transport

        • 8 1

    • Kokoszki może będzie stacja PKM (2)

      Karczemki PKM w bliżej nieokreślonej przyszłości

      • 7 1

      • te stacje na bajpasie nas nie interesuja, chcemy stacji Karczemki na głównej nitce PKM

        • 2 1

      • Nie będzie

        • 2 1

    • te dzielnice nie są wcale położone tak daleko, armii krajowej autem jedzie się pare chwil a autobusy kręcą jakieś koła po sąsiednich dzielnicach...

      • 4 0

    • Dzieje się.
      pogarsza się ciągle oferta ZTMu zachęcając do kupna i korzystania z własnego samochodu

      • 8 4

  • Będzie tak samo jak z tramwajem na Migowo,projekt końcówka lat 70 XX w,pierwsze wyburzenia i plantowanie terenu na początku lat 80 XXw,potem długo,długo nic...aż w końcu w 2015 roku zbudowali tą trasę.W przypadku trasy wzdłuż Warszawskiej może do 2043 uda się ją zbudować,ale ja już tego nie dożyję.

    • 8 0

  • Jeśli w ogóle ta trasa powstanie to zapewne i tak miasto będzie się szczycić ze wszystko jest zgodnie z planem i harmonogramem.
    Kiedyś obiecano ze Nowa Warszawska w postaci linii tramwajowej i drogi dla samochodów będzie gotowa do 2020 roku.
    Taka to priorytetowa inwestycja...

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane