• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa Nowej Warszawskiej jednak bez podziału na etapy

Rafał Borowski
31 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Węzeł integracyjny, który połączy al. Adamowicza z Nową Warszawską. Zdjęcie pochodzi ze stycznia 2020, a więc jeszcze sprzed oddania linii tramwajowej między Moreną a Szadółkami. Węzeł integracyjny, który połączy al. Adamowicza z Nową Warszawską. Zdjęcie pochodzi ze stycznia 2020, a więc jeszcze sprzed oddania linii tramwajowej między Moreną a Szadółkami.

Budowa linii tramwajowej Nowa Warszawska będzie realizowana w całości. Poprzednie postępowanie przetargowe, które zakładało podział inwestycji na dwa etapy, zostało właśnie unieważnione. Złożone oferty znacznie przekroczyły zakładany budżet. - Stwierdzono, że podział zamówienia na dwa odrębne etapy, nie przynosi oczekiwanych rezultatów - komentuje zastępca prezydent Gdańska ds. inwestycji.



Czy będziesz korzystał z linii tramwajowej wzdłuż Nowej Warszawskiej?

Przypomnijmy: pod koniec stycznia informowaliśmy, że budowa linii tramwajowej Nowa Warszawska zostanie podzielona na dwa etapy. Pierwszy obejmował odcinek od al. Havla do ul. Łódzkiej, drugi od ul. Łódzkiej do al. Adamowicza. Jak tłumaczyli urzędnicy, to jedyna szansa, aby udało sie dotrzymać zaplanowanego terminu realizacji inwestycji, który wyznaczono na czwarty kwartał 2021 r.

Czytaj więcej: Budowa tramwaju na Nowej Warszawskiej rozłożona na dwa etapy

Aż kilkanaście mln zł różnicy



W ubiegłym tygodniu otwarto oferty złożone w postępowaniu na budowę pierwszego etapu. Warto wspomnieć, że było to już trzecie postępowanie przetargowe, ogłoszone w celu powstania omawianej linii tramwajowej. Również i tym razem postępowanie należało unieważnić. Powód? Podobnie jak podczas poprzednich prób, również i tym razem oferty znacznie przekroczyły budżet inwestycji.

Czytaj więcej: Nowa Warszawska. Do czterech razy sztuka

- W przetargu złożone zostały cztery oferty. Najniższa z nich opiewała na kwotę 30,4 mln zł i przewyższała o 15,4 mln zł kwotę środków przeznaczonych na sfinansowanie tego etapu - wylicza Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję.
Na dwukilometrowej trasie powstaną trzy przystanki tramwajowe. Wzdłuż torów powstanie także droga rowerowa. Na dwukilometrowej trasie powstaną trzy przystanki tramwajowe. Wzdłuż torów powstanie także droga rowerowa.

Nowy przetarg wczesną jesienią



Urzędnikom nie pozostało nic innego, jak po raz kolejny rozpisać przetarg. Jednak tym razem postępowanie będzie dotyczyć budowy całej linii, bez dzielenia jej na odcinki. Termin nowego, czwartego już przetargu, został wyznaczony na wczesną jesień, a dokładnie na przełomie III i IV kwartału tego roku.

- Po przeanalizowaniu złożonych ofert oraz możliwości finansowych miasta, stwierdzono, że podział zamówienia na dwa odrębne etapy realizacji nie przynosi oczekiwanych rezultatów i podjęto decyzje o unieważnieniu postępowania - tłumaczy Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydent Gdańska ds. inwestycji.

Tramwaj pojedzie najwcześniej w 2023 r.



Niestety w praktyce oznacza to, że na tramwaj między alejami Havla i Adamowicza nie pojawi się w zakładanym pierwotnie terminie. Nowy termin został wyznaczony na rok 2023, czyli blisko dwa lata później niż pierwotny. Uda się go dotrzymać, o ile kolejny przetarg uda się rozstrzygnąć, a prace będą przebiegały zgodnie z harmonogramem.

Władze Gdańska dają do zrozumienia, że podczas kolejnego przetargu budżet inwestycji powinien zostać dostosowany do sytuacji na rynku.

- Budowa linii tramwajowej w Nowej Warszawskiej to zadanie priorytetowe i jest jednym z elementów programu Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IVA. Miasto wystąpiło o zwiększenie dofinansowania unijnego na wspomniany projekt, pozwoli to w połączeniu z finansami gminnymi na zabezpieczenie wystarczającej ilości środków na realizację tramwaju w Nowej Warszawskiej - uspokaja Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydent Gdańska ds. inwestycji.

Miejsca

Opinie (207) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    Jakiś Bystrzacha połączy Świętokrzyska z Lawendowym wzgórzem? czy dalej wszyscy bedą stać na Havla?

    • 17 3

    • (1)

      jedyne co wam pozostało po kupienieniu mieszkania koło wysypiska śmieci to ujadanie na forum kiedy nowa świetokrzyska by móc swoim 20 letnim trupem korkowac gdańsk od 6:00 zeby dojechac do oliwy do pracy w korpo :)

      • 2 9

      • najpierw sprawdź gdzie jest wysypisko, a gdzie ma być Nowa Świętokrzyska.

        • 4 1

    • Myśle

      Ze dalej będą stac

      • 1 0

  • (9)

    przykro mi ze zarabiacie za mało i musicie mieszkac koło wysypiska smieci z brakiem dojazdu, nolami jako sąsiadami, ale to trzeba było się uczyć a nie teraz narzekać na brak dróg na południu gdańska, nikt wam nie bedzie robił tam dróg dlatego ze nie stac was było na dobrze skomunikowana dzielnice, stać w korkach trzeba bo zaoszczedziliscie w cudzysłowie oczywiscie bo oddacie to w paliwie :) pozdrawiam slamsy tzn szadółki czy tam jasień

    • 9 37

    • Ooo pan z centrum się wypowiedział (2)

      • 7 2

      • On to ten inteligent z wykształceniem z dużego miasta haha co ma mieszkanie po babci, rodowity gdańszczanin z 2 pokolenia bo dziadkowie przyjechali z pod hrubieszowa haha

        • 8 2

      • pan z centrum, który odziedziczył mieszkanie po dziadku. Albo mieszka z rodzicami.

        • 10 1

    • kiepski trolling

      • 8 2

    • A tobie kto buraku robil drogi komuna a nie dewloper. Poczekamy zobaczymy kazda wladze idzie zmienic kwestia az ludzie powiedzą wreszcie dość

      • 2 2

    • A ty co? Pasiesz się w miejskiej spółce w zarządzie, że taki butny?

      • 3 0

    • beznadziejny człowieku

      Pewnie jesteś jednym z Gdańskich niedouczonych urzędników, nie umiejących planować komunikacji. Mnie stać na inne mieszkanie i je mam, też mam mieszkanie w Warszawie, bo przez wiele lat tam pracowałem. Mądrość władz miasta polega na planowaniu z wyprzedzeniem. Jeśli zezwalają tam budować developerom, to obowiązkiem władz miasta jest planowanie i budowa dróg. Gdańsk pod względem komunikacyjnym to beznadzieja. mając porównanie do Warszawy można odnieść wrażenie, że w Gdańsku komunikacją , układami drogowymi zajmują się ludzie inteligentni inaczej.
      Pierwszy z brzegu przykład al. Adamowicza, tramwaj wiele razy przecina ulicę, to mocno spowalnia i tramwaj i ruch samochodowy, ktoś tego nie przemyślał.

      • 5 1

    • Mieszkam w centrum i wstyd mi, że mieszkam z takimi półgłówkami. Chyba przeprowadzę się na południe.

      • 1 1

    • słoma Ci z butów wystaje amebo

      • 1 1

  • (3)

    ostatnio rozmawialem z takim szczesliwym posiadaczem mieszkania na leszcyznowej, przyjechał z działdowa, ogólnie spoko typ ale zachwalał jaki to on interes zycia zrobil, tylko ze codziennei dojezdza do nas do prayc po 1 h , to wynik gorszy jakby z Tczewa dojezdzał , ponadto ostatnio zaparkowałem u niego pod blokiem i był taki straszny smród z wyspiska ale mysle ze wiekszosc ludzi co tam mieszka to niedawno mieszkała koło stodoły czy tam obornika na mazurach wiec pewnie im nie przeskadza :)

    • 8 26

    • (1)

      Ładnie piszesz, gdzie tak uczą?

      • 2 2

      • Wyższa Szkoła Lansu prowadzona przez firmę Szlachta Nie Pracuje

        • 8 3

    • Oczywiście,że czasami nam wysypisko przeszkadaza.Dziwię się tylko ludziom,którym nie przeszkadza smród spalin samochodów stojących w korku pod ich balkonami,gdzie starają się "zrobić sobie grilla" z zaproszonymi goścmi.Nie przeszkadza im też poranne tarabanienie śmieciarek,dostawczaków z towarem, i stada wycieczek z przewodnikami wrzeszczącymi przez megafony. Świat idzie z postępem i normalnym jest dojeżdżanie do pracy często więcej jak godzinę w takim Berlinie,Londynie czy Paryżu. Co ciekawe nie tak dawno mieszkanie w Berlinie taniej można było kupić jak w Gdańsku ipewnie z powodu tych długich podróży U-Bahnem do pracy,mieszkańcy Szadółek Jasienia zostali na miejscu

      • 1 0

  • (2)

    Ile pieniędzy będziemy jeszcze pakować w suburbia, podczas gdy centrum, Wreszcz, Oliwa są pozbawiane inwestycji?

    • 8 14

    • Idac tokiem inteligentnych, Niech ci wspólnota wybuduje:)

      • 5 2

    • Przecież zaraz jest krzyk

      Ja są próby budowania w starych dzielnicach, to zaraz jest krzyk, że zabiera im się ostatnie tereny zielone.

      • 2 1

  • Powinna być odpowiedzialność urzędasów za podejmowanie głupich decyzji (1)

    To,co się teraz dzieje, to totalna samowolka,
    Marnowanie publicznych funduszy,lekceważenie ludzi
    Wydawanie i**otycznych decyzji, z wielomiesiecznym opóźnieniem
    (Z autopsji- Urząd Wojewódzki )

    • 8 4

    • Zawsze możesz się zatrudnić w urzędzie skoro tyle wiesz na ten temat XDD

      • 0 0

  • Obciążyć developerów kosztami inwestycji (2)

    Dlaczego my mieszkańcy innych dzielnic jak Wrzeszcz , Oliwa czy Nowy Port mamy ponosić koszty tych inwestycji. To są inwestycje rozbudowy nowych osiedli. Developer sprzedał domki trawka obsiał a teraz całe miasto ma się składać na budowę i utrzymanie przez 100 lat dróg dojazdowych. Takim ,,gospodarzom " dziękujemy. Adamowicz to był beznadziejny prezydent. Dbał o własna kieszeń a nie mieszkańców. Mistrz świata wizualizacji i opowiadania bajek.

    • 8 10

    • (1)

      Kto ponosił koszty w waszych dzielnicach?

      • 2 2

      • Wrzeszcz Oliwa ....

        Tereny tych dzielnic były miejskie a nie prywatne. Miasto sprzedało tereny po to żeby wywalić kasę na drogi zamiast utworzyć PPP z developerami i zarobić na inwestycjach a nie gruntach. Taki był Adamowicz gospodarz.

        • 2 1

  • Rydwan, reklamy w TVN i GW, ochrona Dulkiewicz , chyba przed nią samą... (4)

    To razem dodać i wiele innych bzdur tej pani i kasa by była a tak Gdańsk jest bankrutem. Na jesienie czeka nas ciemność bo będzie wyłączane oświetlenie uliczne. Jak długo ten szkodnik z Grzelakiem i spółką będą tak z dnia na dzień będzie coraz gorzej. Adamowicz otoczył sie taki miernotami, żeby mu w interesach nie mieszali. Teraz wychodzi jakie to miernoty.

    • 13 6

    • Ale pojechał kwasem... (2)

      Cóż to za nieszczęśliwy człowiek ,ile krzywdy mu zrobiono i jak mało kuma . Szlabany postaw wokół swojego domku z wielkiej płyty a jak dostaniesz 500+ plus to znowu nawal się jabolem i zioń kwasem nienawiści na forach. A w wolnym czasie /trzeźwości / obejrzyj z nostalgią w oku zdjęcia rodzinnej wsi z wychodkiem za stodołą.

      • 3 2

      • Zabolało pusty łeb Tuskowy (1)

        • 2 3

        • Inteligent PiS , masz 8 klas chociaż wyznawco TWBalbiny ??

          • 1 1

    • PiSlam to stan umysłu!! Wybory kopertowe 70 milionów miałbyś 2 takie inwestycje a 4 za datki PiS dka rydzyka!

      • 2 1

  • Gdyby - tak jak twierdzi wiceprezydent miasta - inwestycja byłaby priorytetem to już dawno, chwytając za wszelkie możliwe instrumenty prawne i finansowe trwała by realizacja. Póki co, to miasto jest przede wszystkim dla patologii i ludzi żyjących z zasiłku sponsorując im wszelkiego rodzaju, zniżki, dotacje, mieszkania, kilku milionowe remonty mieszkań, kamienic, darmowe pieniądze za to, że nie pracują i nie chcą pracować ani zdobywać nowych kwalifikacji po to by, zdobywać lepiej płatne prace by utrzymać swoje coraz to płodniejsze rodziny wielodzietne, tak jak to robi większość, zwykłych mieszkańców. A co z zwykłymi obywatelami, którzy w pełni opłacają wszystkie rachunki, podatki, bilety? Ani żadne 500+ im nie przysługuje, żadne ulgi, żadne bony turystyczne, żadne darmowe bilety, żadne mopsy, darmowe obiady, darmowa żywność, komunalne mieszkania... Widocznie nie zasługują na tak priorytetową inwestycje jak transport miejski by móc np. szybciej dojechać do pracy a nie do mopsu po darmowe pieniążki za kolejne, 8 dziecko urodzone w wieku 21 lat, mimo, że to z ich kieszeni przychodzą w większości pieniążki dla miasta. Gratulacje dla Pani angażującą się w politykę państwa poseł.. przepraszam prezydenta miasta.

    • 13 1

  • Tramwaj oznacza tylko strate pieniedzy i opóznienia w realizacja o 3 lata jak na Stogach!!Tam powinny byc byus pasy zamiast (1)

    17 godzin blokady całej linii tramwajowej w gdańsku to norma ,podobnie jak awarie tramwajów codzienne!!Tramwaj to już dawno przeżytek

    • 6 3

    • Sam jesteś przeżytek

      • 2 0

  • (1)

    A kiedy Nowa Świętokrzyska? W 2066?

    • 7 1

    • Będzie o wiele wiele wcześniej. W 2059.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane