• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa Nowej Warszawskiej jednak bez podziału na etapy

Rafał Borowski
31 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Węzeł integracyjny, który połączy al. Adamowicza z Nową Warszawską. Zdjęcie pochodzi ze stycznia 2020, a więc jeszcze sprzed oddania linii tramwajowej między Moreną a Szadółkami. Węzeł integracyjny, który połączy al. Adamowicza z Nową Warszawską. Zdjęcie pochodzi ze stycznia 2020, a więc jeszcze sprzed oddania linii tramwajowej między Moreną a Szadółkami.

Budowa linii tramwajowej Nowa Warszawska będzie realizowana w całości. Poprzednie postępowanie przetargowe, które zakładało podział inwestycji na dwa etapy, zostało właśnie unieważnione. Złożone oferty znacznie przekroczyły zakładany budżet. - Stwierdzono, że podział zamówienia na dwa odrębne etapy, nie przynosi oczekiwanych rezultatów - komentuje zastępca prezydent Gdańska ds. inwestycji.



Czy będziesz korzystał z linii tramwajowej wzdłuż Nowej Warszawskiej?

Przypomnijmy: pod koniec stycznia informowaliśmy, że budowa linii tramwajowej Nowa Warszawska zostanie podzielona na dwa etapy. Pierwszy obejmował odcinek od al. Havla do ul. Łódzkiej, drugi od ul. Łódzkiej do al. Adamowicza. Jak tłumaczyli urzędnicy, to jedyna szansa, aby udało sie dotrzymać zaplanowanego terminu realizacji inwestycji, który wyznaczono na czwarty kwartał 2021 r.

Czytaj więcej: Budowa tramwaju na Nowej Warszawskiej rozłożona na dwa etapy

Aż kilkanaście mln zł różnicy



W ubiegłym tygodniu otwarto oferty złożone w postępowaniu na budowę pierwszego etapu. Warto wspomnieć, że było to już trzecie postępowanie przetargowe, ogłoszone w celu powstania omawianej linii tramwajowej. Również i tym razem postępowanie należało unieważnić. Powód? Podobnie jak podczas poprzednich prób, również i tym razem oferty znacznie przekroczyły budżet inwestycji.

Czytaj więcej: Nowa Warszawska. Do czterech razy sztuka

- W przetargu złożone zostały cztery oferty. Najniższa z nich opiewała na kwotę 30,4 mln zł i przewyższała o 15,4 mln zł kwotę środków przeznaczonych na sfinansowanie tego etapu - wylicza Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję.
Na dwukilometrowej trasie powstaną trzy przystanki tramwajowe. Wzdłuż torów powstanie także droga rowerowa. Na dwukilometrowej trasie powstaną trzy przystanki tramwajowe. Wzdłuż torów powstanie także droga rowerowa.

Nowy przetarg wczesną jesienią



Urzędnikom nie pozostało nic innego, jak po raz kolejny rozpisać przetarg. Jednak tym razem postępowanie będzie dotyczyć budowy całej linii, bez dzielenia jej na odcinki. Termin nowego, czwartego już przetargu, został wyznaczony na wczesną jesień, a dokładnie na przełomie III i IV kwartału tego roku.

- Po przeanalizowaniu złożonych ofert oraz możliwości finansowych miasta, stwierdzono, że podział zamówienia na dwa odrębne etapy realizacji nie przynosi oczekiwanych rezultatów i podjęto decyzje o unieważnieniu postępowania - tłumaczy Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydent Gdańska ds. inwestycji.

Tramwaj pojedzie najwcześniej w 2023 r.



Niestety w praktyce oznacza to, że na tramwaj między alejami Havla i Adamowicza nie pojawi się w zakładanym pierwotnie terminie. Nowy termin został wyznaczony na rok 2023, czyli blisko dwa lata później niż pierwotny. Uda się go dotrzymać, o ile kolejny przetarg uda się rozstrzygnąć, a prace będą przebiegały zgodnie z harmonogramem.

Władze Gdańska dają do zrozumienia, że podczas kolejnego przetargu budżet inwestycji powinien zostać dostosowany do sytuacji na rynku.

- Budowa linii tramwajowej w Nowej Warszawskiej to zadanie priorytetowe i jest jednym z elementów programu Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IVA. Miasto wystąpiło o zwiększenie dofinansowania unijnego na wspomniany projekt, pozwoli to w połączeniu z finansami gminnymi na zabezpieczenie wystarczającej ilości środków na realizację tramwaju w Nowej Warszawskiej - uspokaja Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydent Gdańska ds. inwestycji.

Miejsca

Opinie (207) ponad 10 zablokowanych

  • Nasz Alanek (3)

    Nasz Alanek taki wygadany, a niestety nie potrafi załatwić sprawy przetargu, przekombinował i kolejne kilka lat w plecy z inwestycjami.

    • 12 2

    • Jeden z największych bogaczy we władzach miasta (1)

      Bierze grubą kasę, a projekty leżą i się przedłużają

      • 2 3

      • Masz PiS na czole wytatuowany ?

        • 1 1

    • XD

      Jestem ciekawy czy mądrale jak ty cokolwiek wiedzą na temat przetargów. Bo widać, że nie:)

      • 0 1

  • Jeśli w ogóle ta trasa powstanie to zapewne i tak miasto będzie się szczycić ze wszystko jest zgodnie z planem i harmonogramem.
    Kiedyś obiecano ze Nowa Warszawska w postaci linii tramwajowej i drogi dla samochodów będzie gotowa do 2020 roku.
    Taka to priorytetowa inwestycja...

    • 8 1

  • jak znam życie skończy się rezygnacją z budowy (2)

    w zamian zrobi się buspasy ostatnio bardzo popularne. Wymówka będzie jak zwykle - zabrakło pieniędzy.

    • 7 0

    • buspasy powinny być wszędzie

      • 1 2

    • Tam nie ma miejsca na bus pasy

      • 0 0

  • Będzie tak samo jak z tramwajem na Migowo,projekt końcówka lat 70 XX w,pierwsze wyburzenia i plantowanie terenu na początku lat 80 XXw,potem długo,długo nic...aż w końcu w 2015 roku zbudowali tą trasę.W przypadku trasy wzdłuż Warszawskiej może do 2043 uda się ją zbudować,ale ja już tego nie dożyję.

    • 8 0

  • Na szczęście Gdańsk to nie Białoruś lub Podkarpacie tu większości nigdy nie osiągnie elita pp 8 klasach.

    • 2 5

  • (1)

    Czas aby władze miasta wreszcie zaczęły realnie szacować koszty planowanych inwestycji. Wówczas nie trzeba będzie unieważniać przetargów z powodu wyższych kosztów zawartych w składanych ofertach.

    • 5 1

    • wykonawcy robią to specjalnie.

      • 1 0

  • Po co przystanek Nowa Unruga, jest zaraz obok pętli????

    • 4 0

  • Południe Gdańska śmierdzi

    Szadółki trują mieszkańców Gdańska, smród z tamtąd jest coraz większy, abędzie jeszcze gorzej PO rozbudowie. Za kilkanaście lat nowotwory płuc i górnych dróg oddechowych posypią się lawinowo. A Dulcynea POwie, że PiS jest zły i geniusze znowu zagłosują na PO w 70%. Ludzie obudźcie się.

    • 4 3

  • Ja tam sobie bardzo chwalę!

    Przeprowadzka z Wrzeszcza spełniła moje oczekiwania w 100%. Sklepów mam tu o wiele więcej(w promieniu 2 km 2 Lidle, 4 Biedry, Carrefour,Tesco, OBI, Jula,F.H,Brico,Agata,MediaEx,cała masa sklepów,restauracji,siłowni!)2 nowe szkoły, przychodnie, do obwodnicy 1km, do jeziora i lasu 4 km, piękne stawy, ścieżki.Komunikacja OK; można jechać autobusem, tramwajem, rowerem... Mi się tu podoba!

    • 1 1

  • Wielkość pomyłki

    Jak to mozliwe ze urzędnicy pomylili sie o 15 mln zł ?
    Kto w tym urzedzie tam pracuje ? Bezmózgowie czy jak ?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane