- 1 450 zł kary za najechanie kołem na linię (280 opinii)
- 2 Nowe mosty na skrzyżowaniu rzek (31 opinii)
- 3 Dzielnica, której nie oszczędziła żadna z plag (75 opinii)
- 4 10 lat od "bitwy" o Mostek Weisera (13 opinii)
- 5 Politycy z Trójmiasta na marszu opozycji (1274 opinie)
- 6 Tysiące rowerzystów na ulicach Trójmiasta (181 opinii)
Trasa Kaszubska: wiosną intensywne prace i sporo zmian w ruchu
W związku z budową Trasy Kaszubskiej na maj zaplanowano pierwsze poważne zmiany dla kierowców - przełożenie ruchu na nową jezdnię w ciągu obecnej ul. Chwaszczyńskiej: między Polifarbem i obwodnicą
. Będą też weekendowe zwężenia na obwodnicy. Sporo dzieje się także na innych odcinkach budowy.
By mogła posuwać się do przodu, jest konieczna odpowiednia koordynacja.
Konieczna współpraca z archeologami
- Staramy się wspólnie z wykonawcami robót budowlanych tak je prowadzić, by zadbać o poszanowanie dziedzictwa znajdującego się w ziemi, a z drugiej kontynuować budowę. Jest to niejednokrotnie bardzo trudne - wskazuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Drugi czynnikiem utrudniającym postępy jest konieczność zapewnienia zapisanej w umowach z wykonawcami przejezdności, zwłaszcza w rejonach najbardziej zurbanizowanych. Najtrudniej jest w rejonie Wielkiego Kacka i Chwaszczyna, gdzie zmiany w organizacji ruchu następują co kilka dni.
- Tak było ostatnio w przypadku budowy zjazdów na ul. Nowowiczlińskiej i będzie jeszcze w różnych częściach węzła Gdynia-Wielki Kack - wskazuje Michalski.
W nocy betonowali wiadukt
Bywa, że są sporym utrudnieniem dla kierowców, jak w przypadku marcowych zmian, które spowodowały olbrzymie korki na ul. Wiczlińskiej, której przedłużeniem jest ul. Nowowiczlińska.
Mimo jesiennych zapowiedzi wciąż nie został przełożony ruch na dwa nowe powstające wiadukty, dzięki którym będzie można wyłączyć z użytkowania 3-kilometrowy odcinek obwodnicy. Przypomnijmy, że stary wiadukt obwodnicy, po którym obecnie jeżdżą kierowcy, zostanie po zmianie organizacji ruchu wyburzony, a w jego miejsce powstanie nowy - umożliwiający docelowo jazdę po trzech pasach w każdym kierunku.
W piątek można było zaobserwować betonowanie wiaduktu w ciągu ul. Lipowej na wysokości Fikakowa. Prace były prowadzone w porze nocnej, więc nie spowodowały większych utrudnień w ruchu. Zarejestrowaliśmy je kamerą.
Betonowanie wiaduktu wzdłuż ul. Lipowej
Będą zwężenia na obwodnicy i przełożenie ruchu
Przedstawiciele GDDKiA zapowiadają,że pod koniec kwietnia dojdzie do weekendowego zwężenia jezdni na Obwodnicy Trójmiasta, co zostanie powtórzone jeszcze w maju.
Są też dobre wieści. W maju pierwsze auta powinny pojawić się na nowej drodze ekspresowej.
- Na ten miesiąc jest planowane przełożenie ruchu na jezdnię drogi ekspresowej w ciągu obecnej ul. Chwaszczyńskiej od dawnego Polifarbu do obwodnicy. W kolejnych miesiącach trzeba się liczyć z utrudnieniami m.in. na Chwaszczyńskiej od strony Wielkiego Kacka i Karwin - kończy Piotr Michalski.
Inwestorem S6 Trasy Kaszubskiej jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa drogi ekspresowej jest współfinansowana z funduszy Unii Europejskiej.
Wykonawcą odcinka między Szemudem i Gdynia jest Polaqua, która za 20-kilometrowy odcinek zainkasuje 817 mln zł. Prace według pierwotnego harmonogramu miały zakończyć się w listopadzie. Wiele wskazuje jednak, że nową trasą kierowcy pojadą dopiero w 2022 roku.
Postępy prac na budowie Trasy Kaszubskiej w Wielkim Kacku. Film z września 2020
Trasa Kaszubska: co powstanie
Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.
Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.
Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Opinie wybrane
-
2021-04-14 14:45
a będą parkingi w Gdyni? (6)
Po wybudowaniu tej drogi wzrośnie ilość aut w mieście. Należy pomyśleć o parkingach by móc ugościć turystów
- 20 9
-
2021-04-14 14:54
Gdynia drive thru
Oni tylko przejazdem...
;)- 8 0
-
2021-04-14 14:58
wielki parking przy Batorym zawsze w połowie pusty (2)
Ile jeszcze ich potrzeba? Może na plaży parking koło parawanu?
inne parkingi: Batory podziemny, Kwiatkowskiego podziemny, Szkoła filmowa podziemny, Hotel Mercury itp itd- 5 4
-
2021-04-14 17:21
Przy Batorym za parking trzeba płacić
a na trawie albo chodniku parkowanie masz za darmo
- 1 0
-
2021-04-19 13:15
To nie parking, a klepowisko. Skandal, aby cos takiego bylo w centrum 300 tysiecznego miasta.
- 0 1
-
2021-04-14 16:49
I weryfikacji zameldowania i zamieszkania
i nałożeniu podwójnych opłat dla wieśniaków co to kupili ziemię na zad*piu a teraz chcą się wozić ekspresówkami do Gdyni.
- 1 8
-
2021-04-22 23:47
komuniakcja janusz bedziesz jezdził
stac cie na najnowsze auto rocznik 2001 to i na bilet cie sta za 2 złote/ Pomijam fak tze ta droga to na tranzyt głównie jest
- 0 0
-
2021-04-14 12:30
Tak pytam (3)
A czy nie można było puścić drogi między Szemudem, a Lęborkiem bardziej prosto? Od Luzina to po prostu dubel starej 6-tki, zmarnowane pieniądze i czas. Przecież wszystkim zależy na skróceniu czasiu dojazdu, a nie na zwiedzaniu okolicy.
- 10 31
-
2021-04-14 12:59
Polecam sprawdzić ukształtowanie terenu i Naturę2000. Ekspresówki się tworzy dla ruchu lokalnego.
Poza tym trasę wyznacza się na etapie Decyzji Środowiskowej, co już nastąpiło wiele lat temu. Wystarczy poszukać alternatywnych wariantów w internecie. Przebieg nigdy nie jest przypadkowy.
- 18 1
-
2021-04-14 21:19
Jaki dubel jak tu masz dwa pasy wjednym kierunku i bardziej płaski teren
- 0 0
-
2021-04-15 12:09
Problem w tym że Luzino nie jest na najkótszej trasie do Lęborka. Myślę że trzeba się zastanowić nad tym co się pisze
- 0 1
-
2021-04-14 07:54
To było do przewidzenia, że nie oddadzą tej drogi w 2021 r. (25)
Wątpię by oddali ją też w 2022. Będzie podobnie jak z S5 koło Bydgoszczy. Najpierw entuzjazm i praca z rozmachem, a potem marazm i zastój na budowie. Tamta droga też, miała być gotowa dawno temu, a opóźniona jest już ok. trzy lata.
- 71 97
-
2021-04-14 08:20
(1)
Tylko tam prace wstrzymano na pewien czas, u nas robią na okrągło. Do tego był okres zimowy no i covid. ja liczę na przejezdność do końca roku.
- 26 11
-
2021-04-14 13:54
Ani jedna budowa w Polsce nie stanela z powodu kowida. Jesli stanely, to kowid byl tylko pretekstem.
Tak samo jak z reszta w przychodniach, urzedach, spoldzielniach itd.
- 10 3
-
2021-04-14 08:29
Porównywanie do problemów na S5 to bzdura (2)
- 30 6
-
2021-04-14 19:27
to są zaklęcia POwskie, nawet jeśli zmyślone to łagodzą ich ból istnienia
S5 to przede wszystkim lipa di Italia
- 5 4
-
2021-04-14 22:35
sycylia, jak u nas obecnie
- 0 1
-
2021-04-14 08:35
puknij się w czółko fake newsiarzu
na trasie kaszubskiej zasuwają na okrągło aż miło patrzeć , chcesz zobaczyć marazm zapraszam do Starogardu na ul. Lubichowską , widok made in PRL, snujący się lub śpiący przy maszynach budowlańcy.
- 30 7
-
2021-04-14 09:09
Wiesz, że rok 2021 jeszcze się nie skończył?
- 20 3
-
2021-04-14 09:38
(9)
pis i wszystko jasne
- 8 16
-
2021-04-14 10:50
Stop fake-komentarzom (8)
Lepszy PiS niż. PO, które oszukało i nie zbudowało drogi na Euro 2012.
- 23 24
-
2021-04-14 12:41
pamiętam jak pis wszystko wstrzymał na lata 2005-2007. (3)
strach, co by ktoś łapówki nie wziął z tej krótkiej ławki proletariuszy albo innej odpowiedzialności za nieudolność nie poniósł.
- 7 6
-
2021-04-14 18:34
(2)
bo oni najpierw robia pozniej mysla, wymietli fachowcow a potem zorientowali sie ze nie wiedza jak zabrac sie za problem, probowali niektorych wyrzuconych podkupic ale sie nie udalo czym byli bardzo zdziwieni bo sami nie mieliby oporow, firmy szczegolnie te bardziej szemrane widzac ich bezradnisc zaczely robic co chcialy
- 0 2
-
2021-04-14 19:28
Srebrzysko czy Kocborowo? A może Pomaska? (1)
- 4 2
-
2021-04-14 22:38
nie pomoge, musisz zdac sie na lekarza
- 1 1
-
2021-04-14 12:50
widzę tu pełno wierzących w paski TVP
apeluję- wejrzyjcie w siebie
- 11 4
-
2021-04-14 12:56
Jak przejęli władzę 5 lat temu, to wstrzymali i okroili co się da. Mamy przez to około 2 lata w plecy. (2)
- 11 8
-
2021-04-14 19:25
co ty chrzanisz? (1)
za PO na tę drogę finansowania nawet nie było, tylko Donaldowe i Kopaczowe bajania
- 5 7
-
2021-04-14 22:44
sprawdziles czy uwierzyles? malo ludzi sprawdza w zrodlach
- 1 1
-
2021-04-14 09:51
(2)
A w którym harmonogramie planowano koniec prac w 2021?
- 4 6
-
2021-04-14 10:19
(1)
w pierwotnym
- 10 1
-
2021-04-14 11:19
lipiecc 2021
- 6 0
-
2021-04-14 10:14
nie z ta firmą (1)
Polaqua to dobry wykonawca, mówię tak dlatego że kilka razy z nimi współpracowałem.
Nie ma porównania z wykonawcami z S5. A to że będzie obsuwka to problem archeologii i zima.- 14 4
-
2021-04-14 11:20
zima zbyt lagodna?
- 4 2
-
2021-04-14 10:36
A pomyslales ze byla pandemia i trudnosci z regularna praca? (2)
- 5 8
-
2021-04-14 11:33
Co pandemia ma wspólnego z pracą na świeżym powietrzu? (1)
- 6 7
-
2021-04-14 12:57
Słowo kwarantanna cokolwiek Ci mówi?
- 11 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.