• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa al. Adamowicza na finiszu. Kartuska w remoncie

as
6 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Na finiszu są prace związane z budową al. Adamowicza w Gdańsku. Nowa droga i linia tramwajowa mają być gotowe w maju. Obecnie, w ramach tej inwestycji, przebudowywany jest też odcinek ul. Kartuskiej.



Czy wyczekujesz końca prac na al. Adamowicza?

Budowa Nowej Bulońskiej przemianowanej na al. Pawła Adamowicza wraz z linią tramwajową rozpoczęła się w maju 2018 r. W styczniu droga została oficjalnie otwarta dla kierowców. Nie oznaczało to jednak końca robót. Wciąż toczą się prace związane z budową trasy tramwajowej oraz jezdni i dróg sąsiadujących z nową trasą.

Tak jest m.in. na ul. Kartuskiej, której odcinek między al. Adamowicza a ul. Limbową jest zamknięty od 29 lutego.

Postęp prac na pętli tramwajowej Ujeścisko



- Dojazd do Jasienia od strony centrum możliwy jest jak na razie ulicami Jabłoniową i Leszczynową lub al. Pawła Adamowicza przez ul. Stolema. Dojazd do marketu spożywczego i stacji paliw jest zachowany przez teren stacji benzynowej - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zamknięty odcinek ul. Kartuskiej liczy około 250 m. Zamknięty odcinek ul. Kartuskiej liczy około 250 m.

Postęp prac na ul. Kartuskiej



W ciągu ponad miesiąca od zamknięcia odcinka ul. Kartuskiej drogowcy zdążyli już wykonać wszystkie pale przemieszczeniowe. Obecnie trwają prace związane z wykonywaniem poszczególnych warstw konstrukcyjnych materaca wieńczącego pale. Wykonawca robót czeka na dostawę prętów z włókna szklanego produkowanych za granicą, przeznaczonych do wykonania jednej z warstw ww. materaca.

- Na górnym fragmencie zamkniętego odcinka, który nie wymaga dodatkowego wzmocnienia podłoża, ułożono dolne warstwy nawierzchni jezdni, ustawiono krawężniki oraz wykonano obustronnie chodnik - mówi Aneta Niezgoda, DRMG.
Wszystkie prace powinny zakończyć się do końca maja. Koszty realizacji, ze względu m.in. na wydłużenie trasy tramwajowej, wzrosły z 193 mln zł do ponad 240 mln zł. Wykonawcą prac jest konsorcjum, którego liderem jest firma NDI S.A. z Sopotu.
as

Miejsca

Opinie (282) ponad 50 zablokowanych

  • Gdzie skończona jak tam burdel na kółkach, jakieś znaki drogowe leżą

    Pełno śmieci krzaki jakieś, zielsko jakieś wyrasta z asfaltu, bałagan na budowie, ktoś tam w ogóle ogarnia to jeszcze, bo chyba duch Adamowicza jedynie

    • 20 4

  • ale nie ma takiej ulicy w Gdańsku

    A jak bedzie to i tak zmienimy

    • 11 2

  • no ale

    no ale jak na finiszu jak Prezydentowa ją w styczniu szumnie otworzyła??? ;-)

    • 12 5

  • W artykule jest napisane, ze koszty wzrosly (3)

    Ze 197 mln do ponad 240 mln bo wydluzyli torowisko. 300 m toru za ponad 40 mln? Szyny ze złota?

    • 17 5

    • Niezła cena metra bieżącego. Może przebijali się przez granitowe skały?

      • 7 3

    • Rada Nadzorcza

      Niech napiszą lepiej kto jest w Radzie Nadzorczej. To wyjaśni wielkość kwot na roboty dodatkowe.

      • 2 1

    • Nie jest istotne z czego są szyny.

      Istotą rzeczy jest kto rządzi miastem i jego finansami.

      • 0 0

  • Już przeca dawno otwarta. Co się wozicie?

    My juz przecież jeździmy Wałami Adamowicza.

    • 12 6

  • Nie wstyd dawać nazwy ulic kimś takim,jak nawet śledztwo nie jest skończone a wiadomo jakie lody kręcił. (1)

    Moja noga też w Bazylice nie stanie a od dziecka chodziłem.

    • 21 8

    • masz rację

      Pogrzeb w bazylice to nadużycie

      • 5 3

  • Wstrzymał bym te wszyskie inwestycje i kazał za nie kupic dodatkowo 300 autobusów bezemisji spalin!!

    Dodatkowo wszędzie buspasy i można by się bezproblemowo przemieszczać bezpiecznie nawet w epidemii komunikacja miejską. Ale to nic nowego ze robi się zupełnie odwrotnie .Urzedasy maja to do siebie ze najpierw niszczą a po latach mówią ze to naprawią i chcą bym za to im pokłony robić.

    • 5 8

  • mówi sie "Wały"

    • 12 4

  • Dreuga jezdnia

    Rozumiem że na drugą jezdnię i szerszą estakadę nie było teraz kasy, ale dlaczego od razu nie wykonano prac ziemnych i nie przygotowano terenu pod przyszłą rozbudowę ?

    • 3 5

  • Byle nie Tusk (1)

    Modzio

    • 7 5

    • Modzio wrócił ?

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane