- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (102 opinie)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (72 opinie)
- 3 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (318 opinii)
- 4 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (115 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (54 opinie)
- 6 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (315 opinii)
Budowa kluczowego wiaduktu. Spór Gdyni i Kosakowa o liczbę pasów i buspas
Gdynia i Kosakowo miały podzielić się kosztami przebudowy wiaduktu na ul. Dąbka, który od lat stanowi wąskie gardło dla ruchu na północ miasta i dalej, do ościennych gmin. Inwestycję zapowiadano na ten rok. Okazuje się jednak, że projekt jest opóźniony i obecnie przygotowuje go sama Gdynia. Kością niezgody okazała się liczba pasów oraz buspas.
Choć przebudowa ul. Kwiatkowskiego zdecydowanie udrożniła ruch w tej części miasta, to znajdujący się dalej wiadukt pozostaje wąskim gardłem. To przez niego tworzą się korki - zarówno dla jadących od strony estakady w kierunku Galerii Szperk, jak i zmierzających z zachodniej części górnego Pogórza w stronę centrum.
W 2019 roku Kosakowo i Gdynia porozumiały się w sprawie inwestycji
Władze Gdyni (ale też i Kosakowa) od lat są świadome problemu. Dlatego też już ponad trzy lata temu obie gminy porozumiały się w sprawie wybudowania nowego wiaduktu w tym miejscu. Miał on zapewnić nie tylko większą przepustowość dla aut, ale i pomieścić drogę rowerową.
Pierwszy przetarg na projekt nowego wiaduktu ogłoszono jeszcze w 2019 roku. Zakładano wówczas, że dokumentacja będzie gotowa wiosną 2021 roku, a realizacja samej inwestycji ruszy w 2022 roku.
I choć oferty w kolejnych przetargach okazywały się droższe, niż zakładano, to ostatecznie - w lipcu 2020 roku - Gdynia zdecydowała się podpisać z wykonawcą umowę na przygotowanie dokumentacji. Podtrzymano także datę rozpoczęcia inwestycji.
Jednak od tego czasu temat zniknął z miejskich komunikatów.
Gdynia: Kosakowo wycofało się z inwestycji
Postanowiliśmy zapytać urzędników, na jakim etapie znajdują się prace nad dokumentacją. Odpowiedziano nam, że projekt wciąż powstaje, a równocześnie przygotowywany jest też budżet inwestycji.
Co ciekawe, gdyńscy urzędnicy zaznaczyli przy okazji, że nad inwestycją pracują samodzielnie.
- Gmina Kosakowo odmówiła partycypowania w kosztach przygotowania dokumentacji projektowej, pomimo podpisanego wcześniej porozumienia z miastem Gdynia. Nie wyraziła także chęci partycypowania w kosztach budowy - mówi Agata Grzegorczyk, rzeczniczka gdyńskiego magistratu.
Kosakowo: chcemy wspierać projekt, ale tylko gwarantujący poprawę
O wyjaśnienie poprosiliśmy władze Kosakowa. W odpowiedzi przesłali nam pismo wójta gminy skierowane do prezydenta Gdyni i datowane na 25 kwietnia 2022 tego roku.
- Do dziś nie otrzymaliśmy na nie odpowiedzi - twierdzi Anna Chojnowska, kierownik kancelarii wójta Kosakowa.
Z pisma tego wynika, że przedstawiciele Kosakowa uważają, że wybrany przez Gdynię wariant inwestycji - zakładający stworzenie na nowym wiadukcie dwóch pasów, w tym jednego buspasa - niewiele zmieni.
Przy czym przedstawiciele Kosakowa nadal deklarują partycypowanie w kosztach, o ile powstać miałyby dwa pasy, ale bez buspasa (w takiej sytuacji oferują pomoc w wysokości 25 proc. wartości inwestycji) lub też w sytuacji, gdy powstać miałyby trzy pasy, w tym buspas (przy tym rozwiązaniu oferują wkład w wysokości 50 proc. wartości inwestycji).
Warto tu zaznaczyć, że aktualnie istniejący wiadukt posiada po jednym pasie w obie strony. Kwestią sporną jest tylko liczba pasów (i ewentualnie istnienia buspasa) na nowym, drugim wiadukcie.
Opinie wybrane
-
2022-10-11 08:00
(46)
Przyczyna braku porozumienia jest prosta. Budowa wiaduktu z prawdziwego zdarzenia tj. z dużą przepustowością jest kluczowe dla rozwoju gminy Kosakowo, a nie Gdyni. Dla Gdyni ta inwestycja to tylko wydatki, a dla Kosakowa droga+kolej to niesamowity rozwój kosztem Gdyni..... Dobra komunikacja, drogi itd. spowoduje, że puste tereny inwestycyjne w
Przyczyna braku porozumienia jest prosta. Budowa wiaduktu z prawdziwego zdarzenia tj. z dużą przepustowością jest kluczowe dla rozwoju gminy Kosakowo, a nie Gdyni. Dla Gdyni ta inwestycja to tylko wydatki, a dla Kosakowa droga+kolej to niesamowity rozwój kosztem Gdyni..... Dobra komunikacja, drogi itd. spowoduje, że puste tereny inwestycyjne w Kosakowie zaczną się zapełniać inwestycjami, które zabrane zostaną z Gdyni. Gdynia m.in. z powodu położenia ma duże ograniczenia w rozwoju, a Kosakowo już nie.
- 313 73
-
2022-10-11 19:58
dlaczego taka retoryka "kosztem"?
Jaki koszt ponosi Gdynia, którego prędzej czy później nie będzie musiała ponieść?
Ta przebudowa to konieczność, tym bardziej jeśli ktoś planował tam lotnisko i kolej dojazdową.
Podmioty istniejące w Gdyni mają ludzi do pracy, ludzie zarobek i miejsce na ziemi.
Tak trudno znaleźć tu synergie?
Tak wielkimi "psami ogrodnika" są pracownicy magistratu?!- 5 1
-
2022-10-11 10:32
Trzymajcie kciuki, żeby buspasa w ogóle nie było. (2)
Jeżeli Gdynia postawi na swoim i wybuduje wiadukt, na którym będzię tylko jeden pas dla aut + buspas to będzie oznaczało, że cały prawy pas Płk. Dąbka od skrzyżowania z Kwiatkowskiego do ronda w Pogórzu będzie przeznaczony na buspas i bedzie jeszcze gorzej niż jest.
- 24 5
-
2022-10-11 16:07
Nie "jeżeli" tylko będzie (1)
To, na co wy wszyscy geniusze nie wpadliście, to że te pasy nie działają 24h/dobę. Będą obowiązywać w konkretnych godzinach
- 3 7
-
2022-10-11 18:49
A w tych konkretnych godzinach bedziesz stal w korku dzien w dzien po 30-40min
- 9 1
-
2022-10-11 10:06
Nie do końca (1)
Szczurek i Łucyk robią wszystko aby utrudnić życie kierowcom aby się przesiedli na komunikację (tylko i**ota zmienia lepszy środek transportu na gorszy).
- 28 15
-
2022-10-12 06:37
Zeby jeszcze bylo sie na co przesiasc... na razie likwiduja kursy w ramach zachety...
- 5 0
-
2022-10-11 10:06
Szczurek kiedy PKM na północ Gdyni? (4)
- 20 10
-
2022-10-11 14:09
O pkm to struka pytaj
- 5 3
-
2022-10-11 12:50
No Oksywie mogą juz dzis ruszyc , wyrwac chcasty z istniejacych peronów i start.
I Gdyni Głównej do Oksywia bez korków w 20 minut.
- 12 1
-
2022-10-11 10:31
Właściwy adresat pytania: marszałek województwa (1)
- 16 10
-
2022-10-11 20:23
to na ....j taki prezydent
co się z pryncypałem nie może dogadać?!
- 4 1
-
2022-10-11 09:17
Patrzę kto tu jest pipą w tym sporze.... (11)
... i są to niestety władze mojego miasta Gdyni ,budowa mostu z jednym pasem plus buspas nie rozwiązuje korków ! Jeden pas mamy w tej chwili - po co budować most dla buspasa ?! To nie zmieni sytuacji - drożność poprawi się o jeden autobus na 15 minut
- 48 12
-
2022-10-11 10:38
Prawdę mówiąc, przy obecnym układzie, gdy mieszkańcy Kosakowa chcą darmo korzystać z dotowanej miejskimi pieniędzmi (10)
... to niech sobie sami budują drogi zapewniające dostanie się do ich mieszkań/domów. Podobnie mieszkańcy innych ościennych gmin. Na dziś Trójmiasto buduje i utrzymuje infrastrukturę dla wszystkich, co jest patologią przy stałym odpływie mieszkańców do sąsiednich, "tańszych" gmin.
- 30 28
-
2022-10-12 06:36
Przypominam, ze DDRy tez sa dotowane z miejskich pieniedzy....
- 1 1
-
2022-10-11 12:47
mam nadzieje ze nie korzystasz z kosakowskich plaż w Rewie i Mechelinkach i Babich Dołach.ani nie skracasz sobie drogi nad (4)
morze przez Kosakowo . Jak równiez nie jedzisz autobusami oplacanymi przez gmine Kosakowo 105, 146, 165 , 173
- 21 12
-
2022-10-11 16:10
Do linii 105,146, 173
jedynie "dopłacają a nie "opłacają". To istotna różnica. I łaski nie robią.
- 14 5
-
2022-10-11 14:22
Babie Doły to akurat Gdynia, nieuku
- 14 1
-
2022-10-11 14:08
Nie, plaże mam w Gdyni (1)
- 11 8
-
2022-10-11 20:21
plaże? w Gdyni?!
kiedy ja w końcu te zajady wyleczę...?!
- 9 4
-
2022-10-11 12:20
tańszych powiadasz... byłoby świetnie. (3)
dla przypomnienia - jadąc ul. Dąbka od strony Gdyni w stronę Kosakowa, po lewej stronie ulicy nadal mamy Gdynię... i to całkiem konkretne zespoły blokowisk... ciekawe czy ktoś się pokusi kiedyś o wyliczenie ile to ludzi/samochodów przypada na Pogórze i Pogórze Górne... rozumiem jednak, że dla niektórych to "margines", dla którego nie warto
dla przypomnienia - jadąc ul. Dąbka od strony Gdyni w stronę Kosakowa, po lewej stronie ulicy nadal mamy Gdynię... i to całkiem konkretne zespoły blokowisk... ciekawe czy ktoś się pokusi kiedyś o wyliczenie ile to ludzi/samochodów przypada na Pogórze i Pogórze Górne... rozumiem jednak, że dla niektórych to "margines", dla którego nie warto "budować i utrzymywać infrastruktury"... przy czytaniu artykułu ze zrozumieniem można też dostrzec, że gm.Kosakowo zgłasza chęć partycypacji w kosztach w wysokości 50%, jeśli przepustowość mostka zostanie zwiększona adekwatnie do potrzeb wynikających z natężenia ruchu.
- 31 5
-
2022-10-11 14:08
(1)
Ale ich podatki nie idą do Gdyni, a korzystają z gdyńskiej infrastruktury głównie. Dlaczego z podatków gdynian ma być fundowany dojazd do tanich noclegowni? Ja wole, by miasto skupiło się na remontach drog w mieście, nie poza miasto.
- 12 8
-
2022-10-11 21:06
dlatego że resztka "byznesów" w tym mieście
nadal potrzebuje ludzi do pracy.
Rentierzy i emeryci zasobności miasta nie podnoszą...- 8 1
-
2022-10-11 14:02
To jest jak z 500+
Dostajesz 500 (tu: 50% partycypacji), z kieszeni wyciągają Ci 700 (poniesione większe koszty obsługi dodatkowego ruchu). Żaden interes.
- 5 5
-
2022-10-11 09:05
Dlatego prowadzone prace są działaniem na szkodę miasta (1)
Natychmiast zaprzestać, namalować buspas, a na istniejącym pasie puścić ruch wahadłowy, zainstalować kamery. Do rozmów z Kosakowem wrócić za 5 lat.
- 24 16
-
2022-10-12 09:08
I fenomenalnie
Ciekawe czy będziesz miał tak samo zaciekłą minę jak chleb dowiozą na 12:00 bo w Gdyni padły wszystkie piekarnie.
Albo kiedy poczekasz sobie dodatkową godzinę w urzędzie bo pani Marzenka nie może dojechać z Mostów. Tylko zamknięty, ograniczony umysł może wyprodukować taką wypowiedź bo tylko zamknięty, ograniczony umysł nie zauważa systemu naczyń połączonych. Iście rosyjskie podejście.- 6 1
-
2022-10-11 08:51
Hahahaha (4)
Gdynia z powodu położenia ma ograniczenia w rozwoju?! Miasto portowe? Gdynia przez lata marnuje swój potencjał i dlatego ludzie stąd uciekają! Ceny mieszkań są dla mieszkańców zaporowe, koszty życia coraz wyższe, miejsca pracy się zwijają, uprzykrzanie życia mieszkańcom na każdym kroku ale za to można coraz szybciej bujnąć się buspasem i to ma przyciągnąć ludzi do Gdyni?
- 50 24
-
2022-10-11 20:35
To uciekaj słoiku już pa pa. Nikt Cię tu nie potrzebuje przyjezdny kartoflu
- 1 4
-
2022-10-11 10:55
Dekady poświęcania dobra mieszkańców dla Januszy którzy po fajki do Żabki jadą samochodem robią swoje. (2)
Nikt nie chce mieszkać na złomowisku.
- 11 21
-
2022-10-12 05:59
ojej....
jeszcze nie oddali prawka za jazdę nachlanym z tłumaczeniem pt, panie władzo ja tylko ten kawałek i tylko po piwo,, ? i aaaa i stąd ta frustracja ;)
- 0 0
-
2022-10-11 20:17
dekady? poświęcenia?
I co w ramach tych "nadludzkich" wysiłków powstało?!
Wizualizacje?
Było nie niszczyć drobnego handu, "kiosków ruchu", osiedlowych sklepików, to "janusz" nie musiałby robić kilometrów za każda pierdołą...
Miasto zbiera owoce własnej nieodpowiedzialnej polityki, tromtadracji "co to nie my" i wchodzenie w spory z zarządcąI co w ramach tych "nadludzkich" wysiłków powstało?!
Wizualizacje?
Było nie niszczyć drobnego handu, "kiosków ruchu", osiedlowych sklepików, to "janusz" nie musiałby robić kilometrów za każda pierdołą...
Miasto zbiera owoce własnej nieodpowiedzialnej polityki, tromtadracji "co to nie my" i wchodzenie w spory z zarządcą dróg krajowych, dzięki czemu mamy skarbonkę bez dna w postaci "estakady".
Darcie kotów z portem. brak umiejętności politycznych, brak obecności na forum kraju i udziału w dużych przedsięwzięciach (przespany TEN-T) pokazuje kwalifikacje...
Za to będąc w "centrum" będzie można spojrzeć na park(ing) centralny i skonstatować, że za 2/3 tego kosztu Rumia wybudowała tunel pod torami magistrali kolejowej...
Więc mam nadzieję, że Kosakowo przyciśnie Gdynię i przyłączy ją do terenu gminy.- 11 4
-
2022-10-11 08:39
(3)
Gdynia poprostu szuka jak zwykle kogoś kto dołoży większą część do inwestycji. Gdynia ma około miliarda długu. Zejdź na ziemię chłopie!
- 35 26
-
2022-10-11 16:29
Gdyni ta inwestycja nic nie daje. (2)
Ten co potrzebuje, niechaj za własne buduje.
- 12 12
-
2022-10-12 06:35
Wiadomo, ze mieszkancy Pogorza tamtedy nie jezdza. Maja zakaz - na bramkach sprawdzaja zameldowanie w Kosakowie.
- 6 1
-
2022-10-11 20:01
"zgoda buduje, niezgoda rujnuje"
a "chatę z kraja" diabli wezmą...
Jak ktoś nie umie znaleźć synergii, to samotnie pod płotem skończy.- 3 0
-
2022-10-11 08:34
Prosze poprawić w ostatnim zdaniu
"położenia" na "zadłużenia" i wtedy wszystko będzie się zgadzało.
- 21 11
-
2022-10-11 08:11
Trzeba było o tym myśleć prędzej, (10)
zanim zamawiane "rampingi" wywindowały w Gdyni ceny wszystkiego, co wiąże się z gruntem, budową, inwestycją. Gdynianie do dziś purpurowieją z dumy, zachwycają się pierwszymi miejscami w wątpliwych ogólnopolskich badaniach i ogłaszają, że są najszczęśliwsi w Polsce. A potem dziwią się, że za mieszkanie na obrzeżach dość przecież przeciętnego miasta, muszą płacić po 10000 zł za metr kwadratowy mieszkania.
- 64 20
-
2022-10-11 17:30
(2)
Ale to nie jest kwestia purpurowienia czy zachwytu nad sobą, umiesz czytać ze zrozumieniem. Kwestia jest jedna: mieszkańcy gminy Kosakowo korkują dojazd do Derdowskiego i Kosakowo nie chce uczestniczyć w kosztach budowy drogi głownie dla ich mieszkańców.
- 13 11
-
2022-10-12 07:52
Kłania się czytanie ze zrozumieniem. Chce uczestniczyć ale tylko jak będzie więcej pasów dla samochodów niż jeden, bo jeśli to ma być na zasadzie 1 pas dla samochodów plus buspas to nic się nie zmieni. Buspas też niewiele da ponieważ autobusów jeżdżących z Kosakowa do Gdyni są może 2-3, z dalszych miejsc typu Pierwoszyno jeden autobus jeżdżący co
Kłania się czytanie ze zrozumieniem. Chce uczestniczyć ale tylko jak będzie więcej pasów dla samochodów niż jeden, bo jeśli to ma być na zasadzie 1 pas dla samochodów plus buspas to nic się nie zmieni. Buspas też niewiele da ponieważ autobusów jeżdżących z Kosakowa do Gdyni są może 2-3, z dalszych miejsc typu Pierwoszyno jeden autobus jeżdżący co pół godziny (i tego raczej nie zmienią ponieważ nie ma kim jeździć). Jaka to korzyść dla Kosakowa płacić za buspas dla dwóch czy trzech przejazdów na godzinę? Przy takiej częstotliwości to i tak każdy będzie wybierał samochód a nie komunikację miejską. Mój przykład - jazda samochodem do pracy to 35-40 min, autobusem plus pkm to min. półtorej godziny przy obecnej częstotliwości komunikacji. Wybór jest prosty...
- 8 0
-
2022-10-11 23:49
chce w 50%
czytaj ze zrozumieniem, zapłacą połowę tylko ma być rozwój tego fragmentu.
- 10 2
-
2022-10-11 11:56
A gdzie w PL jest lepiej mądralo ? Nigdzie dla mnie. (3)
- 15 7
-
2022-10-12 07:47
Wychyl nos poza Gdynię. (2)
- 8 2
-
2022-10-12 09:49
ale widzisz tylko w Gdyni tak duzym miescie jest centrum miasta nad morzem (zatoka) z fajna plaza i przystania i to robi robote (1)
a reszta terenow kuleje.... ja bym wolal zeby Gdynia mocno sie przylozyla do budowy skm na pogorze oksywie, obluze i zeby tych pociagow jedzilo co 10 minut.... a nie te buspasy... dajcie ludzia jedzic samochodami nacieszyc sie szerokimi plynnymi jezdniami....
- 4 2
-
2022-10-12 13:32
Budową kolei to zajmuje się PKP,
czyli Rząd.
- 1 0
-
2022-10-11 10:57
Inne miasta budują drogi dojazdowe(Warszawa, Kraków, Wrocława, Gdańsk) tylko Szczurek jest mądrzejszy i twierdzi, że nie trzeba (2)
- 34 18
-
2022-10-11 11:15
Rozwiązywanie problemów drogowych po "szczurkowemu" (1)
Mamy wąskie gardło bo w obu kierunkach droga z dwóch pasów zwęża się do jednego. Co proponuje ekipa pana Szczurka ??
Zbudujmy nowy wiadukt zróbmy bus pas i nadal przejazd będzie się odbywał po jednym pasie w każdym kierunku.
Takie pomysły wyłącznie u Szczurkowych.
Dobrze że Kosakowo nie chce marnotrawić kasy na takie i**otyzmy.
Albo robi się taką inwestycje która zmienia sytuację albo szkoda marnować kasę.- 65 9
-
2022-10-11 14:05
No to niech kosakowo zamontuje sobie teleport za te oszczędzone fundusze.
- 15 27
-
2022-10-11 07:46
a dlaczego (24)
A dlaczego nie można trochę perspektywicznie zrobić wiaduktu z 4 pasami już teraz a w przyszłości wykorzystywać niektóre jako bus pasy? Chlapnąć farbą jest nieco łatwiej niż zbudować nowy wiadukt.
- 338 34
-
2022-10-12 07:12
Żadnych buspasów! Zbudować porządny wiadukt, to buspasy nie będą potrzebne
- 3 2
-
2022-10-11 09:52
Bo liczba pasów nic nie zmienia (7)
na dłuższą mete wszystko się zakorkuje tak czy inaczej. Zobacz kiedy wybudowano obwodnicę i jaki był ruch, kiedy oddawano ją do użytku. I zobacz, jak wygląda teraz.
- 13 9
-
2022-10-11 20:40
a kontenerów ile wożono wtedy?
Problemem obwodnicy nie jest ruch osobowy a ciężki ruch towarowy.
- 3 1
-
2022-10-11 16:10
No i niech sobie bedzie ten korek, im dalej sie zacznie, tym bedzie mniejszy. I nie bedzie stac na wiadukcie.
- 2 0
-
2022-10-11 13:20
Bo trzeba myśleć przyszłościowo a nie żyć dniem dzisiejszym (2)
Gdyby od razu wybudowali po 3 pasy jak teraz robią to w niektórych miejscach to nie trzeba by teraz dobudowywać trzeciego pasa na obwodnicy. Plany już są od jakiegoś czasu ale kiedy to zrealizują ? To są olbrzymie koszty.
- 3 6
-
2022-10-11 16:56
W czasie jak robiono obwodnicę, to robiono przyszłościowo po 2 pasy w jednym kierunku. (1)
Jadąc przez całą obwodnicę byłe okresy pustki na jej całej długości. Nikogo nie wyprzedziło się, ani nikt nie wyprzedzał. Samochodów było tyle, że mogła je wszystkie policzyć jedna osoba.
- 7 1
-
2022-10-12 09:01
Litości
Ludzie obwodnica była planowana co najmniej z miejscem na trzeci pas, ale kochane polski oszczędności spowodowały wycofanie się z tego i koszty calkowite mamy parokrotnie wyższe. System drogowy to nie tylko wygodne przemieszczanie mieszkańców ale też transport. Uwielbiam przykłady z USA "o 5 zakorkowanych pasach autostrady" ludzie w połowy tej
Ludzie obwodnica była planowana co najmniej z miejscem na trzeci pas, ale kochane polski oszczędności spowodowały wycofanie się z tego i koszty calkowite mamy parokrotnie wyższe. System drogowy to nie tylko wygodne przemieszczanie mieszkańców ale też transport. Uwielbiam przykłady z USA "o 5 zakorkowanych pasach autostrady" ludzie w połowy tej infrastruktury nie mamy, nie mówiąc o populacji. Najpierw osiągnijmy pewien poziom i wtedy planujmy żeby nie popadać w betonowanie. 3 pasmowa droga eskpresowa/autostrada otaczającą miasto i/lub tranzyt do innego, to nie to samo co 5 pasmowa droga przez centrum miasta.
- 3 1
-
2022-10-11 11:46
Niektórzy ciągle wierzą w odchudzanie metodą popuszczania pasa (1)
- 6 6
-
2022-10-11 20:40
a niektórzy mylą
przyczyny ze skutkami.
I zamiast badać sprawę przyjmują z góry założoną tezę.
Oraz wnioski (błędne) wdrażają metodami hunwejbinów.- 2 2
-
2022-10-11 09:03
bo Gdynia nie chce więcej samochodów z Kosakowa (2)
zapraszamy autobusami
- 25 20
-
2022-10-11 11:44
A z Gdyni-Pogórza to kto jeździ tamtędy samochodami ? (1)
- 13 4
-
2022-10-11 14:03
Frajerzy, którzy uwierzyli deweloperowi
- 10 5
-
2022-10-11 08:59
Wiesz, może dlatego, że to tyle kasy jakiej nie zarobisz do końca życia?
- 4 1
-
2022-10-11 08:37
(4)
To proste, pooglądajcie sobie jak powstają korki. Nawet jak będzie 5 pasów to i tak będą powstawały korki z biegiem czasu.
Polecam poczytać o autostradach w USA jak myśleli, że będą poszerzać i zacznie działać ;)- 34 31
-
2022-10-11 20:37
a widzisz różnicę skali?
Może coś zbliżonego do naszych uwarunkowań?
Skandynawskie miasto, drugie w Danii (a rozmiaru Gdyni) ma trzy obwodnice 2+2 (autostrady) i dogodne drogi promieniowe o podobnych parametrach. Również "w centrum" mają stocznię (mniejszą), port (większy i właśnie rozbudowywany o 100%) i linię kolejową z zapleczem.
Dziesiątki lat ewolucyjnego rozwoju...- 7 0
-
2022-10-11 10:46
Gdynia i Kosakowo to nie miasto w USA
nie ta liczba mieszkańców, inne potrzeby komunikacyjne. W większości miejsc 2 pasy + buspas w zupełności wystarczają
- 14 2
-
2022-10-11 10:16
I co o tych autostradach ? tzn że mamy stać na zawsze w korkach bo w stanach za dużo autostrad zrobili ? opanuj się. (1)
Poza tym w USA był problem z tym że autostrady miały za dużo pasów, po 4-5 a nie jak u nas po 2. Więc serio Twoj post jest z d..py
- 12 8
-
2022-10-11 10:32
Jeśli nie zrozumiałeś jego sugestii to przetłumaczę
Nieważne, jaka skala inwestycji - mieszkając w słabej lokalizacji zawsze będziesz stał w korkach
- 12 6
-
2022-10-11 08:20
w urzędach tego nie kumają (5)
oni tylko kumają jak od portu kolejne tereny pod deweloperkę zabrać
- 40 10
-
2022-10-11 17:17
To niechaj idą na całość. (1)
Zlikwidować trawniki, zlikwidować całą infrastrukturę, zalać betonem i asfaltem niechaj sobie wszyscy jeżdżą jak chcą, niech stawiają swoje auta gdzie i jak chcą. A tak po prawdzie, zacznijcie wreszcie przestrzegać istniejące przepisy, a zrobi się nagle więcej miejsca. Korki powodują durnie, którzy muszą wjechać na skrzyżowanie, jak jest brak
Zlikwidować trawniki, zlikwidować całą infrastrukturę, zalać betonem i asfaltem niechaj sobie wszyscy jeżdżą jak chcą, niech stawiają swoje auta gdzie i jak chcą. A tak po prawdzie, zacznijcie wreszcie przestrzegać istniejące przepisy, a zrobi się nagle więcej miejsca. Korki powodują durnie, którzy muszą wjechać na skrzyżowanie, jak jest brak możliwości opuszczenia. Szybcy i wściekli durnie, którym przepisowe 50 to tylko połowa ich chęci jazdy, a póżniej płaczą i wymyślają, że jakaś katapulta i jadący filmowcy z telefonami w rękach i aby coś nagrać zwalniają niemal do zera.
- 4 3
-
2022-10-12 07:45
Szkoda że decydenci nie chcą zobaczyć dlaczego ten odcinek się blokuje, może kiedyś ktoś zechce zobaczyć że sekwencja świateł na Kwiatkowskiego na odcinku od Płk Dąbka do Estakady nie ma nic wspólnego z logiką
- 2 0
-
2022-10-11 10:22
(2)
auta przejadą i co dalej? gdzie zaparkują w Gdyni?
- 11 9
-
2022-10-12 10:08
A muszą parkować w Gdyni?
Może wcale tam nie jadą?
- 1 1
-
2022-10-12 07:59
I tak wjadą ale po postoju w korku
- 0 1
-
2022-10-11 07:52
Moim zdaniem powinny być po dwa pasy w każdym kierunku (24)
Jak już robić taką inwestycję to robić tak by starczyła i funkcjonowała na długie lata
- 387 21
-
2022-10-11 09:48
Buspas praktycznie tylko dla jednego autobusu nr 194 ? (1)
- 14 6
-
2022-10-12 07:28
Polecam sie dowiedzieć co tam jezdzi, a nie glupoty pisac
- 0 2
-
2022-10-11 09:04
a potem te samochodziki magicznie będą się mieścić w centrum
- 13 7
-
2022-10-11 08:29
po wybudowaniu nowego tak bedzie , tylko Gdynia chce od razu zabrac dwa pasy na bus pasy , czyli dla ,,zwyklych" uzytkownikow (20)
bez zmian dalej tylko dwa
- 19 6
-
2022-10-11 09:03
I dokładnie tak powinno być (19)
Kierowcy nie są sami na świecie
- 21 40
-
2022-10-11 18:15
Psujecie miasto
Skąd się w Gdyni biorą tacy ludzie?
- 2 2
-
2022-10-11 09:47
Autobusy też nie są same na świecie (10)
Nie rozumiem zwolenników buspasów. Jeśli byłaby gwarancja, że po buspasie autobusy będą jeździły co minutę, od rana do wieczora, 7 dni w tygodniu, to jeszcze miałoby to jakiś sens (chociaż nie urządzałoby to osób, których start i koniec podróży nie są przy linii autobusowej). Natomiast zabieranie pasa dla autobusu jeżdżącego raz na 10 czy 20 minut jest tylko zwykłym zwężaniem jezdni, i nikt, nawet pasażerowie autobusów, nie będą mieli pożytku z pustego asfaltu.
- 25 11
-
2022-10-11 10:03
o jednym zapominasz (9)
im szybciej i sprawniej jedzie autobus tym mniej jest ich potrzebnych. w korku "co 5 minut" oznacza czasem kilkaset metrów a bez korka (np na buspasie) 5min to nawet 3km. więc z definicji obecność buspasów powoduje że aż taka częstotliwość nie jest potrzeba.
- 9 10
-
2022-10-11 12:37
(3)
To utopia Panie, działa jeśli ludzie będą jeździli busami, a nie będą bo nie dojeżdżają pod ich dom. Prawda jest taka, że ludzie stoją w korku, a obok stoi pusty buspas, i raz na 10min przejedzie bus, czasami pełny, czasami pusty, bez różnicy, ludzie dalej stoją w korku.
- 8 4
-
2022-10-11 14:04
To już tylko i wyłącznie ich wybór
- 2 2
-
2022-10-11 12:57
(1)
nie stoją jeśli jadą tym autobusem
- 5 5
-
2022-10-11 20:47
ale co odstoją w ciepłym, własnym samochodzie
to pasażerowie autobusu odstoją w trakcie zimnej drogi do i na przystanku.
Więc zysk żaden.
Na dodatek użeraj się z biletami... I planuj podróż na poziomie strategicznej logistyki...
Ludzie, ludziom...- 4 2
-
2022-10-11 10:22
(4)
Jeśli autobus jeździ "co 5 minut", to w trakcie godziny buspas przez 48 minut jest zupełnie pusty, jego przepustowość wynosi okrągłe zero. Zakładając twoją prędkość korkową, przez te 48 minut mogłoby tamtędy przejechać nawet do 1000 samochodów, czyli ponad 1000 osób. Niestety nie przejedzie ani jedna, bo pas musi być pusty.
- 13 9
-
2022-10-11 11:21
logika mieszkańca z tablicami GPU
- 9 7
-
2022-10-11 10:59
Niezależnie od ilości pasów, drogą przejedzie tyle samo samochodów.
To nie drogi, a skrzyżowania limitują ruch. Po prostu korek będzie 2x dłuższy i będzie się poruszał 2x szybciej.
- 5 4
-
2022-10-11 10:35
A te samochody u celu się zdematerializują?
- 2 7
-
2022-10-11 10:27
Niby tak ale bez buspasów potrzeba kilkakrotnie więcej autobusów żeby zapewnić częstotliwość co 5 minut. Zobacz co się dzieje po południu na Karwinach - z jednego miejsca widzisz 4 autobusy/trolejbusy tej samej lini co kilkaset metrów i one jadą w odstępnie 5 minut własnie. Bez korka ten 5 minut wcześniej były już na Dąbrowie a ten poprzedni
Niby tak ale bez buspasów potrzeba kilkakrotnie więcej autobusów żeby zapewnić częstotliwość co 5 minut. Zobacz co się dzieje po południu na Karwinach - z jednego miejsca widzisz 4 autobusy/trolejbusy tej samej lini co kilkaset metrów i one jadą w odstępnie 5 minut własnie. Bez korka ten 5 minut wcześniej były już na Dąbrowie a ten poprzedni dopiero by ruszał w Orłowie. Buspas pusty przez większość czasu taki właśnie ma być. Pomijam już to że szerokie drogi dla samochodów też przed większość doby są puste... a jakoś nie słychać głosów że średnio w ciągu dobry wystarczy 0,72 pasa tylko wołanie o więcej i więcej.
- 7 4
-
2022-10-11 09:37
(2)
Ja bym proponował z każdej ścieżki rowerowej zabrać połowę szerokości na pas dla hulajnóg... rowerzyści nie są sami na świecie!
- 24 7
-
2022-10-12 13:53
Ja bym proponował połowę twego mózgu oddać potrzebującym.
Jest jeden problem: połowa z niczego to nic.
- 0 0
-
2022-10-11 10:34
Toć de facto to zrobiono wprowadzając nakaz jazdy hulajnogami po DDR
- 8 1
-
2022-10-11 09:36
tylko potem nie płacz jak do szpitala nie dojdziesz (3)
na czas lub jak karetka lub straż będzie jechała za długo....
- 18 11
-
2022-10-11 10:06
Karetka, straz, a takze kazdy samochod prywatny w sytuacji awaryjnej, skorzystaja z buspasa. (1)
- 13 2
-
2022-10-11 21:10
Ratownik
Karetka do Kosakowa to ze stacji Puck
- 2 0
-
2022-10-11 09:54
karetka się zmieści
wiesz, włącza sygnały, inni zjeżdżają na bok i już. Szerokość pasa ruchu to ok. 3,5m, dwa pasy to 7m. Szerokość samochodu osobowego czy karetki to ok. 2m
- 9 12
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.