• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa linii tramwajowej sparaliżowała ruch na Chełmie

Maciej Naskręt
23 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Łostowickiej i ul. Wilanowskiej spowodowała, że mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska spóźnili się do pracy nawet o godzinę.



Wielkie korki tworzyły się od rana na Chełmie po zamknięciu części ul. Witosa. Utrudnienia związane są z budową linii tramwajowej na Orunię Górną.



Korek na ul. Wilanowskiej w Gdańsku. Film nadesłany przez pana Jarosława, czytelnika trojmiasto.pl.

W poniedziałek wieczorem na Chełmie zmieniono organizację ruchu. Powód? Ruszyły prace przy budowie linii tramwajowej na Orunię Górną. Efekt? We wtorek rano kierowcy utknęli w ogromnym zatorze na dojeździe do al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska od strony Ujeściska i Zakoniczyna.

Portal Trojmiasto.pl był rano w miejscach, gdzie wytworzyły się największe korki.

Wyłączenie z ruchu ok. 300-metrowego odcinka ul. Witosa zobacz na mapie Gdańska kompletnie zatkało skrzyżowanie ul. Łostowickiej, ul. Warszawskiej i ul. Wilanowskiej. zobacz na mapie Gdańska Pokonanie tego skrzyżowania i całej ul. Wilanowskiej, co zwykle zabiera ok. 5-7 minut, teraz zajmowało nawet 45 minut. Tyle samo trwał przejazd ul. Warszawską w stronę Chełmu

Zobacz, jak wygląda organizacja ruchu na Chełmie po zamknięciu ul. Witosa. Zobacz, jak wygląda organizacja ruchu na Chełmie po zamknięciu ul. Witosa.
Kierowcy radzili sobie jak mogli, część z nich zdecydowała się na objazdy. Niektórzy z nich - głównie mieszkańcy Chełmu - zjechali do centrum Gdańska ul. Cienistą zobacz na mapie Gdańskai ul. Zaroślak zobacz na mapie Gdańska. Tam jednak czekał na nich już korek na Trakcie św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska.

Podobny los spotkał kierowców, którzy wybrali dojazd do Śródmieścia ul. Świętokrzyską zobacz na mapie Gdańskaul. Małomiejską zobacz na mapie Gdańska.

- Cieszę się z budowy tej linii tramwajowej i Nowej Łódzkiej, ale myślałem, że utrudnienia nie będą tak duże. Straciłem w korku na ul. Warszawskiej ok. pół godziny. Szkoda, że wszystkie przebudowy rozpoczęto niemal w tym samym czasie, to nie ułatwia życia - komentował sytuację pan Dariusz.

- To jest horror. Stoję w korku już 45 minut, a mieszkam przy ul. Sosnkowskiego. W tym czasie przejechałem zaledwie 1,5-kilometra. Nic się nie posuwa do przodu. Jeszcze gorzej jest na ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska i ul. Małopolskiej. Widziałem, jak wielu kierowców zostawiało auta na przydrożnych parkingach - relacjonował pan Marcin, który stał w korku na ul. Wilanowskiej.

Czy zmiana organizacji ruchu na Chełmie została dobrze przygotowana?

Kierowcy mają rację, że utyskują na drogowców. Zmiany powinny być wprowadzone - jak dzieje się zawsze - w weekend, by kierowcy przywykli do nowej organizacji ruchu. Poza tym drogowcy nie zakryli drogowskazów do Centrum Obsługi Pojazdów, co sprawiło, że wielu kierowców niepotrzebnie wjeżdżało na skrzyżowanie przy nim.

Utrudnienia na Chełmie potrwają co najmniej do wiosny przyszłego roku. Mają one związek głównie z przezbrajaniem sieci podziemnych i przebudową linii ciepłowniczej w ciągu ul. Witosa. Trzeba będzie tam wykonywać głębokie przekopy, niejednokrotnie w poprzek jezdni.

Budowa linii tramwajowej od pętli na Chełmie w kierunku Oruni Górnej (i tam wykonanie nowej pętli) to inwestycja realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap III. Szacunkowy koszt projektu określono na kwotę 697 mln zł. Nowe torowisko ma być gotowe w maju 2012 r.

Obok budowy torów tramwajowych, w tym samym czasie zostanie wybudowana także dwujezdniowa ulica Nowa Łódzka na odcinku od ul. Łostowickiej do ul. Świętokrzyskiej. Oba przedsięwzięcia nadzoruje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Budowa linii tramwajowej z pętlą na Ujeścisku i nowej drogi pochłonie ok. 111 mln zł. Oba zadania realizuje gdyńska firma budowlana MTM.

Masz pomysł na usprawnienie ruchu w obrębie ul. Witosa na gdańskim Chełmie? Napisz do nas e-mail. Najciekawsze sugestie przeanalizujemy wspólnie z drogowcami.

Opinie (599) ponad 20 zablokowanych

  • Każdy jeździ na pamięć (45)

    Nikt nie patrzy na znaki to się robią korki. Żadna nowość.

    • 256 45

    • norma w Gdańsku (5)

      a jakoś nikt z organizatorów remontu nie wpadł na genialny pomysł żeby bokiem zrobić jakiś dodatkowy przejazd/objazd tymczasowy choćby z płyt betonowych....

      • 30 29

      • (3)

        "Trzeba będzie tam wykonywać głębokie przekopy, niejednokrotnie W POPRZEK jezdni"
        nie dałoby się tego zrobić

        • 15 1

        • na witosa - a przy dojeździe do AK dla skręcających w prawo mogli zrobić dodatkowy pas (2)

          a tak to się korkuje

          • 0 0

          • dodatkowy pas (1)

            w ramach tymczasowej organizacji ruchu będzie można ześrodkowego pasa skręcać w prawo

            • 0 0

            • skad to info??

              skad to info?? o dodatkowym pasie??

              • 0 0

      • Precz z preczem

        • 2 0

    • nic nowego, ważne budować, zamknąć drogę a ludzie latać mają (26)

      • 9 17

      • (25)

        ludzie mogą w 5 osób jednym samochodem do centrum jechać a nie każdy dupe wiezie i płacze że się nie posuwa. Połowa by mogła na piechotę chodzić ale przecież deszczyk spadł więc trzeba dziecko do szkoły zawieść bo kaloszy nie założy. Po to od tygodnia była tablica żeby się przygotować! Pojechać rowerem, przejść pieszo, umówić z sąsiadem.

        • 52 17

        • wożenie d..py wg mnie (23)

          zapraszam Cię abyś z dzielnic południowych - komunikacją miejską lub piechota odstawił dzieci (jedno do szkoły drugie do przedszkola - których jest 'zatrzęsienie' na południu) a potem w ten sam sposób dotarł do pracy, jeżeli wyrobisz się w mniej niż 2 godziny gratuluję, od 8 lat mieszkam na południu i oprócz wykonania 100m ul. Świętokrzyskiej i 100m ul. Niepołomickiej nic nie zostało zrobione (nie licząc mnóstwa nowych osiedli). Super promocja do osiedlania się w Gdańsku i wychowywania przyszłych Gdańszczan. Zamieszkanie w Gdańsku było największym moim błędem życiowym - pracuję od 10 lat w Gdyni i niestety mam porównanie rozwoju 2 miast.

          • 32 14

          • (6)

            nie płacz tylko się przeprowadź. oszczedzasz zasiedlając peryferie, więc tracisz czas w korkach.

            • 25 13

            • oczywiście (5)

              a jak mi się świat nie podoba to mogę odejść lub polecieć na marsa, nie na tym polega rozwój miasta, że wszyscy mieszkają w centrum, tylko na rozsądnym planowaniu - dla przykładu gdy jestem w Warszawie poruszam się tylko komunikacja miejską gdyż całkowicie spełnia swoje zadanie - w Gdańsku jest po prostu paranoiczna (proponuje m.in sprawdzić ceny biletów miesięcznych i zakres)

              • 23 10

              • (4)

                bilet miesieczny na tram+autobus kosztuje niecale 100zl
                skoro to dla ciebie duzo to tym bardziej nie stac ciebie na mieszkanie w centrum. kazdy zdrowo myslacy czlowiek nie wyprowadza sie na paryferie gdanska. nie trudno bylo sie domyslic jak bedzie wygladal dojazd itd.
                Najpierw sprawdza sie polaczenia komunikacyjne a potem kupuje mieszkanie. a u nas to zawsze na odwrot a potem lament na forach.
                polecam przymorze i osiedle 3 zagle

                • 11 19

              • bob ma rację (3)

                Jak w temacie: bob ma rację... Nie można oskarżać kogoś, że kupił mieszkanie w złym miejscu i cierpi z własnej winy :/ Bzdura. Miasto powinno NAJPIERW zbudować drogi, a potem zezwalać na budowę nowych osiedli... niestety w Gdańsku wciąż wybierany jest BUDYŃ, który tylko leci na kasę inwestorów, ale dróg budować nie zamierza...

                A ludzie nie są jedynie super bogaci, którzy mogą mieszkać w centrum i biedni, którzy nie mają prawa do zakładania rodzin i mają mieszkać w socjalu albo z rodzicami do końca życia :/ Co za logika.. jak mnie stać na mieszkanie - to je kupuję, bo gdzieś mieszkać trzeba. A dojazd powinien być zapewniony....

                • 17 8

              • (1)

                Lilifka ale rozumiesz, że miasto nie może zakazać budowania osiedli, tak? Mamy wolny kraj a to oznacza możliwość budowania osiedli w kiepsko skomunikowanej dzielnicy i tyle w temacie.

                • 6 12

              • No nie do końca. Jest jeszcze coś takiego jak plany zagospodarowania przestrzennego, w których miasto może ograniczyć budowę osiedli. Tylko że do tego to trzeba dobrych władz miejskich, a nie takich tam budyniów...

                • 13 3

              • ...mieszkam już ponad 40 lat na Żabiance na końcu ulicy Gospody. Oświetlenie ulicy zrobili chyba z 10 lat temu. A nawierzchnię jezdni i chodnik wykonali dopiero teraz jak postawili Ergo Arenę. A że co poniektórzy pyszczyli, to te roboty nie wykonano w/g projektu. Jak mały deszczyk popada, to jest takie miejsce które notorycznie było i jest zalewane i trzeba uciekać przed każdym przejerzdżającym autem. Z tego powodu na chodniku jest pełno błota i śmieci naniesionych przez wody opadowe, których nikt nie sprząta. Jedynie jezdnię przy krawężnikach mechanicznie w nocy zamiatają. A wy chcielibyście od razu wszystko. Poczekajcie trochę jak wam coś poważnego wybudują to i drogi z oświtleniem doprowadzą ...cierpliwości KOCHANI. A tramwaj to mieliśmy od początku tylko mijankowy po jednym torze. A dziś jak tam koś napisał to macie bardzo dobrze bo każdy woli jechać w korku aby tylko nie zrobić za duo kroków.

                • 6 0

          • (13)

            Ja od 2 lat jeżdżę do Gdyni z Ujeściska i zajmuje mi to max. 1,5 godziny wożenie du..y niejaki bob i to komunikacją. Chudnij

            • 11 3

            • z ogromną chęcią (nawet próbowałem) (12)

              tylko nijak nie jestem w stanie zwieźć w ten sposób dzieci do przedszkola i szkoły (na razie są za małe na samodzielny dojazd)

              • 8 2

              • (10)

                Spacerek! Też nie umiesz?

                • 5 13

              • (8)

                Wszędzie daleko nie? Chcę mieszkać w mieście, ale z dala od hałasu i od Centrum, ale żeby wszystko było blisko, ale nie za bardzo bo hałas. Sklepy blisko, ale trochę dalej bo te dostawy. Komunikacja zła bo daleko, ale protestujmy bo za blisko!!! Polak maruda!

                • 27 13

              • koniec (7)

                sprawa jest prosta - nie mogę znaleźć odpowiedzi jak można pozwolić na budowę kilkudziesięciu osiedli przy zachowaniu sieci drogowej z lat 50tych, po prostu nie zgadzam się z tą polityką, a nie marudzę

                • 35 3

              • (6)

                to po co kupowales tam mieszkanie??? trzeba bylo wybrac lepszego dewelopera i kupic mieszkanie na normalnych dzielnicach a nie na zadupiu

                • 9 19

              • Gdańsk jest strasznym miastem. (1)

                Mieszkam tutaj od 2,5 roku niedaleko ulicy Pagórkowej przy ul. Kartuskiej. Komunikacja miejska w tej części Gdańska jest tragiczna. Jednak nie to jest najgorsze w tym mieście. Dużo gorsi są ludzie, którzy tu żyją, tak zwani "rodowici gdańszczanie". Nie chce sprowadzać wszystkich do jednego poziomu ale cholera mnie bierze czytając, jak jeden dzieciak z drugim głoszą, że jedyny słuszny wybór to mieszkanie w ścisłym centrum miasta. Dyskusja z wami chyba nie ma sensu bo sprowadza się do tego samego jak dyskusja z moim kolegą, który uznał, że jeżdżenie samochodem po trójmieście jest idiotyzmem. Tyle, że on mieszka z rodzicami w starej kamienicy zaraz przy gdańskiej starówce. Kiedy imbecyle zrozumiecie, że Gdańsk nie może rozwijać się dalej na północ tylko musi, MUSI rozbudowywać się też na południe.

                A pajaców z pomysłami porzucenia samochodów generujących korki oraz komunikacji miejskiej, której koniec końców w Gdańsku NIE MA na rzecz jazdy na rowerze pozwolę sobie pominąć bo nie mam na was siły.

                • 13 7

              • Re. W Gdańsku najgorsi są LUDZIE.

                A nie pomyślałeś, że Gdańszczan (jak to ich nazywasz "rodowitych"), którzy przez kupnem mieszkania POMYŚLELI i wydali więcej kasy na mieszkanie w lepiej skomunikowanej dzielnicy (często zamiast stanu surowego kupując mieszkanie do remontu w starym budownictwie, decydując się na nieco mniejszy metraż itp) tak by dzieciaki miały blisko do szkoły i przedszkola, cholera bierze kiedy czytają wieczne marudzenie tych co chcąc zaoszczędzić kupili mieszkanie w dzielnicach bez infrastruktury?

                Przecież każdy kto kupował tam mieszkanie wiedział (a przynajmniej powinien wiedzieć) w co się pakuje. Nikt ich tam pod przymusem nie osiedlał.

                Nie twierdze jednak, że wszyscy powinni mieszkać tylko w ścisłym centrum tak jak Ci się wydaje.

                To oczywiste, że wciąż potrzeba dużo nowych mieszkań a miasto musi się rozwijać na południe ale oprócz tego w lepiej skomunikowanych dzielnicach jest jeszcze wiele miejsc, które również można zabudować.

                Przecież wszystkie dzielnice w pobliżu torów SKM i między nimi a morzem są dość dobrze skomunikowane i nie brakuje tam podstawowej infrastruktury. Dzieci można w kilka minut odprowadzić do szkoły, w wielu przypadkach zamiast samochodu można skorzystać z komunikacji miejskiej a miłośnicy aktywności fizycznej nie maja problemów by przemieszczać się na rowerem bo nie brakuje dobrych ścieżek.

                Zamiast tak intensywnie (że infrastruktura nie nadąża) zabudowywać południe deweloperzy mogli stawiać również więcej nowych mieszkań w innych częściach miasta. Problem w tym, że bardziej opłacało im się zabudowywać tanie grunty na obrzeżach bo ludzie chętnie kupowali tańsze mieszkania. Kupowali niezważając na wszelkie ich braki i wady.

                Kto wie, może sytuacja wyglądał by inaczej gdyby nie na rynku było tak wielkiego zapotrzebowania na nowe mieszkania a ludzie nie brali wszystkiego jak leci.

                Na nowych osiedlach nie ma często nawet takich podstawowych elementów jak choćby wózkarnie ale po co je budować skoro ludzie i tak kupią mieszkania...

                Racje mają Ci którzy piszą, że razem z osiedlami powinna powstać odpowiednia infrastruktura. To, że jednak powstały osiedla bez infrastruktury to również wina ludzi którzy tak ochoczo te mieszkania kupowali mimo oczywistych braków.

                Gdyby te mieszkania nie schodziły to deweloperzy nie budowali by tam kolejnych bloków albo sami zadbali o poprawę infrastruktury chociażby budując przy nich przedszkola itp.

                Miejscy urzędnicy i planiści niestety nie mieli kontroli nad szybkością zabudowy tych (w większości prywatnych) terenów. To oni co prawda odpowiadają za plan zagospodarowania ale dziwne by było gdyby przewidzieli tam inne funkcje niż mieszkalna. Resztę zrobił wolny rynek.

                Teraz miasto ma obowiązek zorganizowania komunikacji do nowych osiedli i powinno to jak najszybciej zrobić ale oczywiste jest, że nie wszystko powstanie od razu.

                Podsumowując, miasto musi się rozwijać na południe ale to jak ten rozwój wygląda w dużej mierze zależy o rynku czyli po części od samych kupujących.
                W sporej mierze sami są sobie winni, że teraz stoją w korkach odwożąc dzieci do przedszkola... i choć współczuje im i uważam, że miasto powinno się tym szybko zająć to wkurza mnie ich ciągłe narzekanie i obwinianie wszystkich innych niż siebie za to w jakiej się znaleźli sytuacji.

                • 6 2

              • (2)

                Jesteś dupkiem. W tym chorym mieście są chore ceny i normalny człowiek może kupić mieszkanie tylko na "peryferiach". No ale gdańszczanie to z reguły gnoje "wielkomiejskie", którym to do głowy nie przychodzi, bo mają mieszkanie po babci.

                • 7 6

              • Gadanie, na takich na przyklad Stogach tramwaj jest od zawsze, w kilkanascie minut jest w centrum i jest masa pastwisk i ogrodkow do zabudowania. Malym kosztem jest tez zrobiona dwupasmowka, jedno pasmo juz jest wzdluz tramwaju. Blisko las i morze - raj w srodku miasta. A "bandziorki" zniklyby wtedy w tlumie. Ale ziemia drozsza pewnie o 10zl na metrze to deweloperzy nie buduja...

                • 5 0

              • jno ma całkowitą rację.

                a co do "Re. W Gdańsku najgorsi są LUDZIE." to uważam, że nie masz pojęcia o czym właściwie piszesz. Właśnie o takich ludziach jak ty pisze w moim poprzednim poście.
                Ludzie, którzy zajmują się planowaniem zabudowy są odpowiedzialni za aktualny stan rzeczy a nie wolny rynek. Gdyby nie były wydawane pozwolenia na budowę tych wszystkich osiedli deweloperzy zabraliby się za budowę w innych częściach miasta to jest całkiem logiczne. Jednak pomyśl mistrzu ekonomii, że gdyby nie te wszystkie TANIE mieszkania to gDAŃSK w ogóle by się nei rozbudowywał. Stanąłby w miejscu i mieszkalibyście dalej w tej zapyziałej wsi. A JAKO ŻE KUPIŁEM MIESZKANIE NA POŁUDNIU I PŁACĘ TUTAJ PODATKI TO KU**A MAĆ MAM PRAWO WYMAGAĆ, OCENIAĆ I NARZEKAĆ! A wszystkich gDAŃSZCZAN, których denerwuje moje skamlenie mam serdecznie w .... Tak jak i ciebie.

                • 2 1

              • to nie jest zadupie

                w każdym razie nie większe niż żabianka czy przymorze, bo jak w końcu ten tramwaj powstanie, to dojedzie się do centrum szybciej niż z w/w dzielnic...kwestia tylko zdywersyfikowania dojazdów, a nie trzepania 100 nowych osiedli wokół jednej starej jednopasmowej drogi

                • 2 3

              • spacerek

                oczywiście ok 1,5 godziny spacerkiem - gratuluję pomysłu, świat nie jest taki prosty jak się wydaje

                • 11 4

              • Ile lat?

                Ile lat mają Twoje dzieci?

                • 1 1

          • To się wyprowadź i problem z głowy. :)

            jak wyżej.

            • 3 3

          • to się wyprowadz a nie marudź

            zasłanianie się dziecmi - kto kazał ci dzieci robić? Nie masz dzieci - nie masz problemów, proste. Ale lepiej pokomplikować sobie życie, żeby nudno nie było, co??:)

            • 0 3

        • jesteś rozgarnięty?

          wierzysz w to co piszesz?

          • 4 0

    • to kolejny przykład,że Gdańsk stoi (1)

      • 4 5

      • Gdańsk stoi od ponad 1000 lat

        • 10 2

    • .. wybraliscie ministranta to macie i bardzo dobrze wam prostaki!!! (1)

      stójcie w korkach nie tylko 4-godziny, ale nawet 4-lata!!!!
      Ministrant przez 12-lat nie zrobił zadnej nowej drogi w waszej dzielnicy, a mimo to wybraliście go, teraz zamyka wam te zbudowane za komuny, gdy innych nowych dróg, gdzie mozna by spokojnie objechać remontowana ulice nie ma!
      Brzydzi mnie PiS, ale ciesze sie, ze wasz bog wynagradza was za wybór ministranta .stójcie w korkach, nawet 4-lata!!!

      • 24 7

      • a co z eunuchem?

        • 1 0

    • Do wszystkich zainteresowanych

      Mieszkam na osiedlu Zakoniczyn od 20-stu lat.Jak się tu wprowadzałem do wybudowanego domu dookoła były pola i łąki.Ale były plany zagospodarowania przestrzennego o wybudowaniu Nowej Łódzkiej.Właścicieli gruntów pod drogę wywłaszczono 15-cie lat temu i tylko po to aby ziemia leżała odłogiem tyle czasu.Zakończenie inwestycji na skrzyżowaniu Łódzkiej i Świętokrzyskiej i tak nic nie pomoże bo wszyscy spotkamy się na zakorkowanej od Chełmu Armii Krajowej,nie licząc dojazdu do pętli na Świętokrzyskiej.

      • 16 3

    • a Spacerowa? też na pamięć? tam zawsze było poza zabudowanym a do k... wszyscy nawet w nocy jadą 50... (1)

      • 2 0

      • bo to Spacerowa przecież, nie Ekspresowa

        ;)

        • 0 0

    • Też pewno jezdzisz na PAMIEC

      A wystarczyło by położyc plyty za stacją od wilanowskiej do milskego.i ddatkowo po c te swiatła tm działaja

      • 3 0

    • Dziękujmy budyniowi

      za wszystko, co nam dał. Wam, wyborcy peło, budyń mógłby napluć w twarz a powiedzielibyście że to deszcz

      • 2 3

    • Patrzyć na znaki i

      uważać, a nie narzekać jak budują. Niech budują, malkontencie.

      • 1 0

    • a widziałaś te debilne znaki?

      • 0 0

    • beznadziejne oznakowanie jak zwykle, tuż przed samym skrzyżowaniem, jak już tkwisz na nieodpowiednim pasie, masakra!!!
      kiedy nasi drogowcy nauczą się oznaczać i zabezpieczać remontowane drogi???

      • 0 0

  • Więc jaka jest Twoja propozycja i coś bys napisał jakby nie było tej inwestycji?

    • 1 1

  • Spoko (5)

    tylko spokój może nas uratować :)

    • 141 6

    • Głosowaliście na barana to jakaś kara musi być (1)

      Korki obiecał to i dotrzymuje słowa

      • 21 7

      • Podwyżki cen wody i czynszów też obiecał ...

        i też będą :-) słowny człowiek. Polać mu .... ze szlaucha.

        • 8 0

    • Wujek "Dobra Rada" radzi: (1)

      Weź ksiażke, gazete lub fajna laske na kolana i korek stanie sie mniej dokuczliwy... :-)

      • 12 0

      • Fajną laskę to wożę z tyłu w foteliku. Przesypia pół drogi do szkoły, ale przynajmniej to 1/2 godzinki snu więcej. Chodziliśmy pieszo, ale czasowa wychodziło na to samo. A tak to i kimnąć się można, na głowę nie pada, w uszy nie wieje; więc po co się katować na przystankach.

        Ile osób musiałoby zrezygnować z samochodu by znacznie zmniejszyć korki?
        A ile osób zmieści się jeszcze do autobusów?

        • 9 0

    • Ułomni ludzie

      Ludzie niestety w tym mieście sa ułomni. Dlaczego z Ujeściska pchaja sie Warszawską w stronę Gdańska? Czy tak trudno cofnąć się ten 1 km i wyjechać sobie na Armii Krajowej a potem wjechać na Łostowicką albo jechać prosto do centrum?? Przy Lidlu jest notorycznie korek.

      • 11 7

  • (7)

    jeździć tramwajami to chcą ,ale w 1 dzień to nie powstanie , więc nie narzekać !

    • 179 33

    • budowa będzie trwała długo, można było ten odcinek robić w wakacje albo zrobić przejazd prowizoryczny z płyt (6)

      • 11 7

      • (5)

        W wakacje by zrobili to płacz, w zimę też płacz. Nie ma tramwaju płacz, budują płacz. Jak już zrobią to też płacz. Nie ma drogi to płacz, że chociaż z płyt by zrobili, zrobią z płyt to płacz, że asfalt mogli wylać, wyleją asfalt to płacz, że mogli tymczasową autostradę z tunelem i wiaduktami zbudować na czas remontu...

        • 32 6

        • (2)

          no k. wystarczy sensownie planowac inwestycje zrobic najpierw 2 pas ludzkiej, zmodernizowac skrzyzowania... ale w Gdańsku się nie da

          • 0 7

          • (1)

            To byłby płacz, że długo, że od razu wszystkiego nie robią tylko po kolei, że można szybciej, że śnieg pada w lutym...

            • 12 1

            • ZE MROZ I ZAWIERUCHY ZIMA:) POLAK POTRAFI...TYLKO MARUDZIC.A JA SIE RELAKSUJE STOJAC W KORKACH. WLACZAM SOBIE MOJA ULUBIANA MUZYCZKE W RADYJKU,ROBIE CIEPELKO I POMALUTKU DO DOMKU ...

              • 9 0

        • gluś (1)

          to nie o to chodzi. problem w tym, że odcięli nasze osiedle, które jest przy samym Chełmie, od Chełmu! nie mamy wjazdu na Chełm. mozna by na ten czas zreorganizować kierunek ruchu na ul.Lipowicza i od razu rozładowałaby sie Małomiejska. ale niektórych na górze myślenie boli.

          • 5 7

          • a ten minus to za co ?

            • 3 4

  • Tramwaje i tak nie będą skomunikowane (3)

    aby można się było przesiadać - jak to napisano kilka artykułów wcześniej - więc po co ten cyrk??? Będą wieczorami jeździły puste, tak jak głowy szefów ZTM...

    • 74 47

    • (1)

      Dobrze że twoja głowa jest pełna. Nie skomunikowane są DWA połączenia z pętli. Pewnie należysz do tych pisowców co "wygrali" wybory - gratuluję.

      • 17 4

      • Ma racjęTymi

        Tymi dwoma ostatnimi tramwajami na pętlę chełm jeździ sporo ludzi (kończących pracę o godz. 22-giej). Nie jest to przyjemne, gdy widzi się na tablicy elektronicznej (jeżeli działa) następny autobus o 4:40.
        Poza tym ten trzeci tramwaj od końca, który powinien być skomunikowany nie raz się spóźnia. Ostatni nim jechałem i w momencie gdy tramwaj wjeżdżał na pętlę odjechały dwa ostanie autobusy (118 i 295). Nie poczekali pól minuty widząc tramwaj. A były to ostanie autobusy tego dnia. No i szedłem z buta na Ujeścisko.

        • 1 0

    • Ja pier....

      a co k...a wieczorami nie jeździ puste.... Wiadome że rano i popsłudniu zawsze będzie nasilony ruch i właśnie po to jest to robione.

      • 7 0

  • (22)

    Jechałem tą droga dziś o 6 rano i już o tej porze było wyraźnie gorzej niż przed remontem. Boję się grudnia gdy do roboty bede jeździł nie o 6 rano tylko po siódmej. To bedzie tragedia i 10km do rafinerii pewnie bedzie zajmowac jakies półtorej godziny :(

    • 56 17

    • (16)

      11, 1, 7 do śródmieścia i 112, 186 albo 166 rafineria dzieciaku

      • 15 27

      • (15)

        A do tramwaju czym z Oruni Górnej? Zostaje tylko autobus z przesiadką. Najpierw 162, przesiadka w 295 bo z Orunii Górnej nie ma bezpośredniego autobusu na pętle tramwajową, później tramwaj a na koniec znowu autobus kursujący co pół godziny.
        Jednym słowem 10km dojazd do pracy i 3 autobusy i tramwaj. Zaiste genialna alternatywa dla samochodu.

        • 34 5

        • (13)

          154 albo 254 dzieciaku

          • 10 19

          • a jak chcesz trochę schudnąć to nawet 213

            • 4 8

          • (9)

            Odpowiem jeszcze raz bo moderator usunął moją odpowiedź.
            Sprawdź sobie na mapie targeo (linka nie wrzuce bo za niego wykasowano moją odpowiedź) jak wygląda rano trakt wojciecha i ulica małomiejska. Albo w ramach eksperymentu udaj sie rano na przystanek autobusowy na małomiejskiej przy stacji lotosu i jak już uda ci się wcisnąc do autobusu to dojedź traktem i małomiejską do dworca.
            Na własne oczy się przekonasz jaką alternatywę dla samochodów oferuje nasze miasto.

            • 28 0

            • (6)

              I Tak I tak źle to nie narzekaj i tak stoisz w korkach. Samochód Nie! Komunikacja Nie! To o co Ci chodzi?

              • 2 18

              • (5)

                O organizację tych remontów. O to ze o godzinie 16tej na placu budowy nie ma juz nikogo (bo remont 24h/dobę za drogi ale na ECS to kasa jest), o to ze nawet jak ktoś jest na tym placu to trzech stoi opartych o łopaty a jeden zapiernicza (wybór najtańszego, czyt. najgorszego wykonawcy), o to że zamiast marnowac kasę na budyniowe pomniki można było w specyfikacji przetargowej postawić warunek zorganizowania jakiegoś objazdu chociażby po płytach betonowych i prace 24h/dobę, czy w końcu o to że zamykając ulice na czas remontów mozna trochę pomysleć żeby jakoś zorganizować tymczasowo ruch tak aby ułatwić życie kierowcom (np. dlaczego jest tylko jeden skręt w prawo z łostowickiej w prawo w dół armii krajowej, dwa pasy do skrętu skróciłyby korek na wilanowskiej a koszt tego dodatkowego skrętu to tyle co puszka białej farby)

                • 31 2

              • (1)

                Startuj na Prezydenta

                • 5 1

              • Przesiądź się na rower!

                • 0 0

              • nie jest żle

                nieraz jeżdzę około 19-20 przez skrzyżowanie Łostowickiej z Kartuską i zawsze są tam robotnicy i pracują... i widać efekty!

                • 4 1

              • ale to nie miasto buduje

                Skoro wykonawcy sie nie oplaca lepiej zorganizowac pracy to jego strata.
                Oczywiscie moznaby w przetargach wymusic na wykonawcach jeszcze krotsze terminy, ale to oznaczaloby, ze zglaszalyby sie tylko najwieksze firmy, a to znowu oznaczaloby wyzsze oferty za wykonawstwo, wiec w ostatecznym rozrachunku wieksze wydatki miasta, albo mniej inwestycji. Co wybierasz?
                Tradycyjnie kazdy chce szybko, tanio i "smacznie", ale na cos trzeba sie zdecydowac.

                • 2 7

              • Pewnie głosowałeś na Adamowicza i PO, więc

                nie zawracaj nam głowy swoimi żalami.

                • 4 2

            • GRUBY biegaj!!!

              • 4 2

            • A tam pierd...liicie

              To wszystko po to "By zylo sie lepiej".

              • 0 0

          • Hmm.. Zdaje mi się, że to nie PawelK jest dzieciakiem:]

            • 7 0

          • a co 154 albo 254 maja swoje prywatne pasy debilu???

            • 5 0

        • No i ten 162 zakorkowany już we Wrzeszczu, który przyjeżdża w tak naprawdę raz na godzinę. Mi ostatnio nie przyjechały trzy pod rząd:]

          • 6 0

    • (2)

      Jedz do Rafinerii przez Rotmankę i Pruszcz - na pewno dalej ale może szybciej?

      • 10 1

      • (1)

        A wiesz co się rano dzieje na Rotmance przy obecnych remontach i ruchu wahadłowym?

        • 6 0

        • No to przeprowadź się do Sobieszewa

          albo na Rudniki :-) Poczujesz przynajmniej jaki smród robi twój pracodawca w okolicy.

          • 2 4

    • P... rafinerię... zostań Tap Madl :D (1)

      • 24 1

      • W końcu jakiś konstruktywny wniosek :)

        Wszędzie tylko narzekanie, albo propozycje zamiany korka w samochodzie na korki 2-5 innych środkach transportu, a tu wreszcie ktoś szerzej myślący :)

        • 1 0

  • na spacerowej jest tak codziennie (6)

    na spacerowej jest tak codziennie

    • 70 10

    • nie narzekać (4)

      skoro kolejny raz Osowa wybrała Adamowicza to niech teraz nie narzeka bo winni to nie są jacyś oni tylko konkretni urzędnicy

      • 32 4

      • dosłownie lewactwo znowu wybrane na kolejne lata wiec trzeba wynosić sie z gdańska.....

        buahahhahahahahahahhahahahahhahaha

        proszę jeszcze nie skonczyli łostowickiej a tu drugi remont - to jest paranoja

        • 16 6

      • nie każdy z Osowej głosował na Budynia! (2)

        wypraszam sobie!

        • 6 3

        • a z Warszawej też głosowali? (1)

          no ale jakiej znajomości prawideł polskiego języka spodziewać się po mieszkańcach podgdańskich wiosek :P

          • 4 3

          • Z Warszawej nie, za to ze Stalowy Woli, z Kolbuszowy i z Suchy Beskidzki tak, polonisto od siedmiu boleści. :P

            • 7 1

    • Na Małomiejskiej i Trakcie też to samo. 45 minut do Dworca z Oruńskiego Przedmieścia i jeszcze w jakich miłych okolicznościach.....

      Ale Przegubowców na Orunię nie wysyłajcie........ Na Chłemie się lepiej spiszą ....

      • 1 0

  • Co za jełop na to pozwolił... (5)

    żeby nie dość, że rozkopać całe miasto za jednym zamachem, to jeszcze nie zapewnić dogodnych objazdów... Ja rozumiem, że tramwaj jest tam potrzebny i w przyszłości ułatwi życie mieszkańcom, ale niech ktoś najpierw pomyśli co z okresem przebudowy ! Czy rzeczywiście nie ma sposobu na zorganizowanie objazdów, które nie będą kierowały ruchu na, i tak już zakorkowaną, Armii Krajowej ??

    • 97 61

    • P.A.

      no, nie ma...

      • 6 0

    • Ogólny trend

      Jeżeli spojrzeć na sprawę braku objazdu okiem kapitalisty będzie to chyba zarządzanie ryzykiem. Na dzień dzisiejszy jest to nic innego jak przeniesienie kosztu ryzyka na odbiorcę usługi lub obywatela. Przykłady są wszędzie, jeśli nie obetnę gałęzi przy liniach energetycznych latem to moje koszty prowadzenia działalności są mniejsze, jeżeli przychodzi zima i śnieg łamie gałęzie powodując przerwę w dostawie prądu to winny jest żywioł. Tak jest z awariami wody, ciepła, ryzyko podejmują firmy płacą odbiorcy.Czasami przeradza się to w patologie gdy chcemy wyprowadzić pieniądze do firm naprawiających awarii może być dużo więcej, mimo że firmy dostarczające inwestują w poprawę swojej infrastruktury. Będzie pan zaaadoooowooooloooonyyyyyy :)

      • 8 0

    • a gdzie objazdy?

      nie ma miejsca, to nie ameryka, baranku boży

      • 9 5

    • Kraj w budowie jelopie ciezki

      Za pieniadze podatnikow z UE, w tym moje, bo mieszkam i pracuje w Niemczech, oddajac 40% pensji bys jeczal potem!!!!!!

      • 1 4

    • po co Ci to tłumaczyć ? i tak byś nie skumał

      spier...

      • 1 2

  • po czasie siania nadchodzi czas żniw jak powiedział prezydent elekt (5)

    nie bez powodu ponad 50% głosujących gdańszczan doceniło te starania

    • 97 20

    • 20% historyku z dużego miasta (3)

      w wyborach wzieło udział 37% wyborców i 53% głosowało na Adamowicza ale zaraz wam historykom wyjdzie że 80% a jak dla gazety wyborczej to 100%

      • 16 16

      • 50% głosujących - napisałem przecież (a nie 50% gdańszczan)

        • 14 0

      • ci co nie poszli to osly i nie maja teraz prawa glosu w niczym (1)

        skoro wygodnie bylo siedziec na tapczanie i pierdziec, a nie isc na wybory, to milczec.

        Wygral najlepszy i najlepszy byl Adamowicz.

        • 8 11

        • Najlepszy? A w jakim kontekście?

          Debile wybrali debila, bo swój ciągnie do swojego intuicyjnie :-)

          • 11 7

    • w tym tempie to ziaarno by po wieokroć zgniło, miast wzejść z postaci plonu

      Budyń 2 kadencje tylko mówił, że sieje, a dopiero ostatnio i to głównie dzięki Donkowi lobbyście na rzecz Pomorza oraz forsie z UE wszystko ruszyło z kopyta.

      • 9 1

  • (9)

    Niech jeżdżą w korkach samochodziarze. Wygodnie mają

    • 55 46

    • bo liczy się prestiż

      klima, alufelgi, elektryczne szyby,

      • 13 7

    • (2)

      niektórzy po prostu muszą jeździć samochodami, bo ich miejsca pracy są np odległe, albo źle skomunikowane... o tym już nie pomyślisz mądralo?

      • 19 6

      • nikt im nie kazał kupować mieszkania na prowincji (1)

        • 9 14

        • GDA a ty w komunalnym mieszkanku nadal na mamusinym garnuszku?

          rusz głową jeżeli ją masz! Nie pleć głupot! Wyczyść grzyba z klatki schodowej 30 lat nieremontowanej!

          • 0 1

    • (3)

      a Ci w autobusach? sytuacja z dzis- jade autobusem o 6.49 przyjezdza krotki autobus 118 na petle, wsiada masa ludzi az do samych drzwi i teraz stoj tak w korku na warszawskiej 40min +10min na zaroslaku... to o ktorej mam wyjezdzac, o 6.30? 6.10 zeby w glownym byc na 8?

      • 7 1

      • (1)

        dodatkowo: przeciez to jest tylko 5km!

        • 2 0

        • 5 km pieszo idzie się trzy kwadranse, więc stanie godzinę w korku w takiej sytuacji jest bez sensu. Co nie znaczy, że sytuacja nie jest absurdalna.

          • 3 0

      • ...

        gdzie Ty na Warszawskiej stoisz 40 minut w korku? o godzinie 6:49? ja tez tak jezdze i warszawska przejechac to jest 10 minut. wiec skoro Ty jezdzisz 40 minut... to moze na pieszo idz? bedziesz z pewnoscia szybciej :)

        • 1 0

    • Argument idioty.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane