- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (476 opinii)
- 2 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (105 opinii)
- 3 Mała uliczka, duży problem (197 opinii)
- 4 Był senator skazany na więzienie (151 opinii)
- 5 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (131 opinii)
- 6 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (291 opinii)
Most w Sobieszewie: budowa opóźniona o pół roku
Zgodnie z harmonogramem budowa zwodzonego mostu na Wyspę Sobieszewską miała zakończyć się w tym roku. Jednak problemy firmy Vistal, budującej przęsło, spowodują co najmniej półroczne opóźnienie.
Jednak we wrześniu okazało się, że firma Vistal Gdynia ma spore problemy finansowe, w październiku natomiast złożyła ona do sądu rejonowego w Gdańsku wniosek o ogłoszenie upadłości. Nastąpiło to tuż po tym, jak 30 sierpnia przypłynęły na wyspę pierwsze elementy mostu.
"Aresztowana" konstrukcja mostu
Pierwotnie umowa zakładała zakończenie prac budowlanych w tym roku, a oddanie mostu w pierwszym kwartale 2018 roku, po dokonanych odbiorach. Dzisiaj wiadomo, że tych terminów nie uda się dotrzymać.
- Istotą problemu jest to, że gdyńska firma Vistal ma "zaaresztowaną" konstrukcję samego mostu [zajętą przez komornika - red.]. Wiceprezydent Aleksandra Dulkiewicz rozmawiała już z przedstawicielami firm, ale na razie bez efektów. W środę jedzie na kolejne rozmowy - wyjaśnia Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. - Dla mieszkańców istotne jest, by ten most w ogóle oddać do użytku. Opóźnienie jest już kilkumiesięczne, pierwotnie od marca powinien być przejezdny, a wiemy już, że nie będzie, walczymy o to, żeby ten most był gotowy na sezon letni.
Obecnie przy budowie mostu najbardziej zaawansowany jest nowy układ drogowy, od strony wyspy powstało rondo, a od strony Wiślinki najazd na most. Ale kolejnych elementów samego mostu ciągle nie widać. Nie są nawet gotowe główne filary przeprawy. W jednym z nich, tym największym, miało być serce mostu, czyli mechanizm do zwodzenia przeprawy. Tymczasem konstrukcja nie jest w całości wylana w betonie.
Budowa mostu w Sobieszewie we wrześniu 2017
Jak wiadomo, most jest ważny głównie dla mieszkańców wyspy, którzy żyją z turystyki, dlatego od lat czekają na sprawniejszą przeprawę. Ponadto w 2018 roku na Wyspie Sobieszewskiej, w dniach od 6-16 sierpnia ma się odbyć krajowy zlot harcerzy w ramach obchodów 100-lecia ZHP. Na imprezie pojawi się ok. 10 tys. osób.
Koszt budowy mostu to 57,1 mln zł, z czego 28 mln zł pochodzi z budżetu państwa, a reszta z kasy miejskiej.
Vistal Gdynia próbuje wyjść z kłopotów
Przypomnijmy, że w październiku 2017 roku Vistal Gdynia złożył do sądu rejonowego w Gdańsku wniosek o ogłoszenie upadłości. Natomiast w listopadzie 2017 roku Vistal podpisał umowę dotyczącą sprzedaży nieruchomości należących do spółki zależnej Vistal Stocznia Remontowa, na rzecz Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Chodzi o nieruchomości zlokalizowane przy ul. Czechosłowackiej 3 w Gdyni na Nabrzeżu Węgierskim. Umowa sprzedaży na kwotę 39,5 mln zł ma zostać zawarta do 31 stycznia 2018 roku.
W listopadzie sąd zdecydował o otwarciu postępowania sanacyjnego w spółce Vistal Gdynia. Oznacza to, że spółka zyskała ochronę przed wierzycielami na okres do 12 miesięcy od dnia otwarcia postępowania. W tym czasie wdrożony ma być plan restrukturyzacyjny i wstrzymane wszelkie egzekucje.
Opinie (140) 9 zablokowanych
-
2017-12-05 20:59
Gdynia (1)
Dajcie sobie siana to poważna inwestycja a co u nas sie nie przedłuża wszystko
- 5 0
-
2017-12-06 00:13
Szynka bez kości
Poważna inwestycja dla "poważnego" dewelopera.
- 1 0
-
2017-12-05 21:57
Komornik zapłaci za opóźnienie.
- 4 0
-
2017-12-06 00:12
Kisiel
Vistal nie odpowiada za opóźnienia budowy filarów.
- 4 0
-
2017-12-06 05:23
BRAVO BRVISIMO
Tak wychodzi jak w przetargach wygrywa najtańsza oferta ale nikt w tych pustych główkach nie zastanawiał się dla czego?? Nie sprawdza się firmy czy to jakaś wydmuszka, kogucik z problemami finansowymi. Żenada. Cześć grubych milinów wywalona w błoto. Teraz gdańsk musi zerwać umowę potem sprawa w sądzie z 3-4 lata bo sie vistal odwoła.Potem nowy przetarg i wyłonienie 2 lata no i 1 budowy. No to na 2025 będzie jak znalazł heeeheehhe
- 4 0
-
2017-12-06 05:45
Metrostav
To jest piekne...nikt nie pisze o metrostavie ktory jest liderem i z punktu widzenia prawa odpowiada za cala inwestycje. Poza tym jak widac problem jest nie tylko z konstrukcja stalowa ale takze z zelbetem za ktory oni odpowiadaja. Ciekawe jak to zostanie rozwiazane...
- 4 0
-
2017-12-06 06:00
Przetarg na budowę wygrany a tu nagle upadłość firmy, jakaś kpina !
- 4 0
-
2017-12-06 07:24
Dwa pytania (1)
Jak firma która w krótkim okresie czasu może upść zdobyła kontrakt na budowę?
Jak to jest,że mając kontrakt do realizacji firma bankrutuje, a gdzie zyski?- 5 0
-
2017-12-06 09:48
Jakie zyski? kasiora ciągle w obrocie. dostali kasę za jakiś temat, wydają na następny i czekają na zapłatę po wykonaniu, zyski (jeśli w ogóle) to się liczy na koniec roku,a leci się na kredytach. I Vistal nie jest wyjątkiem, tak to funkcjonuje. Problemy VIstalu wynikają z tego ,że w związku z obniżeniem rentowności kontraktów banki odmówiły dalszego finansowania - linie kredytowe, itp. no i d*pło.
- 2 0
-
2017-12-06 08:49
Miasto znowu poszkodowane. (1)
Tak to jest jak "specjaliści" z miasta wybierają do wykonania mostu padlinę.Pomylili się czy nie znali ich stanu majątkowego,czy nagle nastąpił krach.
- 4 1
-
2017-12-06 09:53
mądre głowy wyliczyły, że kontrakty Vistalu nie dadzą takiego zysku jak zakładano, przez co banki strzeliły focha i odmówiły finansowania, wypowiadając umowy na kredyty, linie kredytowe, itp.
- 1 0
-
2017-12-06 13:19
Komornik...
jak komornik może zająć części mostu, przecież to własność miasta.
- 1 0
-
2017-12-06 20:14
Przecież to POlska tu nic nigdy nie może być zrobione o czasie a jak się uda zrobić to jest fuszerka i wymaga zaraz napraw !!!!! Stawiam że moc będzie dopiero latem 2019.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.