• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźnienie na budowie przejścia przy Bramie Wyżynnej

Maciej Korolczuk, szym
1 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu

Budowa naziemnego przejścia na Wałach JagiellońskichMapka przy Bramie Wyżynnej potrwa dłużej, niż pierwotnie zakładano. Powód: odkrycie reliktów historycznej zabudowy, co wymusiło czasowe wstrzymanie prac. Zakończenie robót przesunięto na początek przyszłego roku.



Czy zwężenie pasów jezdni w tym miejscu to problem?

Ostatni raz plac budowy naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej odwiedziliśmy w sierpniu, kilka tygodni po rozpoczęciu prac.

Od tamtej pory między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk sporo się zmieniło. Według pierwotnych zapowiedzi budowa miała właśnie wkraczać na ostatnią prostą. Otwarcie przejścia planowano na koniec roku.

Wiadomo już jednak, że terminu nie uda się dotrzymać.

Prace wstrzymane przez odkrycia archeologiczne



Jak poinformowała Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, w  październiku na terenie budowy, podczas prowadzenia robót ziemnych, natrafiono na pozostałości elementów historycznej zabudowy.

- Odkrycie to skutkowało tymczasowym wstrzymaniem prac i koniecznością przeprowadzenia badań archeologicznych. Po konsultacjach z konserwatorem zabytków uzgodniono, aby odkryte relikty architektury zachować. Wymusiło to zmianę technologii robót, a co za tym idzie - opracowanie zamiennej dokumentacji, która umożliwia zachowanie odkrytych podczas prac elementów. Do czasu opracowania zamiennej dokumentacji wykonawca mógł prowadzić jedynie prace niekolidujące z odkryciami - tłumaczy.
Odkryte pozostałości, zgodnie z zaleceniami konserwatora, zostały zinwentaryzowane i zasypane.

Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.  Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.
Wszystko to wpłynęło na zakładany w umowie harmonogram robót.

- Zaktualizowany harmonogram zakłada, że w tym roku wykonamy nawierzchnię bez ostatniej warstwy ścieralnej. Zostanie ona ułożona przy odpowiednich warunkach atmosferycznych dla technologii tych robót - mówi Zakrzacka.
Zakończenie prac planowane jest tym samym na początek przyszłego roku. Konkretny termin uzależniony jest jednak od pogody.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Remont jezdni na Wałach Jagiellońskich



Przypomnijmy, że budowę przejścia dla pieszych połączono z remontem odcinka Wałów Jagielońskich, między Huciskiem a Okopową.

Na jezdni w kierunku Oruni gotowa jest już tu nawierzchnia na lewym i środkowym pasie ruchu. Prawy pas oraz zatoka autobusowa przy Forum Gdańsk zniknęły pod koniec października. Trwa ich przebudowa, co dla pieszych oznacza zamknięcie chodnika w kierunku Huciska i konieczność poruszania się przez park przy pomniku Marii Konopnickiej.

Z kolei na jezdni w kierunku dworca PKP, na wyjeździe z ul. Bogusławskiego, zerwano dotychczasową nawierzchnię. Na etapie robót ziemnych poprawiono też w tym miejscu geometrię samego skrzyżowania. Trwają także prace przy przebudowie nawrotki na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Oprócz postępów na budowie, które można dojrzeć gołym okiem, toczą się też prace niewidoczne, ale odczuwalne dla kierowców. Tak było przed ostatnim weekendem, gdy w nocy na wysokości LOT-u wyłączono z ruchu fragment Wałów Jagiellońskich w kierunku Wrzeszcza. Utrudnienia miały związek z koniecznością wykonania w tym miejscu pętli indukcyjnych sterujących sygnalizacją świetlną przy Bramie Wyżynnej.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Zmiany mogą zauważyć też pasażerowie komunikacji miejskiej. Ci korzystający z autobusów od kilku tygodni wsiadają i wysiadają z nich na tymczasowym przystanku w pobliżu Okopowej.

Z kolei czekający na tramwaj mogą już zauważyć wkopane krawężniki pod nową platformę przystankową (nowe przystanki będą dzięki temu szersze, co ma poprawić komfort podróżnych). W tym celu każdy z trzech pasów jezdni musiał zostać zwężony do 3 metrów szerokości (wcześniej mierzyły po 3,5 metra).

Wykonawcą prac jest Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł. 1,7 mln zł kosztuje budowa przejścia, a 4,6 mln zł remont Wałów Jagiellońskich.

Miejsca

Opinie (338) ponad 10 zablokowanych

  • Szok i niedowierzanie (1)

    W naszym pieknym betonowym miescie opoznienia przy realizacji DRMG. Nigdy o takich nie slyszalem

    • 80 11

    • Pozdrawiam Don Donaldo.

      • 2 3

  • Okej,ciekawe co to za relikty czy artefakty.Może jakiś magiczny naszyjnik czy branzoletka która zawieszona na szyi da włodarzom moc sprawczą władania miastem tak aby nawiązało do swojej hanzeatyckiey świetności?

    • 52 10

  • Czasy wariackich decyzji trwają (1)

    • 127 13

    • czasy niemądrych wpisów jeszcze bardziej

      samochodozę się leczy

      • 0 2

  • (32)

    Budowa tych przejść to jakieś nieporozumienie. A tutaj szczególnie, bo jest tunel. A emisja spalin większa, bo więcej stojących i ruszających aut w kolejnych miejscach.

    • 474 98

    • Jestem pieszym i z chęcią będę korzystał z przejścia naziemnego (18)

      Piesi to nie szczury, a im mniej smrodziarzy w centrum tym lepiej. Dla mnie to Wy możecie jeździć tunelami

      • 51 104

      • Z chęcią będę jeździł tunelami. (2)

        Zbudujesz?

        • 81 14

        • Skoro można budować tunele dla pieszych, to mozna i dla kierowców.

          • 19 3

        • Pod forum masz tunel.

          • 12 4

      • (1)

        Kowalianin, skąd ten hejt na kierowców?

        • 37 14

        • Bo stwarzają niebezpieczeństwo zatruwają spalinami miasto i wszystko blokują

          • 14 26

      • Sam jeździsz samochodem,a tu bzdury wypisujesz.

        Tramwaje do kowal nie śmigają.

        • 23 7

      • To nie korzystaj z tuneli pod torami, tylko chodź po torach

        Nie będzie ciebie jakiś pociąg zmuszał do bycia szczurem

        • 33 6

      • Teraz dopiero będziesz miał smród! (5)

        Dobrego chodzenia w spalinach. Zaciągaj się i to mocno, będziesz miał kolorowe sny.

        • 20 9

        • (4)

          Może w końcu zmądrzejecie i zaczniecie korzystać z komunikacji gdy zobaczycie jakie to wygodne a jazda samochodem będzie bez sensu.

          Dlatego warto zrobić coś co dla mało rozgarniętego kierofcayka wydaje się niedobre

          • 11 30

          • (1)

            A może fani rowerzystów zmądrzeją i przestaną rozbierać linie kolejowe po to by budować tam ścieżki rowerowe?

            • 18 8

            • Gdzieś zamknięto szlak kolejowy aby zbudować drogę rowerową?

              Zbudowano kilka dróg rowerowych w miejsce już dawno zlikwidowanych linii, gdzie ruch nigdy nie miał być przywrócony. Wolałabyś w to miejsce drogi samochodowe? Takie też są.

              • 2 0

          • Komu wygodniej temu wygodniej!

            Co wygodniej? Samochodem jadę do pracy 15 minut, a komunikacją 40, gdzie ta wygoda?! Brednie opowiadasz, pewnie nie zdałeś i się nie nadajesz na kierowcę, więc jak ostatni lamus musisz narzekać na innych.

            • 29 6

          • Wygodne? Zatłoczone na sztywno tramwaje, brak linii bezpośrednich, nieskorelowane w żaden sposób przesiadki, autobusy na peryferie co 40 minut albo co godzinę, ktore w dodatku przez ćkanie gdzie popadnie przejść naziemnych będą miały wydłużony czas jazdy. To jest dla ciebie "wygodnie"?

            • 21 2

      • Przez tory kolejowe też będziesz przechodził? Skoro piesi to nie szczury...

        • 16 5

      • Byłoby dobrze, żeby ruch samochodowy przebiegał pod tym przejściem tak jak w Sopocie.

        • 11 1

      • (1)

        Samochodów nie ubędzie, nieważne jak bardzo będziecie tego chcieli. Mi w sumie wystarczy jazda do centrum raz na kilka miesięcy, polecam darmowy parking przy urzędzie marszałkowskim. Ciekawe kiedy zlikwidują tunel pod wiaduktem w stronę elblaskiej i tam zbudują przejście. rozwalcie całe stare miasto! Haha

        • 6 4

        • w wielu miastach liczba samochodów spada

          ten proces zwykle poprzedzony jest zmniejszeniem liczby przejazdów samochodem na krótkie odległości. Wiele z nich jest zastępowanych na dalsze odległości tzw. przejazdami kombinowanymi: największe (nadal niedoceniane) perspektywy rozwoju mają przejazdy typu rower + SKM + spacer pieszy. Jest oczywiście wiele innych możliwości kombinacji.

          • 1 1

      • Na stwierdzenie faktu, ze smrodziarzy bedzie tam smrodzic wiecej, malpka pisze, ze im imniej smrodzarzy, tym lepiej.

        Brawo, dostaniesz owoca.

        • 6 2

    • Ho ho, uwaga, mamy tu kolejnego ekologa (8)

      Troska o to ile więcej emitują samochody przez przejścia dla pieszych (i inne rzeczy których kierowcy nie lubią) to znak naszych czasów. Zupełnie nie interesuje ich natomiast emisja wynikająca z masowego nadużywania aut i stania w korkach. Kiedyś to się nazywała hipokryzja. Teraz to się nazywa nowoczesność.

      • 31 39

      • Sam sobie przeczysz. (7)

        Właśnie takie przejścia tworzą większe korki niedouczony ekologu. A ludzie nadużywają samochodów, bo w tym mieście komunikacja jest do d..y. W moim przypadku jazda do pracy komunikacją miejską trwa dwa razy dłużej niż samochodem. Nawet bardziej opłaca się (czasowo) jechać rowerem, ale nie zawsze mogę sobie na to pozwolić.

        • 42 15

        • korki pseudoekologu tworzy nadmiar samochodów (6)

          i nadmierna skłonność do korzystania z nich nawet na małe odległości

          • 16 32

          • To czemu gdy zaczęła się budowa tego przejścia naziemnego to korki wzrosły z dnia na dzień? (5)

            Przecież samochodów było tyle samo, pseudoekologu.

            • 30 8

            • prawie każda przebudowa układu drogowego tworzy przez jakiś czas problemy dla ruchu pojazdów (2)

              w wyobraźni wielu osób przyspawanych mentalnie do samochodu nie mieści się prawda, że wzrost skali ruchu pieszych i rowerzystów dzięki odpowiedniej polityce kształtowania infrastruktury przyczynia się do redukcji korków, tak jak to ma miejsce również na ulicach uspokojonego ruchu: ruch odbywa się tam wolniej, ale płynniej. Polecam film w kanale Not JUzt Bikes na temat warunków korzystania z samochodów w Holandii - jest to kraj stwarzający najlepsze możliwe warunki korzystania nie tylko z rowerów, ale także z samochodów.

              • 7 17

              • Wyobraź sobie że widziałem ten film tego kanału propagandowego aktywistów w ciasnych gaciach, ale tu z częścią się zgadam (1)

                Przede wszystkim mówił, że nie ma tam "stroads", czyli jak jest droga ruchu przyspieszonego to nie ma na niej skrzyżowań ani przejść naziemnych. I w tym się z nim zgadzam, a przez kolejne przejścia naziemne z drogi ruchu przyspieszonego DW468 coraz bardziej robimy "stroad".

                Mówił jeszcze o tym, że jak samochód podjeżdża do skrzyżowania to od razu dostaje zielone, bo wykrywa go pętla indukcyjna. U nas to tak działa tylko dla tramwajów, i to czasem, a samochody i tak muszą odstać swój cykl świateł. No i że tam nie ma dziur w drogach, a u nas są.

                • 9 1

              • a to, że tam na krótkie odległości dominują wygodne spacery piesze i przejazdy rowerem na trochę dalsze odległości

                to tego już nie zauważyłeś? Nie zauważyłeś także, że duża liczba korzystających z roweru - bardzo oszczędnie wykorzystującego przestrzeń miejską środka transportu powoduje, że zakorkowanie ulic w miastach holenderskich i na ich obrzeżach jest dużo mniejsze niż u nas? Mam wrażenie, że tak jak wielu cierpiących na samochodozę, cierpisz również na tzw. tunelowe myślenie, znacznie ograniczające wyobraźnię.

                • 1 0

            • Może dlatego, że przy okazji remontują tam intensywnie jezdnię? xD

              • 3 6

            • Bo jest remont?

              Poczekaj aż skończą

              • 3 4

    • Akurat się przejmujesz emisją spalin...

      Już to widzę.

      • 11 6

    • Masz rację. Trzeba było wybudować tunel dla samochodów aż do Wałów Piastowskich, a na górze zrobić deptak/.

      • 7 1

    • Ooooo

      Dokładnie!!!! kolejne dobrze wydane pieniądze będą tak jak z przystankami!!!!! Nowe przejście kilka metrów od tunelu o pomstę do nieba to wola,aby do wyborów!!!!!!!!

      • 8 1

    • Ja sama jeżdżę samochodem, ale chodzenie tym tunelem jest uciążliwe, bo trzeba obejść wszystko naokoło. Proszę nie być egoistą! Przejście to dobre rozwiązanie dla pieszych.

      • 4 6

  • (4)

    Głupoty ciąg dalszy, nie lepiej zwęzić wszystkie ulice do jednego pasa a dwupasmówki do jednego a jedno o połowę a naprawdę po co nam ulice zróbmy wszędzie przejścia dla pieszych

    • 172 28

    • (3)

      Z chęcią bym cały Gda nsk przejechał tunelem, ale nie mam możliwości ;(

      • 14 1

      • (2)

        Jeszcze tunel pod Wisłą zlikwidują. Taka władza.

        • 7 2

        • (1)

          tam też będzie przejście dla pieszych... bo tak

          • 12 1

          • Przed tunelem stoi znak "obszar zabudowany" tylko zabudowań jakoś w okolicy nie widać... Jako obszar zabudowany nie powinny być oznakowane miejsca, w których:

            zabudowa mieszkalna jest oddalona od drogi i nie jest z nią bezpośrednio związana.

            • 3 1

  • :d (6)

    Jeżdżę tamtędy co jakiś czas. Efekt prac zerowy, praktycznie stoją w miejscu. Pomijam już fakt, że to przejście jest tam niepotrzebne...

    • 162 19

    • Jak tam jezdzisz samochodem (4)

      to nie dziwota ze przejscie jest ci zbedne,tak jak dla mnie ta nawrotka z sygnalizacja 50 m dalej

      • 8 10

      • (3)

        Potrzebne niektórym pieszym :) kolejne światła, generują korki, opóźnienia dla autobusów oraz pojazdów szynowych

        • 13 5

        • głównym źródłem tych problemów jest nadmiar samochodów (2)

          kiedy wreszcie to zrozumiesz?

          • 0 2

          • A kiedy Ty wreszcie zrozumiesz, jaka jest przyczyna nadmiaru samochodów?

            Ano taka, że zbiorkom w Gdańsku jest niewydolny i niefunkcjonalny. Dotyczy to zwłaszcza rozrastających się dzielnic peryferyjnych, które będą coraz gęściej zamieszkałe. Taki trynd, rozumiesz?

            • 0 0

          • kiedy zrozumiesz, że mozna jezdzic komunikacja miejska, która jeździ

            kiedy zrozumiesz, że ludzie wolą auta, zamiast wycieczki tramwajem po 30 minut?
            kiedy zrozumiesz, że przejscie ma napędzac klientów galerii i kunsztu...a kunsztu nie ma

            • 1 0

    • jest potrzebne, żeby forum miała więcej klientów. tylko w tym celu buduje sie to przejscie

      • 0 0

  • Wszystko dla "komfortu" pasażerów, którego nawet nie zauważą (6)

    A co z komfortem kierowców?

    • 118 26

    • kierowcy są najważniejszym źródłem dyskomfortu innych kierowców (3)

      jak jadę rowerem, to mi kierowcy nie przeszkadzają. Jak wsiadam do samochodu to bardzo często mam problem z nadmierną liczbą samochodów zatrzymujących się przede mną w kolejce do zmiany świateł. Dlatego jadąc do centrum wybieram tramwaj lub rower.

      • 10 9

      • Sam właśnie przyznałeś, że największym problemem są światła (1)

        a im więcej przejść naziemnych, tym więcej świateł, tym więcej frustracji związanej ze staniem na tych światłach

        • 13 4

        • tak może twierdzić tylko osoba patologicznie przyspawana mentalnie do fotela samochodu

          problem stwarza długość kolejki do zmiany świateł, czyli względny nadmiar samochodów a nie same światła. Gdyby na skrzyżowaniu ulicy Hucisko z ul. 3 Maja było rondo (a ulica Nowe Ogrody miała tylko jeden pas jazdy) to nadmiar samochodów również powodowałby korki.

          • 3 8

      • tramwaj hahaha, dobrze że Wrocław bije rekordy tramwajowe, bo inaczej Gdańsk miałby w końcu w czymś

        pierwsze miejsce

        • 0 0

    • (1)

      Zawsze mogą przesiąść siędo komunikacji ;) dosyć kształtowania przestrzeni pod kierowców!

      • 5 6

      • tak oczywiście. wsiadasz do tramwaju na pętli łostowice świetokrzyska i już nabity po sufit

        taki tramwaj rusza z pętli i do centrum się turla jak furmanki przed wojną.

        całe szczęście że władze wojewodztwa uparly sie na pkm, bo inaczej byłby tramwaj na lotnisko i osowę, jadący chyba z 2 godziny

        • 1 0

  • prokurator za pierwsze potracenie (5)

    juz czeka na urZednikow oraz tych z miejskich ruchow jak FRAG
    beda siedziec jak amen w pacierzu

    • 65 14

    • Raczej kierofczyk (2)

      bedzie siedział! Cos ci sie po......o

      • 10 14

      • a pasażerowie w tramwaju będą stali

        • 3 2

      • Spóźnieni d**ile

        Otóż takie kreatury będą wbiegać na jezdnię przy czerwonym świetle, bo im tramwaj ucieknie. A kierowcy, którym zdarzy się wyeliminować i**otę będą odpowiadać jak za normalnego. Pięknie!
        Wydział Zmulania Ruchu Dogowego nie słynie z inteligencji.

        • 6 3

    • (1)

      Gdzie są te trupy, co miały być na Chmielnej i Łąkowej?

      • 4 4

      • ...

        Tam zawsze był ,,wybitny " ruch, więc twoje pytanie świadczy o nienachalnym intelekcie.

        • 3 3

  • Dlaczego tak długo.......???? (1)

    Obejrzeć, opisać, z fotografować i zasypać. Daję na to 3 dni, a nie pół roku i robić dalej.

    • 31 12

    • Czytać ze zrozumieniem. Trzeba było opracować nowy plan i uzgodnić z konserwatorem. To też w 3 dni?

      • 1 3

  • same eksponaty historyczne znajdują (3)

    Stogi, Slowackiego, windy na Armii Krajowej, Okopowa,
    ale podwyżki dla Pani Oli i kolegów - mimo, że część z nich to eksponaty historyczne załatwiono ekspresowo.

    • 79 5

    • (2)

      Podwyżki urzędnikom samorządowym przyznał PiS, więc to do nich z pretensjami.

      • 2 1

      • PiS dał zielone światło do podwyżek, z czego radni i prezydentowa chętnie skorzystali.

        • 1 2

      • pis to pis tamto...a za peło to kradli...i tak jedni i drudzy się spuszczają nad tematem.

        przystanki slimfit, rydwany, szkolenia z darcia japy, deklaracja przyjecia uchodzcow, a równoczesnie pomysł na segregację z uwagi na szczepionki. tak właśnie się urabia i**otów

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane