• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa przystanku SKM Śródmieście na 7 miesięcy przed końcem

Maciej Naskręt
17 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Prace przy niwelacji terenu pod kolejny - wschodni - tor SKM nieopodal Huciska.
  • Ułożony pierwszy spośród dwóch torów linii SKM w kierunku  nowego przystanku - SKM Śródmieście.
  • Gotowa ściana, która będzie podpierać płytę planowanego w tym miejscu Forum Radunia.
  • Prace torowe pod wiaduktem Hucisko.



Sprawdziliśmy postęp prac na budowie przystanku SKM Śródmieście wraz z kilometrową linią kolejową, która połączy nowy przystanek ze stacją Gdańsk Główny. Do zakończenia inwestycji wartej 66,7 mln zł pozostało 7 miesięcy.



Zobacz wizualizację budowy przystanku SKM Śródmieście.

W grudniu tego roku ma zakończyć się budowa przystanku SKM Śródmieście. Inwestycja zlecona przez spółkę SKM zapewni pasażerom dojazd w rejon al. Armii Krajowej. zobacz na mapie Gdańska Obecnie składy z Gdyni dojeżdżają na stację Gdańsk Główny.

Inwestor - spółka SKM w Trójmieście - zadowolona jest z prowadzonych prac. - Roboty budowlane przebiegają zgodnie z przyjętym przez nas harmonogramem. Na ten moment nie przewidujemy żadnych opóźnień przy otwarciu linii wraz z przystankiem - mówi dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście, Marcin Głuszek.

Plan budowy

Zeszłoroczne prace rozbiórkowe na terenie budowy przystanku SKM Śródmieście.

Przypomnijmy: kolejowa inwestycja w Gdańsku dzieli się na trzy części. Pierwsza to przebudowa istniejącej stacji Gdańsk Główny. Obejmuje ona modernizację peronu trzeciego poprzez utworzenie tzw. peronu wyspowego, remont i adaptację istniejącej wiaty wraz z jej wydłużeniem, a także przebudowę schodów wejściowych na nowy peron. Ponadto pasażerom poruszanie się ma ułatwiać winda, łącząca peron nr 3 z przejściem podziemnym.

Kolejna część przedsięwzięcia to budowa ok. kilometrowej, dwutorowej linii kolejowej do planowanej stacji Gdańsk Śródmieście. W jej ramach oprócz torów zostanie wzmocniona konstrukcja Kanału Raduni przechodząca pod torami.

Przystanek SKM Gdańsk Śródmieście. Przystanek SKM Gdańsk Śródmieście.
Trzecim i najważniejszym elementem inwestycji jest budowa nowego peronu wyspowego, czyli stacji Gdańsk Śródmieście. Na planowanym peronie zostanie ulokowana wiata peronowa o konstrukcji stalowej, urządzenia elektronicznej informacji audiowizualnej dla podróżnych, słupki SOS-Info, monitoring, instalacja oświetleniowa, a także obiekty małej architektury.

Prace torowe

Obecnie na odcinku ok. 500 metrów - między Huciskiem zobacz na mapie Gdańska a al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska został ułożony zachodni tor przyszłej linii. Budowę wschodniego toru utrudniają zwały ziemi po dawnym murze oporowym. Stąd jeszcze dużo pracy przed wykonawcą. Musi on odgarnąć grunt, by móc ułożyć kolejny tor. Prace przy nim mają rozpocząć się pod koniec robót.

Na pozostały odcinkach - także przy planowanym przystanku SKM Śródmieście trwa wykonywanie podbudowy przyszłego torowiska. Oprócz tego trwa budowa jego odwodnienia, tak by po opadach deszczu torowisko nie ulegało rozmyciu.

Obecnie w pobliżu nowego torowiska trwa betonowanie dodatkowej - wschodniej - ścianki Forum Radunia. Na realizację ponadto czeka system sterowania ruchem (SRK).

  • Budowa przystanku SKM Śródmieście przy al. Armii Krajowej. Na zdjęciu widać zarys nowego peronu.
  • Budowa zejść z wiaduktu na al. Armii Krajowej do peronu SKM Śródmieście.
  • Gotowa konstrukcja drugiego zejścia do peronu przystanku SKM Śródmieście.
  • Przebudowany nieco wiadukt w ciągu al. Armii Krajowej. Tuż pod nim wykonane podłoże pod nowy tor SKM.


Widok na przystanek SKM Gdańsk Śródmieście z wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej. Widok na przystanek SKM Gdańsk Śródmieście z wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej.
Prace przy SKM Śródmieście

Gotowe są już zewnętrzne ścianki przyszłego peronu po obu stronach, dzięki czemu widać zarys nowego obiektu. Wykonawcy udało się wykonać prace ziemne tak, by zmieścić w wykopie nie tylko dwa nowe tory, ale także właśnie przystanek.

Wykonano także zejście z wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej, a konkretnie z przystanku tramwajowego od strony budowanego Forum Radunia. Drugie schody - zejście z sąsiedniego przystanku tramwajowego - właśnie jest betonowane. Oprócz samych schodów pojawią się tam także windy.

Wizualizacja przejścia do peronu SKM Śródmieście z wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej. Wizualizacja przejścia do peronu SKM Śródmieście z wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej.
Prace na stacji Gdańsk Główny

Tu także wykonano już zewnętrzne ścianki przyszłego peronu po obu stronach. Gotowe jest też zejście i szyb windowy łączące peron trzeci z tunelem dla pieszych, którym można dojść m.in. do dworca PKS.

Pojawiły się też stalowe - ozdobne - filary po przeprowadzonej renowacji dawnej drewnianej wiaty nad peronem. Tam ruszyły już prace przy samej konstrukcji dachu. Wykonano na razie krokwie planowanego przystanku.

Co ciekawe, nowe torowisko przy historycznych budynkach dworca - hali, poczcie i dawnych magazynach - będzie posiadało maty, który wytłumią ewentualne drgania wywołane przejazdem składu SKM. Uchroni to przed uszkodzeniami wiekowe obiekty.

  • Prace torowe w rejonie wiaduktu Hucisko.
  • Prace ziemne w pobliżu dworca PKP Gdańsk Główny.
  • Gotowe ozdobne podpory przyszłej wiaty nad peronem 3 na stacji Gdańsk Główny.


Planowany przystanek SKM Gdańsk Śródmieście okiem pasażera. Planowany przystanek SKM Gdańsk Śródmieście okiem pasażera.
O wpięciu linii SKM w dalekobieżną zadecydują analizy

SKM-ka zamówiła wstępną analizę wykonalności rozbudowy linii kolejowej nr 250, po której na co dzień poruszają się pociągi SKM, od budowanego przystanku Gdańsk Śródmieście w kierunku Tczewa.

Władze spółki chcą poznać odpowiedź na pytanie: na jakim odcinku i ile torów w kierunku Tczewa można zbudować. Analiza może wykazać, że m.in. najlepszym rozwiązaniem w obecnej sytuacji będzie wpięcie linii SKM w tory dalekobieżne.

Wstępne studium to efekt działań podjętych przez władze Pruszcza Gdańskiego oraz samorządowców powiatu gdańskiego, tczewskiego i malborskiego.

Jeśli analiza wykaże, że budowa przedłużenia linii kolejowej nr 250 do Tczewa jest zasadna, wtedy samorządy, które opowiadają się za realizacją inwestycji będą musiały dokapitalizować SKM-kę. Przewoźnik nie ma bowiem pieniędzy, by samodzielnie realizować tak ogromne przedsięwzięcie.

Miejsca

Opinie (140) 1 zablokowana

  • Z jednej strony mówią o poprawie drożności traktu św.wojciecha (32)

    a z drugiej SKMka pruszczańska nie będzie się mogła tu zatrzymywać. Zbyt wiele się jednak nie spodziewajmy po urzędnikach.

    • 128 9

    • to jest niestety największa wada tej rozbudowy (8)

      wychodzi na to, że najbardziej skorzystają hordy urzędasów pracujących w pobliżu

      • 40 5

      • No a dla kogo to niby jest budowane? (6)

        • 19 1

        • Dla petentów. Petentów jest więcej,niż urzędników. (5)

          • 8 7

          • dla ludzi, ktorzy chca przyjechac na Dluga (4)

            Wreszcie SKM bedzie dojezdzac tam, gdzie powinna.

            • 22 0

            • Niektórzy wyjdą nie w tą stronę co trzeba i trafią na Biskupią Górkę, zabytkową część dawnego Gdańska z tubylczą patologią i walącymi się kamienicami

              • 14 7

            • tyko (2)

              Co na to Gdynia? Robią coś czy nadal mają za mało pieniędzy? Tak pytam bo Gdańsk cały czas się rozwija i coś buduje a inni nic.

              • 6 8

              • (1)

                W Gdyni...ja stawiam na przystanek skm Gdynia air port...bo o naszej Kochanej Chyloni gryzon juz dawno zapomnial!!!

                • 5 2

              • tego właśnie przystanku nigdy nie będzie

                bo szczuroport to biznesklasa, a SKM to tylko gołodupcy jeżdżą

                • 3 2

      • Hordy jeżdżą SKM? Ciekawe, ciekawe...

        • 4 0

    • ciekawe (22)

      Dlaczego zawsze pierwsze opinie pod jakimkolwiek artykułem zamieszczają Kolesie którym permanentnie się nic nie podoba. Dziwny nasz naród....

      • 29 25

      • dobrze ze tobie wszystko sie podoba Urzedasie

        • 22 23

      • Uważasz, że obecne rozwiązanie gdzie kolejki od Gdyni będą (2)

        kończyć na Śródmieściu, a z drugiej mamy Pruszcz/Tczew-Gdańsk to dobry pomysł?

        • 18 1

        • nie, ale brak przystanku SKM Srodmiescie nie rozwiazywal tego problemu rowniez (1)

          Idiotyczne przepisy unijne sprawily, ze przez najblizszych 5 lat bedzie to tak wygladac. Jednak potem bedzie mozna to poprawic.

          Do tego czasu sporo osob skorzysta na SKM Srodmiescie. Pozniej, jesli ktos pojdzie po rozum do glowy, duzo latwiej bedzie wykonac drobna przebudowe.

          • 8 2

          • o dziwo w tym artykule nie wspomina sie o przepisach unijnych

            ciekaw jestem, czy przypadkiem owe przepisy nie byly jednak tylko tania wymowka wczesniej ... :/

            • 1 0

      • dlatego że dużo inwestycji jest spartaczonych (4)

        Łostowicka - niby nie ma korków, ale na światłach jak stoję tylko 2 razy to jest ok, przeważnie na dole, przy cmentarzu i na skrzyżowaniu z AK - w nocy też
        Słowackiego - ciągły korek 10 świateł, cholery można dostać
        Zielona droga - zabrakło połączenia od ETC do stadionu, dlaczego?
        Tristar - wielki fotoradar i nic więcej, kupa kasy na wielkiego brata
        ECS - weźcie nawet ludzi nie denerwujcie
        stadion - skarbonka na 30 lat dla wąskiej grupy kopaczolubnych
        Obwodnica południowa super, ale wyjedziesz 10 km z GD i stoisz na światłach w piątek po południu 30 min
        Autostrada - niby super ale 2h psu w budę przy bramkach
        AK - tyle miejsca na wiadukty i taka kicha na dole i przy Łostowickiej
        itd. itd.
        Rozbudowa
        Wiele z tych rzeczy otwarto po terminie (łostowicką budowano w 3 etapach 3 lata!), za mega kasę, podwykonawcy niezapłaceni i upadli.

        Ja JESTEM ZADOWOLONY z wielu inwestycji, ale nie mogę się pogodzić z niedoróbkami, bezmyślnością i propagandą sukcesu! A jak wytkniesz jakieś błędy to jesteś z PISu! Nie wolno krytykować! Pendolino, służba zdrowia, emigracja, zarobki, ceny, podatki itd. wszystko jest super a my jesteśmy w dreszczach po na na na na hej Jude!
        Trzeba być ślepym, aby nie widzieć powodów do krytyki. Poza tym dopóki nikt nikogo nie obraża to krytyka sprzyja ewentualnym poprawkom. Ale nie wolno bo od jakiego czasu chłopaki z PO wprowadzili do obiegu internetowego, że "naród taki że tylko narzeka". I to ci co narzekają mają się wstydzić, krępować i ograniczać. Zrobiliśmy wam drogę a wy narzekacie - co za niewdzięczny naród. Wprowadziliśmy wam Europę a wy narzekacie.

        • 60 13

        • Nie,bo naród w Internecie widzi same POzytywy...

          Zawsze albo za drogo, za tanio, za późno,za mało,za unijne,za miastem,za wolno,Zachód się z nas śmieje,za ciepło,za zimno,za szaro,za kolorowo,za swojsko,za nowocześnie...

          • 4 9

        • Odpowiedzi: (2)

          "Zielona droga - zabrakło połączenia od ETC do stadionu, dlaczego? "

          Boze bron przed decyzja o budowie tego NIEPOTRZEBNEGO odcinka autostrady w miescie. To, co juz dzisiaj zrobiono ze Slowackiego jest gwaltem na Wrzeszczu. Plany budowy brakujacego odcinka (nieracjonalne) powinny zostac spalone.

          Po co droga lacaca port z lotniskiem przez srodek miasta? Jest tunel pod martwa Wisla, Obwodnica Poludniowa oraz zwykla obwodnica. Tranzyt powinien isc tamtedy, a nie przez wiekszosc centralnych dzielnic!

          Inna sprawa, ze odcinek, o ktorym mowisz to nie droga zielona. Droga zielona ma isc od stadionu (tunelu) do Ergo Areny.

          "Słowackiego - ciągły korek 10 świateł, cholery można dostać "
          Problemem jest to, ze nie zaczyna sie diety od kupna szerszych spodni. Co zaproponowalbys w zamian? Wyburzenie polowy miasta i zbudowanie wielkiej autostrady. Ludzie maja mieszkac 30 km od miasta i codziennie 3h stac w korku?

          Ktos chce mieszkac na przedmiesciach - prosze bardzo. Nie bronie. Ktos chce wyburzac moja czesc miasta, bo chce mieszkac na przedmiesciach - wara.

          Budowanie coraz szerszych drog "bezkolizycjnych" powoduje tylko tyle, ze coraz wiecej osob wyprowadza sie z miasta, bo tu sie zwyczajnie nie da zyc. I wtedy trzeba zbudowac jeszcze szersze drogi, aby dojechac do "centrum". W centrum za to nie ma zycia tylko kilka wiezowcow. Potem sie okazuje, ze miasta nie stac na utrzymanie drog poniewaz nikt zamozny, kogo stac na podatki nie mieszka w miescie.

          "Tristar - wielki fotoradar i nic więcej, kupa kasy na wielkiego brata"

          Uwazasz, ze limity predkosci sa za niskie? Idz do swojego posla, zrob cos, aby je zmienic. Chocby zaloz storne internetowa (albo grupe na fb) przeciwko. Nie chcesz nic zrobic, ale chcesz bezkarnie lamac przepisy? "Twarde prawo, ale prawo." Prawo albo zmieniasz, albo go przestrzegasz. Nikt nie dostanie mandatu za jazde zgodnie z przepisami.

          "ECS - weźcie nawet ludzi nie denerwujcie "

          Zapomniales dodac Muzeum II WS oraz teatru szekspirowskiego.
          Jesli chcemy byc krajem liczacym sie na swiecie pewne inwestycje musza powstawac. Gdansk ma aspiracje na metropolie. Duze, prezne miasto musi proponowac cos wiecej niz McDonald's i Biedronka.

          "stadion - skarbonka na 30 lat dla wąskiej grupy kopaczolubnych"
          Nie tylko kopaczolubnych. Zapominasz, ze dzieki stadionowi bylo Euro. Dzieki euro powstalo DUZO wiecej inwestycji niz by to bylo normalnie. NIe wierzysz - sprawdz statystyki, ile inwestycji powstalo w miastach organizatorach Euro, a ile w pozostalych.

          Procz tego, na stadionie odbywaja sie nie tylko mecze. Dodatkowo miasto przypomnialo sobie o olbrzymim terenie slabo zagospodarowanym, blisko cywilizacji. Nie trzeba wcale budowac sie przy obwodnicy, czy daleko na poludniu. Tu tez sa tereny gotowe pod inwestycje. Z koleja, tramwajem i kilkoma drogami wokol.

          -----

          Pokaz prosze przyklady inwestycji (na swiecie), gdzie nie byloby korkow? Jelsi takie znajdziesz, zdziwisz sie. Okaze sie, ze byly to te, gdzie likwidowano drogi i zastepowano to kompletnym systemem komunikacji publicznej i wysokimi oplatami za wjazd. Nie da sie zlikwidowac korkow tylko poszerzajac drogi. To jest droga do nikad.

          • 24 4

          • No widzisz kolego - o to chodzi! (1)

            Napisałem co moim zdaniem jest nie tak, Ty odpowiedziałeś - można z tego wyciągać wnioski, można dokonać oceny - coś czego politycy boją się jak diabeł święconej wody. Nie twierdzę że mam rację, napisałem co moim zdaniem jest nie tak.
            Podtrzymuję:
            - stadion, ECS i TSz to przepłacone inwestycje niedostosowane do naszej fazy rozwoju i środków które posiadamy, dla Ciebie są OK. To nie tak że Euro by się nie odbyło gdyby nie 44tys. stadion, M2WŚ to ponoć inwestycja centralna MKiDzN. Jak słyszę o olimpiadzie w KR i torze F1 w GD to mnie krew zalewa. Wiem że jak ktoś rządzi to chce wybudować naj- naj- naj- ale ktoś to musi utrzymać i zagospodarować! A kto? MY gdańszczanie, my Polacy.
            - Tristar za 100mln zł w pierwszej fazie i nie wiem ile w drugiej to wielki fotoradar założony w imię poprawy płynności - nawet autorzy przyznają że na to nie ma co liczyć, limity prędkości - mają zwolnić Grunwaldzką do 50km/h - OK?
            - Słowackiego to był dramat, to co powstało część problemów rozwiązało, a spowodowało część nowych. Brak odcinka od ETC do stadionu to niespójność i niechlujność tej inwestycji

            Zachęcam do krytyki naszych ospałych i wyczerpanych trudną robotą władz. Zmęczeni - niech odejdą - tak będzie lepiej dla wszystkich. Za zasługi, medal, goździki i ... nie ma kolejnej kadencji za "zasługi".

            Nie ma nic gorszego niż postawa "morda w kubeł" i wieczne zadowolenie.

            Cały ten wątek dyskusji powstał z zarzutu że "naród narzeka", bo jakiś mądry inaczej widzi tylko dobre strony i chce kasować inne.

            • 8 7

            • brawo za umiejetnosc konstruktywnej dyskusji. Rzadkosc w internecie.

              Ten fragment internetu powinno sie chyba objac jakims rezerwatem :D

              • 5 0

      • (12)

        To już chyba można określić jako "syndrom permanentnego bólu zada".

        • 10 11

        • chyba to lesze niż nieustanny nieuzasadniony stan euforyczny (11)

          • 15 6

          • (10)

            Chyba jednak nie

            • 5 9

            • To co, owieczki mają tylko beczeć z radości? (9)

              Wałki i megalomania na prawo i lewo, ale my beeeeeeczymy, jest pięknie, jest cuuuudownie.
              Co i komu oni chcą pokazać? Krajom za wschodnią granicą, że jesteśmy "lepsi" i stać nas na podcieranie się pieniędzmi podatników?

              ECS - megalomania, gdański odpowiednik gdyńskiego lotniska.
              Stadion, dumnie nazywany przez kopaczofanów "bursztynową komnatą".
              Pendolino :D:D Póki co to Wałkolino, bo jak na razie to te pociągi nie mają nawet homologacji i nie mogą zgodnie z prawem jeździć szybciej od tego, co już jeździ.

              To proste, w Polsce ludzie są dla państwa, nie państwo dla ludzi.

              • 15 6

              • To spadaj z Polski za tą wschodnią granicę,zobacz,czego my dokonaliśmy przez 20 lat,a czego oni. (8)

                Wieczne narzekanie wałkoni w tym kraju na wszystko, strach budować,bo jak nie walnie się od razu wszystkiego na raz... Myślicie,że Berlin, Londyn, Brukselę - też zbudowano całe na "przed ełro"? Nie, rozbudowywano przez dekady!

                • 4 17

              • To znaczy, że nie możemy korzystać z doświadczeń miast, które wymieniłeś?

                Musimy popełniać bzdurne błędy, które WSZYSCY WIDZĄ, a Ci mający coś do powiedzenia dziwnym trafem milczą?

                • 8 1

              • to że coś robię nie oznacza że nie mogli by tego robić taniej i lepiej

                ludzie muszą wyrażać swoje niezadowolenie to wtedy urzędnicy, któzy pracują za nasze pieniądze będą się więcej starać. Jeśli ty jesteś bierny i cieszysz się że cokolwiek robią to nie wymagaj takiej postawy od innych.

                • 7 0

              • odrobina krytyki i wyrzucasz ludzi z kraju? (5)

                i to porównanie czego oni (ludzie wschodu) dokonali - naprawdę świetne odniesienie! A może ty zobacz czego dokonali Niemcy gdzie jest ich przemysł (w tym stocznie) a gdzie nasz

                ŻAL kolego że masz tak spaczone poczucie wartości i wyprany mózg

                Zobacz czego żeśmy dokonali i ile za to zapłacili - dług na pokolenia, więcej niż za Gierka.

                • 6 1

              • (2)

                odrobina krytyki a może pora na trochę obiektywizmu. W ciągu ostatniej dekady zrobiono nie tylko w Gdańsku wiele choć ciągle chciałoby sie więcej. Niestety koszta muszą być, nie jesteśmy tak bogatym krajem jak np. Niemcy żeby kraj nie odczuł budowy autostrad. Z drugiej strony to nie jest wina kosztów a polityki finansowej naszego kraju. Wydaje sie kase na niepotrzebne rzeczy zamiast iść w jednym kierunku i usprawniać coś co jest już zaczęte. Za Gierka nie było długów?? No tak ruskie brali od nas ziemniaki a my za to dawaliśmy im statki...taka była polityka..

                • 6 0

              • obiektywizm to największy problem rządzących (1)

                dlatego serwują propagandę od której ręce opadają

                Oczywiście, że:
                - w Gdańsku zrobiono dużo
                - koszta muszą być
                - nie jesteśmy tak bogaci jak Niemcy
                - za Gierka były ogromne długi, a teraz są jeszcze większe

                Ale reszty to już chyba nie zrozumiałaś/(eś).

                Wydaliśmy mega kasę (nie swoją, pożyczoną) na bzdury i pomniki (stadion, ecs, teatr). To co zostało zrobione w infrastrukturze posiada istotne usterki i ograniczenia. Ludzie zarabiają
                Tymczasem terroryści z PO każdą krytykę zbijają pogardą albo wartościowaniem czy przypinaniem łatek - malkontenci, niewdzięcznicy, zacofani itd a najlepiej PISowcy Oni tacy nowocześni i rozwojowi - reszta do gnoju. Nikt nigdy poza nimi nie ma racji: Pendolino sukces, prezydencja w UE z zgłoszeniem przez Polskę ACTA sukces, zielona wyspa, skok cywilizacyjny itd a jak coś nie wyjdzie to się rzuci "Polska w budowie" i "nie róbmy polityki". Niby jest demokracja, ale jak nie mówisz po naszemu to spadaj. Jak krytykujesz to nie ma dla ciebie miejsca.

                Tymczasem krytyka jest rozwijająca i w interesie całego społeczeństwa. Czyli wręcz powinna być pożądana. Nie krytyka totalna, nie szukanie dziury w całym, ale zgłaszanie tego co nie gra i domaganie się korekt.

                • 6 1

              • No cóż osobiście uważam czy będzie to rzad \ lewa prawa czy środka czy będzie on biały zielony czy w kropki to nic nie zmieni. Nasi politycy mają taką mentalność. Napełnić swoje kieszenie jak najszybciej bo drugiej okazji juz nie będzie. Trzeba by zmienić trochę przepisy i spowodować aby urzędnik był odpowiedzialny za swoje czyny Myślę iż trochę by się skróciły głupie pomysły urzedasów

                • 4 1

              • W liczbach tak (1)

                Dlugi Gierka - X
                Dlugi III RP - Y

                Y > X

                Jednak sila nabywcza pieniedzy jakie zarabiali Polacy za Gierka byla duzo, duzo nizsza. 10-20$ miesiecznie. Dzisiaj jest to co najmniej 20x tyle (400$ = 1100zl).

                Statystyka jest jak bikini. Wiele pokazuje, ale zakrywa najciekawsza

                • 5 2

              • Siła nabywcza czego?

                Chleba, mieszkania, usługi lekarskiej, wczasów.
                Czy coli, pomarańczy i kawy?

                Wiem, że to manipulacja - ale taka sama jak odnoszenie siły nabywczej za komuny do współczesności.

                O statystyce nie musisz pisać. To co odstawia GUS albo OBOP już dawno zraziło do państwowych instytucji zdrowo myślących ludzi.

                • 0 5

  • no i pieknie :) (3)

    zapewne roboty prowadzi firma z poza Trojmiasta - tzn. nikt z kaszub :) ;)

    • 37 18

    • (1)

      no kaszubi są najgorsi niestety, to fakt.
      Cwaniaki i obiboki. Zawsze kombinują jak tu tylko coś na boku sobie zagarnąć, albo co olać przy pracy...
      Nigdy nie zatrudniajcie do siebie kaszubów.

      • 4 5

      • Stary!

        Zobaczyłbyś polaków to byś padł! ;)

        A tak serio to ten opis pasuje dla każdego cebulaka niezależnie skąd jest - wszak wiadomo, że nikt w Polsce pracy nie lubi, nie tylko Kaszubi :P

        • 1 1

    • spoza

      • 0 0

  • Tylko po co ten przystanek jest? (5)

    Ludzie nie chcą mieszkać w centrum Gdańska, bo jest to nieprzyjazna mieszkańcom dzielnica bez ustalonego porządku urbanistycznego.

    • 42 106

    • może po to że masz tam pełno urządów i ludzie muszą (1)

      dojechać tak i do pracy jak i coś załatwić w urzędzie a teraz będzie dużo prościej. Szkoda tylko, że SKMki z pruszcza nie mogą się zatrzymywać tam.

      • 19 1

      • Nie jeżdże do urzędów. Menele z centrum Gdańska też nie muszą tam chodzić

        • 1 11

    • wiec to jest jeden z elementow zmiany tego stanu (2)

      Porzadna komunikacja jest podstawa prawdziwego miasta.

      Uwazam, ze ten przystanek powinien byl juz dawno powstac. Wielka szkoda (to w niedalekiej przyszlosci mozna naprawic), ze nie zbudowano polaczenia z torami dalekobieznymi.

      Aha, od razu dopiew - przepisy unijne. Inwestycji nie mozna rzekomo zmieniac przez 5 lat od wybudowania.

      • 7 0

      • w inwestycji nie (1)

        można natomiast do torów odstawczych dopiąć kawałek toru do stacji rozrządowej. Wycięcie kozłów oporowych jest dopuszczalne.

        • 1 0

        • oby zatem jak najszybciej to zrobili

          • 1 0

  • po co ten przystanek?... (9)

    kolejna bzdurna inwestycja dla Urzedasow-ECS,Szekspir,wiadukt widmo na Walowej a miasto sie sypie,nic nie oferujac mieszkanca,licza sie tylko wlasne interesiki cwaniakow

    • 49 111

    • 65 mln za bzdurny peron a w miescie porzadnego basenu nie ma nie mowiac o aguaparku (7)

      • 16 33

      • a na Forum Radunia juz praktycznie nikt nie pracuje...

        masakra co za miasto co za Urzedasy,kolejny syf bedzie jak wiadukt nad Walowa i inne wynalazki...

        • 11 17

      • I niejedna siłownia na otwartym powietrzu (1)

        mogłaby powstać!

        • 8 7

        • Nie minusujcie

          Takie miejsca są potrzebne dzisiejszej młodzieży, która coraz więcej czasu spędza na krześle, przed monitorem.

          • 4 2

      • Najbliższy "aguapark" w Hiszpanii. (2)

        • 11 0

        • Niedługo będziesz miała Aquapark w Redzie (1)

          głowa do góry, bo będzie lepszy niż te w Hiszpanii :)

          • 1 1

          • Akwapark?

            Sopot ledwo przędzie - nie wiem, moze teraz jest lepiej jakkolwiek z Gdańska do Sopotu nie było daleko, a chętnych nie było zbyt wiele. Kolejny olbrzymi akwapark powstaje w Redzie. Trochę daleko, ale za to atrakcje wydają się być faktycznie obiecujące i rekompensujące podróż. Dalej mamy Słupsk i to chciałbym pominać ciszą, bo wszyscy wiemy o aferach akwaparkowych :P Basen jest na kampusie PG i go polecam. Niemniej fakt - w samym Gdańsku brakuje basenów. W Gdyni, a nawet w małej Rumi jest pod tym kątem lepiej i nie mówię tego ze względu na pochodzenie - stwierdzam obiektywnie fakty i mam nadzieję, że to w Gdańsku zmienią.

            • 2 0

      • Jesli chodzi o mnie, to zdecydowanie wole przystanek SKM niz basen

        Niedawno wyremontowano basen na PG. Zakladam, ze mozna wykupic sobie tam karnet.

        Jakis aquapark jest w Sopocie. Nie wiem, czy jest oblegany.

        Jesli rzeczywiscie jest tylu chetnych na te baseny i aquaparki, to jak to sie dzieje, ze zaden z kandydatow tego nie podchwyci? Moze to ciagle jeden czlowiek pisze o tych basenach?

        • 5 2

    • Podciągnięcie SKM do największej atrakcji i salonu

      tego miasta jaką jest Długa, uważasz za bzdurę? Przystanek dla południowego Śródmieścia to bzdura? Przystanek dla płd-zach. dzielnic bezpośrednio pod AK to bzdura? To już lepiej niech Adamowicz rządzi 100 kadencji, niż mieliby się pojawić tacy pomysłowi jak Ty.

      • 34 13

  • refleksja (4)

    Ten przystanek mia być ukończony przed mistrzostwami euro 2012.
    Tak wygląda "polska organizacja pracy".

    • 56 37

    • Za opóźnienia w dużym stopniu odpowiada

      firma zagraniczna, która kombinowała nad koncepcją Forum Radunia, a większa część tego wydłużenia to właśnie przejazd pod tym centrum handlowym.

      • 6 8

    • Kurde,to może już go nie kończmy,zostawmy tak,jak jest...? :(

      • 2 2

    • i? (1)

      czy z tego powodu nie nalezy go budowac?

      Przy jakim najwiekszym projekcie w zyciu pracowales? Pomalowanie sciany w piwnicy? Obawiam sie, ze nie jestes swiadomy o jakim zakresie prac nalezy pomyslec przy kazdej inwstycji idacej w takim miejscu.

      Sprobuj z sasiadami postawic nowy trzepak na podworku. Zajmie Ci to z miesiac - zebrania, klotnia pod czyim oknem. Zebrania, klotnia jaki ksztal. Zebrania, klotnia jaki kolor. Ostatecznie polowa stwierdzi, ze wlasciwie to chetnie, ale oni nie zaplaca, druga polowa stwierdzi, ze wola fontanne.

      • 2 0

      • Święta prawda,

        a efekt końcowy taki, że ani trzepaka ani fontanny.

        • 0 0

  • SKM z Tczewa/Pruszcza/ Oruni zatrzyma się przy tym peronie czy nie? (5)

    • 35 7

    • nie (3)

      • 16 1

      • ile ludzi lubi, ze nie zatrzyma sie ;) (2)

        Poki co nie. Mam nadzieje, ze jak minie okres ochronny dla torow na E65 to zostanie to zmienione (to jak dobrze licze powinno miec miejsce ok 2017-18)

        • 3 1

        • za dużo fb u ciebie widzę (1)

          tutaj nie ma lajków tylko ludzie albo poperają opinię albo nie a to chyba różnica prawda?

          • 6 0

          • l i k e

            • 0 1

    • 2+2=4
      Daj minusa!

      • 3 17

  • (9)

    Z dworca gł, do tego przystanku idzie się jakieś pięć minut. Pytam, po co ten przystanek.

    • 57 55

    • w obie strony to już 10, a my w urzędzie cenimy czas (swój) i pieniądze (podatnika) (1)

      • 15 11

      • A petenci jak się dostają do urzędów?

        • 3 3

    • debil (2)

      Debilu a jak ktoś idzie z dworca do Neptuna to skąd będzie mu bliżej? zastanów sie nad tym co piszesz

      • 6 24

      • To może metro zbudujmy, schody na stację wychodziłyby pomiędzy Dworem Artusa a Neptunem? (1)

        • 20 3

        • Policz ile będzie kosztować metro na podmokłym gruncie, który masz dookoła.

          • 0 1

    • A ja się pytam kiedy podpisanie decyxji (1)

      środowiskowej Trasy Kaszubskiej. Bo w artykule z 6 maja było napisane, że ona juz jest tylko czeka na podpisanie. A podpisanie ma być w połowie maja. No i co? I cisza. Platfusy czekają na terminwyborów i podpiszą 23 maja. A juz 26 maja wpłyną odwołania i huk z takiej decyzji.

      • 2 3

      • Przecież każdy wie, że to kiełbasa

        Jak już stołki obsadzone to będzie znowu "My coś obiecywaliśmy? Nie, po prostu zmieniliśmy zdanie na ten temat".

        • 2 4

    • 5 min to na samych światłach stracisz

      przystanek potrzebny tylko szkoda że skmki z pruszcza się nie moga tam zatrzymać

      • 9 1

    • mieszkam w pruszczu i pracuję na toruńskiej

      i bardzo by mi się przydał taki dojazd. Skmka jedzie 15 minut i gdyby jeszcze kursowała częściej to odrazu bym się przesiadł z auta a tak to nie mam alternatywy bo autobus bardzo długo jedzie z osiedla wschód, bo musi całe je objechać a potem stoi w tych samych korkach co ja w aucie. Na szczęście idzie lato i już jak są ładniejsze dni to jadę sobie wałem na rowerku i jestem szybciej niż bym autobusem jechał.

      • 7 0

  • dlaczego (19)

    nie kwestionuję sensu budowania tego przystanku tylko chcę zapytać dlaczego akurat ta stacja jest tak droga? czy dlatego, że będzie zbudowana pod budynkiem centrum? przecież to prywatne centrum handlowe. dlaczego miasto czyli PODATNICY mamy płacić za czyjąś prywatną inwestycję?
    to inwestor (centrum handlowego) powinien wybudowac ten podziemny przystanek. to jego biznes, żeby skm tam dojeżdżała.
    jesli nie byłoby tam centrum handlowego to przystanek pewnie by w ogóle nie powstał,
    jeśli zdecydowanoby sie na jego budowę to nie musiałby to być przystanek podziemny, tylko naziemny, jak na innych stacjach, o wiele tańszy.

    • 45 18

    • "przecież to prywatne centrum handlowe. dlaczego miasto czyli PODATNICY mamy płacić za czyjąś prywatną inwestycję?" (1)

      bo pewnie ktoś "coś" dostał i się "dogadali"

      • 13 4

      • "nie ma darmowych obiadow"

        • 1 0

    • dlezgo ten miś tyle kosztuje? obejrzyj Bareję to będziesz wiedział (1)

      myślisz, że wiele się zmieniło od tamtych czasów oprócz świń przy korycie?

      • 15 4

      • I przez to mamy miliony młodych, wykształconych, zdolnych Polaków.

        Tylko, że za granicą =(
        To długo nie potrwa, bo to już nie jest miś na miarę naszych możliwości. Kogoś poniosła władza, i w Polsce buduje się misie znacznie je przekraczające.
        Miś niedługo "otworzy oczy niedowiarkom", którzy głosują od lat na te same partie pod innymi nazwami.

        • 8 2

    • (1)

      nie no, nikt z obywateli nie będzie z tego korzystał. Jest to stacja położona w środku pustkowia, i tylko w interesie inwestora jest utworzenie tam przystanku kolejki.

      • 3 7

      • podziemnej?

        ?

        • 1 1

    • włącz myślenie (11)

      Pomyśl jakie dochody do budżetu miasta będzie generowało to centrum handlowe, a dopiero potem się odzywaj.

      • 4 8

      • Będzie albo nie będzie. (10)

        Ktoś straci, ktoś zyska, a miasto wyjdzie na zero. Twoim zdaniem Polacy są tacy bogaci, że znajdą się jeszcze klienci na kolejne centrum? Nie, inne centra stracą klientów na koszt tego, więc i wpływy z podatków będą mniejsze.

        • 9 5

        • No właśnie co tydzień na zakupach widzę,jacy jesteśmy biedni. (9)

          Bieda aż piszczy,gdy się przeciskam między tłumami tych biedaków,których pewnie jest tylu w centrach handlowych,bo domy mają nieogrzewane,albo wcale.

          • 8 4

          • nie zrozumiałeś tego co napisał ten powyżej (8)

            przeczytaj 10x to może zrozumiesz bo wychodzisz na idiotę.

            • 4 3

            • Na idiotę wychodzi ten,kto uważa,że przy wzroście zaludnienia i gospodarki Gdanska "nie ma po co nowych sklepow"... (7)

              • 2 6

              • Jakim wzroście zaludnienia???? (6)

                • 3 3

              • A dziesiątki nowych osiedli W GRANICACH GMINY i poza,to buduje się dla duchów? A rejestracje z obcych gmin (5)

                spoza województwa,to nie imigranci?

                • 2 2

              • Nie, to przejezdni/przyjezdni. (4)

                Osiedla się buduje, a w oficjalnych statystykach ludności jakoś nie przybywa...?

                • 1 2

              • A to trzeba mieć meldunek,żeby kupować w centrum handlowym? (2)

                • 4 0

              • (1)

                W Gdańsku mieszka conajmniej 100.000 ludzi zameldowanych w innych miejscowościach ( studenci, słoiki, itp. ). Trójmiejski rynek pracy jest bardzo atrakcyjny w porównaniu do reszty wojewódzrwa czy też całego pomorza oraz Warmii i Mazur. Gdańsk będzie się rozwijał i przyciągał nowe inwestycje i nowych mieszkańców, pod względem wysokości zarobków jesteśmy na trzecim miejscu, wyprzedza nas tylko stolica i śląsk, turystycznie Gdańsk jest również w czołówce.

                • 2 2

              • Słoik ;)

                A ile mieszka Tobołków zza Buga ;)

                • 5 0

              • Bo wielu ludzi nie jest zameldowanych w Gda

                przez kilka lat (studia i po studiach do czasu kupna wlasnego mieszkania) wiele osob nie jest zameldowanych w Gdansku.

                • 0 0

    • patrzac na koszty budowy PKM

      to 66mln za budowe kilometra dwutorowej trasy, przystanku i przebudowe zabytkowego peronu + wzmocnienie kanalu raduni. No, nie wydaje mi sie to skandalicznie wiele.

      Na pewno daloby sie taniej. Jak kazda duza inwestycje. Jednak wole, aby kosztowala 66lmn i byla zrobiona dobrze i na czas niz 30 mln (czy 5mln) i byly z nia problemy.

      Gorzej jesli sie okaze, ze problemy i tak beda. Zakladam, ze jesli chodzi o kwote mozna sprawdzic z przetargu co tyle kosztowalo. Chyba sa jakies sgrubne wyliczenia, skad sie biora takie kwoty.

      • 5 0

  • (8)

    mamy XXI wiek zdaje się. w związku z tym chciałem zapytać jakiej firmy będą schody ruchome na nowym przystanku, bo nic w artykule o tym nie znalazłem. Aha i rozkład kolejek z pruszcza/tczewa na nowym przystanku poproszę.

    • 39 4

    • kiepskie projekty (5)

      Spora kasa idzie na tą inwestycję, a projekt przypomina budowlę z lat 80tych - brak jednolitego zadaszenia peronu z przerwą pomiędzy schodami a wiatą na peronie, brak ruchomych schodów mimo usytuowania przystanku w centrum miasta, wszędzie siermiężny beton. Wystarczyłoby wychylić się i spojrzeć, jak budują infrastrukturę nie tylko w Europie Zachodniej, ale w innych miastach Polski- Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi, nawet Bydgoszczy czy Toruniu. U nas wydaje się spore pieniądze, sporo inwestuje, a projekty są fatalne. Również PKM - inwestycja na miarę epoki, a swoją architekturą i przede wszystkim funkcjonalnością zdecydowanie nie powala.

      • 15 1

      • Zwłaszcza w Łodzi jest piękny dworzec... LOL (3)

        • 2 1

        • w poznaniu jest lepszy (1)

          chociaż niewiem czy to dworzec czy centrum handlowe bo łatwo można się pomylić.

          • 4 0

          • Tak samo w Krakowie. Z dużych miast chyba tylko Wrocław ma normalny dworzec...

            • 2 1

        • jeszcze nie ma ale robia rewolucje transportowa - kolej sprowadzaja pod ziemie jak w Warszawie, a budowany intermodalny podziemny dworzec lodz fabryczna ma laczyc wszystkie srodki transportu w miescie.

          • 2 0

      • Beton jest akurat dobrym i ładnym materiałem. Brzydkie jest pomalowanie betonu za żółto lub brzoskwiniowo i wmawianie, że to

        • 1 0

    • Oficjalnie najbrzydszy dworzec w Polsce - Rumia, doczekał się już remontu. Zdaje się, że już wykańczają :)

      • 5 0

    • Ja się pytam

      Skąd ta CHOLERNA MODA na odstęp między wejściem/wyjsciem na peron a WIATĄ PRZYSTANKOWĄ!

      • 2 0

  • dość! (1)

    Stop budowaniu tego molocha Forum Radunia!!! Jeśli juz to inwestor powinien ten przystanek ufundować!

    • 55 24

    • to nie budowac, czy budowac i zmuszac go do dodatkowych kosztow?

      Budzet miasta wynosi 2,7mld zlotych.

      66 mln zlotych, o ktorych mowa w artykule, to jedne z najlepiej wydanych pieniedzy od kiedy pamietam.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane