- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (187 opinii)
- 2 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (61 opinii)
- 3 Kandydaci z KO do Europarlamentu (193 opinie)
- 4 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (117 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (303 opinie)
- 6 Dwóch 29-latków z narkotykami (107 opinii)
Budowa przystanku SKM Śródmieście na 7 miesięcy przed końcem
Sprawdziliśmy postęp prac na budowie przystanku SKM Śródmieście wraz z kilometrową linią kolejową, która połączy nowy przystanek ze stacją Gdańsk Główny. Do zakończenia inwestycji wartej 66,7 mln zł pozostało 7 miesięcy.
Zobacz wizualizację budowy przystanku SKM Śródmieście.
Inwestor - spółka SKM w Trójmieście - zadowolona jest z prowadzonych prac. - Roboty budowlane przebiegają zgodnie z przyjętym przez nas harmonogramem. Na ten moment nie przewidujemy żadnych opóźnień przy otwarciu linii wraz z przystankiem - mówi dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście, Marcin Głuszek.
Plan budowy
Zeszłoroczne prace rozbiórkowe na terenie budowy przystanku SKM Śródmieście.
Kolejna część przedsięwzięcia to budowa ok. kilometrowej, dwutorowej linii kolejowej do planowanej stacji Gdańsk Śródmieście. W jej ramach oprócz torów zostanie wzmocniona konstrukcja Kanału Raduni przechodząca pod torami.
Trzecim i najważniejszym elementem inwestycji jest budowa nowego peronu wyspowego, czyli stacji Gdańsk Śródmieście. Na planowanym peronie zostanie ulokowana wiata peronowa o konstrukcji stalowej, urządzenia elektronicznej informacji audiowizualnej dla podróżnych, słupki SOS-Info, monitoring, instalacja oświetleniowa, a także obiekty małej architektury.
Prace torowe
Obecnie na odcinku ok. 500 metrów - między Huciskiem a al. Armii Krajowej został ułożony zachodni tor przyszłej linii. Budowę wschodniego toru utrudniają zwały ziemi po dawnym murze oporowym. Stąd jeszcze dużo pracy przed wykonawcą. Musi on odgarnąć grunt, by móc ułożyć kolejny tor. Prace przy nim mają rozpocząć się pod koniec robót.
Na pozostały odcinkach - także przy planowanym przystanku SKM Śródmieście trwa wykonywanie podbudowy przyszłego torowiska. Oprócz tego trwa budowa jego odwodnienia, tak by po opadach deszczu torowisko nie ulegało rozmyciu.
Obecnie w pobliżu nowego torowiska trwa betonowanie dodatkowej - wschodniej - ścianki Forum Radunia. Na realizację ponadto czeka system sterowania ruchem (SRK).
Prace przy SKM Śródmieście
Gotowe są już zewnętrzne ścianki przyszłego peronu po obu stronach, dzięki czemu widać zarys nowego obiektu. Wykonawcy udało się wykonać prace ziemne tak, by zmieścić w wykopie nie tylko dwa nowe tory, ale także właśnie przystanek.
Wykonano także zejście z wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej, a konkretnie z przystanku tramwajowego od strony budowanego Forum Radunia. Drugie schody - zejście z sąsiedniego przystanku tramwajowego - właśnie jest betonowane. Oprócz samych schodów pojawią się tam także windy.
Prace na stacji Gdańsk Główny
Tu także wykonano już zewnętrzne ścianki przyszłego peronu po obu stronach. Gotowe jest też zejście i szyb windowy łączące peron trzeci z tunelem dla pieszych, którym można dojść m.in. do dworca PKS.
Pojawiły się też stalowe - ozdobne - filary po przeprowadzonej renowacji dawnej drewnianej wiaty nad peronem. Tam ruszyły już prace przy samej konstrukcji dachu. Wykonano na razie krokwie planowanego przystanku.
Co ciekawe, nowe torowisko przy historycznych budynkach dworca - hali, poczcie i dawnych magazynach - będzie posiadało maty, który wytłumią ewentualne drgania wywołane przejazdem składu SKM. Uchroni to przed uszkodzeniami wiekowe obiekty.
O wpięciu linii SKM w dalekobieżną zadecydują analizy
SKM-ka zamówiła wstępną analizę wykonalności rozbudowy linii kolejowej nr 250, po której na co dzień poruszają się pociągi SKM, od budowanego przystanku Gdańsk Śródmieście w kierunku Tczewa.
Władze spółki chcą poznać odpowiedź na pytanie: na jakim odcinku i ile torów w kierunku Tczewa można zbudować. Analiza może wykazać, że m.in. najlepszym rozwiązaniem w obecnej sytuacji będzie wpięcie linii SKM w tory dalekobieżne.
Wstępne studium to efekt działań podjętych przez władze Pruszcza Gdańskiego oraz samorządowców powiatu gdańskiego, tczewskiego i malborskiego.
Jeśli analiza wykaże, że budowa przedłużenia linii kolejowej nr 250 do Tczewa jest zasadna, wtedy samorządy, które opowiadają się za realizacją inwestycji będą musiały dokapitalizować SKM-kę. Przewoźnik nie ma bowiem pieniędzy, by samodzielnie realizować tak ogromne przedsięwzięcie.
Miejsca
Opinie (140) 1 zablokowana
-
2014-05-17 19:01
Był i powinien być / brzmieć PRZYSTANEK (4)
Biskupia Góra.
70 mln. plus za wiadukt 140 mln.
Przypadek ???
Nagle najważniejsze potrzeby?
Miasto jest miłe dla molochów.... czyt. Adamowicz.- 5 2
-
2014-05-17 20:24
Wiadukt jest na Zaroślaku (3)
Przystanek też.
- 1 1
-
2014-05-17 20:54
Jaki tam Zaroślak....Jeśli już to wąziutki Petershagen (2)
- leżący na Biskupiej Górze a raczej u jej podstawy.
Na dole Biskupiej Krzyżacy zrobili Kanał Raduni a jej krzaki , które wyrosły wzdłuż Kanału mieszkańcy Biskupiej nazwali , na pewnym odcinku, Petershagen , po latach od wybudowania Kanału oczywiście... - a Biskupia BYŁA zamieszkana i znana długo przed wybudowaniem Kanału w 14 wieku... Są kroniki.- 1 1
-
2014-05-18 00:58
(1)
Wpisz w Wiki "przystanek Biskupia Górka" to się dowiesz że zarówno przystanek jak i wiadukt który mają wkrótce modernizować znajdują się na Zaroślaku u podnóża Biskupiej Górki
- 0 1
-
2014-05-18 11:01
Wiki tworzą ludzie
i różnie tam piszą.
Nie zaprzeczam nazwie a jedynie twierdzę , że są to tereny Biskupiej Góry.
Są tam i Na Stoku i Salvator i wiele innych miejsc , ale wszystkie leżą na Biskupiej Górce , która sąsiaduje z Górką , Śródmieściem , Dolnym miastem - Toruńska , Okopową , Zatopione Domki - Bastion Gertrudy ,Orunią / Nowe Szkoty , Siedlcami - Malczewskiego, Kartuska i Chełmem oraz dawniej ze Stolzenbergiem.
Zaroślak to część zieleni Biskupiej Góry która rozpościera się u dolnej części Biskupiej Góry na wąskim odcinku wzdłuż Kanału Raduni od tzw. 4 bloków po krótki odcinek "dolnego" Stoku - część ul. Na Stoku , można założyć , że do wysokości nieistniejącej już Dali.- 0 0
-
2014-05-17 19:31
ciekawe, czy zleceniodawcy tego projektu byli na placu budowy?
Nawet Wasz portal opisywal skandaliczny brud i zaniedbania. Do dzisiaj nic sie nie zmienilo, dalej drzewa sa niszczone, dalej piach na zniszczonych przez ciezarowki chodnikach, MARNIE TO WYGLADA.
- 2 0
-
2014-05-17 19:47
pięknieje nam Gdańsk...
będzie super !!!
- 3 1
-
2014-05-17 20:59
Każdy może sobie sprawdzić jak nazywał się przystanek w tym miejscu.
Wystarczy znaleźć rozkład jazdy powojenny.... Są w internecie. Jakby Troojmiasto nie blokowało linkoow to bym wkleił.
Biskupia Góra.
Zaroślak...hahahhaa! to tak jakby poważni ludzie w poważnym, Królewskim , Hanzeatyckim itd. mieście nazwali przystanek " Krzaczory " , zwłaszcza gdy mieli pod ręką piękne , historyczne nazwy...- 2 1
-
2014-05-17 21:30
Właśnie wysłałem do redakcji fotkę z nazwą przystanku.
Jeśli zamieszczą to sami zobaczycie.
Jeszcze w latach 60 ub. wieku był tam przystanek o nazwie:
Biskupia Góra.- 8 0
-
2014-05-18 12:32
Czy ktoś mi odpowie, bo nie wiem (1)
Czy SKM będzie jeździła np. z Gdyni, przez przystanek Gdańsk Główny - Śródmieście i pojedzie dalej na Orunię i Lipce?
- 1 0
-
2014-05-18 21:58
NIe
nie, bo nie ma torów dalej.
Jak na orunie to nie przez srodmiescie- 1 1
-
2014-05-18 13:58
Zajezdnie autobusowa tam zbudowac (1)
zadaszyc i zrobic na gorze przystanki autobusowe zamiast tej zajezdni na jana z kolna . i na dwa trzy kioski starczy miejsca - tyle przestrzeni marnuja. Przystanek nie jest tak ladny jak na dworcu glownym to nie powinien swoja brzydota emanowac. Zabudowac i JUZ.
- 1 1
-
2014-05-18 22:15
malo poinformowany jestes
przeciez u gory bedzie wezel przesiadkowy (tramwaje i autobusy)
- 0 0
-
2014-05-18 23:27
Proponuję wybudować przystanek między Rumią a Redą, ponieważ jestem biedakiem z Weja i bujałbym się do Auchana na promocje.
- 3 0
-
2014-05-19 06:57
Po jak h
to buduja?
- 1 3
-
2014-05-19 13:03
"Prace torowe w rejonie wiaduktu Hucisko."
czy na zdjęciu zatytułowanym j.w. uwieczniono KRZYWE tory, czy mi się wydaje?
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.