• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa skrzyżowania zmienia komunikację na Marynarki Polskiej

ms
25 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

W nocy z piątku na sobotę wstrzymany zostanie ruch tramwajowy na ul. Marynarki Polskiej, na wysokości Letnicy. Zamiast tramwajów pojadą tędy autobusy zastępcze. Zmiany są związane z przebudową skrzyżowania ul. Marynarki Polskiej i ul. Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańska, w miejsce którego powstanie ogromne, trzypoziomowe rondo.



Z uwagi na technologię prac, w dniu 25 stycznia (piątek) obowiązują zmienione trasy zjazdowe do zajezdni Nowy Port przez Brzeźno (zamiast przez Letnicę):
· kursy linii 3 o godz. 22:55 i 23:25 z krańca Stogi Pasanil od przystanku Opera Bałtycka przez al.Hallera - Brzeźno (zamiast przez Letnicę),
· kursy linii 8 o godz. 22:50 i 23:39 z krańca Stogi Pasanil od przystanku Twarda do zaj. Nowy Port przez al.Hallera - Brzeźno (zamiast przez Letnicę),
· kursy linii 8 o godz. 22:53 i 23:23 z krańca Jelitkowo od przystanku Mickiewicza do zaj. Nowy Port przez Brzeźno (zamiast przez Letnicę).

Tramwaje dwukierunkowe

Tramwaje będą kursować ul. Marynarki Polskiej, ale tylko od Węzła Kliniczna do przystanku "Mostostal" zobacz na mapie Gdańska. Będą nim poruszać się tramwaje dwukierunkowe (czyli Dortmundy N8C), które będą wykorzystywać specjalnie zamontowany rozjazd nakładkowy celem zmiany toru, co również wymusza konieczne zmiany w układzie linii tramwajowych (z uwagi na fizyczne ograniczenia dowolnego "wyprzedzania się" tramwajów na przystanku "Mostostal").

Zmiany na liniach tramwajowych

Funkcjonowanie linii 4 (Zaspa-Nowy Port) oraz 14 (Centrum-Nowy Port) zostanie zawieszone, natomiast trasa linii nr 7 zostanie zredukowana do odcinka Łostowice Świętokrzyska - Mostostal i dodatkowo zasilona linią tymczasową 97 na trasie Chełm Witosa - Mostostal, dzięki czemu możliwe będzie utrzymanie niezbędnej wysokiej częstotliwości kursów co 5 minut w godzinach szczytu na najbardziej obciążonym odcinku, tj. Centrum - Letnica. Dodatkowo częściej pojadą tramwaje z Chełmu w kierunku Centrum, co poprawi komfort podróżowania.

Tramwaje linii 10 zostaną skierowane na trasę Siedlce - Jana z Kolna - Kliniczna - Zaspa. W konsekwencji istotnie polepszona zostanie oferta w relacji Zaspa - Śródmieście , natomiast mieszkańcy Zaspy i Dolnego Wrzeszcza (korzystając z linii 8 i 10) w godzinach szczytu częściej dojadą do przystanku "Twarda", gdzie będą mieli bogatą ofertę tramwajów linii 7 i 97 w kierunku "Zielonego Trójkąta" i Letnicy.

Autobusowa komunikacja zastępcza

Między Nowym Portem a Letnicą pojadą autobusy
· podstawowej linii T4 na trasie: Nowy Port (pętla jak linia 148) - Władysława IV - Na Zaspę - Rybołowców - Wolności - Plac Wolności - Marynarki Polskiej - Mostostal - Marynarki Polskiej - Plac Wolności - Wolności - Władysława IV - Nowy Port (pętla jak linia 148)
· linii uzupełniającej T5 na nowej trasie Nowy Port (pętla jak linia 148) - Władysława IV - Na Zaspę - Rybołowców - Wolności - Plac Wolności - Marynarki Polskiej - Mostostal - Żaglowa - Pokoleń Lechii - "Węzeł Harfa" - Nowa Uczniowska - Skrzyżowanie al. Hallera / Uczniowska - Nowa Uczniowska - "Węzeł Harfa" - Pokoleń Lechii - Żaglowa - Mostostal - Marynarki Polskiej - Plac Wolności - Wolności - Władysława IV - Nowy Port (pętla jak linia 148)

W godzinach szczytu obie linie na wspólnym odcinku (Nowy Port - Mostostal) będą funkcjonować łącznie co 5 minut. Warto zwrócić uwagę, że poprzez uruchomienie linii T5 zaoferowana zostanie szybka komunikacja między węzłem przesiadkowym "Al. Hallera" (np. na linie 124, 148 i 188 lub linie tramwajowe 3 i 5) a Letnicą i Nowym Portem.

Ważność biletu na jeden przejazd

Zgodnie z uchwałą Rady Gdańska w sprawie ustalenia zasad taryfowych, w przypadku wprowadzenia zastępczej komunikacji, bilet na jeden przejazd zachowuje ważność w innym, najbliższym pojeździe zmierzającym w kierunku przystanku końcowego po stałej linii. Zasada ta dotyczy wszystkich przypadków, gdy organizowana jest komunikacja zastępcza lub występuje awaria pojazdu.

Czas trwania utrudnień

Budowa nowego, wielopoziomowego skrzyżowania trwa już od kilku miesięcy przy ruchu ciągłym tramwajów, natomiast to m.in. dzięki ZTM Gdańsk wynegocjowane zostało maksymalne możliwe opóźnienie terminu wstrzymania ruchu tramwajów, po to aby skrócić dla pasażerów okres niedogodności związany z koniecznością przesiadania się do autobusowej komunikacji zastępczej. Według zapewnień wykonawcy robót, ruch tramwajów na pełnej trasie zostanie wznowiony najpóźniej na początku wakacji letnich 2013.

Skrzyżowanie Trasy Słowackiego z ul. Marynarki Polskiej pojawia się w 3 min 49 s filmu pokazującego przebieg całej Trasy Słowackiego w Gdańsku.

ms

Opinie (67) 6 zablokowanych

  • Dlaczego ne przedłużono linii nr.3 do Nowego Portu? (6)

    • 30 9

    • (4)

      po co budować nowy węzeł przesiadkowy przy Mostostalu jakby nie można było przesiadać się na pętli Kliniczna, gdzie jest "gotowiec"? Wywalanie pieniędzy w błoto!

      • 7 14

      • Też się nad tym zastanawiałam..

        Najprawdopodobniej chodzi o to żeby jak najbardziej zmniejszyć ilość przesiadek ;pp (patrz zielony trójkąt)
        A pozatym na węźle kliniczna lubią się robić korki a autobusy nie latają...

        • 17 2

      • ...

        bo może mieszkańcy letnicy, którzr i tak mają zamiast 200m na przystanek ponad 1000m musieliby kilka razy sie przesiadac zeby sie gdziekolwiek dostać?

        • 5 4

      • ... (1)

        i nie wiem o jakim wywalaniu pieniedzy w błoto mówisz! byłeś tam? poszerzyli jedną czesc przystanku usuwajac barierki i usypali ziemie! ile ich to kosztowało?

        • 14 2

        • najwięcej mają do powiedzenia

          tacy co nie widzieli i w ogóle nie wiedzą o co chodzi..

          • 3 2

    • Lepiej

      Przywrócić linię 15, która wg mnie jeździłaby na trasie:
      NOWY PORT OLIWSKA - Brzeźno - Hallera - Jana z Kolna - Dworzec Główny - Hucisko - Centrum - BRAMA WYŻYNNA;
      oraz po zakończeniu remontu przedłużyć linię 7. Trasa siódemki wtedy by wg mnie wyglądała tak:
      ŁOSTOWICE ŚWIĘTOKRZYSKA - Havla - Centrum - Podwale Grodzkie - Jana z Kolna - Letnica - Brzeźno - Mazurska - Dworska - AL. HALLERA(powrót przez: Uczniowską - Gdańską - Krasickiego!) oraz przywrócić linię nr 1 na trasie: BRZEŹNO PLAŻA - Hallera - Jana z Kolna - Podwale Grodzkie - Centrum - Witosa - Havla - ŁOSTOWICE ŚWIĘTOKRZYSKA.
      Ewentualne poprawki proszę pisać w odpowiedziach.

      • 0 0

  • od 5 lat pracuje w Letnicy... (3)

    ...nie pamiętam już dnia kiedy można było dojechać do pracy bez utrudnień. Wiecznie jakieś remonty i przebudowy. Chociaż niektóre tematy można było zrealizować jednocześnie!

    • 52 36

    • (1)

      mhm i do pracy latałbyś na własnoręczni skonstruowanych skrzydłach albo helikopterem albo od razu nich dadzą teleport
      głupie gadanie dlaczego nie robili wszystkie od razu

      • 12 9

      • Troll dowcipniś

        się znalazł.

        • 2 3

    • w jakiejś spółdzielni inwalidów robisz?

      Za wyjątkiem Euro i paru meczów dojazd na Marynarki od paru lat jest niezły

      • 3 3

  • Fajnie, że T4 i T5 jest przez Rybołowców

    Dla Wyzwolenia będzie w końcu bliżej do komunikacji.

    • 22 1

  • Jest budowa są ograniczenia

    Budowa się skończy ograniczenia znikną i będzie się lepiej jeździło.

    • 60 6

  • Po co? Pytam się. (6)

    Ta inwestycja to cofanie się w rozwoju. Tępaki jedne.

    • 8 100

    • na szczęście ty nie cofnąłeś się w rozwoju,hahahahaha

      • 32 1

    • Skąd taki żal i frustracja??? Przegrałeś przetarg?

      • 25 1

    • (2)

      Nie chce cię wyzywać ale zarejestrój się na srebrzysku.

      • 8 3

      • uje sie nie kreskuje

        • 9 1

      • Naucz się pisać ośle.

        Czego oni was w tej podstawówce uczą?

        • 3 4

    • Pytasz SIĘ? To sobie odpowiedz.

      • 6 4

  • Znowu pieszo spod opery do stoczni północnej (1)

    fajnie.. na dworzu tak rześko i w ogóle.

    • 27 16

    • ???

      Gdzie ty chłopie masz stocznie północna ?? nie ma takiej od ponad 2 lat

      • 2 3

  • głupota (1)

    Autobus by mógł śmigać od Klinicznej do Nowego Portu a nie jakieś kombinacje alpejskie ...

    • 49 13

    • Głupi pomysł gdyby tak było

      Cała masa ludzi od strony dworca musiałaby się przesiadać, gdzie logika??

      • 8 2

  • Powinna być jedna linia do Klinicznej

    to jest prawdziwy węzeł przesiadkowy-masa linii tramwajowych, SKM, a nie tylko do Mostostalu. Udogodnieniem byłoby też przedłużenie linii 3 na czas remontu.

    • 25 11

  • Wiem gdzie to jest

    byłem kiedyś w letnicy nawet :)

    • 16 4

  • kolejny element podporządkowywania miasta dyktatowi ruchu samochodowego (11)

    mam nadzieję, że jakaś refleksja się pojawi i pójdzie więcej środków na poprawę warunków ruchu pieszych, pasażerów komunikacji publicznej i rowerzystów w pobliżu węzłów przesiadkowych. Myślenie tylko o potrzebach osób chcących korzystać z samochodów i parkować za darmo to droga do stopniowego obniżania jakości życia w mieście. Jedyny sens tej trasy to szansa redukcji ruchu tranzytowego w okolicach dworca głównego PKP w Gdańsku i na całej głównej osi komunikacyjnej trójmiasta, ale do tego trzeba jeszcze innych działań. Moja nadzieja w PKM i tramwaju na Morenę.

    • 23 28

    • (2)

      Boże Ty Mój wszędzie tylko durnie, jałopy i osły z brakiem myslenia perspektywicznego. Budują, budują i budują. Drogi, autostrady, parkingi, trasy szybkiego ruchu. A to nie są zadne dobre budowy. To jest zło wcielone. Autostrada nie jest cacy bo to "podporządkowanie dyktatowi ruchu samochodowego". Jacy durnie z tych Niemców. Oni cały kraj podporządkowali "dyktatowi samochodowemu". Nie zdają sobie sprawy że ... zaraz jak to było "... myślenie o potrzebach osób chcacych korzystać z samochodów to droga do stopniowego obniżania jakości życia". Tak, obniżenie jakości życia w Niemczech po zbudowaniu autostrad jest nad wyraz widoczne.

      • 10 7

      • Nie obrażaj ludzi trzeźwo myślących

        Obserwator ma rację. Niemcy mają autostrady, ale takie, które nie przechodzą przez centra miast. U nas buduje się tranzytówki w mieście bez rozwoju komunikacji miejskiej - co u Niemców jest na jak najwyższym poziomie.

        • 7 8

      • popatrz na żabiankę

        122 omija osiedle, bo nie ma się gdzie zatrzymać
        148 ma zmienioną trasę, bo nie może skręcić w lewo z Gospody.
        Widzisz to, czy jesteś ślepy???

        • 2 0

    • węzeł kliniczna jest (2)

      częśćią inwestycji tunel pod Martwą Wisła. Nie wiem w jaki sposób jest to dyktat samochodu. Przecież to jest nowa wylotówka z Gdańska. Jest ona robiona min. po to, aby zmniejszyc ruch samochodowy w centrum na Długich Ogrodach. W ten sposób mieszkańcy Sopotu, Przymorza Zaspy a może i Wrzeszcza jadąc do Elbląga , na Olsztyn, Warszawę przestaną wreszcie jeździć przez centrum Gdańska pod Bramą Wyżynną

      • 14 2

      • pod bramą wyżynną to przestali ponad 50-lat temu. gdzie byłeś jak cię nie było?

        • 5 3

      • za to zaczną jeździć przez Przymorze

        Szczególnie wszyscy z Sopotu i południowej Gdyni

        • 1 0

    • Czy ktoś zagwarantował, że przenigdy nie poprowadzi się tamtędy jakiejś linii komunikacji miejskiej?

      Nie masz powodów do narzekań. Pocierpimy wszyscy kilka miechów, a potem jak w bajce.

      Zakłada się z góry, że samochód jest celem tak samo jak mieszkanie (najlepiej z ogródkiem), współmałżonek i potomstwo. Najmniej ważny w tym klubie, ale nadal w gronie strasznie potrzebnych. Każdego dnia możesz się przekonać, że nie ma założenia jeszcze bardziej potwierdzonego eksperymentalnie. Musisz zrozumieć, że jeśli przez pokolenia danemu ludowi wydzielano luksusy po lichym kawałku, gdy dostanie ich więcej pragnie i docenia je. W zachodnich krajach, o których na pewno wspomnisz, luksusów mieli tyle od pokoleń, że im się przesyciły. Dlatego tak hurtowo z nich rezygnują. Dlatego bezcelowe jest ślepe kopiowanie metod tylko dlatego, że są zachodnie. Czy może być jeszcze błahszy powód?

      Według mnie i reszty większości, to właśnie inwestycje drogowe podwyższają jakość życia w mieście. Bo od pokoleń my (większość) jesteśmy serdeczni przesyceni zaznawaniu wszystkiego w drodze między punktami A i B. Życzymy sobie, kontrolować jak najwięcej co z nami związane bezpośrednio. Zaproponuj mi tramwaj robiony przez pracownik fabryki limuzyn, zamiast auta-rupiecia. Zaproponujesz mi zaznawania tego, czego jesteśmy serdecznie przesyceni. Chcemy zaznawać tylko punktów A i B. A1 i B1 tylko na wyraźne nasze życzenie. Twoja wizja jest nieatrakcyjna.

      Ktoś tu czasem straszy, że aby auto miał każdy potrzeba 130% albo 300% miasta na drogi. Czegoś takiego nie ma nawet w Stanach Podzielonych. Tylko jedno auto na gospodarstwo domowe. Więcej jest dla większości rodzin zbyt kłopotliwe aby ta koszmarna wizja się spełniła. Chyba, że Twój apartamentowiec...

      • 7 8

    • (2)

      Przesadzasz. Akurat ta droga jest częścią systemu, który powinien odciążyć wiele dzielnic z ruchu tranzytowego. Gdy tak się stanie będzie można w tych dzielnicach uspokoić ruch aut i tym samym poprawić jakość życia w mieście.

      Przykładowo gdy powstanie ten węzeł i tunel to wystarczy jeszcze tylko zbudować krótki odcinek jedno jezdniowej ul. "Nowej Gdańskiej" by typowo lokalne ulice Nowego Portu i Brzeźna mogły znów pełnić rolę do jakiej zostały stworzone.

      Analogicznie, dzięki takim jak powyższa inwestycjom zmniejszy się ruch w centrum, dzięki czemu możliwe będzie ucywilizowanie takich ulic jak np. Podwale Przedmiejskie.

      Oczywiście martwi to, że podobnych środków jak w te nowe drogi nie inwestuje się też w komunikację miejską bo bez jej dopracowania nigdy nie będziemy mieli przyjaznego i przejezdnego autem miasta choćby nie wiadomo ile dróg zbudowano. Nie znaczy to jednak, że wszystkie obecne inwestycje drogowe są z założenia złe i anty miejskie.

      PS. PKM i tramwaj na Morenę są krokiem w dobrym kierunku ale to rozwiązania dla zupełnie innej części miasta i za ich pomocą ciężarówki nie dojadą do portu.

      • 7 2

      • . (1)

        "by typowo lokalne ulice Nowego Portu i Brzeźna mogły znów pełnić rolę do jakiej zostały stworzone"

        Znów?.O jakiej roli piszesz?To nie zostały stworzone by pełnić rolę typowo lokalnej ulicy?

        • 0 1

        • Ale o co chodzi?

          Obecnie te lokalne ulice pełnią również rolę dojazdu do portu dla ciężarówek (dawniej taki transport odbywał się głównie koleją) a do takiej roli nie zostały stworzone.

          • 2 0

    • bo w mieście sie jeździ samochodami, jest duże zagęszczenie

      chcesz pola widoki i spacery - zapraszamy na wieś

      • 6 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane