• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa stacji Gdańsk Śródmieście. Trwa rozbiórka wiaduktu na Trasie W-Z

Maciej Naskręt
24 września 2013 (artykuł sprzed 9 lat) 

Prace na budowie stacji Gdańsk Śródmieście.


Sprawdziliśmy postęp przy budowie stacji Gdańsk Śródmieście, która powstaje wraz z ok. kilometrową i dwutorową linią kolejową w centrum. Ruszyła częściowa rozbiórka wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej, która nie zagraża pieszym, samochodom oraz tramwajom.



Wizualizacja stacji Gdańsk Śródmieście wraz z dowiązaną dwutorową linią kolejową do stacji Gdańsk Główny.

W poniedziałek przyjrzeliśmy się pracom na budowie stacji Gdańsk Śródmieście, która powstaje tuż przy wiadukcie w ciągu al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. Przedsięwzięcie obejmuje dodatkowo przedłużenie o ok. kilometr dwutorowej linii kolejowej nr 250 (SKM) właśnie do nowej stacji. Prace zostały zlecone przez spółkę PKP SKM w Trójmieście. Natomiast wykonawcą przedsięwzięcia jest konsorcjum firm: Rajbud i Dekpol. Kontrakt opiewa na kwotę ok. 66,7 mln zł.

Jednak największa zmiana na razie nie dotyczy planowej stacji Gdańsk Śródmieście, a istniejącej i ostatniej dzisiaj stacji na linii SKM -Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska. Kilka dni temu zakończyły się tam prace demontażowe na peronie trzecim stacji. Na dobre zniknęła historyczna wiata. Zdemontowane zostały także podpory obiektu chroniącego pasażerów przed deszczem.

Zobacz schron przeciwlotniczy pod modernizowanym peronem trzecim SKM.

Właśnie podpory stanowią najcenniejszy element peronu. Nadają jemu szczególny wygląd i charakter. Stąd inwestor przedsięwzięcia - SKM - zlecił ich renowację. Każdego dnia z zaplecza budowy zabierana jest jedna podpora na piaskowanie. Co ciekawe, firma prowadząca prace renowacyjne, by dotrzeć do stalowej konstrukcji, musi poradzić sobie z aż ok. 15 warstwami farb, które zostały nałożone podczas eksploatacji na podpory.

Przy peronie trzecim rozebrane zostały także tory. Wykonane one były z drewnianych podkładów, które trafiły na zaplecze budowy. Ich żywotność to zazwyczaj 25 lat, więc nie trafią pod żadne szyny. Docelowo torowisko ma zostać wykonane z żelbetowych podkładów. Teraz na prace rozbiórkowe czeka jeszcze sam peron.

Czy stacja Gdańsk Śródmieście będzie nowym miejscem przesiadkowym w Gdańsku?

Warto też zaznaczyć, że pod wspomnianym peronem zlokalizowany jest schron. Niestety, jego lwia część podczas prac zostanie zlikwidowana. Z tego powodu rekonstruktorzy zastanawiają się, czy nie pożegnać tego obiektu podobnie jak "Mostu Weisera Dawidka", który musiał ustąpić budowie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Przenieśmy się jednak nieco dalej w kierunku Oruni - za wiadukt w ciągu ul. Hucisko. Tu prac torowych przy budowie SKM na razie nie widać. Powód? W miejscu przyszłych torów znajduje się droga dla pojazdów budowlanych, z której korzystają firmy prowadzące w sąsiedztwie przebudowę linii E-65 (LCS Gdańsk), a także budowę fundamentów pod przyszłe Forum Raduni.

- Aktualnie w miejscu, w którym planowana jest stacja Gdańsk Śródmieście trwa rozbiórka południowego skrzydła wiaduktu. Maszyna wyposażona w nożyce o 27-tonowym nacisku z łatwością kruszy żelbetowe elementy obiektu - mówi Michał Maliszewski, kierownik projektu Rajbud i Dekpol. - Prace nie mają wpływu na ruch tramwajowy, drogowy i pieszych odbywający się na wiadukcie - dodaje.

Jednak najpoważniejsze prace przy rozbiórce częściowej wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej dopiero są w planach. Za ok. trzy tygodnie w wykopie kolejowym na wysokości budynku Komendy Wojewódzkiej Policji zobacz na mapie Gdańska stanie żuraw o udźwigu 1 tys. ton. Jego zadaniem będzie uniesienie odciętego wcześniej ok. 500-tonowego fragmentu wiaduktu, który znajduje się nad istniejącą linią kolejową. Żelbetowy element zostanie posadowiony i potem rozebrany już w wykopie. Wykonawca na to zadanie będzie miał tylko cztery godziny, bowiem na dłuższe zamknięcie ruchu kolejowego nie zgodził się zarządca linii.

Prace rozbiórkowe na wiadukcie są niezbędne, by móc zbudować schody i kładkę łączące m.in. przystanek tramwajowy z położoną ok. 15 metrów niżej stacją Gdańsk Śródmieście. Co ciekawe, podobny zakres prac rozbiórkowych przewidziano także na północnej części wiaduktu. Tam jednak roboty przeprowadzi firma budująca płytę betonową, która przykryje wykop kolejowy i będzie stanowić podstawę dla realizacji Forum Raduni.

Wykonawca ponadto zakończył niwelację terenu między wiaduktem w ciągu al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska a Wiaduktem Biskupia Górka zobacz na mapie Gdańska. Część osób uważała, że w tej części wykopu pod humusem - organiczną warstwą ziemi - znajdowało się dawne torowisko - bocznica od stacji Gdańsk Południowy. Jednak na nic takiego wykonawca nie natrafił.

Kolejowa inwestycja w Gdańsku dzieli się na trzy części. Pierwsza to przebudowa istniejącej stacji Gdańsk Główny. Obejmuje ona modernizację peronu trzeciego poprzez utworzenie tzw. peronu wyspowego, remont i adaptację istniejącej wiaty wraz z jej wydłużeniem, a także przebudowę schodów wejściowych na nowy peron. Ponadto pasażerom poruszanie się ma ułatwiać winda, łącząca peron nr 3 z przejściem podziemnym.

Kolejna część przedsięwzięcia to budowa ok. kilometrowej, dwutorowej linii kolejowej między dworcem PKP Gdańsk Główny a planowaną stacją Gdańsk Śródmieście. W jej ramach, oprócz torów, zostanie wzmocniona konstrukcja Kanału Raduni przechodząca pod torami.

Trzecim i najważniejszym elementem inwestycji jest budowa nowego peronu wyspowego, czyli stacji Gdańsk Śródmieście. Na planowanym peronie zostanie ulokowana wiata peronowa o konstrukcji stalowej, urządzenia elektronicznej informacji audiowizualnej dla podróżnych, słupki SOS-Info, monitoring, instalacja oświetleniowa, a także obiekty małej architektury.

Budowa stacji Gdańsk Śródmieście obejmuje także wykonanie kładki z peronu na wiadukt w ciągu al. Armii Krajowej (a w przyszłości również do centrum handlowo-usługowego Forum Radunia), będącej częścią węzła integracyjnego zlokalizowanego w obrębie wiaduktu.

Zobacz także: ze stacji Gdańsk-Śródmieście nie dojedziemy do Pruszcza i Tczewa.

Miejsca

Opinie (84) 5 zablokowanych

  • znów moja teściowa ma konkurencję w Gdańsku (2)

    będzie się musiała biedna mocno nastarać, żeby dorównać tej maszynie....

    • 25 14

    • wrócisz do domu, to se pogadamy, zięciu (1)

      • 14 0

      • hydraulicznym uśmiechem Cię przywita

        • 9 0

  • Mogą jeszcze 5 przystanków zbudowac ale jeszcze przed erą Donalda SKM kursowała do Tczewa (21)

    A obecnie nawet do Pruszcza niemożna nią dojechać.To dokładnie tak samo poroniony pomysł jak ten z autobusem do Neptuna:)

    • 79 79

    • Nie rozumiem (1)

      Uzasadnij merytorycznie, dlaczego przystanek nie ma sensu? Do czasu realizacji przystanku GDAŃSK POŁUDNIOWY nie będą tam stawały składy z Pruszcza, ale sens istnienia przystanku nie został w ten sposób podważony. Po prostu trzeba jak najszybciej wydłużyć linię 250 i zbudować kolejny przystanek.

      • 27 3

      • bez

        zakładów pracy i ludzi dojeżdżających do nich SKM nie tylko nowy przystanek nie ma sensu ale i ta cała kolej!

        • 3 0

    • do neptuna autobus ale gdańsk południe z dolnym tarasem to przez główny tylko bo wszyscy mieszkają w głównym

      • 3 9

    • Przed erą Donalda... (14)

      ...nikt się nie zabrał za budowę od nowa całej linii kolejowej z Gdyni do Warszawy, do której należy odcinek z Gdańska do Tczewa. Stan linii pogarszał się z roku na rok od czasów wojny, ale robót torowych nie było, czynne były dwa a miejscami nawet trzy tory, które były obciążane na maksa, dzięki czemu ich stan jeszcze bardziej się pogarszał.

      Obecnie trwa tam przebudowa, czynny jest jeden (już nowy) tor, dlatego trzeba było polikwidować niektóre połączenia lokalne - w tym pociągi SKM z trójmiasta do Pruszcza i Tczewa. Po zakończeniu budowy tej linii nalezy się spodziewać przywrócenia tych pociągów.

      Ale po co się nad tym zastanawiać? Lepiej pokrzyczeć polityczne hasełka, narobić durnego hałasu i ponarzekać.

      • 24 6

      • trzeba wytykać błędy wykonawcze i opieszałość - tej władzy niestety nie można chwalić - już dosyć narcyzów w rządzie (9)

        byś się chociaż podpisał ( lizidupa anonim ? )

        • 6 18

        • Ty też się nie podpisujesz. (6)

          A ja nie zajmuję się polityką. Po prostu wskazuję przyczynę tymczasowej likwidacji połączeń SKM do Tczewa: przebudowa linii i ruch "wahadłowy" po jednym torze. I jeśli to zwalić na Donalda, to jednak będzie to jego pochwała, bo wczesniej tej linii nie remontowano.

          • 9 0

          • szanowny anonimie ...

            nigdy nie wykłócaj się z imbecylem bo najpierw sprowadzi cię do swego poziomu, a potem pobije doświadczeniem - zapomniałeś?

            • 11 0

          • :D - to mój podpis na wszystkich forach od ponad roku (3)

            (kiedyś obserwator - niestety inni zaczęli się tak podpisywać więc zmieniłem nick) - gdybyś nie napisał ostatniego zdania , to bym sie zgodził. Ja też nie uprawiam polityki, ale obserwuję inwestycje kolejowe i drogowe od lat i (z racji doświadczeń zawodowych) wiem, że są prowadzone - mówiąc oględnie "średnio", pominę wątki "korupcyjne" i rozliczeń z wykonawcami. Drogi i kolej można remontować szybciej, lepiej i taniej niż to się dzieje obecnie.

            • 4 0

            • Zapewne można lepiej, szybciej i taniej. (2)

              Nie neguję tego. Nie zmienia to faktu, że przed "erą Donalda" nie było to robione WCALE. I dlatego w tym przypadku pretensje o tymczasowy brak połączeń do Tczewa uznać należy za... pochwałę Donalda.

              Nawet, jesli można zrobić to lepiej, taniej i szybciej. Bo na razie ekipa Donalda jest jedyną, która w ogóle jakoś cokolwiek na tej linii robi. Nawet nie ma tego z czym porównać, bo przed "erą Donalda" nie prowadzono takich prac.

              Nie chce mi się podpisywać, ludzie mają tu zwyczaj obrażania adwersarzy.

              • 6 0

              • nie trzeba się wstydzić poglądów :) (1)

                to nie prawda, że nic nie było robione, tory to nie wszystko są też takie pojęcia jak np. srk . Za komuny pociągi jeżdziły szybciej i to nie jest wina "zużycia torów", że teraz jeżdżą wolniej. Atrapa Pendolino po nowych torach będzie jeżdziła niewiele szybciej niż "IC za komuny", ale sukces będzie :)

                • 2 1

              • Pociągi szybsze za komuny?

                A mnie się zdawało, że (pomijając linie typu CMK) i wtedy i teraz jeździły 120 km/h (mowa o prędkości technicznej rzecz jasna), tyle, że jednak stosowano coraz więcej ograniczeń spowodowanych złym stanem torów.

                SRK, oczywiście, podobnie jak drobne modernizacje taboru, ale nikt wcześniej nie zabrał się do takich inwestycji, jak to ma miejsce obecnie. Dlatego nie bardzo jest to z czym porównać.

                Dla mnie lepiej mieć zrobione średnio niz niezrobione wcale. To tak jak z wróblem w garsci wobec gołębia na dachu, albo z rakiem na bezrybiu. Co nie zmienia faktu, że gołąb byłby lepszy. Ale go nie ma.

                • 4 1

          • Donaldingo za pożyczone pieniądze naprawia tory.

            My musimy je oddać. A dlaczego państwo nie ma dochodów? bo sprzedał Donaldingo co było państwowe za grosze i 100 mld zł rocznie frunie za granicę. Z tego kapitału lichwiarze pożyczają nam pieniądze i jeszcze dopłacimy odsetki przez setki lat. Jak to w koloniach.

            • 2 1

        • dokladnie tak tylko lemingi zawsze protestuja ze ktos smie im oczy otwierac (1)

          bo oni zyja w rajskiej zielonej wyspie doskonałości.Ale dla przypomnienia jak te inne kaczki rzadziły to wystarczyło ze ktos pierdnął to narzekali od rana do wieczora.A ze teraz prawdopodobnie Donald i jego banda nie wygraja to zobaczycie jak lemingi beda narzekac na okragło niewazne co kto zrobi wazne ze to nie Dolaldinio

          • 1 3

          • Najzabawniejsze...

            ...że ta przebudowa kończy się w podobnym czasie co kadencja sejmu. Po latach budów, remontów, modernizacji ruszą nowe pociągi, zaczną funkcjonować nowe przystanki, nowe połączenia i nowa ekipa bedzie krzyczeć, a za nią jej wyborcy, że to wlaśnie jej osiągnięcie....

            I to niezależnie od tego, czy to będą komuniści, palikotowcy, pisowcy, ludowcy, czy nawet nowa ekipa PO.

            • 6 0

      • (1)

        Tylko linia Gdynia-Warszawa??Nie zapominajmy o liniach do Kościerzyny,Helu,Poznania itd w innych województwach..

        • 4 0

        • Oczywiście.

          Ale przebudowa tych linii nie miała wpływu na zawieszenie kursowania SKM miedzy Gdańskiem i Tczewem. A to był zarzut założyciela wątku.

          • 2 0

      • ty leming ty jestes bardziej głupi niz naj bardziej debilna ustawa Donalda :)

        • 0 7

      • Dokłdnie tak!

        A z tego, co słyszałem, SKM do Tczewa mają puścić już w grudniu. No ale ignoranci wolą drzeć mordę niż zasięgnąć informacji i trochę poczekać. :P

        • 0 0

    • A odkąd Tczew należy do Trójmiasta?

      Pierwsze o tym słyszę.
      Wiem tylko, że jeszcze wcześniej SKM jeździła po Elblągach, Smętowach, Słupskach i innych wiochach aż zapomniała o samym Trójmieście.

      • 3 4

    • Nie marudź, bo cię nazwą KOMUCHEM ! (1)

      A prywatnie, to ci powiem, że w 1959 LUX-TORPEDA z Gdańska do Warszawy jechała 2,5 godziny !!! Średnia prędkość tylko około 145 km/godz. A gdyby polskie pociągi osiągnęły poziom pociągów rosyjskich , to do Warszawy z Gdańska jechałoby się 1 godz 26 min, a gdybyśmy doszli do francuskiego TGV to w ciągu godziny i 10 minut wysiadalibyśmy w Warszawie. Wygląda na to, ze w kolejnictwie jesteśmy tam gdzie Europa była w 1914 roku. Czyli 100 lat w plecy !!! Potwierdza to budowa PKM, która ma szansę być uruchomiona 10 lat po kolei kokoszkowskiej.....

      • 0 1

      • Lux-Torpeda

        Prywatnie to ci powiem, że Lux-Torpeda to kursowała do 1939 roku między Warszawą a Zakopanem. W trójmieście nigdy jej nie widziano. Te przedwojenne Lux-Torpedy (sztuk 6) miały maksymalną prędkość konstrukcyjną 100 - 115 km/h - to tak dla ścisłości.

        W 1959 roku między Gdańskiem i Warszawą kursowały spalinowe wagony motorowe SD-80, nie miały kompletnie nic wspólnego z "Lux-Torpedą", a ich techniczna prędkość maksymalna była taka, że gdyby faktycznie miały dojechać z Gdańska do Warszawy w 2,5 godziny to Warszawa musiałaby być w miejscu Olsztyna. Ściśle mówiąc wynosiła ona 130 km/h, maksymalna prędkość na polskich torach wynosiła 100 - 120 km/h. Ciekawe jakim cudem jakikolwiek pociąg miałby wtedy w Polsce osiągać ŚREDNIĄ prędkość 145 km/h... Jakaś nowa matematyka?

        A co do przykładów z Rosji i Francji, to obawiam się, że się mylisz. Pociąg nawet bardzo szybki nie wykorzysta swoich możliwości na linii z wieloma różnicami poziomów i ostrymi łukami. A tak właśnie wygląda rasa z Gdańska do Warszawy.

        • 2 0

  • Dzieje się w tym pięknym Gdańsku !

    Pozdrowienia z Gdyni !

    • 79 12

  • nie wiem czy stacja Gdańsk Śródmieście jest faktycznie tak potrzebna (13)

    Za blisko dworca głównego

    • 89 76

    • potrzebna! (2)

      • 19 8

      • urzędniku!!! (1)

        siedzicz cały dzień na d*psku, wiec spacerek ci sie przyda :)

        • 13 4

        • W Tychach powstały 3 perony w odległości niespełna 600m! Jest to jeden z niewielu przykładów w Polsce. Projekt się sprawdził i przyjął wśród mieszkańców. Diametralnie wzrosła liczba podróżnych pomimo iż czas przejazdu nie wydłużył się ze względu na zastosowanie nowoczesnych składów które maja dobre przyśpieszenia. Po resztę odsyłam np na rynek-kolejowy.pl

          • 3 0

    • jest potrzebna (8)

      pozwoli na przeniesienie części ruchu autobusów i tramwajów przesiadkowych na małą pętlę. Jednocześnie autobusy będą mogły mieć w tym rejonie przystanek wyrównawczy i nie będą musiały pchag się pod dworzec.

      • 6 3

      • Jak to przystanek wyrównawczy? (5)

        Skoro są to linie do dworca PKP Gdańsk Główny i mające na dworcu przystanek końcowy i początkowy, to jaki cudem będą miały postoje wyrównawcze przy Urzędzie Wojewódzkim? Teleportacja?

        • 5 0

        • zostaną skrócone - przeniesienie pętli. Jest tam więcej miejsca (4)

          • 1 1

          • Czy jest oficjalna data kiedy ma powstać ta pętla (3)

            i przystanek śródmieście z nią związany? Co w takim razie z tym placem postojowym na Giełguda, który rzekomo ma być przez ZTM zrobiony? Będzie czy to ściema żeby ci co piszą do Miasta przeciwko pętli Stare Miasto, sobie odpuścili i czekali tatka latka? Dlaczego w Gdańsku nie można niczego się dowiedzieć? Gdzie ta partycypacja społeczna skoro nawet nie raczą informować rzetelnie ludzi o terminach wprowadzanych chorych rozwiązań tymczasowych?

            • 1 0

            • Z Pętli na Giełguda zrezygnowano już jakiś czas temu... (2)

              i pisali o tym na Trojmiasto.pl

              W sumie jelsi ta pętla miała i tak służyć 2-3 lata to w sumei bez sensu kase na nią wydawac..

              Po wybudowaniu stacji SKM Śródmieście + Nowy układ drogowy Autobusy będa zatrzymywały sie na aktualnym Wiadukcie AK (smochody nowymi wiaduktami po obu bokach obecbego wiaduktu.

              A Tramwaje obsługujące Zapizdówki (tzn. osiedla południowe) nie będą musiały jechac aż do wrzeszcza tylko będa zapracały tak jak pewnego czau temy linia 1.) (czyt. na Hucisku)

              • 2 0

              • Ba, no właśnie nie do końca, bo ostatnio Zomkowski

                coś zaczął znowu przebąkiwać o Giełguda w artykułach, jak go przyciśnięto z tymi autobusami na Starym Mieście. Zresztą wyszło oficjalne pismo z UM w odpowiedzi dla mieszkańców, że pętla na Giełguda ma jednak być.
                Tyle że mi się to również nie składa w całość w kontekście właśnie pętli i przystanku Śródmieście i braku jakichkolwiek prac prowadzonych w rejonie Giełguda. Zastanawiam się więc kto kogo robi w ch....... i o co chodzi. Pytanie jak do tego dojść. Może Pan Naskręt zapyta, bo mieszkańców zwodzą jak się da.

                • 2 0

              • Wypraszam sobie to

                Moja dzielnica Chełm nie jest zapizdówką , jak uważasz. Odkąd się tu wprowadziłem , dzielnica się bardzo rozwinęła i rozwija się nadal. Dzięki tramwajowi , jest jedną z najbardziej skomunikowanych dzielnic Gdańska. Mamy nie tylko bezpośrednie połączenia z Centrum , ale także z Wrzeszczem , Oliwą czy Zaspą. Nawet po wybudowaniu tej stacji tramwaje z Chełmu nadal będą jeździć dalej tzn. Wrzeszcza , Oliwy , czy Zaspy. Stacja Gdańsk Śródmieście będzie tylko przystankiem odciążającym Gdańsk Główny i spowoduje ona lepsze skomunikowanie tramwajów z południa z SKM

                • 0 1

      • myślenie jednostrone

        a to dlatego że ulepszy to połączenie górnego tarasu z SKM w kierunku Gdyni ale pogorszy to połączenie w kierunku Tczewa. Gdyż to będzie końcowy przystanek(nie dla wszystkich składów SKM) na trasie Wejherowo- Gdańsk a przeniesienie przystanków wyrównawczych w to miejsce spowoduje pogorszenie stanu komunikacji miejskiej i utrudnienia z połączeniem ZKM z PKP

        • 4 1

      • No tak faktycznie najlepiej zakorkować do reszty

        i tak już zakorkowane tzw "GDANSK ŚRÓDMIEŚCIE"

        • 3 2

    • No to należy polikwidować jeszcze kilka przystanków SKM.

      Już istniejących. Tez są zbyt blisko innych przystanków lub stacji. Taka Żabianka-AWFiS na przykład. Wyjątkowo blisko Oliwy i Wyścigów. Wyścigi zbyt blisko Sopotu. Obydwa przystanki Stocznia zbyt blisko stacji głównych w Gdańsku i w Gdyni.

      • 7 4

  • Nalot (2)

    No teraz wszyztkie zło miejskie zrobi nam nalot na kaszuby

    • 10 18

    • (1)

      a co to kaszuby?

      • 3 8

      • A takie co to tylko YO potrafią wymamrotać

        • 3 5

  • Dziękujemy za tą stację, Dzięki niej będzie można łatwiej dojechać do pracy (2)

    • 69 17

    • dziękujemy

      przetrzymywani na Kurkowej, oraz cała załoga Aresztu Śledczego.

      • 17 0

    • i tam powinno być przejście na peron i zachowana stara nazwa Gdańsk Biskupia
      Górka

      • 2 0

  • Paranoja! (7)

    Pociąg na lotnisko nie będzie jeździł z Gdańska Głównego, a SKMki w kierunku Tczewa nie będą się zatrzymywały na stacji Śródmieście.

    • 78 16

    • do tego z peronu SKM Śródmieście wg przedstawionej wizualizacji, jest tylko jedno wyjście na wiadukt przy AK; dlaczego nie ma wyjścia w kierunku UW?

      • 9 1

    • (4)

      Nie rozumiem o co ta afera pociągi dalekobieżne zawsze stawały co kilka stacji, to teraz mają stawać na wszystkich????????

      • 2 6

      • Nienormalny jesteś czy tylko udajesz? (3)

        SKM to nie pociąg dalekobieżny i zatrzymuje się właśnie na wszystkich stacjach (w tym jego wyższość w obsłudze połączeń lokalnych).

        • 8 2

        • ... (2)

          SKM powinno kończyć bieg na stacji GD Głowny (docelowo Śródmiescie) i ani metra dalej.

          To jest kolej miejska, a nie wiejska!!!

          • 7 15

          • Wieśniak to cie pajacu małomiejski zrobił, trochę kultury

            • 7 4

          • SKM to tak naprawdę pociąg podmiejski

            trochę jak poryski RER. Obsługuje cały obszar aglomeracji, chociaż Słupsk to rzeczywiście już przesada.

            • 11 0

    • O ile mi wiadomo, to...

      ...pociągi na lotnisko właśnie z Gdańska Głównego będą kursować, po torach PLK do Wrzeszcza i dalej po torach PKM do Osowy przez lotnisko.

      A przystanek (nie stacja) Śródmieście będzie zbudowany przy nowo zbudowanych torach, obok już istniejących. Docelowo mają one byc przedłużone dalej na południe i łączyc się z z istniejącą linią do Tczewa. Do tej jednak pory pociągi w stronę Tczewa kursowac będą po torach PLK OBOK, a nie PRZEZ przystanek Śródmieście. Dokładnie tak, jak już teraz pociągi "dalekobieżne" kursują OBOK, a nie PRZEZ przystanki SKM, na przykład Zaspa, albo Przymorze.

      Gdyby pociąg do Tczewa miał się zatrzymać na przystanku Śródmieście, to ludzie musieliby do niego wsiadac z sąsiedniego toru, a nie z peronu. A przez przystanek Śródmieście nie można puścić pociągu do Tczewa, bo tory kończą się na Śródmieściu, nie idą dalej. Dopiero za kilka lat mają być przedłuzone.

      • 3 5

  • PERON (2)

    na pewno za blisko dworca gł,dawniejszy peron Gdańsk-Biskupia Góra znajdował się na wysokości gdzie są wieżowce/Zarośla/

    • 18 12

    • tylko że z tego peronu da się przesiąść na tramwaj na Chełm i na autobus. (1)

      A z Zaroślaka byś dymał z buta kilometr do najbliższego czegokolwiek.

      • 2 1

      • na jaki autobus??

        • 0 1

  • kolejna bezsensowna inwestycja pana Pppprezydenta od 7 boleści (6)

    nie wiem czemu ten projekt dostał akceptację po co komu to za ponad 60 mln zł
    bo blizej ... a potem spoleczenstwo bedzie spasione bo przejsc te 400 metrow z gda gł to juz za duzo czy te bajońskie sumy nie sa potrzebne gdzie indziej ..no pewnie ze są

    • 51 50

    • Za budowę tego przystanku to najpewniej (3)

      Pan budyń budyniowicz budyniowski dostał kopertę od właścicieli przyszłego centrum handlowego które powstanie nad tą stacją. Chodzi o to, żeby więcej klientów dojeżdżało tam skm na zakupy - taki jest prawdziwy powód tej budowy!!! Nie miałbym nic przeciw gdyby przyszłe centrum handlowe zbudowało to za swoje pieniądze, skoro jest to robione pod nich, a nie za nasze wspólne. Można powiedzieć że dostają to za darmo, naszym kosztem

      • 7 6

      • Ciekawe za czyje pieniądze ZDiZ (o ile to przyklepie) w komitywie z deweloperem od Galerii Bałtyckiej będzie zawracał Strzyżę (2)

        i czemu UM w Gdańsku przekazując ziemię pod parking dewloperowi Trytona, nie wynegocjował zapewnienia przez tegoż alternatywnej lokalizacji pętli dla autobusów i oczywiście na jego koszt?

        • 7 0

        • (1)

          jest idealna lokalizacja - pusty plac na rogu ulicy Krosna i Rybaki Górne - idealny na pętle , a jak sprzedali to mają pieniądze na zakup coś w zastępstwie !!! a nie kaska do kieszonki na kolejny dom lub samochód

          • 1 1

          • Może chwilowo, ale uważam, że pętla w ogole powinna zostać wyprowadzona ze Starego Miasta.

            Wałowa jest rozjechana, tak jak i Łagiewniki na wysokości biblioteki PAN. Tam tylko powinien zostać ruch budowlany, bo tego się nie uniknie.
            Wszystkie postoje powinny być tymczasowo zorganziowane koło dworca PKP (z włączeniem zatoki z obecnym postojem taxi) lub u góry dworca PKS po natychmiastowej naprawie schodów i windy oczywiście.

            • 1 0

    • lepsze to niż rozdanie kasy g*wnozjadom Twego pokroju (1)

      • 5 6

      • zamknij ryło pawełku z nadzieniem budyniowym

        • 3 5

  • Drewniane tory??? (4)

    "Przy peronie trzecim rozebrane zostały także tory. Wykonane one były z drewnianych podkładów, które trafiły na zaplecze budowy."
    No to teraz już wiem dlaczego pociągi w Polsce tak wolno jeździły... :-)

    • 14 32

    • Tory, misiu, a nie (3)

      szyny.

      • 18 3

      • Zanim napiszesz, pomyśl (2)

        Zgadzam się z M@ćkiem. Trzeba myśleć pisząc wiadomość.
        Cytat:
        "Tor dwie szyny podtrzymujące i prowadzące koła pojazdów szynowych, ułożone na podkładach lub wlane w specjalną płytę betonową służą jako droga kolejowa, tramwajowa lub metro, w określonej odległości od siebie. Ułożony jest na podtorzu."

        Czyli jeśli rozebrano tory drewniane a zostaną wykonane z żelbetonu, to po nich będą chyba jeździły pociągi z kartonu.

        • 2 3

        • że niby zbudowali tory z podkładów ?

          • 1 0

        • nie ma

          nie ma czegoś takiego jak żelbeton, jest ŻELBET

          • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane