- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (172 opinie)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (195 opinii)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (61 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (158 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
- 6 Miejsce zbrodni w liceum. Policjanci spotkali się z uczniami (15 opinii)
Budowa tramwaju na Nowej Warszawskiej rozłożona na dwa etapy
Budowa linii tramwajowej wzdłuż ul. Nowej Warszawskiej zostanie podzielona na dwa etapy: pierwszy od al. Havla do ul. Łódzkiej, drugi od ul. Łódzkiej do al. Adamowicza. Zdaniem urzędników to jedyna szansa, aby dotrzymać zaplanowanego terminu realizacji inwestycji. Warunkiem powodzenia jest jednak pozytywne rozpatrzenie wniosku o zwiększenie dofinansowania unijnego.
Na szczęście dla mieszkańców południa Gdańska magistrat nie zarzucił planu możliwie szybkiej realizacji tej inwestycji. W jaki sposób - zdaniem urzędników - uda się to osiągnąć?
Wniosek o zwiększenie dofinansowania unijnego
Budowa nowej linii tramwajowej zostanie podzielona na dwa, następujące po sobie etapy. Pierwszy obejmuje budowę odcinka od al. Havla do ul. Łódzkiej, zaś drugi od ul. Łódzkiej do al. Adamowicza.
- Projekt europejski zakładał realizację tej linii tramwajowej w roku 2021 i ten cel chcemy utrzymać. Budowa realizowana będzie w dwóch etapach, z zachowaniem terminu zakończenia 2021. Prace na pierwszym odcinku rozpoczną się w maju i potrwają do grudnia. Równolegle miasto programować będzie finansowanie na realizację drugiego odcinka linii tramwajowej, tak aby wyłonienie wykonawcy robót nastąpiło w czwartym kwartale 2020 r., z terminem zakończenia określonym na czwarty kwartał 2021 r. - wyjaśnia Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. inwestycji.
Urzędnicy zamierzają pozyskać brakującą kwotę z kasy Unii Europejskiej.
- Budowa linii tramwajowej w Nowej Warszawskiej jest jednym z elementów programu Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IVA, który jest współfinansowany z funduszy unijnych. Miasto wystąpiło o zwiększenie dofinansowania unijnego na wspomniany projekt, pozwoli to w połączeniu z finansami gminnymi na zabezpieczenie wystarczającej ilości środków na realizację tramwaju w Nowej Warszawskiej. Potrzeba na to jednak czasu - przekonuje Aleksandrowicz.
Prace na Havla mają być prowadzone w wakacje
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, harmonogram inwestycji przedstawia się następująco: pierwszy etap inwestycji, obejmujący odcinek od al. Havla do ul. Łódzkiej, ma zostać ukończony w grudniu jeszcze tego roku. Aby jak najszybciej wyłonić wykonawcę robót, postępowanie przetargowe zostanie ogłoszone lada tydzień - w lutym.
Al. Havla to jedna z najbardziej uczęszczanych dróg w tej części miasta. W związku z tym, roboty budowlane na tej arterii zostały zaplanowane na okres wakacyjny, kiedy ruch samochodowy jest znacznie mniejszy. Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, jak dokuczliwe byłyby skutki sytuacji, gdyby nie udało się dotrzymać tego terminu.
Tak ma wyglądać nowa zajezdnia na południu Gdańska
Gdy będzie realizowana budowa pierwszego odcinka, jednocześnie będą prowadzone przygotowania do rozpoczęcia budowy drugiego, czyli od ul. Łódzkiej do al. Adamowicza. Postępowanie przetargowe zostało zaplanowane w trzecim kwartale tego roku, a zakończenie prac w czwartym kwartale przyszłego roku. Jak już wcześniej wspomniano, warunkiem realizacji tego planu jest uzyskanie dodatkowego finansowania z Unii Europejskiej.
Powstanie brakujący odcinek ul. Piotrkowskiej
Urzędnicy przedstawili też jasną deklarację ws. budowy brakującego odcinka ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku. Odcinek, który znacznie odciąży zakorkowaną w godzinach szczytu ul. Warszawską, powinien być gotowy w drugiej połowie przyszłego roku. O pilnej potrzebie zrealizowania tej inwestycji pisaliśmy szerzej w grudniowym artykule.
- Projektowany będzie też ok. 350 m odcinek ul. Piotrkowskiej, który umożliwi skomunikowanie ul. Piotrkowskiej z al. Pawła Adamowicza i odciąży ruch na ul. Warszawskiej. Realizacja tego projektu ma zakończyć się w trzecim kwartale 2021 r., jeszcze przed zakończeniem budowy linii tramwajowej Nowa Warszawska - informuje Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Opinie (122) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-30 18:32
Opinia wyróżniona
swiatła na piotrkowskiej bedą potrzebne (1)
jeżeli piotrkowska ma byc "przelotowa" to potrzebne są swiatła lub ronda na krzyżówkach z jeleniogórską i częstochowską inaczej bedzie problem z lewoskretem jak na przykładzie np. leszczynowa - jabloniowa
- 15 4
-
2020-01-31 11:25
Leszczynowa - Jabłoniowa?
Przecież tam jest rondo. Jaki problem tam jest niby z lewoskrętem? A no tak, za dużo aut.
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2020-03-16 13:42
Na tych zdjęciach widać że wiele jeszcze można wokół blokowisk pobudować. Czemu tam tak pusto,dookoła tylko pola.
- 0 0
-
2020-02-04 08:52
Dlaczego tak trudno dojechać z południa do Wrzeszcza.
Nie rozumiem tej polityki komunikacyjnej. Niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego np. z ulicy Jabłoniowej tak trudno dojechać komunikacją miejską do Oliwy, Wrzeszcza, Gdańska. O co tu chodzi? Jakieś średniowiecze komunikacyjne!. Zbudowali kolej PKM przystanki pobudowane w jakiś zad*piach, gdzie nawet samochodem trudno dojechać. Wybudowali Al. Adamowicza i z założenia żaden autobus po niej nie będzie kursował. Mają na tej trasie tramwaj uruchomić i po jakiego grzyba jak i tak do Wrzeszcza przez centrum Gdańska będzie kursował. Jakieś Głupawe stacje przesiadkowe robią. komu to ma służyć tylko czas dojazdu się wydłuża. Lepiej dojechać do Gdańska z jakiejś odległej wiochy. Nic dziwnego że ludzie jeżdżą swoimi samochodami, bo nie idzie nigdzie dojechać tą ich komunikacją. Niech układają dalej tak bez sensu rozkłady jazdy i planują tak trasy. To na pewno zakorkują całe miasto. Już to zrobili!
- 2 0
-
2020-01-30 20:13
(3)
Bez sensowna droga. Tam słoiki placa podatki w swojej wiosce. Żadnych nowych dróg na południu niech stoją w korkach albo sie nauczą co to komunikacja miejska. Czas na inwestycje na dolnym tarasie.
- 3 24
-
2020-02-04 07:13
Ty coś swoim mózgiem rozumujesz, czy tylko masz na pamięć wyuczone. Jak małpa w cyrku - palancie
- 0 0
-
2020-01-30 22:57
Przecież
Budują linie tramwajową a nie droge właśnie po to żeby ludzie wybrali komunikację miejską zamiast samochodu.
- 1 0
-
2020-01-30 20:57
O jakiej komunikacji mówisz? Tej wiecznie opóźnionej i pękającej w szwach w godzinach szczytu? (patrz np. autobus 115, czy tramwaje ze świętokrzyskiej do centrum...) przejedź się kiedyś na typowej trasie do Oliwy i z powrotem, a gwarantuję że zrozumiesz, dlaczego wybieramy samochody. Płacenia podatków nawet nie komentuję. Urodziłem się w Gdańsku i na przestrzeni lat obserwuję stopniowe przeprowadzki znajomych coraz dalej na południe. Nie każdego stać na Zaspę czy Wrzeszcz.
- 7 2
-
2020-01-30 18:58
Dofinansowanie z unii co za hiPOkryzja przeciez totalna oPOzycja walczy o obciecie kasy dla Polski z unii !!! (6)
POpaprancy walcza o obnizenie finansow dla naszego kraju od kilku lat a pierwsi wiagaja łapy Dulska w Gdansku Trzaskoski w Warszawie i Zdanoska w łodzi !!!!Konfederacja Targowicy !!!
- 32 16
-
2020-02-03 23:44
Co ty oglądasz? Co ty wciągasz?
- 0 0
-
2020-01-30 18:59
Zluzuj majtki bo Ci żyłka pęknie. Polityka nie jest czymś o co warto się spierać. (2)
- 7 7
-
2020-01-30 19:05
Wytlumacz to platfornie przepraszam targowicy !! (1)
- 10 6
-
2020-01-31 23:33
Masz czelność rzucać tu targowica chamie
pisuarski jeden ?
Twoja żałosna partyjka dąży do zamordyzmu jak komuniści w PRL czy Adolf w Niemczech, gdzie pomoc zagraniczna obalia ich ?
Mało pomocy Solidarność otrzymała z rąk również USA, których to sankcje na ekipę Jaruzela rozłożyły gospodarkę PRL i spowodowały pustki w sklepach co odczuli główni zwykli Polacy, a nie władze ?
Urban mówił wtedy, że rząd się wyżywi a USA to oni, polscy komuniści mogą podarować koce nowojorskim bezdomnym.
I co koleś ? Kaczyńscy wtedy nie protestowali jak ich koledzy z "S" brali kasę z USA na działalność w podziemiu, gdy Jankesi pogorszyli byt zwykłych ludzi w PL ?
W myśl twoich poglądów "S" nie powinna była brać tej pomocy i radzić sobie sama.
Komuniści wtedy uważali, że "S" dopuszcza się zdrady, gdy sami mieli parasol ochronny z Moskwy.- 2 0
-
2020-01-30 23:08
Targowica nie ma kasy no nie bywale a tacy ekonomisci jak Rostoski czy Balcerowicz POstkomuno
- 1 3
-
2020-01-30 19:38
Ale piniendzy nie ma i nie będzie -totalsi
- 6 1
-
2020-01-30 19:07
Naprawcie biletomaty (2)
To będziemy jeździć nową trasą . Szlag człowieka trafia
- 6 4
-
2020-02-02 11:44
Biletomat
Faktycznie - same z siebie "się psują".
- 0 0
-
2020-01-31 10:25
Wystarczy
Zadzwonić
- 1 0
-
2020-01-30 17:30
Cała trasa ma 2km (2)
Wobec tego podzielmy ją na dwa etapy 1,9km i 0,1km. Brzmi bardzo rozsądnie.
- 49 0
-
2020-02-01 19:27
To chyba wynika jeszcze z faktu ze na havla trzeba przebudowac skrzyzowanie. A UE nie daje kasy na budowe/przebudowe drog wiec moglby byc problem z dofinansowaniem.
- 0 0
-
2020-01-30 19:55
Spokojnie, jakoś to ogarniesz :) Zobacz: masz 1,9 km prawie pustej rezerwy terenowej. To taki porośnięty trawką pas ziemi. A budowa trasy tramwajowej na łące jest odrobinę łatwiejsza niż przebudowa takiego dużego skrzyżowania jak to na Havla. Skrzyżowanie to tak z grubsza: jezdnie, chodniki, przystanki, tory które już istnieją, latarnie, słupy trakcyjne, sygnalizacja oraz infrastruktura podziemna, czyli różne rurki i kabelki. Podsumowując, sporo z tym zabawy i trochę to kosztuje.
- 8 2
-
2020-01-30 22:08
Dlaczego linia tramwajowa (1)
trzykrotnie przecina Al. Adamowicza w kierunku Moreny?
- 13 3
-
2020-01-31 19:30
Bo tu sa nie myslacy urzednicy.
Np. Brak przystanku przesiadkowego na skrzyzowaniu nowolipiee siedlce, w skutek czego autobusy jezdza wywijasem na petle siedlce, kolejna glupota rower miejski w takiej formule- 1 1
-
2020-01-30 17:06
dobra zmiana po polsce w ruinie (2)
ot co
- 9 61
-
2020-01-31 18:07
Tak myślą dyletanci.
Przygotowanie poważnej inwestycji z zakresu infrastruktury drogowej trwa wiele lat.
Wszystkie zadania inwestycyjne, które teraz wchodzą w fazę realizacji były planowane
własnie "w ruinie". A teraz aktywiści Pogardy i Samowoli, chcą spijać miód. A fe...- 2 0
-
2020-01-30 19:06
.
dobra zmiana to wyzsze ceny w sklepach
- 17 4
-
2020-01-31 15:29
Połączenie z 5 Wzgórzami
A może by do ścieżki pieszo rowerowej z 5 Wzgórz do lawendowego Wzgórza dorobić ulicę? Miejsce jest, potrzeba jest i odciąży to Ujeścisko i Warszawską
- 2 2
-
2020-01-30 17:15
Coś co powinno być dawno, powstanie nie wiadomo kiedy (6)
Mieszkańcy którzy płacą tu podatki stoją w największych korkach
- 37 34
-
2020-01-31 07:38
(1)
Mieszkam w tym rejonie i nie zgodze sie z Toba. Na Przymorzu w godzinach szczytu sa znacznie gorsze korki. Zreszta jest pare fajnych patentow w rejonie Warszawskiej, zeby nie stac jak d**il w korkach. Na Przymorzu, opcje ucieczki od korku sa naprawde znikome.
- 0 5
-
2020-01-31 14:52
tak, znam twoje patenty
offroad, a potem wymiana zawieszenia co miesiąc, a miski olejowej co 2.
- 1 1
-
2020-01-30 17:54
Ktos ciebie (1)
zmuszal bys tam zamieszkal?
- 10 4
-
2020-01-30 18:08
Nie, ale rolą miasta jest zapewnienie komunikacji.
Czy może do falowców mieszkańcy tramwaje zbudowali sobie sami?
- 13 4
-
2020-01-30 17:57
kiedy to jest dawno ?
50 lat temu ? Gdańsk ma 1000 lat
- 6 2
-
2020-01-30 17:34
czytaj ze zrozumieniem
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.