- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (367 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (266 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (40 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (104 opinie)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (303 opinie)
Budowa tramwaju na Nowej Warszawskiej rozłożona na dwa etapy
Budowa linii tramwajowej wzdłuż ul. Nowej Warszawskiej zostanie podzielona na dwa etapy: pierwszy od al. Havla do ul. Łódzkiej, drugi od ul. Łódzkiej do al. Adamowicza. Zdaniem urzędników to jedyna szansa, aby dotrzymać zaplanowanego terminu realizacji inwestycji. Warunkiem powodzenia jest jednak pozytywne rozpatrzenie wniosku o zwiększenie dofinansowania unijnego.
Na szczęście dla mieszkańców południa Gdańska magistrat nie zarzucił planu możliwie szybkiej realizacji tej inwestycji. W jaki sposób - zdaniem urzędników - uda się to osiągnąć?
Wniosek o zwiększenie dofinansowania unijnego
Budowa nowej linii tramwajowej zostanie podzielona na dwa, następujące po sobie etapy. Pierwszy obejmuje budowę odcinka od al. Havla do ul. Łódzkiej, zaś drugi od ul. Łódzkiej do al. Adamowicza.
- Projekt europejski zakładał realizację tej linii tramwajowej w roku 2021 i ten cel chcemy utrzymać. Budowa realizowana będzie w dwóch etapach, z zachowaniem terminu zakończenia 2021. Prace na pierwszym odcinku rozpoczną się w maju i potrwają do grudnia. Równolegle miasto programować będzie finansowanie na realizację drugiego odcinka linii tramwajowej, tak aby wyłonienie wykonawcy robót nastąpiło w czwartym kwartale 2020 r., z terminem zakończenia określonym na czwarty kwartał 2021 r. - wyjaśnia Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. inwestycji.
Urzędnicy zamierzają pozyskać brakującą kwotę z kasy Unii Europejskiej.
- Budowa linii tramwajowej w Nowej Warszawskiej jest jednym z elementów programu Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IVA, który jest współfinansowany z funduszy unijnych. Miasto wystąpiło o zwiększenie dofinansowania unijnego na wspomniany projekt, pozwoli to w połączeniu z finansami gminnymi na zabezpieczenie wystarczającej ilości środków na realizację tramwaju w Nowej Warszawskiej. Potrzeba na to jednak czasu - przekonuje Aleksandrowicz.
Prace na Havla mają być prowadzone w wakacje
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, harmonogram inwestycji przedstawia się następująco: pierwszy etap inwestycji, obejmujący odcinek od al. Havla do ul. Łódzkiej, ma zostać ukończony w grudniu jeszcze tego roku. Aby jak najszybciej wyłonić wykonawcę robót, postępowanie przetargowe zostanie ogłoszone lada tydzień - w lutym.
Al. Havla to jedna z najbardziej uczęszczanych dróg w tej części miasta. W związku z tym, roboty budowlane na tej arterii zostały zaplanowane na okres wakacyjny, kiedy ruch samochodowy jest znacznie mniejszy. Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, jak dokuczliwe byłyby skutki sytuacji, gdyby nie udało się dotrzymać tego terminu.
Tak ma wyglądać nowa zajezdnia na południu Gdańska
Gdy będzie realizowana budowa pierwszego odcinka, jednocześnie będą prowadzone przygotowania do rozpoczęcia budowy drugiego, czyli od ul. Łódzkiej do al. Adamowicza. Postępowanie przetargowe zostało zaplanowane w trzecim kwartale tego roku, a zakończenie prac w czwartym kwartale przyszłego roku. Jak już wcześniej wspomniano, warunkiem realizacji tego planu jest uzyskanie dodatkowego finansowania z Unii Europejskiej.
Powstanie brakujący odcinek ul. Piotrkowskiej
Urzędnicy przedstawili też jasną deklarację ws. budowy brakującego odcinka ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku. Odcinek, który znacznie odciąży zakorkowaną w godzinach szczytu ul. Warszawską, powinien być gotowy w drugiej połowie przyszłego roku. O pilnej potrzebie zrealizowania tej inwestycji pisaliśmy szerzej w grudniowym artykule.
- Projektowany będzie też ok. 350 m odcinek ul. Piotrkowskiej, który umożliwi skomunikowanie ul. Piotrkowskiej z al. Pawła Adamowicza i odciąży ruch na ul. Warszawskiej. Realizacja tego projektu ma zakończyć się w trzecim kwartale 2021 r., jeszcze przed zakończeniem budowy linii tramwajowej Nowa Warszawska - informuje Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Opinie (122) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-30 18:20
(2)
Jaki jest sens I etapu ?, to nie lepiej już podzielić to na pół żeby choć Ujeścisko skorzystało ?
- 15 2
-
2020-01-30 18:40
Po to żeby rozpocząć i zakończyć pierwszy etap w terminie (1)
Do końca 2021 więcej się nie da. Nie ma na to szans. W obecnych realiach za mało czasu.
Ale inwestycja będzie rozpoczęta i zakończy się niewiadomo kiedy i niewiadomo na jakie pieniądze.- 6 1
-
2020-01-30 18:51
no to może by zrobić ogrodzenie terenu, jeśli cokolwiek można zrobić ?
- 2 0
-
2020-01-30 18:25
No i rozpierniczą fajną Havla przejazdem tramwajowym (2)
Po roku trzeba będzie pewnie pokonywać go tempem żółwia, tak jak tory przecinające Świętokrzyską na dole Havla. Tam, mimo remontu, przejazd jest fatalnie wyboisty.
- 22 17
-
2020-01-30 18:32
i pewnie dojdą kolejne światła...
- 7 4
-
2020-01-30 18:54
Mam już i tak są światła
Może zrobią porządnie. Większość przejazdów jest wykonana porządnie.
Niektóre co prawda wołają o przebudowę jak ten przy operze bałtyckiej ale kij wie czemu "nie da się"- 3 0
-
2020-01-30 18:32
Opinia wyróżniona
swiatła na piotrkowskiej bedą potrzebne (1)
jeżeli piotrkowska ma byc "przelotowa" to potrzebne są swiatła lub ronda na krzyżówkach z jeleniogórską i częstochowską inaczej bedzie problem z lewoskretem jak na przykładzie np. leszczynowa - jabloniowa
- 15 4
-
2020-01-31 11:25
Leszczynowa - Jabłoniowa?
Przecież tam jest rondo. Jaki problem tam jest niby z lewoskrętem? A no tak, za dużo aut.
- 0 0
-
2020-01-30 18:58
Dofinansowanie z unii co za hiPOkryzja przeciez totalna oPOzycja walczy o obciecie kasy dla Polski z unii !!! (6)
POpaprancy walcza o obnizenie finansow dla naszego kraju od kilku lat a pierwsi wiagaja łapy Dulska w Gdansku Trzaskoski w Warszawie i Zdanoska w łodzi !!!!Konfederacja Targowicy !!!
- 32 16
-
2020-01-30 18:59
Zluzuj majtki bo Ci żyłka pęknie. Polityka nie jest czymś o co warto się spierać. (2)
- 7 7
-
2020-01-30 19:05
Wytlumacz to platfornie przepraszam targowicy !! (1)
- 10 6
-
2020-01-31 23:33
Masz czelność rzucać tu targowica chamie
pisuarski jeden ?
Twoja żałosna partyjka dąży do zamordyzmu jak komuniści w PRL czy Adolf w Niemczech, gdzie pomoc zagraniczna obalia ich ?
Mało pomocy Solidarność otrzymała z rąk również USA, których to sankcje na ekipę Jaruzela rozłożyły gospodarkę PRL i spowodowały pustki w sklepach co odczuli główni zwykli Polacy, a nie władze ?
Urban mówił wtedy, że rząd się wyżywi a USA to oni, polscy komuniści mogą podarować koce nowojorskim bezdomnym.
I co koleś ? Kaczyńscy wtedy nie protestowali jak ich koledzy z "S" brali kasę z USA na działalność w podziemiu, gdy Jankesi pogorszyli byt zwykłych ludzi w PL ?
W myśl twoich poglądów "S" nie powinna była brać tej pomocy i radzić sobie sama.
Komuniści wtedy uważali, że "S" dopuszcza się zdrady, gdy sami mieli parasol ochronny z Moskwy.- 2 0
-
2020-01-30 19:38
Ale piniendzy nie ma i nie będzie -totalsi
- 6 1
-
2020-01-30 23:08
Targowica nie ma kasy no nie bywale a tacy ekonomisci jak Rostoski czy Balcerowicz POstkomuno
- 1 3
-
2020-02-03 23:44
Co ty oglądasz? Co ty wciągasz?
- 0 0
-
2020-01-30 19:00
A co jeśli oferty znów przekroczą kwotę jaka wyliczy miasto ? (2)
- 10 3
-
2020-01-31 07:41
To zależy kto złoży najtańszą ofertę (1)
- 0 1
-
2020-01-31 08:44
Że co ?
- 0 0
-
2020-01-30 19:01
(2)
Budujcie, ile można stać w korkach?
- 4 3
-
2020-01-30 19:25
To ma być samo torowisko a nie droga wiec zluzuj
- 1 1
-
2020-01-30 20:48
To jeszcze nie koniec korkowych możliwości.
- 1 0
-
2020-01-30 19:07
Naprawcie biletomaty (2)
To będziemy jeździć nową trasą . Szlag człowieka trafia
- 6 4
-
2020-01-31 10:25
Wystarczy
Zadzwonić
- 1 0
-
2020-02-02 11:44
Biletomat
Faktycznie - same z siebie "się psują".
- 0 0
-
2020-01-30 19:16
CBA POwinno wkroczyc i zbadac sprawe kto z magistratu czeka na łapowke ??
- 11 6
-
2020-01-30 20:13
(3)
Bez sensowna droga. Tam słoiki placa podatki w swojej wiosce. Żadnych nowych dróg na południu niech stoją w korkach albo sie nauczą co to komunikacja miejska. Czas na inwestycje na dolnym tarasie.
- 3 24
-
2020-01-30 20:57
O jakiej komunikacji mówisz? Tej wiecznie opóźnionej i pękającej w szwach w godzinach szczytu? (patrz np. autobus 115, czy tramwaje ze świętokrzyskiej do centrum...) przejedź się kiedyś na typowej trasie do Oliwy i z powrotem, a gwarantuję że zrozumiesz, dlaczego wybieramy samochody. Płacenia podatków nawet nie komentuję. Urodziłem się w Gdańsku i na przestrzeni lat obserwuję stopniowe przeprowadzki znajomych coraz dalej na południe. Nie każdego stać na Zaspę czy Wrzeszcz.
- 7 2
-
2020-01-30 22:57
Przecież
Budują linie tramwajową a nie droge właśnie po to żeby ludzie wybrali komunikację miejską zamiast samochodu.
- 1 0
-
2020-02-04 07:13
Ty coś swoim mózgiem rozumujesz, czy tylko masz na pamięć wyuczone. Jak małpa w cyrku - palancie
- 0 0
-
2020-01-30 20:15
Spoko...Gospodarka już ostro hamuje, więc za rok ceny robót spadną na twarz...
- 8 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.