• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa trasy tramwajowej na Morenę za półmetkiem

Maciej Naskręt
21 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Prace torowe w rejonie pętli Siedlce.
  • Nowa linia oczekuje na dowiązanie jej do pętli Siedlce.
  • Gotowy odcinek torowiska przez skrzyżowanie ul. Kartuskiej i ul. Łostowickiej. Został on wykonany w 2011 r., a w 2013 r. zakończone prace przy zieleni. Tu pozostanie wykonawcy wykonanie sieci trakcyjnej.
  • Torowisko na estakadzie w ciągu ul. Rakoczego. Tu torowisko jest już w betonowej otulinie.
  • Przygotowania pod wykonanie betonowej otuliny torowiska.
  • Prace przy linii tramwajowej na wysokości ul. Warneńskiej.
  • Nowe torowisko tramwajowe na wysokości ul. Piecewskiej.
  • Budowa nowego skrzyżowania ul. Bulońskiej i ul. Rakoczego.
  • Stąd dalej linia tramwajowa pobiegnie w kierunku ul. Myśliwskiej.
  • Budowa estakady przy przystanku PKM Brętowo.
  • Docelowo tramwaje mają zatrzymywać się równolegle do przystanku PKM Brętowo.

Prace na budowie linii tramwajowej z Siedlec na Morenę przekroczyły półmetek. Sprawdzamy, co udało się wybudować wykonawcy na 3,6-kilometrowej trasie. Tramwajem mieszkańcy pojadą tam we wrześniu 2015 r.



Budowa linii tramwajowej z Siedlec na Morenę trwa już rok. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a wykonawcą firma MTM i Rajbud.

Przypomnijmy, że inwestycja za 116 mln zł przewiduje przebudowę istniejącej pętli tramwajowej Siedlce zobacz na mapie Gdańska na kolejny już w Gdańsku węzeł przesiadkowy tramwaj-autobus. Linia ponadto pobiegnie wzdłuż ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska i pomiędzy jezdniami ul. Nowolipie zobacz na mapie Gdańska - Rakoczego zobacz na mapie Gdańska. Na nowej trasie pojazdy zatrzymają się na przystankach: Piekarnicza, Belgradzka, Warneńska, Kolumba oraz PKM Brętowo zobacz na mapie Gdańska.

Przystanek PKM Brętowo będzie stanowić nietypowe zwieńczenie trasy w postaci torów odstawczych, gdzie motorniczy będzie kończył bieg podobnie jak pociąg i zmieniał kabinę, aby po przejechaniu rozjazdów między torami powrócić w kierunku Siedlec.

Nowością będzie też utworzenie wspólnego przystanku tramwajowo-autobusowego Warneńska. Z jednej platformy korzystać będą zarówno autobusy poruszające się po specjalnie przygotowanym torowisku, jak i tramwaje. Ułatwi to znacznie przesiadki pomiędzy tymi środkami transportu.

Tak prace na budowie linii wyglądały jeszcze przed półmetkiem - pod koniec września tego roku.

Nowy tramwaj - Pesa Jazz Duo, który pojedzie nową linią na Morenę.

Prace torowe na budowie linii w kierunku Moreny w lipcu 2014 r.

Pierwsze prace na budowie linii tramwajowej na Morenę.

Półmetek za wykonawcą i inwestorem

- Za nami już ponad 55 proc. wykonanych prac. Aktualnie wykonujemy zadania na całej długości inwestycji i są to roboty nie tylko związane z budową torowiska, ale także przebudową układu drogowego, skrzyżowań, chodników, ścieżki rowerowej oraz sieci wodnej, kanalizacyjnej i ciepłowniczej - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem przedsięwzięcia.

Aktualnie wykonywane są warstwy konstrukcyjne jezdni na dojazdach do tzw. przystanku autobusowo-tramwajowego (PAT), który znajduje się między ul. Jaśkowa Dolina a ul. Bulońską zobacz na mapie Gdańska. Wspomniane prace poprzedzają wykonanie warstw bitumicznych. W pobliżu trwa ustawienie krawężników układu drogowego.

Roboty torowe na ul. Rakoczego obejmują teraz tzw. montaż "szyny w otulinie". Ponadto na wysokości ul. Bulońskiej prowadzony jest montaż rozjazdów na płycie podtorowej, gdzie docelowo na przejazdach planuje się nawierzchnię typu Strail.

Trwają też prace sanitarne, wodociągowe i kanalizacyjne - kontynuacja likwidacji wodociągu w ul. Nowolipie oraz montaż i regulacja odwodnień w torowisku w pobliżu ul. Jaśkowa Dolina.

Wykonawca powoli też buduje obiekt, który umożliwi tramwajom dojazd do wyniesionego przystanku PKM Brętowo. - Prowadzone jest sprężanie konstrukcji estakady, roboty ze względu na ich specyfikę wykonywane są odcinkami między podporami. Obecnie sprężanie prowadzone jest miedzy podporą 6 a 7. Oprócz tego prowadzone jest zbrojenie przęseł numer 8-10. Z kolei na etapie deskowania jest ustrój nośny przęsła numer 10 - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek.

- Całą inwestycję planujemy zakończyć do 30 września 2015 r. - dodaje rzecznik prasowy.

Co z budową odnogi na ul. Bulońskiej? zobacz na mapie Gdańska

Mieszkańcy denerwują się, że nie widać prac przy budowie ok. 800-metrowej linii na ul. Bulońskiej - tzw. odnogi budowanej linii między pętlą Siedlce a przystankiem PKM. Jej budowa pochłonie 23 mln zł i potrwa również do września 2015 r.

- 7 listopada firma Wprd Gravel podpisała umowę na budowę oraz przekazany został jej plac. Od tamtej pory nie została nawet "wbita łopata w ziemię". Minęło już 4 proc. z 10-miesięcznego kontraktu. Martwi mnie to - pisze pan Tomasz, nasz czytelnik.

Inwestor jednak uspokaja. - Wykonawca prowadzi prace przygotowawcze, organizuje zaplecze budowy, szukał odpowiedniego miejsca. Jesteśmy pewni, że niebawem prace ruszą, a mieszkańcy je zauważą - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek.

Miejsca

Opinie (140) 8 zablokowanych

  • Tory na tiry!! (4)

    Albo odwrotnie.

    • 9 1

    • rowery na tory (3)

      • 3 2

      • samochody na płatne parkingi - won z chodników (2)

        • 4 0

        • (1)

          to piesi won z ulic.
          0 przejść dla pieszych!

          • 3 3

          • to zero wyjazdów z posesji

            helikoptery zamawiać ;)

            • 2 0

  • Najgorsze przejazdy tramwajowe w mieście. (1)

    Te, wykonane w ostatnich 6 miesiącach np. koło Carrefoura to kompletna amatorka !
    Skrzyżowanie Kartuska Łostowicka nagroda dla wykonawcy i wzór do naśladowania, ale to było 3lata temu. Później kompletne dno !

    • 8 3

    • pytanie do minusujących

      Czy przejazd kolo carrefoura tj. w Piekarniczą jest wg. Was OK ?

      Tego nie da się już naprawić bo tory powinny być w linii łączącej dwie ulice a są w innym poziomie i mamy wertepy przejezdne przy 5km/h.

      Cała inwestycja jest OK ale czy nie dało się zrobić poprawnych przejazdów ?

      • 3 1

  • Brawo miasto.

    O ToyToy jest - kierowcy i motorniczy będą mogli gdzie się załatwić i zjeść śniadanie czy kolacje,nie wspominając już o zrobieniu kawy.Ale ja tylko żartuję mają powstać nowe dyspozytornie - nareszcie.W końcu to już XXI wiek.To w zamian za rezygnację wind na Jaśkowej.Szmal się znalazł.

    • 6 1

  • Nie chcemy straila

    Strail - gumowe g, któr się odszktałća i powoduje, że przejazd przez tory to fala wstrząsów i bujania. Co ze strailami na Węźle Groddecka?

    • 8 3

  • Tu na razie jest klepisko, ale będzie San Francisco.

    • 6 1

  • (2)

    Nie ma takiego tworu jak morena jest Piecewo i Migowo .

    • 3 7

    • Piecki

      • 2 1

    • PiecZewo to chyba w Olsztynie

      maszt nadawczy tam stoi ;)

      • 2 1

  • Szkoda tylko, że nie chwalicie się przejazdem przez torowisko przy ulicy Piekarniczej. W sumie, to się nie dziwię - to szczytowe brakoróbstwo.

    • 4 1

  • kończcie ten cały bajzel bo qwa jeździć normalnie do pracy nie można

    • 2 2

  • O czym tu mówić budują pętle na Siedlcach bajka nowy asfalt droga dojazdowa niby super.Koniec nowej drogi wchodzimy w ul Szarą i droga przypomina ser szwajcarski.

    • 3 0

  • Jako, że artykuł

    o tematyce komunikacyjnej to zadam tu pytanie. Kto postawił znaki ograniczające prędkość do 100 km na godzinę na obwodnicy? Czemu nie ma na ten temat żadnego artykułu?

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane