• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa tunelu pod SKM może zakorkować Gdynię

Michał Sielski
1 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Prace na budowie węzła Janowo trwają pełną parą.
  • Prace na budowie węzła Janowo trwają pełną parą.
  • Prace na budowie węzła Janowo trwają pełną parą.
  • Prace na budowie węzła Janowo trwają pełną parą.

Kierowcy muszą przygotować się na spore korki pomiędzy Gdynią i Rumią. Do końca października do jednego pasa zwężona będzie bowiem droga krajowa nr 6 na wysokości przystanku SKM JanowoMapka. Przyczyną jest budowa w tym miejscu tunelu pod torami SKM i węzła integracyjnego.



Rozważasz zmianę środka transportu, gdy dowiadujesz się, że twoja trasa będzie zakorkowana?

Wprawdzie inwestycja toczy się kilkaset metrów za granicą Gdyni, ale piszemy o niej, bo będzie miała spory wpływ na życie mieszkających i pracujących w Trójmieście osób. To powstający przy przystanku SKM Janowo węzeł integracyjny wraz z tunelem pod torami SKM.

Budowa właśnie wkracza w decydującą fazę, która będzie wiązała się z utrudnieniami dla kierowców. Zwężenie do jednego pasa w każdą stronę, gdy korki w godzinach szczytu są tam codziennością, bez wątpienia spowoduje zatory od Chyloni po Redę.

Co powstaje w Janowie



Prace, które za ponad 60 mln zł wykonuje Budimex, zakończą się w drugiej połowie 2022 roku. Inwestycja będzie trwać tak długo, bo w jej ramach powstanie m.in. tunel pod torami i nowe fragmenty ul. Oliwskiej, Łużyckiej, Kolejowej i Obrońców Westerplatte. Będzie też kładka dla pieszych łącząca ul. Gdańską z przystankiem kolejowym oraz nowe parkingi w rejonie ul. Kolejowej oraz przy ul. Jana III Sobieskiego.

W ramach budowy węzła integracyjnego z tunelem na terenie Janowa powstaną również m.in. drogi rowerowe, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz wiaty autobusowe. Nie zabraknie też oświetlenia ulicznego i kanalizacji deszczowej. Projekt przewiduje również znaczącą przebudowę infrastruktury wokół dworca kolejowego w Rumi przy ulicy Starowiejskiej, gdzie przybędzie m.in. miejsc parkingowych i dróg rowerowych. Ma to znacząco odciążyć drogę krajową nr 6, pozwalając na przesiadkę na transport zbiorowy oraz podróż samochodem "na skróty" do części Rumi położonej za torami SKM.

Zwężenie przez dwa miesiące



W pierwszej fazie prac zwężona ma zostać trasa w stronę Gdyni. Drogowcy zapowiadają, że ma się to stać w pierwszych dniach września. Na razie oba pasy są przejezdne, choć są zawężone.

W drugiej fazie - po kilku następnych dniach - zwężenie do jednego pasa będzie już w obu kierunkach. To wtedy kierowcy będą musieli wykazać się cierpliwością, bo alternatywna ul. Hutnicza jest zakorkowana nawet, gdy żadne remonty nie są prowadzone.

Na szczęście w tym czasie będzie już zakończony remont ul. Morskiej w Cisowej, który także daje się we znaki kierowcom.

Remont ul. Morskiej w Cisowej Remont ul. Morskiej w Cisowej
Zakończenie największych utrudnień przy węźle Janowo planowane jest na ostatnie dni października tego roku.

Opinie (261) 10 zablokowanych

  • Wszędzie budują i inwestują tylko nie w Gdyni (12)

    zastanawiam się na co idzie budżet Gdyni i dlaczego miasto ma rekordowe zadłużenie

    • 83 4

    • Dlatego ja (8)

      Od 2021 mój pit nie rozliczam w Gdyni. Koniec dokładania się na festyny i urzędników. Zero inwestycji. Żegnam.

      • 37 4

      • słusznie robię tak samo (3)

        żadnych wyborów ze szcurkiem nikt nie wygra, bo ma cały urząd i miliony na całoroczną kampanię i propagandę. jedyna prawdziwe dziś głosowanie to płacić podatki tam, gdzie urząd pracuje dla ciebie, a nie dla siebie

        • 21 4

        • (2)

          przed pisem z podatkami nie uciekniesz, na pincet musi byc

          • 3 2

          • Ty umiesz czytać ze zrozumieniem? (1)

            • 2 1

            • chyba masz z tym klopot?

              • 0 0

      • ja już nie płacę od kilku lat i polecam każdemu kto jest niezadowolony z obecnej ekipy wynieść sie podatkowo (3)

        jakby tak 20 tysięcy się wyrejestrowało to by się zaczęła jelitówka w UM

        • 15 3

        • (2)

          gaworzysz jak niemowlak, emituj dalej, kici, kici

          • 1 6

          • Zapomniałeś leków, czy z racji dziury w finansach UMG nie wypłacił premii i nie wykupiłeś recepty? (1)

            Ledwo na wynajem starczyło i LPG żeby skoczyć po słoiki?

            • 0 1

            • co ty taki troskliwy nagle

              • 0 0

    • To dlaczego wybieracie tą samą ekipę od kilkunastu lat? (2)

      • 29 2

      • Tą ekipę wybiera od lat żelazny elektorat który sobie Samorządność zbudowała przez kilka dekad (1)

        mając do dyspozycji miejski budżet na działania PR, drukowanie Ratusza, sponsorowanie klubu piłkarskiego, powoływanie mikro instytucji kultury i obsadzanie stanowisk po lini i tak dalej i tak dalej, do tego dodajmy niepełną frekwencję i mamy obraz tego co udało sie "wypracować" przez 30 lat aby utrzymać stołki, teraz wskaże się przygotowanego następcę który będzie kontynuował dzieło utrzymania stołka a ludzie dostaną wrażenie nowości na jakieś 3/4 pierwszej kadencji.

        • 19 2

        • pisowski scenariusz

          • 0 5

  • Brawo Rumia!!!

    patrze z zazdrością i podziwiam :)

    • 68 4

  • zakorkowac ?!? (2)

    o czym wy piszecie. przeciez to miasto juz stoi kazdego dnia po 15 I z kazdym miesiacem jest coraz gorzej.

    • 55 2

    • Ja jeżdżę bez problemu i nie stoję w korkach. Góra 2 zmiany świateł, 2 minuty.

      • 2 3

    • Skoro i tak jest korek

      To zwężka nie bedzie miała żadnego znaczenia, bo i tak zwężką jest w stanie przejechać wiecej samochodów niż przejeżdża za zwężką po dwóch pasach

      • 1 0

  • BX

    pozdrowienia na budowę

    • 13 0

  • Węzeł P&R w Janowie (3)

    fajnie, że powstanie ale czy w SKM o tym wiedzą? Bo kolejki dalej jeżdżą do Chyloni a tam węzła P&R ni ma...

    • 28 7

    • Wiedzą, uczestniczą. Główny szlak SKM jest do Wejherowa, a tory SKM są do Rumi!

      • 4 0

    • Właśnie się buduję.

      • 1 0

    • A gdzie

      chcesz wcisnąć kolejne SKMki w Rumi? Gdyby mieszkańcy nie walczyli o zayrzymywanie w Rumi Intercity, to byłoby łatwiej upchnąć dodatkowe składy, a tak trzeba czekać na PLK i PiS, aż dobudują peron i tory.

      • 1 1

  • No i proszę (4)

    Rumia, z budżetem kilka, jak nie kilkanaście razy mniejszym, buduje tunel pod torami za 60 baniek.

    Na miejscu pana Szczurka zapadlbym się pod ziemię.

    • 97 4

    • (1)

      Pod tą na dachu obsianą trawą?

      • 2 0

      • Tak, tą która od początku cieknie.... Piękny symbol Gdyni:

        Good from far and far from good.

        • 3 1

    • To nie Rumia, a kolej buduje to co jest w ich granicach. (1)

      Tu miasta mają do powiedzenia tyle co nic.

      • 0 4

      • Nie kolej przecież wiadomo że miasto długo się zastanawiało nad tą kosztowną inwestycją ale jednak przeglosowano

        • 3 0

  • (2)

    Ciągle pytacie o tunel na Puckiej, a potem i tak głosujecie na Szczurka z ekipą. Po co ma to robić, jak i tak go wybierzecie?

    • 88 0

    • Pucka to ćwierćśrodek (1)

      Problem rozwiązuje Północna-Południowa.
      Co w żaden sposób nie usprawiedliwia bezczynności zarządu miasta...

      • 8 1

      • rzad powinien przedluzyc obwodnice czyli opat i droga czerwona

        • 1 0

  • (1)

    Potencjał tego węzła będzie zmarnowany jeśli nie zwiększy się częstotliwości kursów SKM z/do Rumi.

    • 34 2

    • Trzeba zacząć lobbować u marszałka. To on decyduje o rozkładach jazdy jako organizator przewozów.

      • 3 0

  • A w Gdyni skansen ze szlabanami

    Ale to chyba taki historyczny zamysł władz miasta. Jadąc do muzeum emigracji można postać na szlabanach, poczuć się jak dawniej.

    • 58 1

  • Korki w miescie tworza tylko blachosmrody, a ta budowa jest kolejnym razem własnie dla ich wygody! (3)

    • 12 50

    • ale ich wygody nie poprawi z powodu nadmiaru skłonności do korzystania z nich

      • 4 1

    • (1)

      sam jesteś balchosmród i najlepiej załóż mózg

      • 12 6

      • Ktoś kto jeździ samochodem i narzeka że w mieście są korki to dopiero mózg.

        • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane