- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (40 opinii)
- 2 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (287 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (220 opinii)
- 4 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (83 opinie)
- 5 Ugaszono pożar na budowie osiedla (185 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (211 opinii)
Budowa ul. Nowej Bulońskiej zmienia oblicze południa Gdańska
Od trzech miesięcy trwa budowa ul. Nowej Bulońskiej, która ma połączyć Morenę z Ujeściskiem. Postanowiliśmy sprawdzić postęp prac przy realizacji miejskiej inwestycji, która ma być gotowa w połowie 2019 r.
W pierwszych tygodniach od podpisania umowy inwestycja nieco ślimaczyła się zdaniem okolicznych mieszkańców, a to za sprawą przygotowań do budowy - organizacji jej zaplecza czy znalezienia firm podwykonawczych. Jednak w ostatnich miesiącach ruch na budowie znacząco przyspieszył, co widać w terenie - powoli wyłania się ślad nowej drogi.
Czytaj też: Rozwiązania rowerowe Nowej Bulońskiej
Zaawansowane prace ziemne
Obecnie na odcinku ul. Nowej Bulońskiej trwają prace ziemne. Ich kluczowym elementem jest realizacja sieci, czyli wodociągów i kanalizacji deszczowej. Cały przebieg drogi został odhumusowany i nie ma już żadnego śladu po dawnych ogródkach działkowych. Na teren wjechał sprzęt ciężki - koparko-ładowarki, a także duże wozidła. Teren pod nową drogę jest niwelowany, by zapewnić łagodny spadek przyszłej trasy z Moreny do ul. Kartuskiej.
Natomiast przy istniejącej ul. Bulońskiej trwają prace brukarskie i układanie podbudowy pod ścieżkę chodnika oraz rozbiórka starych ciągów w kierunku ul. Rakoczego. Prace trwają też przy ul. Jabłoniowej, gdzie prowadzona jest rozbiórka starych nawierzchni betonowych. Za chwilę pełną parą ruszą tam prace przy wykonywaniu kanalizacji deszczowej.
Czytaj też: Te drogi mają szansę powstać na południu Gdańska
2,8 km nowej miejskiej trasy
Przypomnijmy, że nowa droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej , skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską , przecinając wcześniej ul. Stolema . Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej . Wzdłuż drogi powstanie też dwutorowa trasa tramwajowa.
W projekcie pojawiła się mała zmiana. Skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Jabłoniowej nie będzie miało wyspy centralnej, a będzie skrzyżowaniem bezpośrednim.
Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni, z których każda będzie miała po dwa pasy ruchu. Wzdłuż obu jezdni powstaną chodniki i drogi rowerowe. Dodatkowo zostanie zbudowana droga rowerowa w ciągu istniejącej ul. Bulońskiej.
W połowie odcinka - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano obiekt mostowy nad Potokiem Siedleckim. Jakiś czas temu zlikwidowano część ogródków działkowych pod budowę ul. Nowej Bulońskiej.
Budowa przedłużenia ul. Bulońskiej ma potrwać do II połowy 2019 r.
Na koniec dodajmy, że miasto Gdańsk zleciło spółce NDI budowę drogi służącej skomunikowaniu budowanego centrum edukacyjnego (położonego na południe od skrzyżowania z ul. Jabłoniową) z osiedlem Lawendowe Wzgórze. Koszt inwestycji, która ma być gotowa w grudniu opiewa na kwotę ok. 11 mln zł.
Opinie (419) 4 zablokowane
-
2018-07-25 21:56
Gdynia biedna Gdynia nic tu się nie buduje
Mieszkam w Gdyni 40 lat ale zaczynam zazdrościć nowych dróg jakie buduje Gdańsk .
Może czas na przeprowadzkę przecież to i tak jedno Trójmiasto- 0 0
-
2018-08-12 10:48
Główny wykonawca NDI
to firma która doi miasto Gdańsk jak krowę. Kierownik budowy nie ma pojęcia o takiej inwestycji bo co róż popełnia błędy za które ostatecznie płaci miasto czyli mieszkańcy, a faktury nie są niskie. Zamiast wziąć na kierownika eksperta z doświadczeniem to wzięli jakiegoś śmudaka który jest „dyspozycyjny” za psie pieniądze. Fachowcowi NDI poskąpiło siana bo więcej dla nich zostanie niech się śmudak męczy. A to, że mieszkańcy więcej zapłacą to nikogo nie interesuje. Dopiero na koniec wyjdzie o ile milionów została przekroczona inwestycja. Już teraz przydałby się tam audyt i zainteresowanie CBŚ.
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.