• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa ul. Nowej Bulońskiej zmienia oblicze południa Gdańska

Maciej Naskręt
8 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Od trzech miesięcy trwa budowa ul. Nowej Bulońskiej, zobacz na mapie Gdańska która ma połączyć Morenę z Ujeściskiem. Postanowiliśmy sprawdzić postęp prac przy realizacji miejskiej inwestycji, która ma być gotowa w połowie 2019 r.



Z jakiej infrastruktury na ul. Nowej Bulońskiej cieszysz się najbardziej?

W połowie kwietnia tego roku miasto Gdańsk podpisało umowę na budowę ul. Nowej Bulońskiej. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm NDI i Balzoa, które roboty wykona za ok. 191 mln zł. Inwestorem jest miasto Gdańsk, które działa poprzez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska.

W pierwszych tygodniach od podpisania umowy inwestycja nieco ślimaczyła się zdaniem okolicznych mieszkańców, a to za sprawą przygotowań do budowy - organizacji jej zaplecza czy znalezienia firm podwykonawczych. Jednak w ostatnich miesiącach ruch na budowie znacząco przyspieszył, co widać w terenie - powoli wyłania się ślad nowej drogi.

Czytaj też: Rozwiązania rowerowe Nowej Bulońskiej

Zaawansowane prace ziemne



Obecnie na odcinku ul. Nowej Bulońskiej trwają prace ziemne. Ich kluczowym elementem jest realizacja sieci, czyli wodociągów i kanalizacji deszczowej. Cały przebieg drogi został odhumusowany i nie ma już żadnego śladu po dawnych ogródkach działkowych. Na teren wjechał sprzęt ciężki - koparko-ładowarki, a także duże wozidła. Teren pod nową drogę jest niwelowany, by zapewnić łagodny spadek przyszłej trasy z Moreny do ul. Kartuskiej.

Natomiast przy istniejącej ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska trwają prace brukarskie i układanie podbudowy pod ścieżkę chodnika oraz rozbiórka starych ciągów w kierunku ul. Rakoczego. Prace trwają też przy ul. Jabłoniowej, gdzie prowadzona jest rozbiórka starych nawierzchni betonowych. Za chwilę pełną parą ruszą tam prace przy wykonywaniu kanalizacji deszczowej.

Czytaj też: Te drogi mają szansę powstać na południu Gdańska

Przebieg budowanej ul. Nowej Bulońskiej Przebieg budowanej ul. Nowej Bulońskiej

2,8 km nowej miejskiej trasy



Przypomnijmy, że nowa droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska. Wzdłuż drogi powstanie też dwutorowa trasa tramwajowa.

W projekcie pojawiła się mała zmiana. Skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Jabłoniowej nie będzie miało wyspy centralnej, a będzie skrzyżowaniem bezpośrednim.

Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni, z których każda będzie miała po dwa pasy ruchu. Wzdłuż obu jezdni powstaną chodniki i drogi rowerowe. Dodatkowo zostanie zbudowana droga rowerowa w ciągu istniejącej ul. Bulońskiej.

W połowie odcinka - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano obiekt mostowy nad Potokiem Siedleckim. Jakiś czas temu zlikwidowano część ogródków działkowych pod budowę ul. Nowej Bulońskiej.

Budowa przedłużenia ul. Bulońskiej ma potrwać do II połowy 2019 r.

Na koniec dodajmy, że miasto Gdańsk zleciło spółce NDI budowę drogi służącej skomunikowaniu budowanego centrum edukacyjnego (położonego na południe od skrzyżowania z ul. Jabłoniową) z osiedlem Lawendowe Wzgórze. Koszt inwestycji, która ma być gotowa w grudniu opiewa na kwotę ok. 11 mln zł.

Opinie (419) 4 zablokowane

  • Nowa Swietokrzyska (39)

    Co z tą inwestycją??

    • 163 54

    • artykuł nie jest o tym... Pytanie chyba powinno mieć innego adresata...

      • 46 24

    • Nowa Świętokrzyska i Nowa Małomiejska pilnie (35)

      Szkoda, że zrezygnowano z drogi od Tesco na Chełmie poprzez Ptasią do Małomiejskiej

      • 50 17

      • poszerzanie dróg tylko przesuwa korki ale dobija jakość życia w mieście (34)

        nie tędy droga do poprawy systemu transportowego miasta.

        Najważniejsze by pamiętać, że samochód nie jest jedynym, a nie powinien być głównym sposobem poruszania się po dobrze zarządzanym mieście.

        Wybory wkrótce. Albo nadal będzie pseudozrównoważony rozwój, albo rzetelne dążenie do poprawy jakości życia w mieście a nie tylko przepustowości korytarzy ruchu drogowego.

        Nie dla piętrowych parkingów w pobliżu centrum miasta za pieniądze podatników.

        • 17 53

        • Chyba sobie Pan/Pani raczy żartować (21)

          Gdyby południe Gdańska było dobrze skomunikowane transportem publicznym, nikt by nie pisał o poszerzeniu dróg. I mam tu na myśli osiedla nie tak daleko położone od centrum. Jeśli przez ostatnie lata powstało kilkanaście osiedli i nowa największa dzielnica Gdańska a Małomiejska w takiej samej wielkości/przepustowości istniej od ponad 50 lat, to proszę nie pisać takich rzeczy. Poszerzenie Świętokrzyskiej czy Małomiejskiej dałoby możliwość utworzenia buspasów a w przyszłości pociągnięcie linii tramwajowej.
          Potem np. przesiadka na skm śródmieście.
          I co z tymi ulicami ma wspólnego parkining wielopoziomowy.

          • 49 10

          • (3)

            małomiejska nie zmieniła się od czasów Napoleona

            • 29 7

            • Pewnie tak (2)

              nie pamiętam tych czasów

              • 18 1

              • Potwierdzam (1)

                • 5 0

              • Panie Tadeuszu prosze wracac.

                Juz czas kolacji.

                • 0 0

          • Jeszcze dodam, że marzy mi się w tym rejonie skm lub pkm (7)

            ale mogę sobie pomarzyć tylko

            • 19 4

            • (6)

              Powinni zrobić nową Małomiejką z buspasem i trasy autobusów od pętli dworca na Oruni. i skm pociągnąć co 10 minut do Pruszcza. Ale do tego trzeba by było nowego toru. Ewentualnie parking na PKP Orunia.

              • 13 2

              • kto z samochodu przesiądzie się na autobus, nawet jak ten będzie miał buspas? (5)

                dlatego piszę o bezowocności działań polegających na przeznaczaniu dziesiątek milionów złotych na rozbudowę systemu drogowego przy niedocenianiu szansy poprawy jakości funkcjonowania PKM.

                • 12 2

              • PKM/ SKM nie ma na odcinku Świętokrzyska/Małomiejska (2)

                Co Pan proponuje na tym odcinku i dla tej dzielnicy?
                Brak alternatywy. Tylko samochód.
                Bez korka czasami (zależy z jakiego osiedla) od 5 min. do 10 min. A w korku nieraz 1 h lub 1,5 h.
                I nikt by się nie przesiadł na autobus jeżdżący po buspasie?
                Ja tak i wielu mieszkańców.
                Myślę, że nigdy Pan nie przejeżdżał Pan przez ten rejon Gdańska.

                • 20 4

              • SKM ka na Południu (1)

                Kiedyś była w planach zagospodarowania, wzdluż Małomiejskiej...
                Potem zniknęła

                • 7 1

              • Wiem, chyba ponad 20 lat temu się o tym mówił

                plany były dalekie ale były

                • 6 0

              • Ja

                • 1 0

              • PKM nie wybudują na południu Gdańska. Jest Tramwaj który do centrum jedzie w szczycie 20 minut, gdzie autem w korku jedzie się 10. Dlatego też buspas na Orunię z czasem przejazdu 5 minut + 5 minut pociągiem do centrum miałby sens.

                • 2 6

          • parking ma to do siebie, że jeśli jest dostępny, to mało który kierowca myśli o rezygnacji z samochodu (5)

            nawet jeśli na dojeździe do niego będzie tkwił w korku.

            Budowa parkingów w centrum zwiększa korki na dojazdach do niego. Pieniądze wydane na rozwiązania drogowe rozwiązują doraźnie niektóre problemy komunikacyjne, ale powiększają inne, dobijając jakość życia w mieście.

            Spytaj się o sens budowy tej drogi mieszkańców Jaśkowej Doliny, która od wielu lat rano jest formą parkingu dla zakorkowanych aut.

            • 13 5

            • A co Jaśkowa Dolina do Małomiejskiej?

              • 6 4

            • Myślę, że pisze Pan od rzeczy, na zasadzie kopiuj wklej i to już podchodzi pod trolling (1)

              Co ma to wspólnego z tym wątkiem: parkingi wielopoziomowe i Jaśkowa Dolina.
              Wątek jest o Małomiejskiej i Świętkorzyskiej a tu nie ma skm i pkm.

              • 12 4

              • straszni mieszczanie mieszkają w strasznych mieszkaniach

                i wszystko widzą oddzielnie.

                Jaśkowa Dolina i Małomiejska są ulicami zakorkowanymi codziennie w godzinach porannego szczytu. Słowackiego była taką ulicą zanim powstała dwujezdniowa arteria Żołnierzy Wyklętych, która też jest zakorkowana codziennie rano i przyczynia się do zakorkowania ulicy Kościuszki

                Budowa Nowej Bulońskiej jeszcze bardziej zakorkuje Jaśkową Dolinę i przyczyni się do większego zakorkowania wielu innych ulic w pozostałych częściach miasta.

                Dlatego liczenie na odkorkowanie Małomiejskiej i Świętokrzyskiej przez zrobienie z nich ulic dwujezdniowych jest przejawem ograniczenia wyobraźni. Warto ją poszerzyć uznając na początku prostą prawdę że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.

                Z tej tezy wynika kolejna prawda, że warto inwestować w poprawę bezpieczeństwa i komfortu innych sposobów poruszania się po mieście, takich jak np.... (i tu można wymieniać wiele, jak np. pkm, rower, rower + SKM, hulajnoga, chodniki, buspasy...)

                • 2 0

            • (1)

              Parking na Oruni Dolnej pomógłby rozwiązać problem korków na Trakcie, Havla, Małomiejskiej. Niestety nie ma innej możliwości przesiadki na pociąg. Tramwaj nie jest żadną alternatywą, bo stoi na światłach co 100 m po 5 minut.

              Dla Jaśkowej Doliny jedyną możliwością rozwiązania części problemów jest budowa Nowej Politechnicznej.

              Nowa Świętokrzyska rozwiąże jedynie problem osób z okolic Świętokrzyskiej, które stoją w korku po południu i rano na Świętokrzyskiej. A tutaj można 1 km jechać nawet 30 minut.

              • 3 3

              • jest wiele sposobów docierania do pociągu

                Pierwszym wyzwaniem jest budowa dodatkowego toru i stworzenie możliwości jazdy pociągów SKM na oddzielnych torach między Gdańskiem Śródmieście a Tczewem.

                Do stacji SKM można dojechać samochodem własnym, autobusem, samochodem męża lub żony (stąd koncepcja Kiss and RIde), rowerem własnym, rowerem publicznym (niedługo taki będzie dostępny), hulajnogą, pieszo, w niektórych przypadkach tramwajem etc. etc.

                Bez wyobraźni można dalej tkwić w koleinach niezrównoważonego rozwoju i głosować na kandydatów obiecujących wrzucanie kolejnych milionów w błoto nowych pseudo bezkolizyjnych rozwiązań drogowych, które tylko jeszcze bardziej niż dotąd psują miasto.

                • 0 0

          • parking ma bardzo wiele (2)

            ludzie rezygnują z samochodu jadąc do śródmieścia Gdańska wtedy, gdy wiedzą, że będą mieli kłopoty z parkowaniem.

            Budowa dodatkowych parkingów (wielopoziomowych) w pobliżu centrum powoduje, że mniej ludzi rezygnuje z samochodów a więc liczba samochodów jadących do miasta i psujących tam jakość życia spalinami i hałasem jest większa.

            Kumasz już czy wyjaśniać więcej?

            • 0 0

            • Raczej (1)

              Ludzie rezygnują wtedy z jazdy do Środmieścia

              • 0 1

              • jeśli mieszkają na za*upiu w dużej odległości od najbliższego przystanku

                jakiegokolwiek transportu publicznego.

                Naprawdę mi żal ludzi, którzy stracili zdolność wyobrażenia sobie, że można po mieście poruszać się inaczej niż samochodem.

                • 0 0

        • Pseudospecjalisto (6)

          Jakies przyklady miast, gdzie nie powstaja nowe drogi a starych sie nie poszerza od 50 lat? Jakies przyklady miast gdzie 90% studzienek jest tak pozapadanych jak w Gdansku i kierowcy skacza miedzy dziurami a rowerem jest niebezpiecznie jechac prawa strona, bo dziury?

          • 10 9

          • (2)

            UWAGA!! podaję odpowiedź: gdynia!!

            • 15 4

            • Nie ma gdyni

              Jest Gdynia

              • 4 7

            • Nawet w Gdyni jest lepiej

              Ujowo, ale wciaz lepiej.

              • 2 2

          • Mogę podać wiele przykładów miast, w których likwiduje się trasy pseudoszybkiego ruchu (2)

            przez centrum, szerokie arterie zwęża się i przerabia się na bulwary przyjazne dla pieszych i rowerzystów, zamyka się znaczne obszary śródmieścia dla jeżdżących i parkujących samochodów. Te miasta szybko podnoszą swoje miejsce w rankingach jakości życia: najbliższy przykład to Kopenhaga.

            Proponuję także polecieć do Sztokholmu i dowiedzieć się o przebudowie kluczowego obszaru centrum miasta (tzw. Slussen) na obszar przyjazny pieszym, rowerzystom i klientom transportu publicznego.

            Wiele miast wprowadza opłaty za wjazd samochodem prywatnym do centrum i podwyższa opłaty za parkowanie zamiast wydawać publiczne pieniądze na tworzenie piętrowych parkingów (u nas wykorzystywanych w znikomym stopniu przy ogólnym narzekaniu na braku miejsc do parkowania).

            Pierwsze miasto w Europie które poszło na likwidację projektów poszerzania ulic to Graz w roku 1992.

            • 0 4

            • Sztokholm

              Super przyklad. No go zone jedna wielka. Zastraszeni, biedni mieszkancy, dzieki lewactwu nie czujacy sie u siebie, tylko wsrod dziczy.

              • 4 1

            • znowu wysyp minusujących aktywistów negujących proste, sprawdzalne fakty

              • 0 1

        • Jaką partię lobbujesz? (4)

          wymiotować się chce od tych wpisów, gdzie ciągle piszą o wyborach.
          Ja piszę jako mieszkaniec.
          Idźcie na inne fora.

          • 12 3

          • Dziękuję moderać forum :) to słowo jest odpowiedniejsze (1)

            • 0 1

            • moderatorowi

              • 1 0

          • Lepszy Gdańsk

            • 1 3

          • nie lobbuję na razie żadnej partii

            próbuję stworzyć porozumienie ponad podziałami.

            Testuję możliwość znalezienia zrozumienia wśród wyborców wszystkich partii, bez względu na zabarwienie ideologiczne.

            Na pewno nie będę głosował jedynie na partię złożoną z sympatyków grupy łamiącej konstytucję i podstawy praworządności.

            Perswazja (a nie tylko solidarność) moją bronią.

            • 0 1

    • Nową Nowogrodzką lepiej dla duszka kasperka i specjalną dla motorynek jareczka

      • 13 3

    • Czekaj tatka latka

      Plany że tam ma być droga były już po roku 2001 a w artykule 28 kwietnia 2010 jest napisane "zaplanowano na lata 2014-2020". Podejrzewam że się nie wyrobią . Jest na liście rezerwowej aczkolwiek nie ma pieniędzy na inwestycje. To że ludzie stoją w korkach i inwestorzy budują nowe osiedla nikogo nie obchodzi .Budyń zrobił kilka spektakularnych inwestycji pod wybory i nie miał w planach pakowanie się w Nową Świętokrzyską.

      • 5 4

  • A co z Nową Warszawska? Też jest bardzo potrzebna (23)

    • 86 33

    • Nie wszystko naraz. Jest w planie.

      • 15 2

    • nowe rozwiązania w postaci dróg pseudoszybkiego ruchu są w mieście potrzebne jak świni siodło (11)

      Decydując się na samochód decydujesz się na stanie w korkach, w długim okresie narażasz siebie na dotkliwe skutki siedzącego trybu życia.

      Lepiej szukać mieszkania w zasięgu pieszego dojścia do SKM i domagać się zwiększenia częstotliwości jej pociągów do 12 składów na godzinę (takt nie dłuższy niż 5 minutowy).

      • 18 29

      • Taaa (9)

        a dlaczego mam szukać mieszkania, jak już mam swoje od ponad 20 lat?

        • 17 5

        • nie szukaj, nie szukaj, ale nie dziw się, że mimo wydawania milionów złotych (8)

          z twoich podatków nadal masz coraz gorsze warunki dojazdu do pracy swoim samochodem.

          Naprawdę warto szukać innych rozwiązań.

          Życzę dobrego sampoczucia po codziennym wysiedzeniu godziny w korkach.

          • 8 13

          • Zastanów się co piszesz. Poziom dyskusji żenujący.

            Mieszkam w tym mieście od urodzenia. I co mam się co 5 lat przeprowadzać? Np. z tego powodu, że mi dobudowują kilka osiedli wokoło.
            A po drugie gdzie?
            Bo według Twojej logiki poza Gdańsk.

            • 13 6

          • Podaj te rozwiązania (3)

            • 6 1

            • te rozwiązania podaję ja i inni przytomni w kolejnych anonimowych postach na tym forum (2)

              możesz sobie znaleźć.

              Tutaj w skrócie powtarzam: poprawa jakości taboru SKM i wprowadzenie taktu 5 minutowego w godzinach szczytu.
              restrykcyjna polityka parkingowa
              wprowadzenie łatwo dostępnych strzeżonych parkingów rowerowych na blokowiskach
              elektryfikacja PKM
              ułatwienia w przesiadaniu się z różnych środków lokomocji na SKM i PKM
              szczegóły dla kumatych w wielu dokumentach miejskich (np. sump)

              • 1 3

              • Przecież te wszystkie komentarze są twoje (1)

                • 2 1

              • nie, tylko niektóre

                spróbuj odróżniać sens komentarzy moich od komentarzy innych internautów.

                To nie jest trudne

                • 0 1

          • Nie siedzę w korkach imbecylu forumowy (2)

            Ty za to musisz się pocić na rowerku i pracujesz u najemnika. I jeszcze 500 zł musisz oszczędzać.
            Ja pracuję w domu, na DG, mnie korki w godzinach szczytu nie dotyczą.

            • 2 1

            • jak jadę rowerem z góry mijam takich jak ty spoconych z emocji przy zmienianiu biegu z jedynki na dwójkę (1)

              oddychających spalinami w swoich pseudoklimatyzowanych landarach.

              Tylko współczuć.

              • 1 2

              • W góry Azerskie latam samolotem

                • 2 1

      • Sam jesteś pseudo

        • 3 3

    • to tylko droga dla developerów (3)

      pomyślcie , nowa droga wokół której jest sporo miejsca pod nowe bloki i jak myślicie co tam wybudują ? między innymi bloki , i co tym samym nastąpi ? jeszcze większe korki
      W tym mieście władza kompletnie nie umie zaplanować sprawnej sieci drug!!!
      I Koniec tematu lemingi

      • 14 12

      • deweloperzy nie zarobią o ile nie zaproponują czegoś sensownego mieszkańcom

        • 1 4

      • A ludzie gdzie mają mieszkać?

        • 10 1

      • a co konkretnie proponujesz?

        ja proponuję: po pierwsze nie smucić, po drugie proponować alternatywy

        • 0 1

    • Tyle że Adamowicz wymyślił, że Nowa Warszawska na razie w formie tramwaju + chodnika (5)

      • 14 5

      • I wystarczy! (4)

        Jezdnia na Nowej Warszawskiej nie ma sensu, bo i tak wszystko utknie na Havla.
        Havla nie da już się poszerzyć.
        Lepszy efekt dałoby poszerzenie Armii Krajowej do 3 pasa od Łostowickiej do Nowej Bulońskiej (Jabłoniowej). Tu miejsce na poszerzenie jest.

        • 10 9

        • Raczej wiadukt (3)

          na Armii Krajowej nad Havla. Wtedy Havla dostaloby dluzsze zielone i by sie rozladowalo na wiekszym obszarze.
          Tym bardziej ze miejsce na wiadukt jest, bo kiedyś go planowano.

          • 5 2

          • Ale wtedy mielibyśmy korek w centrum (2)

            Problem w tym, że centrum Gdańska nie jest w stanie odebrać pełnego ruchu AK, który leciałby tym wiaduktem. Efekt byłby taki, że wszystko by stało aż po Sikorskiego.
            Możliwości centrum Gdańska się poprawiły trochę po przebudowie całego skrzyżowania przy 3 Maja. Jednak zmiany na samej 3 maja są zbyt małe, ale większe wymuszałyby dogadanie z PKP i Konserwatorem i zakrycie części peronów dworcowych.
            Aby uprzedzić lawinę EKO to powiem, że dzięki temu możnaby przenieść cały ruch na 3 Maja i zmniejszyć ilość pasów przy dworcu i Locie.

            • 2 3

            • jak na razie to są lawiny przeciwników eko (1)

              każde nowe rozwiązanie drogowe zwiększa ruch na ulicach dojazdowych.

              Pomyśl o tym pisząc swoje przemyślenia oparte przypuszczalnie o milczące założenie że samochód jest jedynym lub głównym sposobem poruszania się za kilka lat w naszym pięknym mieście.

              • 1 4

              • Dla twj wiedzy do pracy jeźdźę na zmianę autem i rowerem

                Jakoś nie mam z tym problemu i jeźdź kilkoma środkami do pracy w zależności terminu. Na rower zdecydowanie wsiadam, gdy są korki, a pogoda taka sobie czyli wiosna i jesień.

                Co do mej propozycji to przykrycie części dworca miałoby sens, bo właśnie można by zwęzić o 1 pas przy locie i dworcu.

                Zmiany na 3 Maja akurat rowerom nic nie zmienią, bo w tej części już trasa rowerowa jest.

                • 0 4

  • na Południu jak i na północnym zachodzie Gdańska SKM (3)

    te drogi nic nie zmienią, na pewno nie tramwaj

    • 97 37

    • To prawda

      • 17 3

    • Najlepiej w tunelu. Nie musiałaby jechać "pod górkę". Warunki idealne.

      • 1 1

    • I hałas... O nie... Tylko nie skm...

      • 0 0

  • Radosc abo przeklenstwo (10)

    Jedni sie uciesza, drudzy beda miec samochody przed oknami.

    • 91 33

    • (8)

      Kogo ci zal? Tych ktorzy nie zajrzeli w plany zagospodarowania przestrzennego przed zakupem mieszkania w robygu?

      • 38 13

      • tam chyba ekolan a nie robyg

        • 17 0

      • (2)

        A wiesz ze miasto zmieniało go i zamieniało się z deweloperem. Nie wiesz a farmazony piszesz...

        • 8 12

        • Dokladnie (1)

          Taka zamiana maila miejsce np z Allconem. Teraz zamiast zieleni ludzie za oknami będą mieli wredne bloki które Allconem buduje, da których nie było w planie podczas zakupu ich mieszkań, bo była to działka miejska z przeznaczeniem na rekreację. No to będą teraz mieli rekreację...tyle że bez słońca...

          • 14 4

          • Ojojoj :(

            • 1 6

      • (1)

        ja zmieniłam zdanie i ostatecznie nie kupiłam mieszkania, ale byłam w biurze robyga i zadałam pytanie o otoczenie mojego domu, miły pan pokazał mi jak to będzie wszystko wyglądać i na prawdę nie trzeba było zaglądać do planów zagospodarowania przestrzennego co ani nie jest łatwe ani proste.

        • 5 5

        • Chyba kpi Pani... Znalezienie planów i map z zagospodarowaniem to kwestia minut. Wystarczy podstawowa umiejętność szukania informacji w Internecie i czytania map. Jeżeli tak podstawowe rzeczy ludzi przerastają to ja się nie dziwię że np. taki płacz że droga powstaje, wysypisko śmierdzi a miasto buduje się.

          • 5 4

      • (1)

        Ja kupiłam od Robyga i nic mnie nie zdziwiło. Jak ciebie coś ciągle dziwi to nie dziw się że dziwakiem jesteś. I nie obrażaj swoimi komentarzami poważnych ludzi

        • 3 0

        • pełna zgoda, akurat ta firma budowlana nie mydli oczy, z góry było wiadomo co i jak. nie kręcili, nie unikali trudnych pytań. ja też jetem zadowolony

          • 1 0

    • o tej drodze wiadomo od dawna

      rezerwa pod nią jest widoczna na najdawnieszych zdjęciach satelitarnach plus plany zagospodarowania przestrzennego

      gorzkie żale

      • 17 3

  • 191mln za 2.8km? (14)

    To jest 68mln za km. To bedzie tunel z dwupasmowką?

    • 101 79

    • (4)

      No to teraz już widzisz, ile kasy miasto dopłaca do jeżdżenia samochodami.

      • 51 17

      • Zapomniałeś o podatkach i funduszach unijnych (3)

        • 17 6

        • unia daje tylko na tramwaj i ddr, nie na jezdnie. Reszte finansują PITy wszystkich mieszkańców. (2)

          • 23 8

          • To niech nie pisze, że miasto dopłaca (1)

            • 10 12

            • miasto dopłaca do jazdy samochodem na bardzo wiele różnych sposobów

              bez względu na dopłaty pozyskiwane z Unii na rozwój transportu zbiorowego

              • 1 1

    • (5)

      Za chwilkę będzie dużo drożej jak zaczną stosować podzieloną płatność vat

      • 18 1

      • bo? i tak nie zwracaja vatu w terminie, (4)

        a podzielony bedzie szybciej zwalniany

        • 2 6

        • Nie będzie (2)

          Bo wtedy nie da się naginać raportów budżetowych.
          Ta cała nadwyżka która tak chwali się rząd to właśnie efekt zwlekania ze zwrotami do ostatniej chwili.

          • 17 2

          • nie lubię pisu, ale nam zwracają zawsze na czas (1)

            więc tu się nie przyłączę

            • 9 12

            • Można też nie robić zwrotu a przerachowanie

              I też jest dobrze. Bez względu na to kto rządzi

              • 5 0

        • Bo będzie 25 dni, a nie 60 tak jak teraz - w dodatku z ontrolą

          • 1 0

    • (1)

      Tak jeszcze doprowadza wode morska

      • 11 0

      • Proponuje zrobic przy Bulońskiej wielkie jezioro z dużą plażą

        Dla terenów Poludnia, coby nie pchali się nad morze

        • 2 3

    • Nie , to nie będzie tunel z dwupasmówką . Ale to jest napisane wystarczy przeczytac ze zrozumieniem.

      • 1 3

  • Gdańsk wielki plac budowy. Miasto (17)

    szybko się rozwija i wszystko idzie w dobrym kierunku dzięki dobrej polityce włodarzy miasta. Nie wyobrażamy sobie aby był inny prezydent, dobry jak obecny.

    • 175 221

    • Buduje się bo są pieniazki (3)

      Jak PiS wygra w sejmiku, to może się już nie budować. Nie przesadzalbym z tą wazeliną. Adamowicz jest o tyle dobry, że więcej dał niż nakładł, ale to jeszcze nie czyni z niego idealnego prezydenta. Poza tym czas żeby w końcu poszedł do pracy, a my musimy dobrze zastanowić się, ktovpowinien rządzić miastem.

      • 32 23

      • Sam się zastanawiaj analfabeto umysłowy (2)

        I nie mów ludziom co mają robić.
        Jak nie potrafisz podjąć decyzji to twój problem.

        • 5 11

        • to napisałem ja (1)

          Nosacz Sundajski

          • 2 2

          • Wolę być Nosaczem niż tobą

            • 3 1

    • Chłopie, trolle pissowskie zaszczuja ten komentarz:-( (5)

      Kacperek by ta kasę wydał na kiboli wyklętych i ich marsze

      • 49 22

      • własnie przeczytałem trolla POwskiego który szczuje, jestescie historią złodzieje

        • 16 27

      • Miały stanąć budowy jak pis wygra w kraju a jakoś (3)

        dalej się buduje a nawet więcej. Nie róbmy z Adamowicza Mao Tse Tungs, że jeśli przegra to miasto stanie. Jeśli tak by było to świadczy, że jest złym prezydentem. Dobre zarządzanie to odpowiedni podział kompetencji.

        • 7 11

        • (2)

          Co się buduje? Centralny Port Lotniczy? Obozy wycinkowe w Puszczy? Mityczne mieszkania plus?

          • 15 5

          • Rzeczywistość miesza ci się z mitologią (1)

            Niektórzy juz mieszkają w tych mieszkaniach!

            • 2 6

            • I płacą czynsze dwukrotnie wyższe niż w takich samych mieszkaniach komunalnych...

              • 8 1

    • Myślisz, że za ten komentarz (4)

      Odstąpi ci mieszkanie?

      • 13 18

      • rydzyk majbacha da? (3)

        • 22 6

        • Mi Wałęsa (2)

          Obiecał 100 000 000.

          • 18 11

          • To nowe 10 000. Za tyle to Cię rydzyk nawet nie podwiezie (1)

            • 9 2

            • teraz jest nowy Wałęsa

              to będzie nowe 100 000 000.

              • 0 1

    • Pawel Adamowicz

      Naszym przyjacielem jest. Paweł Adamowicz naszym przyjacielem jest!

      • 12 10

    • Bzdura!

      • 5 3

  • (11)

    Super. Brawo Adamowicz, wbrew hejterom zmienił Pan oblicze Gdańska. Kocham to miasto!

    • 201 208

    • lodzia...

      • 16 16

    • 100% racji.

      • 24 16

    • Sprawy biezace

      To jakis komuch pisze o Budyniu dobre recenzje zwiazany z korupcja.

      • 6 17

    • A ja sie tu (2)

      Urodzilem 45 lat temu i mam dosc tego udawanego rozwoju. Strasza dziurawe jezdnie i chodniki, jest pelno biedy i bezdomnych. Korki, tristar, na ktory kasa poszla w bloto i regularne podtopienia bo deweloperka. To nie rozwoj, to rozboj.

      • 21 22

      • (1)

        Nie chce się tego nawet komentować, co za dramatyczna frustracja? Jakim trzeba byc człowiekiem żeby nie widzieć jak się miasto rozwinęło, ja tez mam 45 lat urodziłem się i mieszkam s Gdańsku od zawsze ale nie zamieniłbym tego miasta na żadne inne - a jak chcesz zobaczyć biedę to pojedź do Łodzi, Szczecina pogadaj z ludźmi. Jak oni nam zazdroszczą:)

        • 7 3

        • Mogę się pod Twoim komentarzem podpisać.

          • 2 0

    • Jaka sztuczna wazelinka poszla

      • 7 11

    • Adamowicz na koniec zreflektował się, że drogi i przedszkola są dla mieszkańców ważniejsze niż ECS, muzea i teatry. (2)

      Szkoda że tak późno.

      • 6 6

      • Musiał się zniżyć do poziomu sebixa z drogami (1)

        Mnie tam stać, żeby jeździć do pracy uberem i nie mieć samochodu, inwestycje jak zwykle dla biedoty...

        • 5 1

        • Mnie stać, zeby nie jeździć do pracy, mnie stać, zeby nie pracować, biedole..a wy dojeżdżajcie, tyrajcie i tak do śmierci...

          • 0 2

    • ja nie pracuje w urzedzie ale powiem ze- DNO !.... brak basenow ! brud wszedzie ! nikt nie sprzata sciezek rowerowych tez !

      NIE- bedziemy na niego glosowac !

      • 2 1

  • (32)

    Lepiej by zrobili wiadukty na skrzyżowaniu armii krajowej - Havla- łostowice! Aby samochody omijały skrzyżowanie! Korki na tych ulicach będą coraz większe a nikt nie pomyśli o takim rozwiązaniu!

    • 203 35

    • jak to nikt: ty pomyślałeś (6)

      warto zawiązać komitet wsparcia twoich wspaniałych pomysłów.

      Mam nadzieję, że nie odmówisz dopuszczenia do głosu osób uważających, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście i budowa szybkiej kolei miejskiej lepiej rozwiązałaby problemy komunikacyjne mieszkańców Gdańska Południe niż kolejna trasa pseudoszybkiego ruchu wpuszczająca coraz więcej pojazdów na ulice i tak od dawna korkującego się Wrzeszcza i Śródmieścia Gdańska.

      • 17 26

      • Jedna kolej juz zbudowali (4)

        I nawet rower nia ciezko przewiezc. Brednie.

        • 19 5

        • Zbudowano kolej pasażerską (3)

          PKM ma przewozić pasażerów, nie rowery.
          Pasażer bez roweru jest mniej awanturujący się.

          • 19 9

          • Zrobią Mevo to i nie będzie po co rowerów wozić :) (2)

            Za to na trasie do Kościerzyny powinna być opcja z rowerem, skoro jest zapotrzebowanie, czemu przewoźnik nie chce się dostosować?

            • 5 3

            • (1)

              Bo ped**arzy i gaciarzy nikt nie lubi...

              • 6 2

              • przeciwnicy jazdy rowerem szczują na samych siebie

                w ramach tzw. wku*wu drogowego.

                Miasto przyjazne rowerzystom miastem przyjaznym dla ludzi.

                Miasto stawiające jedynie na ruch samochodów miastem ludzi warczących na siebie.

                • 0 1

      • Siostro

        Pacjent majaczy

        • 1 10

    • rozwiązanie, które proponujesz, jedynie przesunęłoby korki bliżej śródmieścia (20)

      budowa dróg jedynie przesuwa korki ale ich nie likwiduje.

      Korki likwiduje restrykcyjna polityka parkingowa oraz poprawa jakości funkcjonowania szybkiej kolei miejskiej i systemów jej zasilania przy pomocy komunikacji rowerowej i pieszej.

      • 32 25

      • (3)

        Puknij sie w głowę.
        Cześć samochodów faktycznie stanęłoby koło forum, ale nie byłoby korku na Havle i Łostowickiej. Mało tego, mówisz o szczycie porannym a co z popołudniowym ? To rozwiązałoby problem korku który jest na AK, od Łostowickiej do wiaduktów na Chełmie.

        • 24 12

        • Wielki krzyk, (2)

          a raptem w 5 minut się go pokonuje.

          • 4 6

          • (1)

            Pracuję naprzemiennie w Gdańsku i w Warszawie. W stolicy sa korki, u nas małe koreczki i to chyba niestety normalne w dużych miastach.

            • 2 0

            • liczba dwujezdniowych ulic (2x2 pasy ) w Warszawie jest powalająco duża

              Warszawa dopiero od niedawna zaczyna rozumieć, że tkwiła w ślepej uliczce niezrównoważonego rozwoju i zaczyna tworzyć drogi dla rowerów i przejścia dla pieszych przy głównych skrzyżowaniach obok dawniej tworzonych bez pamięci tuneli dla pieszych.

              • 0 1

      • I komunikacja konna (9)

        rozumiem, że proponujesz dorosłym mieszkańcom, tak gdzie nie ma smk, pkm, tramwaju i bus pasów komunikację pieszą i rowerową?

        • 16 3

        • dokładnie tak, na małe odległości lepiej chodzić pieszo (7)

          na dłuższe trasy nawet inwalida może dotrzeć rowerem napędzanym ręcznie wspomaganym elektrycznie.

          Współczuję ci nieświadomego uzależnienia od samochodu. To mija przy odpowiedniej terapii.

          • 7 17

          • Wspólczuję Twojej rodzinie jak ją będziesz miał (1)

            • 8 3

            • Rodzinę mam od 45 lat (oryginalnie 5 osób (plus kolejne wnuki)

              nie jestem przyspawany do siodełka roweru.

              zdarza mi się jeździć samochodem ale nie jestem od niego uzależniony.

              • 0 1

          • No tak dyskusja z singlem

            • 11 4

          • A inwalida umysłowy (1)

            To nawet i wspomagania elektrycznego nie potrzebuje.

            • 7 1

            • Bo ma spalinową pierdziawkę, swój szczyt osiągnięć.

              Szkoda, że tak nisko mierzyłeś :)

              • 2 4

          • Na terapię to ty się zapisz.

            • 5 1

          • Wysyłać ludzi, którzy jeżdzą samochodami na terapię z powodu tego, że jeżdzą

            Psychoterapeutów nie ma tyle na świecie.
            Choroba psychiczna u ciebie już zaawansoeana.

            • 4 2

        • Nie ma buspasów, to trzeba zrobić

          Tylko powiedz przyspawanym do foteli, że zabierzesz im jeden pas korka...

          • 5 6

      • Podaj przykład z innych miast

        • 3 0

      • Jesteś oszołem, który tu trolluje

        • 1 1

      • Wiekszej bzdury dawno nie czytalem.

        W kierunku srodmiescia zmierza - wezmy jakas abstrakcyjna wartosc - 1000 samochodow. Co za roznica czy dojada od razu do srodmiesia utykajac tam w korku czy najpierw utkna w jednym korku na jakims skrzyzowaniu wczesniej a dopiero potem w drugim kolo srodmiescia? Dla kierowcow i mieszkancow na pewno jeden korek jest lepszy niz dwa (krotszy czas dojazdu, mniej spalin).

        Idac Twoim tokiem rozumowania robienie korkow na kazdym skrzyzowaniu jest rozwiazaniem problemu korkow?

        Wow.

        • 5 3

      • Korki likwiduje 6 pasów w każdą stronę i brak przejść, światel i innych bzdur..przejscia nad, pod ulica i sprawniej jedziemy.

        • 5 0

      • (1)

        W Gliwicach zbudowali średnicówkę która przecina miasto i odprowadza auta na A4. Tu można byłoby zrobić podobnie. Taka średnicówka łącząca AK z Elblądzką. Niestety musieliby przebudować skrzyżowanie przy Forum

        • 3 3

        • spytaj się mieszkańców budynków w pobliżu średnicówki, jak im się poprawiła jakość życia

          • 1 0

    • wystarczy przedłużyć lewy pas AK do samego skrzyżowania z Łostowicką by samochody mogły bez przeszkód skręcić w lewo a nie wbijają się w środkowy pas tworząc korek by potem dopiero wjechać na pas do lewoskrętu, cóż brakuje inicjatywy lub chęci rozwiązania tego problemu, najwyraźniej nikt z decydentów tam nie spędza czasu stojąc w korku.

      • 21 2

    • Zrobili tunel ale nie poszerzyli Zielonej Drogi i teraz korki straszne bo wszyscy chcą jechać tunelem -duży skrót !

      • 4 5

    • Tam sa od dawna najazdy na planowany wiadukt. (1)

      Nie rozumiem zupelnie czemu urzednicy zarzucili dobry pomysl i zrobili wielkie skrzyzowanie jednopoziomowe, gdzie spotyka sie ze soba 8 pasow ruchu. Faktycznie puszczenie bezkolizyjnie AK by rozwiazalo tam problem korkow.

      • 10 2

      • przesunęło by korki bliżej śródmieścia

        kiedy ci mądrale zrozumieją, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście?

        • 0 2

  • Jeszcze troche i kaszubi (12)

    Bedą połaczeni z 3miastem WSTYD

    • 40 122

    • Co to było?

      • 11 3

    • Odezwał się potomek powojennych przesiedleńców za buga Kaszubi przynajmniej żyją w tych rejonach od wieków

      • 17 4

    • I co z tego (5)

      Zastanawiam się kto pisze te komentarze dzielące ludzi.
      Żyję tu od 40 lat od urodzenia i nie pamiętam, aby wśród ludzi były takie podziały i fobie.
      Miasto Gdańsk i jego mieszkańcy zawsze charakteryzowali się otwartością i tolerancją w stosunku do innych regionów kraju.
      Teraz jakiś zaścianek i zacofaniem.
      Co mnie obchodzi czy mój sąsiad to kaszub czy kumpel z falowca.

      • 28 1

      • (2)

        Komentarze w necie, a rzeczywistość to zupełnie inna bajka. Gdybym wierzył w to co tu piszą, to bym chyba na Kacpra głosował. Na szczęście rzeczywistość pokazuje coś lepszego.

        • 13 2

        • Nie tłumacz mi oczywistych rzeczy

          Przecież piszę o forum

          • 3 0

        • Nie jest tak kolorowo jak ci się wydaje. Te komentarze nie biorą się z niczego. Ktoś tak myśli. Na razie w internecie, bo boi się wyrażać opinii w realu. Ale popieranie takich wypowiedzi sprawi w pewnym momencie pojawią się takie opinie i w realu. To tak jak onr, który siedział do tej pory cicho, ale kiedy dostał nieme przyzwolenie to robi brunatne marsze w centrum miasta. Kiedyś było inaczej, bo większość ludzi była przyjezdna, albo ma w pamięci, że przyjechali do Gdańska ich rodzice. Nowe pokolenie ma niestety spaczone poczucie jakiegoś lokalnego patriotyzmu ukierunkowanego w złość lub nienawiść do obcych. Smutne to.

          • 0 0

      • I co z tego - .... (1)

        Niestety, dobrze w Gdańsku to już było.
        Przyjeżdżałem tutaj lata temu i nawet mi się podobało.
        Zamieszkałem 3 lata temu w i ......
        MARZĘ o wyprowadzeniu się.
        Odliczam dni.....
        A Kaszubi? Od kiedy to Gdańsk to teren kaszub?

        • 0 5

        • To się wyprowadź.

          Nie znam się, nic nie wiem
          ale się wypowiem

          • 0 0

    • Co za debil.

      • 2 0

    • A Warmia i podlasi lepsze ? (1)

      Kasebi chociaż się myją w porwowniau .

      • 2 7

      • Warmiacy przynajmniej potrafią pisać jako tako po polsku :)

        • 2 4

    • Zazdrość

      Co zżera cię zazdrość że ty nadal w falowcu...ha ha ha

      • 3 1

  • ta inwestycja na pewno doprowadzi do jeszcze większego zakorkowania Jaśkowej Doliny w porannych godzinach szczytu (77)

    te miliony mogłyby być wydane bardziej produktywnie na inne rozwiązania transportowe (nie myślę w tym momencie jedynie o rozwiązaniach drogowych).

    Bez elektryfikacji PKM i wymiany taboru SKM wraz z poprawą taktu do 5 minut cała aglomeracja będzie powoli się coraz bardziej korkować.

    Rewolucję w myśleniu o przyszłości miasta przyniesie upowszechnienie rowerów wspomaganych elektrycznie (w ramach systemu MEVO i prywatnych). W połączeniu z 5 minutowym taktem SKM będzie można mieszkać i funkcjonować bez oglądania się na możliwość jazdy samochodem.

    • 145 60

    • Nie zgadzam się (75)

      Drogi w Trójmieście są potrzebne, ale najbardziej te, które idą równolegle do morza. Bo to one są głównymi osiami transportowymi (Grunwaldzka, Zwycięstwa, Obwodnica) i przez to, że są tylko dwie to się korkują same w sobie jak i dojazdy do nich (wszystko prostopadle do morza).
      Taka Bulońska jest krokiem w dobrym kierunku, tylko ona i tak później prowadzi do Grunwaldzkiej. Brakuje drogi pomiędzy Grunwaldzką a Obwodnicą, ale tutaj Sopot protestował.

      A taka PKM czy SKM to żadna alternatywa dla kierowców. Nie dość, że ciągłe awarie w losowych godzinach to jeszcze dojazd do nich jest tragiczny i ciągle niezsynchronizowane przesiadki. Kto normalny dzisiaj przesiądzie się z samochodu na komunikację miejską?

      Ten tramwaj na Bulońskiej też jest na razie donikąd, na PKM będzie nim jechać pewnie 10 osób na godzinę i dopóki nie będzie Politechnicznej z tramwajem to będzie pusty, nikt nie będzie nadrabiał drogi do Wrzeszcza przez Siedlce.

      • 17 26

      • jakie masz kryteria normalności? (25)

        znam wielu kierowców, którzy się przesiedli na system rower+kolej, jak będzie system MEVO to takich będzie więcej.

        PKM niezelektryfikowana to nie jest jeszcze bardzo poważna alternatywa dla kierowców, ale SKM w takcie 5 minutowym jest wyobrażalna. Na pewno jest bardziej przewidywalna niż korzystanie z obwodnicy która bywa zakorkowana znienacka na dwie godziny lub więcej po drobnym wypadku.

        Własnie chodzi o to by przede wszystkim poprawiać dojazd do SKM a nie myśleć, że budowa nowej bulońskiej przyczyni się do rozładowania korków na Jaśkowej Dolinie czy w jakimkolwiek innym miejscu miasta.

        W Trójmieście równolegle do morza jest SKM od prawie 70 lat i jakość jej funkcjonowania warto poprawiać a nie wydawać dziesiątki milionów na już często przewymiarowane rozwiązania drogowe.

        W każdym razie wykazałeś się jakąś zdolnością do refleksji. Gratulacje.

        • 14 11

        • Wielu? (6)

          Tzn. Ilu? 10-ciu 20-stu
          Proszę o statystyki lub dane

          • 7 11

          • Wsyskih tseh

            • 2 9

          • w Krakowie 80 procent osób jeżdżących rowerem to posiadacze samochodów (4)

            w Gdańsku takich badań się nie prowadzi, ale osób korzystających z roweru jest więcej niż z SKM.

            Jak SKM poprawi sposób funkcjonowania w proponowany sposób, to ich liczba ulegnie zwiększeniu, realizacja systemu MEVO umożliwi także gromadzenie danych potwierdzających moją hipotezę.

            Jeszcze raz gratuluję wykazywania się zdolnością do refleksji.

            • 2 5

            • (1)

              Sie uparl na to skm i rower, maniak jakis, aktywizda rowrowy, czy jak??

              • 6 4

              • po prostu myślący perspektywicznie użytkownik miasta

                jak nie masz argumentów, to szukasz kozłów ofiarnych łatwych do pobicia?

                • 1 1

            • Ma procent od producenta rowerów. (1)

              • 4 3

              • każdy sądzi według siebie

                ile bierzesz od deweloperów lub budowniczych dróg pseudoszybkiego ruchu?

                • 1 1

        • Znam wielu kierowców co się nie przesiedli (17)

          Bo muszą do pracy w gajerku, bo nie mają pryszniców, bo nie wszystkie panie w pracy mogą być w stroju rowerowym, bo trzeba rozwieść dzieci do przedszkoli, do lekarza, na zajęcia pozalekcyjne, zrobić zakupy itd.

          • 25 8

          • (10)

            Ja rozumiem, ale czemu w deszczowej Danii i innych krajach ludzie jeżdżą na rowerach, nawet w garniturach, mają o dziwo dzieci i wyobraź sobie - robią też zakupy. Czemu tam się da, a u nas niedasię?

            • 13 14

            • Bo Polska to nie Dania

              • 13 9

            • Wiem o co chodzi z tą Danią i kto tam był ostatnio (3)

              To co na szybko mi przychodzi to potrzeba zmian nie tylko w infrastrukturze ale:
              poziomie życia (finansowego przede wszystkim) - ludzie w Polsce dużo pracują, wszędzie się spieszą, są zestresowani, zmęczeni itd. to powoduje, że wybierają wygodniejsze, praktyczniejsze, szybsze rozwiązania.
              Kultura - wszędzie, na drodze, w pracy.
              Brak kultury pracy (szanowania pracownika, jednak ciągle sztywność godzin pracy). Często praca jest dla ludzi celem finansowym tylko a nie przyjemnością.
              Niedostosowanie szkół, żłobków, przedszkoli do godzin pracy rodziców.

              Tak to widzę w skali kraju.

              • 14 6

              • ciekawe, czy za pół roku od wprowadzenia systemu MEVO (2)

                choć trochę zmodyfikujesz swoje poglądy?

                Na razie to smucisz, choć jakieś przejawy zdolności do refleksji wykazujesz.

                Jazda rowerem/ rowerem wspomaganym elektrycznie odstresowuje najlepiej - lepiej nawet niż jazda wygodnym wagonem SKM lub PKM poza godzinami szczytu.

                • 1 4

              • co ty masz z tym rowerem wspomaganym, mania jakaś? (1)

                • 3 1

              • po prostu otwieram wyobraźnię niedowiarkom

                smutasom antyrowerowym nasze stanowcze nie!

                • 0 1

            • (2)

              Dania, wydaje się się krajem w którym użytkownicy tych pojazdów, potrafią na nich jeździć. Polska niestety do nich nie należy.
              Kierowcy samochodów nie puszczają pieszych na przejściach, ale kolarze to już święte krowy. Zwróć takiemu leszczowi uwagę, to jeszcze z**by dostaniesz. Krawaciarze na rowerach? Chłopie otrząśnij się...

              • 8 6

              • powiedz, u kogo się leczysz na depresję? (1)

                Polacy nie potrafią jeździć rowerami?

                A kim jest Maja Włoszczowska, Rafał Majka i inni mistrzowie kolarstwa?

                uogólnianie opinii opartych o anegdotyczną wiedzę obniża poziom jakości dyskusji.

                • 3 4

              • A kogo jakas Maja, czy Majka obchodzi? Jeżowska chyba...

                • 4 3

            • A co ma deszcz do meritum tematu

              Zmień prochy

              • 4 2

            • Nikt niczego nie musi sobie wyobrażać

              Wyobraź sobie, że granice są już dawno otwarte.

              • 3 2

          • co za bzdura (3)

            w Anglii ludzie jeżdżą w gajerkach na rowerach codziennie. Tam jest więcej deszczowych niż słonecznych dni.

            • 3 5

            • W Chinach i Korei też (2)

              • 7 2

              • w co grasz, trollu? (1)

                nie wyobrażasz sobie życia w mieście z mniejszym stężeniem spalin?

                Chyba za często jeździsz samochodem.

                • 3 4

              • Obecnie gram w Fallouta, a co?

                • 4 2

          • Nie każdy pracuje jako sprzedawca odkurzaczy, żeby musiał w gajerku do pracy chodzić :) (1)

            • 2 3

            • Chłopczyku

              Odkurzacze to się kupuje w sklepach stacjonarnych lub internetowych.
              Czasy akwizytorów dawno minęły.

              • 1 1

      • (48)

        Dam ci przykład z życia, dojeżdżam z Gdańska Południe do Sopotu.
        Samochód: 2 minuty dojście do samochodu i odpalenie + 30-35 minut jazdy samochodem + 1 minuta na dojście od auta do miejsca docelowego.
        Komunikacja miejska: 5 minut na przystanek autobusowy + zależnie od pory dnia może być spóźniony więc od 0 do 10 dodatkowych minut + 10-15 minut jazdy autobusem + 5-10 minut oczekiwania na tramwaj (brak synchronizacji) + 20 minut jazdy tramwajem + 1-2 minuty na dojście na SKM + 1-5 minut oczekiwania na start SKM + 23 minuty jazdy SKM + 10 minut na dojście od przystanku do miejsca docelowego.

        Samochód: 2+35+1 = do 40 minut.
        Komunikacja miejska: 5+10+5+20+2+2+23+10 = 77 minut w optymistycznym wariancie.

        Także pół godziny dłużej, a dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę, że trzeba wcześniej wstać bo kursy nie zawsze są dopasowane do godziny. Przykładowo, jadąc do Sopotu trzeba wstać około godziny wcześniej, czyli wszystko w rezultacie daje średnio 1,5h więcej niż samochodem.

        Pomijam już tutaj wątek pogodowy, wygodowy (miejsca) i współpasażerów...

        • 27 10

        • No to przykro mi, że mieszkasz w tak beznadziejnym miejscu. (23)

          Ja mam SKM do pracy ~20 minut, a samochodem ~30 minut, że o kosztach nie wspomnę.
          No tak, ale ja wolałem wydać kasę na droższe mieszkanie.
          Czy to czyni mnie biedniejszym, że nie mam auta, za to wydałem ok. 50 tys. PLN więcej na lepiej zlokalizowane mieszkanie zamiast na samochód+paliwo+codzienne koszty parkowania?

          • 17 20

          • Aż szkoda komentować

            • 14 9

          • A skąd wiesz za ile kupił i gdzie mieszka (21)

            • 7 8

            • Bo sam to napisał... (20)

              "z Gdańska Południe". Tam nie ma ani dobrych ani drogich mieszkań, bo ta część Gdańska (tak - część, bo nawet nie ma takiej dzielnicy) jest beznadziejnie skomunikowana. A potem pisze sam, że dojeżdża autem, bo nie zarabia tyle co w Danii. A ja kupiłem drożej i dojeżdżam transportem miejskim przez co wydaję 500 zł miesięcznie mniej na paliwo (dzięki czemu "zarabiam" więcej i stać mnie było na droższe mieszkanie). Rozumiesz tę spiralę absurdu samochodziarza z Gdańska Południe?

              • 16 15

              • (6)

                zarabiasz drobne skoro 500zł to oszczedność

                • 6 7

              • (4)

                500zł to połowa raty za mieszkanie, które można komuś wynająć. Czyli pieniądz robi pieniądz. A samochodziarz wydaje to na paliwo i płacze że biedny. A on nie biedny, tylko nie umie liczyć.

                • 9 4

              • Weź wyluzuj człowieku.

                Ta spłata kredytu w bogatej dzielnicy tak ciebie frustruje i zalewa żółcią.
                Zobacz ludzie nie mają tych 500 stów w kieszeni ale są bardziej szczęśliwi.
                Życie bywa zmienne i trochę pokory by ci się przydało. Bo może kiedyś nie będzie ciebie stać na to biedne południe.

                • 11 6

              • Za 500 zł połowy raty (2)

                To ty domek dla lalek kupisz.

                • 6 3

              • Rata 1000zł na 30lat (1)

                To Wartość mieszkania ponad 400000. Niezłe masz domki dla lalek

                • 2 3

              • Ha ha kredyt na 30 lat i za bogatego się uważa

                To mieszkanie nie jest jego tylko banku.
                I niech przestanie pisać, że to jego.
                Ha ha
                Ale bystrzak.
                Mieszkanie się kupuje za gotówkę.

                • 2 1

              • od razu zarabia

                dostał od rodziców.
                Mentalnie po komentarzach to dziecko.

                • 7 4

              • Musisz mieć strasznie niskie poczucie wartości (3)

                Żenujące te twoje wpisy.
                A może ma dom na Wieżyckiej, o większej wartości niż Twoje mieszkanie.
                Tam też jest południe.

                • 9 3

              • Właśnie o tym piszę (2)

                Ul. Wieżycka w ogóle nie powinna istnieć, jakbyśmy zabudowywali miasto tak, żeby ludziom żyło się lepiej.

                • 5 3

              • Myślę, że lepiej dla innych ludzi byłoby abyś ty nie istniał

                Już niejedna postać historyczna z takim samym zaangażowaniem emocjonalnym segregowała ludzi.

                • 7 4

              • Na Wieżyckiej i Łostowicach są 30-letnie domy.

                • 7 2

              • Ty to jesteś mocno zaburzony

                • 3 4

              • A gdzie on pisze że nie zarabia jak w Danii? (3)

                A tak poza tym, zgodnie z Twoją logiką wszyscy Gdańszczanie mają mieszkać tam gdzie ty.
                Super wymyśliłeś.

                • 9 2

              • Na całym świecie, w tysiącach miast tak właśnie to działa (2)

                Najdroższe nieruchomości są w miejscach o największej gęstości zaludnienia. A drogie są właśnie dlatego, że popyt przekracza możliwości podażowe = ludzie chcą tam tak bardzo mieszkać, że są w stanie za to więcej zapłacić. A chcą tam mieszkać, bo wszędzie stamtąd blisko. Tak właśnie działa tzw. centrum. Jak można tego nie rozumieć?!

                • 8 5

              • No co ty? (1)

                Myślałem, że najdroższe apartamenty są na prowincji Francji czy obrzeżach Londynu. A nie w centrum.
                Wracaj z tą wiedzą do gimnazjum. Tu są dorośli ludzie.

                • 3 1

              • porównuj ceny i wartość nieruchomości w przeliczeniu na metr kwadratowy

                a nie ogólną cenę wielkiej posiadłości na za*upiu z ceną kawalerki w centrum miasta w pobliżu stacji SKM

                • 0 0

              • może ma dom w Łostowicach lub na Wieżyckiej (1)

                też południe

                • 2 2

              • No i?

                A kto by chciał mieszkać w tak beznadziejnej lokalizacji?

                • 4 5

              • Ty też nie zarabiasz jak w Danii

                • 3 2

              • A na Zaspie to ze złota i marmuru budują...taa, tak dałeś się oszukać

                Koszmar estetyczny zrobiony z Zaspy i Przymorza.
                Za 10-15 lat te wieżowce będą slamsami.
                Tak jak w innych europejskich krajach.

                • 3 3

        • Zależy od punktu widzenia (19)

          Dla ciebie beznadziejne, dla mnie optymalne. Gdyby człowiek miał kierować się dostępnością komunikacji miejskiej przy wyborze mieszkania to by na dworcu zamieszkał.

          Mi to, że tak powiem "nie robi", że jeżdżę samochodem, a nie komunikacją, podaje tylko przykład na to, że nie ma sensu się nią poruszać w takich przypadkach.

          A jak kogoś nie stać na tankowanie, to może założyć gaz, a jak nie stać nawet na gaz to może sobie mieszkać w centrum i się w nim kisić =)

          • 12 6

          • (4)

            No to masz problem chłopie, na razie Ci "nie robi" jazda samochodem, ale zacznie robić. Europa to nie Stany Zjednoczone. Tu się ogranicza ruch samochodowy z oczywistych powodów. Wcześniej czy później koszty jazdy autem Cię zjedzą.

            Ludzie kupują mieszkanie na przedmieściach, zaoszczędzają jakieś śmieszne pieniądze, a potem wydają masę pieniędzy na dojazdy do centrum, nie licząc niewygody (szczególnie dzieci, które nie mają własnego samochodu). To wynika z braku edukacji finansowej.

            • 7 13

            • Mogę Ci polecić dobrego psychiatrę.

              • 7 4

            • (1)

              Twój tok rozumowania jest absurdalny. Kupił mieszka nie tam gdzie chciał. Jest samochodziarzem, bo tak mu się podoba.
              Jesteś tak genialny, że bania mała. I jaki wyedukowany finansowo. Kupiłeś drożej, to znaczy, że przepłaciłeś. Jak byłbyś kozak, to byś kupił taniej.

              • 7 5

              • kupił mieszkanie biorąc pod uwagę nie tylko ceny samego mieszkania

                i koszty jego utrzymania, ale również czas tracony na zarabianie na kupno i utrzymanie samochodu oraz czas tracony na szukanie miejsca do parkowania.

                W bardziej zaawansowanej kalkulacji mógłby uwzględnić czas poświęcony na pracę w celu zapłacenia podatków kierowanych na budowę i utrzymanie przewymiarowanych ulic i piętrowych parkingów pasujących do miasta jak siodło do świni.

                • 0 1

            • czyli przepłaciłeś

              każdy snob traci

              • 5 4

          • No i brawo Ty, a potem skomlisz w internecie, że nie zarabiasz tyle co w Danii (12)

            Dojeżdżasz autem, bo nie zarabiasz tyle co w Danii? A ja kupiłem drożej i dojeżdżam transportem miejskim przez co wydaję 500 zł miesięcznie mniej na paliwo (dzięki czemu "zarabiam" więcej i stać mnie było na droższe mieszkanie). Rozumiesz tę spiralę absurdu samochodziarza z Gdańska Południe?

            • 8 7

            • Masz jakąś obsesję na temat południa Gdańska (10)

              Czy co?
              Co ty o tej Danii? Gdzie, kto pisał. Nie widzę w tym wątku.

              • 7 4

              • Na pytanie, dlaczego jakoś w Danii ludzie jeżdżą rowerami (9)

                Zaczął od tego, że tam sobie mogą na to pozwolić, bo więcej zarabiają. No kuriozalne. Czyli jakbyś zarabiał 10 razy więcej niż dzisiaj, to przesiadłbyś się na rower?!

                • 5 4

              • komunikacją jeżdzą spoceni brudasy (1)

                dziękuję wolę auto z klimą, pewnie jesteś jednym z pachnących brodaczy hihi. Broda na twarzy broda pod pachami i wąs na dole, koniecznie spodnie w rurkach.
                pozdrawiam.

                • 7 6

              • dlatego dużo więcej osób przesiada się z samochodów na rowery

                niż na komunikację miejską.

                • 0 0

              • Zarabiam 5 razy więcej niż jak zacząłem pracę (6)

                Przesiadłem się na rower, bo nie muszę nic nikomu udowadniać, a czas zrobił się dla mnie ważniejszy od lansu.

                • 3 4

              • Mieszkam na południu i też jeźdżę rowerem (5)

                Nie rozumiem związku między jazdą autem, a mieszkaniem na południu. Sam pomykam często na rowerze, bo jest to często szybsze, choć w wakacje już nie zawsze.
                Tak naprawdę mieszkając w prawie każdej części Gdańska rowerem jesteś w stanie się dostać w drugą nie więcej niż 40min.

                • 4 2

              • (4)

                Związek jest taki, że wszelkie statystyki pokazują, że na południu najwięcej osób jeździ autem. Dużo więcej niż na tzw. Dolnym Tarasie.

                • 2 3

              • Podaj statystyki (1)

                Nie mów jak z ci z pis-u.
                Konkrety proszę.

                • 6 1

              • zajrzyj do Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gdańska

                tam są podane statystyki na temat sposobów podróżowania po mieście mieszkańców różnych dzielnic.

                Im dzielnica/osiedle dalej położone od stacji SKM z taktem nie większym niż 7,5 minuty tym większe uzależnienie od samochodu jego mieszkańców.

                Całe szczęście są tacy, którzy dysponują rowerami (w tym wspomaganymi elektrycznie) dla których podjazd pod górny taras na odległość 12 - 15 km nie stanowi jakiegokolwiek wyzwania.

                Proste jak cep.

                • 0 0

              • Górny taras to dla ciebie co?

                To też jest Osowa czy Matarnia.

                • 5 0

              • Twoje statystyki.

                Pracujesz na ulicy z liczydłem.

                • 4 0

            • Jesteś glupszy, niż można było sobie wyobrazić...

              • 4 2

          • właśnie chodzi o to, by się w centrum miasta nie kisić z powodu nadmiaru spalin

            korków i innych atrakcji generowanych przez skutki niekontrolowanego rozwoju motoryzacji.

            Mieszkanie przy Sosnowej czy Batorego we Wrzeszczu to mieszkanie blisko lasu, w odległości pieszego dojścia do skm. osiedle Garnizon niewiele dalej.

            Dlatego kwestionuję zachwyt nad omawianym rozwiązaniem drogowym, który wrzuci kolejne tysiące pojazdów na już i tak zakorkowane ulice.

            • 0 5

        • typowy wpis prosamochodowego trolla który nie potrafi wyobrazić sobie jazdy rowerem (3)

          wspomaganym elektrycznie jako alternatywy codziennego jeżdżenia z peryferyjnych dzielnic.

          Jak SKM?PKM będzie pracować w takcie 5 minutowym, to nawet z Gdańska Południe opcja rower + SKM/PKM okaże się lepsza niż dojazd samochodem.

          • 1 5

          • Lokowanie produktu

            Na LG i tak nikt nie zagłosuje

            • 3 2

          • (1)

            Czyli zarabiasz teraz 1500 na rękę...no bogacz z ciebie..

            • 2 2

            • i jeszcze ma do spłaty kredyt na 30 lat w prestżowej dzielnicy Gdańska

              oraz oszczędności 500 zł miesięcznie

              • 3 1

    • :/

      Tak samolot moze o rany co wy macie w głowach. Korki to sa przez samych ludzi ktorzy robia odstepy takkie ze brak slów .

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane