Fakty i opinie

Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze nie teraz

Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe.
Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe.

Wszystko wskazuje na to, że na budowę ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze poczekamy. Gdańsk wydał ponad 1,4 mln zł na sporządzoną w 2017 roku dokumentację projektową trasy - i prace nad inwestycją utknęły. Problemem jest m.in. brak dofinansowania zewnętrznego, bez którego roboty się nie rozpoczną.



Na budowę której trasy czekasz najbardziej?

ul. Nowej Politechnicznej 13%
ul. Nowej Świętokrzyskiej 62%
ul. Nowej Bulońskiej Północnej 8%
ul. Nowej Warszawskiej 9%
ul. Nowej Jabłoniowej 8%
zakończona Łącznie głosów: 3868
Bez wątpienia budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jest jedną z najbardziej wyczekiwanych i najbardziej potrzebnych inwestycji drogowych w południowej części Gdańska. Tak wynika choćby z opinii czytelników, które pojawiły się pod naszym poniedziałkowym artykułem o planach gdańskich drogowców na rok 2020.

Potrzebę jej budowy uwidocznił jeszcze bardziej remont "starej" ul. Świętokrzyskiej, który wiąże się z codziennymi korkami, o czym czytelnicy regularnie informują nas w Raporcie z Trójmiasta.

Dlatego na prośbę czytelników sprawdziliśmy, na jakim etapie znajduje się inwestycja dotycząca budowy ulicy Nowej Świętokrzyskiej.

Przypomnijmy: Trasa, której budowa pozwoliłaby "rozładować" gęsty ruch w tym rejonie miasta, rozpoczynałaby się na skrzyżowaniu ul. Świętokrzyskiej z al. Vaclava Havla (obok istniejącej pętli tramwajowej) i kończyła na granicy z gminą Kolbudy - w rejonie skrzyżowania ulic: Świętokrzyska, K. Guderskiego, Ateny.

Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe.

Projekt jest, jednak wykonawcy wciąż brak



Jednak, mimo że projekt inwestycji jest już gotowy, wciąż nie wyłoniono wykonawcy robót. W gdańskim magistracie usłyszeliśmy, że powody takiego stanu rzeczy to m.in.:

  • fakt, że zadanie znajduje się w fazie przed pozyskaniem decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie procesu wykupów gruntów (zadanie na chwilę obecną jest na końcówce etapu programowania, nie przeszło jeszcze do etapu realizacji),
  • wysokie koszty realizacji inwestycji oraz wykupów gruntów: nie ma możliwości, aby miasto realizowało zadanie samodzielnie, bez dofinansowania zewnętrznego.


Inwestycja wpisana została na listę rezerwową projektów do dofinansowania w perspektywie 2014-2020.

- Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowuje się do wystąpienia o niezbędne decyzje administracyjne; jednocześnie miasto oczekuje na pojawienie się dodatkowych naborów wniosków o dofinansowanie, w związku z oszczędnościami dla poszczególnych osi priorytetowych w perspektywie UE 2014-2020. W przypadku braku możliwości pozyskania takiego dofinansowania gmina będzie zabiegać o dofinansowanie inwestycji w perspektywie 2021-2027 - tłumaczy Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Opinie (434) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Spokojnie, nic się nie stało. (10)

    Wszystko jest pod kontrolą.

    • 139 24

    • Tekturowe państwo

      Rząd i samorządy. Ale to już wina średnio inteligentnego społeczeństwa i podziałów plemiennych z prehistorii. Lepiej zeżreć drugiego polaka z zazdrości niż zrobić lepiej wszystkim.

      • 27 4

    • 1.4mln ??? (1)

      To jakieś wały nadające się na do CBA... wydać tyle kasy na projekt i cisza " utknęło "

      • 26 6

      • a pamietajmy ze projekty maja swoja date waznosci i po pewnym czasie trzeba je ponownie legalizowac. za to pojdzie kolejna kasa

        • 23 0

    • Ta droga jak powstanie to zatka całkowicie al. Havla od pętli po AK. Małomiajska i tak stoi cały poranek. (4)

      Nie sztuką jest wtłoczyć kolejne auta by zabić ruch na Ujeścisku i Orunii Gónej a rozprowadzic to dalej.

      • 9 8

      • (1)

        dlatego na AK /Havla powinien powstać wiadukt ;)

        • 12 1

        • AK /Havla - N.Świętokrzyska - węzeł Kowale ... tylko jest jeden problem , na N.Świętokrzyskiej ronda powinny być bezkolizyjne więc powinny być tunele uwzględnione w projekcie(dla pieszych i rowerzystów) .Tramwaje powinny mieć odseparowaną trasę ...ale słyszałem ,że autobusy na baterię mają być...no tak tu dofinansowanie jest na czasie więc z dwóch pasów projektant zabierze jeden na bus pas.....

          • 0 0

      • (1)

        No tak, zapomnielismy, ze Havla wybudowano dla mieszkancow Oruni...

        • 1 2

        • Proponuję szlabany z identyfikator em i tylko z Orunii mogą korzystać. Dobry pomysł co nie dzbanie?

          • 0 0

    • wiadomo (1)

      pis i wszystko jasno

      • 2 6

      • PiS rządzi w Gdańsku? Chyba coś przespałem...

        • 7 1

  • (25)

    na budowe nowej swietokrzyskiej i polaczenia jej z nowa bulonska powinni zrzucic sie wszyscy deweloperowie budujacy w tamtym regionie.

    plany urbanistyczne sa tak niezyciowe ze kieruja obecnie caly ruch z blokowisk na ulice guderskiego oraz przywidzka a te ulice nie maja jak odprowadzic tego calego ruchu. w gdansku generalnie jest problem z trasami alternatywnymi. zamkniete osiedla jak np lawendowe wzgorze czy polnordu przy guderskiego nie pozwlaaja na rozlozenie ruchu. nie arterie sa potrzebne ale gesta siatka alternatywnych drog. niestety brg nadal ma mentalnosc komunistow.

    • 312 15

    • potrzebny to jest rozwój komunikacji miejskiej - SKM na południe, a nie nowe drogi!

      • 28 14

    • w temacie (17)

      1. "deweloperowie" w dzisiejszych czasach nie uzyskają pozwolenia na budowę bez podpisania tzw. umowy szesnastkowej, w której miasto wrzuca im budowę dróg. Zdziwiłbyś się ile dróg powstało lub zostało wyremontowanych z kasy deweloperów.
      2. "deweloperowie" koszty budowy dróg odbijają sobie potem w cenach mieszkań.
      3. Im więcej dróg zrobią, tym droższe mieszkania

      • 30 16

      • (2)

        Budowa prawo skrętu na osiedle to nie dorzucanie się do dróg. Robyg tam robi dwa duze osiedla zaklad że nic nie zrobi? Musiał by poprowadzić nową drogę do niepołomickej lub świetkorzyskiej a tego nie zrobi

        • 29 5

        • (1)

          jak zapłacisz 10 000 pln/m2 mieszkania to zrobi. Jestes gotowy?

          • 10 15

          • a miasto dając pozwolenia na budowę jest na to gotowe?

            • 6 0

      • dokładnie tak, albo zbuduje to deweloper z pieniędzy mieszkańców, albo miasto z ich podatków (11)

        na jedno wyjdzie

        • 11 2

        • to może jednak z pieniędzy mieszkańców (10)

          chcesz mieszkanie? zapłać za drogę do niego. dlaczego mieszkańcy takiego. np przymorza lub zaspy mają sponsorować drogi w śmierdziuchowie?

          • 7 11

          • (5)

            Dokładnie z tego samego powodu dla którego ja, jako mieszkaniec innej części Gdańska, dokładam się w podatkach do budowy np. przychodni na Przymorzu lub szkoły na Zaspie. Rozumiesz ideę wspólnej zrzutki i wspólnego inwestowania w różnych częściach miasta? Czy lepiej jest dbać wyłącznie o własny bajzel w zasięgu wzroku tworząc przy tym kolejne (sztuczne!) podziały?
            P. S. Pytanie w Twoim stylu: skoro tak bardzo nie chcesz się "dorzucać" do inwestycji na południu Gdańska to powinieneś zrezygnować z prawa do poruszania się w tym regionie miasta? Nawet gdybyś raz na jakiś czas chciał odwiedzić np. swój ukochany sklep zoologiczny? :)

            • 14 3

            • (2)

              Mieszkańcy dolnego tarasu nie jeżdżą na południe, bo nie mają po co. To mieszkańcy południa codziennie przyjeżdżają na dolny taras do pracy i domagają się budowy nowych dróg i parkingów.

              • 2 11

              • A ja mieszkańcy dolnego tarasu jadą na południe Polski przez Gdynię i Kościerzynę?

                • 4 0

              • taaa jeszcze powiedz że dolny taras jedzie do roboty na Zaspę :D

                • 1 0

            • (1)

              utrzymanie szkół i przychodni to trochę inna bajka niż zakup mieszkania na własność, bo te obiekty są publicznie dostępne, a twoje mieszkanko już nie, więc budowanie drogi do niego nie leży w interesie publicznym. proste. a z potrzeby poruszania się po południowej części korzystam niestety tylko dlatego, że tam obecnie mieszkam, ale wierz mi - wolałbym nie.

              • 2 0

              • jesteś wybiórczy, nie chodziło o przychodnię tylko o wszystkie elementy użyteczności publicznej

                ci z dolnego tarasu tak samo dokładają się do remontów dróg na zaspie a przecież nie mają potrzeby tam jeździć. Albo wspólna kasa, albo każdy buduje swoją ulicę.

                • 1 0

          • ty sam za drogę do swojego nie zapłaciłeś (3)

            więc stul dziób i oddaj innym co sam wziąłeś

            • 8 1

            • jaki wysyp roszczeniowej cebuli (2)

              dej, dej, dej, ja chcem mnieć drogem za darmo bo mam chorom curke. tak jak PiS u koryta: skoro oni wtedy kradli, to znaczy, że my też możemy

              • 3 3

              • podatki czopku płaci takie same jak ty

                • 4 0

              • nikt nie kradł cebulaku, wszyscy płacimy do wspólnego wora

                więc to nie jest bezpodstawne roszczenie. Dostałeś swoją drogę z moich podatków? To teraz ja oczekuję tego samego. Łaski mi nie robisz Piotrusiu Panie.

                • 3 0

      • "deweloperowie" ? :DD a kto to??? :D (1)

        • 8 3

        • takie pijawki przyssne do miejskiej kasy

          co się dogadują z urzędasami pod stołem

          • 7 1

    • Deweloper zrobi ci drogę nie ma problemu, ale zapłacą za nią kupujący mieszkania, mieszkańcy płacą podatki i miasto powinno zrobić drogę koniec kropka.

      • 7 0

    • (3)

      Może mieszkańcy kowal sie dołożą do budowy albo gmina Kolbudy bo to oni w głównej części korzystają z tej drogi

      • 5 2

      • Kowalianie jakby mieli się dołożyć, to prędzej sobie gardło poderżną. Już raz Gdańsk chciał im przebudować węzeł kowale.

        • 2 1

      • (1)

        bzdura z tej drogi korzystaj wszyscy mieszkajacy na poludniu a pracujacy w firmach przy obwodnicy.

        • 2 0

        • bzdura do kwadratu! Może by tak zrobić dzień bez gda, gka, gks i tyle, zobaczylibyście co to miasto bez korków.

          • 2 1

    • Zróbmy dzień bez gda, gka i gks - tylko jeden, jestem bardzo ciekawy wtedy natężenia ruchu.

      • 0 1

  • zacznijmy od Nowej Małomiejskiej! (2)

    zacznijmy od Nowej Małomiejskiej!

    • 88 67

    • Nigdy nie bedzie żadnej Nowej Małomiejskiej

      umiesz to pojąć czy nie ?

      • 10 9

    • Słabe pomysły

      Zrobią nową świętokrzyską to korek będzie od traktu do pętli świętokrzyska i z Oruni Górnej nikt nie wyjedzie. Paranoja ... wybudować jeszcze 100 bloków i niech całe południe stoi. Może zaczniemy pracowac zdalnie z samochodów :/

      • 20 2

  • Brak zewnętrznego dofinansowania... (11)

    Czyżby żaden bank nie chciał już udzielać miastu kredytów?

    • 106 41

    • Chciałbys Pisowcu. Jesteś jednak poniżej poziomu Żuław.

      • 28 26

    • To nie jest zewnętrzne dofinansowanie... (9)

      ...tylko koszt odłożony w czasie. Tutaj chodzi o pozyskanie bezzwrotnych środków z innych źródeł, np. projektów europejskich.

      • 29 0

      • Pisiorkom nie wytłumaczysz takich trudnych pojęć (7)

        oni nie mają pojęcia o ekonomii :)

        • 19 27

        • uśmiałem sie imbecylu, znafco ekonomii (5)

          a skąd idą środki unijne ? tak dla twojej wiadomości Polska już od lat więcej wpłaca niż dostaje.

          • 16 19

          • Dlaczego kłamiesz PiSi trollu? (2)

            Dla twojej wiadomości PiSi imbecylu, to w dalszym ciągu środki netto są na korzyść Polski i to bardzo dużą.

            • 19 13

            • środki netto to środki bierzące, kolo ma rację

              by dostać te dopłaty musimy wziąć kredyt bo by je dostać musimy wyłożyć połowę kasy. To jest kasa któej nie mamy wiec zaciągamy kredyty. A kredyt kosztuje. Zaciągnięty na 15-20 lat kosztuje 2x więcej niż zaciągnięta kwota.

              • 6 0

            • Ty nie kłamiesz, raczej bzdury piszesz z głupoty, peo trollu, kabotynie

              • 1 0

          • O, tak mówią w waszej tvpis?

            • 9 10

          • masz na to jakieś dowody?

            czy tylko mama tak mówi?

            • 0 3

        • jachiyra coś tłumaczy ale mam problemy ze zrozumieniem wybitnego kandydata do sejmu

          • 6 0

      • budżet 3mld ale widać są "inne palące inwestycje"....

        • 0 0

  • Bardzo przydatna (4)

    Bardzo przydatna trasa, odkorkowałaby trochę Południe Gdańska. A jaki jest status przetargu trasy tramwajowej Nowej Warszawskiej ?

    • 92 5

    • Otwarcie ofert

      przesunięte na 29.10.2019

      • 5 0

    • Czy potęcjalni kupcy mieszkań (2)

      na budowanym osiedlu Wielkopolska dewelopera Robyg wiedzą o tym , że obok ich okien ma przebiegać Nowa Świętokrzyska ;) ?

      • 8 0

      • Tak. Jest ujęta w prospektach reklamowych jako zaleta.

        • 4 0

      • Przeciez od lat sa MPZP dla tego terenu.

        Wejdziesz na geoportal to pp dzialkach widac jak ma biec droga. Trzeba byc nieudacznikiem aby nie wiedziec ze w okolicy bedzie droga.

        • 1 0

  • No cóż. .. (6)

    Gdyby infrastruktura drogowa nadążała choć w połowie tempa z jakim powstają nowe osiedla.. układ drogowy "od przed wojny" a i stan obecny niewiele lepszy. Wiem, wiem: mogłeś kupić mieszkanie gdzie indziej.. ale chyba coś tu jest nie tak w dziale planistyki?

    • 137 8

    • Bo w Polsce (1)

      A w Gdańsku chyba nawet ciut bardziej, nic się nie planuje. Plany jak są, to są zmieniane pod developerkę, więc w zasadzie ich nie ma. Wszystko na teraz i jakoś to będzie. Mental słowiańsko polski.

      • 18 3

      • Plany

        rozwoju miasta dziś nie istnieją dzisiaj deweloper jak wstanie to biegnie dp urzędu by otrzymać zgodę na budowanie czegoś czego nigdy w planach sprzed lat nie bylo

        • 9 1

    • (1)

      Nie czepiaj się;) jakieś wsiuny zaraz napiszą, że kupiło się mieszkanie na Południu to teraz trzeba jeździć po polu albo stać w korkach haha wg. Nich najlepiej jakby upchnąć 100tys mieszkańców na zaspie i przymorzu tam gdzie " są " drogi..... żenujący są tacy osobnicy... bo przecież jak kupiliscie mieszkanie na Południu taniej to teraz nie będzie tam dróg pfff to tylko świadczy o braku planowania przez ludzi którzy rządzą miastem ...

      • 15 5

      • Oraz braku planowania

        buraków którzy te mieszkania w polu kupują :)
        Niech płaczą:)

        • 4 17

    • Ciekawe, że miasto tak chętnie daje zgody deweloperom

      na budowę i zapewne bierze od nich za to sporą kasę, od mieszkańców pobiera podatki, a pieniędzy na drogi nie ma...Owszem, ludzie zapłacili mniej za metr kwadratowy, ale nadal są mieszkańcami, płacą podatki i mają prawo być traktowani fair. Kiedyś te okolice były wypi...owem, teraz są zatłoczonym molochem bez żadnej infrastruktury. Drogi zakorkowane, szkoły przeludnione, parków i innych przyjemnych terenów mało. Ja się stamtąd wyprowadziłam, ale nie jest możliwe, żeby nagle całe Południe przeniosło się do centrum czy pobliskich dzielnic, trzeba tam sporo zrobić.

      • 5 0

    • głosowaliście w ubiegłym roku

      i od lat tak samo więc teraz morda w kubeł bo tak sobie wybraliście

      • 3 0

  • Zamiast tych inwestycji drogowych proponuję... (25)

    budowę nowego i jeszcze większego ECS-2, a wzdłuż ul. Świętokrzyskiej strefy relaksu dla zdenerwowanych korkami kierowców. No i jeszcze przydałby się gdański Circus Maximus, gdzie podziwialibyśmy wyścigi rydwanów. Miasto moich marzeń.

    • 236 33

    • (20)

      Dla przytłaczającej większości mieszkańców Gdańska korki na Świętokrzyskiej są bez znaczenia gdyż nie mieszkają w tej okolicy. Mieszkańcy całego miasta nie muszą finansować zachcianek mieszkańców południa. Trzeba było kupować mieszkania w lepszych dzielnicach.

      • 15 62

      • dal jeszcze bardziej przytłaczajaćej części mieszkańców (9)

        ECS - można by rozwiązać, budynek sprzedać lub zburzyć, żęby nie generować kosztów utrzymania
        strefa relaksu tak jak to coś na Dolnym Mieście to objaw głupoty i marnotrawienia środków publicznych
        zakup takich rzeczy jak rydwan - to kryminał lub przynajmniej wywalenie ludzi odpowiedzialnych za to marnotrawstwo

        • 42 7

        • Sam policzyles? (8)

          Miasto to nie tylko drogi i budynki. Miasto to tez miejsca kultury i wypoczynku. Szukasz zrodla finansowania? Podpowiem ci, przestanmy finansowac kosciol, dawac im za darmo ziemie, finansowac katechetow opowiadajacych o cudach na kiju... I sa pieniazki, proste, no chyba dla niektorych zbyt skomplikowane

          • 10 23

          • nie ośmieszaj się

            • 15 3

          • kultury i wypoczynku? Ok. (6)

            Ale co ma kultura i wypoczynek do ECS, który stał się bastionem srodowisk zwiażanych z szeroko rozumianą pomorska PO i jej kręgami?
            Co ma kultura i wypoczynek do jakiegoś sztucznego show w postaci wysypania piachu na środku skrzyżowania i udawaniu animowania imprez dla ludności tubylczej - wszystko to za słone pieniadze dla wykonawców i animatorów
            O rydwanie już nic nie powiem nawet...

            Duże pieniądze nie muszą być konsumowane w spektakularny sposób, potrafią również przeciekać między palcami. Może zbyt często i gęsto nie starcza na duże wydatki bo te małe pochłaniaja równie dużo ale w mnie zauważalny sposób. Dlatego może remonty robi sie miesiącami po 100 metrów i przez 10 lat jedną ulicę.
            Co do tych przytyków na wydatki kościelne, to przypomnę tylko, że to właśnie wspomniane środowiska postkomunistyczne (zwiazane też z ECS) ratyfikowały konkordat na mocy którego finansowane są katechezy.

            • 20 4

            • (5)

              Tylko proszę - bez prawicowego populizmu. Co ma wspólnego rydwan i wysypanie piachu z ECS? ECS ma pokazywać polską wizję historii w której upadek komunizmu zaczął się w Polsce. Wolisz wersję niemiecką w której komunizm zaczął się od upadku muru berlińskiego? Poza tym ECS propaguje idee wolnościowe które są bliskie wielu Polakom.

              • 4 11

              • Co mają wspólnego ? To że wszystkie wymienione byty są zbednymi wydatkami.

                • 3 0

              • wersję gdzie Bolek obalił komunizm?

                dziękuję postoję

                • 13 0

              • (2)

                A co to za pokazywanie historii kiedy gloryfikuje sie bezpiecznika jako wybawiciela narodu? To jest zaklamywanie historii za grube miliony. Tylko prawda nas wyzwoli a nie wiara w TW

                • 4 1

              • (1)

                Bolek to zdrajca ale Balbina już nie? Nigdy nie zrozumiem prawcowej logiki. Za granicą nikogo nie interesuje czy Wałęsa był Bolkiem. Ważne, żeby pokazywać rolę Polski w obaleniu komunizmu inaczej Niemcy przypiszą sobie wszystkie zasługi.

                • 3 2

              • też ale nie ta ranga, bo nie chodzi o to że któryś był agentem, ale co znaczyło ukrywanie tego faktu

                Wałęsa mógł być przez to szantażowany i sterowany. I tylko o to tu chodzi. Na przełomie dziejów obalili Olszewskiego i agentura została przy władzy na lata. Dlatego zdrada Bolka jest tak dotkliwa. A za granicą lepiej by było gdyby zasługi za obalenie komuny przypisywano "Solidarności", a nie Bolkowi.

                • 1 0

      • (2)

        tak samo jak mieszkancom okolic Świętokrzyskiej wisza korki w centrum. Tyle że nie o to chodzi w mieście

        • 29 2

        • (1)

          To akurat nie jest prawdą. Mieszkańcy okolic Świętokrzyskiej w przytłaczającej większości jadą do centrum lub przez centrum, więc tamtejsze korki nie są im obojętne.

          • 2 3

          • bzdura, bo to by znaczyło że nie tylko Świętokrzyska ale wszystkie osiedla na rubieżach

            bo raczej nie miałeś na myśli samej Świętokrzyskiej. Czyli że codziennie jedzie tam ze 100 tys ludzi :) Totalna bzdura.

            • 1 0

      • (1)

        Dla której przytłaczającej większości? W okolicy Świętokrzyskiej mieszka około jednej czwartej całej populacji Gdańska, problemy komunikacyjne tam będą szybko rozlewać się na inne dzielnice. A nawet gdyby normalnych ludzi było stać na mieszkanie w centrum to wszyscy się tam nie pomieszczą a innego kierunku którym miasto może się rozbudowywać Gdańsk nie ma.

        • 22 2

        • Chyba jeżeli wliczysz Jasień i blokowisko na Chełmie :-) Prawda jest taka, że z tej drogi korzystają głównie mieszkańcy sąsiednich gmin które powinny, ale nie chcą dorzucić się do budowy Nowej Świętokrzyskiej.

          • 2 0

      • i vice versa, możemy podzielić kasę i każdy będzie inwestował w swoją ulicę

        albo robić to tak jak do tej pory czyli ze wspólnej kasy. Jak ci się nie podoba to zdecyduj przy urnie, albo się wyprowadź z tego kraju.

        • 5 2

      • Ale co Ci na południu nie płacą podatków tak jak inni? (3)

        • 6 0

        • no właśnie, płacisz ze względu na miejsce zamieszkania

          a nie pochodzenia pradziadów :D

          • 3 0

        • (1)

          Podatki płacą wszyscy, ale inwestycje są tylko na południu.

          • 2 2

          • nie tylko, poza tym południe jest bardzo niedoinwestowane

            • 2 0

    • Nie ma lepszych dzielnic

      Wrzeszcz i Przymorze - smród spalin, blokowiska i patologia.
      Stogi i Orunia - bez komentarza.
      Oliwa - smród spalin i życie rytmem studentów.
      Jasień, Morena, Osowa - wieczne korki.
      Ujeścisko, Łostowice, Maćki, Zakoniczyn - to samo.

      Pozostaje Wyspa Sobieszewska.

      P.S. mieszkańcy Południa też nie muszą dorzucać się do zachcianek rencistów, emerytów i zasiłkowców z dolnegp tarasu.

      • 30 5

    • Wyprowadz sie ..... (1)

      Proste jak drut.Proponuje Podkarpacie lub wschodnia Polskę. Tam mieszkaja szczesliwi rozesmiani ludzie ,tak w tewizji mówili

      • 8 8

      • przecież w TVNach mówią, że to w wielkomiejskich ośrodkach mieszkają najszczęśliwsi

        tylko jak ich spotykam to wyglądają jakby mieli wściekliznę i nic im się w tym kraju nie podoba, a do tego są pełni frustracji z powodu nieudanego życia osobistego, bo się bajka disneya nie spełniła

        • 11 3

    • W samo sedno,ale zapomniales o autobusie za coś ok.400 tysia ktory bez kierowcy wozi ludzi do zoo.
      Powinni kupic jeszcze z 20 sztuk i wtedy byłoby super.

      • 4 0

  • (5)

    Mówiłem że nic z tego nie będzie, a mieszkańcy pobliskich osiedli nie mogą się doprosić żeby miasto Gdańsk położylo chociaż płyty betonowe na odcinku Łucznicza Niepołomicka, żeby wszyscy się nie cisnęli przez Przebiśniegową. Żenada i jeden wielki syf, a Developerka buduje tam na potęgę.

    • 152 6

    • Byli ważni tylko podczas wyborów. (1)

      • 25 1

      • Elektorat zagłosował na Pana A miał duże poparcie, wygrał z Płażyńskim tam w cuglach

        • 19 3

    • Za moment pojawią sie zwolennicy komunikacji (2)

      Najlepiej upchnąć wszystkich do autobusów które nawet nie są wstanie minąć się na przebiśniegowej... ta ulica powinna być jednokierunkowa i druga ulica w druga stronę na wysokości np.hokejowej plus rondo - większe rondo . Przy obecnie budujących się osiedlach na Wielkopolskiej powstanie niezły sajgon. I tak ciężko jest wyjechać z przebiśniegowej w kier. Świętokrzyskiej.... w tym miejscu nie mówiąc już o rondzie które powinno powstać podczas byłego remontu to chociaż prawoskręt w kier. Starogardzkiej ... Ale po co? Niedługo znów zrobią remont niepolomickiej na odcinku do świętokrzyskiej;) brawo inżynierowie. Ten kto ma odmienne zdanie chyba żyje z głową w ....

      • 16 1

      • dodam też , że autobusy mają problemy ze skręcaniem z owej ulicy ;)

        ale cóż ;) komunikacja i infrastruktura południa wg. niektórych jest znakomita . A korki są powodem kierowców ;)

        • 5 0

      • Żyjemy w dżungli..nadal

        Rozumiesz ,że włodarze miasta mają w d....twoje opinie ,liczą się partykularne interesy pewnych elit i będzie to zrobione gdzie ktoś ma większą "przebitkę" .W normalnym świecie na taczkach by wywieźli włodarza ,który dopuszcza kolejnych deweloperów nie zabezpieczając układu drogowego

        • 5 0

  • (14)

    Nowa Świętokrzyska bez tramwaju jest bez sensu, nie da nic pasażerom komunikacji miejskiej, a nawet trochę pogorszy sytuację - w dalszym ciągu to konieczność przesiadek na Łostowicach lub stanie w korku na Havla.

    Poza tym, najważniejsza jest SKM na południe!

    • 173 5

    • Ma sens

      Autobusem zjedziesz na dół na tramwaj w minutę.

      • 11 9

    • Bez SKM

      • 5 13

    • Tramwaj na tej ulicy jest bez sensu. Z orunii górnej juz jedzie jak ślimak a co mówić dalej. tylko skm (3)

      • 7 6

      • Na Oru i Górnej (2)

        nie ma tramwaju

        • 2 1

        • A pętla tramwajowa gdzie jest? Na lostowicach? (1)

          • 1 0

          • Na chełmie na ul. Witosa. To nie Orunia.

            • 1 0

    • Może po prostu lotnisko

      • 5 0

    • (5)

      na południe wystarczy szybki tramwaj. Świetnie spisuje się w Poznaniu i Szczecinie więc tutaj też da radę

      • 8 2

      • (4)

        To po co Szczecin buduje SKM?

        • 4 1

        • (2)

          SKM jest budowane na istniejących trasach.

          • 3 1

          • (1)

            Gdańsk takich nie ma na południu - stąd pomysł budowy. Tramwaj nieważne czy szybki, czy wolny - będzie się wlókł do centrum 25 minut.

            Gdańsk jest trochę jak Szczecin - rozległy i SKM sprawdziłaby się doskonale.

            • 3 1

            • Dopóki musi stać na każdych światłach, to niestety będzie się tyle wlókł. Nie ważne czy wolny, czy szybki.

              • 1 0

        • Szczecin buduje bo dostał kase. Ze Szczecina taka metropolia jak z Wejherowa

          Szczecin jest wyludniony, statystyki przekłamane

          • 2 2

    • Za ecsy, forum i inne pierdoły można by duzooo wybudować i zrobić dróg lub kupić tramwajów

      • 4 1

  • (2)

    Po co budaować dwupasmówkę jak jeden pas bedzie buspasem? Zróbcie 3pasmową (jeden buspas) i będzie ok.

    • 170 22

    • Chore plany

      Dla niedoinformowanych, od lat 70- tych w planach urbanistycznych miasta jest naniesiony pas komunikacyjny trasy P-P , która w sposób optymalny rozwiązywała problem komunikacji dla Gdańska Południe . W międzyczasie powstał jej początkowy odcinek stanowiący jedynie dojazd do Tesco na Chełmie . Pokażcie mi choć jeden przypadek w kraju doprowadzenia 4 pasów drogowych pod drzwi supermarketu !!!!! . Komplikując proste rozwiązania ( czysty socjalizm myślowy ) zbudowano i**otyczną pętlę tramwajową i skomunikowano nowe osiedla developerskie poprzez przebudowę starej Łódzkiej . Dzisiaj nikt niby nie widzi trasy P-P i konsekwentnie brnie w bypasy. To jest zwykła dywersja samorządowa bez kontaktu z mieszkańcami.

      • 29 4