Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze nie teraz
Wszystko wskazuje na to, że na budowę ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze poczekamy. Gdańsk wydał ponad 1,4 mln zł na sporządzoną w 2017 roku dokumentację projektową trasy - i prace nad inwestycją utknęły. Problemem jest m.in. brak dofinansowania zewnętrznego, bez którego roboty się nie rozpoczną.
Potrzebę jej budowy uwidocznił jeszcze bardziej remont "starej" ul. Świętokrzyskiej, który wiąże się z codziennymi korkami, o czym czytelnicy regularnie informują nas w Raporcie z Trójmiasta.
Dlatego na prośbę czytelników sprawdziliśmy, na jakim etapie znajduje się inwestycja dotycząca budowy ulicy Nowej Świętokrzyskiej.
Przypomnijmy: Trasa, której budowa pozwoliłaby "rozładować" gęsty ruch w tym rejonie miasta, rozpoczynałaby się na skrzyżowaniu ul. Świętokrzyskiej z al. Vaclava Havla (obok istniejącej pętli tramwajowej) i kończyła na granicy z gminą Kolbudy - w rejonie skrzyżowania ulic: Świętokrzyska, K. Guderskiego, Ateny.
Przekrój ulicy zaprojektowano w formule "2 x 2", to znaczy: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, przy czym skrajny pas przewidziano jako buspas. Ulica - według planów - miałaby być wyposażona w chodniki i drogi rowerowe.
Projekt jest, jednak wykonawcy wciąż brak
Jednak, mimo że projekt inwestycji jest już gotowy, wciąż nie wyłoniono wykonawcy robót. W gdańskim magistracie usłyszeliśmy, że powody takiego stanu rzeczy to m.in.:
- fakt, że zadanie znajduje się w fazie przed pozyskaniem decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie procesu wykupów gruntów (zadanie na chwilę obecną jest na końcówce etapu programowania, nie przeszło jeszcze do etapu realizacji),
- wysokie koszty realizacji inwestycji oraz wykupów gruntów: nie ma możliwości, aby miasto realizowało zadanie samodzielnie, bez dofinansowania zewnętrznego.
Inwestycja wpisana została na listę rezerwową projektów do dofinansowania w perspektywie 2014-2020.
- Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowuje się do wystąpienia o niezbędne decyzje administracyjne; jednocześnie miasto oczekuje na pojawienie się dodatkowych naborów wniosków o dofinansowanie, w związku z oszczędnościami dla poszczególnych osi priorytetowych w perspektywie UE 2014-2020. W przypadku braku możliwości pozyskania takiego dofinansowania gmina będzie zabiegać o dofinansowanie inwestycji w perspektywie 2021-2027 - tłumaczy Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (436) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-25 15:05
Opinia wyróżniona
Miasto powinno budować przede wszystkim linie tramwajowe (26)
Dają najlepszą przepustowość w stosunku do zajmowanego terenu. Droga nawet w przekroju 2x2 będzie zapchana błyskawicznie.
- 176 39
-
2019-09-25 15:30
Taa stojące co chwila na światłach :) bez priorytetu to pic na wodę fotomontaż. W dodatku ciągle awarię wcale nie przyczyniają się do przesiadki. Sam jeżdżę tramwajami i jest tragedia.
- 37 4
-
2019-09-25 15:35
(2)
Tramwaje nie są w stanie zastąpić w wielu miejscach Gdańska, komunikacji samochodowej, mogą ją co najwyżej częściowo odciążyć i to w niewielu obszarach.
- 27 9
-
2019-09-26 08:59
(1)
Sieć tramwajowa jest w Gdańsku niewystarczająca. Brak choćby linii bezpośrednio z południa Gdańska na Morenę - nie ma torów lub wiaduktu na Łostowickiej. Przez co tramwaje jadą naokoło przez centrum. Nie ma dodatkowego trzeciego toru na kluczowych odcinkach (aleja zwycięstwa) przez co w momencie awarii tramwaje stoją. Brak linii tramwajowych na
Sieć tramwajowa jest w Gdańsku niewystarczająca. Brak choćby linii bezpośrednio z południa Gdańska na Morenę - nie ma torów lub wiaduktu na Łostowickiej. Przez co tramwaje jadą naokoło przez centrum. Nie ma dodatkowego trzeciego toru na kluczowych odcinkach (aleja zwycięstwa) przez co w momencie awarii tramwaje stoją. Brak linii tramwajowych na głównych arteriach, np. Jana Pawła II, górny odcinek Armii Krajowej, ul Wyspiańskiego itp. Wystarczy spojrzeć na plan Gdańska - linie tramwajowe nie tworzą regularnej kratki. Gdyby w to zainwestować to byłoby o wiele lepiej. Dlaczego mamy powtarzać stare schematy budowy miast z lat 70-tych ubiegłego wieku, zamiast iść śladem takich miast jak Kopenhaga czy Amsterdam?
- 3 0
-
2019-09-26 13:39
wystarczy spojrzeć na Poznań
Byłam naprawdę pod wielkim wrażeniem sieci tramwajowej, w większość miejsc można dostać się tramwajem,czasami potrzebna była przesiadka, ale to też nie stanowiło problemu. Pojechałam do tego miasta bez auta i uważam, że to był świetny wybór. bez problemu można wszystko zwiedzić na nogach i przy pomocy komunikacji miejskiej, zwłaszcza tramwai... Niestety muszę przyznać, że Gdańsk w tym aspekcie wygląda słabo.
- 1 0
-
2019-09-25 16:17
Problem w tym, że Gdańsk na czele z Panią Olą ma głęboko w d. pie mieszkańców i ich problemy (3)
- 34 19
-
2019-09-25 16:32
(2)
No Kacperek tak samo przecież. Tyle że jego będą Karnowscy uwielbiać, a Wyborcza krytykować.
- 17 12
-
2019-09-26 10:32
ale to nie kacperek miastem rządzi. (1)
przepraszam przydziela działki deweloperom.
- 2 2
-
2019-09-26 11:34
I nie będzie. Dulkiewicz też nie wiadomo, ale PiS może jedynie pomarzyć o Gdańsku, już zdążyli do siebie nas zniechęcić na dekady
- 2 3
-
2019-09-25 16:54
Właśnie tramwaj miał być pierwotnie w Nowej Świętokrzyskiej
I wtedy byłoby dofinansowanie, ale włodarzom się odwidziało
- 26 0
-
2019-09-25 16:54
Tramwaj danej linii jeździ w najlepszym razie raz na 10 min (5)
Do tramwaju wejdzie około 250 pasażerów w zależności od tramwaju.
Zatem w ciągu godziny, w jedną stronę pojedzie tramwajem w najlepszym razie 1500 pasażerów.
Na drodze o ograniczeniu prędkości do 50 km/h przejedzie w tym czasie kilka razy więcej samochodów.- 11 13
-
2019-09-25 18:27
(1)
Ciekawie liczysz :-) Między 7 a 8 rano wyjeźdża z pętli Łostowice Świętokrzyska 20 tramwajów (4 linie). Co nawet przy 200 osobach na kurs daje 4000 ludzi na godzinę. Dalej twierdzisz że lepiej bedzie jak ruszy stamtąd 2000 aut? (W większości jedzie 1-2 osoby)
- 14 4
-
2019-09-26 07:23
o tej godzinie jeździ mnóstwo ludzi, już na Pohulance są pełne tramwaje o tej godzinie, nie ma już miejsca praktycznie
- 4 0
-
2019-09-26 07:12
danej linii. To zależy ile tych linii jedzie w daną stronę, więc twoje wyliczenia są trochę słabe.
Jaki jest powód tego stanu rzeczy? Stanie na światłach, gdzie tramwaj powinien jechać płynnie. Tam gdzie jest tramwaj powinien być dla nich priorytet by nie stały co chwila. Na pewno nie przyspieszzyłoby ich na tyle, że nagle z chełmu na oliwędanej linii. To zależy ile tych linii jedzie w daną stronę, więc twoje wyliczenia są trochę słabe.
Jaki jest powód tego stanu rzeczy? Stanie na światłach, gdzie tramwaj powinien jechać płynnie. Tam gdzie jest tramwaj powinien być dla nich priorytet by nie stały co chwila. Na pewno nie przyspieszzyłoby ich na tyle, że nagle z chełmu na oliwę jechałoby się 15 minut, jednakże kilka minut na pewno by zaoszczędził, a tramwaje mogłyby jeździć nie co 10 minut, a np. co 5-6 minut. Szczególnie te bardzo zatłoczone.- 4 1
-
2019-09-26 09:13
Matematyka (1)
Jeden jadący samochód to 5 metrów plus 10m odstępu. Średnio 1.5 osoby w aucie. Przy 5m/s (niecałe 20 km/h) to daje zalewie 1 auto na 3 sekundy przejeżdżające przez dany punkt. Pomnóżmy przez dwa pasy. Daje to razem 3600 osób na godzinę.
Dla porównania, jeden tramwaj to 200 pasażerów, są w stanie odjeżdżać z przystanku co 2 minuty. Daje to 6000 osób na godzinę i to przy zajęciu 2x mniejszego terenu.- 0 2
-
2019-09-27 20:31
owszem ale okazuje się również że finalnie do roboty i tak się jedzie dłużej
wynika to z innych obiektywnych przyczyn typu częstotliwość kursów przez którą musisz po przesiadce czekać, ilości przesiadek - przez co pierwszy argument ulega multiplikacji, braku połączeń.
- 2 0
-
2019-09-25 16:56
Nowa Świętokrzyska? Wraz z nowym tramwajem? Czy tylko droga dla mojego blachosmrodu? ;)
- 6 9
-
2019-09-25 18:38
Buspas tańszy i szybszy
- 3 8
-
2019-09-25 19:11
Nie tylko tramwaj
Miasto powinno zadbać o zróżnicowany transport publiczny, także autobusy. Błędem było zlikwidowanie wszystkich linii jadących bezpośrednio do centrum - gdy tramwaj utknie (a wiec cały ruch zostaje de facto wstrzymany)- pasażerowie są w czarnej d... i co bardziej spieszący się dzwonią po taksówki. A reszta przeklina, stojąc na przystanku. Powinno
Miasto powinno zadbać o zróżnicowany transport publiczny, także autobusy. Błędem było zlikwidowanie wszystkich linii jadących bezpośrednio do centrum - gdy tramwaj utknie (a wiec cały ruch zostaje de facto wstrzymany)- pasażerowie są w czarnej d... i co bardziej spieszący się dzwonią po taksówki. A reszta przeklina, stojąc na przystanku. Powinno też być wsparcie dla cyklistów. A tu droga rowerowa kończy się wraz z końcem Havla. Kto bardziej szalony, jedzie na Kowale wąską drogą z zakrętami i bez pobocza.
- 26 0
-
2019-09-25 23:30
(4)
Tramwaj to żadna alternatywa. Prawda jest taka ze w Gdańsku tramwaj jeździ po najwiekszych dzielnicach, zatrzymuje się na każdym przystanku, przez co przejazd wydłuża sie i tramwaj przestaje być alternatywa dla samochodu. Żeby komunikacja dobrze funkcjonowała to trzeba znależc sposob na przewożenie dużej liczby pasażerów z duża prędkością. Tramwaj
Tramwaj to żadna alternatywa. Prawda jest taka ze w Gdańsku tramwaj jeździ po najwiekszych dzielnicach, zatrzymuje się na każdym przystanku, przez co przejazd wydłuża sie i tramwaj przestaje być alternatywa dla samochodu. Żeby komunikacja dobrze funkcjonowała to trzeba znależc sposob na przewożenie dużej liczby pasażerów z duża prędkością. Tramwaj z Łostowic do Oliwy jedzie 45 minut. To tyle co pociąg z Elbląga do Oliwy. Dlatego jedyne przyszłościowe rozwiązanie to budowa SKM na południe no chyba ze chcemy zeby mieszkańcy południa wybierali miedzy dojazdem do pracy w 30 minut samochodem a 1h komunikacja. I mozemy sie smiac ze słoiki stoja w korkach ale południe bedzie sie rozrastać, a te korki z południa już wpływają na centrum. Chcecie miec mniej samochodów w centrum to zrozumcie ze komunikacja miejska z południem musi sie poprawić.
- 19 1
-
2019-09-26 06:36
Pociąg relacji Elbląg - Oliwa (2)
Nie ma bezpośredniego połączenia wspomnianych stacji. Aby pokonać tą trasę pociągiem należy zarezerwować sobie ponad 2 h (według Google). Można dostać się bezpośrednio z Elbląga do Wrzeszcza, przy czym podróż pociągiem trwa wtedy minimum 1h 20 min.
- 0 4
-
2019-09-26 07:03
Musialem w takim razie zostac wprowadzony w błąd przez osobę która z Elblaga dojezdza. W każdym razie idea pozostaje ta sama. I gwarantuje Ci, ze znajdziesz w Gdansku ulice ktore czas dojazdu do Wrzeszcza maja dluzszy niz pociag relacji Elblag>Wrzeszcz
- 2 0
-
2019-09-26 08:44
Typowy Polak - nie ma pojęcia, ale się wypowie
Zostaw swoją wyrocznię Google i wyjdź na dwór poznać prawdziwie życie - bezpośredni pociąg Elbląg-Oliwa Regio to podróż trwająca 1:30, a TLK 1:10
- 1 0
-
2019-09-26 07:08
A dlaczego tak długo jedzie?
Stoi na każdych światłach. to już daje kilka minut na jeden kurs.
Nie ma priorytetu, wszystko stoi. A tak tramwaj zaoszczędziłby kilka minut i można by było zawsze dodatkowy kurs puścić. Ale nie, po co. Lepiej ruch samochodowy ulepszać, bo komunikacja jest nie ważna.- 3 1
-
2019-09-26 07:30
Tylko SKM nas uratuje....
- 5 0
-
2019-09-26 09:50
Prawda
Niestety masz rację. Kwestią czasu - raczej niedługiego - będzie jak i ta droga się zapcha. Na początku po prostu korki przeniosą się w inne miejsce tak samo lub gorzej je paraliżując. To nie jest głos przeciw, raczej głos by zmienić politykę rozwoju komunikacji i w końcu zreformować GAiT. A propo's GAiT - czy w końcu poddali się wyrokowi sądu i podali ile zapłacili za lożę VIP na stadionie energa?
- 2 0
-
2019-09-26 10:08
Tramwaj tylko konny! BUS-pass jest tańszy i bardziej praktyczny
Tramwaje to XIXw. przeżytek, wolny, głośny, ciężki, szatkujący miasto trakcją. Tylko BUS-pass.
- 2 0
-
2019-09-25 15:08
Opinia wyróżniona
Paraliż południowej części miasta w 2021-22 (30)
Kiedy powstanie Obwodnica Metropolitarna, transfer pojazdów przeniesie się na zjazd Gdańsk-Południe. Do tego czasu powstanie w tej okolicy wiele nowych osiedli i ruch jeszcze bardziej się skumuluje. Obwodnica ma zostać oddana do użytku w 2021-22? Biorąc pod uwagę, że dofinansowanie ul. Nowej Świętokrzyskiej, będzie pewnie przewidziane na lata
Kiedy powstanie Obwodnica Metropolitarna, transfer pojazdów przeniesie się na zjazd Gdańsk-Południe. Do tego czasu powstanie w tej okolicy wiele nowych osiedli i ruch jeszcze bardziej się skumuluje. Obwodnica ma zostać oddana do użytku w 2021-22? Biorąc pod uwagę, że dofinansowanie ul. Nowej Świętokrzyskiej, będzie pewnie przewidziane na lata 2021-2027 - nie trzeba być wróżką, żeby zorientować się że czeka nas paraliż komunikacyjny w tej części miasta.
Trudno jest mi pojąć - jak to możliwe, że inteligentni ludzie, włodarze miasta (zapewne niektórzy z nich, czytają tutaj komentarze) tak bardzo ignorują ten problem, który z każdym rokiem robi się coraz większy.- 234 24
-
2019-09-25 15:49
Wszyscy daliśmy im pozwolenie na to w ostatnich wyborach
- 44 11
-
2019-09-25 15:53
Trudno (25)
Trzeba było sie osiedlac gdzieś gdzie są drogi. Albo wybrac inne miasto.
A nie najpierw kupować mieszkanie w polu a potem domagać sie budowy drogi:)
Śmieszni jesteście :)- 13 65
-
2019-09-25 18:08
Domagać sie? To jest ich obowiązek. Chcecie wyznaczać standardy europejskie to w tym elemencie także.
- 35 6
-
2019-09-25 18:33
Lepiej kupować w polu (21)
Niż być Piwniczakiem i rodziców jak Ty
- 30 7
-
2019-09-25 20:15
Nie trzeba mieszkać z rodzicami żeby nie mieszkać w polu (20)
ale to dla ciebie nie do ogarnięcia nieudaczniku.
Kredytu wystarczyło tylko na Południe? Och jaka szkoda :)- 6 43
-
2019-09-25 22:37
a co tu ma kredyt za znaczenie? (16)
na południu masz 100 metrów za cenę 40 metrowej klity w centrum. To ty jesteś nieudacznikiem. Za cenę 100 metrów w centrum masz spory dom na południu.
- 24 7
-
2019-09-26 00:20
(1)
Prawda, tylko dojazdu nie ma :-)
- 12 7
-
2019-09-26 10:26
zależy, jak pracujesz przy obwodowej to masz świetny dojazd
- 4 0
-
2019-09-26 07:13
A po co komus do na Poludniu? (13)
(chyba, ze piszac Poludnie mamy na mysli Hiszpanie :)) Dom na skraju miasta to najgorszy zgnily kompromis miedzy wygodnym zyciem miejskim a sielankowym zyciem wiejskim. Jest daleko i niedogodnie jak ze wsi, ale nie ma jej atutow w postaci natury i chillu.
- 7 14
-
2019-09-26 07:27
(5)
atuty wsi w postaci natury i chillu szybko znikają gdy musisz w zimę palić w piecu
- 4 6
-
2019-09-26 07:37
zgadza się (3)
ale przynajmniej mieszkasz na wsi wśród natury i chillu. a jak mieszkasz na Południu czy w innym Baninie to nie masz ani natury, ani chillu a i tak zasuwasz z piecem/kominkiem/trawnikiem/odśnieżaniem (nie zawsze wszystko) etc.
- 6 3
-
2019-09-26 10:15
+ dojeżdżasz 2 lata do prawdziwego miasta (1)
- 1 0
-
2019-09-26 10:34
a po co ci tam dojeżdżać?
z resztą zależy skąd. Mi zajmuje 25 minut
- 0 0
-
2019-09-26 10:49
to chyba na południu Gdańska nie byłeś, spokój i cisza
nikt ci nie każe kupować pieca, kominka też nie potrzebujesz, chyba że dla przyjemności. Trawnik obrobisz w godzinę, raz na 2 tyg. zależy jaki masz. Co do odśnieżania to ja śniegu od 2 lat nie widziałem, natomiast 3 lata temu poświęciłem na to godzinę i to tylko raz w ciągu całej zimy.
- 2 0
-
2019-09-26 10:34
to nie pal w piecu, są inne sposoby grzania
- 0 0
-
2019-09-26 09:00
(5)
No jak ktoś ma tak ograniczony intelekt to może tak myśleć, żal mi ciebie
- 4 1
-
2019-09-26 09:27
Uuuu jaki merytoryczny dzban (2)
- 0 3
-
2019-09-26 10:35
ma rację, wasze myślenie jest zbyt jednostronne (1)
- 1 0
-
2019-09-26 13:04
ale czyje?
- 0 1
-
2019-09-26 09:50
haha takie żale może pisać tylko ktoś kto umoczył kasę (1)
w domu na poludniu i teraz stara się udowodnić swiatu i sobie, ze zrobil deal zycia xd a argumentu zadnego nie potrafi podac haha
- 0 6
-
2019-09-26 10:43
a żale o hałasie na południu, nieudacznik który kupił w centrum za górę kasy
bo nie sprawdził innych możliwości a teraz żyje w ciasnocie. Bo robotę mu oferowali tylko w centrum :D
- 2 0
-
2019-09-26 10:31
bzdura, taki Gdańsk Maćkowy, albo Borkowo łączą wszystkie dobre cechy obu rozwiązań
jest spokój i całkiem blisko do miasta. Obwodnica natomiast pod pachą. Natężenie ruchu na niej jest odwrócone. Rano masz korki w kierunku Pryszcza, a po robocie w kierunku Gdyni. To ja raczej zapytam po co sobie marnować życie i mieszkać w klitce w centrum.
- 5 0
-
2019-09-26 08:20
Udaczniku
Południe to już dawno nie jest "pole", to już jest gęsto zabudowana dzielnica zamieszkała przez kilkadziesiąt tysięcy ludzi.
Wygrałeś życie i masz fajne mieszkanie w centrum? Super. Nie każdego stać na to samo co ciebie a Nowa Świętokrzyska poprawi jakość życia tysiącom ludzi. Nie chcesz by innym żyło się lepiej?- 15 1
-
2019-09-26 08:54
(1)
oj jakbym ciebie spotkał udaczniku pogadałbym sobie z tobą
- 1 5
-
2019-09-26 11:31
Nie skacz, bo zaboli
- 2 0
-
2019-09-26 08:52
śmieszny to ty jesteś, system drogowy należy się jak psu kiełbasa, tylko po co ty tu się udzielasz swoimi bezsensownymi komentarzami.
- 7 0
-
2019-09-26 10:38
Do mądrali
Ja nie budowałem 30 lat temu domu w polu tylko przy mało uczęszczanej ulicy Świętokrzyskiej.która obecnie jest jedyną alternatywą dojazdu do dzielnic południa.W Gdańku mafia magistratu z deweloperami najpierw buduje dzielnice a o dojazd niech się martwią mieszkańcy.Ale to sprawa Gdańszczan kogo wybrali na stołki.
- 14 1
-
2019-09-25 18:26
śmieszą mnie komentatorzy piszących , że (1)
trzeba było kupować sobie mieszkanie w centrum miasta a nie na Południu-Gdańska ... haha czyli wg. takich osób powinno się upchać z 50 - 100 tyś . mieszkańców we wrzeszczu albo w centrum Gdańska ;). Najlepiej na terenie Nowej Wałowej ? budując 50 piętrowe wieżowce ;) ? chyba ktoś nie bierze leków przepisanych przez specjalistę . Skoro miasto
trzeba było kupować sobie mieszkanie w centrum miasta a nie na Południu-Gdańska ... haha czyli wg. takich osób powinno się upchać z 50 - 100 tyś . mieszkańców we wrzeszczu albo w centrum Gdańska ;). Najlepiej na terenie Nowej Wałowej ? budując 50 piętrowe wieżowce ;) ? chyba ktoś nie bierze leków przepisanych przez specjalistę . Skoro miasto sprzedaje tereny to powinno zadbać razem z deweloperem o drogi ! Proste ? nie dla niektórych twierdzących , że mieszkańcy Południa kupili mieszkanie w polu a teraz żądają dróg ... masakra, co za myślenie ...
ps. po co Adamowicz budował tunel pod martwą wisłą ? Przecież można było jeździć przez elbląską albo budować fabryki gdzie indziej a nie za wisłą ... takie myślenie nie których ludzie tutaj o nie budowaniu dróg na południu Gdańska ...- 62 8
-
2019-09-25 19:44
Przecież już teraz w godzinach szczytu nie da się jeździć po Wrzeszczu i Oliwie, a co dopiero jakby było tu 100 tys. więcej mieszkańców...
- 36 3
-
2019-09-25 19:32
Obwodnica metropolitalna
Bzdury piszesz. Mylisz trasę kaszubską, która jest obecnie budowana z obwodnicą metropolitalną która nie powstanie szybciej niż za 6-8 lat.
- 10 9
Wszystkie opinie
-
2019-09-25 13:33
Spokojnie, nic się nie stało. (10)
Wszystko jest pod kontrolą.
- 140 24
-
2019-09-25 13:59
Tekturowe państwo
Rząd i samorządy. Ale to już wina średnio inteligentnego społeczeństwa i podziałów plemiennych z prehistorii. Lepiej zeżreć drugiego polaka z zazdrości niż zrobić lepiej wszystkim.
- 27 4
-
2019-09-25 15:05
1.4mln ??? (1)
To jakieś wały nadające się na do CBA... wydać tyle kasy na projekt i cisza " utknęło "
- 26 6
-
2019-09-25 15:50
a pamietajmy ze projekty maja swoja date waznosci i po pewnym czasie trzeba je ponownie legalizowac. za to pojdzie kolejna kasa
- 23 0
-
2019-09-25 15:34
Ta droga jak powstanie to zatka całkowicie al. Havla od pętli po AK. Małomiajska i tak stoi cały poranek. (4)
Nie sztuką jest wtłoczyć kolejne auta by zabić ruch na Ujeścisku i Orunii Gónej a rozprowadzic to dalej.
- 9 8
-
2019-09-25 16:20
(1)
dlatego na AK /Havla powinien powstać wiadukt ;)
- 12 1
-
2019-09-26 07:47
AK /Havla - N.Świętokrzyska - węzeł Kowale ... tylko jest jeden problem , na N.Świętokrzyskiej ronda powinny być bezkolizyjne więc powinny być tunele uwzględnione w projekcie(dla pieszych i rowerzystów) .Tramwaje powinny mieć odseparowaną trasę ...ale słyszałem ,że autobusy na baterię mają być...no tak tu dofinansowanie jest na czasie więc z dwóch pasów projektant zabierze jeden na bus pas.....
- 0 0
-
2019-09-26 06:41
(1)
No tak, zapomnielismy, ze Havla wybudowano dla mieszkancow Oruni...
- 1 2
-
2019-09-26 11:41
Proponuję szlabany z identyfikator em i tylko z Orunii mogą korzystać. Dobry pomysł co nie dzbanie?
- 0 0
-
2019-09-26 06:33
wiadomo (1)
pis i wszystko jasno
- 2 6
-
2019-09-26 07:32
PiS rządzi w Gdańsku? Chyba coś przespałem...
- 7 1
-
2019-09-25 13:36
(25)
na budowe nowej swietokrzyskiej i polaczenia jej z nowa bulonska powinni zrzucic sie wszyscy deweloperowie budujacy w tamtym regionie.
plany urbanistyczne sa tak niezyciowe ze kieruja obecnie caly ruch z blokowisk na ulice guderskiego oraz przywidzka a te ulice nie maja jak odprowadzic tego calego ruchu. w gdansku generalnie jest problem z trasami alternatywnymi. zamkniete osiedla jak np lawendowe wzgorze czy polnordu przy guderskiego nie pozwlaaja na rozlozenie ruchu. nie arterie sa potrzebne ale gesta siatka alternatywnych drog. niestety brg nadal ma mentalnosc komunistow.- 320 15
-
2019-09-25 13:49
potrzebny to jest rozwój komunikacji miejskiej - SKM na południe, a nie nowe drogi!
- 28 14
-
2019-09-25 13:59
w temacie (17)
1. "deweloperowie" w dzisiejszych czasach nie uzyskają pozwolenia na budowę bez podpisania tzw. umowy szesnastkowej, w której miasto wrzuca im budowę dróg. Zdziwiłbyś się ile dróg powstało lub zostało wyremontowanych z kasy deweloperów.
2. "deweloperowie" koszty budowy dróg odbijają sobie potem w cenach mieszkań.
3. Im więcej dróg zrobią, tym droższe mieszkania- 30 16
-
2019-09-25 14:04
(2)
Budowa prawo skrętu na osiedle to nie dorzucanie się do dróg. Robyg tam robi dwa duze osiedla zaklad że nic nie zrobi? Musiał by poprowadzić nową drogę do niepołomickej lub świetkorzyskiej a tego nie zrobi
- 29 5
-
2019-09-25 14:35
(1)
jak zapłacisz 10 000 pln/m2 mieszkania to zrobi. Jestes gotowy?
- 10 15
-
2019-09-26 08:32
a miasto dając pozwolenia na budowę jest na to gotowe?
- 6 0
-
2019-09-25 15:06
dokładnie tak, albo zbuduje to deweloper z pieniędzy mieszkańców, albo miasto z ich podatków (11)
na jedno wyjdzie
- 11 2
-
2019-09-25 19:21
to może jednak z pieniędzy mieszkańców (10)
chcesz mieszkanie? zapłać za drogę do niego. dlaczego mieszkańcy takiego. np przymorza lub zaspy mają sponsorować drogi w śmierdziuchowie?
- 7 11
-
2019-09-25 20:22
(5)
Dokładnie z tego samego powodu dla którego ja, jako mieszkaniec innej części Gdańska, dokładam się w podatkach do budowy np. przychodni na Przymorzu lub szkoły na Zaspie. Rozumiesz ideę wspólnej zrzutki i wspólnego inwestowania w różnych częściach miasta? Czy lepiej jest dbać wyłącznie o własny bajzel w zasięgu wzroku tworząc przy tym kolejne (sztuczne!) podziały?
P. S. Pytanie w Twoim stylu: skoro tak bardzo nie chcesz się "dorzucać" do inwestycji na południu Gdańska to powinieneś zrezygnować z prawa do poruszania się w tym regionie miasta? Nawet gdybyś raz na jakiś czas chciał odwiedzić np. swój ukochany sklep zoologiczny? :)- 14 3
-
2019-09-26 00:31
(2)
Mieszkańcy dolnego tarasu nie jeżdżą na południe, bo nie mają po co. To mieszkańcy południa codziennie przyjeżdżają na dolny taras do pracy i domagają się budowy nowych dróg i parkingów.
- 2 11
-
2019-09-26 08:35
A ja mieszkańcy dolnego tarasu jadą na południe Polski przez Gdynię i Kościerzynę?
- 4 0
-
2019-09-26 15:04
taaa jeszcze powiedz że dolny taras jedzie do roboty na Zaspę :D
- 1 0
-
2019-09-26 08:32
(1)
utrzymanie szkół i przychodni to trochę inna bajka niż zakup mieszkania na własność, bo te obiekty są publicznie dostępne, a twoje mieszkanko już nie, więc budowanie drogi do niego nie leży w interesie publicznym. proste. a z potrzeby poruszania się po południowej części korzystam niestety tylko dlatego, że tam obecnie mieszkam, ale wierz mi - wolałbym nie.
- 2 0
-
2019-09-26 15:08
jesteś wybiórczy, nie chodziło o przychodnię tylko o wszystkie elementy użyteczności publicznej
ci z dolnego tarasu tak samo dokładają się do remontów dróg na zaspie a przecież nie mają potrzeby tam jeździć. Albo wspólna kasa, albo każdy buduje swoją ulicę.
- 1 0
-
2019-09-25 22:40
ty sam za drogę do swojego nie zapłaciłeś (3)
więc stul dziób i oddaj innym co sam wziąłeś
- 8 1
-
2019-09-26 08:23
jaki wysyp roszczeniowej cebuli (2)
dej, dej, dej, ja chcem mnieć drogem za darmo bo mam chorom curke. tak jak PiS u koryta: skoro oni wtedy kradli, to znaczy, że my też możemy
- 3 3
-
2019-09-26 08:36
podatki czopku płaci takie same jak ty
- 4 0
-
2019-09-26 10:54
nikt nie kradł cebulaku, wszyscy płacimy do wspólnego wora
więc to nie jest bezpodstawne roszczenie. Dostałeś swoją drogę z moich podatków? To teraz ja oczekuję tego samego. Łaski mi nie robisz Piotrusiu Panie.
- 3 0
-
2019-09-25 15:17
"deweloperowie" ? :DD a kto to??? :D (1)
- 8 3
-
2019-09-25 19:20
takie pijawki przyssne do miejskiej kasy
co się dogadują z urzędasami pod stołem
- 7 1
-
2019-09-25 16:34
Deweloper zrobi ci drogę nie ma problemu, ale zapłacą za nią kupujący mieszkania, mieszkańcy płacą podatki i miasto powinno zrobić drogę koniec kropka.
- 7 0
-
2019-09-26 06:09
(3)
Może mieszkańcy kowal sie dołożą do budowy albo gmina Kolbudy bo to oni w głównej części korzystają z tej drogi
- 5 2
-
2019-09-26 06:48
Kowalianie jakby mieli się dołożyć, to prędzej sobie gardło poderżną. Już raz Gdańsk chciał im przebudować węzeł kowale.
- 2 1
-
2019-09-26 08:41
(1)
bzdura z tej drogi korzystaj wszyscy mieszkajacy na poludniu a pracujacy w firmach przy obwodnicy.
- 2 0
-
2019-09-26 09:03
bzdura do kwadratu! Może by tak zrobić dzień bez gda, gka, gks i tyle, zobaczylibyście co to miasto bez korków.
- 2 1
-
2019-09-26 09:08
Zróbmy dzień bez gda, gka i gks - tylko jeden, jestem bardzo ciekawy wtedy natężenia ruchu.
- 0 1
-
2019-09-25 13:36
zacznijmy od Nowej Małomiejskiej! (2)
zacznijmy od Nowej Małomiejskiej!
- 88 67
-
2019-09-25 14:38
Nigdy nie bedzie żadnej Nowej Małomiejskiej
umiesz to pojąć czy nie ?
- 10 9
-
2019-09-25 15:02
Słabe pomysły
Zrobią nową świętokrzyską to korek będzie od traktu do pętli świętokrzyska i z Oruni Górnej nikt nie wyjedzie. Paranoja ... wybudować jeszcze 100 bloków i niech całe południe stoi. Może zaczniemy pracowac zdalnie z samochodów :/
- 20 2
-
2019-09-25 13:37
Brak zewnętrznego dofinansowania... (11)
Czyżby żaden bank nie chciał już udzielać miastu kredytów?
- 107 42
-
2019-09-25 14:23
Chciałbys Pisowcu. Jesteś jednak poniżej poziomu Żuław.
- 28 26
-
2019-09-25 14:27
To nie jest zewnętrzne dofinansowanie... (9)
...tylko koszt odłożony w czasie. Tutaj chodzi o pozyskanie bezzwrotnych środków z innych źródeł, np. projektów europejskich.
- 29 0
-
2019-09-25 14:58
Pisiorkom nie wytłumaczysz takich trudnych pojęć (7)
oni nie mają pojęcia o ekonomii :)
- 19 27
-
2019-09-25 15:31
uśmiałem sie imbecylu, znafco ekonomii (5)
a skąd idą środki unijne ? tak dla twojej wiadomości Polska już od lat więcej wpłaca niż dostaje.
- 16 19
-
2019-09-25 15:36
Dlaczego kłamiesz PiSi trollu? (2)
Dla twojej wiadomości PiSi imbecylu, to w dalszym ciągu środki netto są na korzyść Polski i to bardzo dużą.
- 19 13
-
2019-09-25 22:42
środki netto to środki bierzące, kolo ma rację
by dostać te dopłaty musimy wziąć kredyt bo by je dostać musimy wyłożyć połowę kasy. To jest kasa któej nie mamy wiec zaciągamy kredyty. A kredyt kosztuje. Zaciągnięty na 15-20 lat kosztuje 2x więcej niż zaciągnięta kwota.
- 6 0
-
2019-09-26 08:18
Ty nie kłamiesz, raczej bzdury piszesz z głupoty, peo trollu, kabotynie
- 1 0
-
2019-09-25 15:40
O, tak mówią w waszej tvpis?
- 9 10
-
2019-09-25 19:57
masz na to jakieś dowody?
czy tylko mama tak mówi?
- 0 3
-
2019-09-25 21:31
jachiyra coś tłumaczy ale mam problemy ze zrozumieniem wybitnego kandydata do sejmu
- 6 0
-
2019-09-26 07:49
budżet 3mld ale widać są "inne palące inwestycje"....
- 0 0
-
2019-09-25 13:37
Bardzo przydatna (4)
Bardzo przydatna trasa, odkorkowałaby trochę Południe Gdańska. A jaki jest status przetargu trasy tramwajowej Nowej Warszawskiej ?
- 92 5
-
2019-09-25 14:44
Otwarcie ofert
przesunięte na 29.10.2019
- 5 0
-
2019-09-25 15:56
Czy potęcjalni kupcy mieszkań (2)
na budowanym osiedlu Wielkopolska dewelopera Robyg wiedzą o tym , że obok ich okien ma przebiegać Nowa Świętokrzyska ;) ?
- 8 0
-
2019-09-25 18:29
Tak. Jest ujęta w prospektach reklamowych jako zaleta.
- 4 0
-
2019-09-25 21:38
Przeciez od lat sa MPZP dla tego terenu.
Wejdziesz na geoportal to pp dzialkach widac jak ma biec droga. Trzeba byc nieudacznikiem aby nie wiedziec ze w okolicy bedzie droga.
- 1 0
-
2019-09-25 13:38
No cóż. .. (6)
Gdyby infrastruktura drogowa nadążała choć w połowie tempa z jakim powstają nowe osiedla.. układ drogowy "od przed wojny" a i stan obecny niewiele lepszy. Wiem, wiem: mogłeś kupić mieszkanie gdzie indziej.. ale chyba coś tu jest nie tak w dziale planistyki?
- 138 8
-
2019-09-25 13:47
Bo w Polsce (1)
A w Gdańsku chyba nawet ciut bardziej, nic się nie planuje. Plany jak są, to są zmieniane pod developerkę, więc w zasadzie ich nie ma. Wszystko na teraz i jakoś to będzie. Mental słowiańsko polski.
- 18 3
-
2019-09-25 15:03
Plany
rozwoju miasta dziś nie istnieją dzisiaj deweloper jak wstanie to biegnie dp urzędu by otrzymać zgodę na budowanie czegoś czego nigdy w planach sprzed lat nie bylo
- 9 1
-
2019-09-25 15:08
(1)
Nie czepiaj się;) jakieś wsiuny zaraz napiszą, że kupiło się mieszkanie na Południu to teraz trzeba jeździć po polu albo stać w korkach haha wg. Nich najlepiej jakby upchnąć 100tys mieszkańców na zaspie i przymorzu tam gdzie " są " drogi..... żenujący są tacy osobnicy... bo przecież jak kupiliscie mieszkanie na Południu taniej to teraz nie będzie tam dróg pfff to tylko świadczy o braku planowania przez ludzi którzy rządzą miastem ...
- 15 5
-
2019-09-25 15:47
Oraz braku planowania
buraków którzy te mieszkania w polu kupują :)
Niech płaczą:)- 4 17
-
2019-09-25 19:21
Ciekawe, że miasto tak chętnie daje zgody deweloperom
na budowę i zapewne bierze od nich za to sporą kasę, od mieszkańców pobiera podatki, a pieniędzy na drogi nie ma...Owszem, ludzie zapłacili mniej za metr kwadratowy, ale nadal są mieszkańcami, płacą podatki i mają prawo być traktowani fair. Kiedyś te okolice były wypi...owem, teraz są zatłoczonym molochem bez żadnej infrastruktury. Drogi zakorkowane, szkoły przeludnione, parków i innych przyjemnych terenów mało. Ja się stamtąd wyprowadziłam, ale nie jest możliwe, żeby nagle całe Południe przeniosło się do centrum czy pobliskich dzielnic, trzeba tam sporo zrobić.
- 5 0
-
2019-09-26 06:56
głosowaliście w ubiegłym roku
i od lat tak samo więc teraz morda w kubeł bo tak sobie wybraliście
- 3 0
-
2019-09-25 13:40
Zamiast tych inwestycji drogowych proponuję... (25)
budowę nowego i jeszcze większego ECS-2, a wzdłuż ul. Świętokrzyskiej strefy relaksu dla zdenerwowanych korkami kierowców. No i jeszcze przydałby się gdański Circus Maximus, gdzie podziwialibyśmy wyścigi rydwanów. Miasto moich marzeń.
- 238 33
-
2019-09-25 13:53
(20)
Dla przytłaczającej większości mieszkańców Gdańska korki na Świętokrzyskiej są bez znaczenia gdyż nie mieszkają w tej okolicy. Mieszkańcy całego miasta nie muszą finansować zachcianek mieszkańców południa. Trzeba było kupować mieszkania w lepszych dzielnicach.
- 15 62
-
2019-09-25 14:19
dal jeszcze bardziej przytłaczajaćej części mieszkańców (9)
ECS - można by rozwiązać, budynek sprzedać lub zburzyć, żęby nie generować kosztów utrzymania
strefa relaksu tak jak to coś na Dolnym Mieście to objaw głupoty i marnotrawienia środków publicznych
zakup takich rzeczy jak rydwan - to kryminał lub przynajmniej wywalenie ludzi odpowiedzialnych za to marnotrawstwo- 42 7
-
2019-09-25 15:17
Sam policzyles? (8)
Miasto to nie tylko drogi i budynki. Miasto to tez miejsca kultury i wypoczynku. Szukasz zrodla finansowania? Podpowiem ci, przestanmy finansowac kosciol, dawac im za darmo ziemie, finansowac katechetow opowiadajacych o cudach na kiju... I sa pieniazki, proste, no chyba dla niektorych zbyt skomplikowane
- 10 23
-
2019-09-25 15:33
nie ośmieszaj się
- 15 3
-
2019-09-25 15:59
kultury i wypoczynku? Ok. (6)
Ale co ma kultura i wypoczynek do ECS, który stał się bastionem srodowisk zwiażanych z szeroko rozumianą pomorska PO i jej kręgami?
Co ma kultura i wypoczynek do jakiegoś sztucznego show w postaci wysypania piachu na środku skrzyżowania i udawaniu animowania imprez dla ludności tubylczej - wszystko to za słone pieniadze dla wykonawców i animatorów
O rydwanie już nic nie powiem nawet...
Duże pieniądze nie muszą być konsumowane w spektakularny sposób, potrafią również przeciekać między palcami. Może zbyt często i gęsto nie starcza na duże wydatki bo te małe pochłaniaja równie dużo ale w mnie zauważalny sposób. Dlatego może remonty robi sie miesiącami po 100 metrów i przez 10 lat jedną ulicę.
Co do tych przytyków na wydatki kościelne, to przypomnę tylko, że to właśnie wspomniane środowiska postkomunistyczne (zwiazane też z ECS) ratyfikowały konkordat na mocy którego finansowane są katechezy.- 20 4
-
2019-09-25 17:03
(5)
Tylko proszę - bez prawicowego populizmu. Co ma wspólnego rydwan i wysypanie piachu z ECS? ECS ma pokazywać polską wizję historii w której upadek komunizmu zaczął się w Polsce. Wolisz wersję niemiecką w której komunizm zaczął się od upadku muru berlińskiego? Poza tym ECS propaguje idee wolnościowe które są bliskie wielu Polakom.
- 5 11
-
2019-09-25 17:51
Co mają wspólnego ? To że wszystkie wymienione byty są zbednymi wydatkami.
- 3 0
-
2019-09-25 18:23
wersję gdzie Bolek obalił komunizm?
dziękuję postoję
- 13 0
-
2019-09-25 21:40
(2)
A co to za pokazywanie historii kiedy gloryfikuje sie bezpiecznika jako wybawiciela narodu? To jest zaklamywanie historii za grube miliony. Tylko prawda nas wyzwoli a nie wiara w TW
- 4 1
-
2019-09-26 00:09
(1)
Bolek to zdrajca ale Balbina już nie? Nigdy nie zrozumiem prawcowej logiki. Za granicą nikogo nie interesuje czy Wałęsa był Bolkiem. Ważne, żeby pokazywać rolę Polski w obaleniu komunizmu inaczej Niemcy przypiszą sobie wszystkie zasługi.
- 3 2
-
2019-09-27 21:16
też ale nie ta ranga, bo nie chodzi o to że któryś był agentem, ale co znaczyło ukrywanie tego faktu
Wałęsa mógł być przez to szantażowany i sterowany. I tylko o to tu chodzi. Na przełomie dziejów obalili Olszewskiego i agentura została przy władzy na lata. Dlatego zdrada Bolka jest tak dotkliwa. A za granicą lepiej by było gdyby zasługi za obalenie komuny przypisywano "Solidarności", a nie Bolkowi.
- 1 0
-
2019-09-25 14:25
(2)
tak samo jak mieszkancom okolic Świętokrzyskiej wisza korki w centrum. Tyle że nie o to chodzi w mieście
- 29 2
-
2019-09-25 16:56
(1)
To akurat nie jest prawdą. Mieszkańcy okolic Świętokrzyskiej w przytłaczającej większości jadą do centrum lub przez centrum, więc tamtejsze korki nie są im obojętne.
- 2 3
-
2019-09-26 15:16
bzdura, bo to by znaczyło że nie tylko Świętokrzyska ale wszystkie osiedla na rubieżach
bo raczej nie miałeś na myśli samej Świętokrzyskiej. Czyli że codziennie jedzie tam ze 100 tys ludzi :) Totalna bzdura.
- 1 0
-
2019-09-25 14:51
(1)
Dla której przytłaczającej większości? W okolicy Świętokrzyskiej mieszka około jednej czwartej całej populacji Gdańska, problemy komunikacyjne tam będą szybko rozlewać się na inne dzielnice. A nawet gdyby normalnych ludzi było stać na mieszkanie w centrum to wszyscy się tam nie pomieszczą a innego kierunku którym miasto może się rozbudowywać Gdańsk nie ma.
- 22 2
-
2019-09-26 00:14
Chyba jeżeli wliczysz Jasień i blokowisko na Chełmie :-) Prawda jest taka, że z tej drogi korzystają głównie mieszkańcy sąsiednich gmin które powinny, ale nie chcą dorzucić się do budowy Nowej Świętokrzyskiej.
- 2 0
-
2019-09-25 15:09
i vice versa, możemy podzielić kasę i każdy będzie inwestował w swoją ulicę
albo robić to tak jak do tej pory czyli ze wspólnej kasy. Jak ci się nie podoba to zdecyduj przy urnie, albo się wyprowadź z tego kraju.
- 5 2
-
2019-09-25 18:37
Ale co Ci na południu nie płacą podatków tak jak inni? (3)
- 6 0
-
2019-09-25 22:45
no właśnie, płacisz ze względu na miejsce zamieszkania
a nie pochodzenia pradziadów :D
- 3 0
-
2019-09-26 00:01
(1)
Podatki płacą wszyscy, ale inwestycje są tylko na południu.
- 2 2
-
2019-09-26 11:01
nie tylko, poza tym południe jest bardzo niedoinwestowane
- 2 0
-
2019-09-25 14:03
Nie ma lepszych dzielnic
Wrzeszcz i Przymorze - smród spalin, blokowiska i patologia.
Stogi i Orunia - bez komentarza.
Oliwa - smród spalin i życie rytmem studentów.
Jasień, Morena, Osowa - wieczne korki.
Ujeścisko, Łostowice, Maćki, Zakoniczyn - to samo.
Pozostaje Wyspa Sobieszewska.
P.S. mieszkańcy Południa też nie muszą dorzucać się do zachcianek rencistów, emerytów i zasiłkowców z dolnegp tarasu.- 30 5
-
2019-09-25 14:49
Wyprowadz sie ..... (1)
Proste jak drut.Proponuje Podkarpacie lub wschodnia Polskę. Tam mieszkaja szczesliwi rozesmiani ludzie ,tak w tewizji mówili
- 8 8
-
2019-09-25 15:58
przecież w TVNach mówią, że to w wielkomiejskich ośrodkach mieszkają najszczęśliwsi
tylko jak ich spotykam to wyglądają jakby mieli wściekliznę i nic im się w tym kraju nie podoba, a do tego są pełni frustracji z powodu nieudanego życia osobistego, bo się bajka disneya nie spełniła
- 11 3
-
2019-09-25 22:29
W samo sedno,ale zapomniales o autobusie za coś ok.400 tysia ktory bez kierowcy wozi ludzi do zoo.
Powinni kupic jeszcze z 20 sztuk i wtedy byłoby super.- 4 0
-
2019-09-25 13:42
(5)
Mówiłem że nic z tego nie będzie, a mieszkańcy pobliskich osiedli nie mogą się doprosić żeby miasto Gdańsk położylo chociaż płyty betonowe na odcinku Łucznicza Niepołomicka, żeby wszyscy się nie cisnęli przez Przebiśniegową. Żenada i jeden wielki syf, a Developerka buduje tam na potęgę.
- 155 6
-
2019-09-25 13:51
Byli ważni tylko podczas wyborów. (1)
- 25 1
-
2019-09-25 13:56
Elektorat zagłosował na Pana A miał duże poparcie, wygrał z Płażyńskim tam w cuglach
- 19 3
-
2019-09-25 15:14
Za moment pojawią sie zwolennicy komunikacji (2)
Najlepiej upchnąć wszystkich do autobusów które nawet nie są wstanie minąć się na przebiśniegowej... ta ulica powinna być jednokierunkowa i druga ulica w druga stronę na wysokości np.hokejowej plus rondo - większe rondo . Przy obecnie budujących się osiedlach na Wielkopolskiej powstanie niezły sajgon. I tak ciężko jest wyjechać z przebiśniegowej w kier. Świętokrzyskiej.... w tym miejscu nie mówiąc już o rondzie które powinno powstać podczas byłego remontu to chociaż prawoskręt w kier. Starogardzkiej ... Ale po co? Niedługo znów zrobią remont niepolomickiej na odcinku do świętokrzyskiej;) brawo inżynierowie. Ten kto ma odmienne zdanie chyba żyje z głową w ....
- 16 1
-
2019-09-25 16:22
dodam też , że autobusy mają problemy ze skręcaniem z owej ulicy ;)
ale cóż ;) komunikacja i infrastruktura południa wg. niektórych jest znakomita . A korki są powodem kierowców ;)
- 5 0
-
2019-09-26 07:52
Żyjemy w dżungli..nadal
Rozumiesz ,że włodarze miasta mają w d....twoje opinie ,liczą się partykularne interesy pewnych elit i będzie to zrobione gdzie ktoś ma większą "przebitkę" .W normalnym świecie na taczkach by wywieźli włodarza ,który dopuszcza kolejnych deweloperów nie zabezpieczając układu drogowego
- 5 0
-
2019-09-25 13:43
(14)
Nowa Świętokrzyska bez tramwaju jest bez sensu, nie da nic pasażerom komunikacji miejskiej, a nawet trochę pogorszy sytuację - w dalszym ciągu to konieczność przesiadek na Łostowicach lub stanie w korku na Havla.
Poza tym, najważniejsza jest SKM na południe!- 175 5
-
2019-09-25 14:09
Ma sens
Autobusem zjedziesz na dół na tramwaj w minutę.
- 11 9
-
2019-09-25 14:11
Bez SKM
- 5 13
-
2019-09-25 15:36
Tramwaj na tej ulicy jest bez sensu. Z orunii górnej juz jedzie jak ślimak a co mówić dalej. tylko skm (3)
- 7 6
-
2019-09-25 19:16
Na Oru i Górnej (2)
nie ma tramwaju
- 2 1
-
2019-09-25 19:49
A pętla tramwajowa gdzie jest? Na lostowicach? (1)
- 1 0
-
2019-09-26 07:43
Na chełmie na ul. Witosa. To nie Orunia.
- 1 0
-
2019-09-25 15:37
Może po prostu lotnisko
- 5 0
-
2019-09-25 15:40
(5)
na południe wystarczy szybki tramwaj. Świetnie spisuje się w Poznaniu i Szczecinie więc tutaj też da radę
- 8 2
-
2019-09-25 16:32
(4)
To po co Szczecin buduje SKM?
- 4 1
-
2019-09-25 18:10
(2)
SKM jest budowane na istniejących trasach.
- 3 1
-
2019-09-25 19:39
(1)
Gdańsk takich nie ma na południu - stąd pomysł budowy. Tramwaj nieważne czy szybki, czy wolny - będzie się wlókł do centrum 25 minut.
Gdańsk jest trochę jak Szczecin - rozległy i SKM sprawdziłaby się doskonale.- 3 1
-
2019-09-26 07:44
Dopóki musi stać na każdych światłach, to niestety będzie się tyle wlókł. Nie ważne czy wolny, czy szybki.
- 1 0
-
2019-09-25 19:50
Szczecin buduje bo dostał kase. Ze Szczecina taka metropolia jak z Wejherowa
Szczecin jest wyludniony, statystyki przekłamane
- 2 2
-
2019-09-25 20:11
Za ecsy, forum i inne pierdoły można by duzooo wybudować i zrobić dróg lub kupić tramwajów
- 4 1
-
2019-09-25 13:43
(2)
Po co budaować dwupasmówkę jak jeden pas bedzie buspasem? Zróbcie 3pasmową (jeden buspas) i będzie ok.
- 171 22
-
2019-09-25 14:23
Chore plany
Dla niedoinformowanych, od lat 70- tych w planach urbanistycznych miasta jest naniesiony pas komunikacyjny trasy P-P , która w sposób optymalny rozwiązywała problem komunikacji dla Gdańska Południe . W międzyczasie powstał jej początkowy odcinek stanowiący jedynie dojazd do Tesco na Chełmie . Pokażcie mi choć jeden przypadek w kraju doprowadzenia 4 pasów drogowych pod drzwi supermarketu !!!!! . Komplikując proste rozwiązania ( czysty socjalizm myślowy ) zbudowano i**otyczną pętlę tramwajową i skomunikowano nowe osiedla developerskie poprzez przebudowę starej Łódzkiej . Dzisiaj nikt niby nie widzi trasy P-P i konsekwentnie brnie w bypasy. To jest zwykła dywersja samorządowa bez kontaktu z mieszkańcami.
- 29 4
-
2019-09-25 18:40
Posprzedawali tereny a teraz ściema. Nic nie zbudują zobaczycie.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.