- 1 Pomyliła hamulec z gazem i wjechała w dom (62 opinie)
- 2 Tramwaj nie zabrał 8-latka z rowerem (244 opinie)
- 3 Pokazują 22 kilometry ważnej trasy (32 opinie)
- 4 Adwokat Marcin D. zatrzymany przez policję (140 opinii)
- 5 Tu oddasz zużytą odzież w Gdyni (33 opinie)
- 6 Znęcał się nad kotem, został zatrzymany (101 opinii)
Budynki jak "ptasie gniazda" powstaną na Wyspie Sobieszewskiej
Dekpol otrzymał pozwolenie na budowę na terenie po byłym ośrodku wczasowym na Wyspie Sobieszewskiej. Powstanie tam kompleks dziewięciu obiektów usługowo-hotelowych. Budynki wyglądem przypominać mają ptasie gniazda.
Jeszcze w 2015 roku na terenie po jednostce wojskowej odbywały się różne wydarzenia i przyjeżdżali letnicy, a już rok później wszystko było zdewastowane.
Dlaczego tak się stało, pisaliśmy niemal równo dziewięć lat temu.
Zrujnowany ośrodek wczasowy w Sobieszewie
Agencja Mienia Wojskowego, która była właścicielem terenu, wystawiła na sprzedaż nieruchomość o powierzchni 5 ha znajdującą się pośrodku lasu. Nabywcę udało się wyłonić przy drugim podejściu. Deweloper Dekpol przebił o 1,5 mln zł cenę wywoławczą wynoszącą blisko 5,5 mln zł i nabył nieruchomość za 7 mln 74 tys. zł. Warto dodać, że oferta była podbijana aż 31 razy.
Ponad 7 mln zł za wojskowy ośrodek na Wyspie Sobieszewskiej
Z dzisiejszej perspektywy taka kwota wydaje się niewielka.
Siedem budynków z apartamentami, hotel z basenem i restauracje
Przez lata niewiele działo się w temacie przyszłej zabudowy tego terenu. Wiadomo było jedynie, że ma to być kompleks hotelowy.
Aż tu nagle, 25 marca 2025 roku, Dekpol otrzymał pozwolenie na budowę niemal rok po złożeniu wniosku (30 kwietnia 2024). Dotyczy ono "dziewięciu wielolokalowych budynków usługowych zamieszkania zbiorowego świadczących usługi hotelarskie". A konkretniej rzecz ujmując, kompleks składać się będzie z siedmiu budynków usługowo-apartamentowych, usługowego z restauracją oraz hotelowego z basenem, strefą SPA, restauracją i salami konferencyjnymi.
Projekt pracowni Ideograf oparty jest na koncepcji ptasiego gniazda - organicznej formy wpisanej w przyrodę rezerwatu "Ptasi Raj".
- Forma architektoniczna budynków inspirowana jest strukturą ptasich gniazd i podkreśla związek inwestycji z przyrodniczym charakterem okolicy. Zastosowane rozwiązania sprzyjają swobodnej migracji zwierząt, m.in. dzięki odpowiednim nasadzeniom i unikaniu barier terenowych. - mówi Paulina Czurak-Czapiewska ze Studia Ideograf.
"Projekt, którego nie da się porównać do innych w Polsce"
Deweloper na razie nie podaje terminu rozpoczęcia budowy. Wiadomo, że cały kompleks zostanie zrealizowany w technologii prefabrykacji, co pozwoli nie tylko skrócić czas budowy, ale także ograniczyć wpływ inwestycji na środowisko w najbliższym otoczeniu.
- Podnosimy poprzeczkę jeszcze wyżej i realizujemy unikatowy projekt, którego nie da się porównać do innych apartamentów w Polsce. Otwieramy tym samym nowy rozdział, nie tylko w historii firmy, ale też polskiego budownictwa premium - mówi Piotr Tarkowski, prezes Dekpol Deweloper.
Zdewastowany ośrodek wypoczynkowy. Film z 2016 roku
-
Lubię to
-
Super
-
Trzymaj się
-
Ha ha
-
Wow
-
Przykro mi
-
Wrr
- Wszystkie 0
Miejsca
Opinie wybrane
-
2025-05-05 09:09
Nie rozumiem zachwytu. (10)
Projekt jest po pierwsze kopią podobnych rozwiązań znanych architektów. Choćby Unicredit w Mediolanie. Jak się wrzuci to w obiektyw Google to widać, że nie jest to żadne nowatorskie rozwiązanie.
Po drugie żaluzjowa cebula skrywa proste, tanie bloki. Zero polotu. Takie miejsce zasługuję na lepszą architekturę niż kilka betonowych klocówProjekt jest po pierwsze kopią podobnych rozwiązań znanych architektów. Choćby Unicredit w Mediolanie. Jak się wrzuci to w obiektyw Google to widać, że nie jest to żadne nowatorskie rozwiązanie.
Po drugie żaluzjowa cebula skrywa proste, tanie bloki. Zero polotu. Takie miejsce zasługuję na lepszą architekturę niż kilka betonowych kloców obłożonych belkami z giętych klejonych desek. Może to maskownica dla lichego wypełnienia? Po trzecie te wizualizacje to ściema, na projekcie zagospodarowania terenu cały obszar miedzy budynkami jest pokryty drogami i parkingami. W zasadzie z każdego lokalu widać parking. Na pierwszy rzut oka to źle, ale z drugiej strony nabywcy lokali są bardzo wyczuleni na punkcie swoich samochodów. Chcą je widzieć i chcą, żeby inni widzieli jak do nich wsiadają, więc tu akurat architekt spisał się na medal. Cała reszta to nieudolna adaptacja zachodnich wzorców estetycznych do polskiego budowania "apartamentowców" z elementów prefabrykowanych (płyt żelbetowych) oraz bloczków silikatowych.- 84 38
-
2025-05-09 20:20
Hh
To mogl napisac tylko architekt . Wasza grupa zawodowa nienawidzi jesli ktos odnosi sukces. Jesli nie moze zablokowac to bedzie pisac takie glupoty. Pracuje na inwestycjach, patrze na to z boku ze zwyklym politowaniem. Chlopi czy dziewczyno siadz na tylku i pokaz na co Ciebie stac.
- 4 0
-
2025-05-08 10:29
tak, na zdjeciu to moze ladnie wyglada. ciekawi mine tez jak z jasnoscia w mieszkaniach, chyba ze deweloper bedzie sprzedawal witamine d to dwa biznesy w jednym
- 0 2
-
2025-05-05 17:28
jesli komus nie podoba sie Powska betonoza to ma szanse zaprotestowac w maju na wyborach (1)
- 1 5
-
2025-05-08 10:29
matecki, wracaj skad przyszedles. jak wyglada betonoza w bieda mistach rzadzonych przez pis? marzy ci sie komuna, by morawiecki decydowal jak ma wygladac budynek?
- 1 0
-
2025-05-05 10:26
arch
Marcin nie świruj ;)
- 5 4
-
2025-05-05 09:58
ciekawe
skąd masz zagospodarowanie terenu ? w materiale ich nie ma
- 5 2
-
2025-05-05 09:32
(3)
Unicredit w Mediolanie .... chyba mam innego google :)
- 5 3
-
2025-05-05 09:51
(1)
Albo Wine Lodge Lapostolle Residence, Chile, To już jest mocno oklepany motyw. Teraz też będzie u nas. Tyle że za granicą wypełnienie może zachwycać, u nas raczej nie.
- 7 6
-
2025-05-09 20:56
Jezu
Rownie dobrze mozesz zrobic zdjecie koszyka w castoramie i tu napisac ze tez sciagneli.
- 2 0
-
2025-05-05 09:46
Zobacz UC Pavilion Porta Nuova, albo Clos Apalta Residence.
- 2 5
-
2025-05-05 08:21
Krzyk i lament (16)
Jak zawsze, wielki płacz, bo znowu pojawił się chciwy inwestor, który zarobi piniondz, a nam się będzie dalej źle żyło. Nieważne, że do tej pory ten teren straszył. Nieważne, że i tak był tam ośrodek wypoczynkowy. Nieważne, że teraz będzie wyglądało to estetycznie, mało tego, wreszcie pojawi się jakiś oryginalny projekt, bez maksymalnej
Jak zawsze, wielki płacz, bo znowu pojawił się chciwy inwestor, który zarobi piniondz, a nam się będzie dalej źle żyło. Nieważne, że do tej pory ten teren straszył. Nieważne, że i tak był tam ośrodek wypoczynkowy. Nieważne, że teraz będzie wyglądało to estetycznie, mało tego, wreszcie pojawi się jakiś oryginalny projekt, bez maksymalnej optymalizacji kosztów. Pojawią się nowe miejsca pracy (zaraz ktoś napisze, że nie dla Polaków), turyści będą nabijać kabzę miejscowym sprzedawcom i usługodawcom (pewnie też źle). Do miejskiej kasy wpłyną podatki, w tym od nieruchomości (urząd rozkradnie i wyda na bzdury). Śmiesznie się czyta komentarze mazgai.
- 74 81
-
2025-05-05 12:16
Dekpol zapłacił już 20mln kary
Za wprowadzenie nie tego vatu ? Hmmmm może dlatego im się inwestor nie podoba
- 0 0
-
2025-05-05 09:59
na tym portalu trzeba zawsze narzekać - taki target (1)
- 8 6
-
2025-05-05 13:15
dla ludzi o nieczynnej inteligencji kazde slowo krytyki to narzekanie
- 7 2
-
2025-05-05 08:50
Weź przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś (12)
I zestaw to z faktem, że na terenie Wyspy Sobieszewskiej mamy 2 cenne rezerwaty, jest to miejsce cenne przyrodniczo, gdzie przez wiele lat presja człowieka była minimalna. Wg. znacznej większości rodowitych Gdańszczan, w tym mieszkańców samej wyspy tak powinno pozostać. 7 apartamentowców i hotel z basenem w tak bliskiej odległości od rezerwatu to
I zestaw to z faktem, że na terenie Wyspy Sobieszewskiej mamy 2 cenne rezerwaty, jest to miejsce cenne przyrodniczo, gdzie przez wiele lat presja człowieka była minimalna. Wg. znacznej większości rodowitych Gdańszczan, w tym mieszkańców samej wyspy tak powinno pozostać. 7 apartamentowców i hotel z basenem w tak bliskiej odległości od rezerwatu to jest jego zagłada. Tam powinien co najwyżej powstać kemping. A Pani architekt niech sobie ten swój "związek inwestycji z przyrodniczym charakterem okolicy" w d... wsadzi.
Ale w sumie co tam - w nosie z przyrodą - zabudujmy wszystko, zlikwidujmy rezerwaty, parki krajobrazowe i narodowe, powycinajmy i rozjeźdźmy lasy - po co to komu. Beton i asfalt sprzymierzeńcem człowieka.- 26 10
-
2025-05-08 13:05
Sztuczne gniazda zamiast prawdziwych. Obrzydliwe.
- 1 0
-
2025-05-06 21:57
Dokładnie, powinien powstać co najwyżej camping lub glamping...przy budowie na pewno sporo terenu zostanie zdewastowane, nie da się tego uniknąć...ale kasa się liczy najbardziej i dla inwestora i włodarzy, którzy na taką budowę pozwolili niestety
- 0 0
-
2025-05-05 09:52
(9)
Bezmyślne powielanie tych samych pustych frazesów. zabudujmy wszystko? kto tu wszystko zabudowuje? to jest odtworzenie wcześniejszej zabudowy w nowej estetycznej formie. O jakiej zagładzie piszesz? Twój dom, jak i domy Twoich znajomych i rodziny też powstały na terenach, które wcześniej były ostoją fauny i flory. Tutaj nie ma masowej wycinki lasów,
Bezmyślne powielanie tych samych pustych frazesów. zabudujmy wszystko? kto tu wszystko zabudowuje? to jest odtworzenie wcześniejszej zabudowy w nowej estetycznej formie. O jakiej zagładzie piszesz? Twój dom, jak i domy Twoich znajomych i rodziny też powstały na terenach, które wcześniej były ostoją fauny i flory. Tutaj nie ma masowej wycinki lasów, nie ma stawiania betonowych klocków i betonowania całej powierzchni, projekt jest zrównoważony i należy to pochwalić. Nowe inwestycje będą powstawać, czy Ci się to podoba, czy nie, ale lepiej żeby to szło w tym kierunku. A tak na marginesie, uderzacie w dużych przedsiębiorców, a prawda jest taka, że oni w obawie przed opinią publiczną starają się robić wszystko lege artis. Tymczasem spójrzcie jak wyglądają podjazdy przed domami jednorodzinnymi (często w całości zabetonowane), drzewami na prywatnych indywidualnych działkach też się mało kto przejmuje, bo to moja własność, jak będę chciał to wytnę i posadzę tuje.
- 10 9
-
2025-05-05 13:40
Tego co piszesz nie widzisz, bo nie widzisz projektu tylko chciejstwo. (1)
Widzisz tylko wizualizację, gdzie pod przykrywką z drewnianych lameli kryją się tony betonu. Dlaczego na planie nie ma pokazanych dróg dojazdowych, parkingów? Dlaczego zdjęcie pokazuje jakby kompleks sąsiadował z linią brzegową? To twoje argumenty są odrealnione, bo żadna inwestycja NIGDY nie pokaże ci jaki jest jej faktyczny wpływ na środowisko
Widzisz tylko wizualizację, gdzie pod przykrywką z drewnianych lameli kryją się tony betonu. Dlaczego na planie nie ma pokazanych dróg dojazdowych, parkingów? Dlaczego zdjęcie pokazuje jakby kompleks sąsiadował z linią brzegową? To twoje argumenty są odrealnione, bo żadna inwestycja NIGDY nie pokaże ci jaki jest jej faktyczny wpływ na środowisko zarówno na etapie budowy jak i eksploatacji, co więcej żadna inwestycja nie wygląda jak na wizualizacjach, a wręcz na etapie budowy cięte są koszty i bańka "zrównoważonej zabudowy", o której piszesz pęka pozostawiając wszechobecny syf i rozczarowanie. A mi chodzi o to, że tereny cenne przyrodniczo, powinny być realnie chronione, a budowanie czegokolwiek, nawet "tylko" w otulinie rezerwatu nie jest formą ochrony, a zwiększeniem presji. Myślisz, że las nie ucierpi, że wszystkie drzewka opatulą kołderkami, żeby nie ucierpiały? A ptaszkom napiszą, żeby wróciły jak roboty się skończą, bo będzie spokojniej? Czy myślisz może, że aby to zbudować to deweloper przyjedzie machnie magiczną różdżką jak w Hogwarcie i już będzie to co jest na rysunku? No to pomyśl, że aby to zbudować, plus jeszcze to co jest szykowane w planie ogólnym kilka km dalej, wyspę rozjeżdżą ciężarówki, ciężki sprzęt, a potem rzesza turystów, która za nic będzie miała znaki "zakaz wstępu", "obszar chroniony", "ostoja ptaków" i jeszcze raz przeczytaj co napisałeś o pustych frazesach, bo jak na razie twoje argumenty nimi trącą. Na koniec może warto sobie zadać pytanie, czy te nowe inwestycje muszą powstawać akurat tu? Mało jest terenów w mieście, które aż wołają o uporządkowanie np. obszar działek w Brzeźnie - to są tereny w większości opuszczone i zdewastowane, Stogi - tam też były ośrodki wypoczynkowe (a jakby tam coś się zaczęło dziać to może by i miasto most siennicki szybciej odbudowało) może tam warto byłoby dogęszczać zabudowę, a nie na terenach cennych przyrodniczo, które jak zostaną zabudowane to zostaną utracone.
- 12 3
-
2025-05-06 06:11
Nie ma sensu dyskutować z klakierem dewelopera, lub co bardziej prawdopodobne, człowiekiem, który maczał palce przy tym biedoprojekcie.
- 4 0
-
2025-05-05 13:12
powtarzanie starych bledow jest tym samym troska o srodowisko? Stara zabudowala powstala przed laty, istnialy te rezerwaty?
- 1 1
-
2025-05-05 10:28
Fajną macie bańkę w tym magistriacie. Kto zabudowuje? Najpierw Adamowicz a obecnie Dulkiewicz pod rękę z deweloperami. (5)
a dokładniej patodeweloperami. Każdy jeden metr kwadratowy musi zostać zabetonowany i najlepiej postawić szlaban na wjeździe. Dbałość deweloperów których tak cenisz to mikro trawnik i jakieś zdechłe drzewo. Odnośnie Wyspy Sobieszewskiej - do tej pory miejsce które broniło się przed patodeweloperką, obecnie zaczyna przegrywać a porównywanie starego ośrodka z betonowym molochem to tylko możliwe w głowach tych, których standardowa pozycja jest na kolanach przed deweloperami co by frukta wpadły...
- 12 9
-
2025-05-05 17:35
Brednie
- 0 1
-
2025-05-05 12:13
i znowu lipne argumenty (3)
Co tu ma Adamowicz czy Dulkiewicz? Terenu nie sprzedawało miasto to raz. Miasto (Rada Miejska) uchwaliło plan dla tego terenu w 2009 r., a więc w czasie gdy działała jeszcze Alma, więc nie wprowadzono nowych zapisów pod dewelopera to dwa. Plan nie jest stosunkowo intensywny, minimum 50% powierzchni biologicznie czynnej i maksymalnie 20% powierzchni
Co tu ma Adamowicz czy Dulkiewicz? Terenu nie sprzedawało miasto to raz. Miasto (Rada Miejska) uchwaliło plan dla tego terenu w 2009 r., a więc w czasie gdy działała jeszcze Alma, więc nie wprowadzono nowych zapisów pod dewelopera to dwa. Plan nie jest stosunkowo intensywny, minimum 50% powierzchni biologicznie czynnej i maksymalnie 20% powierzchni zabudowy, ponadto dodatkowo zapisy uwzględniające chroniony krajobraz. Do planu wniesiono 5 uwag, z czego tylko 2 od mieszkańców. Patodeweloperka to najczęściej "janusze biznesu", prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, rzadziej poważne firmy (nie twierdzę, że nie ma patodeweloperki na Wyspie, ale skupiam się tylko na tym projekcie) . Co tu jest patodeweloperskiego, poza tym, że przewija się słowo deweloper? Dalsza dyskusja nie ma sensu.
- 3 5
-
2025-05-05 14:13
20% powierzchni zabudowy - tu jest pies pogrzebany
Aby ochronić cenną przyrodniczo wyspę, która, jak pisał przedmówca jest "miejscem które broniło się przed patodeweloperką" - ja czytam to przed presją ludzką przez wiele lat- takiej zabudowy nie powinno się dopuszczać, a już na pewno nie w formie zabudowy wielorodzinnej/hotelowej i nie w tak bliskim sąsiedztwie rezerwatu. Pech chciał, że nagle te
Aby ochronić cenną przyrodniczo wyspę, która, jak pisał przedmówca jest "miejscem które broniło się przed patodeweloperką" - ja czytam to przed presją ludzką przez wiele lat- takiej zabudowy nie powinno się dopuszczać, a już na pewno nie w formie zabudowy wielorodzinnej/hotelowej i nie w tak bliskim sąsiedztwie rezerwatu. Pech chciał, że nagle te tereny z terenów państwowych zrobiły się terenami prywatnymi, a miasto nie potrafi/nie chce postawić ostrych warunków, gdzie przyroda wygra. Co więcej, samo dąży do zwiększenia presji (patrz artykuł dotyczący opracowywanego planu ogólnego). Na Wyspie jestem gościem, systematycznie, od wielu lat i widzę jak z roku na rok jej charakter jest tracony, więc może faktycznie czas się pogodzić z tym, że Gdańsk nie będzie miastem dla mieszkańców i zacząć szukać opcji wyprowadzki. I jeszcze jedno - pisałeś wcześniej, że przedsiębiorcy boją się opinii publicznej - to jest naprawdę śmieszne, bo jedyne czego ewentualnie boją się przedsiębiorcy to organów wydających decyzje. Ale jeżeli organ i przedsiębiorca mówią jednym głosem opinia publiczna, a w szczególności mieszkańcy nie mają nic do powiedzenia np. zabudowa pasa startowego na Zaspie, zabudowa w Brzeźnie (ostatni artykuł Trójmiasto), zabudowa wielorodzinna wśród jednorodzinnej w Kukowie, przykładów można mnożyć wiele.
- 6 1
-
2025-05-05 13:15
Z jedną rzeczą faktycznie masz rację, dalsza dyskusja z tobą i ludzmi twojego pokroju nie ma sensu,
wróćcie pucować buty patodeweloperom
- 0 4
-
2025-05-05 13:14
plesn na scianach zalicza sie do powierzchni biologicznie czynnych? bedzie mech na plaskim dachu? hurra, swiat zostal uratowany
- 1 1
-
2025-05-05 08:26
Wow (3)
Bardzo ciekawa architektura, brawo za odwagę
- 75 58
-
2025-05-05 14:54
ciekawe jak bardzo będzie się różnić rzeczywistość od projektu. Czy tak jak przy moście siennickim.
- 4 0
-
2025-05-05 10:57
Mieszkaniec Sobieszewa
Jako mieszkaniec bede z tego bardzo dumny !!!
- 6 6
-
2025-05-05 09:34
nie papuguj wpisu niżej.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
