• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na Witominie powstanie dopiero po przebudowie Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
29 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Buspas na ul. Rolniczej na Witominie pozwoliłby zaoszczędzić czas kierowcom i pasażerom autobusów, które teraz stoją w korkach. Buspas na ul. Rolniczej na Witominie pozwoliłby zaoszczędzić czas kierowcom i pasażerom autobusów, które teraz stoją w korkach.

Buspas znajduje się na ul. Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni, kolejny planowany jest na Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni, ale kierowcy autobusów, a wraz nimi pasażerowie, i tak tkwią w korkach na ul. Rolniczej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Miasto nie wyklucza i tam stworzenia swobodnego przejazdu, ale dopiero po zakończeniu modernizacji ul. Chwarznieńskiej.



Czy buspas na Witominie to dobry pomysł?

Inwestycja rozpocznie się prawdopodobnie w przyszłym roku. Jeszcze do niedawna urzędnicy twierdzili co prawda, że rozpoczęcie budowy może opóźnić konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania inwestycji na środowisko przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Gdańsku, jednak dyrektor RDOŚ zadecydował, że taka ocena nie będzie konieczna.

- Mogłoby to trwać nawet pół roku, co znacznie wydłużyłoby projektowanie i przesunęło w czasie rozpoczęcie inwestycji. Nie wykluczam, że projekt przebudowy ulicy będzie gotowy jeszcze późną jesienią w tym roku. To umożliwi z kolei rozpoczęcie budowy w przyszłym roku - deklaruje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Oprócz udogodnień dla kierowców samochodów, łatwiej będą mieli także kierowcy autobusów kursujących w stronę Wiczlina i Chwarzna. Do odcinka leśnego ul. Chwarznieńskiej pojazdy komunikacji miejskiej będą mogły kursować buspasem.

Codzienne popołudniowe korki na Witominie pokazują, że kluczowe i tak może okazać się udrożnienie ruchu autobusów na ul. Rolniczej, która łączy ul. Kielecką z Chwarznieńską.

- Na obydwu ulicach niebawem autobusy będą jeździły bez przeszkód, więc kolejnym krokiem powinien być buspas na ul. Rolniczej. Sprawa transportu publicznego przez Witomino do zachodnich dzielnic Gdyni zostałaby załatwiona. Sporo pasażerów z pewnością odczułoby ulgę, a część kierowców być może przesiadłoby się do pojazdów komunikacji miejskiej - mówi pan Jarosław, jeden z naszych czytelników, który zwrócił uwagę na te kwestię.
Problem w tym, że ul. Rolniczą przystosować do ruchu autobusów wcale może nie być łatwo. Radni Gdyni przyjęli w ostatnich tygodniach plan zagospodarowania dla części Witomina, obejmującego ul. Rolniczą od strony zachodniej. Planiści konieczności rozszerzenia nie wskazali, a dodatkowe utrudnienie może powodować skarpa przylegająca do ulicy, która zwiększyłaby koszty inwestycji.

Rozwiązaniem byłoby poszerzenie przeciwległego pasa ulicy.

- Na pewno stworzenie buspasa na ul. Rolniczej po zakończeniu prac na Chwarznieńskiej byłoby logicznym rozwiązaniem i przymierzamy się do niego. Potrzebne są analizy i studia w tym zakresie i na tę chwilę trudno powiedzieć, kiedy mógłby konkretnie powstać. W pewnym momencie na pewno okaże się to jednak niezbędne, bo mieszkańców na Wiczlinie i Chwarznie przybywa - dodaje wiceprezydent Gdyni.
Po zakończeniu przebudowy problem zniknie na ul. Chwarznieńskiej.  Po zakończeniu przebudowy problem zniknie na ul. Chwarznieńskiej.
Przy okazji władze Gdyni rozwiewają wątpliwości co do stworzenia buspasa na ul. Małokackiej, gdzie korki potrafią zaczynać się już od stadionu. Razem z samochodami stoją autobusy, ale kierowcy linii kursujących na Witomino coraz częściej wybierają inną trasę i jadą ulicami Olimpijską zobacz na mapie GdyniKazimierza Górskiego zobacz na mapie Gdyni, a później ul. Kielecką.

- Wydaje się, że infrastruktura daje szansę na łatwe stworzenie buspasa. Małokacka jest szeroka, ale pozostaje jeden problem. Jeździ tam wciąż mało linii autobusowych, więc taka inwestycja mogłaby spowodować pretensje kierowców i - w konsekwencji - niepotrzebne zamieszanie. Gdy będzie tam więcej autobusów, a takie są docelowe plany, nie jest jednak wykluczone stworzenie tam buspasa - opowiada Marek Stępa.

Niecierpliwi kierowcy masowo przekraczają linię ciągłą na ul. Rolniczej.

Miejsca

Opinie (193) 1 zablokowana

  • bo gryzon tam mieszka co ?? a północ Gdyni dalej w czarnej d*pie !!! won z takim prezydentem (3)

    • 84 43

    • Won z przyglupami (2)

      • 27 11

      • kogo tak nazywasz? (1)

        • 6 22

        • Ciebie przyglupie ruski...won

          • 13 20

  • (4)

    A kiedy zkm zrobi bezpośrednie połączenie z Witomina do Sopotu?

    • 71 17

    • (1)

      A czasem S nie jeździ do sopotu ?

      • 20 11

      • ta ale nie z witomina, i pewnie jej ciężko sie przesiąść.

        • 19 6

    • (1)

      A kiedy bezposrednie z Witomina do Zakopanego???

      • 18 10

      • ja mam bezposrednie z witomina do Pragi

        • 15 9

  • Kiedy bus-pas w lesie? (4)

    Po co ta przeskalowana Chwarznieńska na leśnym odcinku? Żeby 1200 metrów było 2 pasy? Potem i tak będzie zwężenie... Na leśnym odcinku w stronę Witomina jeden pas też powinien być dla autobusów. Opóźnienia 147 są ogromne, koszty paliwa i pracy kierowców także.

    Jeśli nie będzie bus-pasa to jaką motywację będą mieli ci, co dzisiaj jeżdżą samochodem?

    • 65 41

    • (3)

      nie przesadzaj korków praktycznie tam nie ma. Chyba że w rzucie o 7 rano, ale bez przesady. Natomiast pod górę na witomino wszystko stoi już od 14

      • 14 14

      • (1)

        no to można zrobić bus-pas o 6 do 9 w dni powszednie, kiedy jest taka potrzeba. Tak mają na alejach Jerozolimskich w W-wie. Poza tym pamiętaj, że ma zacząć się przebudowa Chwarznieńskiej na odcinku witomińskim i wtedy będzie Kongo.

        Zresztą, dzisiaj na Wiczlinie mieszka 10 tys., a ma mieszkać 50 tys. No to jak mają dojechać? Samochodem? :)

        • 19 5

        • Takie rzeczy w "nowoczesnej" Gdyni?

          • 10 11

      • Korki na leśnym odcinku w stronę witomina są od ok 7 do 9, oraz popołudniu od 15 do 17. Jeżdżę codziebnie.

        • 14 6

  • (3)

    odnoszę wrażenie. że zatrudnieni w Gdyni planiści i spece od ruchu drogowego przespali kilka lat

    • 91 21

    • A najgorsze jest to, że wciąż śpią.... (1)

      • 24 6

      • Mieszkańcy też... :(

        • 20 6

    • w Polsce nie ma sensownych specjalistów od badania ruchu

      więc kto przepsał i co? :)

      • 16 1

  • Jeszcze co chwila zamknięta droga z powodu meczu!

    To jest skandal, żeby za każdym razem jak odbywa się meczyk, to zamykają nam drogę do Witomina. Koszty za dodatkowe kilometry oczywiście są naszą sprawą nie mówiąc o zmarnowanym czasie i kolejnych korkach przy Riwierze

    • 87 10

  • Prawdziwe inwestycje (3)

    Ja się tylko bym chciał zapytać kiedy Gdynia zacznie jakieś prawdziwe inwestycje, które WPŁYNĄ na życie MIESZKAŃCÓW a nie malowanie dodatkowych linii na jezdni i wielka inwestycja "mamy buspas" albo szkoła filmowa która 99,99% mieszkańców jest do niczego nie potrzebna. Kiedy obwodnica północna Gdyni, kiedy obwodnica Witomina a nie prowizorka w postaci remonto zapchanej drogi, jeśli wyremontujecie niewydajną drogę to dalej będzie ona niewydajna i będą korki.

    Gdańsk jakoś potrafi inwestować w infrastrukturę i myśleć przyszłościowo. Jestem z Gdyni i chciałbym być z tego dumny, jak na razie zazdroszczę mieszkańcom Gdańska, że ich miasto się tak rozwija

    • 81 21

    • nasz prezydent rozkłada ręcę powtarzając nie da się:) (2)

      dlaczego nie wspominasz o północy Gdyni?

      • 15 11

      • Wydaje mi się, że nie tylko ręce

        rozkłada ....

        • 16 7

      • bo to dotyczy calej Gdyni

        Juz przestancie z ta polnoca i z tym Szczurkiem z Zachodu. Szczurek pewnie wiecej czasu pomieszkuje w rezydencji na Kamiennej Gorze niz Wam sie wydaje, ale uparliscie sie na to Wiczlino ze hej...
        Ja mieszkam i na polnocy i na Zachodzie, po rowno tu i tu, i nie dostrzegam roznic w problemach spowodowanych przez korki. Szlag mnie trafia gdy stoje na Estakadzie, cholera mnie bierze gdy nie moge sie przebic przez Witomino.

        • 18 6

  • Geniusz stępy (6)

    Aby wybudować buspas na rolniczej potrzeba analiz i studiów wd stępy. Stań pan tam w godzinach szczytu i nie tylko i będziesz miał analizę. Co za urzędniczy bełkot. Ludzie przestańmy głosować na to towarzystwo od prowadzenia analiz i studiów bo to miasto zejdzie na psy. Wszystkie potrzebne inwestycje spóźnione o co najmniej kilka lat a tutaj ciągle info o potrzebie kosmodromu, kolejki górskiej, kontenerowego info boxu. Czy tego nam potrzeba?

    • 92 13

    • tak tego nam trzeba, jest wspaniale!!! (3)

      podpisano Gdynianie wyznawcy Szczurka

      • 20 9

      • Jak można mieć parcie na rządzenie i obrażać większość Gdynian? (2)

        Nazywając ich wyznawcami. Przecież tak niczego sie nie zdobędzie.
        Obrazić mieszkańców to najgorsza rzecz

        • 14 12

        • Gdynian, gdynianie itp. piszemy małą literą, chyba że na początku zdania :)

          • 6 19

        • to obraza dla ciebie jak ktoś pisze, że popierasz, lubisz i jesteś kontent ze Szczurka(wyznawca)??

          myslałem, że jesteś z tego dumny i wszystkim się chwalisz:)

          • 15 11

    • Polityczny bełkot to ty prowadzisz

      Na pewno nie trzeba nam politycznych krzykaczy niskiego poziomu. O inne rzeczy się nie martw. Miasto nie zginie i da sobie radę

      • 17 9

    • Stępa

      I rodzina zrobi analizy za kilkanaście baniek a korki się zwiększą proporcjonalnie do ilości nowych mieszkańców. Tego komunistycznym ludkiem powinna się zająć prokuratura

      • 14 3

  • jak Buspas ma wpłynąć na korki dla kierowców? (3)

    nie rozumiem jak to wpłynie na kierowcow samochodów. przeciez oni i tak będą mieli jeden pas. A autobusy rzadko korkuja ruch.

    • 61 21

    • (2)

      zasada jest prosta - sprawdzona od L.A. pod Tokio.

      Robisz przywileje dla autobusów (lub innego środka transportu, ale na Wiczlinie mamy autobusy), ileś osób widzi rano, że stoją jak kołki w korku, a autobus jedzie, decydują się na jazdę autobusem i w korku jest mniej samochodów. Bonus dla tych, co naprawdę muszą jechać autem (bo coś ciężkiego wiozą, bo jeżdżą samochodem w pracy itp.) jest taki, że mają miejsce do zaparkowania w Centrum.

      + oczywiście autobusy muszą być nowe, niezatłoczone i punktualne. To zrozumiałe.

      • 23 7

      • Akurat LA to słaby przykład

        • 13 0

      • tak, wszystko musi się kalkulować

        bo inaczej to nie działa
        i ludzie się nie przesiądą

        • 13 3

  • Nareszcie ! (1)

    Tyle tylko, ze buspasy powinny byc wykonane juz na etapie modernizacji Chwarznienskiej, a nie po jej zakonczeniu.
    Co do Malokackiej nie widze zadnego problemu. Wszyscy stoja pojedynczym sznurkiem od Olimpijskiej az na sama gore, na bardzo szerokiej drodze. Jaki wiec bylby to problem dla kierowcow aut osobowych, gdyby wydzielono trzeci pas dla autobusow ? Odpowiem: ZADEN ! Tak wiec robcie buspasy juz, od zaraz, zarowno na Rolniczej, Chwarznienskiej jak i na Malokackiej.
    Na Rolniczej nie musza rosnac drzewa po obu stronach jezdni. Z jednej strony mozna smialo je usunac tworzac przy tym porzadny szeroki chodnik, sciezke rowerowa i poszerzenie pod buspas dla przeciwnej strony ulicy

    • 70 20

    • A co dalej?

      Co z wąską Chwarznieńską? Co ci ten buspas zmieni na odcinku witomińskim?

      • 14 5

  • (3)

    Najlepiej by było poszerzyć Kielecką i Małokacką do dwóch pasów w każdą stronę. Rolniczą też tak można poszerzyć, nie trzeba nawet wykupywać gruntu pod inwestycję, bo jest dawno odpowiednia rezerwa terenowa/ wydzielenie geodezyjne.
    Nie jestem miłośnikiem samochodów, ale są miejsca w mieście, gdzie po prostu trzeba mieć jezdnie 2/2. Cała Gdynia-Zachód wisi na jednej drodze.

    • 74 11

    • a Północ i Wielki Kack/Karwiny/Dąbrowa to niby nie? (1)

      • 12 10

      • NIe

        • 10 12

    • Malokacka do 2 pasów?

      A na co? W dół nigdy! nie ma korka. Potrzeba tylko buspasa w górę (na który zresztą już teraz jest miejsce

      • 16 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane