- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (46 opinii)
- 2 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (102 opinie)
- 3 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (309 opinii)
- 4 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (223 opinie)
- 5 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (94 opinie)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (216 opinii)
Buspas na Witominie powstanie dopiero po przebudowie Chwarznieńskiej
Buspas znajduje się na ul. Kieleckiej , kolejny planowany jest na Chwarznieńskiej , ale kierowcy autobusów, a wraz nimi pasażerowie, i tak tkwią w korkach na ul. Rolniczej w Gdyni. Miasto nie wyklucza i tam stworzenia swobodnego przejazdu, ale dopiero po zakończeniu modernizacji ul. Chwarznieńskiej.
- Mogłoby to trwać nawet pół roku, co znacznie wydłużyłoby projektowanie i przesunęło w czasie rozpoczęcie inwestycji. Nie wykluczam, że projekt przebudowy ulicy będzie gotowy jeszcze późną jesienią w tym roku. To umożliwi z kolei rozpoczęcie budowy w przyszłym roku - deklaruje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Oprócz udogodnień dla kierowców samochodów, łatwiej będą mieli także kierowcy autobusów kursujących w stronę Wiczlina i Chwarzna. Do odcinka leśnego ul. Chwarznieńskiej pojazdy komunikacji miejskiej będą mogły kursować buspasem.
Codzienne popołudniowe korki na Witominie pokazują, że kluczowe i tak może okazać się udrożnienie ruchu autobusów na ul. Rolniczej, która łączy ul. Kielecką z Chwarznieńską.
- Na obydwu ulicach niebawem autobusy będą jeździły bez przeszkód, więc kolejnym krokiem powinien być buspas na ul. Rolniczej. Sprawa transportu publicznego przez Witomino do zachodnich dzielnic Gdyni zostałaby załatwiona. Sporo pasażerów z pewnością odczułoby ulgę, a część kierowców być może przesiadłoby się do pojazdów komunikacji miejskiej - mówi pan Jarosław, jeden z naszych czytelników, który zwrócił uwagę na te kwestię.
Problem w tym, że ul. Rolniczą przystosować do ruchu autobusów wcale może nie być łatwo. Radni Gdyni przyjęli w ostatnich tygodniach plan zagospodarowania dla części Witomina, obejmującego ul. Rolniczą od strony zachodniej. Planiści konieczności rozszerzenia nie wskazali, a dodatkowe utrudnienie może powodować skarpa przylegająca do ulicy, która zwiększyłaby koszty inwestycji.
Rozwiązaniem byłoby poszerzenie przeciwległego pasa ulicy.
- Na pewno stworzenie buspasa na ul. Rolniczej po zakończeniu prac na Chwarznieńskiej byłoby logicznym rozwiązaniem i przymierzamy się do niego. Potrzebne są analizy i studia w tym zakresie i na tę chwilę trudno powiedzieć, kiedy mógłby konkretnie powstać. W pewnym momencie na pewno okaże się to jednak niezbędne, bo mieszkańców na Wiczlinie i Chwarznie przybywa - dodaje wiceprezydent Gdyni.
Przy okazji władze Gdyni rozwiewają wątpliwości co do stworzenia buspasa na ul. Małokackiej, gdzie korki potrafią zaczynać się już od stadionu. Razem z samochodami stoją autobusy, ale kierowcy linii kursujących na Witomino coraz częściej wybierają inną trasę i jadą ulicami Olimpijską i Kazimierza Górskiego , a później ul. Kielecką.
- Wydaje się, że infrastruktura daje szansę na łatwe stworzenie buspasa. Małokacka jest szeroka, ale pozostaje jeden problem. Jeździ tam wciąż mało linii autobusowych, więc taka inwestycja mogłaby spowodować pretensje kierowców i - w konsekwencji - niepotrzebne zamieszanie. Gdy będzie tam więcej autobusów, a takie są docelowe plany, nie jest jednak wykluczone stworzenie tam buspasa - opowiada Marek Stępa.
Niecierpliwi kierowcy masowo przekraczają linię ciągłą na ul. Rolniczej.
Miejsca
Opinie (193) 1 zablokowana
-
2016-06-29 17:31
proszę sprzedać grunt pod bidoronke najlepiej visavi Lidola na Małokackiej i jeszcze za jakieś 100 metrów
a potem wyrysować pasy, i zrobić koniecznie wysepki żeby ułatwić ruch nam wszystkim:) ps. jak tacy debile zarabiaja krocie na takich pomysłach to chętnie bym ich wyrzucił na zbity pysk. Nie widze drogi w Gdyni, która jest budowana lub remontowana na tzw "przyszłość" tylko na obecne potrzeby zanim ukończa projekt to już jest nie wystarczająco.
- 53 20
-
2016-06-29 18:08
Gdynianir
Wasz dzielnie panujacy gryzon w infrastruktore nie inwestuje. Infoboxy, kolejki, remonty parkometrow,tuneli!, tristary, wieczny remont estakady latem. Wasze przeznaczenie to korki. Zero inwestycji drogowych, chyba xe deweloper wybuduje.
- 49 21
-
2016-06-29 18:09
kładki dla pieszych zamiast świateł i nic nie trzeba poszerzać. (1)
Światła tylko na głównych skrzyżowaniach.
- 51 19
-
2016-06-29 20:13
i pewnie zawsze działające windy tam będziesz miał. taki egoistyczny punkt widzenia kierowcy
piesi nie mają się wspinać, mają mieć jak najłatwiej.
- 21 5
-
2016-06-29 18:48
Wiem ze drogo (1)
ale zrobcie przejazd przez las na Chwazno i dalej omijajac Witomino. Nie bedzie korkow i autobus nie potzrzebuje buspasa. Ot i cale rozwiazanie. Wydajcie wiecej ale juz teraz bo za kilka lat to co teraz zrobia bedzie i tak nie wystarczajace i znowu bedzie trzeba kase dawac. Chytry dwa razy placi!!!!
- 57 14
-
2016-06-29 20:21
Nie da się!
- 3 20
-
2016-06-29 18:51
"Trwają analizy i studia" (1)
Mój ulubiony tekst pana Stępy.
- 55 21
-
2016-06-29 20:13
no nie, jak deweloper przyjdzie, to decyzje zapadają błyskawicznie
analizy i studia to są jak trzeba coś dla mieszkańców zrobić
- 18 8
-
2016-06-29 19:27
Linia autobusowa z Redlowa do Chwarzna i Wiczlina by sie przydala. Teraz trzeba jechac przez Wzgorze sw. Maksymiliana na okolo
- 49 19
-
2016-06-29 20:06
A obwodnica Witomina dalej najwcześniej w 2030?
Planują, analizują kto ma zarobić na projektach to zarabia, a później i tak okazuje się "że się nie da"
- 60 13
-
2016-06-29 20:31
wszędzie są korki, to nieuniknione, nie ma rady. Paryż też zakorkowany m.in. (1)
nie narzekać, to nie lata 80-te, że 2 syrenki przejechały. Gdynia i tak luz. Wcześniej lub później wyjechać i z bani.
- 47 21
-
2016-06-29 20:43
Tylko, że Paryż do 2020 r. chce zamknąć centrum dla samochodów prywatnych
I już teraz znacząco ograniczył możliwość wjazdu dla nich, zmuszając ludzi do przesiadki do komunikacji zbiorowej
- 18 3
-
2016-06-29 20:46
problem Chwarznienskiej będzie szybko rozwiazany (3)
niedługo powstanie kolejka linowa Wiczlino - Centrum. Przewidziane będą wagoniki dla pieszych,rowerzystów, biegaczy,samochodów, rolkarzy, nordic walking ów, emerytów, uczniów, studentów, matek z dziećmi w wózkach, ...wagoniki pospieszne dla służb ratunkowych itd itp. Wszystko będzie sterowane komputerowo przez Tristar 2.01. połączonym z nadzorem przez drony. To jest przyszłość. Wyeliminuje się ulice,chodniki,ścieżki rowerowe. Bilety ,tradycyjnie,kupimy u kierowcy.
- 53 25
-
2016-06-29 20:54
napisał czubek (2)
- 7 15
-
2016-06-29 21:16
jaki czubek? (1)
jest XXI wiek. Należy myśleć przyszłościowo. Kolejkę przedłużyć do kosmodromu w Kossakowie. To jest przyszłość. Jest też opcja Maglevu.
- 9 10
-
2016-06-30 03:35
Pisze się "w Kossaku", nie w Kos(s)akowie.
- 0 16
-
2016-06-29 21:29
Hyperloop Gdynia Zachód - Gdynia Północ.
Jedyne rozwiązanie. Proponuję rozwiązanie : "Short Distance Hyperloop" w skrócie SDH. Możliwość rozbudowy do MDH i LDH. Module structure for all options.
- 53 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.