- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (171 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (190 opinii)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (50 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (153 opinie)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
- 6 Zajrzyj do międzywojennych witryn (37 opinii)
Buspas na Witominie powstanie dopiero po przebudowie Chwarznieńskiej
Buspas znajduje się na ul. Kieleckiej , kolejny planowany jest na Chwarznieńskiej , ale kierowcy autobusów, a wraz nimi pasażerowie, i tak tkwią w korkach na ul. Rolniczej w Gdyni. Miasto nie wyklucza i tam stworzenia swobodnego przejazdu, ale dopiero po zakończeniu modernizacji ul. Chwarznieńskiej.
- Mogłoby to trwać nawet pół roku, co znacznie wydłużyłoby projektowanie i przesunęło w czasie rozpoczęcie inwestycji. Nie wykluczam, że projekt przebudowy ulicy będzie gotowy jeszcze późną jesienią w tym roku. To umożliwi z kolei rozpoczęcie budowy w przyszłym roku - deklaruje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Oprócz udogodnień dla kierowców samochodów, łatwiej będą mieli także kierowcy autobusów kursujących w stronę Wiczlina i Chwarzna. Do odcinka leśnego ul. Chwarznieńskiej pojazdy komunikacji miejskiej będą mogły kursować buspasem.
Codzienne popołudniowe korki na Witominie pokazują, że kluczowe i tak może okazać się udrożnienie ruchu autobusów na ul. Rolniczej, która łączy ul. Kielecką z Chwarznieńską.
- Na obydwu ulicach niebawem autobusy będą jeździły bez przeszkód, więc kolejnym krokiem powinien być buspas na ul. Rolniczej. Sprawa transportu publicznego przez Witomino do zachodnich dzielnic Gdyni zostałaby załatwiona. Sporo pasażerów z pewnością odczułoby ulgę, a część kierowców być może przesiadłoby się do pojazdów komunikacji miejskiej - mówi pan Jarosław, jeden z naszych czytelników, który zwrócił uwagę na te kwestię.
Problem w tym, że ul. Rolniczą przystosować do ruchu autobusów wcale może nie być łatwo. Radni Gdyni przyjęli w ostatnich tygodniach plan zagospodarowania dla części Witomina, obejmującego ul. Rolniczą od strony zachodniej. Planiści konieczności rozszerzenia nie wskazali, a dodatkowe utrudnienie może powodować skarpa przylegająca do ulicy, która zwiększyłaby koszty inwestycji.
Rozwiązaniem byłoby poszerzenie przeciwległego pasa ulicy.
- Na pewno stworzenie buspasa na ul. Rolniczej po zakończeniu prac na Chwarznieńskiej byłoby logicznym rozwiązaniem i przymierzamy się do niego. Potrzebne są analizy i studia w tym zakresie i na tę chwilę trudno powiedzieć, kiedy mógłby konkretnie powstać. W pewnym momencie na pewno okaże się to jednak niezbędne, bo mieszkańców na Wiczlinie i Chwarznie przybywa - dodaje wiceprezydent Gdyni.
Przy okazji władze Gdyni rozwiewają wątpliwości co do stworzenia buspasa na ul. Małokackiej, gdzie korki potrafią zaczynać się już od stadionu. Razem z samochodami stoją autobusy, ale kierowcy linii kursujących na Witomino coraz częściej wybierają inną trasę i jadą ulicami Olimpijską i Kazimierza Górskiego , a później ul. Kielecką.
- Wydaje się, że infrastruktura daje szansę na łatwe stworzenie buspasa. Małokacka jest szeroka, ale pozostaje jeden problem. Jeździ tam wciąż mało linii autobusowych, więc taka inwestycja mogłaby spowodować pretensje kierowców i - w konsekwencji - niepotrzebne zamieszanie. Gdy będzie tam więcej autobusów, a takie są docelowe plany, nie jest jednak wykluczone stworzenie tam buspasa - opowiada Marek Stępa.
Niecierpliwi kierowcy masowo przekraczają linię ciągłą na ul. Rolniczej.
Miejsca
Opinie (193) 1 zablokowana
-
2016-07-09 08:52
Panie Szczurek!
Tu potrzeba więcej szerokich ulic rond zamiast świateł, a nie byspasów. To nie autobusy powodują korki.
- 53 13
-
2020-12-01 16:05
No bo ten gryzoń tam mieszka co? a północ Gdyni dalej w czarnej d*pie !!!!!!!! won z takim prezydentem
- 11 0
-
2022-10-25 20:53
Co w tym złego
To że wyprzedzają jest spowodowane nieumiejętną jazda tych przed nimi i to jest zmora kierowców z trójmiasta( wsadzić głowę a tyłek zostaje w tyle i wystaje)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.