• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na Witominie: propozycja zmiany oznakowania

Patryk Szczerba
5 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Propozycja zmiany organizacji ruchu na Rolniczej - stan po zmianach.
  • Propozycja zmiany organizacji ruchu na Rolniczej - stan obecny.

Nasz czytelnik przekonuje, że gdyby buspas na ul. Rolniczej na Witominie poprowadzić w inny sposób, uspokoiłby się ruch aut i upłynnił przejazd autobusów. - Rozwiązanie wymagałoby likwidacji "zielonej strzałki" - odpowiadają urzędnicy.



Czy buspas na ul. Rolniczej sprawdza się?

Przypomnijmy:

  1. Buspas na ul. Rolniczej na Witominie powstał pod koniec stycznia.
  2. Prowadzi od ul. Kieleckiej do początku prawoskrętu w ul. Chwarznieńską.
  3. Jego uruchomienie kosztowało Gdynię blisko 160 tys. zł.
  4. 30 tys. zł pochłonęło malowanie linii na jezdni.


Kierujących zdenerwował jednak fakt, że linie wyznaczające pas dla autobusów po kilku dniach "zatarły się", przez co zdezorientowani kierowcy zaczęli wjeżdżać na buspas, prowokując niebezpieczne zdarzenia.

Urzędnicy obiecali, że widoczność buspasa poprawi się, ale dopiero wiosną podczas malowania jezdni grubowarstwową farbą. Do tego czasu zmotoryzowanym muszą wystarczyć uchylne tablice z odblaskami. Co ciekawe, kilka z nich zostało już zniszczonych.

Pojawiły się też narzekania na organizację ruchu na buspasie. Chcący skręcić z ul. Rolniczej w prawo w ulicę Chwarznieńską, przed skrzyżowaniem przy Centrum Witawa, muszą "przeciąć" buspas, blokując autobusy jadące prosto w kierunku osiedla Leśniczówka.

Rozwiązanie tej kwestii zaproponował nasz czytelnik, pan Michał Makowski.

Czytelnik: propozycja uspokaja ruch, upłynnia przejazd autobusów



- Mieszkam na Chwarznie i jadę tą trasą niemal codziennie. Obecne rozwiązanie powoduje wymuszanie pierwszeństwa, zmianę pasa w miejscu niedozwolonym, sytuacje niebezpieczne. Moje rozwiązanie uspokaja ruch samochodów i upłynnia przejazd autobusu, m.in. eliminując nagłe zajechanie drogi przez pojazd zmieniający pas po zakończeniu buspasa - opisuje swój pomysł pan Michał, prezentując go na stworzonej grafice.
Propozycje czytelnika:


  • wydłużenie buspasa za skrzyżowanie bez możliwości zjazdu na niego pojazdów do przejścia
  • zmiana środkowego pasa ul. Rolniczej kierującego na wprost na pas do skrętu w prawo
  • połączenie w jedno pasa do jazdy w lewo z pasem do jazdy na wprost
  • przesunięcie wysepki, by wydzielić dodatkowy pas

"Zielona strzałka" kością niezgody



Propozycja trafiła też do urzędników z Zarządu Dróg i Zieleni. Po jej przeanalizowaniu, nadzorujący pracę inżynierów ruchu wiceprezydent Marek Łucyk, odrzucił ją.

- Gdyński Zespół ds. Strategii Rozwoju Sieci Buspasów analizował wiele wariantów organizacji ruchu na skrzyżowaniu Rolnicza-Wielkokacka-Małokacka-Chwarznieńska. Wariant zasugerowany przez czytelnika był również przedmiotem szczegółowej analizy. Wprowadzenie takiego rozwiązania wymagałoby m.in. usunięcia tzw. "zielonej strzałki", a w konsekwencji doprowadziłoby do znacznego ograniczenia przepustowości zarówno dla samochodów prywatnych, jak i transportu zbiorowego - wskazuje wiceprezydent.
Niewykluczone, że buspas na Rolniczej zostanie jednak poprowadzony w inny sposób.

- Obecnie pracujemy nad jednym z wariantów, który nie będzie skutkował takimi ograniczeniami - kończy Marek Łucyk.

Miejsca

Opinie (163) 8 zablokowanych

  • Budowa na Witomino powinien zaczynać się od Olimpijskiej albo

    Jeszcze wcześnie zaraz za torami. Od Olimpijskiej jest szeroki odcinek zamalowany farbą zamiast pasa ruchu .

    • 7 0

  • Nie wolno jeżdzić na pamięć...

    ...tak mówi policja oraz wielu innych ekspertów. Skoro pas się zmazał i ktoś zniszczył znaki, więc pasa nie ma...

    • 14 0

  • jak widzę zapis " - Marek Łucyk"

    to już dalej nie czytam artykułu, nie ma sensu

    • 17 0

  • Mieszkam na Chwarznie od 40 lat ,obecna katorga z dojazdem do domu to granda rządzących !!!!!!! (3)

    Czy wydający pozwolenia na budowę bloków na Wiczlinie nie potrafili w prosty sposób obliczyć potrzeby zwiększenia przepustowości dróg ???? Czy miastem rządzi banda niedouczonych ignorantów ??? Czemu władze miasta wykonują kosztowne działania pozorowane , zamiast raz a porządnie załatwić problem komunikacji Gdynia centrum - Gdynia zachód kompleksowo ???? Przecież tą trasą przemieszcza się również transport z całej Polski , kierując się z i na obwodnicę !!!!!!!!!!

    • 27 1

    • docelowo ma być ponad 70 000 mieszkańców a teraz jest "tylko" ponad 20 000

      to pół Wejherowa ale Wejherowo ma przynajmniej SKM a na Chwarznie bida

      • 6 0

    • (1)

      No i wlasnie dlatego bedzie obwodnica Witomina.

      • 0 1

      • Konczaca sie na Chwarznienskiej...

        Ale obwodnica...

        • 0 0

  • A gdyby urzędników miasta przenieś na Chwarzno?

    co najmniej 500 samochodów mniej w centrum

    • 20 1

  • Jak pan Łucyk odrzucił plan to teraz z planem trzea odrzucić usunąć pana Łucyka

    • 20 0

  • Żałość bierze

    Żałość, że na upłynnianiu ruchu i komforcie mieszkańców bardziej zależy czytelnikom portalu niż władzom miasta. Włodarzom jest wszystko jedno ile pasów jest do skrętu, dokąd skręcają, ile z nich to buspasy i jakie manewry muszą kierowcy wykonywać ażeby skręcić. Liczy się tylko budowanie osiedli pod wynajem i imprezki.

    • 13 3

  • Na Witominie buspas powinien przechodzić: (2)

    za Biedronką już od ul. Zielnej, przez Strażacką (brama przy jednostce), potem przez osiedla na Widnej, obok Szkoły Społecznej, dalej Widną i skręt w prawo w Nauczycielską, potem prosto obok sklepu (jest tam dużo miejsca na drogę) Kami i dalej Uczniowską przy SP i żłobku, i dopiero potem wyjazd na Chwarznieńską.
    Autobus zwolniłby pas ruchu dla aut na Rolniczej a przy okazji dowiózł ludzi na osiedla, pod 2 szkoły i żłobek. Równocześnie na ul. Uczniowskiej powinien być ograniczony parking dla aut na ulicy, bo przecież autobus woziłby dzieci pod sam próg. Ludzie też by się ucieszyli, bo część starszych ludzi musi pokonać długie schody z Rolniczej na osiedle. Tak jest w cywilizowanych krajach.

    • 7 5

    • Wystarczyłoby od JW odkupić parking i połączyć na końcu z ul. Strażacką. Oraz połączyć Nauczycielską z Uczniowską (jakieś 100 m) poprzez budowę drogi przez zaniedbany trawnik (obok Kami).

      • 1 1

    • proponuję pod klatkę z czekaniem

      • 3 0

  • 30 tyś pomalowanie pasa które jest już niewidoczne. Ciekawe. DzIsiaj jadąc tam byłem świadkiem jak auto osobowe nie taxi jechało bus pasem od witomińskiej aż do końca. Panowie i panie z UM trzymać za portfele.

    • 9 0

  • Gdyński Zespół ds. Strategii Rozwoju Sieci Buspasów ........

    Ale kogoś tu totalnie coś omotało.....

    • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane