• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie kolejny buspas na ul. Morskiej w Gdyni

Patsz
9 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Autobusy i trolejbusy na ul. Morskiej przyspieszą w Cisowej dzięki buspasowi. Autobusy i trolejbusy na ul. Morskiej przyspieszą w Cisowej dzięki buspasowi.

Nowy buspas na ul. Morskiej w Gdyni ma przyspieszyć przejazd autobusom i trolejbusom na zakorkowanym odcinku ulicy od OwsianejMapka do KcyńskiejMapkaw kierunku centrum. Trwają poszukiwania wykonawcy dokumentacji projektowej.



Jak oceniasz tworzenie większej liczby buspasów?

W ostatnich miesiącach autobusy i trolejbusy przyspieszyły na ul. Morskiej dzięki pięciu odcinkom buspasów. W 2019 roku powstało pięć odcinków buspasów - trzy w kierunku centrum Gdyni i dwa w kierunku Rumi.

10 minut szybciej dzięki buspasom sprzed 2 lat



Według władz miasta dzięki odcinkom buspasów pojazdy komunikacji miejskiej pokonują ul. Morską nawet o 10 minut szybciej.

Ostatecznie projekt "Utworzenie buspasów na wybranych odcinkach ul. Morskiej w Gdyni" łącznie kosztował 22,5 mln zł brutto, z czego blisko 11,5 mln zł pokryło unijne dofinansowanie. Przebudowano też przy okazji infrastrukturę techniczną, wyremontowane zostały chodniki i droga dla rowerów.

Zobacz, jak działają dotychczasowe buspasy na Morskiej. Film z 2019 roku.



W planach na najbliższe miesiące jest kolejny odcinek buspasa na ul. Morskiej. Tym razem pojazdy komunikacji miejskiej pojadą szybciej w Cisowej.

Zaplanowana organizacja ruchu zakłada wyznaczenie buspasa na ul. Morskiej na odcinku między skrzyżowaniem z ul. Owsianą a skrzyżowaniem z ul. Kcyńską, w kierunku centrum.

Oddzielny pas dla pojazdów komunikacji miejskiej



Autobusy i trolejbusy nie zabiorą miejsca kierowcom. Buspas ma być oddzielnym pasem.

Wjadą na niego także taksówki, Gdyński Transport Osób z Niepełnosprawnością, służby ratunkowe oraz nadzór ruchu ZKM.

- Projektuje się buspasy o łącznej długości 240 metrów (między Owsianą a Zbożową oraz między Zbożową a Kcyńską) oraz na długości 100 metrów dopuszcza się jazdę autobusów na wprost z prawoskrętu do restauracji McDonald's - informują przedstawiciele Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.


W piątek, 12 listopada, zostaną otwarte koperty z ofertami.

Jeśli uda się wyłonić projektanta, dokumentacja powinna być gotowa w przyszłym roku. Wybrany oferent będzie miał cztery miesiące na sporządzenie projektu inwestycji i stałej organizacji ruchu.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz
Patsz

Miejsca

Opinie (146) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (6)

    Kiedy buspas od Chwarzna do Wiczlina?
    Aaaaa zapomniałem, że tam jest po jednym pasie w każdą stronę hahaha. Trzeci świat.
    Chwarzno-Wiczlino za kilka lat totalny komunikacyjny i edukacyjny armagedon. Deficyt dróg i szkół podstawowych.

    • 35 7

    • nie tak głośno, bo pomimo pasa w każdym kierunku Urzędnicy magistratu z wizjonerem Łucykiem są w stanie wyciąć ruch samochodowy by zapisać w swoim portfolio kolejny bus pas w mieście!!!!

      • 6 4

    • nikt nie każe nikomu tam mieszkać (3)

      tanie mieszkanie było z wiadomych od dawna powodów, nikt nie powinien wam nic budować tylko wasi deweloperzy niech Chwarznieńską poszerzą i szkołę razem z osiedlem zbudują

      • 6 2

      • (2)

        Budować drogę i szkołę NIE
        Podatki brać TAK

        • 2 1

        • (1)

          Przeciez wy jestescie przeciw podatkom i za dzikim zachodem.

          • 0 1

          • ja jestem za zero podatków - VAT jeden i to nie wyższy niż 10% bez możliwości odliczania

            to samo PiT - trzeba to znieść i uprościć system ... jedna tej samej wysokości emerytura i dla generała i dla prokuratora czy posła i dla pani sprzątaczki
            a jak ktoś chce więcej - bo więcej zarabia - to niech sobie sam odkłada

            • 1 1

    • A co się dzieje w temacie szkoły na wiczlinie. Szumnie zapowiadano wiosną budowę i nic......

      • 1 1

  • (3)

    Przyspieszą autobusy...a korek większy murowany....ehhhh.

    • 31 22

    • (1)

      jak będziesz we czwartek w Warszawie na marszu faszystów to podejdź do Horały i się poskarż

      • 3 4

      • Nie ja do Berlina na marsz patryjotów jade.

        • 1 2

    • korki się zwiększają gdy zwiększa się mentalne uzależnienie mieszkańców od samochodów

      Buspasy mogą się przyczynić do redukcji korków

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo dobra decyzja (19)

    Tylko ułatwienia dla KM spowodują że miasto staje się przyjazne do życia. Najlepsze miasta na świecie oparte są na komunikacji zbiorowej. Mniej spalin, mniej barier, mniej hałasu, więcej miejsca dla przestrzeni wspólnych i drzew.

    • 46 65

    • (2)

      Minusuja to ludzie, ktorzy nigdy nigdzie nie bywaja, a ich pojecie o swiecie wyznaczaja granice rodzinnej wioski.

      • 15 21

      • (1)

        A plusują ludzie, którzy widzieli tylko widokówki z turystycznych miejsc, ewentualnie byli za granicą turystycznie, i na spacerze z przewodnikiem nie widzieli dróg szybkiego ruchu. Jakbyś przyjechał turystycznie do Gdańska to też byś zobaczył tylko Neptuna i Żuraw, a nie Armii Krajowej czy Marynarki Polskiej

        • 4 5

        • Nigdy nie uprawiam turystyki, pudło. Podrozuje, mam rodzine i przyjaciol w wielu krajach zachodu. Wiem niestety wiecej niz ty z objazdowek i all inclusive czyli pseudozagranicy :)

          • 1 0

    • (6)

      To jak myśleć, że 500+ wystarczy, żeby ludzie rodzili więcej dzieci.

      Bez kompleksowych rozwiązań, zwiększenia różnorodności i częstotliwości linii autobusowych dodawanie buspasów nic nie da.

      • 14 7

      • a ja nie wiedziałem że na Morskiej jest za mało autobusów

        częstotliwość świetna jak mało gdzie w trójmieście, jedyne co tam w okolicy by można polepszyć to więcej kursów K i 173

        • 4 1

      • wystarczy? (4)

        pokaż jakieś badania, bo ja widziałem, że 500+ dało nam tylko inflację

        • 9 1

        • i najwyższą śmiertelnosć wśród polaków od czasów powojennych (3)

          • 4 0

          • bo umiera najwiekszy wyz demograficzny - ten powojenny. (2)

            i bez covida byloby wiecej zgonow. nie daj sie slepo propagandzie.

            • 0 1

            • Brednie, z prognoz statystycznych wiemy, ilu powinno umrzec, a ilu umarlo - o 140 tys. za duzo.

              • 1 0

            • srutu tutu - totalny brak dostępu do lekarza ... jakiegokolwiek! - bo covid!

              głupota tępota i krótkowzroczność ministra - oto dobrze oPiSane i udokumentowane przyczyny tysiecy nieplanowanych zgonów

              • 0 0

    • dobra? (3)

      Dobra decyzja by była jakby za tym szło zwiększenie częstotliwości jazdy (przychodze na przystanek i czekam max, 5 minut), bilet metropolitalny, lepszy komfort, alternatywy i dobrze skomunikowane z pociągami i innymi pojazdami.

      • 7 2

      • Ok, ale po kolei. (2)

        Najpierw niech jedna linia jeździ często i punktualnie. Popyt się zwiększy to i podaż dogoni.

        • 6 2

        • Nie, to tak nie dziala. Nie ma podazy i popyt natychmiast znika, bo ludzie musza dojechac. Rak wygaszano popyt na lokalna kolej w Polsce.

          • 1 2

        • popyt bedzie jak komunikacja bedzie lepszym wyborem niz auto

          • 0 0

    • (1)

      Poczytaj sobie o wyludniającym się centrum Gdyni a potem zastanów co jest powodem.

      • 4 4

      • jednym z powodów jest hałas i spaliny generowane przez nadmiar samochodów w centrum Gdyni

        brak konsekwentnie wdrażanej wizji uwalniania kolejnych ulic i placów Gdyni od jeżdżących i parkujących samochodów. Rozbudowa centrów handlowych typu Riviera i Klif z darmowymi parkingami.

        • 3 0

    • Przyjazne do życia staje się miasto, które nie myśli wyłącznie o komunikacji zbiorowej (1)

      ale myśli przede wszystkim o komforcie i bezpieczeństwie ruchu pieszych i rowerzystów oraz użytkowników "urządzeń transportu osobistego" takich jak np. hulajnogi i monocykle. Komunikacja zbiorowa ma szereg zalet, ale ma jedną słabość: nigdy nie zapewni serwisu drzwi-drzwi. Dlatego trzeba dbać nie tylko o nią, ale także o komfort i bezpieczeństwo osób, które docierają do jej przystanków pieszo, rowerem lub przy pomocy UTO.

      • 1 2

      • Interes KZ i pieszych/rowerzystow jest zbiezny, a nie sprzeczny.

        • 3 0

    • Ślepa uliczka

      Autobus obciążony ludźmi, to dalej więcej spalin i przepalonego paliwa. Fizyki się nie da oszukać. Więcej kursów = też więcej spalin!

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Nareszcie!!! (4)

    Powinien być wykonany przy okazji remontu tego odcinka ul. Morskiej 10 lat temu. Przydatny szczególnie po godzinie 7:00 rano i w miesiące wakacyjne. Dopóki nie powstanie OPAT.

    • 49 21

    • (2)

      ok , pytanie brzmi jak długo będą budować ten buspas -ile lat to potrwa ? , Bo jak rozumiem projektu jeszcze nie ma ale wykonawca już jest -MTM ? . Wykonanie skrzyżowania na Obłużu trwało coś ponad dwa lata - a w Japonii trzy dni -bo tam potrafią wszystko zaplanować i przygotować się do remontu

      • 2 2

      • w Rumi (1)

        MTM od prawie roku robi remont 300m drogi w Rumi przy galerii. Dziwi mnie ze władze zarówno Rumi jak i przede wszystkim Gdyni ciągle łapią się na ich niski koszt wykonania. Chyba są tez inne kryteria prawda Panie Szczurek?

        • 6 1

        • ciekawe kto minusuje?

          Przecież to są fakty, Minusujesz rzeczywistość?

          • 1 1

    • .....

      Ten odcinek był remontowany kilka lat temu... Pewnie gryzoń miejscowy nie zauważył że że busy i trole mogłyby śmignąć prawą stroną od owsianej do zbożowej i dalej do kcyńskiej... Lepiej z du..szy wysepki, zakola porobić by jednego krzywego badyla uchować za zbożową.... Teraz plan, szkic, przetarg... Karuzela się kręci

      • 0 0

  • Mniejsza częstotliwość autobusów i trolejbusów (6)

    Dlaczego ZKM Gdynia po cichu od lat zmniejsza częstotliwość autobusów?

    • 29 4

    • (4)

      Brak kasy,oszczędności.Na tyle mnie zniechęcili do komunikacji, że korzystam z niej w ostateczności.To jest jak z koleją w latach 90 i 2000,czyli wygaszanie popytu.Sam osobiście korzystam z roweru, lub w obrębie 3,4 km poruszam się pieszo,co wychodzi mi tylko na zdrowie.Wojtek dziękuję.

      • 9 3

      • Rzucasz głupie pytanie i sam na nie odpowiadasz? (3)

        • 2 3

        • (2)

          Ip do sprawdzenia,nikt nie odpisuje na swoje posty.Pracujesz w urzędzie miasta i nie podobają Ci się negatywne opinie na temat komunikacji i osób zarządzających komunikacją miejską?,poprostu można mieć inne zdanie na temat niż Ty masz.

          • 0 1

          • sru tu tutu - sprawdziłem ilość kursów na dobę trolejbusów - 20lat temu i dziś (1)

            na rozkładzie - wzrost kursów nieomal dwukrotny! - wiec jakie kuźwa wygaszanie?

            • 1 1

            • Proszę o dane do Twoich rozkładów jazdy,każdy sobie sprawdzi częstotliwość w rozkładzie jazdy.

              • 1 0

    • Cena paliwa

      • 0 0

  • Żadnych bus pasów! (17)

    Tylko pasy dla samochodów, z jakiej racji płacimy tak duże opłaty a rzuca się nam kłody pod nogi i pomaga jak dla mnie biedakom z autobusów co mało się dorzucają do budowy dróg

    • 27 43

    • Bardzo prowincjonalne myslenie.

      • 15 5

    • (8)

      Ktoś tu jest biedakiem, ale umysłowym.Twoje pieniążki z podatków są przeznaczane na szkolnictwo,służbę zdrowia,emerytury itp. Na drogi jest przeznaczony mały procent.

      • 9 7

      • (1)

        Druga część wypowiedzi wątkotwórcy faktycznie żałosna. Natomiast skoro, jak mówisz, finansuję szkolnictwo, służbę zdrowia, emerytury, to dlaczego jeszcze rzuca mi się kłady pod nogi?

        • 1 6

        • To pytanie powinno być skierowane do włodarzy miast,parlamentarzystów lub policji.Mój wpis informuje tylko o tym,że pieniądze z podatków od kierowców są przeznaczane na wszystko po za drogami.

          • 4 0

      • Podatki w cenie paliw powinny isc na drogi (2)

        • 2 1

        • Podatki w cenie alko powinny iść na puby (1)

          • 3 1

          • no przecież każdy już widzi, wszystkie podatki idą poPiSowo na przewały

            maseczki bez atestu przeterminowane i respiratory widma ... przekop bez sensu do nikąd ... lotnisko w szczerym polu ... odbudowa pałacu saskiego ... budowa energoblok-ostrołeka by zaraz zburzyć ... kary za kopalnie turów... tak by kilku solidarusskom i zaPiSanym - żyło się lepiej - żyło się radośniej

            • 2 2

      • i wobec tego Gdynia zamiast budowac drogi , maluje bus pasy?? (2)

        na biegi kasa jest, na lotnisko jest, na betonowe doniczki jest a na tunel na Puckiej nie ma, na nowe drogi nie ma??? to jak zwierzyniec z Piłsudskiego rządzi od 20 lat kasą?? przez tyle czasu ani jednej nowej drogi? żadnego trwałego remontu? nowe schodu na Pogórzu.. już do remontu, Gołębia od 3 lat nieczynna, w Gdyni ludzie nie mają kanalizacji, brodza w błocie po deszczu, na Dąbka, koło 2 etapowego przejścia nie ma oswietlenia, już jeden wypadek tam były.. taka gdynia

        • 3 2

        • Jak będą kolejne wybory samorządowe to wiesz co masz robić?.

          • 1 1

        • Tylko widzisz... dotatkowa droga czy też pas właściwie nie rozwiązuje problemu. Na jej końcu kierowcy będą oczekiwali parkingu, na początku też (bo przecież coś będzie nią jeździć). Potrzeba więc miejsca i środków i na drogę i na parkingi. A efekt jest taki, że większa przepustowość zachęca do jazdy samochodem. Wspominałem o popycie na parkingi? A więcej zamochodów to oczekiwanie jeszcze większej ilości parkingów w różnych innych miejscach. Po prostu dokładanie dróg nie rozwiązuje problemu (chyba że mówimy o nowych drogach do nowych miejsc) a tymczasem komunikacja zbiorowa rozwiązuje je znacznie skuteczniej.

          • 3 2

    • słaby trolling. (3)

      Buspas jest właśnie po to, żeby był mniejszy ruch samochodowy, czytaj żebyś miał mniejsze korki jak jedziesz na te swoje Szadółki.

      • 10 1

      • tylko,ze autobusami jeżdzi coraz mniej ludzi, bo ..bilety są za drogie, (2)

        dla 2 osób dorosłych, bez karty dużej rodziny, jazda autobusem z 2, 3 przesiadkami w jedną stronę jest po prostu nieopłacalna i finansowo i czasowo

        • 2 1

        • To fakt, jest drogo i z czasem będzie musiało być taniej jeśli to ma działać.

          • 1 1

        • LOL ... to chyba tak tylko na szkieledczyżnie macie

          w trójmieście kupujesz sobie bilet godzinny czy dobowy ... możesz jeździć i z dziesięcioma przesiadkami ... aż do bólu

          • 0 0

    • (1)

      Nie wiem czy to prowokacja czy autor naprawdę prezentuje taki poziom intelektualny jak to wynika z tej wypowiedzi.

      • 5 1

      • Jestem pewien, że tak mysli

        No i idą twoje podatki z paliwa na drogi, krajowe. Ale to już za skomplikowane pojęcia jak sądzę

        • 3 0

    • darmowa publiczna droga to subsydiowanie bogatych

      • 1 0

  • Ale się Cisowa rozwinie dzięki tej inwestycji.

    Trzeba przygotować 340 metrową wstęgę, żeby Rat, Patataj i Zakała mieli co przeciąć :)

    • 33 4

  • z cyklu : gdyńskie absurdy (1)

    • 22 15

    • z cyklu: absurdalne komentarze o niczym

      może rozwiń co jest bez sensu w tej budowie?

      • 8 4

  • wg władz miasta dzięki buspasowi na odcinku 400 metrów autobus jedzie 10 minut szybciej:) (6)

    • 28 5

    • bo tak jest (5)

      jeśli ominie korek w którym stoi się około 10 minut to właśnie jedzie 10 minut szybciej, na tym odcinku często tyle się stoi więc myślę że nie ma tu błędu

      • 4 5

      • tylko,ze za Kcyńską utknie w korku, więc to za oszczędzi wypierdzi oparami 1, luz, 1 w powietrze..eko myślenie (3)

        • 1 1

        • fakt najdłuzej stoi pomiedzy kartuską a kcyńską ... na rondzie do obwodnicy (2)

          a tam buspasa nie widu ni słychu

          • 1 1

          • (1)

            a gdzie go wciśniesz id..to tam jest normalna droga i koniec z przywilejami dla tego złomu na szelkach

            • 0 1

            • oj bo wprowadzimy ci zakaz wjazdu blachosmrodem spalinowym do centrum

              i swój samochód na rogatkach miasta będziesz musiał zostawić

              • 1 1

      • W Cisowej tak nie jest i nie będzie

        • 0 0

  • kilka kubłów białej farby i mamy kolejną wielką inwestycję w Gdyni. (14)

    Kiedy PKM na północ miasta??

    • 55 11

    • (7)

      Zapytaj w PKP.

      • 6 5

      • no przeciez jasne... (4)

        że nie w UM. Tam "niedasie"

        • 8 3

        • (3)

          Nie wiem jak u was, ale w Polsce miasta nie klada infrastruktury kolejowej.

          • 2 3

          • Samorządu (1)

            Ale samorządu już tak. PKM to była inwestycja samorządowa, a nie PKP. Tak dla prawdy!

            • 1 1

            • Konkretniej wojewódzka - a nie gdyńska czy gdańska.

              • 1 0

          • PKM

            To inwestycja samorzadowa. Kolej miejska powinien rozwijac samorzad

            • 2 2

      • PKP to nie PKM (1)

        • 2 0

        • PKP ma większościowe udziały i w SKM i PKM

          i PKPiści popisowo decydują tu o wszystkim - a wiadomo:... praca, pokora, umiar, a "te nagrody nam się po prostu należały"

          • 0 1

    • nigdy

      • 1 1

    • znowu narzekacz na wszystko dla zasady (1)

      sensowna inwestycja, nie malowana tylko budowana bo tego pasa teraz nie ma, a północ Gdyni potrzebuje podobnych buspasów na Wiśniewskiego i Unruga bardziej niż pociągu, bez nich pociąg nic nie pomoże jeśli przyjedzie na Obłuże a tam nie będzie się na co przesiąść, całej dzielnicy pociąg i tak nigdy nie objedzie

      • 4 8

      • budowana??? czyli kiedy będzie? razem z tunelem na Puckiej czy droga czerwoną a może z remontem Estakady

        jak już ustalą do kogo nalezy???

        • 1 2

    • Jak będzie promocja na farby w Castoramie...

      • 6 1

    • I te kubły z farbą

      będą pewnie kosztowały z 10 milionów

      • 3 2

    • Pytanie do p. Struka, bo to pod jego patronatem ten temat od początku się toczy - czyli na poziomie województwa. Trójmiasto partycypowało w kosztach nieznacznie - tylko Gdynia musiała dorzucić 15% do swojej części.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane