• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas "na żądanie" działa też po południu

Patryk Szczerba
30 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (96)
aktualizacja: godz. 12:34 (30 września 2022)

Działanie buspasa

Buspas na ul. ChwarznieńskiejMapka w Gdyni działa od blisko trzech lat. Sprawdza się w porannych godzinach szczytu, ale według mieszkańców nie zawsze jest włączany, mimo zatoru na ulicy - np. w weekendy lub po południu. By wyjaśnić wątpliwości, zapytaliśmy urzędników, jak wygląda procedura jego uruchomienia.



Jak działa buspas "pod prąd"? Na leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej, w godzinach porannego szczytu, pasażerowie autobusów nie muszą stać w korku, bo pojazdy komunikacji publicznej mogą skorzystać z kontrapasa autobusowego, który wyznaczony jest na lewym pasie jezdni, prowadzącej w kierunku Chwarzna. Dzięki temu podróż do centrum skraca się o ok. 10 minut.

O funkcjonującym buspasie informują specjalne znaki. Nie tylko "tradycyjne", ale też zmiennej treści.

Dodatkowo co kilkaset metrów kierowcy jadący z centrum w stronę Chwarzna widzą nad jezdnią kolejne przypomnienia o tym, że wolno poruszać się tylko prawym pasem.

Buspas "pod prąd" na Chwarznieńskiej potrzebny także po południu i w weekendy



Buspas sprawdza się zwłaszcza rano, kiedy zatory na leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej sięgają Chwarzna. Dzięki niemu autobusy z zachodnich dzielnic Gdyni mogą swobodnie przejechać, wioząc pasażerów w kierunku Wzgórza św. Maksymiliana i Redłowa.

Coraz częściej jednak korek tworzy się też po południu. Bywa także, że tłoczno jest w weekendy.

- Nie jest on może tak duży jak rano, ale jednak spowalnia autobusy. Często jeżdżę autobusem, który łapie spóźnienia na leśnym odcinku, choć po uruchomieniu buspasa mógłby swobodnie przejeżdżać bez straty czasu. Może warto częściej go uruchamiać, bo chyba nie działa tylko w godzinach porannych - opisuje sytuację pan Jakub.

Procedura uruchomienia kontrapasa na Chwarznieńskiej



Opisaliśmy zasady działania buspasa "pod prąd", gdy zostanie uruchomiony. A jak działa sama procedura jego uruchomienia i kto o tym decyduje?

Decyzję o uruchomieniu kontrapasa autobusowego podejmują operatorzy w Centrum Zarządzania i Sterowania Ruchem, będąc w stałym kontakcie z dyspozytorami ZKM w Gdyni. Uruchomienie kontrapasa autobusowego odbywa się zdalnie z poziomu CZiSR i nie jest wymagana obecność pracowników przy kontrapasie.

- Uruchomienie kontrapasa autobusowego związane jest ze zmianą organizacji ruchu i jest wykonywane przez pracowników ZDiZ odpowiedzialnych za sterowanie ruchem. Nie może to być realizowane przez pracowników ZKM w Gdyni, lecz korzystamy z ich wsparcia, choćby w kwestii informowania kierowców autobusów o jego uruchomieniu - mówi Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.

Kiedy włączany jest kontrapas na Chwarznieńskiej?



Urzędnicy zapewniają, że buspas jest uruchamiany nie tylko rano od poniedziałku do piątku. Decydujące są okoliczności.

- Procedura uruchamiania kontrapasa ze względów bezpieczeństwa trwa ok. 4 minut i w niektórych sytuacjach czas potrzebny na uruchomienie może trwać dłużej niż czas trwania utrudnień w miejscu zwężenia ul. Chwarznieńskiej do jednego pasa. Operatorzy podejmują decyzję, każdorazowo obserwując kolejkę pojazdów i czas przejazdu rejestrowany przez czujniki zamontowane na początku i końcu kontrapasa oraz danych na temat bieżących opóźnień autobusów - dodaje Wojtkiewicz.
Wskazuje, że czasem zapada decyzja, by kontrapasanie uruchamiać.

- Jeżeli utrudnienia są chwilowe i nie wpływają na opóźnienia, to kontrapas nie jest uruchamiany, ponieważ pojazdy transportu zbiorowego na tym nie zyskują. Dlatego w zależności od poziomu utrudnień kontrapas uruchamiany jest również po południu. W ostatnim tygodniu były dwie takie sytuacje - opowiada.
Zapewnia, że włączany jest także w weekendy, choć to sporadyczne sytuacje, związane z nieprzewidzianymi zdarzeniami.

- Przykładem może być ostatni weekend, w którym wystąpiła sytuacja związana z kolizją w okolicy skrzyżowania z ulicą Hodowlaną, co spowodowało utrudnienia na ul. Chwarznieńskiej w obu kierunkach. Utrudnienia i kolejka na ul. Chwarznieńskiej nie były jednak na tyle duże, żeby była zasadność uruchomienia kontrapasa autobusowego - kończy Wojtkiewicz.

Buspas na Wielkopolskiej



Czytelnicy raportują, że na ul. Wielkopolskiej powstał w piątek buspas. Dziękujemy za informacje.

09:58 30 WRZEśNIA 22 (aktualizacjaakt. 14:47)

Buspas na Wielkopolskiej w Gdyni (141 opinii)

Przestańcie korkować Wielkopolską na wysokości stacji paliw Amic. Wymalowany wczoraj buspas jeszcze nie obowiązuje. Od skrzyżowania z Racławicką do skrzyżowania z Sopocką brakuje znaków poziomych D-12, ponad to na wysokości stacji Amic w dalszym ciągu stoi znak oznaczający koniec buspasu. Zacznijcie patrzeć na znaki, najgorzej że kierowcy zawodowi ciężarówek i zazwyczaj słynący z cwaniactwa kurierzy również zjeżdżają tam na lewy pas tworząc korki. Inna sprawa, że drogowcy po raz kolejny niechlujnie wymalowali oznaczenia, bez żadnych informacji, bez znaków pionowych, wprowadzając niepotrzebne zamieszanie. Zobacz więcej
Przestańcie korkować Wielkopolską na wysokości stacji paliw Amic. Wymalowany wczoraj buspas jeszcze nie obowiązuje. Od skrzyżowania z Racławicką do skrzyżowania z Sopocką brakuje znaków poziomych D-12, ponad to na wysokości stacji Amic w dalszym ciągu stoi znak oznaczający koniec buspasu. Zacznijcie patrzeć na znaki, najgorzej że kierowcy zawodowi ciężarówek i zazwyczaj słynący z cwaniactwa kurierzy również zjeżdżają tam na lewy pas tworząc korki. Inna sprawa, że drogowcy po raz kolejny niechlujnie wymalowali oznaczenia, bez żadnych informacji, bez znaków pionowych, wprowadzając niepotrzebne zamieszanie. Zobacz więcej


Żółty kolor sugeruje, że to tymczasowa organizacja ruchu.

- Buspas będzie funkcjonował w godzinach 15-18 w dni powszednie od poniedziałku do piątku na odcinku ul. Wielkopolskiej od ul. Gedymina do skrzyżowania z ul. Strzelców - informują urzędnicy.

Opinie (96) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Doskonałym uzupełnieniem do buspasa. (44)

    Byłoby wprowadzenie systemu opłat za wjazd do śródmieścia Gdyni, bądź na Dolny Taras Gdańska. Osoby nie będące mieszkańcami tych dzielnic byłyby zmuszone do korzystania z transportu zbiorowego koniecznością uiszczenia dodatkowej opłaty.

    Wjazd na 1 dzień - 25zł, Na tydzień 100zł, Na miesiąc 300zł. Na rok 2500zł.

    Zyski mogłyby być przeznaczone na rozwój komunikacji zbiorowej, parkingi przesiadkowe na obrzeżach itp.

    Oczywiście mieszkańcy Śródmieścia Gdyni, bądź Dolnego Tarasu Gdańska też byliby zobowiązani do ponoszenia stosownych opłat ekologicznych za posiadany samochód.

    Do tego limit pojazdów na gospodarstwo domowe.

    • 48 140

    • Rozumiem, że jesteś urzędnikiem i za swój pomysł dostaniesz premię. A pomysł polega na dalszym okradaniu mieszkańców. (5)

      Pamięaj trollu, że dzięki mieszkańcom masz co jesć. Gdyby nie podatkowi od ich uczciwie zarobionych pieniędzy żyjesz urzędnicza ście rko.

      • 39 12

      • Gdyby nie podatkowi? (2)

        Po jakiemu to? Widać brak argumentów skutkuje obrażaniem przypadkowych urzędników.

        • 7 13

        • czep się rzepa

          • 5 1

        • ?

          A "po jakiemu to" to bardzo po polsku...

          • 1 0

      • Ulżyło Ci po tym pokazie prostactwa?

        • 2 2

      • ... powiedział szlachetny i bezinteresowny zbawca świata, a Gdyni w szczególności.

        • 0 0

    • (8)

      Tak, dobijmy śródmieście Gdyni, jednokierunkowa Świętojańska i strefa płatnego parkowania to za mało. Od razu zakazać tam wstępu mieszkańcom, będzie więcej miejsca na urządzanie maratonów i przejazdów rowerowych.

      • 26 11

      • (4)

        Meeeh ile to już raz te same bzdurne argumenty. Wywalanie aut i parkingów w każdym mieście na świecie uatrakcyjniło dzielnice i zwiększyło przychody lokali usługowych/gastronomicznych. Patrz: ul. Stągiewna w Gdańsku.

        • 9 13

        • Ile razy czytasz te bzdurne argumeny z generalizowaniem na wybiórczych lokalizacjach. (1)

          Rajstopy cie za mocno cisną!

          • 10 4

          • xD zastosowałem ten sam standard, jak chcesz porozmawiać na argumenty to zapraszam

            • 2 1

        • A ty myślisz, że moje jedyne potrzeby to nażreć się z lokalnym lokalu?

          • 2 6

        • Głupi argument

          Dlaczego wszyscy mówią ciągle, że lokale gastronomiczne ożywią i uatrakcyjnią puste i pozamykane dla ruchu ulice centrum miasta? Zapytaj okolicznych mieszkańców takich rejonów, jak to jest kiedy w nocy pijana młodzież drze japy rozmawiając ze sobą, lub ktoś wzywa pomocy bo go biją.

          • 0 0

      • Nie wygląda na to, żeby samej Świętojańskiej robiło to jakąś różnicę. Za to piesi i mieszkańcy chyba jednak czują się lepiej.

        Poza ty, żeby zrobić z niej fajny deptak z klimatem, nie wystarczy przywrócić dwukierunkowy ruch samochodowy.

        • 0 3

      • (1)

        I bardzo dobrze, że Świętojańska jest teraz jednokierunkowa! Jeszcze lepiej by było, gdyby była w ogóle zamknięta dla samochodów, a zostałby na niej tylko ruch komunikacji miejskiej i rowerów.
        Kiedy wreszcie samochodziarze zrozumieją, że samochód to na jakieś wiejskie odstępy, a nie do miasta - w mieście jest komunikacja zbiorowa. Nieuchronnym jest wprowadzenie zakazu wjazdu do centr miast - to tylko kwestia czasu. Ja mam nadzieję, że będzie to szybciej, niż później.

        • 1 5

        • Deptak tutaj to bzdura

          Od kiedy mieszkasz w Gdyni? To miasto jest wąskie, na tylko jedną ulicę prowadzącą w dół w kierunku portu i nie ma prostej możliwości aby z ulicy Prusa czy Moniuszki najkrótszą drogą dojechać np. na porodówkę czy SOR do szpitala miejskiego. Jazda przez Władysława IV to męczarnia gdy światła na każdym skrzyżowaniu żyją własnym życiem pomalowanym na czerwono.

          • 1 0

    • (6)

      Popieram ten pomysł, drogi w centrum są rozjeżdzane przez ludzi, którzy się w ogóle nie składają na ich utrzymanie

      • 9 18

      • (5)

        Mówisz o rowerach? Bo że każdy kierowca płaci daninę na drogi wliczoną w cenę paliwa to wiesz, prawda?

        • 26 9

        • Owszem płaci, ale do budżetu centralnego deklu. (2)

          Do budżetu Miasta dokładasz się 0zł 0gr więcej niż pieszy czy rowerzysta.

          • 9 19

          • Podatek od środków transportowych!

            Sprawdź proszę gdzie firmy płacą podatek od środków transportowych, ile wynosi , jakie generuje dochody do gminy.
            Bez wiedzy łatwo mówić.

            • 3 0

          • ooo dzieci mają dostęp do neta

            mama na obiadek nie woła?

            • 1 0

        • (1)

          Przecież to idzie do centralnego wora i samorządy z tego nic nie mają

          • 4 5

          • Do niedawna miały, ale..... teraz oporne samorządy nie są lubiane przez władzę.

            • 0 0

    • (1)

      Moim pomysłem jest podniesienia opłat o 100% mieszkańcom Śródmieścia Gdyni i Dolnego Tarasu z uwagi na to iż są to dzielnice reprezentacyjne a jak wiadomo jak się tam mieszka to trzeba mieć dużo kasy. Jeśli kogoś nie stać to można się wyprowadzić do bieda dzielnic

      • 23 7

      • Stać mnie

        Twój pomysł co najmniej jest głupi. Załatw mi 65 metrowe mieszkanie z widokiem na morze za te same pieniądze ze wszystkimi "udogodnieniami" mieszkania w centrum to chętnie się wyprowadzę, a mieszkam tu już 68 lat. Choć domy w centrum to stare budownictwo, ale i tak przetrwa Twoje Karwiny, Dąbrowę, Chwarzno czy inne współczesne osiedla. I co widzisz z okna? Ścianę sąsiedniego bloku, a w oddali krowy i masz RTV.

        • 0 1

    • Dlaczego mieszkańcy śródmieścia nie mieliby płacić? (7)

      Dlaczego mieszkaniec śródmieśćia miałby jeździć po całym mieście bezpłatnie, a jedną dzielnicę dalej już miałby płacić?
      Ruch samochodów to nie tylko ruch mieszkańców. Usługi różnego rodzaju, serwisanci, dostawcy kurierzy.

      • 16 4

      • Polecam sprawdzić jak to działa np. w Londynie. (6)

        • 5 12

        • uwielbiam wybiórcze porównywanie Polski "na dorobku" (3)

          do Londynu, Amsterdamu, Kopenhagi.... itp.
          Zwłaszcza że Gdynia dąży po trupach do miana "Singapuru" Bałtyku (dla wybranych)
          Pominę kwestię zasobności tych społeczeństw, innej mentalności oraz wielodekadowej zmiany jaka tam następowała....
          Proszę cofnąć się w czasie jak wyglądał np. Londyn i mentalność ludzi w czasach porównywalnych do Polski jeżeli chodzi o rozwój... wtedy pogadamy.

          • 12 6

          • Odpatruje się do lepszych, a nie do gorszych. (1)

            • 2 3

            • No jak dla mnie to oni w wielu rzeczach nie są lepsi

              • 2 0

          • Lubisz żyć w zamordyźmie?

            • 1 0

        • (1)

          Nie ma takiego miasta londyn

          • 1 0

          • Jest Lądek Zdrój

            • 1 0

    • Tak należy także wprowadzić opłaty ... (4)

      Za wjazd na teren Kaszub, czyli wszystkich gmin ościennych Trójmiasta. W szczególności w wakacje i weekendy podniesiona o 100%. Za dzień 50 zł, za tydzień 200 zł, za miesiąc 600zł, za rok 5000zł.. Mieszkańcy nie będący mieszkańcami tych gmin byliby zmuszone do korzystania z transportu zbiorowego koniecznością uiszczenia dodatkowej opłaty. Dotyczy to oczywiście mieszkańców Gdańska, Gdyni i Sopotu.

      Dodatkowe opłaty także za parkowanie w lasach, przy jeziorach. Za wstęp na teren kąpielisk (także niestrzeżonych), do lasów także będzie pobierana opłata środowiskowa od mieszkańców miast oraz przyjezdnych spoza terenu gminy..... itd.

      • 16 5

      • Kaszuby nie są gęsto zabudowanym ośrodkiem miejskim. (3)

        Z niewydolną komunikacją miejską i siatką dróg.

        • 2 10

        • no i co z tego? Mądraliński w pierwszym komentarzu selekcjonuje mieszkanców miasta na lepszych i gorszych... (1)

          a ty oburzasz się na to żeby zabrać tobie bezpłatny dostęp do Kaszub?

          • 7 0

          • Na jakich lepszych i gorszych? Przecież nie proponował, by tobie zabronić dojazdu do domu, jak nie proponował zabraniać dojazdu do domu mieszkańcom śródmieścia. Gdzie tu nierówność?

            • 0 0

        • Są (zbyt) gęsto zabudowane i zdecydowanie mają niewydolną siatkę dróg.

          • 0 0

    • Przeprowadź się do Korei Północnej, oni potrzebują takich bohaterów socjalizmu jak ty!

      • 9 1

    • Eko-terroryzm, pamiętaj że jesteś w mniejszości z tymi swoimi "marzeniami"

      • 2 3

    • Przesiąść się na co, przepraszam? Na te komunikacyjne ochłapy, gdzie co rusz wycinają kolejne kursy po cichu?

      hahahaha, pozdro

      • 6 1

    • Ja jestem za tym żeby wprowadzić jeszcze jeden telefon komórkowy na rodzinę, jedno łóżko ( może będzie mniej mających takie pomysły) , jedno dziecko na rodzinę a jak chcesz mieć więcej płać podatek 500+ do skarbu państwa, autobus odchodzący z osiedla do centrum 2 razy ( rano i wieczorem) .Specjalne opłaty dla mieszkańców centrum jak chcą z niego wyjechać i podziwiać inne miejsca w mieście np. przejazd ulicą Morską do Bodegi jednorazowo 100 PLN. Nie będą mam cfaniaczki z centrum korzystać z naszych panienek na Cisowej. A wejście do tego przybytku +300 PLN . A co ? Jeszcze jakiś głupie przepisy ?

      • 0 1

    • A gdzie mam zostawić samochód? Parkingów przesiadkowych brak.

      • 1 0

    • Prościej byłoby się poprostu wynieść z dolnego tarasu

      • 0 0

    • Mgn

      • 0 0

  • Poruszcie temat buspasa na Wielkopolskiej (21)

    Zabrano jeden pas ruchu w sytuacji gdy korki na Karwinach i tak już są niebotyczne. Szczurek i Łucyk muszą odejść!

    • 79 19

    • Ależ przecież te buspasy wprowadza się po to by ludzie chętniej korzystali z autobusów. (12)

      Jeśli dalej uparcie korzystają z samochodów to tak będzie to skutować zwiększeniem korków.

      A próbowałeś chociaż korzystać z autobusu, czy nie wiesz gdzie jest najbliższy przystanek i jak skasować bilet? Polecam sprawdzić, może sie okazać, że jest szybciej i taniej niż samochodem.

      • 17 27

      • szybciej? nie bądź smieszny. taniej, może tak. Gorzej, gdy chcesz dojechać do Gdańska lub Sopotu - nie daj Boże na górny taras (4)

        Zadanie bojowe: dojedź z Karwin na Gdański Zakoniczyn. 1h45 komunikacją miejską, lub 30-40 min samochodem.
        Z Karwin do Oliwy - 20-25 min samochodem, lub 60-70min. komunikacją miejską.
        Do tego w moim samochodzie mam zawsze miejsce siedzące, nie jeżdżą nim bezdomni ani podpite agresywne dresy.
        Oszczędność czasu i różnica w jakości przejazdu jest warta każdej różnicy w cenie. A różnica ta, uczciwie mówiąc, nie jest tak wielka.

        • 19 10

        • I jak myślisz. Ile osób pokonuje taką trasę? (2)

          I jaki ma to wkład w korki? Większość ludzi z Karwin jedzie do Śródmieścia Gdyni, bądź na Dolny Taras Gdańska.

          • 8 12

          • A Oliwa to jaki Taras Twoim zdaniem? (1)

            • 4 2

            • środkowy

              • 0 0

        • Łojezu to żeś trasę wymyślił

          10 osób dziennie tak jeździ. A setki jak nie tysiące z Karwin do centrum.

          • 6 11

      • Może ktoś to w końcu sprawdzi (4)

        Chcę pojechać dajmy na to z Chwarzna do Orłowa. Na 1 h spacer. Ile to kosztuje i zajmuje czasu, łącznie z powrotem?

        • 4 3

        • Teoretycznie możesz kupić sobie bilety i polecieć samolotem na 1 dzien na Hawaje. (1)

          Można, ale, jaki jest sens?

          • 5 3

          • Jeśli kogoś stać na spełnienie takich zachcianek, to czemu nie?

            Zdarza mi się czasem pojechać z Gdańska na jeden dzień w Tatry, by przejść się np. po Orlej Perci.
            Bo lubię.

            • 3 3

        • Czy wszystko w życiu przeliczasz na pieniądze?

          I zamiast spaceru po plaży spacerujesz wokół bloku, bo taniej wychodzi?

          • 4 5

        • Jak na spacer to mu się nie spieszy, może trwać ile chce

          Niech sobie pójdzie na spacer do lasu. Bardziej istotne jest ile czasu jedzie do pracy do centrum.

          • 2 3

      • Tylko że autobus musi do tego buspasa dojechać. Co z tego jak na buspasie zyska 10 minut jak straci 15 w korku przed jego początkiem

        • 9 1

      • Proponuję najpierw przejechać się komunikacją miejską z Dąbrowej do Orłowa i z powrotem w godzinach szczytu komunikacyjnego. Nie jest na pewno szybciej i taniej, jeśli ponosi się koszty za spóźnienia.

        • 2 1

    • jak zabrano, chyba raczej oddano (1)

      komunikacji miejskiej

      • 5 10

      • Ten pas nigdy nie byl komunikacji

        To jest droga wojewódzka, tranzyt komunikacyjny mocno obciążony ruchem.

        • 2 1

    • Poczekaj Kucyk jeszcze domaluje ścieżkę rowerową bo tylko to umie.

      • 5 3

    • Szczurek i Lucyk koniec utrudniania życia mieszkańcom Gdyni !

      • 10 2

    • (2)

      kierofczyki musza odjechac na tor wyscigowy a miasto dla ludzi

      • 2 7

      • A kierowcy to UFO?

        • 0 1

      • Kierowcy to niby kto - UFO?

        • 1 0

    • Jest 17:30, patrze na mapy googla i widze calkowicie zakorkowana Gdynie w okolicach al.zwyciestwa (w obie syrony) i Wielkopolskiej, dzieki genialnemu pomyslowi busoasa na Wielkopolskiej. Korek konczy sie w miejscu gdzie konczy sie buspas. Trzeba byc skonczonym i**ota zeby z drogi dwupasmowej wylaczyc jeden pas ruchu dla autobusow. Buspas jak najbardziej powinien tam byc ale na dodatkowym pasie.

      • 7 1

  • na ten kontrapas narzekają wyłącznie kierowcy (2)

    bo pasażerowie autobusów z Chwarzna na pewno nie.

    • 10 5

    • codziennie korzystam z komunikacji miejskij z Chwarzna i tylko do Wzgórza na SKM i narzekam bardzo. Dlaczego bo to tylko PR a jak stoję w korku na Chwarznieńskiej jak wcześniej stałem tak stoję o częstotliwości i komforcie jazdy nie wspomnę

      • 1 0

    • zawartosc mojego bagaznika tez na nic nie narzeka, a mnie sie zdarza burczec pod nosem

      • 0 0

  • (4)

    kiedy na spacerowej ?

    • 4 1

    • Na Spacerowej powinno tak być od dawna. (1)

      Remont sprzed paru lat został koncertowo zmarnowany, można było trzy pasy zrobić, w tym środkowy o zmiennym kierunku.
      Ale po co...

      • 2 1

      • Poco sie nogi noco

        • 0 0

    • Jak tylko będzie trzeci pas (1)

      Ale nie można go zbudować. Jak rowerzyści prosili o ścieżkę wzdłuż Spacerowej to się okazało że nie można drzew wycinać, więc dobudowanie trzeciego pasa tym bardziej nie wchodzi w grę.

      • 4 1

      • Wpuścić tam brata o'Bajtka, zaraz wszystko wytnie!

        • 0 0

  • Szkoda, ze nie napisali prawdy. (1)

    Po godzinie 18 pracownicy idą do domu i w weekendy nie pracują dlatego nie włączają. Nie raz kierowcy proszą o włączenie, a odpowiedz "już niema żeby włączyć kontrapas"

    • 36 3

    • Minusują wyznawcy kliki....

      • 1 0

  • To nie jest budowa. To jest kontrapas autobusowy!

    • 2 1

  • Zamiast wlaczać czesciej kontrbuspas to robia to z rana

    Standardowo pomysł dobry, gorzej z realizacją. Zwłaszcza jak jest to uzależnione od decyzji ZDiZ, który o komunikacji nic nie wie!!!

    • 1 4

  • Trzeba się wynisc z tego miasta (2)

    I kraju.

    • 7 1

    • Przydaloby sie. Jednego mniej

      • 1 2

    • Szerokości!

      • 1 0

  • Kontrapas

    Szkoda tylko że nikt nie napisze jak my kierowcy autobusów ryzykujemy na tym kontrapasie, codziennie są sytuację że wyjeżdżają nam na czołówkę barany nieznające się na oznakowaniu

    • 7 5

  • A jednak, przeciętny Polak to człowiek wielkiej wiary.

    W szkole wagarował na fizyce, ale wierzy głęboko, że chcieć to móc. Zwłaszcza gdy chodzi o nieograniczoną rozbudowę dróg i parkingów.

    • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane