• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas przy gdańskim dworcu jeszcze w maju

Maciej Korolczuk
11 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Buspas powstanie na prawym skrajnym pasie wzdłuż Podwala Grodzkiego. Jego inauguracja ma nastąpić wraz z otwarciem Nowego Podwala Grodzkiego w drugiej połowie miesiąca. Buspas powstanie na prawym skrajnym pasie wzdłuż Podwala Grodzkiego. Jego inauguracja ma nastąpić wraz z otwarciem Nowego Podwala Grodzkiego w drugiej połowie miesiąca.

W drugiej połowie maja kierowcom udostępnione zostanie Nowe Podwale Grodzkie. Wraz z otwarciem nowej drogi w centrum Gdańska, między placem Solidarności a Bastionem św. Elżbiety drogowcy wytyczą buspas, którym - oprócz autobusów komunikacji miejskiej - będą mogli poruszać się także taksówkarze, służby miejskie i motocykliści. Według zapowiedzi urzędników w godzinach popołudniowego szczytu pasażerowie komunikacji miejskiej mają zyskać od kilku do nawet kilkunastu minut.



Czy wytyczenie buspasa na drodze, w której codziennie stoisz w korku, skłoniłoby cię do zamiany auta na komunikację miejską?

Potwierdzają się nasze informacje, jakie podaliśmy kilka miesięcy temu. Jeszcze w tym miesiącu - najprawdopodobniej w jego drugiej połowie - drogowcy wytyczą buspas na Podwalu Grodzkim i Wałach Piastowskich zobacz na mapie Gdańska. Autobusy przyśpieszą i pojadą wyznaczonym pasem ruchu między skrzyżowaniem Wałów Piastowskich z ul. Łagiewniki zobacz na mapie GdańskaBastionem św. Elżbiety zobacz na mapie Gdańska.

- Dzięki powstaniu blisko kilometrowego buspasa pasażerowie podróżujący na tym odcinku autobusami komunikacji miejskiej zaoszczędzą od kilku do kilkunastu minut w porównaniu do obecnych czasów przejazdu - zapowiada Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Pas ruchu dla autobusów będzie umożliwiał poruszanie się również pojazdów taxi, służb miejskich, motocykli i motorowerów.
Wyznaczenie buspasa będzie miało wpływ na organizację ruchu nie tylko na Wałach Piastowskich oraz Podwalu Grodzkim, ale również na Błędniku zobacz na mapie Gdańska. Obecnie, jadąc od strony Wrzeszcza w kierunku Dworca Głównego, kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy, które umożliwiają jazdę na wprost.

Po wprowadzeniu zmian ze skrajnego lewego pasa będzie można wyłącznie skręcić w lewo w ulicę Rajską zobacz na mapie Gdańska. Z kolei obecny prawy pas na Błędniku płynnie przejdzie w środkowy pas na Podwalu Grodzkim. Za sygnalizacją świetlną skrajny pas będzie początkiem buspasa. Po zmianie organizacji ruchu na ul. Wały Piastowskie pojazdy poruszające się w kierunku Huciska pojadą tylko dwoma pasami.

- Kierowcy jadący ulicą Wały Piastowskie, chcąc skręcić w prawo w ul. Kupiecką lub w kierunku Błędnika w stronę Wrzeszcza będą korzystać ze wspólnego pasa wraz z autobusami - dodaje Wawrzonek.
Powstanie buspasa to niejedyna zmiana, która zostanie wprowadzona w tym czasie. W drugiej połowie miesiąca kierowcy będą mogli pojechać Nowym Podwalem Grodzkim zobacz na mapie Gdańska - drogą pod Forum Gdańsk. Odcinek o długości 1,5 km omija Hucisko i ma charakter przelotowy. Skorzystanie z tej trasy umożliwi ominięcie ulic 3 Maja oraz Wały Jagiellońskie.

  • Obecnie sygnalizacja na wjeździe na Nowe Podwale Grodzkie pracuje w trybie pulsacyjnym. W tle reklama przypominająca o otwarciu Forum Gdańsk.
  • Sygnalizacja zostanie uruchomiona w dniu otwarcia Nowego Podwala Grodzkiego.
  • Obecnie wjazd od strony Bastionu św. Elżbiety jest zagrodzony.
  • Od drugiej połowy maja kierowcy jadący w stronę Huciska będą poruszać się dwoma, a nie jak obecnie - trzema pasami.
  • Po buspasie będą mogły też jeździć taksówki, służby miejskie, motocykle i skutery.
  • Wjazd do tunelu pod Huciskiem. Przed nim znak zmiennej treści, który będzie informował kierowców o ewentualnych utrudnieniach.

Pierwotnie zapowiadano, że NPG zostanie otwarte wraz z Forum Gdańsk, a więc w środę 16 maja. Wciąż jednak inwestor nie przekazał go formalnie miastu, a procedury z tym związane mają potrwać jeszcze kilka dni.

Otwarcie Nowego Podwala Grodzkiego, a wraz z nim inauguracja buspasa ma nastąpić w drugiej połowie maja.

Opinie (138)

  • Super. Pasy rowerowe w jezdni z obu stron też powinny być. (8)

    Chodnik cały pieszym zostawić

    • 22 15

    • Tak, a drogę zwezyc do jednego pasa i pierdnąć ograniczenie do 30 (6)

      • 8 7

      • Byłem w Hiszpanii konkretnie w Madrycie i trójpasmówka w mieście u nich wygląda tak: (5)

        Pierwszy pas to BusPAS
        Drugi pas to RowerowyPas/strefa maks 30kmh
        Trzeci pas normalny do 50kmh

        • 10 6

        • Można przeforsować najbardziej absurdalny pomysł (szczególnie zachodni). Pytanie tylko o jego skutki. (4)

          • 5 6

          • (3)

            Skutki jak najbardziej pozytywne

            • 7 3

            • (2)

              Skutki są takie, że w Madrycie niby południowy temperament, a kierowcy zatrzymują się przed pasami i przepuszczają pieszych. W Polsce rzecz nie do pomyślenia (oczywiście przez brak słońca o trzypasmówek,a nie przez narodowe cebulactwo. LOL)

              • 4 3

              • Jeśli chodzi o Gdańsk to z przepuszczaniem pieszych jest nieźle (1)

                O dziwo...

                • 2 1

              • jak droga jest zwężona i jest wysepka to tak

                w innym przypadku nie jest tak kolorowo

                • 1 1

    • tylko pieszy

      Ja to całą jezdnię zostawiłabym pieszym, a co tam.

      • 1 2

  • po co?

    • 10 5

  • BEAWO !!! znakomity pomysł :))

    • 9 7

  • Buspas, otwarcie bunkra i korek do Sopotu gotowy

    • 13 10

  • Buspas to trzeba zbudować a nie namalować ! (1)

    Jak w tytule ,spowodujecie koszmarny paraliż śródmieścia Gdańska ! Myślę że powinniście wycofać się z tego i to szybko.Buspasów nie maluje się na istniejących pasach ale dobudowuje się do istniejącej drogi ,ewntualnie udostępnia torowisko tramwajowe dla autobósów jak na Morenie.No ale oczywiście pięć kubłów z farbą jest tańsze .

    • 36 17

    • A to ciekawe - jakoś w Kopenhadze czy ostatnio Nowym Jorku wyznacza się dokładnie w taki sposób jak u nas. Radzę najpierw poczytać a potem pisac

      • 5 4

  • Bardzo dobrze (2)

    Czemu autobus który przewozi 30-50 pasażerów ma stać w korku z innymi autami którymi podróżuje zazwyczaj tylko kierowca

    • 26 15

    • Przegubowy solaris przewozi 162

      • 4 0

    • też będzie stał w korku bo buspas kiedys się skonczy a ,że przez niego będzie taki korek ze przez 30 min z niego nie wyjedzie to no cóż...

      • 5 1

  • Dobre są busspasy, zrobią większe korki i Adamowicz przegra wybory (1)

    • 12 11

    • Są dobre bo zwiększa przepustowość ulicy

      • 3 5

  • Poprzednim razem się nie sprawdził to i tym razem nie będzie lepiej.
    Problem jazdy autobusów polega na tym, że korkowanie się tworzą autobusy linii prywatnych na wysokości obecnego hotelu Central. Tu wyznaczenie wyłączonego buspasa nic nie wskóra gdy do tego krótkiego przystanku podjadą 3 autobusy co nie jest rzadkością a i bywa że 4 stoi i czeka aż się zwolni miejsce. Postój tychże pojazdów jest o wiele dłuższy niż "czerwonych miejskich" bowiem trzeba wpierw skasować u kierowcy za przejazd a to trwa spory kawałek czasu.

    • 16 3

  • Zmotoryzowani muszą dobrze zapamiętać (1)

    Decyzje władz miasta. I pamiętać o nich przy urnie wyborczej.

    • 21 11

    • Słoiki nie głosują w Gdańsku

      • 3 2

  • Dlaczego? (3)

    Po co ułatwiać życie osobą poruszajacym się komunikacją miejską, jak nie stać ich na auto to niech stoją w korku razem z innymi

    • 9 21

    • miasto jest dla wszystkich , nie tylko dla blacho-smrodów i ich nadętych właścicieli

      • 6 8

    • Nie stać? Radzę się obudzić - takie myślenie pokutuje jeszcze w Rosji i małych miastach w Polsce. Dziś na samochód stać każdego a symbolem zamożności kraju jest właśnie to że większość wybiera komunikację publiczna: patrz Berlin, Kopenhaga, Nowy Jork...z ciekawostek w Gdansku jest więcej samochodów na 1000 mieszkańców (prawie 600) niż w Kopenhadze (niecałe 300)czy Berlinie (310) - i ta duża liczba to symbol zacofania

      • 9 3

    • och kmiotku wiejski

      W dużych miastach mieszkańcy przemieszczają się komunikacją miejską. Na zachodzie Europy spada sprzedaż aut w aglomeracjach miejskich. Na auto stac każdego.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane