- 1 Tak znaleziono podejrzanego o morderstwo (98 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (201 opinii)
- 3 Ostatnia sesja radnych w tym składzie (64 opinie)
- 4 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (230 opinii)
- 5 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (183 opinie)
- 6 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (72 opinie)
Buspas przy gdańskim dworcu jeszcze w maju
W drugiej połowie maja kierowcom udostępnione zostanie Nowe Podwale Grodzkie. Wraz z otwarciem nowej drogi w centrum Gdańska, między placem Solidarności a Bastionem św. Elżbiety drogowcy wytyczą buspas, którym - oprócz autobusów komunikacji miejskiej - będą mogli poruszać się także taksówkarze, służby miejskie i motocykliści. Według zapowiedzi urzędników w godzinach popołudniowego szczytu pasażerowie komunikacji miejskiej mają zyskać od kilku do nawet kilkunastu minut.
- Dzięki powstaniu blisko kilometrowego buspasa pasażerowie podróżujący na tym odcinku autobusami komunikacji miejskiej zaoszczędzą od kilku do kilkunastu minut w porównaniu do obecnych czasów przejazdu - zapowiada Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Pas ruchu dla autobusów będzie umożliwiał poruszanie się również pojazdów taxi, służb miejskich, motocykli i motorowerów.
Wyznaczenie buspasa będzie miało wpływ na organizację ruchu nie tylko na Wałach Piastowskich oraz Podwalu Grodzkim, ale również na Błędniku . Obecnie, jadąc od strony Wrzeszcza w kierunku Dworca Głównego, kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy, które umożliwiają jazdę na wprost.
Po wprowadzeniu zmian ze skrajnego lewego pasa będzie można wyłącznie skręcić w lewo w ulicę Rajską . Z kolei obecny prawy pas na Błędniku płynnie przejdzie w środkowy pas na Podwalu Grodzkim. Za sygnalizacją świetlną skrajny pas będzie początkiem buspasa. Po zmianie organizacji ruchu na ul. Wały Piastowskie pojazdy poruszające się w kierunku Huciska pojadą tylko dwoma pasami.
- Kierowcy jadący ulicą Wały Piastowskie, chcąc skręcić w prawo w ul. Kupiecką lub w kierunku Błędnika w stronę Wrzeszcza będą korzystać ze wspólnego pasa wraz z autobusami - dodaje Wawrzonek.
Powstanie buspasa to niejedyna zmiana, która zostanie wprowadzona w tym czasie. W drugiej połowie miesiąca kierowcy będą mogli pojechać Nowym Podwalem Grodzkim - drogą pod Forum Gdańsk. Odcinek o długości 1,5 km omija Hucisko i ma charakter przelotowy. Skorzystanie z tej trasy umożliwi ominięcie ulic 3 Maja oraz Wały Jagiellońskie.
Pierwotnie zapowiadano, że NPG zostanie otwarte wraz z Forum Gdańsk, a więc w środę 16 maja. Wciąż jednak inwestor nie przekazał go formalnie miastu, a procedury z tym związane mają potrwać jeszcze kilka dni.
Otwarcie Nowego Podwala Grodzkiego, a wraz z nim inauguracja buspasa ma nastąpić w drugiej połowie maja.
Opinie (138)
-
2018-05-11 19:31
(1)
Największy strzał w kolano dla Gdańska zaraz po tym betonowym centrum przy bramie wyżynnej.
1. Autobus samym buspasem pojedzie szybciej - ALE TYLKO TYM PASEM więc pózniej w korku będzie stał tak samo jak reszta samochodów jak już z tego buspasa wyjedzie. A że korki będą większe to nie pojedzie szybciej bo przepustowość drogi do wyjazdu z buspasu będzie fatalna. Wszyscy będą myśleli ,że będą szybciej bo w końcu buspas ale jak porównają przejazd z teraz a z buspasem to wyjdzie tak samo albo nawet gorzej.
2. Nie zniechęci to osoby jadące samochodem bo komunnikacja miejska obecnie jest bardzo awaryjna, problematyczna, drogie bilety a pozatym dojazd gdzieś dalej to wieczna przesiadka, długi okres dojazdu do celu. Ostatnio chyba kierowców brakuje bo często autobusy poprostu nie przyjeżdżają i ludzie stoją godzine na przystanku z nadzieją ,że "to tylko małe opóznienie". Jest wiele problemów w komunikacji miejskiej w gdańsku ale nikt tyle lat nie chce tego rozwiązać. Buspas będzie kolejnym problemem a nie rozwiązaniem.- 13 7
-
2018-05-11 22:10
to bie wczesniej strzelił ktos do łba dlatego teraz masz tam pustke!
- 0 6
-
2018-05-11 20:25
To ciekawe jak skręcić w tan nowy tunel skoro po prawej będzie buspas pełen autobusów?
- 8 1
-
2018-05-11 21:39
Dlaczego tylko jeden bus-pass? Trzeba koniecznie zrobić trzy!!!!!!! Niech czuje budyń!!!!!!!
- 3 3
-
2018-05-11 22:05
Teraz przywrócić autobusy! (1)
Doskonała informacja :) To teraz należałoby jeszcze przywrócić jak najwięcej autobusów na ulicę Kartuską, bo tramwaje się nie sprawdzają (mimo kilku lat, kiedy powinno już wszystko zagrać), a ludzie właśnie z powodu braku autobusów bezpośrednich jeżdżą samochodami.
Absolutnie na pierwszym miejscu powinien być przywrócony autobus 142! Wprawdzie nie jeździł spod dworca, ale teraz połączyłby nowe Forum z wieloma dzielnicami. I nie, tramwaje nie dublują jego całej trasy. Poza tym tramwaje są zawodne, wiecznie spóźnione i przepełnione.- 5 1
-
2018-05-11 23:08
po h ten 142?
Od Brętowa do Huciska dublowałby idealnie tramwaj. Od Potokowej do Brętowa - 184. Więc po co to?
- 3 0
-
2018-05-12 07:04
opinia (1)
Palanty a kiedy przejśćie naziemne dla pieszych
- 2 1
-
2018-05-13 10:22
jak budyń
Wyjdzie z pierdla.
- 0 1
-
2018-05-12 08:57
Wszystko się zapcha na przystanku przy nowym hotelu/browarze.
Będzie korek autobusowy na bus-pasie, ale co tam, ja żadnego autobusu nie wpuszczę.
Chcieli mieć bus-pas - niech się kiszą.- 3 2
-
2018-05-12 09:30
Już widzę jak będzie zalany po każdym większym opadzie
Aby tylko tam nie utknąć bo mozna sie utopic
- 3 1
-
2018-05-12 13:47
Tylko dlaczego wpuszczają tam motocyklistów?!!! (2)
Generatory hałasu porównywalnego ze startującymi odrzutowcami mają być dodatkowo uprzywilejowani?! Już i tak jadą slalomem między samochodami wyprzedzając je, więc są już uprzywilejowani. Czy chodzi o to, że w godzinach szczytu teraz nie mogą rozwijać 100 km/h przed dworcem bez osobnego pasa, czy ten pas potrzebny jest im bardziej na jazdę na jednym kole?
- 3 1
-
2018-05-12 23:06
(1)
Panie, co ty pier****?
- 0 1
-
2018-05-13 10:20
pier*** to motocykle...
...ktore emitują 80+dB i robią sobie rajdy w nocy głównymi ulicami miasta.
Konieczne są skuteczne kontrole układu wydechowego i poziomu hałasu.- 0 1
-
2018-05-13 10:17
Tramwaje a obok Buspas?
Coś tu nie bangla, czy mi się to wydaje? To tramwaje miały zapewnić szybki transport, bo biegnący własnymi trasami, i dlatego wpompowano w ten złom tyle kasy? A teraz co? Tramwaj a obok buspas? A może to dowód na źle działający (bo zaplanowany w latach 50-tych) zbiorkom w gdańsku? Czy szkody poczynione w gdańsku przez dewelopersko-biznesowo-urzędniczy układ ktokolwiek będzie w stanie naprawić, czy miasto powoli skona?
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.