Fakty i opinie

Buspas również dla skręcających aut na al. Havla

Najnowszy artukuł na ten temat

Wydłużają o połowę buspas na Witominie

Na al. Havla powstanie dodatkowy pas do skrętu w prawo w al. Armii Krajowej, a istniejący pas do skrętu w prawo zostanie przekształcony w buspas, z którego będą mogły korzystać też auta, ale tylko te skręcające w prawo.
Na al. Havla powstanie dodatkowy pas do skrętu w prawo w al. Armii Krajowej, a istniejący pas do skrętu w prawo zostanie przekształcony w buspas, z którego będą mogły korzystać też auta, ale tylko te skręcające w prawo. fot. Łukasz Unterschuetz / graf. trojmiasto.pl

Przy okazji tworzenia projektu lewoskrętu z Havla w Armii KrajowejMapka rozważane jest również stworzenie buspasa na istniejącym prawoskręcie, przecinającego całe skrzyżowanie, zaczynającego się przed ul. WilanowskąMapka aż do zatoki autobusowej na ul. ŁostowickiejMapka. Co ciekawe, z tego pasa będą mogły korzystać także samochody, ale wyłącznie te skręcające w prawo. Jeszcze w tym miesiącu ogłoszony zostanie przetarg na budowę drugiego prawoskrętu.



Co sądzisz o takim rozwiązaniu?

jest dobre, usprawni komunikację miejską i samochodową 44%
trudno powiedzieć, dopóki nie zacznie funkcjonować 20%
jest bezsensowne, auta i tak będą blokowały autobusy 36%
zakończona Łącznie głosów: 824
Na al. Havla mają powstać dodatkowe pasy - do skrętu w lewo i w prawo w al. Armii Krajowej. Oba projekty są realizowane z Budżetu Obywatelskiego. W pierwszym przypadku poszukiwany jest wykonawca projektu, w drugim prac budowlanych.

- Przetarg na budowę prawoskrętu ma być ogłoszony w ciągu najbliższego miesiąca - zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Z kolei do przetargu na projekt lewoskrętu stanęły trzy firmy:

  1. MG Invent z Gdańska - 55,8 tys. zł
  2. Proinwesta z Gdańska - 59,6 tys. zł
  3. AD Road Project z Banina - 116,5 tys. zł

graf. trojmiasto.pl

Autobusy prosto, auta tylko w prawo



Czytaj też: Pomysły na kontrapasy na al. Havla i Trakcie św. Wojciecha

Przy okazji prac nad dokumentacją projektową dla lewoskrętu urzędnicy zlecili wykonawcy analizę możliwości budowy buspasa "z obecnego pasa do skrętu w prawo, który za skrzyżowaniem z ul. Wilanowską do skrzyżowania z  al. Armii Krajowej (jezdnia do centrum) byłby wspólny z istniejącym pasem do jazdy w prawo, a  na wysokości wyspy centralnej i za jezdnią al. Armii krajowej byłby dobudowany buspas, który kończyłby się w zatoce autobusowej w ciągu ul. Łostowickiej.

- Z buspasa miałyby korzystać autobusy jadące na wprost, ale także auta, ale wyłącznie te, które skręcałyby w prawo w al. Armii Krajowej do centrum - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Autor projektu do BO: buspas to słuszna koncepcja



Co ciekawe, buspas nie był uwzględniony w projekcie złożonym do Budżetu Obywatelskiego 2020.

- Całościowo koncepcja wydaje się być słuszna. Plusem na pewno jest to, że pojawi się priorytet dla komunikacji miejskiej. Obawiam się jednak o płynność wyjazdu z ul. Wilanowskiej - mówi Paweł Wiśniewski, radny dzielnicy Ujeścisko-Łostowice, pomysłodawca projektu lewoskrętu do BO.
Dodatkowo projektant ma przeanalizować:

  • dopuszczenie skrętu w lewo z dwóch pasów ruchu al. Armii Krajowej (jezdnia w stronę centrum) w ul.Łostowicką
  • dobudowanie drugiego pasa do skrętu w lewo z ul. Łostowickiej w al. Armii Krajowej w kierunku centrum

Buspasy na Łostowickiej i kolejnych odcinkach Havla?



W planach miejskich jest również stworzenie buspasa na dodatkowym pasie jezdni wzdłuż al. Havla od ul. Świętokrzyskiej do pierwszego skrzyżowania z ul. Wilanowską.

- Jest on na liście najpilniejszych rozwiązań dla komunikacji miejskiej, ale w tym momencie trudno powiedzieć, kiedy powstanie - przyznaje Tomasz Wawrzonek.
Również na ul. Łostowickiej planowane jest wytyczenie buspasa. Miałby on powstać kosztem zawężenia nieco pasów jezdni i likwidacji pasa rozdzielającego obie jezdnie, ale dzięki temu dla aut nadal pozostałyby po dwa pasy ruchu. To, co prawda, nie jest jeszcze przesądzone, ale drogowcy rekomendują jako bardziej przydatne powstanie buspasa na jezdni w górę, do Armii Krajowej, a nie w dół, do ul. Kartuskiej.

Opinie (108) 4 zablokowane

  • No jak radny mówi, że słusznie to już innych ekspertów nam nie trzeba ;-)

    • 56 9

  • Buspas jest na liście najpilniejszych potrzeb...Ale trudno powiedzieć kiedy powstanie....aha,dzięki za to jakże konstruktywne info))))Poza tym u nas drajwerzy notorycznie jeżdżą buspasem, szczególnie taxiarze.Nic to nie da,nie ta kultura.Czuway!

    • 20 43

  • W ogóle po co tam tyle pasów ruchu?

    Nie mozna tego zwęzić jakoś, czasami ciężko przejść a samo skrzyżowanie zajmuje niepotrzebnie bardzo rozległy teren

    • 30 49

  • Tylko zrobić linie ciągłą z sąsiednim pasem od buspasa. Kamere zamontować i mandaty tym co przekroczą ciągłą.

    • 21 19

  • Kombinują tam coraz bardziej fantazyjne rozwiązania a od lat prosi się zwykła estakada wzdłuż Armii Krajowej

    tu lewoskręt, tu buspasik, tu nakaz jazdy prosto tu w prawo ale tylko osobowe. Czy tam naprawdę siedza kretyni za tymi biurkami i kombinują jak tylko skomplikować maksymalnie przejechanie tego skrzyżowania?

    • 135 11

  • po co jakies buspasy...

    zaorac komunikacje i stawiac na transport samochdoowy! ja autobusem nie jechalem z dobre 20 lat. i dobrze mi z tym

    • 46 46

  • Bezsens

    Proszę wziąć pod uwagę jeszcze włączanie się do ruchu z ulicy Łódzkiej.

    • 22 1

  • Nic ten buspas nie da. Autobusy nadal będą zablokowane przez auta czekające na skręt w prawo

    • 61 6

  • Buspas dla wszystkich hahahahahaha

    • 6 5

  • a czy takie oznakowanie jest zgodne z rozporządzeniem odnosnie znakow drogowych.czy urzednicy miescy znowu oderwani od rzeczywistosci wymyslaja jakies glupoty

    • 34 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.