- 1 Podejrzany o zabójstwo żony zatrzymany (136 opinii)
- 2 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (133 opinie)
- 3 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (50 opinii)
- 4 Gedania, Danziger Hof - problemy do rozwiązania (67 opinii)
- 5 Koniec pętli pod oknami mieszkańców (98 opinii)
- 6 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (391 opinii)
Buspas wyłączony z powodu przebudowy
Prowadzona przebudowa ul. Wielkopolskiej w Gdyni wymusiła zawieszenie funkcjonowania uruchomionego blisko 2 miesiące temu tymczasowego buspasa. - Po co był uruchamiany, skoro wiadomo było, że będą tam pracować robotnicy? - Rozwiązanie wróci, gdy zakończą się tam prace - odpowiadają urzędnicy.
Buspas na Wielkopolskiej: pechowy start w feralnym dniu
Buspas "ruszył" ostatniego dnia września. Akurat wtedy, gdy w Trójmieście trwał jeden z największych paraliżów drogowych w historii, wywołany pracami na węźle Wielki Kack, związanymi z budową Trasy Kaszubskiej.
Tego dnia stanęło całe Trójmiasto, a więc i ul. Wielkopolska. Kierowcy zaczęli jednak obwiniać gdyńskich urzędników, że buspas przyczynił się do powiększenia zatorów. Te, jak przekonywali urzędnicy, były spowodowane zwężeniem na obwodnicy. Z kolei buspas ma być częściowym remedium na trwające utrudnienia na drogach.
I rzeczywiście sytuacja unormowała się, ale buspas od kilku dni nie funkcjonuje. Donieśli nam o tym m.in. czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.
Absurd drogowy roku (19 opinii)
Gdyni gratulujemy wyjątkowych pomysłów i rabatów w sklepach z farbami.
Gdyni gratulujemy wyjątkowych pomysłów i rabatów w sklepach z farbami.
- O ile można zrozumieć ideę wprowadzenia buspasów, to zamykania go po miesiącu od wprowadzenia nic nie tłumaczy - komentują internauci w mediach społecznościowych.
Urzędnicy tłumaczą, że powodem zawieszenia buspasa są prowadzone prace.
- Tymczasowy buspas był wprowadzony na terenie inwestycji. W tym miejscu MTM zaczyna prace i konieczne jest zwężenie do jednego pasa - tłumaczy Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
W formie tymczasowej wróci, gdy robotnicy skończą tam prace.
- Stałe udogodnienia dla autobusów pojawią się po zakończeniu inwestycji związanej z przebudową węzła Karwiny - opowiada Agata Grzegorczyk.
Wiadomo, że buspasy powstaną na odcinkach:
- od przystanku "Racławicka" do przystanku "Nałkowskiej" z wyłączeniem skrzyżowania Wielkopolskiej-Strzelców-Sopockiej,
- od skrzyżowania z ul. Małe Karwiny do przystanku Żródło Marii w kierunku centrum,
- od skrzyżowania z ul. Górniczą do przystanku PKM "Karwiny 01" w kierunku centrum.
Prace na węźle Karwiny. Film z czerwca
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-11-28 07:46
(14)
Mam nadzieję, że w tej formie już nie powróci. Mimo zwężenie dojeżdża się na Karwiny szybciej. Czekam na prawdziwy buspas (dodatkowy trzeci pas).
- 110 8
-
2022-11-28 10:29
ja mam nadzieję, że wróci (1)
przejazd na karwiny był o wiele sprawniejszy dzięki temu buspasowi. Teraz znowu stoję w korku.
- 1 12
-
2022-11-28 11:13
Nie było buspasow, nie było korków
- 11 0
-
2022-11-28 08:30
Korków nie leczy się dobudowywaniem pasów (11)
korki leczy się zmianą środka transportu :)
- 8 28
-
2022-11-28 15:30
Korków się w ogóle nie leczy.
Musisz miec cos na zmiane a Gdynia tego nie oferuje.
- 3 0
-
2022-11-28 13:12
korków nie leczy się zmianą transportu
nie w Polsce. Prędzej władze się zmieni w mieście
- 6 0
-
2022-11-28 08:48
(8)
To środek transportu i jego szeroko pojęta forma musi do tego zachęcać. Nie poprzez terroryzację. Trzeba też odróżnić śródmiejskie ulice o których powstała ta teoria, od tras wylotowych z miast, prowadzących np do nowych dróg szybkiego ruchu. Nie wszędzie jest miejsce na pozbywanie się pasów.
- 25 2
-
2022-11-28 09:28
jeśli nie można zachęcić
to zawsze można zniechęcić do samochodu :)
- 1 11
-
2022-11-28 09:17
wprowadzenie buspasa nie jest terroryzacją (6)
jest przejawem zmiany kierunku przesuwania niezbędnego kompromisu między użytkownikami samochodów prywatnych a pasażerami komunikacji publicznej. Obie te grupy mają części wspólne (posiadaczom samochodów prywatnych zdarza się korzystanie z komunikacji publicznej, pasażerowie komunikacji publicznej niekiedy korzystają również z samochodów
jest przejawem zmiany kierunku przesuwania niezbędnego kompromisu między użytkownikami samochodów prywatnych a pasażerami komunikacji publicznej. Obie te grupy mają części wspólne (posiadaczom samochodów prywatnych zdarza się korzystanie z komunikacji publicznej, pasażerowie komunikacji publicznej niekiedy korzystają również z samochodów prywatnych). Tworzenie buspasów i dróg dla rowerów kosztem szerokości niektórych połączeń drogowych ma sens i nie jest formą terroryzacji, choć niektórym kierowcom przyspawanym mentalnie do fotela samochodów, uważających że dodawanie pasów zlikwiduje korki tak się wydaje.
- 5 30
-
2022-11-28 09:56
(5)
Mówisz, że to nie terroryzowanie kierowców, a później ciskasz pod ich adresem bluzgi w stylu: " kierowcy przyspawani mentalnie do fotela samochodów".
- 19 3
-
2022-11-28 11:10
Kierowcy dalej mają swój pas, więc o co chodzi? (2)
Zróbmy z 10 w jedną stronę dla samochodów, autobusy najlepiej na chodnik z hulajnogami, rowerzystami i pieszymi, a niech wtedy każdy sobie wybierze środek transportu?
- 0 17
-
2022-11-28 13:13
Kierowcy mieli swoje dwa pasy
i dalej powinni mieć. To droga wojewódzka. Nikt nie broni dobudować buspasa.
- 9 0
-
2022-11-28 11:13
A zauważyłeś
Że pieszym i rowerzystom też zepsuli chodniki i ścieżki? Od ponad roku na Karwinach jest z tym koszmar. Jeśli władze maja taki zamysł na likwidowanie problemów to trzeba zmienić władze w Gdyni
- 11 0
-
2022-11-28 10:30
to nie bluzgi (1)
szczera prawda
- 1 15
-
2022-11-28 15:31
Prawda jest jak d...pa
Każdy ma swoją.
- 4 0
-
2022-11-28 07:55
Nie rozumiem. Miejsca na 3 pasy (26)
Aż się prosi ta rezerwę wykorzystać na 3 pas i wtedy możemy buspasy stawiać. Zresztą tak chorych decyzji nie zrozumiem jak stawianie buspasow w trakcie remontow
- 133 9
-
2022-11-28 10:29
(1)
Ja wiem że jako nie mający pojęcia o rozwiązaniach transportowych podlegach intuicji i chłopskiemu rozumowi, ale akurat jest całkowicie jasne że to postulowane przez tą mniej wyedukowana część kierowców dobudowywanie pasów jedynie zwiększa korki.
Proponuję zapoznać się z historia Detroit gdzie polityka miasta polegająca na uleganiuJa wiem że jako nie mający pojęcia o rozwiązaniach transportowych podlegach intuicji i chłopskiemu rozumowi, ale akurat jest całkowicie jasne że to postulowane przez tą mniej wyedukowana część kierowców dobudowywanie pasów jedynie zwiększa korki.
Proponuję zapoznać się z historia Detroit gdzie polityka miasta polegająca na uleganiu naciskom zmotowyzowanego społeczeństwa, polegała na budowaniu dodatkowych pasów wszędzie tam gdzie były korki i parkingów tam gdzie brakowało miejsc do parkowania.
Skończyło się to bardzo smutno najpierw dla ruchu drogowego, potem dla całego miasta.- 0 8
-
2022-11-28 16:32
Jajościski nadal majaczą o Detroit
Gdzie powodem upadku miasta było zresztą zamknięcie przemysłu motoryzacyjnego (tak, tego od przebrzydłych blachosmrodów) drogą decyzji administracyjnych.
- 4 0
-
2022-11-28 09:52
to po te
żebyś nie używał samochodu, tylko komunikacji.
- 0 6
-
2022-11-28 09:27
obejrzyj na YouTube czeski filmik: "Bludny kruh upadku mesta"
(Błędne koło upadku miasta). Może coś zrozumiesz.
- 1 1
-
2022-11-28 09:19
przecież tutaj w trakcie remontu pas nie został "postawiony" ale zlikwidowany (4)
Zastanów się nad sposobem przywrócenia zdrowego sposobu rozumowania przed tworzeniem postu w internecie i przy wyborze środka lokomocji.
- 8 3
-
2022-11-28 09:24
Likwidacja buspasa była zdroworozsądkową decyzją (3)
Złą decyzją było wcześniejsze namalowanie buspasa czyli praktycznie zwężenie drogi
- 9 2
-
2022-11-28 09:37
jakie kryteria oceny jakości decyzji dotyczących rozwiązań komunikacji w mieście stosujesz? (2)
Jeśli myślisz wyłącznie o poruszaniu się po mieście samochodem prywatnym, twoje propozycje mogą okazać się nieoptymalne.
- 2 5
-
2022-11-28 16:31
Cóż począć.
Najliczniejsza grupa mieszkańców Gdyni to ci poruszający się samochodem prywatnym.
- 2 0
-
2022-11-28 11:43
takie, że jest to ulica prowadząca do trzech tras ekspresowych
rowerkiem chcesz sobie do Lęborka albo Warszawy pojechać, czy wolisz tym autobusem po buspasie? Wybieraj.
- 7 0
-
2022-11-28 08:31
Pokaż gdzie na świecie dobudowanie pasa rozwiązało problem korków (15)
poczekam
- 9 20
-
2022-11-28 15:33
W Katarze
- 0 0
-
2022-11-28 09:15
Pokaż gdzie budowa nowych osiedli bez rozbudowy infrastruktury drogowej rozwiązała problem korków (5)
poczekam
- 12 2
-
2022-11-28 09:35
Zapraszam do wizyty w holenderskim mieście Houten (4)
(można wygooglać). Tam powstało nowe miasto (satelickie w stosunku do Utrechtu) liczące obecnie ponad 40 tysięcy mieszkańców połączone z centrum Utrechtu linią kolejową (czas dotarcia do centrum Utrechtu: 10 minut) W mieście tym zbudowano infrastrukturę drogową przyjazną dla pieszych i rowerzystów: obszar wokół stacji kolejowej został całkowicie
(można wygooglać). Tam powstało nowe miasto (satelickie w stosunku do Utrechtu) liczące obecnie ponad 40 tysięcy mieszkańców połączone z centrum Utrechtu linią kolejową (czas dotarcia do centrum Utrechtu: 10 minut) W mieście tym zbudowano infrastrukturę drogową przyjazną dla pieszych i rowerzystów: obszar wokół stacji kolejowej został całkowicie uwolniony od jeżdżących i parkujących samochodów a kierowcy nie mają możliwości poruszania się prosto przez centrum miasta (jeśli decydują się na samochód, muszą wyjechać na obwodnicę miasta i po przejechaniu kilku kilometrów mogą dopiero skierować się w stronę centrum), dlatego większość mieszkańców (mając do dyspozycji samochód w swoim gospodarstwie domowym) wybiera rower lub spacer pieszy, co im wychodzi na zdrowie. W Gdyni wyraźnie nie docenia się potencjału skupienia uwagi na poprawę częstotliwości połączeń SKM , rozbudowę linii PKM oraz zapewnienie komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do ich stacji. Dlatego mamy to co mamy: nadmiar samochodów wykorzystywanych przez mieszkańców nawet na krótkie odległości i korki wszędzie.
- 9 7
-
2022-11-28 16:30
Niestety
Wciąż brakuje programu systematycznego uwalniania sekcji komentarzy od majaczących cyklistów.
- 1 0
-
2022-11-28 15:24
Holandia jest płaska
jak twój rozum. W Gdyni sa przewyższenia ok 120 m więc nie pisz głupot.
- 3 1
-
2022-11-28 10:57
no super ALE (1)
-w tym miescie najdalej do kolejki pieszo idzie sie 17 minut! w jakim czasie dojdziesz na kolejke z np dabrowy, oksywia, chwarzna?
-w tym miescie glownie sa domy jednorodzinne, a wiec na pewnej przestrzeni powiedzmy 500m2 mieszka JEDNA rodzina, a w Gdyni wiecej mamy blokow
-jak piszesz miasto nowe, wybudowane od podstaw, jak porownac do-w tym miescie najdalej do kolejki pieszo idzie sie 17 minut! w jakim czasie dojdziesz na kolejke z np dabrowy, oksywia, chwarzna?
-w tym miescie glownie sa domy jednorodzinne, a wiec na pewnej przestrzeni powiedzmy 500m2 mieszka JEDNA rodzina, a w Gdyni wiecej mamy blokow
-jak piszesz miasto nowe, wybudowane od podstaw, jak porownac do tego Gdynie?
- i wreszcie JAK przesiac sie na komunikacje kiedy zeby dotrzec do pracy z jedej dzielnicy do centrum, zahaczajac o przedszkole ( bo przeciez o panstwowym blisko domu lub pracy zapomnij) musialabym przesiac sie 6 ( SZESC !!!!!) razy i zajeloby mi to 1.5h-2h !! i to przy braku korkow, a samochodem w korkach i to gigantycznych przez tych partaczy z UM jade 40 min!! to tylko 17 km a komunikacja nie do ogarniecia
- jak przesiasc sie na komunikacje kiedy liczba kursow jest ciagne zmiejszana, a ludzie napakowani sa jak sardynki
- kursy PKM zostaly zmienione i teraz nawet nie pasuja do autobusow, z ktorymi byly w miare zgrane ( np dojazd z gdanska w godzinach porannego szczytu... )
- ciagle gn..i sie mieszkancow i nie daje NIC w zamian
przyznaja sobie sami nagrody a mieszkancy sa coraz bardziej sfrustrowani,- 18 0
-
2022-11-28 11:41
droga wylotowa trzech tras ekspresowych a oni sobie buspasy budują
co za niedorozwój to wymyślił
- 13 0
-
2022-11-28 08:50
(7)
Pokaż gdzie na świecie trasa wylotowa z miasta tej wielkości, prowadząca do dróg ekspresowych, ograniczona do jednego pasa dla samochodów rozwiązała problem korków.
- 30 2
-
2022-11-28 09:25
korki tworzy nadmiar samochodów (czyli w pewnym sensie "sami kierowcy") (6)
żadne decyzje dotyczące liczby pasów nie przyczyniają się do poprawy systemu transportowego miasta: redukcja liczby pasów na drodze z dwoma pasami w czasie remontu oczywiście zwiększa korki na danym odcinku drogi. (Kosztowne) zwiększenie liczby pasów, co proponują niektórzy uczestnicy tej "dyskusji" wywołuje tzw. ruch indukowany i jeżeli redukuje
żadne decyzje dotyczące liczby pasów nie przyczyniają się do poprawy systemu transportowego miasta: redukcja liczby pasów na drodze z dwoma pasami w czasie remontu oczywiście zwiększa korki na danym odcinku drogi. (Kosztowne) zwiększenie liczby pasów, co proponują niektórzy uczestnicy tej "dyskusji" wywołuje tzw. ruch indukowany i jeżeli redukuje kongestię, to tylko w krótkim okresie. Jedynym trwałym sposobem redukowania kongestii jest tworzenie warunków umożliwiających mieszkańcom wybór mniej terenochłonnych sposobów poruszania się po mieście i okolicach, czyli spacerów pieszych, przejazdów rowerem. UTO, komunikacją zbiorową lub kombinacją tych przyjaznych dla środowiska i zdrowia mieszkańców środków transportu. Dlatego warto tworzyć buspasy i wyjaśniać mieszkańcom implikacje takich czy innych decyzji wpływających na warunki ich życia.
- 4 22
-
2022-11-28 15:35
Korki tworzy
wyprzedaż ziemi deweloperom i brak inwestycji w infrastrukture drogową. Nieraz niewielka reorganizacja ruchu przynosi dobre efekty ale w Gdyni wszystko jest na opak.
- 7 0
-
2022-11-28 10:28
(2)
tak id..to?A tą komunikacją ile się jedzie z Obłuża do Chwaszczyna?3 godziny czy więcej?
- 15 1
-
2022-11-28 11:13
Odpalam jakdojade - najbliższy przejazd 57min. (1)
Jesteś z tych, co nigdy nie próbowali, a się wymądrzają? :)
- 1 8
-
2022-11-28 16:23
To ty jesteś jeden z tych co nigdy nie próbowali
To jest czas rozkładowy, Sherlocku
- 4 0
-
2022-11-28 09:35
Liczba samochodów rośnie bo budują się nowe osiedla a nie z powodu szerszych dróg (1)
Na południu Gdańska od lat nie ma nowych dróg a korki coraz większe bo osiedli coraz więcej.
Przestańcie w końcu gadać bajki o popycie indukowanym bo w Trójmieście to są bzdury.- 15 1
-
2022-11-28 11:11
Ludności prawie nie przybywa.
A samochodów - tak.
- 2 14
-
2022-11-28 08:15
Ale, że czego oczekujesz?
Że niby władze mają zrobić coś więcej niż namalować kilka linii na asfalcie? Przecież budowa nowego buspasa to koszty, natomiast farby w Gdyni jest pod dostatkiem. :)
- 16 2
-
2022-11-28 07:12
otwarcie na 2 miesiące żeby zaraz zwężać to ewidentny brak organizacji (12)
ale sam buspas zdecydowanie poprawiał przepustowość wielkopolskiej. Niech wraca jak najprędzej.
- 37 92
-
2022-11-28 13:22
poprawił przepustowość bo mniej ludzi zaczęło jeździć wielkopolską (1)
w tym ja
- 4 1
-
2022-11-28 18:39
za to małokacka stoi od ronda
- 0 0
-
2022-11-28 08:29
Zwężenie potrwa może kilka tygodni (2)
a buspas wróci i zostanie :)
- 4 10
-
2022-11-28 10:50
jeszcze nie raz zniknie paj..cu a po twojej przebudowie zniknie w takiej postaci zostanie dobudowany trzeci pas tej drogi
- 3 0
-
2022-11-28 09:23
Czyli tymczasowy buspas tymczasowo zamknięty zostanie tymczasowo otwarty na czas nieokreślony?
- 7 0
-
2022-11-28 07:50
Że co się z przepustowościa zrobiło? (6)
Chyba nie wiesz co mówisz
- 19 8
-
2022-11-28 10:33
raczej ty nie wiesz o czym mówi
Przewiezienie 100 pasażerów autobusem to znacznie lepsze wykorzystanie asfaltu niż kilkadziesiąt samochodów wiozących kierowcę i powietrze
- 3 6
-
2022-11-28 07:56
Poprawiał przepustowość. Uprzedzając: Ludzi, nie samochodów (4)
Pasażerowie komunikacji sprawniej pokonywali ten odcinek drogi.
- 9 13
-
2022-11-28 18:35
(2)
zdaje się, że wyliczyli poprawę czasu przejazdu autobusów o 3 (słownie trzy) minuty. biorąc pod uwagę o ile opóźnili auta, w których też są l u d z i e, to faktycznie sukces
- 1 1
-
2022-11-28 19:49
zabawne, że pominąłeś ile osób podróżuje w tym samochodzie, a ile w autobusie... (1)
jeśli każdy z kilkudziesięciu pasażerów eRki zyska 3 minuty, to spokojnie przeważy to sznur samochodów jadących o 3 minuty dłużej
- 0 1
-
2022-11-28 21:26
Cały autobus niezależnie od liczby pasażerów zyskuje 3 minuty. Nie zyskuje więcej jesli ma więcej pasażerów
- 0 0
-
2022-11-28 10:35
no jasne, że ludzi
A co my? Transformersy? :D
Gdyby liczyło się ile samochodów się przeciśnie na minutę to lawety jeździłyby jako pojazdy uprzywilejowane :D- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.